Se afstemningsresultater: Hvem vinder kampen?

Stemmeafgivere
76. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • AGF vinder

    11 14.47%
  • Uafgjort

    15 19.74%
  • FCK vinder

    50 65.79%
Side 5 af 6 FørsteFørste ... 23456 SidsteSidste
Viser resultater 61 til 75 af 81

Emner: Optakts- og kamptråd: AGF vs. F.C. København (04/03-2018 kl. 16:00)

  1. #61
    Tilmeldingsdato
    Apr 2008
    Indlæg
    1,079

    Re: Optakts- og kamptråd: AGF vs. F.C. København (04/03-2018 kl. 16:00)

    Det der undrer mig er at nogle folk synes det er helt perfekt at vi bruger en ultra defensiv Kvist mod et hold der har scoret 2 mål i de sidste 5 kampe.

    Kvist spillede en Kvist kamp, forstået på den måde at han er en defensiv bold flytter. Han kigger bagud, til siden og så frem. Han gør det simpelt og spillet uden risiko heller en lang bold med i hjørnet bare for sikkerhedens skyld. Jeg tror at vores offensive spiller og spil ville ha været væsentligt bedre hvis Greguś eller Thomsen lå centralt ved siden af Zeca. Jeg synes at hele vores hold lider når Kvist og Zeca spiller sammen. Hvis Kvist skal spille må Zeca på bænken eller kanten for den konstellation er kryptonit for vores offensive spil.
    Kvist skal selvfølgelig bedømmes ud fra de evner han besidder, men mener ikke der var brug for dem i dagens kamp mod et hold der kæmper for at finde deres defensive organisation samt af de manglede begge deres normale centerforsvarere i dag.

    Vi er København og vi SKAL spille offensivt fodbold mod et notorisk bundhold. Og er det ikke også meget sigende at der bliver snakket om at vi er på vej mod klassisk FCK fodbold, en kedelig kamp vi vinder på et forsvarskoks. Da Ståle i sin tid sagde at vi skulle forsvare som Inter og angribe som Arsenal tror jeg han mente George Grahams boring boring Arsenal.

    I skal have ret til jeres mening om hvordan i synes fodbold skal spilles og hvilke spillere der passer bedst ind i jeres filosofi men at kalde andres meninger usagligt synes jeg er upassende.

  2. De følgende 8 brugere er enige:

  3. #62
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: AGF vs. F.C. København (04/03-2018 kl. 16:00)

    Nu handler indlæggene hvor "usagligt" bruges jo ikke om, hvordan vi skal spille. De var svar på indlæg, hvor det fremføres, at Kvist var ringe (som vores dårligste mand) i dag. Og det virker ærligt talt usagligt.

    Jeg mindes faktisk heller ikke at have læst (eller skrevet) et indlæg, der hylder brugen af Kvist i dag. Blot at han spillede en ok kamp. Om vi havde decideret brug for ham i dag, ved jeg egentlig ikke. Men Ståle skifter jo lidt mellem ham og Gregus, så der var forventeligt, at han skulle spille.

    Og jo, som FCK bør vi spille offensivt. Det prøver vi vel også på i de fleste kampe. Og i dag blev det vel nogenlunde lige så velspillet, som banen og vinden tillod. Dvs ikke ret godt.

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #63
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Optakts- og kamptråd: AGF vs. F.C. København (04/03-2018 kl. 16:00)

    Man kunne også argumentere for at det er en modstander, hvor vi notorisk ikke scorer mange mål på udebane. De seneste 10 år har snittet pr. indbyrdes kampe i Århus ligget på under 1 mål pr. kamp, og de sidste 10 opgør har et snit på 1 mål pr. kamp. Vi skal helt tilbage til 2012 før vi har scoret to mål i samme kamp i Århus, og hele 12 år tilbage, før vi har scoret mere end 2 mål i samme kamp der.

    Så det er et sted, hvor der generelt ikke bliver scoret mange mål, og hvor det derfor er særdeles vigtigt at undgå fejl. Med vores sæson in mente giver det mening, at man vil stille op i en svær udekamp med en opstilling, hvor man vil spille mindre risikobetonet, og dermed vil reducere risikoen for fejl. Er det kønt? Nej. Er det sprudlende? Nej. Gav det en rugbrødssejr? Ja. Lige nu har holdet brug for at lære at vinde flere gange i træk, og dermed genfinde vinderkulturen.

    Og ja, det her forår kommer til at minde om foråret 2015, hvor vi var i en genopbygningsfase, hvor vi ikke spillede sprudlende, og vi havde et snit på 1,5 mål pr. kamp. Men i over halvdelen af de kampe formåede vi at holde nullet, og der skabte man den defensive base, som har kendetegnet 2015-16 og 2016-17 holdet. Jeg forventer ikke, at det bliver sprudlende spil gennem hele foråret. Men jeg forventer en resultatmæssigt opadgående formkurve i resten af foråret. Eksempelvis tror jeg på at vi kommer til at vinde de to resterende kampe i grundspillet, og at vi som minimum vinder de fire indbyrdes kampe mod de to lavest rangerede hold i slutspillet. Hvordan det går mod FCM, BØF og FCN, det er for svært at spå om endnu. Men jeg tror på, at vi kommer til at vinde i hvert fald 2-3 kampe mod de modstandere, så vi henter i hvert fald 8-9 kampe ud af de resterende 12, vi har i foråret. Et forår med 12-13 sejre ud af 17 ligakampe, det bør skabe en god grobund for et mentalt stærkt 2018/19 hold.

  6. De følgende 13 brugere er enige:

  7. #64
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Optakts- og kamptråd: AGF vs. F.C. København (04/03-2018 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Wonderboy Se meddelelser
    At banen er dårlig får bolden til at hoppe underligt, den burde ikke hæmme spillerne i at løbe fra hinanden. Måske er spillet ikke lige så hurtigt som på righttodreampark men vi burde stadig spille med bedre indbyrdes forståelse og søge 1-2 kombinationen. Helt ærligt så er der ikke særlig mange på det her hold der ligner at de har haft to kampe sammen før i dag (her tales kun om når vi har bolden). Der sker alt for lidt, og når det der sker er det læst og opdækket. Alligevel holder vi to seksere inde, og glemmer alt om at vi godt kan kombinere os igennem et pres. Det er dårlig fodbold, det er et heldigt resultat og det er tåbeligt at spille Zeca og Kvist sammen når det så åbenlyst hæmmer holdets flow. Hvad skete der med Thomsen som spillede en kanon kamp mod Atletico? Hvorfor kan han ikke spille centralt? Hvorfor spiller Gregus ikke? Hvad er formålet med den her 4-2-2-2 rent offensivt?

    Undskyld mig, men jeg kan ikke forstå at det her er 'okay, 3 point'.
    Udover at jeg synes du undervurderer banens betydning, så er det en vigtig pointe, at den indbyrdes forståelse og kombinationerne slet ikke sidder i skabet. Selv når det ser rigtig godt ud, så kommer der kun sjældent noget farligt ud af det og vi formår på ingen måde, at inddrage angriberne i vores spil. Det ligner slet ikke, at vi har en plan for hvordan de skal sættes i scene.

    Skal de løbe i dybden, være opspilsstationer, indgå i kombinationsspillet eller noget helt andet? Jeg kan ikke give noget svar, for jeg kan slet ikke gennemskue planen. Vi har nogle dygtige kreative spillere, men det er så sjældent, at de rent faktisk rammer angriberne eller overhovedet inddrager dem. Selvfølgelig skal vores angribere kunne mere end kun at løbe i dybden eller være opspilsstationer, men i øjeblikket ser vi ingen dybe løb og hvis endelig afleveringen kommer til det, så har angriberne stået og slået rødder og opgivet alle planer om at løbe (synes tit Pieros lægger op til et løb, men må opgive). Det samme gælder ofte vores indlæg, hvor de nærmest fungerer som en nødløsning og her har angriberne også stået og blomstret alt for længe og har ingen mulighed for at komme i løb eller indtage en fordelagtig position. Indlæg fra baglinjen er en saga blot.
    Vi ser også at når angriberne bruges som opspilsstation, så er det som regel fordi vi har sparket bolden væk og har haft alle nede for at forsvare og her er angriberne ofte prisgivet. Selvom det lykkedes dem at vinde bolden, så skal de holde på den i en evighed før de får støtte. Det er naturligvis opstillet noget simpelt, men det understreger pointen.

    Det er måske prisen for at have dygtige kreative spillere. De vil rigtig meget på egen hånd og måske endda for meget til tider. De udnytter sjældent deres medspillere optimalt og kombinationerne flyder som oftest kun, når begge kantspillere er en del af det. Det er bare ikke optimalt og det skyldes ikke, at angriberne ikke kan bidrage for vi har da før set, at Santander sagtens kan deltage i kombinationsspillet. I virkeligheden er Santander en ret alsidig spiller som vi ikke får udnyttet ordentligt.

    Som jeg ser det, så skal vi have et større fokus på at udnytte backerne bedre og ikke blot spille dem når der ikke er andre muligheder. De står ofte ret fri og så skal overlap udnyttes mere. Dertil så skal midtbanen skubbes længere frem, så de bedre kan indgå i det offensive spil (og have mulighed for at presse hurtigere). De to ting tror jeg kan løfte vores spil væsentligt, men det vil naturligvis også have ulemper. Blandt andet kan det give større pres på forsvaret (som ikke just har håndteret pres ret godt) og indlæg fra baglinjen er næppe så fordelagtigt, hvis vi kun kan skrabe to mand i feltet (og kun den ene kan heade).

    Det er dog næppe de eneste løsninger og der er sikkert mange, som jeg slet ikke har tænkt på eller kender til. Men med vores nuværende spillere og taktik, så er det dem jeg finder mest realistiske. Med truppens styrker og svagheder in mente, så virker det mest optimalt at ændre taktikken og formationen, men det er et ret skidt tidspunkt at gøre det på (og det er naturligvis heller ikke uden ulemper). Den måde vi griber offensiven an på lige nu, giver i hvert fald ikke meget mening (som du selv er inde på, når du peger på at vi spiller 4222).

  8. Den følgende bruger er enig i dette:

  9. #65
    Tilmeldingsdato
    Feb 2011
    Indlæg
    586

    Re: Optakts- og kamptråd: AGF vs. F.C. København (04/03-2018 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Udover at jeg synes du undervurderer banens betydning, så er det en vigtig pointe, at den indbyrdes forståelse og kombinationerne slet ikke sidder i skabet. Selv når det ser rigtig godt ud, så kommer der kun sjældent noget farligt ud af det og vi formår på ingen måde, at inddrage angriberne i vores spil. Det ligner slet ikke, at vi har en plan for hvordan de skal sættes i scene.

    Skal de løbe i dybden, være opspilsstationer, indgå i kombinationsspillet eller noget helt andet? Jeg kan ikke give noget svar, for jeg kan slet ikke gennemskue planen. Vi har nogle dygtige kreative spillere, men det er så sjældent, at de rent faktisk rammer angriberne eller overhovedet inddrager dem. Selvfølgelig skal vores angribere kunne mere end kun at løbe i dybden eller være opspilsstationer, men i øjeblikket ser vi ingen dybe løb og hvis endelig afleveringen kommer til det, så har angriberne stået og slået rødder og opgivet alle planer om at løbe (synes tit Pieros lægger op til et løb, men må opgive). Det samme gælder ofte vores indlæg, hvor de nærmest fungerer som en nødløsning og her har angriberne også stået og blomstret alt for længe og har ingen mulighed for at komme i løb eller indtage en fordelagtig position. Indlæg fra baglinjen er en saga blot.
    Vi ser også at når angriberne bruges som opspilsstation, så er det som regel fordi vi har sparket bolden væk og har haft alle nede for at forsvare og her er angriberne ofte prisgivet. Selvom det lykkedes dem at vinde bolden, så skal de holde på den i en evighed før de får støtte. Det er naturligvis opstillet noget simpelt, men det understreger pointen.

    Det er måske prisen for at have dygtige kreative spillere. De vil rigtig meget på egen hånd og måske endda for meget til tider. De udnytter sjældent deres medspillere optimalt og kombinationerne flyder som oftest kun, når begge kantspillere er en del af det. Det er bare ikke optimalt og det skyldes ikke, at angriberne ikke kan bidrage for vi har da før set, at Santander sagtens kan deltage i kombinationsspillet. I virkeligheden er Santander en ret alsidig spiller som vi ikke får udnyttet ordentligt.

    Som jeg ser det, så skal vi have et større fokus på at udnytte backerne bedre og ikke blot spille dem når der ikke er andre muligheder. De står ofte ret fri og så skal overlap udnyttes mere. Dertil så skal midtbanen skubbes længere frem, så de bedre kan indgå i det offensive spil (og have mulighed for at presse hurtigere). De to ting tror jeg kan løfte vores spil væsentligt, men det vil naturligvis også have ulemper. Blandt andet kan det give større pres på forsvaret (som ikke just har håndteret pres ret godt) og indlæg fra baglinjen er næppe så fordelagtigt, hvis vi kun kan skrabe to mand i feltet (og kun den ene kan heade).

    Det er dog næppe de eneste løsninger og der er sikkert mange, som jeg slet ikke har tænkt på eller kender til. Men med vores nuværende spillere og taktik, så er det dem jeg finder mest realistiske. Med truppens styrker og svagheder in mente, så virker det mest optimalt at ændre taktikken og formationen, men det er et ret skidt tidspunkt at gøre det på (og det er naturligvis heller ikke uden ulemper). Den måde vi griber offensiven an på lige nu, giver i hvert fald ikke meget mening (som du selv er inde på, når du peger på at vi spiller 4222).
    Vi skaber fire-fem gode chancer, lukker godt af bagude og holder nullet. Det på en svær udebane under elendige vejrmæssige og banemæssige forhold. Og frem for alt tager vi alle tre point.

    At man kan bruge så meget krudt på, hvad vi skulle have gjort anderledes, går over min forstand.

  10. De følgende 7 brugere er enige:

  11. #66
    Tilmeldingsdato
    May 2012
    Indlæg
    849

    Re: Optakts- og kamptråd: AGF vs. F.C. København (04/03-2018 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Er det et eller anden personlig korstog I har mod Kvist?

    Han løser jo sin rolle fint, hvilket kommentatorerne også nævner. Og han er bestemt ikke blandt vores dårligste.

    Helt ærligt, kan I ikke snart finde på noget andet?
    Jeg mener at det hedder "Confirmation-bias" - Man ser lige præcis hvad man forventer at se. Det er ikke nødvendigvis en"Hader-kvist-klub".

    Jeg skal dog tilstå at jeg også flere gange øffede over at han totalt trækker tempoet ud af spillet og nærmest står stille med bolden, og jeg synes desværre at det er mere reglen end undtagelsen. - Jeg kan egentlig godt lide Kvist, og han virker som en sympatisk fyr, men som mange andre har skrevet efterhånden, så er Zeca-Kvist totalt død for hurtige pasninger.

  12. De følgende 3 brugere er enige:

  13. #67
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Optakts- og kamptråd: AGF vs. F.C. København (04/03-2018 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Bakkedal Se meddelelser
    Jeg mener at det hedder "Confirmation-bias" - Man ser lige præcis hvad man forventer at se. Det er ikke nødvendigvis en"Hader-kvist-klub".

    Jeg skal dog tilstå at jeg også flere gange øffede over at han totalt trækker tempoet ud af spillet og nærmest står stille med bolden, og jeg synes desværre at det er mere reglen end undtagelsen. - Jeg kan egentlig godt lide Kvist, og han virker som en sympatisk fyr, men som mange andre har skrevet efterhånden, så er Zeca-Kvist totalt død for hurtige pasninger.
    Jeg ved ikke ok Kvist ligefrem er sympatisk, han forsøger ikke at fremstå sympatisk på nogen måde og det er også fint nok. Vi har haft en lortesæson og BIF er ved at vinde mesterskabet, men jeg forstår hellere ikke den konstante negativitet omkring de samme spillere. I krisetider kan mangoer stå bedre sammen og efter 3 sejrer i træk godt forsøge at finde det positive i stedet for at fortsætte sin negative indgang - selvom den sagtens kan være berettiget.

    Vores forsvar har sejlet igennem det meste af sæsonen og de har skulle bruge mest muligt hjælp. Det kan komme fra målmanden, hvor SA måske bedre ville kunne dirigere dem eller Kvist der kan trække dybt og hjælpe forsvaret. Kvist har nogle forcer og så slipper han sig flere gange dårligt af med bolden, det er nu engang hans akilleshæl og det er alle klar over - incl Ståle.

    I løbet af denne ringe sæson kom vi trods alt videre i Europa - det er altså vildt når man ser på hvordan resten er gået, men det har tydeligvis kostet i ligaen og det har vi ikke været vant til, nu SKAL vi sikrer og Europa næste sæson og så er det ret godt at se, hvordan forsvaret er kommet bedre på plads.

  14. De følgende 2 brugere er enige:

  15. #68
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Optakts- og kamptråd: AGF vs. F.C. København (04/03-2018 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Wonderboy Se meddelelser
    At banen er dårlig får bolden til at hoppe underligt, den burde ikke hæmme spillerne i at løbe fra hinanden. Måske er spillet ikke lige så hurtigt som på righttodreampark men vi burde stadig spille med bedre indbyrdes forståelse og søge 1-2 kombinationen. Helt ærligt så er der ikke særlig mange på det her hold der ligner at de har haft to kampe sammen før i dag (her tales kun om når vi har bolden). Der sker alt for lidt, og når det der sker er det læst og opdækket. Alligevel holder vi to seksere inde, og glemmer alt om at vi godt kan kombinere os igennem et pres. Det er dårlig fodbold, det er et heldigt resultat og det er tåbeligt at spille Zeca og Kvist sammen når det så åbenlyst hæmmer holdets flow. Hvad skete der med Thomsen som spillede en kanon kamp mod Atletico? Hvorfor kan han ikke spille centralt? Hvorfor spiller Gregus ikke? Hvad er formålet med den her 4-2-2-2 rent offensivt?

    Undskyld mig, men jeg kan ikke forstå at det her er 'okay, 3 point'.
    Jeg er fuldstændig enig i analysen generelt, men mener måske også at der kan være en pointe i, at vi i gårsdagens kamp bare gerne skulle have de 3 point og så videre.. Betingelserne for fint fodbold var virkelig svære i går og AGF er efter vinterpausen blevet et rigtigt godt organiseret hold som er svære at skabe chancer imod.. Normalt er jeg også ved at brænde sammen når vi skraber de uskønne sejre hjem mod betydeligt ringere modstandere, men i går sad jeg sgu med en god fornemmelse i kroppen da kampen var slut, selvom spillet var forfærdeligt.. Når det er sagt er der heller ingen tvivl om, at vi selvfølgelig kan og skal kunne gøre det bedre med bolden, selv under svære forhold som i går.. FCN gjorde det på en tilsvarende svær bane i Randers, og vi gjorde det selv til dels i Hobro.. FCN har en spiller i Mathias Jensen som lige præcis formår at gøre de ting fra sin position centralt i banen, som hverken Zeca eller Kvist er bare i nærheden af at kunne.. Han er så vigtig for deres spil, og fremstår som en dirigent med sit helt eget symfoniorkester.. Den spiller mangler vi bare, og der er ikke andre der kan tage den rolle i vores 4-4-2.. Det skal komme fra en af de to CM..

  16. Den følgende bruger er enig i dette:

  17. #69
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    158

    Re: Optakts- og kamptråd: AGF vs. F.C. København (04/03-2018 kl. 16:00)

    Jeg tror en af årsagerne til det manglende flow i spillet skal findes i at med Zeca og Kvist spiller vi vel reelt med to 6'ere. Som spilletyper er de meget ens. Kvist løser 6'er opgaven ganske fint i Aarhus, men da Zeca løser noget der minder om samme opgave, bliver der ikke megen offensiv saft og kraft i den centrale midtbane. Dog har Zeca efter min mening en større arbejdsradius og en my mere tempo i sit spil.

    Så selv om Kvist løser opgaven fint, bliver det dræbende at se på når der ikke kommer noget offensiv energi og bolden konsekvent flyttes til siden eller bagud. Jeg noterede flere gange at der per definition søges den bagudrettede aflevering, selv om et fremadrettet løb med bold var en mulighed. Efter miseren Herning, kan man vel godt følge denne "back to basics" tankegang, men underholdende er det ikke at se på. Når banen så også vanskeliggør det teknisk anlagte spil, bliver det ganske trist.

    At vi stiller op med to 6'er typer, må vel ikke falde tilbage på Kvist, men derimod Ståle, der sætter holdet. Det er frusterende at Thomsen - Zeca løsningen ikke prøves når nu det virkede som en opstilling med potentiale og energi i Madrid. Men med en kulturbærer og ledertype som Kvist, sætter Ståle ham nok ikke fast på bænken foreløbig...

    Mvh,
    Bechs

  18. Den følgende bruger er enig i dette:

  19. #70
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    1,482

    Re: Optakts- og kamptråd: AGF vs. F.C. København (04/03-2018 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Claudemir Fanatic Se meddelelser
    Vi skaber fire-fem gode chancer, lukker godt af bagude og holder nullet. Det på en svær udebane under elendige vejrmæssige og banemæssige forhold. Og frem for alt tager vi alle tre point.

    At man kan bruge så meget krudt på, hvad vi skulle have gjort anderledes, går over min forstand.
    Som jeg nævnte tidligere, prøv at tænk på kampen uden Santanders mål. I mit hoved synes jeg det er absurd at sige 3 point - hak! Videre! Når fejlene er så åbenlyse, vi bliver da som fans nød til engagere os i hvad der sker i klubben, og især på banen. Hvilket har været forfærdeligt i denne sæson, men så småt er på vej frem (selvom igår mest mindede om et skridt tilbage).

    Er det ikke hele formålet med at forholde sig kritisk i en analyse?
    Hvis ikke vi kan det, bliver det jo bare til en 'yay 3 point' eller 'buuh PA og Kvist er lort' tråd.

    @Kenny mht. At skubbe den centrale akse frem synes jeg at Gregus gør det helt af sig selv. Han står lige 7-10m længere fremme når vi er i etableringet angreb, og har en fin balance forståelse for at trække tilbage og kombinere med forsvaret når vi skal ud at et højt pres. Zeca udpræget 6er, men han kommer godt med frem og har ligeledes en god forståelse/balance af hvordan han kan deltage i det etablerede angreb, og sikre forsvaret.

    Endeligt så mener jeg at vi skal gøre meget mere ud af de her kampe, vi behøver ikke at vinde større, men vi skal være istand til at kører sådan et AGF hold ud på røv og albuer på banen. Hvorfor? Vi vandt jo? Tak fordi jeg spørger! Fordi vi skal have et helt andet gear at spille i for at få point mod holdene i mesterskabsslutspillet, og i Europa hvis vi kommer dertil i år. Vi må trække os selv op, frem for at lade ligaens lave niveau diktere hvordan vores 4-5 gange så dyre spiller skal agere på banen.
    Sidst redigeret af Wonderboy : 05.03.18 kl. 09:30

  20. De følgende 8 brugere er enige:

  21. #71
    Tilmeldingsdato
    Feb 2011
    Indlæg
    586

    Re: Optakts- og kamptråd: AGF vs. F.C. København (04/03-2018 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Wonderboy Se meddelelser
    Som jeg nævnte tidligere, prøv at tænk på kampen uden Santanders mål. I mit hoved synes jeg det er absurd at sige 3 point - hak! Videre! Når fejlene er så åbenlyse, vi bliver da som fans nød til engagere os i hvad der sker i klubben, og især på banen. Hvilket har været forfærdeligt i denne sæson, men så småt er på vej frem (selvom igår mest mindede om et skridt tilbage).

    Er det ikke hele formålet med at forholde sig kritisk i en analyse?
    Hvis ikke vi kan det, bliver det jo bare til en 'yay 3 point' eller 'buuh PA og Kvist er lort' tråd.
    .
    Men det passer jo ganske enkelt ikke, at vi ikke skaber noget fremad udover Santas mål. Zeca har et skud på stolpen, Lufter et kæmpe tilbud med hovedet, Fischer et par farlige forsøg, Kvist et skud lige forbi stolperoden m.v.

    Jeg har ikke noget imod, at I analyserer løs. Men analyser dog kampen i stedet for jeres fantasiforestillinger.

    Fair nok at man mener vi skulle have spillet mere risikobetonet på midten og have skubbet backerne frem på udebane i en stiv sibirsk pelikan på en frossen og bulet bane med et hold der i den grad har behov for at få defensiven stabiliseret. Det er da en holdning. I mine øjne blot en åbenlyst ukvalificeret een af slagsen

  22. De følgende 5 brugere er enige:

  23. #72
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    1,148

    Re: Optakts- og kamptråd: AGF vs. F.C. København (04/03-2018 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Wonderboy Se meddelelser
    Som jeg nævnte tidligere, prøv at tænk på kampen uden Santanders mål. I mit hoved synes jeg det er absurd at sige 3 point - hak! Videre! Når fejlene er så åbenlyse, vi bliver da som fans nød til engagere os i hvad der sker i klubben, og især på banen. Hvilket har været forfærdeligt i denne sæson, men så småt er på vej frem (selvom igår mest mindede om et skridt tilbage).

    Er det ikke hele formålet med at forholde sig kritisk i en analyse?
    Hvis ikke vi kan det, bliver det jo bare til en 'yay 3 point' eller 'buuh PA og Kvist er lort' tråd.

    @Kenny mht. At skubbe den centrale akse frem synes jeg at Gregus gør det helt af sig selv. Han står lige 7-10m længere fremme når vi er i etableringet angreb, og har en fin balance forståelse for at trække tilbage og kombinere med forsvaret når vi skal ud at et højt pres. Zeca udpræget 6er, men han kommer godt med frem og har ligeledes en god forståelse/balance af hvordan han kan deltage i det etablerede angreb, og sikre forsvaret.

    Endeligt så mener jeg at vi skal gøre meget mere ud af de her kampe, vi behøver ikke at vinde større, men vi skal være istand til at kører sådan et AGF hold ud på røv og albuer på banen. Hvorfor? Vi vandt jo? Tak fordi jeg spørger! Fordi vi skal have et helt andet gear at spille i for at få point mod holdene i mesterskabsslutspillet, og i Europa hvis vi kommer dertil i år. Vi må trække os selv op, frem for at lade ligaens lave niveau diktere hvordan vores 4-5 gange så dyre spiller skal agere på banen.
    Med efterårets spil og resultater in mente er det absurd at forlange, at vi skal køre AGF over på udebane nu.

    Holdet har imidlertid taget enormt store skridt defensivt. Modstanderne skaber næsten ingen chancer mod os, vi har 3 clean sheets i træk nu, og mod AGF havde vi da flere gode muligheder, bl.a. blev Fischer spillet fri, mens Zeca, Lüftner og Vavro alle kom til gode chancer på dødbolde.

    Rom blev ikke bygget på en dag.... og alt det der.

  24. De følgende 7 brugere er enige:

  25. #73
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: AGF vs. F.C. København (04/03-2018 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Wonderboy Se meddelelser
    Som jeg nævnte tidligere, prøv at tænk på kampen uden Santanders mål. I mit hoved synes jeg det er absurd at sige 3 point - hak! Videre! Når fejlene er så åbenlyse, vi bliver da som fans nød til engagere os i hvad der sker i klubben, og især på banen. Hvilket har været forfærdeligt i denne sæson, men så småt er på vej frem (selvom igår mest mindede om et skridt tilbage).

    Er det ikke hele formålet med at forholde sig kritisk i en analyse?
    Hvis ikke vi kan det, bliver det jo bare til en 'yay 3 point' eller 'buuh PA og Kvist er lort' tråd.

    ..........

    Endeligt så mener jeg at vi skal gøre meget mere ud af de her kampe, vi behøver ikke at vinde større, men vi skal være istand til at kører sådan et AGF hold ud på røv og albuer på banen. Hvorfor? Vi vandt jo? Tak fordi jeg spørger! Fordi vi skal have et helt andet gear at spille i for at få point mod holdene i mesterskabsslutspillet, og i Europa hvis vi kommer dertil i år. Vi må trække os selv op, frem for at lade ligaens lave niveau diktere hvordan vores 4-5 gange så dyre spiller skal agere på banen.
    Under "normale" omstændigheder vil jeg være helt enig med dig. Men jeg synes stadig at du kraftigt undervurderer to ting

    1)
    Banen i går var altså helt umulig. Vi kan tage et alltime FCK dreamteam i deres prime, og de ville også have svært ved at spille bare tilnærmelsesvis pænt på den bane.

    2)
    Det er ikke "normale" omstændigheder i år. Lige nu har vi først og fremmest brug for at sætte nogle stimer sammen med sejre. Så må spillet komme lidt derefter. Samtidig synes jeg også, at vi er blevet bedre som hold. Vores forsvar har set godt ud senest, og i de kampe hvor vi har haft en god bane, har der i hvert fald i perioder været godt spil f.eks. i Herning og i Hobro.

    Du har ret i, at vi skal sætte krav, og vi skal diskutere fejl osv efter kampen. men lige netop efter kampen i går og den bane, så mener jeg faktisk at "et hak" og "videre" er helt ok. Vi vinder fortjent (i hvert fald set på antallet af AGF muligheder) på en meget vanskelig bane i en meget vanskelig situation. Og så er jeg da sikker på, at Ståle mfl nok skal analysere kampen og finde plusser og minusser. Plusser er nok holdets organisation - minusser kunne være manglende løb for hinanden (som nævnes andre steder)og det faktum som Ståle selv nævnte, nemlig at Fischer og Santander lå for langt fra hinanden og ikke gjorde hinanden gode. Det er selvfølgelig ting som også kan være bedre på en dårlig bane og som kan/skal trænes. Mange af de tekniske fejl tilskriver man nok med rette banen.

  26. Den følgende bruger er enig i dette:

  27. #74
    Tilmeldingsdato
    Aug 2005
    Indlæg
    615

    Re: Optakts- og kamptråd: AGF vs. F.C. København (04/03-2018 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Wonderboy Se meddelelser
    Som jeg nævnte tidligere, prøv at tænk på kampen uden Santanders mål. I mit hoved synes jeg det er absurd at sige 3 point - hak! Videre! Når fejlene er så åbenlyse, vi bliver da som fans nød til engagere os i hvad der sker i klubben, og især på banen. Hvilket har været forfærdeligt i denne sæson, men så småt er på vej frem (selvom igår mest mindede om et skridt tilbage).

    Er det ikke hele formålet med at forholde sig kritisk i en analyse?
    Hvis ikke vi kan det, bliver det jo bare til en 'yay 3 point' eller 'buuh PA og Kvist er lort' tråd.

    @Kenny mht. At skubbe den centrale akse frem synes jeg at Gregus gør det helt af sig selv. Han står lige 7-10m længere fremme når vi er i etableringet angreb, og har en fin balance forståelse for at trække tilbage og kombinere med forsvaret når vi skal ud at et højt pres. Zeca udpræget 6er, men han kommer godt med frem og har ligeledes en god forståelse/balance af hvordan han kan deltage i det etablerede angreb, og sikre forsvaret.

    Endeligt så mener jeg at vi skal gøre meget mere ud af de her kampe, vi behøver ikke at vinde større, men vi skal være istand til at kører sådan et AGF hold ud på røv og albuer på banen. Hvorfor? Vi vandt jo? Tak fordi jeg spørger! Fordi vi skal have et helt andet gear at spille i for at få point mod holdene i mesterskabsslutspillet, og i Europa hvis vi kommer dertil i år. Vi må trække os selv op, frem for at lade ligaens lave niveau diktere hvordan vores 4-5 gange så dyre spiller skal agere på banen.
    Enig man skal forholde sig kritisk,
    Men at kalde igår et skridt tilbage synes jeg viser en urealistisk forventning og manglende indsigt i fck og specielt ståle.
    hvis man huske på alle de hold ståle har bygget op - har det været defensiven først! og det er det selvfølgelig også denne gang. og når man har så stort fokus på at stabilisere defensiven så kommer det offensive til at halte i en peride!
    Det har vi set hver eneste gang. så i går og de seneste 3 kampe synes jeg har vist en kæmpe fremgang i den defesive organisation.
    det har kostet noget offensivt, specielt for vores backs. men det må vi tage med. og så må vi leve med en række hans backe 1-0 sejre i en periode
    written by Zeez

  28. Den følgende bruger er enig i dette:

  29. #75
    Tilmeldingsdato
    Feb 2015
    Indlæg
    128

    Re: Optakts- og kamptråd: AGF vs. F.C. København (04/03-2018 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af zeez Se meddelelser
    Enig man skal forholde sig kritisk,
    Men at kalde igår et skridt tilbage synes jeg viser en urealistisk forventning og manglende indsigt i fck og specielt ståle.
    hvis man huske på alle de hold ståle har bygget op - har det været defensiven først! og det er det selvfølgelig også denne gang. og når man har så stort fokus på at stabilisere defensiven så kommer det offensive til at halte i en peride!
    Det har vi set hver eneste gang. så i går og de seneste 3 kampe synes jeg har vist en kæmpe fremgang i den defesive organisation.
    det har kostet noget offensivt, specielt for vores backs. men det må vi tage med. og så må vi leve med en række hans backe 1-0 sejre i en periode
    3 clean sheets, 9 point, 4-0 i målscore, 2 udebanesejre. jeg er meget tilfreds.

  30. De følgende 8 brugere er enige:

Side 5 af 6 FørsteFørste ... 23456 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 43
    Sidste Meddelelse: 21.05.15, 22:51
  2. Optakts- og kamptråd: BIF – FC København (28.09.13 kl.16)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 127
    Sidste Meddelelse: 01.10.13, 09:58
  3. Optakts- og kamptråd: FCM – FC København (29.03.13 kl.19)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 14
    Sidste Meddelelse: 30.03.13, 11:55
  4. Optakts- og kamptråd: FC København – AGF(12.08.12 kl.19)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 15
    Sidste Meddelelse: 13.08.12, 17:55
  5. Optakts- og kamptråd: FC København - AGF
    By rmjdk in forum De korte linier
    Svar: 57
    Sidste Meddelelse: 17.08.09, 13:01

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •