Side 2 af 7 FørsteFørste 12345 ... SidsteSidste
Viser resultater 16 til 30 af 96

Emner: Optakts- og kamptråd: Hobro IK - FC København (28.02.18 kl. 20:00)

  1. #16
    Slush er offline Sun Lolly er det bedste!.
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    1,623

    Re: Optakts- og kamptråd: Hobro IK - FC København (28.02.18 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Req Se meddelelser
    Det tror jeg desværre du har ret i, og hvor er det bare trist. Endelig har man fået en spiller til angrebet som mange af os har efterlyst i lang tid, og så skal han gemmes væk ude på kanten i et stramt 4-4-2 system. Lige præcis den gejst og vildskab du sidder og efterlyser med hensyn til Wind, er lige præcis det som Fischer i mine øjne står for når han spiller i angrebet.
    Fischer viste vel fint nok, at han ikke kommer frem til så meget nede på den kant i kampen mod OB.
    Men det er vel som frygtet, at spillerne skal spille pladser de ikke fungere optimalt i.

  2. De følgende 3 brugere er enige:

  3. #17
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,139

    Re: Optakts- og kamptråd: Hobro IK - FC København (28.02.18 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Slush Se meddelelser
    Fischer viste vel fint nok, at han ikke kommer frem til så meget nede på den kant i kampen mod OB.
    Men det er vel som frygtet, at spillerne skal spille pladser de ikke fungere optimalt i.
    Jeg tror Ståle læser med her, og bevidst gør det for at genere os. Det var præcis det samme med Nicolaj Jørgensen som absolut skulle spille angriber i stedet for kant, selvom han ikke duede til det. Se hvor skidt det er gået ham :)
    Eller Amartey der blev revet væk fra sin plads som forsvarer og op på midtbanen - til grin. ;)


  4. #18
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,530

    Re: Optakts- og kamptråd: Hobro IK - FC København (28.02.18 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg tror Ståle læser med her, og bevidst gør det for at genere os. Det var præcis det samme med Nicolaj Jørgensen som absolut skulle spille angriber i stedet for kant, selvom han ikke duede til det. Se hvor skidt det er gået ham :)
    Eller Amartey der blev revet væk fra sin plads som forsvarer og op på midtbanen - til grin. ;)
    Personligt har jeg altid syntes at Nicolai J’s skulle spilles som angriber.. Der gik dog laaaang tid før Ståle hoppede med på den.. Kan ikke huske at der var synderligt meget modstand mod den disposition herinde, men det er muligt jeg tager fej?

    Mht Armatey synes jeg stadig den dag i dag at han mangler nogle kvaliteter for at blive en rigtig dygtig CM.. Selv da han spillede for os var det tydeligt, at han manglede noget “touch” og overblik når det gik rigtig stærkt inde i maskinrummet.. Det går selvfølgelig endnu stærkere i PL og han har da heller ikke på nogen måde formået at slå igennem på den position i Leicester selvom alle mulighederne har været der.. Så at konkludere at Ståle så rigtigt ved at spille ham på den centrale midt er jeg ikke helt enig i.. Hans generelle niveau og fysiske egenskaber i sig selv var selvfølgelig over Superliganiveau og derfor lavede vi også det salg vi gjorde, men jeg snes faktisk vores hold løftede sig nærmest fra dag 1, da vi gik over til konstellationen Kvist-Delaney..

  5. De følgende 2 brugere er enige:

  6. #19
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,301

    Re: Optakts- og kamptråd: Hobro IK - FC København (28.02.18 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Personligt har jeg altid syntes at Nicolai J’s skulle spilles som angriber.. Der gik dog laaaang tid før Ståle hoppede med på den.. Kan ikke huske at der var synderligt meget modstand mod den disposition herinde, men det er muligt jeg tager fej?

    Mht Armatey synes jeg stadig den dag i dag at han mangler nogle kvaliteter for at blive en rigtig dygtig CM.. Selv da han spillede for os var det tydeligt, at han manglede noget “touch” og overblik når det gik rigtig stærkt inde i maskinrummet.. Det går selvfølgelig endnu stærkere i PL og han har da heller ikke på nogen måde formået at slå igennem på den position i Leicester selvom alle mulighederne har været der.. Så at konkludere at Ståle så rigtigt ved at spille ham på den centrale midt er jeg ikke helt enig i.. Hans generelle niveau og fysiske egenskaber i sig selv var selvfølgelig over Superliganiveau og derfor lavede vi også det salg vi gjorde, men jeg snes faktisk vores hold løftede sig nærmest fra dag 1, da vi gik over til konstellationen Kvist-Delaney..
    Af hvad jeg lige kan huske, så var vi en del der foretrak Nicolai på kanten og umiddelbart var det mere hans fysik, der ikke kunne holde til det, end det var, at han var bedre i angrebet. Det er bestemt ikke fordi, at han er en dårlig angriber på nogen måde, men jeg synes nu stadig, at han var en bedre kantspiller. Han havde farten, gennembrudsstyrken og teknikken, ligesom han både kunne trække ind i banen om mod baglinjen. Samtidig var han god fra distancen og han kunne fylde på i feltet ved indlæg fra modsatte kant. På mange måder mener jeg, at han var en komplet kantspiller i vores system og mange af de ting han lavede, gav gode minder om en anden ret dygtig kantspiller, vi også har haft fornøjelsen af.
    I angrebet stod han ofte med ryggen mod målet og tog for mange dueller med forsvarere, der var ham overlegen fysisk (selvom han da bestemt fik opbygget muskelmasse i sine skadesperioder). Der var mange kampe, hvor han havde svært ved at få sit spil til at køre, hvilket tydeligvis frustrerede ham og den attitude var ofte ret udskældt. Som sagt er han en rigtig dygtig angriber, især når han fik front mod mål, hvor han er dødbringende, men hos os vil jeg nok altid huske Nicolai som en komplet kantspiller og dygtig angriber.

    Jeg er også ret uenig med din vurdering af Amartey. Jeg følger desværre ikke så meget med i Premier League, så jeg kender ikke til konkurrencen på hans position, men jeg synes virkelig ikke man kan sætte en finger på hans præstationer på vores centrale midtbane. Han kom hertil som 19-årig og fejede al konkurrence væk fra starten af. Hverken Delaney, Christian Poulsen eller Claudemir var i nærheden af ham. Jeg er enig i, at Kvist-Delaney var en bedre konstellation blandt andet fordi de supplementerede hinanden rigtig godt og det gav mere balance og stabilitet, ligesom det frigjorde Delaney (og mon ikke det var det, der løftede vores spil?), men det har vel intet med Amarteys kvaliteter at gøre. De gange han spillede i centerforsvaret blev mange af hans kvaliteter spildt og af det jeg husker, var det ikke lige imponerende hver gang (naturligvis bedre end det vi har nu). Han var her ikke i ret lang tid, så det er jo muligt at han overpræsterede, fandt en god synergi med lige den trup eller at jeg bare er forblændet af, at en 19-årig Ghaneser hentet fra den svenske liga imponerer så meget, men Amartey er i hvert fald i min top 3 over vores bedste midtbanespillere.

  7. De følgende 7 brugere er enige:

  8. #20
    Tilmeldingsdato
    May 2014
    Indlæg
    383

    Re: Optakts- og kamptråd: Hobro IK - FC København (28.02.18 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg tror Ståle læser med her, og bevidst gør det for at genere os. Det var præcis det samme med Nicolaj Jørgensen som absolut skulle spille angriber i stedet for kant, selvom han ikke duede til det. Se hvor skidt det er gået ham :)
    Eller Amartey der blev revet væk fra sin plads som forsvarer og op på midtbanen - til grin. ;)
    Man kan næppe argumentere imod Jørgensens succes, men derfor er vi nok stadig mange som mener han var en langt mere interessant spiller, da han lå på kanten.

    Han led under, at han bestemt ikke er en 4-4-2 kant, men han var fremragende med front mod målet med sit løb med bolden, blik for den afgørende aflevering og afslutninger, når han trak ind i banen.

    Nok er han stadig en rigtig god 9'er, men jeg tror han ville have fået en endnu bedre karriere havde man fået udnyttet hans oprindelige kvaliteter bedre.

    Mht. Amartey skal Ståle vel næppe have æren for at opfinde Amartey til en central midtbaneplads han har spillet stort set hele sin karriere. Det var kun i én sæson i Djurgården han blev flyttet ned i centerforsvaret. Iøvrigt er juryen nok stadig i høj grad i gang med at vurdere, hvad der reelt er hans bedste position, hvis han skal slå igennem internationalt.

  9. De følgende 6 brugere er enige:

  10. #21
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,530

    Re: Optakts- og kamptråd: Hobro IK - FC København (28.02.18 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af topshot Se meddelelser
    Man kan næppe argumentere imod Jørgensens succes, men derfor er vi nok stadig mange som mener han var en langt mere interessant spiller, da han lå på kanten.

    Han led under, at han bestemt ikke er en 4-4-2 kant, men han var fremragende med front mod målet med sit løb med bolden, blik for den afgørende aflevering og afslutninger, når han trak ind i banen.

    Nok er han stadig en rigtig god 9'er, men jeg tror han ville have fået en endnu bedre karriere havde man fået udnyttet hans oprindelige kvaliteter bedre.
    Det handler også lidt om, hvordan man vælger at bruge ham som angriber.. I vores 4-4-2 skal begge angribere gerne modtage bolden med ryggen til målet og konstant være nærværende i og omkring feltet (Hvor NJ da også har nogle glimrende kvaliteter). Angriberne kan derfor godt virke lidt stationære, når vi selv er i boldbesiddelse.. I Feyenoord spiller han alene på toppen og får dermed lidt samme rolle.. Der hvor jeg synes han er aller bedst, er i en rolle som flagrende angriber, hvor han både kan komme i boksen, men også komme rundt på banen og blive retvendt med bolden, hvor han unægtelig har store kvaliteter.. Griezmann spiller netop denne rolle i Atletico, hvor han (set udefra) har licens til at flagre rundt som det nærmest passer ham.. Vi så selv hvor svær sådan en type kan være at håndtere mod os selv i Parken (Fischer kunne i øvrigt spille samme rolle her, men det er en anden snak).

    Både Fischer og NJ spilder i mine øjne nogle af deres åbenlyse offensive kvaliteter som kant i 4-4-2, hvor der er mange defensive pligter, hvilket egentlig var min pointe med NJ..

  11. De følgende 3 brugere er enige:

  12. #22
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    888

    Re: Optakts- og kamptråd: Hobro IK - FC København (28.02.18 kl. 20:00)

    ... man kunne måske mene, at han kom i angrebet i mangel af bedre. Det er jo i egenskab af en god fodboldspiller, at han kunne opfylde en angriberrolle hos os. Havde vi haft to klasseangribere dengang ville det også have været optimalt med ham på fløjen
    / Erik B.

    DOBBELT Latté, om jeg må be'

  13. Den følgende bruger er enig i dette:
    rsj

  14. #23
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    347

    Re: Optakts- og kamptråd: Hobro IK - FC København (28.02.18 kl. 20:00)

    Lidt meta:

    Der er ikke noget der er så dårligt, at det ikke er godt for noget. De sidste par år, i velmagtsdagene om man vil, var Sidelinien stendød. Bortset fra et par enkelte som kvækkede når vi kun vandt med 1 mål. Nu har vi 2 siders debat op til onsdagskamp imod Hobro. Med spændende analyser og debatter. Det er da meget fedt!

    Det var bare det.


  15. #24
    Tilmeldingsdato
    Dec 2014
    Indlæg
    756

    Re: Optakts- og kamptråd: Hobro IK - FC København (28.02.18 kl. 20:00)

    Med Horsens pointtab går, og indbyrdes kampe mellem FCN-SIF og SJE-AAB så kan vi med en sejr i dag tage et gigantisk skridt mod top 6 - og konsolidere 4 pladsen.
    Jeg tror mest på vi spiller uafgjort, hvilket også vil være godkendt. Det bliver slåskamp i pisforhold. Men det er vel det tjekkoslovakkerne har været bedst til indtil videre? Så det skal nok gå defensivt nu Pål er gået full Bruninho og er stoppet med at score og Antipas er ude.

  16. #25
    Tilmeldingsdato
    Apr 2008
    Indlæg
    1,079

    Re: Optakts- og kamptråd: Hobro IK - FC København (28.02.18 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af ErikB Se meddelelser
    ... man kunne måske mene, at han kom i angrebet i mangel af bedre. Det er jo i egenskab af en god fodboldspiller, at han kunne opfylde en angriberrolle hos os. Havde vi haft to klasseangribere dengang ville det også have været optimalt med ham på fløjen
    Eller fordi hans krop ikke kunne klare at spille kant i Ståles system. Han blev jo angriber for at aflaste hans skrøbelige fysik. Synes derudover at Amartey havde voldsomme placerings problemer som forsvarsspiller. Han var alt for fokuseret på manden end på at holde linjen og hans zone og derfor røg han ud af position.

  17. Den følgende bruger er enig i dette:

  18. #26
    Tilmeldingsdato
    Dec 2014
    Indlæg
    756

    Re: Optakts- og kamptråd: Hobro IK - FC København (28.02.18 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af phillipo Se meddelelser
    Synes derudover at Amartey havde voldsomme placerings problemer som forsvarsspiller. Han var alt for fokuseret på manden end på at holde linjen og hans zone og derfor røg han ud af position.
    Spillede Amartey så meget i forsvaret for os vi overhovedet ved det? Jeg kan huske en kamp på backen, og så spillede han hvad, 1-3 kampe i centerforsvaret?

  19. #27
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,506

    Re: Optakts- og kamptråd: Hobro IK - FC København (28.02.18 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Something Se meddelelser
    Jeg tror mest på vi spiller uafgjort, hvilket også vil være godkendt. Det bliver slåskamp i pisforhold. Men det er vel det tjekkoslovakkerne har været bedst til indtil videre? Så det skal nok gå defensivt nu Pål er gået full Bruninho og er stoppet med at score og Antipas er ude.
    Jeg frygter det værste, og så er alt lort igen. Vi har det svært i Jylland på hverdage i lortevejr. Vores varmblodede spillere piver sikkert over kulden, mens Tjekkoslovakiet vil føle sig mere hjemme. Og det virker altid som om, at Hobro vil det mere end os.

    (Kulde=større risiko for skader?).

  20. De følgende 2 brugere er enige:

  21. #28
    Tilmeldingsdato
    Apr 2008
    Indlæg
    1,079

    Re: Optakts- og kamptråd: Hobro IK - FC København (28.02.18 kl. 20:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Something Se meddelelser
    Spillede Amartey så meget i forsvaret for os vi overhovedet ved det? Jeg kan huske en kamp på backen, og så spillede han hvad, 1-3 kampe i centerforsvaret?
    Nu er hukommelsen jo en sjov ting, men mener ikke at jeg var så imponeret af hans forsvarsspil. Synes han var et bæst på vores midtbane not so much i forsvaret.

  22. De følgende 3 brugere er enige:

  23. #29
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,584

    Re: Optakts- og kamptråd: Hobro IK - FC København (28.02.18 kl. 20:00)

    Lüftner og Gregus er forresten vores eneste spillere i karantænefare nu. For min skyld må de gerne undgå gule kort i aften, og gerne trække en advarsel mod AGF. Jeg tror godt, vi kan undvære de to i en kamp mod Helsingør..

  24. De følgende 3 brugere er enige:

  25. #30
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    1,016

    Re: Optakts- og kamptråd: Hobro IK - FC København (28.02.18 kl. 20:00)

    Hvor er det vigtigt med en sejr mod Hobro idag - udekampe er ikke vores specialitet, og 3 af de sidste 4 er desværre udekampe.
    Vi skal kunne vinde en kamp over Hobro, det bliver dog spændende at se hvad vejr-forholdene gør ved kampen.

  26. De følgende 2 brugere er enige:

Side 2 af 7 FørsteFørste 12345 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 89
    Sidste Meddelelse: 31.07.17, 21:15
  2. Optakts- og Kamptråd: F.C. København - Hobro IK (18.10.15 kl 18)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 69
    Sidste Meddelelse: 21.10.15, 08:10
  3. Svar: 48
    Sidste Meddelelse: 23.09.15, 14:57
  4. Optakts- og kamptråd: FC København – Hobro IK (07.06.15 kl.16.00)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 10
    Sidste Meddelelse: 08.06.15, 15:11
  5. Svar: 32
    Sidste Meddelelse: 29.10.14, 11:24

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •