Side 4 af 7 FørsteFørste 1234567 SidsteSidste
Viser resultater 46 til 60 af 97

Emner: Optakts- og kamptråd: FC København – OB (25.02.18 kl.18:00)

  1. #46
    Tilmeldingsdato
    Jun 2006
    Indlæg
    101

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – OB (25.02.18 kl.18:00)

    God kamp af Vavro.
    Roerslev får slået nogle fine indlæg. Lad os bare prøve ham af i næste kamp også.


  2. #47
    Tilmeldingsdato
    Oct 2004
    Indlæg
    628

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – OB (25.02.18 kl.18:00)

    Var det nu også så skidt? Jeg synes det ikke.

    Vi er et hold, der i den grad mangler selvtillid efter MANGE nederlag og dårlige præstationer.

    I dag så vi et suverænt midterforsvar, en helt ny højreback som gør det han skal, OB har ikke mange chancer og vi får 3 ekstremt tiltrængte point.

    Der er perioder med fin boldomgang uden det bliver til de helt store chancer, men et skridt fremad var det.

    Nu er der hul på bylden. Det kommer til at betyde meget. På tide vi ser fremad nu, 3.pladsen er ikke umulig endnu

    MOM: Vavro / Lüftner
    FCK er en slags Terminator-udgave af Ham-Kam.

    Nick Horup:"Hvem skal med i fodboldens Hall Of Fame?"
    Morten:"Michael Gravgaard, FC København"


  3. #48
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – OB (25.02.18 kl.18:00)

    Ikke særlig inspirerende kamp. Zeca med god energi. Skov med vanvittigt frisparksmål efter en ellers dårlig kamp indtil da (bedre efter scoringen)

    Stor ros til capo for at fange, at Nedre C gerne ville være med i dag (vi frøs)

  4. De følgende 4 brugere er enige:

  5. #49
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    1,482

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – OB (25.02.18 kl.18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af h0ps Se meddelelser
    Ikke særlig inspirerende kamp. Zeca med god energi. Skov med vanvittigt frisparksmål efter en ellers dårlig kamp indtil da (bedre efter scoringen)

    Stor ros til capo for at fange, at Nedre C gerne ville være med i dag (vi frøs)
    Og stor ros til Vavro for at steppe op. Jeg synes det har klædt holdet at han er kommet tilbage, mens jeg endnu mangler den følelse med Lüftner, som også har haft lidt fremgang med Vavro ved sin side.

  6. De følgende 9 brugere er enige:

  7. #50
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – OB (25.02.18 kl.18:00)

    Det blev ikke en særlig seværdig kamp, men de tre point luner selvom det er blevet ret koldt.

    Hverken OBs eller vores offensiv var særlig skræmmende. Det lignede at OB primært gik efter at spille bolden i dybden, men det lykkedes dem ikke og så havde de reelt ikke mere at byde ind med. Der var vores offensiv mere alsidig, men med samme succes. Vi var dog langt bedre med bolden end OB, ligesom vi også var bedre defensivt. Det siger måske ikke så meget, da OB var ganske elendige.

    Kampens bedste var Vavro og Zeca, men det var på en noget billig baggrund. OBs offensiv var ikke videre imponerende og de havde fokus på at lukke kanterne ned, så Zeca fik mere plads end vanligt. De havde dog begge mange succesfulde dueller og foruden målet var kampens højdepunkt nok en aflevering fra Vavro over en halv bane til Boilesen.

    Robin stod ganske fint og leverer en god redning på den afrettede aflevering.

    Lüftner er stadig ikke særlig imponerende. Han klarede duellerne fint, men han træffer stadig nogle mærkelige beslutninger.

    Boilesen spiller en noget blandet kamp (på grænsen til at være dårlig). Han havde nogle gode aktioner, men for få indlæg og så lavede han nogle besynderlige fejlafleveringer. Roerslev havde et par gode indlæg og stod også fint defensivt. Han har umiddelbart et fint potentiale, men der er lang vej endnu.

    Kvist spillede fint, men jeg savner at han bliver involveret mere når nu vi fik mere plads centralt. Han var dog ikke god i duellerne i dag.

    Kanterne havde svære betingelser, da de var godt pakket ind. Skov scorer et sublimt frisparksmål og har en god afslutning, men ikke meget mere end det. Fischer var mere involveret i spillet, men får ikke noget ud af det.

    Hverken Santander eller Pieros efterlader et særlig godt indtryk. De kom ikke frem til noget som helst, men de fik heller ikke meget støtte. Santander kunne ikke hamle op med Tverskov, hvilket er ret skuffende. Selvom Santander blev hevet, skubber og flået i alle dueller, så er det dog ingen undskyldning og han skulle have været udvist for sin svinestreg mod netop Tverskov. Heldigvis for ham er Kehlet bare ikke en særlig god dommer.

    Alt i alt en ikke særlig opløftende kamp og man kan frygte, at vores niveau bare ikke er bedre. Når vi møder en modstander der virkelig ikke spiller bedre, så må man som minimum forvente at vi får skabt flere chancer, men man er naturligvis ikke forpligtet udover ens evner.

  8. De følgende 8 brugere er enige:

  9. #51
    Tilmeldingsdato
    Sep 2005
    Indlæg
    411

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – OB (25.02.18 kl.18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Det blev ikke en særlig seværdig kamp, men de tre point luner selvom det er blevet ret koldt.

    Hverken OBs eller vores offensiv var særlig skræmmende. Det lignede at OB primært gik efter at spille bolden i dybden, men det lykkedes dem ikke og så havde de reelt ikke mere at byde ind med. Der var vores offensiv mere alsidig, men med samme succes. Vi var dog langt bedre med bolden end OB, ligesom vi også var bedre defensivt. Det siger måske ikke så meget, da OB var ganske elendige.

    Kampens bedste var Vavro og Zeca, men det var på en noget billig baggrund. OBs offensiv var ikke videre imponerende og de havde fokus på at lukke kanterne ned, så Zeca fik mere plads end vanligt. De havde dog begge mange succesfulde dueller og foruden målet var kampens højdepunkt nok en aflevering fra Vavro over en halv bane til Boilesen.

    Robin stod ganske fint og leverer en god redning på den afrettede aflevering.

    Lüftner er stadig ikke særlig imponerende. Han klarede duellerne fint, men han træffer stadig nogle mærkelige beslutninger.

    Boilesen spiller en noget blandet kamp (på grænsen til at være dårlig). Han havde nogle gode aktioner, men for få indlæg og så lavede han nogle besynderlige fejlafleveringer. Roerslev havde et par gode indlæg og stod også fint defensivt. Han har umiddelbart et fint potentiale, men der er lang vej endnu.

    Kvist spillede fint, men jeg savner at han bliver involveret mere når nu vi fik mere plads centralt. Han var dog ikke god i duellerne i dag.

    Kanterne havde svære betingelser, da de var godt pakket ind. Skov scorer et sublimt frisparksmål og har en god afslutning, men ikke meget mere end det. Fischer var mere involveret i spillet, men får ikke noget ud af det.

    Hverken Santander eller Pieros efterlader et særlig godt indtryk. De kom ikke frem til noget som helst, men de fik heller ikke meget støtte. Santander kunne ikke hamle op med Tverskov, hvilket er ret skuffende. Selvom Santander blev hevet, skubber og flået i alle dueller, så er det dog ingen undskyldning og han skulle have været udvist for sin svinestreg mod netop Tverskov. Heldigvis for ham er Kehlet bare ikke en særlig god dommer.

    Alt i alt en ikke særlig opløftende kamp og man kan frygte, at vores niveau bare ikke er bedre. Når vi møder en modstander der virkelig ikke spiller bedre, så må man som minimum forvente at vi får skabt flere chancer, men man er naturligvis ikke forpligtet udover ens evner.

    Jeg er faktisk helt enig, på nær at Kvist skulle have spillet en fin kamp (desværre)

    Han er tæt på at være svageste led- trækker tempoet ud af kampen på de helt forkerte tidspunkter. Han havde flere muligheder for at være første mand til at skabe kontramuligheder, men insisterede på at spille bolde tilbage- han ligger så langt tilbage på banen at det gør helt ondt og efterlader Zeca helt alene i mellemrummet på midtbanen.

    Omvendt til sidst i kampen hvor det kunne have været på sin plads, der blev han ved med at pumpe bolde frem til angriberne.

    Og så er det helt vildt irriterende at vi på det sidste hjørnespark ikke går efter at lægge bolden indover og prøver en afslutning- gerne et skud langt over mål så vi kan komme hjem på plads. I stedet fumler vi helt håbløst- christ!

    rsj

  10. De følgende 5 brugere er enige:

  11. #52
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – OB (25.02.18 kl.18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af rsj Se meddelelser
    Jeg er faktisk helt enig, på nær at Kvist skulle have spillet en fin kamp (desværre)

    Han er tæt på at være svageste led- trækker tempoet ud af kampen på de helt forkerte tidspunkter. Han havde flere muligheder for at være første mand til at skabe kontramuligheder, men insisterede på at spille bolde tilbage- han ligger så langt tilbage på banen at det gør helt ondt og efterlader Zeca helt alene i mellemrummet på midtbanen.

    Omvendt til sidst i kampen hvor det kunne have været på sin plads, der blev han ved med at pumpe bolde frem til angriberne.

    Og så er det helt vildt irriterende at vi på det sidste hjørnespark ikke går efter at lægge bolden indover og prøver en afslutning- gerne et skud langt over mål så vi kan komme hjem på plads. I stedet fumler vi helt håbløst- christ!

    rsj
    Jeg synes nu stadig Kvist spillede en fin kamp i forhold til hans rolle. Man kan ikke forvente at han forvandles til Pirlo, blot fordi han har mere plads. Jeg synes ikke han var involveret nok i spillet, men ellers gjorde han det fint (mod et tamt OB hold naturligvis). Jeg husker også et par gange, hvor han kunne have spillet bredt og mere direkte, men ofte var det til Roerslev som han åbenbart ikke synes skulle sættes så meget i scene.

    En eftertanke er at disciplinen på holdet har lidt et knæk. Vi så før scoringen, at mange af spillerne gik og småskændes og her kunne Kvist nok med fordel have brudt ind.

  12. Den følgende bruger er enig i dette:

  13. #53
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – OB (25.02.18 kl.18:00)

    Altså.. Nej, det var ikke en seværdig kamp... Men det er første kamp siden september, hvor vi vinder efter en kamp i Europa, og det er første kamp i alle turneringer i denne sæson, hvor vi vinder 1-0. Jeg kan ærligt talt leve med at spillet ikke var kønt, når vi henter en sejr og får årets første clean sheet. Der går noget tid, inden vi ser flydende spil i længere tid, så at vi henter en sejr, når spillet er sådan, det kan jeg pt. stille mig tilfreds med på kort sigt.


  14. #54
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,863

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – OB (25.02.18 kl.18:00)

    Spiller for spiller, er der mange dygtige spillere på vores hold. Som hold fungerer det bare slet ikke. Det er jo ikke fordi taktikken er ny, men det er alligevel imponerende at holdet kun meget sporadisk lykkedes med at ligge et fælles pres på modstanderen. Det virker slet ikke koordineret. Derudover er det ufatteligt så lidt som Santander og Pieros bliver gjort farlige i boksen. De får jo næsten intet at arbejde med. Så er der tempoet. Der bliver stadigvæk spillet alt alt for langsomt.
    Slutteligt vil jeg dog gerne rose Vavros udvikling gennem de sidste kampe. Det ser bestemt lovende ud.

  15. De følgende 8 brugere er enige:

  16. #55
    Tilmeldingsdato
    Jul 2014
    Indlæg
    1,187

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – OB (25.02.18 kl.18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    Spiller for spiller, er der mange dygtige spillere på vores hold. Som hold fungerer det bare slet ikke. Det er jo ikke fordi taktikken er ny, men det er alligevel imponerende at holdet kun meget sporadisk lykkedes med at ligge et fælles pres på modstanderen. Det virker slet ikke koordineret. Derudover er det ufatteligt så lidt som Santander og Pieros bliver gjort farlige i boksen. De får jo næsten intet at arbejde med. Så er der tempoet. Der bliver stadigvæk spillet alt alt for langsomt.
    Slutteligt vil jeg dog gerne rose Vavros udvikling gennem de sidste kampe. Det ser bestemt lovende ud.
    Præcis tempoet tror jeg også vel få et løft, hvis Pieros og Kvist el. Zeca pilles ud til fordel for Falk og Thomsen (Fischer i angrebet). Forhåbentligt ser vi denne opstilling på onsdag mod Hobro.

  17. #56
    Tilmeldingsdato
    Sep 2005
    Indlæg
    310

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – OB (25.02.18 kl.18:00)

    Fortjent sejr men vi vader altså ikke i chancer. Den kunne sagtens været endt 0-0.
    Hvis Robin havde ladet samme frisparksmål gået ind, så havde vi lynchet ham. Tæt på et drop at OB’s målmand ikke tager det frispark.

  18. De følgende 2 brugere er enige:

  19. #57
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – OB (25.02.18 kl.18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Snorkzz Se meddelelser
    Hvis Robin havde ladet samme frisparksmål gået ind, så havde vi lynchet ham. Tæt på et drop at OB’s målmand ikke tager det frispark.
    Må erklære mig uenig. Det er godt sparket og rimelig hårdt.


  20. #58
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – OB (25.02.18 kl.18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af rsj Se meddelelser
    Jeg er faktisk helt enig, på nær at Kvist skulle have spillet en fin kamp (desværre)

    Han er tæt på at være svageste led- trækker tempoet ud af kampen på de helt forkerte tidspunkter. Han havde flere muligheder for at være første mand til at skabe kontramuligheder, men insisterede på at spille bolde tilbage- han ligger så langt tilbage på banen at det gør helt ondt og efterlader Zeca helt alene i mellemrummet på midtbanen.
    Med al respekt, så tangerer det jo næsten karaktermord at være efter Kvist på baggrund af dagens kamp. Han fordeler boldene glimrende, dækker glimrende af, der er styr på midtbanen, og han laver vel nærmest ingen fejl. Han har 2-3 afleveringer i 2. halvleg, hvor NC synes de skal himle op, fordi han spiller sikkert i stedet for at den mere offensive aflevering. I virkeligheden var det sgu nok meget fornuftigt givet vores situation og givet, at vi førte 1-0. Havde han gjort det samme i Herning for en uge siden, så havde vi måske også fået point der.

    Det var ikke nogen god kamp, men det var vigtigt at vi vandt og holdt nullet. Forsvaret og især Vavro spillede godt. Offensivt fungere ikke meget. Spillet centralt på midten var egentlig godt, men der var ellers for lidt bevægelse og vores offensive spillere lykkedes med meget lidt. Måske var det kulden eller måske en god OB-defensiv. Men vores 4 dårligste var de to angribere, Fischer og Skov, ligesom Boilesen ikke kunne ramme en medspiller frem ad banen. Santander havde desværre en af de kampe, hvor han var tydelig frustreret på alt og alle og åbenbart burde være udvist. Han var også oppe og skændes med Boilesen, ligesom han som eneste mand ikke jublede ved målet. Sikkert sur over, at han ikke måtte sparke.

    Vi har i flere perioder efter jul spillet godt men tabt. I dag spillede vi ikke godt fremad, men så solide ud defensivt og vandt. Kan vi få en sejr i Hobro ser det godt ud med slutspillet og forhåbentlig vil lidt selvtillid sprede sig.

  21. De følgende 11 brugere er enige:

  22. #59
    Slush er offline Sun Lolly er det bedste!.
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    1,622

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – OB (25.02.18 kl.18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg er sådan set ikke imod at prøve Thomsen centralt. Jeg har mine betænkligheder ved, om det vil holde mod bedre hold, men det er der selvfølgelig kun en måde at finde ud af. Der skal dog lidt mere til at overbevise mig om Thomsens holdbarhed centralt end en halvleg mod Madrid, hvor jeg forøvrigt synes at Gregus var fantastisk. Har han spillet centralt i AAB - jeg husker det ikke?

    Anyway, så tror jeg (som nævnt) sådan set ikke, at Ståle som sådan er imod den mere offensive vej.
    Så vidt jeg husker, har Thomsen lige klaret det ret godt i EL, selvom det var første kamp fra start i en menneske alder.
    Om At. Madrid var gået ned i tempo eller ej, er de spiller for spiller og som hold klasser over resten af den Danske liga og hvad vi normalt møder.

    Iht., til den opstilling du efterspørger, kunne jeg forstille mig uden at vide det fra Devils side.

    At den nok ville komme til at se sådan ud.


  23. #60
    Tilmeldingsdato
    Sep 2005
    Indlæg
    411

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – OB (25.02.18 kl.18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Med al respekt, så tangerer det jo næsten karaktermord at være efter Kvist på baggrund af dagens kamp. Han fordeler boldene glimrende, dækker glimrende af, der er styr på midtbanen, og han laver vel nærmest ingen fejl. Han har 2-3 afleveringer i 2. halvleg, hvor NC synes de skal himle op, fordi han spiller sikkert i stedet for at den mere offensive aflevering. I virkeligheden var det sgu nok meget fornuftigt givet vores situation og givet, at vi førte 1-0. Havde han gjort det samme i Herning for en uge siden, så havde vi måske også fået point der.

    Det var ikke nogen god kamp, men det var vigtigt at vi vandt og holdt nullet. Forsvaret og især Vavro spillede godt. Offensivt fungere ikke meget. Spillet centralt på midten var egentlig godt, men der var ellers for lidt bevægelse og vores offensive spillere lykkedes med meget lidt. Måske var det kulden eller måske en god OB-defensiv. Men vores 4 dårligste var de to angribere, Fischer og Skov, ligesom Boilesen ikke kunne ramme en medspiller frem ad banen. Santander havde desværre en af de kampe, hvor han var tydelig frustreret på alt og alle og åbenbart burde være udvist. Han var også oppe og skændes med Boilesen, ligesom han som eneste mand ikke jublede ved målet. Sikkert sur over, at han ikke måtte sparke.

    Vi har i flere perioder efter jul spillet godt men tabt. I dag spillede vi ikke godt fremad, men så solide ud defensivt og vandt. Kan vi få en sejr i Hobro ser det godt ud med slutspillet og forhåbentlig vil lidt selvtillid sprede sig.

    Med al respekt, så tror jeg ikke vi så samme kamp- eller også er jeg bare ikke i stand til at se de samme ting som dig ;-)

    "Han har 2-3 afleveringer i 2. halvleg, hvor NC synes de skal himle op, fordi han spiller sikkert i stedet for at den mere offensive aflevering"

    Godt nok var det så skide koldt at jeg var nede efter kaffe eller på toilettet fire gange, men i 2.halvleg så jeg altså langt flere end 2-3 stykker.

    Og så er det altså nemmere at spille fejlfrit hvis man konstant spiller alibifodbold eller spiller det HELT sikre :-)


    rsj

  24. De følgende 6 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Optakts- og kamptråd: BIF – FC København (06.08.17 kl.18)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 145
    Sidste Meddelelse: 10.08.17, 14:20
  2. Svar: 37
    Sidste Meddelelse: 06.03.17, 10:30
  3. Optakts- og kamptråd: AaB – FC København (12.05.16 kl.20)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 84
    Sidste Meddelelse: 14.05.16, 11:15
  4. Optakts- og kamptråd: FC København – AaB (13.09.15 kl.16)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 62
    Sidste Meddelelse: 15.09.15, 13:11
  5. Optakts- og kamptråd: FC København – FCM (02.03.14 kl.19)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 109
    Sidste Meddelelse: 05.03.14, 10:21

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •