Side 3 af 7 FørsteFørste 123456 ... SidsteSidste
Viser resultater 31 til 45 af 96

Emner: Optakts- og kamptråd: Hobro IK - FC København (28.02.18 kl. 20:00)

  1. #31
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,141

    Re: Optakts- og kamptråd: Hobro IK - FC København (28.02.18 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af topshot Se meddelelser
    Man kan næppe argumentere imod Jørgensens succes, men derfor er vi nok stadig mange som mener han var en langt mere interessant spiller, da han lå på kanten.

    Han led under, at han bestemt ikke er en 4-4-2 kant, men han var fremragende med front mod målet med sit løb med bolden, blik for den afgørende aflevering og afslutninger, når han trak ind i banen.

    Nok er han stadig en rigtig god 9'er, men jeg tror han ville have fået en endnu bedre karriere havde man fået udnyttet hans oprindelige kvaliteter bedre.

    Mht. Amartey skal Ståle vel næppe have æren for at opfinde Amartey til en central midtbaneplads han har spillet stort set hele sin karriere. Det var kun i én sæson i Djurgården han blev flyttet ned i centerforsvaret. Iøvrigt er juryen nok stadig i høj grad i gang med at vurdere, hvad der reelt er hans bedste position, hvis han skal slå igennem internationalt.
    Nu skrev jeg det ikke for at give Ståle kredit for at opfinde Amartey. Jeg skrev det bare lidt i trods over retorikken brugt i det oprindelige indlæg (og andre), hvor det gøres til, at Ståle konsekvent bruger spillere ude af deres position. Min pointe er egentlig

    1) Det er selvfølgelig noget værre pladder, at Ståle konsekvent bruger spillerne på forkerte pladser
    2) Spillerne kan oftest spille flere end én plads godt
    3) Måske ved dem der træner spillerne til dagligt bedre end os, hvilke spillere der kan bruges hvor.

    Og så synes jeg, at det var sjovt at tage de to eksempler frem, hvor hovedparten af Sidelinien (jeg selv inklusive) synes det var en frygtelig ide med Nico som angriber (det viste sig at fungere fint), og med Amartey som alle ville have i forsvaret da vi købte ham, men som endte med at blive en fantastisk succes på midtbanen. Man kan sikkert også finde eksempler den anden vej.

    Desuden er det vel de færreste fodboldhold, hvor alle spillere spiller deres favorit position på holdet. Det handler jo både om at få så mange af vores bedste spillere i startopstillingen som muligt, men også om taktikken til den givne kamp.
    Pkt 1 har vi jo set mange gange f.eks med Falk på højre kant (der ikke er hans favorit) for at få plads til Verbic på venstre kant.
    Pkt 2 ser vi også jævnligt. Skal vi f.eks. spille med mange indlæg, så giver det måske god mening med Fischer på kanten (hvor han måske er lidt dårligere) for at få en ekstra mere hovedstødsstærk angriber ind. Eller når vi møder et dybtstående OB-hold i parken, så kan vi måske få mere ud af Fischer fra midtbanen, hvor han har plads til at blive retvendt og kunne løbe mod forsvarerne i stedet for som angriber, hvor der vil være meget lidt plads til at bruge hans forcer som er fart og løb mod forsvarerne.
    Skal vi stå dybt og spille kontra, så giver det måske mere mening med Fischer fremme, så han kan bringe farten der.

    Der er jo intet mærkeligt i dette, ligesom det på ingen måde nødvendigvis gør Ståle til idiot (som flere gerne vil gerne vil have det til at lyde som)

    Jeg er forøvrigt helt enig i, at jeg gerne så Fischer som primært som angriber, ligesom jeg helst så Nico som kant. Men kan man se bort fra sin afsky fra vores træner, så ligger der måske en fornuftig grund for valgene (andet end, at han ALTID spiller med folk ude af position). Det kunne jo tænkes, at Fischer med lidt tilvænning (for det har man jo meldt ud, at det kræver) kan blive en glimrende kantspiller også. Og så har vi jo endnu en mulighed i arsenalet.
    Sidst redigeret af k@sper : 28.02.18 kl. 14:06

  2. De følgende 7 brugere er enige:

  3. #32
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    297

    Re: Optakts- og kamptråd: Hobro IK - FC København (28.02.18 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Nu skrev jeg det ikke for at give Ståle kredit for at opfinde Amartey. Jeg skrev det bare lidt i trods over retorikken brugt i det oprindelige indlæg (og andre), hvor det gøres til, at Ståle konsekvent bruger spillere ude af deres position. Min pointe er egentlig

    1) Det er selvfølgelig noget værre pladder, at Ståle konsekvent bruger spillerne på forkerte pladser
    2) Spillerne kan oftest spille flere end én plads godt
    3) Måske ved dem der træner spillerne til dagligt bedre end os, hvilke spillere der kan bruges hvor.

    Og så synes jeg, at det var sjovt at tage de to eksempler frem, hvor hovedparten af Sidelinien (jeg selv inklusive) synes det var en frygtelig ide med Nico som angriber (det viste sig at fungere fint), og med Amartey som alle ville have i forsvaret da vi købte ham, men som endte med at blive en fantastisk succes på midtbanen. Man kan sikkert også finde eksempler den anden vej.

    Desuden er det vel de færreste fodboldhold, hvor alle spillere spiller deres favorit position på holdet. Det handler jo både om at få så mange af vores bedste spillere i startopstillingen som muligt, men også om taktikken til den givne kamp.
    Pkt 1 har vi jo set mange gange f.eks med Falk på højre kant (der ikke er hans favorit) for at få plads til Verbic på venstre kant.
    Pkt 2 ser vi også jævnligt. Skal vi f.eks. spille med mange indlæg, så giver det måske god mening med Fischer på kanten (hvor han måske er lidt dårligere) for at få en ekstra mere hovedstødsstærk angriber ind. Eller når vi møder et dybtstående OB-hold i parken, så kan vi måske få mere ud af Fischer fra midtbanen, hvor han har plads til at blive retvendt og kunne løbe mod forsvarerne i stedet for som angriber, hvor der vil være meget lidt plads til at bruge hans forcer som er fart og løb mod forsvarerne.
    Skal vi stå dybt og spille kontra, så giver det måske mere mening med Fischer fremme, så han kan bringe farten der.

    Der er jo intet mærkeligt i dette, ligesom det på ingen måde nødvendigvis gør Ståle til idiot (som flere gerne vil gerne vil have det til at lyde som)

    Jeg er forøvrigt helt enig i, at jeg gerne så Fischer som primært som angriber, ligesom jeg helst så Nico som kant. Men kan man se bort fra sin afskyd fra vores træner, så ligger der måske en fornuftig grund for valgene (andet end, at han ALTID spiller med folk ude af position). Det kunne jo tænkes, at Fischer med lidt tilvænning (for det har man jo meldt ud, at det kræver) kan blive en glimrende kantspiller også. Og så har vi jo endnu en mulighed i arsenalet.
    I starten da Nicolai Jørgensen spillede venstre midtbane, var han meget spinkel, var ikke særlig målfarlig og blev ofte skadet. Efter han fik sin længerevarende skade, havde han bygget på fysisk og kunne begå sig i feltet som angriber. Han er i min optik den mest komplette internationale angriber vi har haft. Han fungerede bedst med en mere stationær angriber omkring sig (Cornelius og Santander). Det var fortjent at han fik trøje nummer 10, som den mere bevægelige angriber.
    Han er ikke en 9'er i min optik.

  4. De følgende 3 brugere er enige:

  5. #33
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,141

    Re: Optakts- og kamptråd: Hobro IK - FC København (28.02.18 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Løven Se meddelelser
    I starten da Nicolai Jørgensen spillede venstre midtbane, var han meget spinkel, var ikke særlig målfarlig og blev ofte skadet. Efter han fik sin længerevarende skade, havde han bygget på fysisk og kunne begå sig i feltet som angriber. Han er i min optik den mest komplette internationale angriber vi har haft. Han fungerede bedst med en mere stationær angriber omkring sig (Cornelius og Santander). Det var fortjent at han fik trøje nummer 10, som den mere bevægelige angriber.
    Han er ikke en 9'er i min optik.
    Næ det kan vi sikkert godt blive enige om. Men når man så alligevel bruger ham som 9'er, så handler det nok om, hvad man ellers har af medspillere at sætte ind. På landsholdet forestrækker man nok Nico som 9'er, så Eriksen kan spille 10'er, fremfor f.eks Bendtner som 9'er, Nico 10'er og Eriksen på en kant eller lignende. Og det er der nok ikke noget underligt i :-)

  6. De følgende 2 brugere er enige:

  7. #34
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,365

    Re: Optakts- og kamptråd: Hobro IK - FC København (28.02.18 kl. 20:00)

    Nu får vi den opstilling, jeg har bedt om, så jeg håber, de udvalgte lever op til tilliden :-)
    HIC SUNT LEONES

  8. De følgende 5 brugere er enige:

  9. #35
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,530

    Re: Optakts- og kamptråd: Hobro IK - FC København (28.02.18 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Ace Se meddelelser
    Nu får vi den opstilling, jeg har bedt om, så jeg håber, de udvalgte lever op til tilliden :-)
    Meget enig, det ser spændende ud i dag.. måske lige bortset fra Pieros, som jeg gerne havde været foruden.. Umiddelbart et meget boldspillende hold, hvilket undrer mig lidt med tanke på de forhold der venter.. Bliver interessant at se hvordan vi griber kampen an rent taktisk..

  10. Den følgende bruger er enig i dette:

  11. #36
    Tilmeldingsdato
    Jun 2006
    Indlæg
    101

    Re: Optakts- og kamptråd: Hobro IK - FC København (28.02.18 kl. 20:00)

    Savner Thomsen enten som central eller kant. Forstår ikke hvorfor han ikke er med:(

  12. De følgende 2 brugere er enige:

  13. #37
    Tilmeldingsdato
    Aug 2015
    Indlæg
    720

    Re: Optakts- og kamptråd: Hobro IK - FC København (28.02.18 kl. 20:00)

    Er på farten i aften så ingen gifs fra min hånd denne gang

  14. #38
    Tilmeldingsdato
    Jul 2016
    Indlæg
    299

    Re: Optakts- og kamptråd: Hobro IK - FC København (28.02.18 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af mssg Se meddelelser
    Savner Thomsen enten som central eller kant. Forstår ikke hvorfor han ikke er med:(
    Samme her. Diverse odds på Thomsen retur til Aab til sommer må være faldet drastisk her de sidste par måneder. Det ligner bare ikke Ståle kigger hans vej.

  15. Den følgende bruger er enig i dette:

  16. #39
    Tilmeldingsdato
    Jul 2014
    Indlæg
    1,187

    Re: Optakts- og kamptråd: Hobro IK - FC København (28.02.18 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af mssg Se meddelelser
    Savner Thomsen enten som central eller kant. Forstår ikke hvorfor han ikke er med:(
    Enig, han er simpelthen så dygtig en boldspiller. Og når man så ser at peiros er med, så gør det sgu lidt ondt. Frygter virkelig at Thomsen er væk til sommer. Hvis man ikke får en Superligakamp, når de ligger så tæt, hvornår så? Det ville simpelthen være Ståles største fejl som træner, hvis det sker.

  17. Den følgende bruger er enig i dette:
    Req

  18. #40
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    522

    Re: Optakts- og kamptråd: Hobro IK - FC København (28.02.18 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kaff Se meddelelser
    Er på farten i aften så ingen gifs fra min hånd denne gang
    Det skal være dig velundt, men jeg griber lige lejligheden til at rose dit fine arbejde, når du ikke er på farten. Det er superdejligt at kunne gense målene herinde. Tak!
    alle kan danse en sommer
    Sebastian's Avatar


  19. #41
    Tilmeldingsdato
    May 2014
    Indlæg
    116

    Re: Optakts- og kamptråd: Hobro IK - FC København (28.02.18 kl. 20:00)

    Ikke godt hvis Robin bliver skadet! Synd hvis det koster VM - også med henblik på vidersalget.

    Herligt at det 7-9-13 ligner en udesejr for en gangs skyld.

    Edit: Godt nok hjernedødt at Vavro spiller i korte ærmer!
    Sidst redigeret af KøbenhavnerDyret : 28.02.18 kl. 20:44

  20. #42
    Tilmeldingsdato
    Jan 2018
    Indlæg
    20

    Re: Optakts- og kamptråd: Hobro IK - FC København (28.02.18 kl. 20:00)

    De ryger jo som fluer lige nu.. Justesens skade lignede også noget, der kunne være slemt. Hvad med Robin, hvad skete der præcist med ham? Havde øjnene fra kampenog det næste jeg ser er, at han bliver båret ud.

  21. #43
    Tilmeldingsdato
    Jul 2006
    Indlæg
    1,728

    Re: Optakts- og kamptråd: Hobro IK - FC København (28.02.18 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kaff Se meddelelser
    Er på farten i aften så ingen gifs fra min hånd denne gang




    never had the makings of a varsity athlete
    cleansation's Avatar


  22. #44
    Tilmeldingsdato
    May 2004
    Indlæg
    111

    Re: Optakts- og kamptråd: Hobro IK - FC København (28.02.18 kl. 20:00)

    Respekt til de medrejsende FC fans der trodser snestorm, ekstrem kulde og rejser away mod Hobro en onsdag aften. Der er jo nærmest flere FC end Hobro fans på stadion. FORZA
    FORZA L'EQUIPE FC


  23. #45
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,865

    Re: Optakts- og kamptråd: Hobro IK - FC København (28.02.18 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af KøbenhavnerDyret Se meddelelser
    Ikke godt hvis Robin bliver skadet! Synd hvis det koster VM - også med henblik på vidersalget.

    Herligt at det 7-9-13 ligner en udesejr for en gangs skyld.

    Edit: Godt nok hjernedødt at Vavro spiller i korte ærmer!
    Med et brækket kraveben, som kommentatorerne kort snakkede om, burde han nå at blive klar til VM. Der er trods alt 4 måneder til første kamp. Det åbner dog døren for, at Stephan lige kan nå at spille sig ind i VM varmen ;-)

Side 3 af 7 FørsteFørste 123456 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 89
    Sidste Meddelelse: 31.07.17, 21:15
  2. Optakts- og Kamptråd: F.C. København - Hobro IK (18.10.15 kl 18)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 69
    Sidste Meddelelse: 21.10.15, 08:10
  3. Svar: 48
    Sidste Meddelelse: 23.09.15, 14:57
  4. Optakts- og kamptråd: FC København – Hobro IK (07.06.15 kl.16.00)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 10
    Sidste Meddelelse: 08.06.15, 15:11
  5. Svar: 32
    Sidste Meddelelse: 29.10.14, 11:24

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •