Side 6 af 7 FørsteFørste ... 34567 SidsteSidste
Viser resultater 76 til 90 af 97

Emner: Optakts- og kamptråd: FC København – OB (25.02.18 kl.18:00)

  1. #76
    Tilmeldingsdato
    May 2011
    Indlæg
    395

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – OB (25.02.18 kl.18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af mathiasf Se meddelelser
    4. pladsen giver jo også euroleague hvis FCM eller BIF vinder pokalen og samtidigt er kvalificeret gennem ligaen.

    3. pladsen bør der også være gode muligheder for med de svækkelser FCN har haft, samt to indbyrdes møder med dem såfremt vi kommer i top 6. Det kræver selvfølgeligt vi finder et stabilt højt niveau.
    Sådan som jeg læser det, så giver 4. pladsen kun adgang til kval kampen mod nr. 7, såfremt fcm eller bif vinder pokalen og samtidig slutter i top tre, hvor 3. pladsen, kan give direkte adgang til kvalrunderne (kan ikke huske hvilken runde vi så indtræder i), og det må alt andet være at foretrække, end at skulle ud i en knald eller fald kamp om Europa deltagelse.
    Sidst redigeret af Claus1985 : 26.02.18 kl. 11:40

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #77
    Tilmeldingsdato
    Sep 2005
    Indlæg
    413

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – OB (25.02.18 kl.18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af h0ps Se meddelelser
    Mod FCM brokkede folk sig, da Kvist prøvede at spille med risici og fejlede, og nu er det åbenbart for dårligt, at han ikke spiller med risici. Af og til er det ikke nemt at være Kvist. (synes ikke Kvist spillede en god kamp, men det gjaldt vist de fleste, minus Zeca og Vavro)
    Jamen så er vi også helt sikker på at vi nuancere diskussionen helt ud i yderpunkterne!

    Der er åbenlys forskel på at spille en chancebetonet tværaflevering tæt på eget felt med ryggen til spillet, og så brede spillet ud med en fremadrettet aflevering mod kanterne bare en gang imellem. Fremfor at træde på bolden, tage 1-2 træk ind i banen og aflevere tilbage til Robin eller en af vores CB.

    Men vi må nok bare være enige om at være uenige.

    rsj

    Som faktisk er stor fan af Kvist

  4. De følgende 7 brugere er enige:

  5. #78
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    985

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – OB (25.02.18 kl.18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Claus1985 Se meddelelser
    Sådan som jeg læser det, så giver 4. pladsen kun adgang til kval kampen mod nr. 7. Såfremt fcm eller bif vinder pokalen og samtidig slutter i top tre, hvor 3. pladsen, kan give direkte adgang til kvalrunderne (kan ikke huske hvilken runde vi så indtræder i), og det må alt andet være at foretrække, end at skulle ud i en knald eller fald kamp om Europa deltagelse.
    Ja bestemt er 3. pladsen er foretrække. Det var nu mere som argumentation mod at det skulle være favorabelt at slutte 7'er kontra at gå efter 3. pladsen (og evt. slutte 4er).

    Bør være gode muligheder for europæisk næste sæson trodsalt.

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #79
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,153

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – OB (25.02.18 kl.18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    Jeg kender ikke Kvists rolle i kampen, men mener du virkelig, at det er en kvalitet i sig selv at sørge for flow uden risici? Er det så af samme grund, at returbolden på vores hjørnespark ofte havner nede hos Robin. Risikoen for at tabe bolden er mindre, hvis den spilles helt tilbage til målmanden, end hvis vi forsøger at bevare presset, nu hvor alle mand er i modstanderens felt.

    Særligt Kvist, Pierre og Ankersen har altid været slemme til at vælge det supersikre fremfor at bevare et pres. Hvilket altid har generet mig.
    Det er en kvalitet at udfylde den rolle, som man er tildelt, og det er jeg ret sikker på, at Kvist langt det meste af tiden gjorde. Han skal jo ikke ligge og slå en masse afleveringer i dybden men sørge for, at bolden spilles videre uden at gå i stå hos ham. Og jo han spillede et par afleveringer tilbage, hvor han kunne have spillet til en back eller kant, især i 2. halvleg. Men det var da vi førte, så det er svært at fortænke ham det helt store i det set i lyset af hændelsen i Herning.

    Og jo jeg er også ret irriteret over, hvor ofte vi i går spillede bagud i stedet for at holde presset. Det var Ståle tydeligvis også. Men det kan måske være meget naturligt, når vi er så sårbare som vi er pt, og når der sikkert er blevet snakket om at passe på OBs kontraer i det taktiske oplæg.

    Det der irriterede mig mest i går, var at der var for lidt bevægelse for boldholderen blandt de offensive spillere, og at bolden til tider blev "varmet" for meget, inden den blev spillet videre.

  8. Den følgende bruger er enig i dette:

  9. #80
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,153

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – OB (25.02.18 kl.18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af rsj Se meddelelser
    Jamen så er vi også helt sikker på at vi nuancere diskussionen helt ud i yderpunkterne!

    Der er åbenlys forskel på at spille en chancebetonet tværaflevering tæt på eget felt med ryggen til spillet, og så brede spillet ud med en fremadrettet aflevering mod kanterne bare en gang imellem. Fremfor at træde på bolden, tage 1-2 træk ind i banen og aflevere tilbage til Robin eller en af vores CB.

    Men vi må nok bare være enige om at være uenige.

    rsj

    Som faktisk er stor fan af Kvist
    Men nu buhede NC jo præcis i 2-3 situationer, hvor Kvist fravælger netop den aflevering, hvor han kiksede mod FCM.

  10. #81
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,153

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – OB (25.02.18 kl.18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af MBS Se meddelelser
    Nogen der er klogere end mig, bliver altså nødt til at forklare mig det her..

    Vi er 11 point efter 3. pladsen. I mine øjne giver det en sandsynlighed på 0 (nul) for at vi når dem. Men lad os nu bare for argumentets skyld sige, at vi rammer topformen fra den gang vi havde Grønkjær mv., og vi har 33. pct - måske endda 50 pct. - for at nå dem..

    Ift. 7. pladsen derimod, der skal vi formentlig kæmpe med AaB om det. I mine øjne må vi - trods vores nuværende forvatning - fortsat være favoritter, og dermed have minimum 50 pct. chance..

    Det er jo et forsimplet regnestykke, for hvad med Horsens, Sønderjyske osv.. Men det illustrer for mig en pointe: 7. pladsen er væsentlig mere opnåelig end 3. pladsen.

    Og det er vel det eneste mål: At komme i Europa - bronze er vel underordnet..?

    Misser jeg en oplagt sandhed?
    Du har nok ret i, at rent sandsynlighedsmæssigt, så er der større chance for en plads i Europa ved at satse på 7. pladsen, end at satse på at nå 3 pladsen eller alternativt 4. pladsen, hvis FCM eller BIF vinder pokalen. Men udover eventuelle fordele med hvilken runde man indtræder i Europa, så er den væsentligste grund jo nok, at vi som klub ikke kan leve med at ende udenfor top 6.

  11. #82
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,506

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – OB (25.02.18 kl.18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Men nu buhede NC jo præcis i 2-3 situationer, hvor Kvist fravælger netop den aflevering, hvor han kiksede mod FCM.
    Jeg hører ikke til Kvist-haterne, men jeg irriteres hver gang, at en oplagt aflevering frem i banen erstattes af en krysteraflevering tilbage i banen. Særligt i forbindelse med hjørnespark (vores). Ankersen og Pierre er de slemmeste, og Kvist havde ganske rigtigt et par stykker i går.

  12. De følgende 2 brugere er enige:

  13. #83
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,397

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – OB (25.02.18 kl.18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Claus1985 Se meddelelser
    Sådan som jeg læser det, så giver 4. pladsen kun adgang til kval kampen mod nr. 7, såfremt fcm eller bif vinder pokalen og samtidig slutter i top tre, hvor 3. pladsen, kan give direkte adgang til kvalrunderne (kan ikke huske hvilken runde vi så indtræder i), og det må alt andet være at foretrække, end at skulle ud i en knald eller fald kamp om Europa deltagelse.
    Det er rigtigt.

    Hvis Midtjylland og BIF ender som top 2, og det ene hold vinder pokalen, så går mestrene i Champions League-kvalen, og det andet hold går i Europa League-kvalen, enten som pokalvindere eller sølvvindere.

    Det betyder, at 3.-pladsen nu giver direkte adgang til Europa League-kvalen.
    Og at 4.-pladsen giver adgang til playoff om den sidste plads i Europa League-kvalen mod nr. 7.

    Men hvis vi står tilbage 10. maj, og hverken Midtjylland eller BIF har vundet pokalfinalen, mens de stadig udgør top 2, så går den direkte plads i Europa League-kvalen til pokalvinderne (der ikke kan være Farum, og desværre heller ikke os). Og så skal bronzevinderene spille playoff om den sidste plads i EL-kvalen mod nr. 7.

  14. De følgende 3 brugere er enige:

  15. #84
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,397

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – OB (25.02.18 kl.18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Men udover eventuelle fordele med hvilken runde man indtræder i Europa, så er den væsentligste grund jo nok, at vi som klub ikke kan leve med at ende udenfor top 6.
    Og det er jo egentlig ganske pudsigt. I de andre klubber vil man lynhurtigt kunne se fordelen, når nu det skal være og "øv at vi missede top 6 osv osv", i at kunne jage en EL-plads via at blive nr. 7 – i stedet for at jage en bronze, der er langt, langt væk.

    Men jeg er helt enig i at klubben her ville sige "vi er København, vi kan slet ikke leve med at ende uden for top 6". Hvilket er ret ironisk, da vi som det nok eneste hold ville være åbenlyse favoritter til at tage den 7.-plads, hvis først vi stod i situationen, og dermed stå i EL-playoff ...

  16. De følgende 4 brugere er enige:

  17. #85
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,589

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – OB (25.02.18 kl.18:00)

    Og som en mindre detalje.. Hvis vi nupper bronze, er det vores dårligste sæson i 10 år. Slutter vi dårligere end det, er det vores dårligste sæson i 18 år..

  18. #86
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,397

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – OB (25.02.18 kl.18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Og som en mindre detalje.. Hvis vi nupper bronze, er det vores dårligste sæson i 10 år. Slutter vi dårligere end det, er det vores dårligste sæson i 18 år..
    Og en endnu mindre detalje: Hvis vi får bronze, er det tredie bronzemedalje i klubbens historie: 1998, 2008 og 2018.

    Så ved jeg hvad jeg skal spille på i sommeren 2027.

  19. Den følgende bruger er enig i dette:

  20. #87
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,536

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – OB (25.02.18 kl.18:00)

    Det er muligt at jeg tager fejl her.. Men lever både FCN, FCM og BIF ikke stadig i pokalen.. Og hvis en af de hold vinder pokalen, vil en 4. plads da ikke give samme resultat som en 3. plads gør nu, mht. EL-kvalifikation? I så fald SKAL vi da bare i top seks, om ikke andet så vi kan forsøge at stikke en kæp i hjulet på BIF's gulddrømme (gud forbyde det)..

    Edit: Kan se der allerede er svaret på mit indlæg længere oppe og at FCN ikke længere er med i pokalen..

  21. #88
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,528

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – OB (25.02.18 kl.18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Og som en mindre detalje.. Hvis vi nupper bronze, er det vores dårligste sæson i 10 år. Slutter vi dårligere end det, er det vores dårligste sæson i 18 år..
    Jeg ved godt at vi i FCK nærmest skal bestræbe os på at vinde Guld hvert år o.s.v. MEN

    Det er vel uundgåeligt at, man engang i mellem render ind i en mareridt sæson, hvor alt bare går galt, Det tænker jeg sker for ALLE hold rundt omkring i verden. Set på den bagrund syntes jeg det er ret vilde resultater vi har opnået siden årtusindskiftet i suppen og ikke mindst internationalt.

    Jeg er slet ikke i tvivl om vi kommer stærkt igen til næste sæson med endnu mere blod på tanden.

  22. De følgende 4 brugere er enige:

  23. #89
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,397

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – OB (25.02.18 kl.18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Det er muligt at jeg tager fejl her.. Men lever både FCN, FCM og BIF ikke stadig i pokalen.. Og hvis en af de hold vinder pokalen, vil en 4. plads da ikke give samme resultat som en 3. plads gør nu, mht. EL-kvalifikation? I så fald SKAL vi da bare i top seks, om ikke andet så vi kan forsøge at stikke en kæp i hjulet på BIF's gulddrømme (gud forbyde det)..
    Du tager fejl ;-)

    Farum røg ud af pokalen i efteråret. De tabte på straffe i Hobro. Men de to andre er stadig med.

  24. #90
    Tilmeldingsdato
    Oct 2010
    Indlæg
    193

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – OB (25.02.18 kl.18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Og det er jo egentlig ganske pudsigt. I de andre klubber vil man lynhurtigt kunne se fordelen, når nu det skal være og "øv at vi missede top 6 osv osv", i at kunne jage en EL-plads via at blive nr. 7 – i stedet for at jage en bronze, der er langt, langt væk.

    Men jeg er helt enig i at klubben her ville sige "vi er København, vi kan slet ikke leve med at ende uden for top 6". Hvilket er ret ironisk, da vi som det nok eneste hold ville være åbenlyse favoritter til at tage den 7.-plads, hvis først vi stod i situationen, og dermed stå i EL-playoff ...
    Der er til gengæld også en vis risiko forbundet med at gå efter 7.-pladsen, i og med nummer 6, 7 og 8 alle ligger på 28 point. Hvis nu OB og AaB får den samme tanke (at 7.-pladsen er bedre end 6.-pladsen) kan vi ende med en konkurrence om hvem der kan score flest selvmål i den sidste runde i grundspillet : ) på den positive side ville det nok få DBU op af stolen, ændre strukturen og kræve pengene retur af Hypercube. Men selv hvis vi slutter øverst i bundspillet skal vi igennem 2 play-off runder, hvor den ene sandsynligvis bliver mod FCN da de ligger på 3.-pladsen.

    Hvis vi har det attraktive bundspil inden for rækkevidde (lol) i sidste runde af grundspillet kan jeg godt se det, men lige p.t. synes jeg ikke at EL virker meget mere sandsynlig gennem 7.-pladsen end gennem 3.-/4.-pladsen. Og så kunne det da også være fint at vinde nogen kampe til en afveksling...

  25. Den følgende bruger er enig i dette:

Side 6 af 7 FørsteFørste ... 34567 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Optakts- og kamptråd: BIF – FC København (06.08.17 kl.18)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 145
    Sidste Meddelelse: 10.08.17, 14:20
  2. Svar: 37
    Sidste Meddelelse: 06.03.17, 10:30
  3. Optakts- og kamptråd: AaB – FC København (12.05.16 kl.20)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 84
    Sidste Meddelelse: 14.05.16, 11:15
  4. Optakts- og kamptråd: FC København – AaB (13.09.15 kl.16)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 62
    Sidste Meddelelse: 15.09.15, 13:11
  5. Optakts- og kamptråd: FC København – FCM (02.03.14 kl.19)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 109
    Sidste Meddelelse: 05.03.14, 10:21

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •