Side 9 af 10 FørsteFørste ... 678910 SidsteSidste
Viser resultater 121 til 135 af 147

Emner: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Midtjylland (18.02.18 kl.16:00)

  1. #121
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,871

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Midtjylland (18.02.18 kl.16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jo tak, i lige måde. Du ser jo tingene mindst lige så firkantet som jeg.

    Nu skriver jeg jo ikke på nogen måde, at det er vores skyld. Men jeg var enig med OOP, at de fleste af problemerne med netop Vavro og Luftner er af mental karakter. Er du da uenig i det? Tror du virkelig, at de fejl Luftner f.eks. laver med afleveringer over kort afstand skyldes, at han er så dårlig med bolden, at han ikke kan finde ud af det?
    Jeg prøvede egentlig bare at give en mulig forklaring på, hvorfor der sker fejl, som normalt ikke vil ske. Det er jo ikke ligefrem raketvidenskab. Vi så det også med Wiland, der pludselig i en periode ikke kunne lave udspark, fordi det havde sat sig mentalt.

    Faktisk skriver jeg endda i mit indlæg, at det er et problem at de er så ramt mentalt. Og man kan da bestemt sætte spørgsmålstegn ved, om de er FCK-materiale, når de ikke kan holde hovedet koldt i disse situationer.
    Fuldstændig enig i din sidste betragtning, altså om de overhovedet er FCK-materiale, når de mentalt er så skrøbelige som de er. Jeg tænker at Lüftner bliver sendt tilbage til Tjekkiet til sommer, og at der bliver hentet en solid rutineret stopper ind, der har erfaring fra et anseeligt niveau. Vavro kan jeg sagtens se en fremtid i. Han skal bare have tid, noget vi bare ikke har meget af i den nuværende forfatning. Vavro som tredjemand, efter Johansson og det nye indkøb, med Racic som fjerde centrale stopper fra sommer af. Det tror jeg godt vil kunne fungere.

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #122
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,153

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Midtjylland (18.02.18 kl.16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Slush Se meddelelser
    Ståle bliver jo som et lille fornærmet barn, så snart man siger noget skidt, bare se på ham i går da Flemming Povlsen spurgte til de fejl forsvaret lavet konstant.
    Præcis ligesom 99 ud af 100 andre trænere vil blive.

    Nu har jeg ikke set netop dette interview, men hvad er det man gerne vil høre Ståle sige? Og hvor er det, at journalisterne ikke er gået til ham.

    Han har jo allerede flere gange forklaret, hvorfor man hentede Vavro og Luftner og måske ikke en dansk forsvarer.
    Han har forklaret, hvorfor man ikke hentede en forsvarer i vinterens vindue.
    Han har forholdt sig til de dårlige resultater og endda selv nævnt, at det bliver en rekorddårlig sæson.

    Vil du gerne have at han indrømmer, at Vavro, Luftner osv er fejlkøb? Det kommer han jo aldrig til - det kan man jo ikke, sålænge de er i truppen og stadig skal bruges.

    Selvfølgelig skal han ikke blive fornærmet, når Povlsen spørger ham om noget. Men det er nok meget menneskeligt, at Ståle er irriteret over situationen. Og så er det nok meget menneskeligt, at have en kortere lunte overfor sådan en klaphat som Povlsen fremfor nogle dygtigere fagfolk. Og så er det sgu svært at forklare, hvorfor Pierre sparker forbi bolden mod BIF, hvorfor Lüftner træder i den med Madrid, hvorfor Boilesen træder i bolden mod Randers, og Kvist laver den tværaflevering mod FCM. Det er næppe ting han har instrueret dem i at gøre, og det er næppe ting der kan trænes væk.

    Jeg er med på, at du og mange andre gerne så en offentlig lynchning af Ståle. Men hvis man endelig skal kritisere medierne for noget, så må det da være ikke at forholde ledelsen til problemerne. Ståle har jo svaret (flere gange).

  4. De følgende 3 brugere er enige:

  5. #123
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,153

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Midtjylland (18.02.18 kl.16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    Fuldstændig enig i din sidste betragtning, altså om de overhovedet er FCK-materiale, når de mentalt er så skrøbelige som de er. Jeg tænker at Lüftner bliver sendt tilbage til Tjekkiet til sommer, og at der bliver hentet en solid rutineret stopper ind, der har erfaring fra et anseeligt niveau. Vavro kan jeg sagtens se en fremtid i. Han skal bare have tid, noget vi bare ikke har meget af i den nuværende forfatning. Vavro som tredjemand, efter Johansson og det nye indkøb, med Racic som fjerde centrale stopper fra sommer af. Det tror jeg godt vil kunne fungere.
    Ja det tror/håber jeg også kommer til at ske. Hvem der er bedst af Luftner og Vavro er jeg dog meget i tvivl om. Det niveau Vavro viste de sidste 10 min. i går var skræmmende ringe.

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #124
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,871

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Midtjylland (18.02.18 kl.16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Ja det tror/håber jeg også kommer til at ske. Hvem der er bedst af Luftner og Vavro er jeg dog meget i tvivl om. Det niveau Vavro viste de sidste 10 min. i går var skræmmende ringe.
    Niveaumæssigt synes jeg at de er meget lige. Så for mig handler det om at Vavro er to år yngre, hvilket potentielt kan være med til at hæve prisen, når han skal sendes videre om nogle år. Lüftner er 24 lige om et øjeblik, og har nået en alder, hvor han skal spille hver gang. Jeg kan ikke se for mig, at det kommer til at være i København efter sommerferien.

  8. De følgende 2 brugere er enige:

  9. #125
    Slush er offline Sun Lolly er det bedste!.
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    1,623

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Midtjylland (18.02.18 kl.16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Præcis ligesom 99 ud af 100 andre trænere vil blive.

    Nu har jeg ikke set netop dette interview, men hvad er det man gerne vil høre Ståle sige? Og hvor er det, at journalisterne ikke er gået til ham.

    Han har jo allerede flere gange forklaret, hvorfor man hentede Vavro og Luftner og måske ikke en dansk forsvarer.
    Han har forklaret, hvorfor man ikke hentede en forsvarer i vinterens vindue.
    Han har forholdt sig til de dårlige resultater og endda selv nævnt, at det bliver en rekorddårlig sæson.

    Vil du gerne have at han indrømmer, at Vavro, Luftner osv er fejlkøb? Det kommer han jo aldrig til - det kan man jo ikke, sålænge de er i truppen og stadig skal bruges.

    Selvfølgelig skal han ikke blive fornærmet, når Povlsen spørger ham om noget. Men det er nok meget menneskeligt, at Ståle er irriteret over situationen. Og så er det nok meget menneskeligt, at have en kortere lunte overfor sådan en klaphat som Povlsen fremfor nogle dygtigere fagfolk. Og så er det sgu svært at forklare, hvorfor Pierre sparker forbi bolden mod BIF, hvorfor Lüftner træder i den med Madrid, hvorfor Boilesen træder i bolden mod Randers, og Kvist laver den tværaflevering mod FCM. Det er næppe ting han har instrueret dem i at gøre, og det er næppe ting der kan trænes væk.

    Jeg er med på, at du og mange andre gerne så en offentlig lynchning af Ståle. Men hvis man endelig skal kritisere medierne for noget, så må det da være ikke at forholde ledelsen til problemerne. Ståle har jo svaret (flere gange).
    Ståle har sat sig selv i den pinagtige situation.
    Han har fablet om rettidig omhu og alligevel er vi endt op med ren og skær spildte mio.
    Han har selv taget den hat på, at han skal være mesteren for det hele, så må han sgu også tage i mod de skud der kommer.
    At ledelsen i FCK så virker fuldstændig handlingslammet, og endnu ikke har sparket ham ud af vagten skyldes vel ene og alene at AH i sin tid gav ham alt magt i FCK.

    Som det blev ridset op tidligere i tråden.

    se tråd 79

    -22 point efter i ligaen
    -Ude af pokalen
    -Kommer måske ikke i top 6
    -Styrer et hold med mindre nervesammenbrud og masser af personlige fejl uden tegn på bedring
    -Købt en masse østeuropæere uden klubhjerte og som er svage i modgang
    -Bliver stædigt ved med at spille med nogle spillere som tydeligvis ikke har niveauet
    Man vil ikke gå på kompromis med taktikken.
    Det er så simpelt at se at de spillere vi har, ikke føler sig til rette i det system Ståle vil spille.
    I stedet for at se nærmere, på hvad han kan gøre anderledes bliver man stædig ved at lave den samme fejl igen og igen.
    En omlægning af taktikken, så den passede til spillerne ville nok ændre en del på situationen men end ikke den opgave magter Ståle.

    Så ja du har helt ret i, at jeg gerne så man sparkede ham ud af vagten her og nu.
    For hvis man ser på de krav der er i FCK, har han på ingen måde levet op til dette.
    Hvad han så gjorde i sidste sæson og forrige sæson og qua historie, kan jeg ikke bruge til en rygende fis de kolde facts er at det bare ikke fungere.
    Vi skal videre i teksten, det samme skal Ståle han er ikke manden der for os ud af den krise han selv har bygget da han har set sig blind på egne fejl.

    Hvis dette skete, kunne en ny træner omlægge strukturen så den er klar for alt og alle.
    Sæsonen er alligevel afskrevet, så hellere give den til en træner med nye ideer samt en frisk syn på sagen.

  10. De følgende 6 brugere er enige:

  11. #126
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    1,482

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Midtjylland (18.02.18 kl.16:00)

    Har Santander og Pieros 2 gode afleveringer i træk på noget tidspunkt i første halvleg? Har de, udover Santanders mål, et godt løb fra hinanden? De mangler forståelse hinanden imellem, det var horribelt igår, især noget så simpelt som en der trækker ned når den anden ligger trykker bagkæden. Det bliver lidt bedre i anden halvleg, men det er stadig utrolig tilfældigt hvad der sker.

    Efter at have genset kampen mener jeg kun at det er Skov, Zeca og tildels Boilesen der spillet op til det forventede niveau. Falk bliver fuldstændig latterliggjort pga. de fysisk dueller FCM kommer med. Han minder mig om OB Falk som kun vil sætte op, og ikke selv er klar til at skyde. Kvist dræner tempoet, og spillet alt for meget bredt, det er dog ikke kun hans skyld da Pieros og Santander stank.
    Stopperne og PA tager alt for mange dårlige beslutninger, især hvad angår clearingerne og opspil let, det bliver lidt bedre da Boilesen kommer ind centralt, men så svigter Bengtsson istedet. Tilmed kommer de slet ikke med frem, eller får 'pumpet' bagkæden. PAs timing i de offensive aktioner som så ofte fortiden helt off, men hans præstation skal ses i lyset af at vores backs bliver til playmakere.
    Vi spiller alt for meget ude omkring banens side, og har derfor slet ikke samme muligheder med bolden, især ikke når angriberne er så uafstemte. Personligt synes jeg at der skal være meget mindre spil i bredden, og at backs skal sættes langt bedre op. Frem for at backs skal sætte holdet op.

    Bevægelse... holdet skal løbe frem sammen. Der mangler simpelthen at holdet rykker sammen, så de 3-4 angribende spillere ikke kan lukkes ned. Vi skal have midtbanen, backs og kanter til at rykke i et rush med angriberne. På samme måde som vi defensivt skal presse samtidig.
    Det ligner næsten kun at vi tør angribe i etableret angreb, det bliver lidt bedre da Fischer kommer ind. Hvilket skyldes at han løber direkte, og sætter tempo. Men der mangler energien, og der er alt for mange stressede afleveringer.

    Skov tilbyder sig utrolig meget, og er med i alt der rykker spillet på sidste 3.del, herunder 3.fod og arkitekt på vores mål. Zeca var overalt, og med undtagelse af 2-3 aktioner spiller han en pletfri kamp. Boilesen gør det tilmed godt, men han kommer som tidligere nævnt til at ligge som en playmaker uden 360° muligheder. Det er ikke han skyld, men vi skal simpelthen være bedre til at sætte spillet centralt, så vi også kan spille direkte.

    Ståle flopper.. Det meste har jeg allerede nævnt, men det er så skuffende at vi må bukke nakken for et FCM hold, der i det store hele kun vinder kampen på fysik og pres. Deres offensive kvaliteter var er ikke mange af.
    En sidste ting som jeg begræder er at vi ikke formår at få noget ud af de 4-5? frispark vi får i gunstige positioner, eller de 5 hjørnespark. Fischers skud 20m forbi og Skovs forsøg fra en spids vinkel er vel det eneste. Men alle høje indlæg var flop, både i åbentspil og på dødbolde.

  12. De følgende 3 brugere er enige:

  13. #127
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    1,482

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Midtjylland (18.02.18 kl.16:00)

    Gense lige situationen hvor Santanders mål bliver underkendt for offside. 50 sekunder inde.
    https://youtu.be/uDVi4RDvrDM

    Uden at gå Viasat i den omkring offside, hvordan får Pieros ikke frispark for den tackling som Erik Sviatchenko laver? Han løber direkte ind i ham, FØR offsidekendelsen.

  14. De følgende 7 brugere er enige:

  15. #128
    Tilmeldingsdato
    Dec 2014
    Indlæg
    756

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Midtjylland (18.02.18 kl.16:00)

    Sviatchenko spillede vel en klassisk kloaggerkamp. Skulle have haft 4 gule kort, fik et enkelt.

  16. De følgende 7 brugere er enige:

  17. #129
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    368

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Midtjylland (18.02.18 kl.16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Something Se meddelelser
    Sviatchenko spillede vel en klassisk kloaggerkamp. Skulle have haft 4 gule kort, fik et enkelt.
    Det er den internationale linje hvor det er tilladt at sparke FCK spillere ned, mens FCK får advarsel for et minimalt frIspArk.
    Øvre C'er


  18. #130
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    1,148

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Midtjylland (18.02.18 kl.16:00)

    Endnu en kamptråd fyldt med de samme tanker og ønsker om Ståles afgang, dårlige spillere i det sædvanlige 4-4-2 system, det kæmpe budget, som måske er brugt, og alverdens elendighed. Gamle plader der tilsyneladende skal spilles igen og igen. Man skulle mene, at emnet var udtømt efterhånden :o)

    Kan det ikke bare konstateres, at Ståle har erkendt, at det ikke er godt nok, og at han bærer en væsentligt del af ansvaret for det, at Ståle i øvrigt stadig er her, at spillertruppen også er den samme, at elendigheden er kolossal, og at resultaterne stadig lader meget at ønske.

    Lidt mere on-topic så synes jeg, at FCM-kampen var væsentligt mere velspillet end eksempelvis kampen mod Randers.

    Elendigheden er måske stadig kolossal, men jeg synes, at der er fremgang at spore både i spil og indstilling. En boldbesiddelse på 55 % og 6 skud på mål er vel også ganske fint ude mod FCM. Med lidt held og en hjerneblødning mindre fra Kvist, så havde vi nok også nappet mindst et point.

    Det er muligt, at vi kun tager små skridt, og at resultaterne lider under de mange personlige fejl, men jeg synes, at holdet som helhed viser fremgang.

    Kampen i Madrid kommer derfor også vældig ubelejligt. Endnu en gang skal vores mangler udstilles, og elendigheden når formentlig nye højder. Forhåbentlig får det ikke for stor indflydelse på kampen mod OB.

  19. De følgende 12 brugere er enige:

  20. #131
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Midtjylland (18.02.18 kl.16:00)

    EJ tilbage på træningsbanen, og han lyder til at have en rimelig gejst. Håber han kommer stærkt tilbage, og at han kan komme ind om nogle uger og styre det forsvar lidt bedre end i starten af sæsonen. *fingers crossed*

  21. #132
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    564

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Midtjylland (18.02.18 kl.16:00)

    Er der stadigvæk ingen forklaring på fravalget
    af Pavlo?
    Waldorf: Why do we always come here
    Statler: I guess we'll never know
    Waldorf: It's like a kind of torture
    both: To have to watch the show

  22. #133
    Tilmeldingsdato
    Feb 2013
    Indlæg
    470

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Midtjylland (18.02.18 kl.16:00)

    Kvist rykkes tilbage!!! Mener du så at han derfra skal fortsætte sit: til siden og tilbage spil?

  23. #134
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    309

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Midtjylland (18.02.18 kl.16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af bad boy Se meddelelser
    Er der stadigvæk ingen forklaring på fravalget
    af Pavlo?
    Jeg mener at jeg har læst et sted - på twitter eller her at Ståle havde udtalt at det var af sportslige grunde. Om det er korrekt ved jeg ikke - har ikke set et citat nogen steder.

    Mvh
    Frederik

  24. #135
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    309

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – FC Midtjylland (18.02.18 kl.16:00)

    I forhold til diskussionen af forsvaret synes jeg det var enormt interessant at høre Kris Stadsgaard i Mediano fortælle lidt om hans syn på det. Det gjorde han i deres Europa League Special efter FCK og Atletico. Hans budskab var klart: der mangler ledelse og klar konsekvens i forsvaret - hvem holder linjen, hvornår stødes der op og faldes tilbage som en enhed og ikke som individuelle spillere der reagere på deres subjektive opfattelse af situationen. Jeg synes det er nogle gode pointer, og jeg vil fremover kigge mere efter hvordan de bevæger sig som en enhed og hvem der tager ansvaret dernede for at lave kaldene.

    Mvh
    Frederik

  25. Den følgende bruger er enig i dette:

Side 9 af 10 FørsteFørste ... 678910 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 34
    Sidste Meddelelse: 24.04.17, 20:33
  2. Svar: 31
    Sidste Meddelelse: 03.05.16, 08:32
  3. Svar: 48
    Sidste Meddelelse: 22.12.15, 17:28
  4. Svar: 97
    Sidste Meddelelse: 07.04.15, 19:26
  5. Optakts- og kamptråd: FC Midtjylland - F.C. København
    By Fck-fan in forum De korte linier
    Svar: 45
    Sidste Meddelelse: 26.08.09, 20:45

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •