Se afstemningsresultater: Kampens resultat?

Stemmeafgivere
83. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FC København Sejr!

    13 15.66%
  • Uafgjort!

    17 20.48%
  • Atlético Sejr!

    53 63.86%
Side 7 af 7 FørsteFørste ... 4567
Viser resultater 91 til 102 af 102

Emner: Optakts- og kamptråd: FC København – Atlético Madrid (15.02.18 kl.21:05)

  1. #91
    Tilmeldingsdato
    Aug 2015
    Indlæg
    457

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – Atlético Madrid (15.02.18 kl.21:05)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg er meget enig med dig Romme. Det kunne være sjovt med en turnering, hvor man havde en chance for at nå langt. Jeg har ikke så meget imod, at de store lande er med, men jeg så gerne, at man skar voldsomt ned for pladserne til de store lande. En turnering ala pokalvindernes turnering, hvor KUN pokalvindere er med, kunne være interessant. Her ville være en håndfuld rigtig gode hold med, men samtidig kunne man med lodtrækningsheld og dygtighed kunne komme rigtig langt.

    Når det er sagt, så kommer det formentlig (forhåbentlig) ikke til at ske. For selvom ideen er god, så må vi jo også sande, at pengene følger de store hold. En "champions league" for hold uden for top 5 ligaen vil der næppe være tilstrækkelig penge i, og dermed vil vi ryge længere og længere bagud i forhold til de store lande. Præcis som det langsomt med sikkert er ved at ske nu med udviklingen af antal af hold i CL og udviklingen i sponsor og især TV-indtægter i de store ligaer.
    Nej det er en svær diskussion og mit forslag kommer jo nok heller aldrig til at ske desværre. Men man kan jo sige at hvis de store lande vil have en turnering for dem selv, så må de også gå på kompromis med andre ting. Dette kan f.eks være at nogle af de frigivne penge qua færre hold i en Europæisk Superliga bliver ført nedad i systemet, og kan en Dansk klub tjene 100 til 120 millioner på at spille i en ny Europa League samt reelt have muligheden for at vinde en europæisk turnering så er det jo fint.

    Noget andet og som du også selv forslår er at reducere de stor landes hold i Europa League. Måske kun så de får 1 hold med. Men igen, det vil de nok heller ikke være tilfredse med.

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #92
    Tilmeldingsdato
    Sep 2013
    Indlæg
    247

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – Atlético Madrid (15.02.18 kl.21:05)

    Citat Oprindeligt indsendt af Romme Se meddelelser
    Men man kan jo sige at hvis de store lande vil have en turnering for dem selv, så må de også gå på kompromis med andre ting.
    Hvorfor "må" de det? De har et langt bedre produkt end fx FCK og kan derfor forlange bedre betingelser og flere penge for deres produkt. Den tendens bliver sandsynligvis kun mere udpræget, da CL bliver mere og mere populær, mens f.eks. Superligaen mister seere/sponsorer etc.

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #93
    Tilmeldingsdato
    Aug 2015
    Indlæg
    457

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – Atlético Madrid (15.02.18 kl.21:05)

    Citat Oprindeligt indsendt af Vivid Se meddelelser
    Hvorfor "må" de det? De har et langt bedre produkt end fx FCK og kan derfor forlange bedre betingelser og flere penge for deres produkt. Den tendens bliver sandsynligvis kun mere udpræget, da CL bliver mere og mere populær, mens f.eks. Superligaen mister seere/sponsorer etc.
    Hvis de har interesse i at være solidariske så må de det. Alternativet er jo at de bryder ud og laver en privat turnering som man vist har set det i basketball. Det må man jo så bare håbe kommer til at gå udover deres landshold i UEFA regi hvis man vælger den usolidariske løsning.

    Men som sagt er det helt fint med mig hvis de store klubber fra de stor lande ligger og spiller mod hinanden. Så kan de køre det hele i sænk når denne boble brister om 5 til 10 år. Det helt fint. Der kommer til at være klubber, store klubber der kommer til at dreje nøglen om indenfor 10 år.

    Og så synes jeg iøvrigt også den turnering med mellemstore og små hold vil gavne fodbold Europa endnu mere end nu.
    Prøv og forestil en turnering hvor man tjener 100 til 120 millioner bare for at deltage. En klub som Zalgiris fra Litauen ved jeg har et budget på 20 mil årligt. Forestil jer hvad det vil gøre ved den klub og litauisk fodbold i almindelighed hvis de er med hvert år eller hver andet. Eller DK for den sags skyld. To hold med som hver får den slags penge vil gavne dem og dansk fodbold idet man på sigt vil gøre ligaen bedre fordi man får flere penge i hænderne, og sådan kan man blive ved ned gennem landene

    Problemet er jo selvfølgelig bare hvem der gider betale for at vise FCK - Zalgiris osv. Det er så her jeg siger at hvis de store klubber vil spille mod hinanden så kan de det, men der vil så betyde at de må smide flere penge ned til sådan en liga. Lige nu får man cirka 50 mil for at spille EL. Det må de store klubber være villig til at hjælpe med at fordoble
    Sidst redigeret af Romme : 17.02.18 kl. 13:50

  6. #94
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,863

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – Atlético Madrid (15.02.18 kl.21:05)

    Citat Oprindeligt indsendt af Vivid Se meddelelser
    Hvorfor "må" de det? De har et langt bedre produkt end fx FCK og kan derfor forlange bedre betingelser og flere penge for deres produkt. Den tendens bliver sandsynligvis kun mere udpræget, da CL bliver mere og mere populær, mens f.eks. Superligaen mister seere/sponsorer etc.
    Det er vel en hårfin grænse som de store klubber bevæger så på nu, og fremadrettet. En turnering med de samme klubber år efter år, vil simpelthen udvande produktet. Personligt er jeg allerede ved at køre lidt træt i, at se de samme klubber, i de samme store kampe. Jeg glædes altid over, når nogle af de mindre klubber formår, at ekspedere "det faste inventar" ud af de store turneringer.

  7. De følgende 11 brugere er enige:

  8. #95
    Tilmeldingsdato
    Sep 2013
    Indlæg
    247

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – Atlético Madrid (15.02.18 kl.21:05)

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    Det er vel en hårfin grænse som de store klubber bevæger så på nu, og fremadrettet. En turnering med de samme klubber år efter år, vil simpelthen udvande produktet. Personligt er jeg allerede ved at køre lidt træt i, at se de samme klubber, i de samme store kampe. Jeg glædes altid over, når nogle af de mindre klubber formår, at ekspedere "det faste inventar" ud af de store turneringer.
    Jeg har det lige modsat. Er ved at dø af kedsomhed ift. Europa League og Superliga. Niveauet er simpelthen for lavt til en tilfældig kamp alt andet lige.

    CL er vel netop gået mod at være de samme hold igen og igen og alligevel har det aldrig været så populært, så markedet er uenig med din tese.

  9. Den følgende bruger er enig i dette:

  10. #96
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,863

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – Atlético Madrid (15.02.18 kl.21:05)

    Citat Oprindeligt indsendt af Vivid Se meddelelser
    Jeg har det lige modsat. Er ved at dø af kedsomhed ift. Europa League og Superliga. Niveauet er simpelthen for lavt til en tilfældig kamp alt andet lige.

    CL er vel netop gået mod at være de samme hold igen og igen og alligevel har det aldrig været så populært, så markedet er uenig med din tese.
    Jeg perspektiverede ud fra en personlig holdning, som jeg kan konstatere at jeg ikke står alene med. Men giv en lukket turnering nogle år, og du har en sikker dræber. Bare kig på vores eget derby. Produktet er ikke hvad det har været.

  11. Den følgende bruger er enig i dette:

  12. #97
    Tilmeldingsdato
    Sep 2013
    Indlæg
    247

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – Atlético Madrid (15.02.18 kl.21:05)

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    Jeg perspektiverede ud fra en personlig holdning, som jeg kan konstatere at jeg ikke står alene med. Men giv en lukket turnering nogle år, og du har en sikker dræber. Bare kig på vores eget derby. Produktet er ikke hvad det har været.
    Jeg troede, vi diskuterede markedet generelt og ikke din personlige mening eller holdningen på en superligaklubs fanforum, hvor der er enorm bias.

  13. #98
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,863

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – Atlético Madrid (15.02.18 kl.21:05)

    Citat Oprindeligt indsendt af Vivid Se meddelelser
    Jeg troede, vi diskuterede markedet generelt og ikke din personlige mening eller holdningen på en superligaklubs fanforum, hvor der er enorm bias.
    Markedet generelt viser at der er en solid tilslutning til CL - ingen tvivl om det. Jeg argumenterer bare for, at de store klubber skal passe på med at gå enegang, da det kan blive deres undergang. Vi har i fodbold Europa brug for hinanden, uanset niveau. Det skal fodboldbosserne bare huske på, inden de deler rovet imellem sig.

  14. #99
    Tilmeldingsdato
    Sep 2013
    Indlæg
    247

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – Atlético Madrid (15.02.18 kl.21:05)

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    Markedet generelt viser at der er en solid tilslutning til CL - ingen tvivl om det. Jeg argumenterer bare for, at de store klubber skal passe på med at gå enegang, da det kan blive deres undergang. Vi har i fodbold Europa brug for hinanden, uanset niveau. Det skal fodboldbosserne bare huske på, inden de deler rovet imellem sig.
    Helt i orden :)

    Jeg er så blot uenig med dig og tror, det er i de store klubbers interesse at få lavet CL endnu mere elitært (dvs. bl.a. reducere antallet af pladser de "dårlige" lande får).

  15. #100
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,863

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – Atlético Madrid (15.02.18 kl.21:05)

    Citat Oprindeligt indsendt af Vivid Se meddelelser
    Helt i orden :)

    Jeg er så blot uenig med dig og tror, det er i de store klubbers interesse at få lavet CL endnu mere elitært (dvs. bl.a. reducere antallet af pladser de "dårlige" lande får).
    Det vil for det første betyde, at det er slut med at se verdensklassespillere i København til de europæiske kampe, hvilket vil være super ærgerligt. Og for det andet, så bliver jeg aldrig fan af den løsning du foreslår. Den amerikanske måde at gøre tingene på, hvor der ikke er nogen op- eller nedrykning, men hvor det er de samme klubber der kæmper om slutspilspladserne, har ikke noget med sport at gøre. Der er jeg lidt mere oldschool ;-)

  16. De følgende 5 brugere er enige:

  17. #101
    Tilmeldingsdato
    Jul 2008
    Indlæg
    68

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – Atlético Madrid (15.02.18 kl.21:05)

    Hvis man nu trække sig fra en kamp, f.eks under dække af “feje hold”, burde de her uden tvivl være kampen.

    En katastrofe lurer, specielt når man ser på vores midterforsvar som vel ikke engang ville kunne spille sig på holdet i Helsingør...

    Vi har ikke en chance for avancement, kommer hjem med endnu flere mentale skrammer. Trætte ben, og ku meget vel tabe mod OB søndag, ryge ud af top 6, og så ska I bare se løjer i pressen, og sa ka det hele gå i selvsving og det forplanter sig hos spillerne...

    I efteråret var det SÅ fedt med en stor og vigtig kamp at se frem til, få 2 kampe i højt internationalt tempo i benene osv.

    Sådan tænkte jeg også selv, det gør jeg bestemt ikke mere, og ville virkelig gerne undvære kampen på torsdag. Den ka blive rigtig grim på mange måder, eller i bedste fald ligegyldig, hvis Atletico vælger en afslappet holdning til kampen.....selvom det virker usandsynligt, og selv med den holdning vil der være stor niveauforskel

    Nogle der glæder sig til kampen ?

  18. #102
    Tilmeldingsdato
    Sep 2013
    Indlæg
    247

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – Atlético Madrid (15.02.18 kl.21:05)

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    Det vil for det første betyde, at det er slut med at se verdensklassespillere i København til de europæiske kampe, hvilket vil være super ærgerligt. Og for det andet, så bliver jeg aldrig fan af den løsning du foreslår. Den amerikanske måde at gøre tingene på, hvor der ikke er nogen op- eller nedrykning, men hvor det er de samme klubber der kæmper om slutspilspladserne, har ikke noget med sport at gøre. Der er jeg lidt mere oldschool ;-)
    https://www.bt.dk/fodbold/staale-vre...-glade-for-det Så må vi se, hvor langt de kan presse den. Med mit Kbh-hjerte håber jeg ikke længere, men forstår som sagt godt, hvis de presser de små klubber (som DK klubber) helt ud.

Side 7 af 7 FørsteFørste ... 4567

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 71
    Sidste Meddelelse: 13.12.13, 15:24
  2. Svar: 80
    Sidste Meddelelse: 07.10.13, 10:30
  3. FCK vs ATLETICO DE MADRID ( user from Spain)
    By Raul in forum De korte linier
    Svar: 26
    Sidste Meddelelse: 17.12.07, 21:09
  4. FC København - Atlético Madrid
    By JesperFCK in forum De korte linier
    Svar: 143
    Sidste Meddelelse: 10.12.07, 15:04
  5. Sælges Billet til Atletico madrid
    By fck2 in forum Bazar
    Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 08.11.07, 12:16

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •