Side 6 af 7 FørsteFørste ... 34567 SidsteSidste
Viser resultater 76 til 90 af 97

Emner: Optakts- og kamptråd: F.C. København – Brøndby IF (04.02.18)

  1. #76
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    521

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København – Brøndby IF (04.02.18)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Jeg er skam også kæmpe fan af Ståle og jeg kan bestemt ikke lide, at han står i den situation han gør, men jeg er langt større fan af København. Jeg kan bestemt ikke udelukke, at tiden er løbet fra Ståles måde at tænke fodbold og selvom en fyring næppe løser vores problemer, så må man også sætte en streg i sandet, for det her kan ikke blive ved og Ståle står med alt ansvaret og så må han også tage konsekvensen.
    Det er jeg også. Det er måske i virkeligheden det mest problematiske. Men nu må vi. Jeg tror ikke, at tiden er løbet fra Ståle. Jeg tror derimod at opgaverne er blevet for mange. Derfor er mit ønske, at der kommer en type a la NCH - en med autoritet, karakter og faglighed, som kan svare lidt igen på Ståle. Det har han brug for, tror jeg. Fodboldmæssigt er jeg kæmpe fan af Ståle. Jeg er ganske simpelthen forelsket i mandens taktiske visioner. Den får jeg hak for. Men det er nu engang min holdning.
    Så: Ståle håber jeg på at vi beholder. Men jeg er enig: Til syvende og sidst er jeg Kbh'er - og Ståle er ikke over FCK.
    ["...det er jo FCK, det er ikke en eller anden lille ubetydelig klub..." - Kris Stadsgaard]

    "Martin Retov er ikke nogen ledertype, og det bliver han aldrig. Du kan ikke gøre en Skoda til en Mercedes". Citat: Ole Mørk

  2. De følgende 5 brugere er enige:

  3. #77
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,153

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København – Brøndby IF (04.02.18)

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Okay, du har åbenbart stirret dig blind på ordet "hjernevasket." Hvis du tror, jeg mener bogstaveligt, at Ståle hjernevasker spillerne, som var de med i en selvmordskult i en skov i Midtvesten, vil jeg gerne beklage og præcisere: Når jeg bruger ordet hjernevasket, mener jeg, at Ståle har et meget stramt spilkoncept, som lader til at fjerne især de offensive spilleres kreative bevægelsesmuligheder og spilfrihed, hvilket jeg mener har en meget kvælende effekt på vores spil. Det er bare så langt at skrive hver gang, så jeg troede, jeg kunne bruge det lidt kortere ord, uden at det ville blive opfattet bogstaveligt. Det beklager jeg endnu engang.
    Jamen tak for præcisionen.

    Jeg forstår dog overhovedet ikke den kritik, som har kørt længe. Hvor er det, at Ståle har så stramt et offensivt spilkoncept at det ødelægger kreativitet og bevægelsesmuligheder?

    Kanterne må stort set bevæge sig frit, når vi har bolden
    Backs er vel dem i ligaen som må være mest offensive
    Den ene centrale midt (typisk) Zeca har frit lejde til at bevæge sig med frem
    Den ene angriber må gerne bevæge sig ned i banen og deltage i spillet eller alternativt løbe dybt

    Hvor er det helt præcis, at Ståles koncept sætter begrænsninger?

    Samtidig med denne kritik, så er den mindst lige så ofte brugte jo, at vi ikke har trænet spilmønstre osv. Er de to kritikpunkter ikke modsatrettede? Den ene synes tingene er for stramt - den anden at vi ikke har nogle stramme skabeloner?

    Det kunne se ud til, at problemerne ikke er helt så nemme at slå ned på taktisk i hvert fald. Et sted hvor man dog kan sætte en finger er selvfølgelig på indkøbene af angrebstyper i Pieros og Pavlovic. Man har nok ønsket typer, der både kunne være opspilsstation ala Corner, men også løbe dybt og deltage mere i spillet ala Santin. Og nu er man så endt med to spillere, som ikke rigtig fungerer på nogen af måderne af forskellige årsager. Og der kan vi sagtens give Ståle en masse kritik for, at de ikke er lykkedes.

    Men jeg vil gerne forøvrigt gerne give dig ret i, at der mangler noget bevægelse. Hvorfor der gør det aner jeg ikke, men har ualmindeligt svært ved at se, at selve konceptet forbyder bevægelse for boldholderen.
    Sidst redigeret af k@sper : 04.02.18 kl. 20:43

  4. De følgende 7 brugere er enige:

  5. #78
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,153

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København – Brøndby IF (04.02.18)

    Citat Oprindeligt indsendt af Mjen Se meddelelser
    Tror simpelhen at hardisken i Ståles hoved er frosset fast. Vi havde en gang en Dame N doye (Staveplade), han var pivringe i 3 måneder. Og så blev han fantastisk, Ny har vi kikket på P1 og P2 i hvad? 1-2 år og INTET har rykket sig, INTET. Ståle som selv har foretaget indkøbene har hjernevasket sig selv, ved at blive ved med at tro på at de bliver til noget. Det kunne være sjovt at spille denne her kamp om, med kun 9 spillere, P1 og P2 helt ude. Den ville ende 0-1 nøjagtigt som idag, de byder ind med INTET, ligesom i INTET.
    Altså Pieros har været her et halvt år. Det er nok lidt for tidligt at afskrive ham. Pavlovic har været her i 1½, og jeg er enig i, at hans udløbsdato må være særdeles tæt på hvis ikke allerede overskredet. Men det er vel også derfor, at han har hentet Fischer. Mon ikke han er sikker starter fra nu af, hvis han fysisk er fit nok.

  6. De følgende 2 brugere er enige:

  7. #79
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    455

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København – Brøndby IF (04.02.18)

    "Altså Pieros har været her et halvt år. Det er nok lidt for tidligt at afskrive ham"

    Ja men på det ½ år er pilen kun gået i én retning, og du må selv gætte på hvilken.

  8. De følgende 2 brugere er enige:

  9. #80
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    85

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København – Brøndby IF (04.02.18)

    Jeg tror stadig på Ståle og jeg mener ikke tiden er løbet fra at satse på et stærkt defensivt udgangspunkt. Jeg tror stadig, at det er den bedste strategi til at sikre os mange mesterskaber og flotte resultater i Europa i fremtiden. Dermed ikke sagt, at det ikke kunne være interessant, at se, hvad en Kasper Hjulmand kunne udrette.

    Jeg er derimod ikke længere parat til, at give Ståle meget længere snor hvad angår spillerindkøb. Der har simpelthen været for mange tvivlsomme indkøb. Vi havde ved sæsonstart et helt åbenlyst behov for, at erstatte Zanka med en rutineret central forsvarsspiller men i stedet er valget faldet på udviklingsspillere. Ståle har nu haft chancen for, at rette på fejlen, men intet gjort. Det forstår jeg virkelig ikke. Jeg synes det er ærgerligt, at se Boilesen spille centralt selvom det har været hæderligt. Men det er ikke en holdbar løsning, da han taber for mange af hans nærkampe og hovedstødsdueller på grund af fysik og højde.

  10. De følgende 2 brugere er enige:

  11. #81
    Slush er offline Sun Lolly er det bedste!.
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    1,623

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København – Brøndby IF (04.02.18)

    Citat Oprindeligt indsendt af phillipo Se meddelelser
    Spændende at se hvor længe den nye bestyrelse synes Ståle opfylder målsætningen

    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/gene...torisk-daarlig
    Gad godt at se kampen med Ståles øjne.oO aka "Beergoggles"
    "- Jeg kan ikke sige, at drengene ikke prøver i dag. De sidste 15 minutter af første halvleg får vi fat, og i anden halvleg gør vi meget rigtigt. Der er stor bevægelse i holdet, og vi holder Brøndby fra de store chancer."

    Fra min plads på nedre C var der ikke den store bevægelse hverken med eller uden bold....
    Ståle viser vel reelt hvor spejl blank han er, men har været den klare opfattelse igennem hele denne lorte sæson for at sige det ligeud.
    Han er ikke vores redningsmand, og han kan ikke blive ved at leve på historien og salg af spillere.

    Facts er vi står i en lorte situation som Ståle ene mand har klaret at sætte os i.
    Raus med ham, og han kan for den sags skyld tage hele vores absurd ringe scouting afdeling med ud af vagten.
    At ledelsen ser så meget gennem fingere med det der sker, er mig en gåde.
    Sidst redigeret af Slush : 04.02.18 kl. 21:10

  12. De følgende 3 brugere er enige:

  13. #82
    Tilmeldingsdato
    Oct 2013
    Indlæg
    112

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København – Brøndby IF (04.02.18)

    Hvor er det tåkrummende pinligt af Tykgård, ikke at give et rødt kort for denne. Ikke engang et gult kort mente han var nødvendigt.


    Forseelser som at sparke efter en modstander, endda uden at ramme, koster ellers røde kort og karantæne (https://www.youtube.com/watch?v=RmXlN7CADhY 1.18 inde i klip)


  14. #83
    Slush er offline Sun Lolly er det bedste!.
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    1,623

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København – Brøndby IF (04.02.18)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Men jeg vil gerne forøvrigt gerne give dig ret i, at der mangler noget bevægelse. Hvorfor der gør det aner jeg ikke, men har ualmindeligt svært ved at se, at selve konceptet forbyder bevægelse for boldholderen.
    Bevægelsen mangler vel reelt, grundet angsten for at fejle i at stå korrekt i vores såkaldte defensive zoner.
    Vi spillere stort set alle kampe med håndbremsen trukket, og virker rådvilde når vi skal til at angribe fordi alle folk står stille.

    Når vi så endelig får en spiller som tør tage bolden og fører den frem, skal vi bagefter hører fra Ståle at han skal have sat lidt mere styr på ham
    Hvilket betyder, at man piller den lad os kalde det xfactor ud af spilleren, som tør bryde de zoner Ståle elsker.

    Dertil har jeg i lang tid, ved du også Kasper ønsket en lidt anderledes tilgang til spillet.
    End lange los fra forsvaret op på en angriber, eller indlæg fra backs, vi har ikke den type spillere til rådighed mere.
    Jeg ser det stadig som vores aller største problem, at vi sådan set er læst.

    Ståle har på ingen måde formået at forny sin tilgang til det offensive spil i alle de år han har været her.
    Vi spiller stadig med følgende som hovedpunktet.

    Indlæg
    Dødbolde
    Langebolde

    Vi har så mange kombinations stærke spillere, som på ingen måde for lov at blomstre grundet det taktiske oplæg der lægges for dagen.
    "Stå stramt, og kompakt i jeres zoner"

    Spil nu for pokker da bolden hurtigt rundt, med flere løb fra kanter, midt og backs omkring boldholderen.

    Reelt set ville jeg stadig elske at se FCK i en 4141/433, at det aldrig med Ståle ved roret kommer til at ske er en anden sag.
    Men det ville placere Kvist hvor han er bedst, på den defensive midt bag 2 bevægelse CMs

  15. De følgende 5 brugere er enige:

  16. #84
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,225

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København – Brøndby IF (04.02.18)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Hvor er det helt præcis, at Ståles koncept sætter begrænsninger?

    Samtidig med denne kritik, så er den mindst lige så ofte brugte jo, at vi ikke har trænet spilmønstre osv. Er de to kritikpunkter ikke modsatrettede? Den ene synes tingene er for stramt - den anden at vi ikke har nogle stramme skabeloner?

    Det kunne se ud til, at problemerne ikke er helt så nemme at slå ned på taktisk i hvert fald. Et sted hvor man dog kan sætte en finger er selvfølgelig på indkøbene af angrebstyper i Pieros og Pavlovic. Man har nok ønsket typer, der både kunne være opspilsstation ala Corner, men også løbe dybt og deltage mere i spillet ala Santin. Og nu er man så endt med to spillere, som ikke rigtig fungerer på nogen af måderne af forskellige årsager. Og der kan vi sagtens give Ståle en masse kritik for, at de ikke er lykkedes.

    Men jeg vil gerne forøvrigt gerne give dig ret i, at der mangler noget bevægelse. Hvorfor der gør det aner jeg ikke, men har ualmindeligt svært ved at se, at selve konceptet forbyder bevægelse for boldholderen.
    Problemet offensivt er jo, at vi åbenbart stadig tro, at vi spiller med typer som NJ, Corner, Dame Ndoye eller Santander fremme, hvilket jo slet ikke tilfældet, når vi stiller op med Pierros og Pavlovic. Det er svært at vurdere, om de to ville være lige så pivringe, som det virker, hvis man spillede en type fodbold, som de er gode til, men det får vi nok aldrig at vide. Hvis ikke vi ændrer spillestil, skal de begge skydes af senest til sommer (og gerne før).

    Vi har nu i tre derbies i streg forsøgt strategien med at spille bolden op på vores angribere i håbet om, at de kan holde på den og lægge den videre, så vi kunne skabe en chance. Det virker ikke i ret mange kampe og overhovedet ikke imod biffernes betonforsvar. Vi var jo helt væk offensivt før pausen i dag, og i sidste derby havde vi stort set ikke en målchance af betydning i hele kampen.

    Det er ikke et spørgsmål, om vi har for mange begrænsninger i Ståles koncept, eller om vi ikke har trænet spilmønstre. Det er jeg sikker på, vi har, men vi har bare ikke trænet de rigtige. Det er jo tæt på idiotisk at tro på, at den strategi, der kiksede big time ved de to foregående derbies pludselig skulle begynde at virke nu imod et fuldstændigt uændret Brøndbyhold. Dagens nederlag var kaldt allerede, da startopstillingen lå fast.

    Vi kan glæde os over, vores to nyindkøb virker rigtigt gode, og at Fischer helt klart ligner en ny publikumsfavorit fra start. Bortset fra det er der ikke meget at tage med fra 17/18-sæsonen, der vel reelt kun kan reddes lidt af, at vi napper fjerdepladsen og FCM vinder the double. Yikes!
    /Giggs

    København er en grim by med grimme mennesker og klamme dialekter. Lige fra Østerbro til Lyngby. Det eneste sted i København jeg har oplevet flinke mennesker er i Næstved.

  17. De følgende 7 brugere er enige:

  18. #85
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    813

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København – Brøndby IF (04.02.18)

    Citat Oprindeligt indsendt af giggs Se meddelelser
    Vi har nu i tre derbies i streg forsøgt strategien med at spille bolden op på vores angribere i håbet om, at de kan holde på den og lægge den videre, så vi kunne skabe en chance. Det virker ikke i ret mange kampe og overhovedet ikke imod biffernes betonforsvar. Vi var jo helt væk offensivt før pausen i dag, og i sidste derby havde vi stort set ikke en målchance af betydning i hele kampen.

    Det er ikke et spørgsmål, om vi har for mange begrænsninger i Ståles koncept, eller om vi ikke har trænet spilmønstre. Det er jeg sikker på, vi har, men vi har bare ikke trænet de rigtige. Det er jo tæt på idiotisk at tro på, at den strategi, der kiksede big time ved de to foregående derbies pludselig skulle begynde at virke nu imod et fuldstændigt uændret Brøndbyhold. Dagens nederlag var kaldt allerede, da startopstillingen lå fast.
    Det er faktisk også det, jeg er mest chokeret og skuffet over.

    Ståle er allerede blevet taktisk overrumplet to gange af Brøndby i denne sæson, og begge hold møder stort set uforandrede op til det tredje møde. Endda en kamp, der er knald eller fald, ikke mindst for os og vores Europa-chancer næste sæson.

    Jeg synes altså før, at Ståle har kunnet overraske og prøvet andre taktiske formationer af, når der har været brug for det. Respekt for hans vedholdenhed om at få et spilkoncept ind under huden på spillerne, men det har han resten af foråret til at bruge tid på. I går skulle vi have været videre, koste hvad det vil. Og så ser vi immervæk den formation og det hold, som to gange i denne sæson har været minimum en klasse under Brøndby.

    Hvorfor ikke overraske og prøve en 4-3-3 af fra start for at vinde kampen om midtbanen? I det mindste bare et eller andet, som havde rystet Brøndby mere. I stedet holder man fast i for tredje derby i træk at spille på samme måde, uanset at Brøndby har haft fuldstændig styr på den spillemåde og vores spillere to gange tidligere. Og havde det igen i går. Trist.

  19. De følgende 10 brugere er enige:

  20. #86
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,506

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København – Brøndby IF (04.02.18)

    Vi spiller så langsomt og forudsigeligt, at alle hold har læst os og kan håndtere os. I hvert fald ca. 8 stykker i Superligaen. Bare se, hvordan Lüftner efterhånden konsekvent får lov til at føre bolden frem, fordi alle har forstået, at det kan han ikke. Han smider den væk 9 ud af 10 gange.

    Kæft jeg er muggen i dag, og det bliver ikke bedre af bevidstheden om, at Ankersen og Robin kommer til at spille samtlige kampe i foråret. De skal nemlig sælges til sommer. Bengtson får også masser af spilletid, fordi holdets bedste venstre back og bedste fodboldspiller skal skabe ro på midten.

    Jeg kan ikke tilføje så meget mere end det, der allerede er skrevet ovenfor, men jeg sidder lige nu og frygter, at den energi og det drive, som Fischer kom ind med, er væk om 4-5 kampe, når han er lidt mere "skolet". Han virker som den fedeste type med den helt rigtige indstilling, og gad vide hvordan han reagerer, når han også bliver en del af den store nedtur.

    Nåh, men er der nogen, der kan fortælle mig, hvorfor Lüftner skulle spille angriber de sidste 10 minutter? Han er ikke særlig hurtig, ikke særlig god med bolden og ikke særlig god med låget.

    Og hvad handlede tumulten omkring Robin om efter slutfløjt? Jeg så kun ham deres kummefryser af en midterforsvarer lave du-snakker-luk-røven-håndbevægelsen.

  21. De følgende 9 brugere er enige:

  22. #87
    Tilmeldingsdato
    Oct 2011
    Indlæg
    893

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København – Brøndby IF (04.02.18)

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Du rammer den meget godt. Javel Ståle sagde inden kampen at spiller føler sig friske, men det virker bare ikke som om Ståle træner løbemønstre eller noget som helst. Spillerne virker virkelig forvirret.

    Pierre har man jo vidst længe har været ringe. Javel i ny og næ rammer han en god aflevering, men det er så også det
    Og her ligger efter min mening hele problemet. Vi har INGEN løbemønstre. Tingene er tilfældige og vi håber på første mål = lidt medgang. BIF A/S ser trimmede ud og har konceptet på plads - de presser og har overtaget centralt - vi har intet modtræk.

    Pierre er bare ikke god nok. Boile på backen - så må de unge spille sammen centralt - vi har alligevel intet at miste resten af sæsonen. Måske det vil løfte holdet at spille uden noget at spille om. En god 1/2 sæsons træning, som Ståle har ønsket sig.

    Vi skal have genopbygget vores spil (forsvandt med Delaney). Vi presser ikke samlet, vi håber på mirakler fra individualister og spiller et meget meget ringe forsvarsspil som mest af alt kan betegnes som kaotisk og frebrilsk. Vi kan ikke en gang sparke bolden væk... Sørgelig omgang i går :-(
    Sidst redigeret af thomasroy : 05.02.18 kl. 13:40

  23. De følgende 7 brugere er enige:

  24. #88
    Tilmeldingsdato
    Sep 2005
    Indlæg
    314

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København – Brøndby IF (04.02.18)

    Vi bliver kørt over på fysikken. Det er muligt, at vi spiller for spiller (måske) stadig er bedre med bolden, men vi taber jo langt hovedparten af alle "anden boldene".

    BIF ville det mere end vores spillere og vandt fortjent, om end det var en dårlig kamp af begge hold. Specielt først halvleg var en ynk.

    Vi kan ikke bare gå ud og købe 5 nye spillere, for de gamle skal jo stadig have løn, men nøj hvor kunne man godt tænke sig, at der var lidt mere konkurrence om pladserne.

    Lort med lort på. Glæder mig til en ny sæson, hvor motivationen forhåbentligt er vendt tilbage.

  25. Den følgende bruger er enig i dette:

  26. #89
    Tilmeldingsdato
    May 2004
    Indlæg
    111

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København – Brøndby IF (04.02.18)

    Citat Oprindeligt indsendt af HansHansen Se meddelelser
    Hvor er det tåkrummende pinligt af Tykgård, ikke at give et rødt kort for denne. Ikke engang et gult kort mente han var nødvendigt.


    Forseelser som at sparke efter en modstander, endda uden at ramme, koster ellers røde kort og karantæne (https://www.youtube.com/watch?v=RmXlN7CADhY 1.18 inde i klip)
    Undrer mig over at der ikke er rejst sag endnu fra DBU. Synes Viasat med BØF Frimann, Strudahl, Graulund m.fl. tidligere har kørt hårdt på bagefter når vi skulle have karantæne efter kampen. Meget stille lige nu fra den kant selvom Graulund medgav der var rødt.

    Besynderlige dommerkendelser i denne sæson med frisparksmuren 3 meter væk i efteråret som højdepunktet.

    Tuderi - over and out. L.rtesæson
    FORZA L'EQUIPE FC

  27. De følgende 7 brugere er enige:

  28. #90
    Tilmeldingsdato
    Oct 2011
    Indlæg
    893

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København – Brøndby IF (04.02.18)

    Der var godt nok også stille i Parken i går... Stod på Nedre C (ja, jeg er gammel). Hvor var S12? Og de kan helt sikkert sige det samme om os på Nedre C :-(

Side 6 af 7 FørsteFørste ... 34567 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 59
    Sidste Meddelelse: 17.05.17, 15:10
  2. Svar: 84
    Sidste Meddelelse: 29.05.16, 07:16
  3. Svar: 59
    Sidste Meddelelse: 19.04.16, 09:55
  4. Svar: 92
    Sidste Meddelelse: 10.11.15, 16:44
  5. Optakts og kamptråd: Brøndby IF - FC København
    By Mads740 in forum De korte linier
    Svar: 49
    Sidste Meddelelse: 21.05.08, 12:47

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •