Side 1 af 7 1234 ... SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 96

Emner: Optakts- og kamptråd: Hobro IK - FC København (28.02.18 kl. 20:00)

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    1,482

    Optakts- og kamptråd: Hobro IK - FC København (28.02.18 kl. 20:00)

    Så er vi nået til superligaens 23. spillerunde, og det betyder også at vi så småt er ved at nå vejs ende for grundspillet. Der er sølle 3 modstandere tilbage før superligaen inddeles i hhv. mesterskabsslutspillet og to kvalifikationspuljer.

    23. Spillerunde betyder også at vi skal til Jylland og møde Hobro. Hvilket bliver 3. kamp på 6 dage.
    Det tætte kampprogram giver anledning til lidt rotation i startopstillingen, og det betyder med al sandsynlighed et gensyn med Pierre Bengtsson, Ankersen, Thomsen, Gregus, Falk og måske sågar Pavlovic og Holse.

    Kampen sendes på Canal 9 (optakt kl. 19.30)
    Kampens dømmes af Jørgen Daugbjerg


    Kamptruppen:
    1 Stephan Andersen
    3 Pierre Bengtsson
    6 William Kvist
    7 Viktor Fischer
    9 Federico Santander
    10 Carlos Zeca
    11 Andrija Pavlović
    14 Nicolaj Thomsen
    16 Ján Greguš
    19 Denis Vavro
    20 Nicolai Boilesen
    22 Peter Ankersen
    23 Jonas Wind
    25 Robin Olsen
    27 Michael Lüftner
    28 Pieros Sotiriou
    29 Robert Skov
    33 Rasmus Falk

    Startopstilling:

    Olsen
    Ankersen - Vavro - Luftner - Bengtsson
    Skov - Zeca - Gregus - Falk
    Pieros - Fischer

    Fischer har fået en del spilletid, og jeg tror at han bruges som joker i anden halvleg. Kampen vil ifølge Kvist blive spillet 'under forholdene' , og mon ikke det er til en ret skidt og knoldet bane - og tilsvarende kedeligt og primitivt fodbold med mange indlæg og meget lidt finesse. Jeg tror at Fischer deler skæbne med Skov, der ikke havde det store overskud mod OB. Modsat viste Thomsen viste gode takter i kampen mod Atletico, og han skal nok have kampe i benene for at komme tættere på kampformen, således erstatter han Skov. Fischer erstattes af Falk, som forhåbentlig kan komme tilbage til sit topniveau.
    Sidst redigeret af Wonderboy : 02.03.18 kl. 13:05

  2. De følgende 3 brugere er enige:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Optakts- og kamptråd: Hobro IK - FC København (28.02.18 kl. 20:00)

    En forholdsvis reflekterende Kvist her, synes jeg https://www.fck.dk/nyhed/kvist-vi-er-i-fremgang

  4. De følgende 2 brugere er enige:

  5. #3
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: Hobro IK - FC København (28.02.18 kl. 20:00)

    Ankersen spiller jo helt sikkert. Han er ikke en del af rotationen men fast mand hver gang. Jeg kunne sagtens se, Thomsen, Gregus og Falk starte. Et bud kunne være

    Olsen
    Ankersen - Vavro - Luftner - Boilesen
    Thomsen - Gregus - Zeca - Falk
    Fischer - Pieros.

    Jeg synes, at der er svært at gætte en opstilling. Jeg har svært ved at vurdere, hvilke spillere som pt trænger til hvil. Kan Santander f.eks. spille 3 kampe på 8 dage, eller vil man spare ham lidt i morgen. Kan Fischer? Kvist kan sikkert godt, men vil/tør man spare ham?

    På papiret er dette en kamp, som vi skal vinde. Hobro er skidt kørende, og vi er vel trods alt kommet rimeligt i gang med foråret spillemæssigt især i superligaen, hvor vi har 6 point i 3 kampe og burde have haft flere. Ud over dette er der måske ikke vildt meget, der taler for en sejr. Vi har været ringe på udebane i år, og generelt er en midtugekamp i Jylland noget, som vi ofte har svært ved at sætte os op til. Derfor kunne jeg godt se, at Ståle roterer lidt mindre end han normalt ville gøre, fordi kampen er ret vigtig. Med en sejr kan vi komme lidt ind i det rigtige flow med sejre og vi kan stort set sikre os en plads i top 6. Med nederlag er vi stort set tilbage i krisen. Uafgjort afværger nok den værste krisesnak (bortset fra herinde), men rykker absolut intet i forhold til drømmen om at hente FCN - tværtimod.

    Jeg forudser en svær kamp. Antipas plejer at køre os rundt på røv og albuer. Jeg håber på en spinkel sejr.

    Edit:
    Med Hobro har vi 4 kampen tilbage (Hobro (u), AGF (u), Helsingør (h), SIF (u) ) og ikke 3, som vist står i OP

    Edit edit:
    Antipas har karantæne - det bør være en ret stor fordel.

  6. De følgende 4 brugere er enige:

  7. #4
    Tilmeldingsdato
    Dec 2014
    Indlæg
    754

    Re: Optakts- og kamptråd: Hobro IK - FC København (28.02.18 kl. 20:00)

    Jeg tror Boilesen starter ude, jeg tror han bliver sparet for Pierre. Ellers er det nye tider med hans fysik.
    Hverken Zeca eller Kvist er gode til 3 kampe på 6 dage, men man kan jo ikke spare begge. Optimalt tager de vel 45 min hver.
    JEg er også helt sikker på vi ser Thomsen, Falk og Gregus på midtbanen.

  8. Den følgende bruger er enig i dette:

  9. #5
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Optakts- og kamptråd: Hobro IK - FC København (28.02.18 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Ankersen spiller jo helt sikkert. Han er ikke en del af rotationen men fast mand hver gang. Jeg kunne sagtens se, Thomsen, Gregus og Falk starte. Et bud kunne være

    Olsen
    Ankersen - Vavro - Luftner - Boilesen
    Thomsen - Gregus - Zeca - Falk
    Fischer - Pieros.

    Jeg synes, at der er svært at gætte en opstilling. Jeg har svært ved at vurdere, hvilke spillere som pt trænger til hvil. Kan Santander f.eks. spille 3 kampe på 8 dage, eller vil man spare ham lidt i morgen. Kan Fischer? Kvist kan sikkert godt, men vil/tør man spare ham?

    På papiret er dette en kamp, som vi skal vinde. Hobro er skidt kørende, og vi er vel trods alt kommet rimeligt i gang med foråret spillemæssigt især i superligaen, hvor vi har 6 point i 3 kampe og burde have haft flere. Ud over dette er der måske ikke vildt meget, der taler for en sejr. Vi har været ringe på udebane i år, og generelt er en midtugekamp i Jylland noget, som vi ofte har svært ved at sætte os op til. Derfor kunne jeg godt se, at Ståle roterer lidt mindre end han normalt ville gøre, fordi kampen er ret vigtig. Med en sejr kan vi komme lidt ind i det rigtige flow med sejre og vi kan stort set sikre os en plads i top 6. Med nederlag er vi stort set tilbage i krisen. Uafgjort afværger nok den værste krisesnak (bortset fra herinde), men rykker absolut intet i forhold til drømmen om at hente FCN - tværtimod.

    Jeg forudser en svær kamp. Antipas plejer at køre os rundt på røv og albuer. Jeg håber på en spinkel sejr.

    Edit:
    Med Hobro har vi 4 kampen tilbage (Hobro (u), AGF (u), Helsingør (h), SIF (u) ) og ikke 3, som vist står i OP

    Edit edit:
    Antipas har karantæne - det bør være en ret stor fordel.
    Jeg håber utroligt meget på at Pieros snart får en pause.. Ja han har fået skrabet nogle kasser ind, men spillemæssigt er det stadig en katastrofe det han leverer.. Jeg synes vi spiller skidt offensivt stort set hver gang han starter.. Jeg håber og tror på at det bliver Santander og Fischer sammen på toppen fra start og med Falk på venstrekanten.. Resten af midtbanekonstellationen er jeg ganske usikker på.. Det er dog en kamp, hvor vi benhårdt skal gå efter de tre point, hvis vi bare skal gøre os de mindte forhåbninger om at jagte bronzen.. Dels har vi selvfølgelig brug for de tre point, men det er mindst lige så vigtigt at vi får opbygget noget momentum og selvtillid, ikke mindst på udebane, hvor vi har haft det svært i hele sæsonen..

  10. Den følgende bruger er enig i dette:

  11. #6
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Optakts- og kamptråd: Hobro IK - FC København (28.02.18 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af h0ps Se meddelelser
    En forholdsvis reflekterende Kvist her, synes jeg https://www.fck.dk/nyhed/kvist-vi-er-i-fremgang
    Ja når man læser de betragtninger lægger det ikke ligefrem op til en midtbanekonstellation med Gregus og Thomsen.. Og det kunne også godt ligne Pierre fra start på backen, da Ståle formentlig vil gå efter at score på indlæg eller dødbolde.. Det tegner til at blive en affære med mange lange bolde og dueller, få chancer og uskønt spil..

  12. Den følgende bruger er enig i dette:

  13. #7
    Tilmeldingsdato
    Apr 2008
    Indlæg
    1,079

    Re: Optakts- og kamptråd: Hobro IK - FC København (28.02.18 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Jeg håber utroligt meget på at Pieros snart får en pause.. Ja han har fået skrabet nogle kasser ind, men spillemæssigt er det stadig en katastrofe det han leverer.. Jeg synes vi spiller skidt offensivt stort set hver gang han starter.. Jeg håber og tror på at det bliver Santander og Fischer sammen på toppen fra start og med Falk på venstrekanten.. Resten af midtbanekonstellationen er jeg ganske usikker på.. Det er dog en kamp, hvor vi benhårdt skal gå efter de tre point, hvis vi bare skal gøre os de mindte forhåbninger om at jagte bronzen.. Dels har vi selvfølgelig brug for de tre point, men det er mindst lige så vigtigt at vi får opbygget noget momentum og selvtillid, ikke mindst på udebane, hvor vi har haft det svært i hele sæsonen..
    Tror det bliver Fischer og Pavlovic der spiller fra start. Santander er stadig ikke helt oppe i omdrejninger og Pieros har spillet meget på det seneste. Det virker som Ståle er blevet extra opmærksom på overbelastningsskader i denne sæson, med rette kan man sige, med alle de skader vi har haft. Tror at Kvist starter på bænken.

    Olsen
    Anker-Vavro-Lüftner-Boilesen
    Thomsen-Zeca-Gregus-Falk
    Pavlovic-Fischer

    Evt Pieros i stedet for Fischer afhængig deres fysiske tilstand. Tror Santander får en pause igen da Ståle ikke var helt tilfreds med hans arbejdsindsats mod OB

    Den frække variant ville være: 4-3-3/4-1-2-2-1

    Olsen
    Anker-Vavro-Lüftner-Boilesen
    Zeca
    Thomsen-Gregus
    Falk-Fischer
    Pavlovic

  14. #8
    Tilmeldingsdato
    Nov 2003
    Indlæg
    266

    Re: Optakts- og kamptråd: Hobro IK - FC København (28.02.18 kl. 20:00)

    Har Pavlo fysisk pondus til at ligge solo på toppen mod en flok bønderkarle i frost? I doubt it

  15. Den følgende bruger er enig i dette:

  16. #9
    Tilmeldingsdato
    Apr 2008
    Indlæg
    1,079

    Re: Optakts- og kamptråd: Hobro IK - FC København (28.02.18 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af jake Se meddelelser
    Har Pavlo fysisk pondus til at ligge solo på toppen mod en flok bønderkarle i frost? I doubt it
    Synes han virker stærkere end Pieros og Viktor. Det er vel kun Wind og Santander der er stærkere af angriberene. Tvivler på det er i morgen at Wind starter inde.

  17. #10
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,535

    Re: Optakts- og kamptråd: Hobro IK - FC København (28.02.18 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    .......da Ståle formentlig vil gå efter at score på indlæg eller dødbolde.. Det tegner til at blive en affære med mange lange bolde og dueller, få chancer og uskønt spil..
    Så det du siger er at det bliver en kamp som alle andre i sæsonen?

  18. De følgende 3 brugere er enige:

  19. #11
    Tilmeldingsdato
    Jul 2016
    Indlæg
    299

    Re: Optakts- og kamptråd: Hobro IK - FC København (28.02.18 kl. 20:00)

    Jeg tror vi stiller op således.

    Fischer - Santander

    Falk - Zeca - Thomsen - Skov

    Bengtsson - Luftner - Vavro - Ankersen

    Olsen

    Det er måske lidt ønsketækning med Thomsen centralt, og spørgsmålet er vel også om Santander kan spille igen så kort tid efter sidste kamp. Måske Pieros starter istedet for ham, jeg tror ikke på Pavlovic. Jeg tror han er færdig klubben. Og så håber jeg for gud skyld, at Fischer spiller på toppen. Jeg syntes hans kvaliteter bliver spildt på kanten i vores stramme 4-4-2 system.

  20. De følgende 3 brugere er enige:

  21. #12
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    1,148

    Re: Optakts- og kamptråd: Hobro IK - FC København (28.02.18 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Req Se meddelelser
    Jeg tror vi stiller op således.

    Fischer - Santander

    Falk - Zeca - Thomsen - Skov

    Bengtsson - Luftner - Vavro - Ankersen

    Olsen

    Det er måske lidt ønsketækning med Thomsen centralt, og spørgsmålet er vel også om Santander kan spille igen så kort tid efter sidste kamp. Måske Pieros starter istedet for ham, jeg tror ikke på Pavlovic. Jeg tror han er færdig klubben. Og så håber jeg for gud skyld, at Fischer spiller på toppen. Jeg syntes hans kvaliteter bliver spildt på kanten i vores stramme 4-4-2 system.
    Det giver bare ikke rigtig mening, at Ståle har udtaget 4 angribere ekskl. Fischer, hvis hensigten var at benytte Fischer i angrebet. Jeg tror under alle omstændigheder, at Fischer ryger ud på kanten.

    Jeg kunne godt tænke mig at se Wind få et længere indhop. Jeg tror, at han vil komme med al den gejst og vildskab, som vores etablerede angribere formentlig vil have lidt sværere ved at hive frem sådan en råkold aften i skoven i Hobro.

  22. De følgende 9 brugere er enige:

  23. #13
    Tilmeldingsdato
    Jul 2016
    Indlæg
    299

    Re: Optakts- og kamptråd: Hobro IK - FC København (28.02.18 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af LogeLars Se meddelelser
    Det giver bare ikke rigtig mening, at Ståle har udtaget 4 angribere ekskl. Fischer, hvis hensigten var at benytte Fischer i angrebet. Jeg tror under alle omstændigheder, at Fischer ryger ud på kanten.

    Jeg kunne godt tænke mig at se Wind få et længere indhop. Jeg tror, at han vil komme med al den gejst og vildskab, som vores etablerede angribere formentlig vil have lidt sværere ved at hive frem sådan en råkold aften i skoven i Hobro.
    Det tror jeg desværre du har ret i, og hvor er det bare trist. Endelig har man fået en spiller til angrebet som mange af os har efterlyst i lang tid, og så skal han gemmes væk ude på kanten i et stramt 4-4-2 system. Lige præcis den gejst og vildskab du sidder og efterlyser med hensyn til Wind, er lige præcis det som Fischer i mine øjne står for når han spiller i angrebet.

  24. De følgende 2 brugere er enige:

  25. #14
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: Hobro IK - FC København (28.02.18 kl. 20:00)

    Kvist udtaler det nævnte link, at "vi skal sætte spillet på en anden måde, end vi plejer" med henvisning til kulde, vind og vejr. Jeg tolker dette som, at vi skal spille lidt mere direkte og enkelt end vi plejer (og nej, vi spiller ikke udelukkende simpelt og med lange bolde normalt - for lige at komme den første håndfuld kommentarer i forkøbet). Det lugter nok at Pieros/Santander i angrebet (hvis Santander kan holde til det) og nok også mere fysik på midten - jeg kunne forstille mig Thomsen på en kant i stedet for f.eks. Skov. I morgen kommer det til at handle en del om fight, andenbolde og dueller - det kan nok ikke være så meget anerledes i dette vejr og på en tvivlsom bane (det sidste er bare et gæt). Og holdet sættes nok med en hvis skelen til dette.

  26. De følgende 3 brugere er enige:

  27. #15
    Slush er offline Sun Lolly er det bedste!.
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    1,622

    Re: Optakts- og kamptråd: Hobro IK - FC København (28.02.18 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Kvist udtaler det nævnte link, at "vi skal sætte spillet på en anden måde, end vi plejer" med henvisning til kulde, vind og vejr. Jeg tolker dette som, at vi skal spille lidt mere direkte og enkelt end vi plejer (og nej, vi spiller ikke udelukkende simpelt og med lange bolde normalt - for lige at komme den første håndfuld kommentarer i forkøbet). Det lugter nok at Pieros/Santander i angrebet (hvis Santander kan holde til det) og nok også mere fysik på midten - jeg kunne forstille mig Thomsen på en kant i stedet for f.eks. Skov. I morgen kommer det til at handle en del om fight, andenbolde og dueller - det kan nok ikke være så meget anerledes i dette vejr og på en tvivlsom bane (det sidste er bare et gæt). Og holdet sættes nok med en hvis skelen til dette.
    Lige præcis den sætning studsede jeg også over, og jo Kasper gør vi oftes men den diskussion har vi taget flere gange.
    Men du har ret i at det bliver med lange bolde, og en kamp om fight som det plejer.

  28. Den følgende bruger er enig i dette:
    Req

Side 1 af 7 1234 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 89
    Sidste Meddelelse: 31.07.17, 21:15
  2. Optakts- og Kamptråd: F.C. København - Hobro IK (18.10.15 kl 18)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 69
    Sidste Meddelelse: 21.10.15, 08:10
  3. Svar: 48
    Sidste Meddelelse: 23.09.15, 14:57
  4. Optakts- og kamptråd: FC København – Hobro IK (07.06.15 kl.16.00)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 10
    Sidste Meddelelse: 08.06.15, 15:11
  5. Svar: 32
    Sidste Meddelelse: 29.10.14, 11:24

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •