Side 5 af 7 FørsteFørste ... 234567 SidsteSidste
Viser resultater 61 til 75 af 97

Emner: Optakts- og kamptråd: FC København – OB (25.02.18 kl.18:00)

  1. #61
    zebos er offline can't put this day back
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,837

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – OB (25.02.18 kl.18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af mssg Se meddelelser
    God kamp af Vavro.
    I mine øjne er det ret ærgeligt, at Vavro ikke får MOM. Han spiller sin bedste kamp og er set over hele kampen vores bedste spiller. Jo, Skovs mål er en perle, men det var altså Vavro med Waov-faktor i dag.
    At the first world's fair, the 1851 Crystal Palace Exhibition in London, trinkets abounded, everything from handbills to small cards, all emblazoned with the image of the Crystal Palace.


  2. #62
    Tilmeldingsdato
    Feb 2012
    Indlæg
    1,766

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – OB (25.02.18 kl.18:00)

    Synes nu hele tiden Vavro har vist at han er en virkelig dygtig forsvarsspiller - også med fødderne. Jeg forstår ikke at det var ham der blev gjort til syndebuk i det forsvar - ja, af og til har der da været nogle svipsere, men jeg synes stadig klart at det er Luftner der er vores svage punkt, specielt når han har bolden. Selv i dag hvor han faktisk spiller en god kamp rent defensivt har han flere afleveringer der er helt hen i vejret.

    Der skal jo holdes fast i et forsvar der holder 0'et, og hvis det fortsætter er det jo godt og så kommer Johanson næppe direkte ind i start 11'eren, men jeg gad nu godt se Vavro og Johanson sammen.

    Derudover er Zeca min man of the match idag - hold da op en arbejdsindsats, han var alle vegne og får også frisparket til målet. Han viste den energi i dag som jeg savnede fra mange af de andre, men okay han var jo også en af de få der ikke var med i torsdags.
    Sidst redigeret af scoring : 25.02.18 kl. 22:59
    "Vi i FCK får altid skudt i skoene, at vi er så pokkers arrogante, men faktum er, at vi ikke er nær så arrogante som alle andre ville have været i vores sko" - Niels Christian Holmstrøm

  3. De følgende 8 brugere er enige:

  4. #63
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,141

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – OB (25.02.18 kl.18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af rsj Se meddelelser
    Med al respekt, så tror jeg ikke vi så samme kamp- eller også er jeg bare ikke i stand til at se de samme ting som dig ;-)

    "Han har 2-3 afleveringer i 2. halvleg, hvor NC synes de skal himle op, fordi han spiller sikkert i stedet for at den mere offensive aflevering"

    Godt nok var det så skide koldt at jeg var nede efter kaffe eller på toilettet fire gange, men i 2.halvleg så jeg altså langt flere end 2-3 stykker.

    Og så er det altså nemmere at spille fejlfrit hvis man konstant spiller alibifodbold eller spiller det HELT sikre :-)


    rsj
    Jeg synes du skal sætte sig ned og se kampen igen. For han spiller ikke konstant bolden baglæns i denne kamp. Men ok, man lægger jo nok mærke til de ting, som man gerne vil lægge mærke til.

  5. De følgende 4 brugere er enige:

  6. #64
    Tilmeldingsdato
    Apr 2008
    Indlæg
    1,079

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – OB (25.02.18 kl.18:00)

    Glad for sejren og Robins clean sheet. Forsvaret stod godt og gav stort set ikke noget væk. Alt i alt var det nærmest en perfekt kamp defensivt. Noget vi har manglet i hele denne sæson. Vil dog give Casper Nielsen ret i vi stort set ikke bringer noget offensivt. https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...ikke-med-nogetVi har vel stort set Fischer chance ellers laver deres keeper ingen redninger. Derudover synes jeg at Roerslev viste positive takter. Han er tydeligvis gode venner med bolden. Laver gode offensive afleveringer, indlæg samt han har mere end 1 dribling i rygsækken.

    Samt vil give Tøfting ret i at (de fleste)folk heller vil se et hold jagte 2(3,4,5,6)-0 end at forsvare en 1-0 føring hjem

  7. Den følgende bruger er enig i dette:

  8. #65
    Tilmeldingsdato
    Jan 2006
    Indlæg
    851

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – OB (25.02.18 kl.18:00)

    Efter 22 kampe er vi nu 11 point bag FCN på den tredjeplads, der er sæsonens eneste tilbageværende mål.

    11 point på 14 kampe er meget at hente, men hvis man ser lidt nærmere på det, synes jeg alligevel at der er lidt grund til en msule optimisme.

    FCN møder i de fire sidste kampe i grundspillet:
    • Silkeborg (hjemme)
    • Randers (ude)
    • Midtjylland (hjemme)
    • Helsingør (ude)

    Man må antage at de slår Silkeborg.
    Randers er lort. Men bemærk alligevel at FCN har det bemærkelsesværdigt svært mod dem. I deres seneste ni indbyrdes kampe, har FCN kun vundet én. Dog den seneste. Siden 2014 har Randers vundet alle hjemmekampe mod FCN.
    Midtjylland er godt spillende, og har slået FCN de sidste par gange de har mødtes i Farum.
    Helsingør er lort, og man må antage at FCN vinder.

    Slag på tasken: Lad os kalde det syv point. For argumentets skyld.

    Vi møder i de fire sidste kampe i grundspillet:
    • Hobro (ude)
    • AGF (ude)
    • Helsingør (hjemme)
    • Silkeborg (ude)

    Desværre tre udekampe - ikke vores specialitet i denne sæson - men trods alt kampe mod pt nr 7, 10, 11 og 14.
    Uden at gå for meget ind i vores statistik mod hver enekelt modstander, skal disse fire kampe give 10 eller 12 point.

    Derved har vi når mesterskabsspillet begynder et hul på otte (eller seks) point til FCN, og kan se frem til to indbyrdes kampe.

    Med lidt held, og forhåbentligt krydsende formkurver, kunne det faktisk gå hen og blive en ganske spændende kamp om tredjepladsen. Altså ikke en kamp om bronzemedaljerne, men en kamp om at få muligheden for et europæisk gruppespil igen næste sæson.

  9. De følgende 3 brugere er enige:

  10. #66
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    1,318

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – OB (25.02.18 kl.18:00)

    Det gælder udelukkende om at smøre rumpetten godt ind i vaseline og bukke sig forover for FCM, samt forhåbentlig stjæle et par point fra de uvaskede.

    Hvis det koster tredjepladsen og en tur i EL, så kan man lune sig over BØF's tretten års DM-tørke :-)
    I think people need to be educated to the fact that marijuana is not a drug. Marijuana is an herb and a flower. God put it here. If He put it here and He wants it to grow, what gives the government the right to say that God is wrong?
    Willie Nelson
    Nygzen's Avatar

  11. De følgende 5 brugere er enige:

  12. #67
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    1,039

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – OB (25.02.18 kl.18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af rsj Se meddelelser
    Og så er det altså nemmere at spille fejlfrit hvis man konstant spiller alibifodbold eller spiller det HELT sikre :-)
    Jeg er enig, men jeg er også splittet over Kvists præstation. Ja, det burde ligge indenfor hans evner og niveau at lægge flere fremadrettede afleveringer når der er åbninger til det.

    På den anden side har mange af os bandet rigtigt meget på det seneste over defensivt elendige valg hvor den bedste mulighed er at spille sikkert, men der stadig bliver driblet i eget felt.

    På den måde kan jeg godt give ham kredit for at spille sikkert, beskytte forsvaret og lukke for en del OB spil.

    Normalt (=når spillet hænger nogenlunde sammen) så kommer opspillet også I højere grad over kanterne, inklusiv når de trækker ind fra kanten. Dét gik godt nok tvivlsomt i denne kamp, med Fischer der tit forsvandt fra kanten uden nogen synlig plan, Roerslev som først begyndte at gå frem i anden halvleg (hvor Kvist instruerede ham til det) og Skov der ikke fik vildt meget ud af det før Falk kom ind.

    Det er måske bare lidt nemt at ofre Kvist på at resten burde få mere ud af det og at han tager konsekvensen af bitter erfaring og er mere påpasselig med forsvaret. Også selv om det føles som overdrivelse.
    Mvh. Morten
    GatoConBotas's Avatar

  13. De følgende 2 brugere er enige:

  14. #68
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,141

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – OB (25.02.18 kl.18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af tobynator Se meddelelser
    Efter 22 kampe er vi nu 11 point bag FCN på den tredjeplads, der er sæsonens eneste tilbageværende mål.

    11 point på 14 kampe er meget at hente, men hvis man ser lidt nærmere på det, synes jeg alligevel at der er lidt grund til en msule optimisme.

    FCN møder i de fire sidste kampe i grundspillet:
    • Silkeborg (hjemme)
    • Randers (ude)
    • Midtjylland (hjemme)
    • Helsingør (ude)

    Man må antage at de slår Silkeborg.
    Randers er lort. Men bemærk alligevel at FCN har det bemærkelsesværdigt svært mod dem. I deres seneste ni indbyrdes kampe, har FCN kun vundet én. Dog den seneste. Siden 2014 har Randers vundet alle hjemmekampe mod FCN.
    Midtjylland er godt spillende, og har slået FCN de sidste par gange de har mødtes i Farum.
    Helsingør er lort, og man må antage at FCN vinder.

    Slag på tasken: Lad os kalde det syv point. For argumentets skyld.

    Vi møder i de fire sidste kampe i grundspillet:
    • Hobro (ude)
    • AGF (ude)
    • Helsingør (hjemme)
    • Silkeborg (ude)

    Desværre tre udekampe - ikke vores specialitet i denne sæson - men trods alt kampe mod pt nr 7, 10, 11 og 14.
    Uden at gå for meget ind i vores statistik mod hver enekelt modstander, skal disse fire kampe give 10 eller 12 point.

    Derved har vi når mesterskabsspillet begynder et hul på otte (eller seks) point til FCN, og kan se frem til to indbyrdes kampe.

    Med lidt held, og forhåbentligt krydsende formkurver, kunne det faktisk gå hen og blive en ganske spændende kamp om tredjepladsen. Altså ikke en kamp om bronzemedaljerne, men en kamp om at få muligheden for et europæisk gruppespil igen næste sæson.
    Jeg er egentlig også ret optimistisk mht 3. pladsen, omend de 11 point måske er lidt for meget. Det kræver jo nok, at vi henter de 6 i de indbyrdes kampe. Jeg er dog ikke helt så optimistisk som dig mht de resterende 4 kampe inden slutspillet. Kigger man på programmet og vores 3 kampe i Jylland, så tror jeg at vi skal være glade, hvis vi kan holde status quo med FCN.

  15. Den følgende bruger er enig i dette:

  16. #69
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,141

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – OB (25.02.18 kl.18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af GatoConBotas Se meddelelser
    Jeg er enig, men jeg er også splittet over Kvists præstation. Ja, det burde ligge indenfor hans evner og niveau at lægge flere fremadrettede afleveringer når der er åbninger til det.

    På den anden side har mange af os bandet rigtigt meget på det seneste over defensivt elendige valg hvor den bedste mulighed er at spille sikkert, men der stadig bliver driblet i eget felt.

    På den måde kan jeg godt give ham kredit for at spille sikkert, beskytte forsvaret og lukke for en del OB spil.

    Normalt (=når spillet hænger nogenlunde sammen) så kommer opspillet også I højere grad over kanterne, inklusiv når de trækker ind fra kanten. Dét gik godt nok tvivlsomt i denne kamp, med Fischer der tit forsvandt fra kanten uden nogen synlig plan, Roerslev som først begyndte at gå frem i anden halvleg (hvor Kvist instruerede ham til det) og Skov der ikke fik vildt meget ud af det før Falk kom ind.

    Det er måske bare lidt nemt at ofre Kvist på at resten burde få mere ud af det og at han tager konsekvensen af bitter erfaring og er mere påpasselig med forsvaret. Også selv om det føles som overdrivelse.
    Men Kvist gør vel bare præcis, hvad han skal i denne kamp. Når vi har bolden skal han sørge for flow uden de store risici, og det gør han.

  17. De følgende 4 brugere er enige:

  18. #70
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,506

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – OB (25.02.18 kl.18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Men Kvist gør vel bare præcis, hvad han skal i denne kamp. Når vi har bolden skal han sørge for flow uden de store risici, og det gør han.
    Jeg kender ikke Kvists rolle i kampen, men mener du virkelig, at det er en kvalitet i sig selv at sørge for flow uden risici? Er det så af samme grund, at returbolden på vores hjørnespark ofte havner nede hos Robin. Risikoen for at tabe bolden er mindre, hvis den spilles helt tilbage til målmanden, end hvis vi forsøger at bevare presset, nu hvor alle mand er i modstanderens felt.

    Særligt Kvist, Pierre og Ankersen har altid været slemme til at vælge det supersikre fremfor at bevare et pres. Hvilket altid har generet mig.

  19. De følgende 2 brugere er enige:

  20. #71
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – OB (25.02.18 kl.18:00)

    Mod FCM brokkede folk sig, da Kvist prøvede at spille med risici og fejlede, og nu er det åbenbart for dårligt, at han ikke spiller med risici. Af og til er det ikke nemt at være Kvist. (synes ikke Kvist spillede en god kamp, men det gjaldt vist de fleste, minus Zeca og Vavro)


  21. #72
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    1,237

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – OB (25.02.18 kl.18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg er egentlig også ret optimistisk mht 3. pladsen, omend de 11 point måske er lidt for meget. Det kræver jo nok, at vi henter de 6 i de indbyrdes kampe. Jeg er dog ikke helt så optimistisk som dig mht de resterende 4 kampe inden slutspillet. Kigger man på programmet og vores 3 kampe i Jylland, så tror jeg at vi skal være glade, hvis vi kan holde status quo med FCN.
    Nogen der er klogere end mig, bliver altså nødt til at forklare mig det her..

    Vi er 11 point efter 3. pladsen. I mine øjne giver det en sandsynlighed på 0 (nul) for at vi når dem. Men lad os nu bare for argumentets skyld sige, at vi rammer topformen fra den gang vi havde Grønkjær mv., og vi har 33. pct - måske endda 50 pct. - for at nå dem..

    Ift. 7. pladsen derimod, der skal vi formentlig kæmpe med AaB om det. I mine øjne må vi - trods vores nuværende forvatning - fortsat være favoritter, og dermed have minimum 50 pct. chance..

    Det er jo et forsimplet regnestykke, for hvad med Horsens, Sønderjyske osv.. Men det illustrer for mig en pointe: 7. pladsen er væsentlig mere opnåelig end 3. pladsen.

    Og det er vel det eneste mål: At komme i Europa - bronze er vel underordnet..?

    Misser jeg en oplagt sandhed?
    “We`ll be coming down the road.
    Wien you hear the noise...”


    FCK Allstar:

    --------------Wiland-----------------
    Pospech--Antonsson--Hange--Wendt
    Sionko---linde---Mykland---Grøn
    --------Zuma------Allbæck------

  22. #73
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – OB (25.02.18 kl.18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af MBS Se meddelelser
    Vi er 11 point efter 3. pladsen. I mine øjne giver det en sandsynlighed på 0 (nul) for at vi når dem. Men lad os nu bare for argumentets skyld sige, at vi rammer topformen fra den gang vi havde Grønkjær mv., og vi har 33. pct - måske endda 50 pct. - for at nå dem..?
    Strukturændirngen hjælper os her. Hvis vi rammer formen, så kan vi potentielt hente 6 poitn på dem. Det er en massiv ændring i fht tidligere

  23. #74
    Tilmeldingsdato
    May 2011
    Indlæg
    395

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – OB (25.02.18 kl.18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af MBS Se meddelelser
    Nogen der er klogere end mig, bliver altså nødt til at forklare mig det her..

    Vi er 11 point efter 3. pladsen. I mine øjne giver det en sandsynlighed på 0 (nul) for at vi når dem. Men lad os nu bare for argumentets skyld sige, at vi rammer topformen fra den gang vi havde Grønkjær mv., og vi har 33. pct - måske endda 50 pct. - for at nå dem..

    Ift. 7. pladsen derimod, der skal vi formentlig kæmpe med AaB om det. I mine øjne må vi - trods vores nuværende forvatning - fortsat være favoritter, og dermed have minimum 50 pct. chance..

    Det er jo et forsimplet regnestykke, for hvad med Horsens, Sønderjyske osv.. Men det illustrer for mig en pointe: 7. pladsen er væsentlig mere opnåelig end 3. pladsen.

    Og det er vel det eneste mål: At komme i Europa - bronze er vel underordnet..?

    Misser jeg en oplagt sandhed?

    Jeg synes egentlig denne artikel beskriver det meget godt: https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...superligaen-ud.

    3. pladsen kan give direkte adgang til kvalrunderne til Europa League, derfor vil det, i min optik, være klart det bedste at tage bronze.

  24. Den følgende bruger er enig i dette:

  25. #75
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    985

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – OB (25.02.18 kl.18:00)

    4. pladsen giver jo også euroleague hvis FCM eller BIF vinder pokalen og samtidigt er kvalificeret gennem ligaen.

    3. pladsen bør der også være gode muligheder for med de svækkelser FCN har haft, samt to indbyrdes møder med dem såfremt vi kommer i top 6. Det kræver selvfølgeligt vi finder et stabilt højt niveau.

  26. Den følgende bruger er enig i dette:

Side 5 af 7 FørsteFørste ... 234567 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Optakts- og kamptråd: BIF – FC København (06.08.17 kl.18)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 145
    Sidste Meddelelse: 10.08.17, 14:20
  2. Svar: 37
    Sidste Meddelelse: 06.03.17, 10:30
  3. Optakts- og kamptråd: AaB – FC København (12.05.16 kl.20)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 84
    Sidste Meddelelse: 14.05.16, 11:15
  4. Optakts- og kamptråd: FC København – AaB (13.09.15 kl.16)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 62
    Sidste Meddelelse: 15.09.15, 13:11
  5. Optakts- og kamptråd: FC København – FCM (02.03.14 kl.19)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 109
    Sidste Meddelelse: 05.03.14, 10:21

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •