Side 5 af 7 FørsteFørste ... 234567 SidsteSidste
Viser resultater 61 til 75 af 97

Emner: Optakts- og kamptråd: F.C. København – Brøndby IF (04.02.18)

  1. #61
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København – Brøndby IF (04.02.18)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg mener f.eks. ikke, at Ståle har hjernevasket nogen spillere.
    Okay, du har åbenbart stirret dig blind på ordet "hjernevasket." Hvis du tror, jeg mener bogstaveligt, at Ståle hjernevasker spillerne, som var de med i en selvmordskult i en skov i Midtvesten, vil jeg gerne beklage og præcisere: Når jeg bruger ordet hjernevasket, mener jeg, at Ståle har et meget stramt spilkoncept, som lader til at fjerne især de offensive spilleres kreative bevægelsesmuligheder og spilfrihed, hvilket jeg mener har en meget kvælende effekt på vores spil. Det er bare så langt at skrive hver gang, så jeg troede, jeg kunne bruge det lidt kortere ord, uden at det ville blive opfattet bogstaveligt. Det beklager jeg endnu engang.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013


  2. #62
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,308

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København – Brøndby IF (04.02.18)

    Tredje derbynederlag i træk er en realitet. Medmindre vi kan undgå mesterskabsspillet, så er muligheden for europæiske kvalkampe noget tvivlsom. Den miserable sæson blev i dag endnu værre og det er svært at se, hvordan vi realistisk kan redde bare en lille smule. Lad os håbe på, at det her er starten på noget nyt og ikke begyndelsen på enden.

    Ifølge mine rodede betragtninger, så var kampen ganske tæt. Brøndby spillede den første del af kampen bedst, hvor vi haltede gevaldigt. Vi sidder tungere på kampen i anden halvleg, men her satsede Brøndby tydeligvis på, at forsvare og stå solidt, så de kunne udnytte vores totalt døde opspil og dermed markere Falk og Skov tættere.
    Kigger man på chancerne, så havde vi bestemt mulighederne for at score, men skarpheden udeblev. Sammenligner man os og Brøndby, så er vi ikke så langt fra hinanden, som man skulle tro ud fra tabellen, men deres kerne er overlegen. Vores midtbane var overmatchet i dag og dominerede aldrig. Vi blev så bange for Brøndbys omstillinger, at vi til sidst slet ikke turde presse – også selvom Brøndby gik over til at spille med en flad midtbane efter Fischer kom ind. Nej, vores presspil kom i dag primært fra kanterne og angriberne og var af sløj kvalitet. Midtbanen kunne desværre ikke følge med og de måtte bruge det meste af kampen på, at halte efter Brøndbys midtbane eller forsøge at lukke hullerne. Der kom kun styr på det, da Brøndby selv stillede sig længere tilbage.

    Til trods for det, så vil jeg stadig mene, at kampen alt i alt var tæt, men med et lille plus til Brøndby. Når nu ikke Kvist havde travlt med at slå fremragende, præcise og farlige afleveringer til Brøndby, så havde de svært ved at komme frem til chancer. Der skulle trods alt mange ting til, før de fik scoret. Det krævede at Pierre sejlede rundt, at Robin hovedløst løb ud af målet og at Ankersen undlod at markere (han blev naturligvis nødt til at reagere på Robins stunt).
    Så selvom det ser rigtig sort ud, så blev vi trods alt ikke totalt udspillet, som jeg ellers havde frygtet. Men vi kan heller ikke blive ved sådan her – noget må der ske.

    Robin havde en stor dårlig beslutning i kampen og det endte med at blive dyrt.

    Vores backs var mildest talt elendige. Pierre og Ankersen havde problemer defensivt og de formåede næsten intet offensivt. Pierre vil jeg mene var dårligste mand på banen, men Ankersen skulle altså udfordre Jung, som virkelig ikke er særlig imponerende og han fik alt for lidt ud af det. Selvfølgelig sideforskyder Brøndby en del, så det var sjældent han stod alene overfor Jung, men det skete trods alt og her valgte han altid det tidlige indlæg.

    Boilesen og Lüftner havde i størstedelen af kampe fint styr på Wilzcek og Pukki, men de strålede ikke ligefrem. Brøndby havde tydeligvis fokus på, at Boilesen ikke skulle have mulighed for at spille bolden frem og når Lüftner prøvede, blev det aldrig godt. Den sidste kvalitet manglede i høj grad og begge slipper afsted med, at have spillet middelmådigt, selvom hverken Pukki eller Wilzcek imponerede.

    Midtbanen var som allerede nævnt overmatchet. Zeca gjorde det efter omstændighederne fint og fik deltaget både offensivt og defensivt. Kvist er den andendårligste efter Pierre. Der var langt mellem de succesfulde aktioner og fejlene var bestemt til at få øje på og kunne være blevet dyre. Han blev bedre, da Brøndby gik over til at spille med en flad midtbane, men godt blev det aldrig. Jeg husker især en aktion, hvor Lüftner bliver presset og Kvist peger, at han skal smide bolden tilbage eller til siden. Lüftner får dog skubbet bolden forbi Brøndbyspilleren og kan aflevere gennem midten, men nu står Kvist og gemmer sig fremfor at tilbyde sig. Lüftner skulle nok have gjort som han blev fortalt, men Kvist forsøgte på ingen måde at hjælpe. Jeg håber ikke, at min observation passer og at det er mig der overfortolker.
    Derudover var deres udgangspunkt også ret defensivt, så det gjorde det blot endnu sværere for dem at deltage i opspillet.

    Endnu engang var kanterne vores eneste våben og det vidste Brøndby naturligvis godt. De kunne dog ikke lukke dem helt ned og især Skov viste lovende ting, mens Falk først for alvor kom i gang i anden halvleg. Der var dog ingen af dem, der fik særlig meget hjælp og man kan næppe forvente mere af dem.

    Pavlovic og Pieros leverede præcis det jeg havde forventet. Pavlovic bliver stadig brugt som en slags targetman, men det var kun succesfuldt, når Brøndbys forsvar begik frispark på ham. Det virker til, at han stadig ikke er fortrolig med sin rolle, da han havde nogle mærkelige løb. Eksempelvis brød Skov igennem på venstrekanten, men her lå Pavlovic næsten direkte foran ham og dybt i offside og han nåede aldrig i position. Han havde dog et par chancer, men hans hovedstød er ikke blandt de farligste.
    Pieros var meget anonym. Han forsøgte med et par dybe løb, men de blev aldrig til noget. Angrebet fungerede langt bedre, da Fischer kom ind og fik en mere dynamisk rolle, men det efterlod Pavlovic endnu mere isoleret. At sige vores offensiv er usammenhængende er en kæmpe underdrivelse. Men det er overhovedet ikke udelukkende angrebets skyld, for når man ser på vores opspil, så er det virkelig ikke meget, de får at arbejde med.

    Pierre var nok banens værste, men Tykgaard er i hvert fald ikke langt fra ham. Hans fejl var åbenlyse, så jeg gider egentlig ikke gå vildt i dybden med dem. Super ærgerligt at Fischers imponerende solotur ikke fik en bedre skæbne, men bliver stoppet af en panisk Brøndbyspiller, der som sædvanligt slipper afsted med det. Man må bare erkende, at Brøndbys spillestil passer perfekt med dommerne herhjemme og at det i de fleste kampe er massivt til deres fordel.

    Der er altid mange forklaringer på hvad der gik galt, hvad man kunne have gjort, hvad man burde have gjort og hvor man var uheldige, men alt i alt synes jeg at vi taber fortjent, for gode blev vi aldrig og når vi først reagerer i den 85. minut (og vi alligevel ikke kan sætte afgørende spillere på banen), så fortjener vi ikke rigtigt bedre.
    Det er katastrofalt for vores sæson og jeg synes allerede nu, at vi skal begynde at udfase de spillere, der ikke vurderes at have en fremtidig rolle på holdet. Dertil håber jeg også, at der sker nogle gevaldige ændringer i det sportslige setup, for det har fejlet totalt. Der er klart, at vi har sagt farvel til en flok dygtige spillere og meget tydede på, at det her skulle blive en mellemsæson (det blev det i hvert fald ret hurtigt), men at vi har haft et så stort spille- og resultatsmæssigt dyk er uacceptabelt og uansvarligt. At vores forsvar var langt under niveau, var tydeligt for alle og enhver, men alligevel har man ikke reageret. Man spilder blot Boilesens evner ved at smide ham ind centralt og så hænger vi på Pierre, der må kigge langt efter sit tidligere niveau.

    En ting er sikkert: Hvis man er tilhænger af, at Ståle skal fyres, så er man tæt på at få sit ønske opfyldt. Det er i hvert fald svært at se, hvordan han skal redde det her hold.


  3. #63
    Tilmeldingsdato
    Apr 2008
    Indlæg
    1,079

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København – Brøndby IF (04.02.18)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser

    En ting er sikkert: Hvis man er tilhænger af, at Ståle skal fyres, så er man tæt på at få sit ønske opfyldt. Det er i hvert fald svært at se, hvordan han skal redde det her hold.
    Spændende at se hvor længe den nye bestyrelse synes Ståle opfylder målsætningen

    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/gene...torisk-daarlig
    Gad godt at se kampen med Ståles øjne.oO aka "Beergoggles"
    "- Jeg kan ikke sige, at drengene ikke prøver i dag. De sidste 15 minutter af første halvleg får vi fat, og i anden halvleg gør vi meget rigtigt. Der er stor bevægelse i holdet, og vi holder Brøndby fra de store chancer."

    Fra min plads på nedre C var der ikke den store bevægelse hverken med eller uden bold....

  4. De følgende 4 brugere er enige:

  5. #64
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,308

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København – Brøndby IF (04.02.18)

    Citat Oprindeligt indsendt af phillipo Se meddelelser
    Spændende at se hvor længe den nye bestyrelse synes Ståle opfylder målsætningen

    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/gene...torisk-daarlig
    Gad godt at se kampen med Ståles øjne.oO aka "Beergoggles"
    "- Jeg kan ikke sige, at drengene ikke prøver i dag. De sidste 15 minutter af første halvleg får vi fat, og i anden halvleg gør vi meget rigtigt. Der er stor bevægelse i holdet, og vi holder Brøndby fra de store chancer."

    Fra min plads på nedre C var der ikke den store bevægelse hverken med eller uden bold....
    Umiddelbart vil jeg sige, at managerrollen skal afskaffes og tiden frem til sommer kan bruges på, at finde en der kan tage over. Samtidig kan man kigge efter en ny træner, hvis ikke der sker store omvæltninger og vi går glip af europæisk kvalifikation.

  6. De følgende 4 brugere er enige:

  7. #65
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,389

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København – Brøndby IF (04.02.18)

    Citat Oprindeligt indsendt af phillipo Se meddelelser
    Spændende at se hvor længe den nye bestyrelse synes Ståle opfylder målsætningen

    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/gene...torisk-daarlig
    Gad godt at se kampen med Ståles øjne.oO aka "Beergoggles"
    "- Jeg kan ikke sige, at drengene ikke prøver i dag. De sidste 15 minutter af første halvleg får vi fat, og i anden halvleg gør vi meget rigtigt. Der er stor bevægelse i holdet, og vi holder Brøndby fra de store chancer."

    Fra min plads på nedre C var der ikke den store bevægelse hverken med eller uden bold....
    Jeg er enig. Det er hård læsning, da det simpelthen er decideret forkert. Vi er tungere end BIF, langsommere, fysisk svagere og ikke mindst LANGT mindre bevægelige! Som du siger, både med og uden bold.

    Ståle er selvfølgelig nødt til at forsøge at beholde en eller anden form for ja-hat. Den er jeg med på.
    Men udefra virker det decideret dumt, når vores mest iøjnefaldende aktioner var to (fine) solo-raids af henholdsvis Skov og Fischer.

    Man skal edderdyleme have jubelbrillerne på for at se den store udvikling, efter 2 måneders intensiv vintertræning. Det synes jeg i sig selv er skræmmende, og må være endnu et spørgsmålstegn ved om hvorvidt Ståle kan vende skuden denne gang...

    Zan

  8. De følgende 7 brugere er enige:

  9. #66
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    521

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København – Brøndby IF (04.02.18)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Umiddelbart vil jeg sige, at managerrollen skal afskaffes og tiden frem til sommer kan bruges på, at finde en der kan tage over. Samtidig kan man kigge efter en ny træner, hvis ikke der sker store omvæltninger og vi går glip af europæisk kvalifikation.
    Meget uenig.
    Men jeg er også stort fan af Ståle.
    Skulle jeg imidlertid søge - efter bedste evne - at negligere denne og fremstå en anelse objektiv på denne situation, så ville jeg mene, at der skal findes en Sportsdirektør. Og måske er det netop dét, som NCH nu skal være; en coach og sparringspartner for den sportslige sektor (altså, ikke direkte coach for Ståle, men en sparringspartner til dem alle).
    Skulle Ståle fyres, og en ny Sportsdirektør og Træner blive ansat, så ville sportsdirektøren formentlig søge at få etableret sit eget set-up.
    Det var lidt den historie, der opstod i Randers med Gravgaard og Nielsen.
    Så jeg håber, at Ståle får en solid sparring og en, som kan stille sig kritisk overfor Ståle. Det tror jeg at han har brug for. Men jeg håber ikke, at vi ender med at fyre ham.
    ["...det er jo FCK, det er ikke en eller anden lille ubetydelig klub..." - Kris Stadsgaard]

    "Martin Retov er ikke nogen ledertype, og det bliver han aldrig. Du kan ikke gøre en Skoda til en Mercedes". Citat: Ole Mørk

  10. De følgende 3 brugere er enige:

  11. #67
    Tilmeldingsdato
    Apr 2008
    Indlæg
    1,079

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København – Brøndby IF (04.02.18)

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    Jeg er enig. Det er hård læsning, da det simpelthen er decideret forkert. Vi er tungere end BIF, langsommere, fysisk svagere og ikke mindst LANGT mindre bevægelige! Som du siger, både med og uden bold.

    Ståle er selvfølgelig nødt til at forsøge at beholde en eller anden form for ja-hat. Den er jeg med på.
    Men udefra virker det decideret dumt, når vores mest iøjnefaldende aktioner var to (fine) solo-raids af henholdsvis Skov og Fischer.

    Man skal edderdyleme have jubelbrillerne på for at se den store udvikling, efter 2 måneders intensiv vintertræning. Det synes jeg i sig selv er skræmmende, og må være endnu et spørgsmålstegn ved om hvorvidt Ståle kan vende skuden denne gang...

    Zan
    De virkede også mere interesseret i at komme ned og stå kompakt og holde den defensive formation. I Superligaen burde vi kunne spille VORES spil på hjemmebane også selv mod Brøndby. Synes dagens kamp var en lang falliterklæring og de eneste små lyspunkter var Skov og Fischer

  12. #68
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    1,237

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København – Brøndby IF (04.02.18)

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Du har helt ret i, at der er mange andre ting at kritisere Ståle for:

    - At han bruger Boilesen i midterforsvaret eksempelvis. Jeg ved jo godt, hvorfor han gør det (læs: som nødløsning på sin egen undladelsessynd mht. at købe ind til midterforsvaret), men resultatet af at udlade Vavro er så, at vi skal se på Bengtsson, som er en meget langsom og blodfattig skygge af sit gamle jeg og ikke engang er sikker defensivt længere - samt at vi i den grad savner Boilesen, holdets måske bedste boldspiller (næstebedste nu, efter Fischers ankomst), på venstre back. Vavro har ved Gud ikke imponeret, men jeg vil hellere se ham og Lüftner i forsvaret og Bengtsson på bænken.
    Spot.....

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    - At Kvist stadig er på den midtbane. Ståle er tilsyneladende ved at lave en Toutouh med Kvist. Han får ufatteligt lang snor, selv om han spiller ringe og tilsyneladende er hastigt permanent på vej ned i niveau. Men Ståle har jo givet ham en meget lang og dyr kontrakt, så det er svært at måtte erkende, at det var en gigantisk brøler at give 30-årige Kvist fem år. Imens er Gregus og Matic ude i kulden, selv om det er mere end tydeligt, at med Zeca som den arbejdsivrige bolderobrer på midtbanen er det, der er brug for ved siden af ham, en mere offensivt orienteret makker - og ikke en spildræbende snegl som Kvist.
    On...

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    - At Fischer ikke starter inde. Ståle insisterer på at bruge de to bovlamme krikker oppe på toppen, selv om selv de unge talenter som Holse og Wind formentlig ville bidrage med mere. Og nu har han købt Fischer, hvilket jeg gerne vil rose ham for! Men så brug ham dog. Han har jo ikke ligget stille, men trænet og siddet på bænken i Mainz helt op til sit skifte til FCK, så hvorfor ikke få ham i gang med det samme. Han er så meget bedre end alt andet i det angreb, at han bare skal spille så mange minutter som overhovedet muligt.
    Kan måske skyldes forhold vi ikke kender til..


    Summasumarm: Få nu fat i en god midt midt.. Alt andet end Kvist. Og få fat i en god central forsvarer, der kan afløse vavro.. Det sidste burde ikke være svært.

    Denne sæson er nu officielt ligegyldig, så brug den til at få skabt noget, der kan give os skabet næste år, og kvalificere os til Europa. Næste år bliver første sæson uden europæisk, og det går nok.
    “We`ll be coming down the road.
    Wien you hear the noise...”


    FCK Allstar:

    --------------Wiland-----------------
    Pospech--Antonsson--Hange--Wendt
    Sionko---linde---Mykland---Grøn
    --------Zuma------Allbæck------

  13. De følgende 3 brugere er enige:

  14. #69
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,308

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København – Brøndby IF (04.02.18)

    Citat Oprindeligt indsendt af Rokie_Ijeh Se meddelelser
    Meget uenig.
    Men jeg er også stort fan af Ståle.
    Skulle jeg imidlertid søge - efter bedste evne - at negligere denne og fremstå en anelse objektiv på denne situation, så ville jeg mene, at der skal findes en Sportsdirektør. Og måske er det netop dét, som NCH nu skal være; en coach og sparringspartner for den sportslige sektor (altså, ikke direkte coach for Ståle, men en sparringspartner til dem alle).
    Skulle Ståle fyres, og en ny Sportsdirektør og Træner blive ansat, så ville sportsdirektøren formentlig søge at få etableret sit eget set-up.
    Det var lidt den historie, der opstod i Randers med Gravgaard og Nielsen.
    Så jeg håber, at Ståle får en solid sparring og en, som kan stille sig kritisk overfor Ståle. Det tror jeg at han har brug for. Men jeg håber ikke, at vi ender med at fyre ham.
    Jeg er skam også kæmpe fan af Ståle og jeg kan bestemt ikke lide, at han står i den situation han gør, men jeg er langt større fan af København. Jeg kan bestemt ikke udelukke, at tiden er løbet fra Ståles måde at tænke fodbold og selvom en fyring næppe løser vores problemer, så må man også sætte en streg i sandet, for det her kan ikke blive ved og Ståle står med alt ansvaret og så må han også tage konsekvensen.

  15. De følgende 5 brugere er enige:

  16. #70
    Slush er offline Sun Lolly er det bedste!.
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    1,623

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København – Brøndby IF (04.02.18)

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Jeg bed mærke i at Ståle efter kampen fortalte at han skal have Fischer skolet, så han ikke flagrer så meget rundt “langt væk fra målet”.. Får Ståle held med sin mission får vi endnu en stationær angriber som insisterer på at klistre sig op af modstanderens bagkæde, så de konstant “er tæt på målet”.. Ståles evner udi offensiv taktik er simpelthen så himmelråbende elendige.. Det er så tydeligt for enhver at der mangler bevægelse på det her hold.. I stedet for at insistere på, at begge vores angribere konstant skal befinde sig omkring boksen, så tillad dem dog at vandre lidt rundt, og sørg så for at andre spillere tager de nødvendige løb ind i boksen.. Så bliver vi langt mindre forudsigelige og stationære i vores angrebsspil, men det kommer desværre nok ikke til at ske med Ståle ved roret..
    Her ramme du præcis hovedet på sømmet, det er det her jeg så ofte har nævnt.
    Vi er for stillestående og har intet drev med bolden med mindre en eller anden random spiller træder ud af 442 systemet og gør lidt på egen hånd.

    Jeg siger det gerne igen, Ståle er FCK's problem snarere løsning.
    At få ham smidt på porten burde have vintervinduets første og største prioritet, at det ikke er sket skyldes den boomerang der ramte dem i røven da Anders H valgte at stikke Ståle alt magt i FCK.

    Så må Ståle vise han er en god træner og skifte til et system der passer de spillere han har til rådighed.
    Frem for at skulle omskole dem, til noget de ikke kan finde ud af.

  17. De følgende 7 brugere er enige:

  18. #71
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,855

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København – Brøndby IF (04.02.18)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Zeca skuffer mig i 1. halvleg, hvor Kvist var bedre, men han spiller sig lidt op efter pausen. Men Zeca skal jo være ham, der sørger for at spillet kører, når BIF presser som i starten. Det lykkedes han ikke med og smed for mange bolde. Skov viste gode takter i starten af hver halvleg, men døde langsomt i dem begge. Han viste dog godt drev, fornuftige afslutninger og godt blik for medspillerne, så her er jeg positiv. Det samme kan siges om Fischer, som så god ud i starten, men som også blev mere anonym. Men Fischer ved siden af Santander med Falk og Skov på kanterne kan blive rigtig godt.
    What! Kvist var en omvandrende katastrofe i 1. halveg, og Zeca skulle reelt spille for to på den centrale midtbane. Kvist efterlod igen og igen et gigantisk hul bag sig, som Ankersen og Lüftner så skulle dække, og som gjorde at BØF-spillerne heltiden kunne løbe i mellemrummet. Nok spillede Ankersen en elendig kamp, men Kvist gjorde det ikke nemt for ham. Kvist var langsom i tanke og handling, og havde flere håbløse opspilsfejl, flere direkte i fødderne på en BØF-spiller. Kvist spillede sig op efter pausen, men han var absolut ikke god i dag. Det var særligt i rummet omkring Kvist at Tibeling fik så gode rammer.

    Bengtson og Kvist var desuden hovedimplicerede i målet. Det var ikke tilfældigheder! Bengtson havde TRE - altså TRE! - fejlsagende indgreb i feltet, hvor bolden bliver spillet omkring ham og han ligner en hund i et spil kegler, og Kvist fejler eklatant i opdækningen af polakken. At du samtidig kalder Bengtson bedre end Ankersen i dag finder jeg problematisk. Bangtsons side var overmatchet, og han åbnede igen og igen op for løb ned bag sig, og hans pasningsspil var i 1. halveg lige så ringe som Ankersens. I 2. halveg kommer han langt bedre med, men det gør Ankersen også. Når det så er sagt, så var begge elendige i dag.

    Til gengæld er jeg helt enig med dig i, at Lüftner var blandt de bedre i dag, på trods af et par dumme opspilsfejl, og så var Pavlovic den mindst ringe af de to startende angribere, og han blev især bedre, da han fik kvalitet ind ved siden af sig i form af Fischer. Når det så er sagt, så kan han maks være tredievalg, når Santander kommer tilbage.

  19. De følgende 13 brugere er enige:

  20. #72
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,536

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København – Brøndby IF (04.02.18)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Nu var der så vidt jeg husker flere situation, hvor Fischer ved indlæg nærmest hænger ved modsatte sidelinje. Lige netop i disse vil det måske være en ret god ide, at han er i og omkring feltet, såfremt han skal spille angriber. Eller at han måske ikke skal være bagerste mand, som han også var en gang eller to.
    Jeg kan selvfølgelig ikke argumentere imod, at Ståle er "himmelråbende dårlig taktisk mht det offensive", men mon ikke han bare gerne vil have Fisher til at bevæge sig i nogenlunde samme baner om Nicolai Jørgensen, der havde fripas til at bevæge sig rundt, men som var i eller omkring feltet ved indlæg.
    Men hvorfor er det nødvendigvis Fischer der skal i boksen hver gang ved indlæg? Han har jo alligevel ikke sine spidskompetencer på indlæg.. Når han befinder sig uden for boksen er det jo ikke fordi han står og soler sig ude på sidelinien, så er det fordi han vil bidrage i det chanceskabende spil.. Det er samme årsag til at han går langt ned i banen og henter bolden.. Problemet er jo snarere at ingen holdkammerater “overtager” hans plads i boksen når det sker.. Der skal langt mere dynamik på drengen hvis det stod til mig..

    Sammenligningen med Nicolai holder heller ikke helt.. Han var dels et monster i boksen, men også mere doven/lad end Fischer.. En af Fischers helt store styrker er hans energi og bevægelse, det må man for guds skyld ikke tage ud af ham, fordi han skal stå på bagerste stolpe ved alle indlæg..

  21. De følgende 13 brugere er enige:

  22. #73
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,153

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København – Brøndby IF (04.02.18)

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Jeg kunne godt tænke mig at spørge dig, hvornår du mener, Ståle har fået tid nok til at rette op på problemerne?
    Nu ved jeg ikke lige, om det hører til i denne tråd. Men jeg kan da godt svare.

    Først og fremmest er det jo svært at sætte en tidsramme på, idet vi ikke kender de kommende resultater og vigtigst af alt udviklingen i spillet. Men så længe der sker en udvikling i den rigtige retning, så tror jeg på ham. Selvom resultaterne igennem hele efteråret var dårlige, så skete der trods alt en forbedring i spillet. I august/september kunne vi ikke dominere nogen hold og sejlede rundt - det blev rettet, så vi trods alt dominerede de fleste kampe. Desværre kom forsvaret aldrig helt på plads, og angriberne var tandløse uden Santander.
    Med alle de kampe og manglede tid på træningsbanen, så er det svært at rette meget i løbet af et efterår. Men jeg forventer et væsentlig bedre FCK-hold her i foråret. Vi går måske ikke igennem med flest point af alle, men vi skal være kommet meget tættere på toppen. Og så forventer jeg, at han efter sommerens vindue har et hold som kan spille med om guldet. Sker dette ikke og ligger vi igen næste jul for langt fra 1. pladsen, ja så må man kigge på hans position i klubben.

    Jeg synes i hvert fald ikke, at det giver meget mening at fyre nu. Skulle han fyres for sommerens kiks i transfervinduet og efterårets resultater, så skulle han allerede være røget senest ved nytår og gerne før. Nu har man valgt at lade ham stå for opbygningen, og så må han også have lidt tid til at rette op på tingene.

  23. De følgende 3 brugere er enige:

  24. #74
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,153

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København – Brøndby IF (04.02.18)

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Men hvorfor er det nødvendigvis Fischer der skal i boksen hver gang ved indlæg? Han har jo alligevel ikke sine spidskompetencer på indlæg.. Når han befinder sig uden for boksen er det jo ikke fordi han står og soler sig ude på sidelinien, så er det fordi han vil bidrage i det chanceskabende spil.. Det er samme årsag til at han går langt ned i banen og henter bolden.. Problemet er jo snarere at ingen holdkammerater “overtager” hans plads i boksen når det sker.. Der skal langt mere dynamik på drengen hvis det stod til mig..

    Sammenligningen med Nicolai holder heller ikke helt.. Han var dels et monster i boksen, men også mere doven/lad end Fischer.. En af Fischers helt store styrker er hans energi og bevægelse, det må man for guds skyld ikke tage ud af ham, fordi han skal stå på bagerste stolpe ved alle indlæg..
    Well, man hører jo hvad man vil høre. Du hører åbenbart, at han skal holde op med at bevæge sig og stå inde i boksen som Santander. Jeg hører, at han selvfølgelig skal søge ind, hvor han bliver farlig hele tiden. For jo, jeg synes der var et par situationer i dag, hvor bolden er i og omkring boksen og Fischer ligger laaaaaaaaaaangt væk. For selvfølgelig skal han da være bevægelig - det kan jeg da ikke i min vildeste fantasi forestille mig, at Ståle vil tage ud af ham.

    Edit: Ståle siger jo endda, at han skal have lov til "at vandre", altså bevæge sit rundt på banen.
    Sidst redigeret af k@sper : 04.02.18 kl. 21:22

  25. #75
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    455

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København – Brøndby IF (04.02.18)

    Tror simpelhen at hardisken i Ståles hoved er frosset fast. Vi havde en gang en Dame N doye (Staveplade), han var pivringe i 3 måneder. Og så blev han fantastisk, Ny har vi kikket på P1 og P2 i hvad? 1-2 år og INTET har rykket sig, INTET. Ståle som selv har foretaget indkøbene har hjernevasket sig selv, ved at blive ved med at tro på at de bliver til noget. Det kunne være sjovt at spille denne her kamp om, med kun 9 spillere, P1 og P2 helt ude. Den ville ende 0-1 nøjagtigt som idag, de byder ind med INTET, ligesom i INTET.

  26. Den følgende bruger er enig i dette:
    Req

Side 5 af 7 FørsteFørste ... 234567 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 59
    Sidste Meddelelse: 17.05.17, 15:10
  2. Svar: 84
    Sidste Meddelelse: 29.05.16, 07:16
  3. Svar: 59
    Sidste Meddelelse: 19.04.16, 09:55
  4. Svar: 92
    Sidste Meddelelse: 10.11.15, 16:44
  5. Optakts og kamptråd: Brøndby IF - FC København
    By Mads740 in forum De korte linier
    Svar: 49
    Sidste Meddelelse: 21.05.08, 12:47

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •