Side 8 af 10 FørsteFørste ... 5678910 SidsteSidste
Viser resultater 106 til 120 af 147

Emner: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Midtjylland (18.02.18 kl.16:00)

  1. #106
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    499

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Midtjylland (18.02.18 kl.16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af topshot Se meddelelser
    Synes din argumentation halter meget her. Hvorfor skulle der ikke både være råd til de to og en ordentlig stopper? Sidst jeg tjekkede var der et pænt transferoverskud denne vinter og Fischer-Skov er vel ikke for meget forlangt når Verbic-Kusk er væk? Og man oveni sender Toutouh og Amankwaa videre.

    .
    Nu er det aldrig tranfersummen der er problemet men lønnen..
    Hvir vi ville kunne vi sagtens hente spillere til 50 mio kr - investeringer bliver afskrevet over en årrække, så er ikke der problemet er..
    Problemet er den løn spillerne skal have.. Det er også derfor Ståle går ud og siger, at vi har for mange løntunge spillere som Matic, Toutouh ect.

    Så jo lønbudgettet er nok brugt og mere til for at hente Fischer+Skov ..

  2. De følgende 2 brugere er enige:

  3. #107
    Tilmeldingsdato
    May 2004
    Indlæg
    111

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Midtjylland (18.02.18 kl.16:00)

    Synes ærlig talt det er lidt skræmmende læsning på fck.dk hvor Ståle udtaler at han synes forsvaret gør det okay. WHAT? Desuden udtaler han at der er meget positivt at bygge videre på?? Det har jeg ærlig talt svært ved at få øje på især når vi taler defensiven...


    "Spillerne er klar fra start og i dag og viser god mental styrke, og vi er klart bedst før pausen. Men vi får ikke nok ud af vores store spilovertag, hvorimod de er skarpe og straffer vores fejl hårdt, dels på en mindre fejl og dels på en lidt større. Men de har kun de to skud på mål, som de scorer på," sagde Ståle, da han så tilbage på dagens opgør i Herning.

    "Efter pausen har vi en kæmpe chance for at udligne, men efter en times tid bliver kampen mere urolig og spillet bølger mere frem og tilbage, og i den periode er de bedst, mens vi måske også bliver lidt trætte."

    "Men alt i alt spiller vi god offensiv fodbold, men er ikke stærke nok i felterne. Det har været vores problem hidtil, men generelt gør forsvaret det dog okay. Midtjylland kommer ikke til ret mange chancer, og Robin har nærmest kun én redning hele kampen, men de udnytter dem de får effektivt. Det er nok symptomatisk og forskellen på et hold i medgang og i modgang."

    "Så selv om vi må kæmpe hårdt for det i øjeblikket, så er der meget positivt at bygge videre på fra den her kamp, sluttede Ståle.
    FORZA L'EQUIPE FC

  4. De følgende 3 brugere er enige:

  5. #108
    Tilmeldingsdato
    Aug 2015
    Indlæg
    457

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Midtjylland (18.02.18 kl.16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af pelledrengen Se meddelelser
    Synes ærlig talt det er lidt skræmmende læsning på fck.dk hvor Ståle udtaler at han synes forsvaret gør det okay. WHAT? Desuden udtaler han at der er meget positivt at bygge videre på?? Det har jeg ærlig talt svært ved at få øje på især når vi taler defensiven...


    "Spillerne er klar fra start og i dag og viser god mental styrke, og vi er klart bedst før pausen. Men vi får ikke nok ud af vores store spilovertag, hvorimod de er skarpe og straffer vores fejl hårdt, dels på en mindre fejl og dels på en lidt større. Men de har kun de to skud på mål, som de scorer på," sagde Ståle, da han så tilbage på dagens opgør i Herning.

    "Efter pausen har vi en kæmpe chance for at udligne, men efter en times tid bliver kampen mere urolig og spillet bølger mere frem og tilbage, og i den periode er de bedst, mens vi måske også bliver lidt trætte."

    "Men alt i alt spiller vi god offensiv fodbold, men er ikke stærke nok i felterne. Det har været vores problem hidtil, men generelt gør forsvaret det dog okay. Midtjylland kommer ikke til ret mange chancer, og Robin har nærmest kun én redning hele kampen, men de udnytter dem de får effektivt. Det er nok symptomatisk og forskellen på et hold i medgang og i modgang."

    "Så selv om vi må kæmpe hårdt for det i øjeblikket, så er der meget positivt at bygge videre på fra den her kamp, sluttede Ståle.
    Det positive består nok i at vi spiller fint de første 25 minutter, men nu er en kamp så 93 minutter. Og at han står og siger at forsvaret gjorde det godt og faktisk specifik nævner på Canal9 at Vavro gjorde det fint er så åndssvagt altså. Ståle Solbakken er, undskyld, en nar og en klovn. Det er som om at han lever i sin egen verden, og jeg kan sgu godt forstå at sådan en som Flemming Povlsen ikke gider stå og diskutere med ham gang på gang, for uanset hvad han måtte sige vil det jo være forkert i Ståle Solbakkens hoved. Han er psykotisk eller sådan noget.

  6. De følgende 4 brugere er enige:

  7. #109
    Tilmeldingsdato
    Feb 2012
    Indlæg
    1

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Midtjylland (18.02.18 kl.16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Romme Se meddelelser
    Det positive består nok i at vi spiller fint de første 25 minutter, men nu er en kamp så 93 minutter. Og at han står og siger at forsvaret gjorde det godt og faktisk specifik nævner på Canal9 at Vavro gjorde det fint er så åndssvagt altså. Ståle Solbakken er, undskyld, en nar og en klovn. Det er som om at han lever i sin egen verden, og jeg kan sgu godt forstå at sådan en som Flemming Povlsen ikke gider stå og diskutere med ham gang på gang, for uanset hvad han måtte sige vil det jo være forkert i Ståle Solbakkens hoved. Han er psykotisk eller sådan noget.
    Ligegyldig hvor frustreret du ellers måtte være over klubbens situation generelt og mere specifikt Ståles indsats, skal vi så ikke prøve at lade vær med at kalde vore egne legender for psykotiske klovne?

  8. #110
    Tilmeldingsdato
    Feb 2011
    Indlæg
    586

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Midtjylland (18.02.18 kl.16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af pelledrengen Se meddelelser
    Synes ærlig talt det er lidt skræmmende læsning på fck.dk hvor Ståle udtaler at han synes forsvaret gør det okay. WHAT? Desuden udtaler han at der er meget positivt at bygge videre på?? Det har jeg ærlig talt svært ved at få øje på især når vi taler defensiven...


    "Spillerne er klar fra start og i dag og viser god mental styrke, og vi er klart bedst før pausen. Men vi får ikke nok ud af vores store spilovertag, hvorimod de er skarpe og straffer vores fejl hårdt, dels på en mindre fejl og dels på en lidt større. Men de har kun de to skud på mål, som de scorer på," sagde Ståle, da han så tilbage på dagens opgør i Herning.

    "Efter pausen har vi en kæmpe chance for at udligne, men efter en times tid bliver kampen mere urolig og spillet bølger mere frem og tilbage, og i den periode er de bedst, mens vi måske også bliver lidt trætte."

    "Men alt i alt spiller vi god offensiv fodbold, men er ikke stærke nok i felterne. Det har været vores problem hidtil, men generelt gør forsvaret det dog okay. Midtjylland kommer ikke til ret mange chancer, og Robin har nærmest kun én redning hele kampen, men de udnytter dem de får effektivt. Det er nok symptomatisk og forskellen på et hold i medgang og i modgang."

    "Så selv om vi må kæmpe hårdt for det i øjeblikket, så er der meget positivt at bygge videre på fra den her kamp, sluttede Ståle.
    Hvad er der skræmmende ved det? I mine øjne er det en ganske nøgtern og rigtig beskrivelse af kampforløbet. Vi udspillede jo midtjyderne i store dele af kampen, dominerede midtbanen fuldstændigt, og Robert Skov kunne nærmest gå på vandet.

    Vi var ikke gode og heldige nok til at omsætte spilovertaget i mål - det er de sørgelige fakta. Og desværre heller ikke noget nyt.

    Og så var der fejlene - de var graverende. Og det er der, der skal arbejdes - det er en mental ting.

    Kaptajnens fejl var den værste. Men de, der kræver ham sendt på andetholdet straks, skulle måske lige kigge på, at Gregus i løbet af et kvarter lavede et par tekniske fejl, der var endnu værre, men tilfældigvis ikke resulterede i store chancer til modstanderne.

    Selv om resultatet var mega frustrerende, er det trods alt mindre ting, der skulle være anderledes, for at vi havde vundet den kamp. Så mit bud vil være, at vi skal have rettet de små og få ting frem for at lave alting om - inkl. det der rent faktisk begynder at fungere.

    P.S. Jeg er heller ikke tryg ved Vavro/Luftner konstellationen i midterforsvaret og synes, det er underligt, at Ståle holder Vavro ude af Shaktar og Randers for så pludselig at hive ham ind til Atletico. Men omvendt, når man ser klasseforskellen på Boile og Bengtsson på venstre back, forstår man godt dilemmaet.

  9. De følgende 7 brugere er enige:

  10. #111
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,141

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Midtjylland (18.02.18 kl.16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Claudemir Fanatic Se meddelelser
    Hvad er der skræmmende ved det? I mine øjne er det en ganske nøgtern og rigtig beskrivelse af kampforløbet. Vi udspillede jo midtjyderne i store dele af kampen, dominerede midtbanen fuldstændigt, og Robert Skov kunne nærmest gå på vandet.

    Vi var ikke gode og heldige nok til at omsætte spilovertaget i mål - det er de sørgelige fakta. Og desværre heller ikke noget nyt.

    Og så var der fejlene - de var graverende. Og det er der, der skal arbejdes - det er en mental ting.

    Kaptajnens fejl var den værste. Men de, der kræver ham sendt på andetholdet straks, skulle måske lige kigge på, at Gregus i løbet af et kvarter lavede et par tekniske fejl, der var endnu værre, men tilfældigvis ikke resulterede i store chancer til modstanderne.

    Selv om resultatet var mega frustrerende, er det trods alt mindre ting, der skulle være anderledes, for at vi havde vundet den kamp. Så mit bud vil være, at vi skal have rettet de små og få ting frem for at lave alting om - inkl. det der rent faktisk begynder at fungere.

    P.S. Jeg er heller ikke tryg ved Vavro/Luftner konstellationen i midterforsvaret og synes, det er underligt, at Ståle holder Vavro ude af Shaktar og Randers for så pludselig at hive ham ind til Atletico. Men omvendt, når man ser klasseforskellen på Boile og Bengtsson på venstre back, forstår man godt dilemmaet.
    Jeg kunne ikke være mere enig. Problemet er dog bare, hvordan vi får fikset de mentale fejl og her tænker jeg især på Vavro og Luftner. For selvfølgelig kan Luftner lave en aflevering over 2 meter ligesom Vavro ikke normalt vil gå helt panik i kampens sidste minutter, efter han laver et frispark der ender med mål. Men de to er bare så utroligt meget ramt mentalt. Man kan jo håbe, at Erik kan løse det. Men det er måske et lidt naivt håb.
    Jeg er egentlig ikke i tvivl, at de begge har niveauet til FCK. Det så man jo på Vavro i de første kampe, inden han blev ramt af holdets usikkerheder. Men når man som i går ved første marginale lille fejl straffes med et mål imod, når holdet generelt ikke kører og når omgivelserne dag efter dag tuder en ørerne fulde om, at man ikke er god nok, så bliver man usikker. Man kan jo desværre frygte, at de er så ramt, at de aldrig vil blive gode i FCK.

  11. De følgende 2 brugere er enige:

  12. #112
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Midtjylland (18.02.18 kl.16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Men når man som i går ved første marginale lille fejl straffes med et mål imod, når holdet generelt ikke kører og når omgivelserne dag efter dag tuder en ørerne fulde om, at man ikke er god nok, så bliver man usikker. Man kan jo desværre frygte, at de er så ramt, at de aldrig vil blive gode i FCK.
    Haha, nu er det vores skyld, at Ståles indkøb ikke er gode nok! Du ville være en fabelagtig propagandaminister, K@sper...
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  13. De følgende 12 brugere er enige:

  14. #113
    Tilmeldingsdato
    May 2014
    Indlæg
    383

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Midtjylland (18.02.18 kl.16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Bigtimebowler Se meddelelser
    Nu er det aldrig tranfersummen der er problemet men lønnen..
    Hvir vi ville kunne vi sagtens hente spillere til 50 mio kr - investeringer bliver afskrevet over en årrække, så er ikke der problemet er..
    Problemet er den løn spillerne skal have.. Det er også derfor Ståle går ud og siger, at vi har for mange løntunge spillere som Matic, Toutouh ect.

    Så jo lønbudgettet er nok brugt og mere til for at hente Fischer+Skov ..
    Både og. En ting er at en transfersum regnskabsteknisk afskrives over kontraktlængden, men der skal jo stadig være reelle penge i kassen til at betale beløbet.

    Det burde der nu nok være. Jeg tvivler iøvrigt meget på, at Fischer-Skov samlet får mere i løn end Verbic-Kusk-Amankwaa.

  15. #114
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Midtjylland (18.02.18 kl.16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Bigtimebowler Se meddelelser
    Nu er det aldrig tranfersummen der er problemet men lønnen..
    Hvir vi ville kunne vi sagtens hente spillere til 50 mio kr - investeringer bliver afskrevet over en årrække, så er ikke der problemet er..
    Problemet er den løn spillerne skal have.. Det er også derfor Ståle går ud og siger, at vi har for mange løntunge spillere som Matic, Toutouh ect.

    Så jo lønbudgettet er nok brugt og mere til for at hente Fischer+Skov ..
    Uden at vide noget om det konkrete budget, så hænger de to ting, så vidt jeg er oplyst, sammen rent regnskabsteknisk. Transfersum + løn i hele kontraktperioden divideret med det antal år kontrakten løber = belastningen af spillerbudgettet. Det er med andre ord et og samme budget, som belastes af begge dele.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  16. #115
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,865

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Midtjylland (18.02.18 kl.16:00)

    Oven på klubbens totale deroute i denne sæson, og at Ståle og spillerne bliver ved med at snakke om alle de samme ulykkeligheder (personlige fejl, så langt øjet det rækker) der har ramt holdet, nederlag efter nederlag, der bl.a. betyder at vi har hentet 8 ud af mulige 30 point på udebane, vil jeg ønske at der var nogle journalister der virkelige turde gå til Ståle.

  17. De følgende 9 brugere er enige:

  18. #116
    Slush er offline Sun Lolly er det bedste!.
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    1,623

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Midtjylland (18.02.18 kl.16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    Oven på klubbens totale deroute i denne sæson, og at Ståle og spillerne bliver ved med at snakke om alle de samme ulykkeligheder (personlige fejl, så langt øjet det rækker) der har ramt holdet, nederlag efter nederlag, der bl.a. betyder at vi har hentet 8 ud af mulige 30 point på udebane, vil jeg ønske at der var nogle journalister der virkelige turde gå til Ståle.
    Ståle bliver jo som et lille fornærmet barn, så snart man siger noget skidt, bare se på ham i går da Flemming Povlsen spurgte til de fejl forsvaret lavet konstant.

  19. De følgende 4 brugere er enige:

  20. #117
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,506

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Midtjylland (18.02.18 kl.16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af giggs Se meddelelser
    Om to måneder er Viktor Fischer og Robert Skov sikkert nøjagtig lige så desillusionerede som resten af truppen, og så kan vi nappe endnu en sæson som denne,....
    Lige præcis denne betragtning mener jeg, er den mest bekymrende. Som jeg ser situationen, så har holdet et KÆMPE mentalt problem, og jeg kan ikke se, hvordan det skal forsvinde. Så ja, lige om lidt lider de to også af det, og så kan vi diskutere manglende indkøb, men det hjælper intet. End ikke, hvis Zanka og Kaptajnen bliver løst fra deres kontrakter øjeblikkeligt og kommer hjem, vil det løses. Det sejler jo, og her er det helt reelle spørgsmål: "Kan Ståle løse det helt åbenbare mentale problem?". Næppe, tænker jeg.

    Og gad vide, hvordan de dyre indkøb, som endnu ikke er faldet til, vil håndtere et år udelukkende med kampe i Danmark? Kommer der ro på det mentale? Næppe, tænker jeg.

    Vi har rigeligt med gode spillere, der under de rette omstændigheder vil kunne smadre ligaen, men jeg tror, at vi skal forberede os på, at vi kommer til at se Robin, Pierre og PA i hver kamp resten af sæsonen.

  21. De følgende 2 brugere er enige:

  22. #118
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,865

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Midtjylland (18.02.18 kl.16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    Lige præcis denne betragtning mener jeg, er den mest bekymrende. Som jeg ser situationen, så har holdet et KÆMPE mentalt problem, og jeg kan ikke se, hvordan det skal forsvinde. Så ja, lige om lidt lider de to også af det, og så kan vi diskutere manglende indkøb, men det hjælper intet. End ikke, hvis Zanka og Kaptajnen bliver løst fra deres kontrakter øjeblikkeligt og kommer hjem, vil det løses. Det sejler jo, og her er det helt reelle spørgsmål: "Kan Ståle løse det helt åbenbare mentale problem?". Næppe, tænker jeg.

    Og gad vide, hvordan de dyre indkøb, som endnu ikke er faldet til, vil håndtere et år udelukkende med kampe i Danmark? Kommer der ro på det mentale? Næppe, tænker jeg.

    Vi har rigeligt med gode spillere, der under de rette omstændigheder vil kunne smadre ligaen, men jeg tror, at vi skal forberede os på, at vi kommer til at se Robin, Pierre og PA i hver kamp resten af sæsonen.
    Robin og Ankersen kan kun spille pga. sommerens forestående transfers på dem. Det kan UMULIGT være ud fra sportslige betragtninger, derfra har de simpelthen leveret for ustabilt. Pierre benyttes i mangel af bedre alternativer, da Boilesen rykkes ind. Tænk sig, at potentielt har ham rendende i 4,5 år endnu. Det er fuldstændig ubegribeligt.
    Jeg kunne sagtens se for mig, at Kvist blev rykket en tand tilbage på banen, og Johansson bliver bragt i spil, hurtigst muligt.

  23. Den følgende bruger er enig i dette:

  24. #119
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,141

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Midtjylland (18.02.18 kl.16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Haha, nu er det vores skyld, at Ståles indkøb ikke er gode nok! Du ville være en fabelagtig propagandaminister, K@sper...
    Jo tak, i lige måde. Du ser jo tingene mindst lige så firkantet som jeg.

    Nu skriver jeg jo ikke på nogen måde, at det er vores skyld. Men jeg var enig med OOP, at de fleste af problemerne med netop Vavro og Luftner er af mental karakter. Er du da uenig i det? Tror du virkelig, at de fejl Luftner f.eks. laver med afleveringer over kort afstand skyldes, at han er så dårlig med bolden, at han ikke kan finde ud af det?
    Jeg prøvede egentlig bare at give en mulig forklaring på, hvorfor der sker fejl, som normalt ikke vil ske. Det er jo ikke ligefrem raketvidenskab. Vi så det også med Wiland, der pludselig i en periode ikke kunne lave udspark, fordi det havde sat sig mentalt.

    Faktisk skriver jeg endda i mit indlæg, at det er et problem at de er så ramt mentalt. Og man kan da bestemt sætte spørgsmålstegn ved, om de er FCK-materiale, når de ikke kan holde hovedet koldt i disse situationer.

  25. De følgende 2 brugere er enige:

  26. #120
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Midtjylland (18.02.18 kl.16:00)

    Stop dig selv, Thorup. Så godt spillede I heller ikke https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...-i-deres-oejne

  27. De følgende 3 brugere er enige:

Side 8 af 10 FørsteFørste ... 5678910 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 34
    Sidste Meddelelse: 24.04.17, 20:33
  2. Svar: 31
    Sidste Meddelelse: 03.05.16, 08:32
  3. Svar: 48
    Sidste Meddelelse: 22.12.15, 17:28
  4. Svar: 97
    Sidste Meddelelse: 07.04.15, 19:26
  5. Optakts- og kamptråd: FC Midtjylland - F.C. København
    By Fck-fan in forum De korte linier
    Svar: 45
    Sidste Meddelelse: 26.08.09, 20:45

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •