Side 10 af 10 FørsteFørste ... 78910
Viser resultater 136 til 147 af 147

Emner: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Midtjylland (18.02.18 kl.16:00)

  1. #136
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,141

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Midtjylland (18.02.18 kl.16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Frederik Se meddelelser
    I forhold til diskussionen af forsvaret synes jeg det var enormt interessant at høre Kris Stadsgaard i Mediano fortælle lidt om hans syn på det. Det gjorde han i deres Europa League Special efter FCK og Atletico. Hans budskab var klart: der mangler ledelse og klar konsekvens i forsvaret - hvem holder linjen, hvornår stødes der op og faldes tilbage som en enhed og ikke som individuelle spillere der reagere på deres subjektive opfattelse af situationen. Jeg synes det er nogle gode pointer, og jeg vil fremover kigge mere efter hvordan de bevæger sig som en enhed og hvem der tager ansvaret dernede for at lave kaldene.

    Mvh
    Frederik
    Ja det er helt åbenlys. Der mangler i den grad en, som sætter foden ned og siger, at nu gør vi sådan her. Og det er nok desværre heller ikke Erik.
    Kunne vi hente en Jacob Laursen ano 2000/2001 så ville vi være meget langt.
    Sidst redigeret af k@sper : 19.02.18 kl. 16:47

  2. De følgende 16 brugere er enige:

  3. #137
    Tilmeldingsdato
    Aug 2010
    Indlæg
    284

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Midtjylland (18.02.18 kl.16:00)

    Forstår ikke helt folks bortforklaringer med dommer, samt små frispark. Vi blev kørt over af et hold der hele tiden havde et gear mere, hvis de lystede. De skulle jo bare kigge på (midter)forsvaret, og så ville de være garant for fejl og sjusk!

    Læg dertil at FCM har mistet Sørloth, Novak og Nissen (og havde Lange Paul ude) i dette vindue. Der er ikke noget der hedder en opbygningssæson, eller andre dækord, de moser bare videre og hiver en ny mand ind. Det samme kan til dels siges om FCN.

    Vi har spildt så mange millioner på ligegyldige spillere, at jeg ikke tør liste dem op, da jeg er bange for at glemme nogle. Forhåbentlig er der snart nogle storaktionærer der får nok og sender en giftpil afsted mod Ståle, hvis ikke hele den sportslige ledelse. Hold kæft hvor er det jammerligt at se på.
    Også punkter som kioskdrift, snerydning og andre ting fungerer rigtig godt, fortæller Bjerregaard.

  4. De følgende 2 brugere er enige:

  5. #138
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,516

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Midtjylland (18.02.18 kl.16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kong jensen Se meddelelser
    Forstår ikke helt folks bortforklaringer med dommer, samt små frispark. Vi blev kørt over af et hold der hele tiden havde et gear mere, hvis de lystede. De skulle jo bare kigge på (midter)forsvaret, og så ville de være garant for fejl og sjusk!

    Læg dertil at FCM har mistet Sørloth, Novak og Nissen (og havde Lange Paul ude) i dette vindue. Der er ikke noget der hedder en opbygningssæson, eller andre dækord, de moser bare videre og hiver en ny mand ind. Det samme kan til dels siges om FCN.

    Vi har spildt så mange millioner på ligegyldige spillere, at jeg ikke tør liste dem op, da jeg er bange for at glemme nogle. Forhåbentlig er der snart nogle storaktionærer der får nok og sender en giftpil afsted mod Ståle, hvis ikke hele den sportslige ledelse. Hold kæft hvor er det jammerligt at se på.
    Du opsummere det meget godt.

    Hvordan kan FCN og FCM miste stamspillere på lige fod som os og alligevel have et "acceptabelt" spillemæssigt niveau. Jeg fatter det simpelthen ikke. Som flere har påpeget så må de spillere der er købt ind til at udføre Ståles system være fejlcastet, og det falder jo tilbage på Ståle og vores scouting afd.

    Shiiit, det gør helt ondt at tænke på alle de millioner der er brugt på lort. Læg dertil at der formentlig er en massere spillere der forlader FCK til Sommer, hvorefter Ståle og den helt fantastiske Scouting afdeling skal på arbejde igen.

    Rettidig omhu min Røv... Godt gået :(

  6. De følgende 4 brugere er enige:

  7. #139
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Midtjylland (18.02.18 kl.16:00)

    Er jeg den eneste, der synes, vi IKKE blev kørt over? Jeg var slet ikke imponeret over FCM. De var mere effektive end os, bl.a. fordi vi gerne ville forære dem chancer/mål. Mellem felterne var det vel en af de bedre kampe i sæsonen (siger måske ikke meget).


  8. #140
    Tilmeldingsdato
    Apr 2008
    Indlæg
    1,079

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Midtjylland (18.02.18 kl.16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af h0ps Se meddelelser
    Er jeg den eneste, der synes, vi IKKE blev kørt over? Jeg var slet ikke imponeret over FCM. De var mere effektive end os, bl.a. fordi vi gerne ville forære dem chancer/mål. Mellem felterne var det vel en af de bedre kampe i sæsonen (siger måske ikke meget).
    Synes ikke vi blev kørt over samt vi var bedst indtil 1-1 derefter var det nærmest som vi gik i opløsning og hver mand spillede for sig selv. Konceptet forsvandt...

  9. De følgende 2 brugere er enige:

  10. #141
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,585

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Midtjylland (18.02.18 kl.16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kong jensen Se meddelelser
    Forstår ikke helt folks bortforklaringer med dommer, samt små frispark. Vi blev kørt over af et hold der hele tiden havde et gear mere, hvis de lystede. De skulle jo bare kigge på (midter)forsvaret, og så ville de være garant for fejl og sjusk!
    Den første halve time er det os, der kører dem over, og burde have været foran med 2-0 på det tidspunkt. Santander var, såvidt jeg kunne se, stadig på linie med bageste mand. Men derefter kan man tydeligt se, at de havde et gear mere end os, og at vi mangler ledere i forsvaret. Vores forreste 5 gjorde det fornuftigt, så længe kræfterne var der. Uden at det skal være en sovepude, så har vi generelt underpræsteret i ligaen efter at have spillet europæisk i denne sæson. Det kunne ses i går.

    Citat Oprindeligt indsendt af Kong jensen Se meddelelser
    Læg dertil at FCM har mistet Sørloth, Novak og Nissen (og havde Lange Paul ude) i dette vindue. Der er ikke noget der hedder en opbygningssæson, eller andre dækord, de moser bare videre og hiver en ny mand ind. Det samme kan til dels siges om FCN.
    Den køber jeg ikke. De sidste par sæsoner har FCM ikke just imponeret i ligaen. En 4. plads i sidste sæson og en 3. plads året inden, og hvor FCN ikke har været i nærheden af så meget som medaljer i samme tidsrum.

    FCM har haft to opbygningssæsoner siden deres mesterskabssæson, hvor de ikke har været i nærheden af at kunne true os. Novak var et planlagt salg, hvilket er grunden til man havde hentet Sanneh. Salget af Nissen var et freak-salg, og de var heldige at kunne hente Sviatchenko, som kender kulturen i klubben, og som har lederegenskaberne, som erstatning for ham. En spiller, hvis kvaliteter vi selvfølgelig også gerne så i klubben, men med de vilkår, han ønskede, ville vi aldrig kunne få ham hertil. De har haft et længere tilløb til at præstere godt i denne sæson og spille med om mesterskabet. Men at sige, at de ikke har noget, der hedder opbygningssæsoner er faktuelt forkert. Især når vi i gennemsnit har haft et forspring på 21 point ned til dem de sidste to sæsoner. (Ja, det samme forspring, de har til os pt.)

    FCN har haft 4 opbygningssæsoner inden denne sæson, og i ingen af dem har de været i Top-4. Så jeg køber den heller ikke, hvad angår dem.

    Citat Oprindeligt indsendt af Kong jensen Se meddelelser
    Vi har spildt så mange millioner på ligegyldige spillere, at jeg ikke tør liste dem op, da jeg er bange for at glemme nogle. Forhåbentlig er der snart nogle storaktionærer der får nok og sender en giftpil afsted mod Ståle, hvis ikke hele den sportslige ledelse. Hold kæft hvor er det jammerligt at se på.
    Der er en del fejlskud de seneste år. Jeg vil vove at påstå, at det, som satte butterfly-effekten i gang, hvad angår den forsvarsmæssige deroute, var da vi signede Jores Okore, og man gav Antonsson det ekstra år i kontrakten. Havde vi signet en bedre forsvarer der, en som også kunne agere leder, havde han gået ind og overtaget efter Zanka, og fungeret som ny forsvarsleder der. Erik var stadig blevet skadet, men Lüftner/Vavro havde haft en ordentlig leder ved siden af sig, Boile havde været ude på backen hele tiden, og Ankersen havde (måske) holdt sig i skindet. For lige nu sidder konceptet der. Der bliver bare begået alt for mange personlige fejl i det forsvar.

    Men jeg tror stadig på projektet. Det kommer måske bare til at tage lidt mere tid end forventet.

  11. De følgende 5 brugere er enige:

  12. #142
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,141

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Midtjylland (18.02.18 kl.16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af h0ps Se meddelelser
    Er jeg den eneste, der synes, vi IKKE blev kørt over? Jeg var slet ikke imponeret over FCM. De var mere effektive end os, bl.a. fordi vi gerne ville forære dem chancer/mål. Mellem felterne var det vel en af de bedre kampe i sæsonen (siger måske ikke meget).
    Bestemt ikke. Vi var klart bedst indtil deres udligning. Så har de 10 gode minutter. hvor vi går lidt i panik. Derefter styrer vi jo egentlig igen det meste også i 2. halvleg, hvor vi dog ikke producerer mange chancer. Og så dør presset hen ved udskiftningerne, der desværre ikke virker efter hensigten. Og hvor resten af holdet nok efterhånden kan mærke Madridkampen i benene.

    Jeg finder det en smule overraskende, at FCM virker så "kække" efter kampen. Egentlig må denne kamp (og kampen i Horsens) da bekymre dem lidt. De har været pivhamrende ringe og pivhamrende heldige/effektive i begge kampe. Fortsætter de med at spille således, så kommer de ikke i nærheden af guld i år.

  13. De følgende 4 brugere er enige:

  14. #143
    Tilmeldingsdato
    Jul 2016
    Indlæg
    299

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Midtjylland (18.02.18 kl.16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg finder det en smule overraskende, at FCM virker så "kække" efter kampen. Egentlig må denne kamp (og kampen i Horsens) da bekymre dem lidt. De har været pivhamrende ringe og pivhamrende heldige/effektive i begge kampe. Fortsætter de med at spille således, så kommer de ikke i nærheden af guld i år.
    Her er jeg ikke helt enig. Ja FCM har spillemæssigt ikke være særlig gode i de 2 første kampen, men faktum er, at de står med maximum point. Så kan man kalde det held osv. Jeg vil kalde det dygtighed. De har været skarpe, og sørget for, at lukke godt af defensivt. Det kan godt være at vi dominerede i går, men det var ikke mange chancer vi tilspillede os, og det er i mine øjne FCM's fortjeneste. Jeg syntes Boilesen egentlig sagde det meget godt efter kampen, vi dominerede mellem felterne, mens FCM dominerede i felterne. Og det er nu engang i felterne, at tingene bliver afgjort. FCM ligner i øjeblikket lidt en maskine der bare køre på, lidt ligesom vi så oftest har gjort det. Det der kendetegner et mesterhold er jo lige præcis det, at man vinder kampe hvor man måske spillemæssigt ikke er helt oppe at ringe.

  15. De følgende 3 brugere er enige:

  16. #144
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,141

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Midtjylland (18.02.18 kl.16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Req Se meddelelser
    Her er jeg ikke helt enig. Ja FCM har spillemæssigt ikke være særlig gode i de 2 første kampen, men faktum er, at de står med maximum point. Så kan man kalde det held osv. Jeg vil kalde det dygtighed. De har været skarpe, og sørget for, at lukke godt af defensivt. Det kan godt være at vi dominerede i går, men det var ikke mange chancer vi tilspillede os, og det er i mine øjne FCM's fortjeneste. Jeg syntes Boilesen egentlig sagde det meget godt efter kampen, vi dominerede mellem felterne, mens FCM dominerede i felterne. Og det er nu engang i felterne, at tingene bliver afgjort. FCM ligner i øjeblikket lidt en maskine der bare køre på, lidt ligesom vi så oftest har gjort det. Det der kendetegner et mesterhold er jo lige præcis det, at man vinder kampe hvor man måske spillemæssigt ikke er helt oppe at ringe.
    Jeg må indrømme, at jeg er meget uenig. FCM var imo ikke specielt gode defensivt. Kun ineffektive FCK-afslutninger forhindrede 3-4 mål imod FCM i går. Samtidig hænger deres spil overhovedet ikke sammen, og de domineres totalt på hjemmebane i størstedelen af kampen. Så kan de altid komme bagefter og sige, at de var skarpe i begge felter. De var skarpe offensivt, hvor de vel scorer på næsten alt de "tilspiller" sig. Defensivt sejlede de til tider rundt og Sviatchenko skal vel prise sig lykkelig for, at man ikke kan udvises mod FCK.

    Jeg håber, da at du har ret. Men jeg må indrømme, at BIF imo er klart bedre pt både spillemæssigt og forsvarsmæssigt. BIF lod os have bolden i Parken i 2. halvleg og lod os slå hovedet mod en mur - det var slet slet ikke det indtryk FCM gav mig.

  17. De følgende 6 brugere er enige:

  18. #145
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    297

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Midtjylland (18.02.18 kl.16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Løven Se meddelelser
    Holmstrøm kan vel også se at Okore var Ronaldinho med bolden og Hangeland i luften - i forhold til de to vi render rundt med i dag.

    Jeg køber heller ikke forklaringen med at pengene til en ny centerforsvarer var brugt. Der har vadet en masse transferfrie forsvarspillere rundt i det seneste vindue, som kunne have lukket hullet.
    Man kunne også have lejet en forsvarspiller. Det er først nu Ståle ser problemet med Lüftner. Alle mandagstrænere har set det længe, men det rigtigt at det er nemt at være mandagstræner.

    Det der også gør mig rasende, er Ståles fremtoning på TV. Han lyder som et pattebarn, der ikke kan få ret, i stedet for at svare på kritikken.
    At Flemming Povlsen så ikke har formatet til at svare Ståle igen, gør det bare være. Flemming Povlsens retoriske evner ligger på samme niveau med vores forsvarsspil.
    Ståle er glad for begge dele!

    Jeg undskylder på forhånd, hvis frustrationerne er ved at koge over.
    Jeg kunne egentlig godt tænke mig, at der kom en anden til at kommentere på vores fremtid i Superliga XL i morgen.
    Nu har jeg nævnt Holmstrøm et par gange i mine indlæg, men han må have gennemslagskraften til at agere Holger Danske, når København er i nød.

    I min optik skal Ståle ikke fyres, men der skal laves en anden arbejdsfordeling, så Ståle kan koncentrere sig bedre om trænerrollen.
    Det må gerne ske i morgen!
    Læser du med Holmstrøm?
    https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...od-nok/7047119

  19. #146
    Tilmeldingsdato
    Sep 2013
    Indlæg
    247

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Midtjylland (18.02.18 kl.16:00)

    Fin måde at reagere på, William, fremfor at have valgt en vestegnsk tilgang uden skyggen af selvironi, https://www.bt.dk/fodbold/fck-anfoer...u-reagerer-han

  20. De følgende 4 brugere er enige:

  21. #147
    Tilmeldingsdato
    Nov 2005
    Indlæg
    1,427

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Midtjylland (18.02.18 kl.16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Løven Se meddelelser
    Synes NCH er klar i spyttet.

  22. De følgende 4 brugere er enige:

Side 10 af 10 FørsteFørste ... 78910

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 34
    Sidste Meddelelse: 24.04.17, 20:33
  2. Svar: 31
    Sidste Meddelelse: 03.05.16, 08:32
  3. Svar: 48
    Sidste Meddelelse: 22.12.15, 17:28
  4. Svar: 97
    Sidste Meddelelse: 07.04.15, 19:26
  5. Optakts- og kamptråd: FC Midtjylland - F.C. København
    By Fck-fan in forum De korte linier
    Svar: 45
    Sidste Meddelelse: 26.08.09, 20:45

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •