Side 4 af 7 FørsteFørste 1234567 SidsteSidste
Viser resultater 46 til 60 af 97

Emner: Optakts- og kamptråd: F.C. København – Brøndby IF (04.02.18)

  1. #46
    Tilmeldingsdato
    May 2004
    Indlæg
    111

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København – Brøndby IF (04.02.18)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Undskyld mig, men sikke en gang vrøvl....

    Det er ok, at man er frustreret når man har tabt og det går dårligt. Men come on.......
    Vi er 19 point bagefter i ligaen
    Vi er ude af pokalen
    Vi har tabt de 3 sidste derbyer
    Spillet er skidt
    Vi har ligaens suverænt dyreste trup

    Skal man bare acceptere det? Man kan ikke leve på fordoms bedrifter! Det er tid til noget nyt. Ståle raus
    FORZA L'EQUIPE FC


  2. #47
    Tilmeldingsdato
    Apr 2008
    Indlæg
    1,079

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København – Brøndby IF (04.02.18)

    Synes vi spillede en ufattelig dårlig kamp, der var ingen vilje eller mod til at presse eller udfordre. De eneste der prøvede var Skov og Fischer. Kan ikke forstå hvor vi skal lade os presse så langt tilbage på banen i første halvleg og så leve på lange bolde til P1 & P2, når det er tydeligt at de ikke mestre den del af spillet. De er klart bedst når de får bolden i fødderne eller i dybden. Klar taktisk brøler af Ståle. Vi ser ingen løb for boldholderen, stort set samtlige spillere vil have den i fødderne på flade fødder.

    Gider ikke engang at skive om Pierre, udover han ikke er god nok til at spille i København og enhver kamp han får i resten af sæsonen er en hån mod os fans og medspillere. Der må simpelthen være en eller anden i klubben der kan det samme som Pierre og bedre...

    Ankersen virker som om han er ved at lave en Toutouh....

    Kvist har for mange boldberøringer og for dårlig første touch når han bliver presset. Ligesom Pierre sænker han tempoet og flowet i angrebsspillet. Hvis Kvist skal spille i København skal vi skifte formation til en 3 mands midtbane ala landsholdet.

    Pieros skuffer endnu engang, Manden er jo blottet for selvtillid, når han ikke kan score på den chance han skyder 5 m. over mål(selvom der var offside)

    Pavlovic synes jeg spillede okay under de horrible omstændigheder han bliver budt af manageren og medspillerne. Flere gange modtager han bolden oppe foran men bliver nødsaget til at vende spillet hele vejen tilbage til forsvaret.

    Vi skal være glade for Fischer som allerede virker for god til Superligaen, samt at han kan være med til at løfte holdet i en positiv retning.

  3. De følgende 4 brugere er enige:

  4. #48
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,559

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København – Brøndby IF (04.02.18)

    Pierre har været en kæmpe joke siden han kom hjem. Han var helt igennem elendig idag, især defensivt i første halveg, ikke kun pga målet. Han kan intet, hverken med eller uden bold.

  5. De følgende 7 brugere er enige:

  6. #49
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,527

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København – Brøndby IF (04.02.18)

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    Pierre har været en kæmpe joke siden han kom hjem. Han var helt igennem elendig idag, især defensivt i første halveg, ikke kun pga målet. Han kan intet, hverken med eller uden bold.
    Det må være let at være modstander overfor Bengtsson. Dæk hans venstre ben for indlæg og vent på han vender om i banen og spiller den baglæns.

    Javel i ny og næ slår han et super indlæg, men det er så også det eneste han kan desværre. Utroligt at Ståle købte ham hjem igen :/


  7. #50
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,153

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København – Brøndby IF (04.02.18)

    Endnu et tungt resultat i dag, hvor vi imo havde fortjent bedre.

    Kampen ligner desværre sidste kamp i Parken mod BIF. De kommer rigtig godt ud og dominerer os de første 20 minutter. De finder af en eller anden grund rigtig meget plads omkring vores centrale midtbane, hvor de i perioder var 4 mod 2 og spillede rigtig godt kombinationsspil. Især Tibbling gør ondt på os. Det er svært fra tilskuerpladserne at se, hvad der går galt omkring dette, men måske er det Falk og Skov, der ikke hælper nok? Samtidig er vi i denne periode heller ikke gode nok til at holde på bolden. Der er ikke nok bevægelse (eller BIF presser bare virkelig godt) og vi bliver for ofte tvunget til den lange bold, som Pieros og Pavlovic aldrig vinder.
    Efter de 20 minutter kommer vi egentlig ret godt med, men BIF scorer ligesom sidst i en af vores bedre perioder. Jeg har ikke set målet på tv (og kommer nok ikke til det), så jeg ved ikke helt, hvad der går galt. Men det lignede nogle tilfældigheder, hvor vi ikke får bolden væk, og hvor Robin nok oversatser lidt. Ellers har BIF en del spil i starten men bortset fra et par farlige indlæg kommer de jo ikke frem til nogle chancer andet end målet.

    Efter pausen er det os, der sidder på det meste. Bif trækker sig måske en smule (som sidst i parken) og indskiftningen af Fischer gav noget energi. Vi er pivhamrende uheldige med ikke at score på Falks chance og frisparket til aller sidst, men ellers bliver det ved lige ved og næsten. Og så lugtede det kraftigt af straffe til Fischer.

    Set over hele kampen er den meget lige. Hvert hold har deres gode periode, men vi mangler skarpheden i feltet, hvor BIF scorer på deres ene forsøg. Det er egentlig det samme problem som tidligere, nemlig at vi ikke kan score. Og så mangler vi helt tydeligt en Santander, som vi kan spille bolden op på, når BIF presser højt i de første 20 min.

    Jeg kan se, at jeg er ret uenig med mange herinde omkring enkelte spilleres præstationer. F.eks. synes jeg, at Luftner spillede en virkelig god kamp. Der er et par enkelte fejlafleveringer (det havde Zanka også i hver kamp), men ellers dominerede han sine modspillere og var godt placeret kampen igennem så vidt jeg kunne se. Jeg kan også se, at Bengtsson får meget på punklen, men jeg synes egentlig langt hen af vejen, at han var vores bedste back i dag. Det kneb dog en smule med at komme til indlæg, men i det mindste kom han da så langt - det gjorde Ankersen ikke.
    Zeca skuffer mig i 1. halvleg, hvor Kvist var bedre, men han spiller sig lidt op efter pausen. Men Zeca skal jo være ham, der sørger for at spillet kører, når BIF presser som i starten. Det lykkedes han ikke med og smed for mange bolde. Skov viste gode takter i starten af hver halvleg, men døde langsomt i dem begge. Han viste dog godt drev, fornuftige afslutninger og godt blik for medspillerne, så her er jeg positiv. Det samme kan siges om Fischer, som så god ud i starten, men som også blev mere anonym. Men Fischer ved siden af Santander med Falk og Skov på kanterne kan blive rigtig godt.

  8. De følgende 2 brugere er enige:

  9. #51
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    3,104

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København – Brøndby IF (04.02.18)

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Generelt er vores pres dårligt og vi er for passive. Dommeren er dog ikke god i dag, jeg synes Pukki skal have rødt, bolden er ikke i nærheden og han kan sagtens løbe udenom - det skal han altså se. Desuden kunne BIF trække så meget tid de overhovedet ønskede og så kan der sagtens dømmes straffe til Fischer. Hvis man er en god dommer, så kan man sagtens dømme konsekvent og internationalt i samme omgang. Nogle danske dommere tror de skal stoppe med at fløjte for at være internationale!
    Jeg er for det meste enig i dit indlæg, men jeg har så snippet et stykke ud med et par ting, jeg ikke er enig i. Jeg mener slet ikke, at der er straffe til Fischer. Der er lidt kontakt, men det er godt nok ikke meget. Der er ikke noget benspænd, skub eller andet i den stil. Han kommer blot ind i lidt tæt trafik, som han selv søger, hvor der så bliver bumpet lidt skuldre.

    Og så mener jeg slet ikke, at dommeren overhoved prøver at lægge nogen international linie. Den advarsen han fyrer afsted til Zeca er da noget af det mest håbløse forsøg på at lægge en international linie. Det burde ikke engang have kostet en advarsel i en normal superliga kamp mellem Randers og SønderjyskE. Og i anden halvleg laver Brøndby så utallige af lignende frispark, som ikke kaster noget kort af sig. Til sidst i kampen slipper Yung/Jong/What-the-fuck-ever så afsted med at tage bolden med sig og trække tiden med et gult kort hængende på ryggen af ham i forvejen. Dommeren påtaler det også for ham, men i dansk fodbold der koster sådan noget altså en advarsel, hvor det normalt ikke gøre i internationale kampe. Men åbenbart ikke her.

  10. #52
    Tilmeldingsdato
    May 2014
    Indlæg
    383

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København – Brøndby IF (04.02.18)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg kan også se, at Bengtsson får meget på punklen, men jeg synes egentlig langt hen af vejen, at han var vores bedste back i dag. Det kneb dog en smule med at komme til indlæg, men i det mindste kom han da så langt - det gjorde Ankersen ikke.
    Nu skriver du godt nok, at du ikke helt har styr på situationen, der fører til målet. Men kan så sige, at det starter med en grotesk ringe aktion af Bengtsson, der i et forsøg på at tæmme bolden med højre fod lader den løbe under sig. Iøvrigt få minutter efter han næsten havde kostet yderligere et mål.

    Bengtsson havde ét godt indlæg og det var så dét. Ham og Ankersen var under al kritik idag.


  11. #53
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,153

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København – Brøndby IF (04.02.18)

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Hvis du var mere konkret, var det lidt lettere at forholde sig til din uenighed. Indtil da er det svært at betragte dit evige forsvar af Ståle som andet end blindt klakørarbejde.
    "hjernevasket af Ståles defensive systemtænkning"
    "gik på banen med tabermentalitet"
    "frygter Ståle får kvalt energi og fremadrettethed"

    Hvad er det for nogle spillere, som har fået kvalt energien i dag?
    Hvor er det vi ikke er fremadrettet?
    Hvem er det Ståle har hjernevasket?

    Kom dog lige med noget reel kritik i stedet for de sædvanlige flosker.

    Vores problemer i starten handler jo ikke om spillere, der ikke tør løbe frem. Eller energi der er kvalt. Eller spillere der er hjernevasket. Det handler vel mere om et rigtigt skarpt Brøndbyhold, som sætter os under enormt tryg fra start, så vi ikke når at få folk frem. Og så kan du da kritisere alt det du vil om, hvorfor holdet ikke var foberedt på dette. Hvorfor man ikke havde nogen løsninger. Hvorfor han startede med de spillere han gjorde osv. Det er helt fair. Men det andet du skriver er jo noget vrøvl.
    Sidst redigeret af k@sper : 04.02.18 kl. 17:07

  12. De følgende 2 brugere er enige:

  13. #54
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,153

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København – Brøndby IF (04.02.18)

    Citat Oprindeligt indsendt af pelledrengen Se meddelelser
    Vi er 19 point bagefter i ligaen
    Vi er ude af pokalen
    Vi har tabt de 3 sidste derbyer
    Spillet er skidt
    Vi har ligaens suverænt dyreste trup

    Skal man bare acceptere det? Man kan ikke leve på fordoms bedrifter! Det er tid til noget nyt. Ståle raus
    Accepter det eller ej, så handlede det måske bare om, at kritikken bør være en anelse mere nuanceret, end at Ståle har hjernevasket spillerne osv. Vi er jo så langt ude, at næste begrundelse er, at han har en grim frisure.

    Du har jo en fin liste der - det er da en enorm meget bedre begrundelse. end det indlæg jeg opponere imod.

  14. #55
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,535

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København – Brøndby IF (04.02.18)

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Den her kamp er mest af alt Ståles nederlag. Ikke at vi på nogen måde var favoritter, men det var tydeligt, at vi gik på banen med tabermentalitet. Der står seks mand tilbage på egen banehalvdel, hver gang vi angriber, og attituden på hele holdet er, at man håber, at nogle andre gør noget. De eneste, der skiller sig ud er selvfølgelig Skov og Fischer (da han kommer ind), for de er endnu ikke blevet hjernevasket af Ståles defensive systemtænkning. Fischer viser - som næsten alle herinde vidste i forvejen - på få minutter efter sit indhop, at han er en klassespiller, men selv han kunne ikke holde dampen oppe, da den første entusiasme efter pausen var dampet af. Jeg frygter virkelig, at Ståle i løbet af kort tid får kvalt den energi og fremadrettethed, de kommer med, så de begynder at ligne resten af holdet. Ståle har tabt det her hold, og der er brug for frisk luft og nye tanker for at vende skuden.
    Jeg bed mærke i at Ståle efter kampen fortalte at han skal have Fischer skolet, så han ikke flagrer så meget rundt “langt væk fra målet”.. Får Ståle held med sin mission får vi endnu en stationær angriber som insisterer på at klistre sig op af modstanderens bagkæde, så de konstant “er tæt på målet”.. Ståles evner udi offensiv taktik er simpelthen så himmelråbende elendige.. Det er så tydeligt for enhver at der mangler bevægelse på det her hold.. I stedet for at insistere på, at begge vores angribere konstant skal befinde sig omkring boksen, så tillad dem dog at vandre lidt rundt, og sørg så for at andre spillere tager de nødvendige løb ind i boksen.. Så bliver vi langt mindre forudsigelige og stationære i vores angrebsspil, men det kommer desværre nok ikke til at ske med Ståle ved roret..


  15. #56
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    3,104

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København – Brøndby IF (04.02.18)

    Nå, men det er da altid noget at Pooki gik efter bolden og ikke Boilesen i hans sammenstød. Pyt med at bolden allerede var langt væk og i en anden retning end Pooki løb og Boilesen tilfældigvis stod i vejen.

    https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...ldsomt/7024545

  16. De følgende 10 brugere er enige:

  17. #57
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,153

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København – Brøndby IF (04.02.18)

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    Kasper, hvor er det Garneren ikke har ret? Der har siden i sommer, i dette projekt, ikke været nogen som helst udvikling i holdet. Skal vi være rigtig flinke, kan vi dog nævne Verbic, som er sendt videre. Bliver det ikke signifikant bedre i løbet af de næste to måneder, må nye kræfter komme til.
    Jeg mener f.eks. ikke, at Ståle har hjernevasket nogen spillere.

  18. #58
    Tilmeldingsdato
    Oct 2008
    Indlæg
    3

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København – Brøndby IF (04.02.18)

    Enig i at Pavlo rent faktisk lykkedes som opspils station er par gange. Det er da nyt.

    Synes desværre ikke William lykkes som anfører. Kan ikke samle holdet og dirigere spillet. Er også passiv overfor dommeren, når Brøndby trækker tiden eller overfalder Boile. Lad ham slippe og giv bindet til ja Boile er vel mest oplagt.

  19. #59
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,153

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København – Brøndby IF (04.02.18)

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Jeg bed mærke i at Ståle efter kampen fortalte at han skal have Fischer skolet, så han ikke flagrer så meget rundt “langt væk fra målet”.. Får Ståle held med sin mission får vi endnu en stationær angriber som insisterer på at klistre sig op af modstanderens bagkæde, så de konstant “er tæt på målet”.. Ståles evner udi offensiv taktik er simpelthen så himmelråbende elendige.. Det er så tydeligt for enhver at der mangler bevægelse på det her hold.. I stedet for at insistere på, at begge vores angribere konstant skal befinde sig omkring boksen, så tillad dem dog at vandre lidt rundt, og sørg så for at andre spillere tager de nødvendige løb ind i boksen.. Så bliver vi langt mindre forudsigelige og stationære i vores angrebsspil, men det kommer desværre nok ikke til at ske med Ståle ved roret..
    Nu var der så vidt jeg husker flere situation, hvor Fischer ved indlæg nærmest hænger ved modsatte sidelinje. Lige netop i disse vil det måske være en ret god ide, at han er i og omkring feltet, såfremt han skal spille angriber. Eller at han måske ikke skal være bagerste mand, som han også var en gang eller to.
    Jeg kan selvfølgelig ikke argumentere imod, at Ståle er "himmelråbende dårlig taktisk mht det offensive", men mon ikke han bare gerne vil have Fisher til at bevæge sig i nogenlunde samme baner om Nicolai Jørgensen, der havde fripas til at bevæge sig rundt, men som var i eller omkring feltet ved indlæg.

  20. De følgende 2 brugere er enige:

  21. #60
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København – Brøndby IF (04.02.18)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    "hjernevasket af Ståles defensive systemtænkning"
    "gik på banen med tabermentalitet"
    "frygter Ståle får kvalt energi og fremadrettethed"

    Hvad er det for nogle spillere, som har fået kvalt energien i dag?
    Hvor er det vi ikke er fremadrettet?
    Hvem er det Ståle har hjernevasket?

    Kom dog lige med noget reel kritik i stedet for de sædvanlige flosker.

    Vores problemer i starten handler jo ikke om spillere, der ikke tør løbe frem. Eller energi der er kvalt. Eller spillere der er hjernevasket. Det handler vel mere om et rigtigt skarpt Brøndbyhold, som sætter os under enormt tryg, så vi ikke når at få folk frem. Og så kan du da kritisere alt det du vil om, hvorfor holdet ikke var foberedt på dette. Hvorfor man ikke havde nogen løsninger. Hvorfor han startede med de spillere han gjorde osv. Det er helt fair. Men det andet du skriver er jo noget vrøvl.
    Du har helt ret i, at der er mange andre ting at kritisere Ståle for:

    - At han bruger Boilesen i midterforsvaret eksempelvis. Jeg ved jo godt, hvorfor han gør det (læs: som nødløsning på sin egen undladelsessynd mht. at købe ind til midterforsvaret), men resultatet af at udlade Vavro er så, at vi skal se på Bengtsson, som er en meget langsom og blodfattig skygge af sit gamle jeg og ikke engang er sikker defensivt længere - samt at vi i den grad savner Boilesen, holdets måske bedste boldspiller (næstebedste nu, efter Fischers ankomst), på venstre back. Vavro har ved Gud ikke imponeret, men jeg vil hellere se ham og Lüftner i forsvaret og Bengtsson på bænken.

    - At Kvist stadig er på den midtbane. Ståle er tilsyneladende ved at lave en Toutouh med Kvist. Han får ufatteligt lang snor, selv om han spiller ringe og tilsyneladende er hastigt permanent på vej ned i niveau. Men Ståle har jo givet ham en meget lang og dyr kontrakt, så det er svært at måtte erkende, at det var en gigantisk brøler at give 30-årige Kvist fem år. Imens er Gregus og Matic ude i kulden, selv om det er mere end tydeligt, at med Zeca som den arbejdsivrige bolderobrer på midtbanen er det, der er brug for ved siden af ham, en mere offensivt orienteret makker - og ikke en spildræbende snegl som Kvist.

    - At Fischer ikke starter inde. Ståle insisterer på at bruge de to bovlamme krikker oppe på toppen, selv om selv de unge talenter som Holse og Wind formentlig ville bidrage med mere. Og nu har han købt Fischer, hvilket jeg gerne vil rose ham for! Men så brug ham dog. Han har jo ikke ligget stille, men trænet og siddet på bænken i Mainz helt op til sit skifte til FCK, så hvorfor ikke få ham i gang med det samme. Han er så meget bedre end alt andet i det angreb, at han bare skal spille så mange minutter som overhovedet muligt.

    Det var nogle konkrete kritikpunkter i forhold til dagens kamp. Men min generelle pointe er - om du bryder dig om det eller ej - at holdet overordnet går på banen uden den gejst og vilje til at kæmpe sig ud af krisen som et hold, som er nødvendig. Og det er Ståles opgave at indgyde det i dem. Jeg tror grundlæggende, Ståle er rådvild. Det vidner hans udtalelser om uheld og hårdt arbejde efter hvert eneste nederlag også om. Der er brug for friske øjne for at få den her - på papiret stærke trup - til at fungere som et hold igen, er min påstand.

    Jeg kunne godt tænke mig at spørge dig, hvornår du mener, Ståle har fået tid nok til at rette op på problemerne?
    Sidst redigeret af Garneren : 04.02.18 kl. 17:33
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013


Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 59
    Sidste Meddelelse: 17.05.17, 15:10
  2. Svar: 84
    Sidste Meddelelse: 29.05.16, 07:16
  3. Svar: 59
    Sidste Meddelelse: 19.04.16, 09:55
  4. Svar: 92
    Sidste Meddelelse: 10.11.15, 16:44
  5. Optakts og kamptråd: Brøndby IF - FC København
    By Mads740 in forum De korte linier
    Svar: 49
    Sidste Meddelelse: 21.05.08, 12:47

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •