Se afstemningsresultater: Kampens resultat

Stemmeafgivere
125. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FCK vinder

    77 61.60%
  • FCK vinder med 3 mål eller derover

    36 28.80%
  • Uafgjort

    4 3.20%
  • Helsingør vinder

    8 6.40%
Side 6 af 10 FørsteFørste ... 3456789 ... SidsteSidste
Viser resultater 76 til 90 af 142

Emner: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Helsingør (12/03-2018 kl. 19:00)

  1. #76
    Tilmeldingsdato
    Nov 2008
    Indlæg
    325

    Re: 4 billetter til mandagskampen bortgives

    Puha. Skidt start for Lazlo.

    Så vidt jeg kan se har han ikke spillet siden sidste sæson og har været klubløs siden slutningen af januar. Så det er måske unfair at bedømme ham ud fra hans nuværende, rustne form. Det så ikke godt ud, men spørgsmålet er om Kim havde set bedre ud? Det er ikke til at sige. Første mål er klart et drop, og han havde flere usikkerhedsmomenter med bolden i fødderne, men fra min plads i modsatte ende, lignede de to andre ikke drops. God stil fra hvem end det var, der hev ham ned for at blive hyldet af Sektionen efter kampen. Trods alt.

    Udover det er attituden, vi kommer ud til anden halvleg med, uacceptabel. Jeg stod i pausen og tænkte, at nu var den kamp hjemme. Det var bare et spørgsmål om hvor stort vi vandt. Desværre ligner det, at spillerne tænkte på samme måde. Sløvt, sløjt, ugideligt og udueligt. Den anden halvleg var ikke FCK værdig. Dårlig målmand eller ej.

    Jeg håber, at man tager ved lære af den selvtilfredse indsats, men samtidig tager selvtillid med videre fra at man trods alt vandt...

    Udover det... Sjældent jeg har jublet så meget over et Superligamål. Det var helt uvant. Alligevel går man hjem med en skidt smag i munden.
    ...

  2. De følgende 10 brugere er enige:

  3. #77
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,505

    Re: 4 billetter til mandagskampen bortgives

    Er der nogen, der ved, hvad SA fejler?

  4. #78
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    1,482

    Re: 4 billetter til mandagskampen bortgives

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    Er der nogen, der ved, hvad SA fejler?
    Stephan Andersen er ude på grund af problemer med læggen.

  5. #79
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,863

    Re: 4 billetter til mandagskampen bortgives

    Citat Oprindeligt indsendt af Sarl Se meddelelser
    Puha. Skidt start for Lazlo.

    Så vidt jeg kan se har han ikke spillet siden sidste sæson og har været klubløs siden slutningen af januar. Så det er måske unfair at bedømme ham ud fra hans nuværende, rustne form. Det så ikke godt ud, men spørgsmålet er om Kim havde set bedre ud? Det er ikke til at sige. Første mål er klart et drop, og han havde flere usikkerhedsmomenter med bolden i fødderne, men fra min plads i modsatte ende, lignede de to andre ikke drops. God stil fra hvem end det var, der hev ham ned for at blive hyldet af Sektionen efter kampen. Trods alt.

    Udover det er attituden, vi kommer ud til anden halvleg med, uacceptabel. Jeg stod i pausen og tænkte, at nu var den kamp hjemme. Det var bare et spørgsmål om hvor stort vi vandt. Desværre ligner det, at spillerne tænkte på samme måde. Sløvt, sløjt, ugideligt og udueligt. Den anden halvleg var ikke FCK værdig. Dårlig målmand eller ej.

    Jeg håber, at man tager ved lære af den selvtilfredse indsats, men samtidig tager selvtillid med videre fra at man trods alt vandt...

    Udover det... Sjældent jeg har jublet så meget over et Superligamål. Det var helt uvant. Alligevel går man hjem med en skidt smag i munden.
    Rustne form, det skal jeg da lige love dig for. Manden ser decideret overvægtig ud.

  6. De følgende 2 brugere er enige:

  7. #80
    Tilmeldingsdato
    Sep 2005
    Indlæg
    411

    Re: 4 billetter til mandagskampen bortgives

    Ja det var jo en ganske horribel indsats. Ingen nævnt ingen glemt!

    At man kan komme på hælende mod Helsingør er vel sigende for holdets forfatning, superliganes absolutte bundprop.

    Og at man kan kåre Falk som MOM er lige så uforstående, ikke at jeg ved hvem som elles skulle være det.

    At Ståle skifter Pierre ind fatter jeg ikke et klap af! Gad vide hvad den mand tænker på.

    Ståle må sættes på porten til sommer, uagtet tidligere bedrifter. Jeg kan godt lide manden og elsker alt det han har gjort for klubben, men det MÅ være slut nu!!

  8. De følgende 6 brugere er enige:

  9. #81
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: 4 billetter til mandagskampen bortgives

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    Jeg kan næsten ikke få luft og mangler ord. Nu sidder jeg og venter på Kaspers indlæg, så det hele ikke ser så sort ud alligevel.
    Jeg var egentlig på vej i seng, men jeg kan jo ikke skuffe mine fans.

    Det hele ser ikke så sort ud!


    Vi har i hvert fald nu vundet 4 kamp på stribe i en kamp, hvor den "positive arrogance", som vi går og bryster os med, var ved at koste os 3 point. 1. halvleg fejlede som sådan ikke så meget - når vi gad at yde lidt var vi klasser bedre og skabte næsten chancer efter behag. 2. halvleg kom vi aldrig ud til og går reelt i panik ved 2-3, formentlig fordi Koteles skaber så meget uro.

    Ståles skift til 352 er jeg ikke vild med. Han føler jo nok, at han er nødt til at ændre på kampbilledet, men flere spillere løb rundt som hovedløse høns og kunne ikke finde deres pladser. Det virkede ikke.

    Det er selvfølgelig skuffende og bekymrende at vi falder så meget sammen. Jeg tror dog, at man kan rette dette hurtigt op igen. Selvfølgelig fordi vi vandt og fordi forsvaret egentlig har set solidt ud senest. Jeg er ikke vildt bekymret, hvis man ellers kan få Stephan på benene til næste kamp. Koteles var en katastrofe, det kunne alle se. Jeg tvivler dog på, at det er scoutingafdelingen man skal pege fingre af denne gang. Man har nok været i akut målmandsmangel og fået tilbudt en mand med et forholdsvist godt CV og fundet ham tilfredsstillende. Man må næsten gå ud fra, at han har været marginal bedre til træning end i dag.

    Nå men for at redde din dag @Døren, så bare rolig. Det ser ikke så dårligt ud. Tro det eller lad være, men vi er faktisk forårets bedste hold i superligaen pointmæssigt.

    Ps.
    Du må da være glad for, at Kvist var sat udenfor. Og vi kan da konkludere, at balancen og den defensive struktur på holdet i 2. halvleg var lige i øjet ;-)


  10. #82
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: 4 billetter til mandagskampen bortgives

    Citat Oprindeligt indsendt af rsj Se meddelelser
    At man kan komme på hælende mod Helsingør er vel sigende for holdets forfatning, superliganes absolutte bundprop.
    Forfatningen de sidste 4-5 kampe har ellers været ret god.

    Citat Oprindeligt indsendt af rsj Se meddelelser
    Og at man kan kåre Falk som MOM er lige så uforstående, ikke at jeg ved hvem som elles skulle være det.
    Jeg synes at han sammen med Zeca var klart vores bedste spiller. Jeg forstod ikke udskiftningen af ham.

    Citat Oprindeligt indsendt af rsj Se meddelelser
    At Ståle skifter Pierre ind fatter jeg ikke et klap af! Gad vide hvad den mand tænker på.
    Det er nu ellers ret enkelt, idet Ståle forsøgte at ændre kampforløbet ved at skifte opstilling til 352. Men vi er helt enige i, at det på ingen måde fungerede.

    Citat Oprindeligt indsendt af rsj Se meddelelser
    Ståle må sættes på porten til sommer, uagtet tidligere bedrifter. Jeg kan godt lide manden og elsker alt det han har gjort for klubben, men det MÅ være slut nu!!
    Det er sjældent at man fyrer trænere bag forårets hold - vi har i hvert fald fået flest point :)
    Men ok, vi gjorde nogenlunde det samme med Roland

  11. De følgende 3 brugere er enige:

  12. #83
    Tilmeldingsdato
    Feb 2011
    Indlæg
    586

    Re: 4 billetter til mandagskampen bortgives

    Super med endnu en sejr, og dejligt, at vores nye målmand kom i gang med et par gode redninger. Vi leverer en masse gode opspil i 1. halvleg og slapper så lige lidt mere af i 2., så vi sparer kræfter til den kommende udekamp mod Silkeborg. Trækker selvfølgelig lige rutineret resultatet hjem til sidst. Overlegent sparket ind af Santa. Også skønt at se Ståle vise overskud efter kampen. Forza.


  13. #84
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: 4 billetter til mandagskampen bortgives

    Er der nogen der har styr på hvor mange afgørende scoringer santander har lavet i fck trøjen? Altså et slags point / mål snit? Ougar to the rescue maybe?

  14. #85
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,863

    Re: 4 billetter til mandagskampen bortgives

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Forfatningen de sidste 4-5 kampe har ellers været ret god.



    Jeg synes at han sammen med Zeca var klart vores bedste spiller. Jeg forstod ikke udskiftningen af ham.



    Det er nu ellers ret enkelt, idet Ståle forsøgte at ændre kampforløbet ved at skifte opstilling til 352. Men vi er helt enige i, at det på ingen måde fungerede.



    Det er sjældent at man fyrer trænere bag forårets hold - vi har i hvert fald fået flest point :)
    Men ok, vi gjorde nogenlunde det samme med Roland
    Det kan ihvertfald konstateres, at Ståle har sat sig selv under et gevaldigt pres, da han har orienteret bestyrelsen om, at den står på europæisk bold efter sommerferien. Såfremt det ikke indfries, skal det vel have en konsekvens for manden med ansvaret.

    https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/...forventninger/

  15. #86
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: 4 billetter til mandagskampen bortgives

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    Det kan ihvertfald konstateres, at Ståle har sat sig selv under et gevaldigt pres, da han har orienteret bestyrelsen om, at den står på europæisk bold efter sommerferien. Såfremt det ikke indfries, skal det vel have en konsekvens for manden med ansvaret.

    https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/...forventninger/
    Ja. Men nu er det jo lidt svært at vide, hvordan samtalen helt præcis er foregået. Om ikke andet har han da hentet 15 af 18 point i foråret og kommet 4 point tættere på tredjepladsen.
    Men en optimistisk (tilnærmelsesvis naiv) forventning er det da.

  16. De følgende 2 brugere er enige:

  17. #87
    Tilmeldingsdato
    Jan 2003
    Indlæg
    374

    Re: 4 billetter til mandagskampen bortgives

    Citat Oprindeligt indsendt af Claudemir Fanatic Se meddelelser
    Super med endnu en sejr, og dejligt, at vores nye målmand kom i gang med et par gode redninger. Vi leverer en masse gode opspil i 1. halvleg og slapper så lige lidt mere af i 2., så vi sparer kræfter til den kommende udekamp mod Silkeborg. Trækker selvfølgelig lige rutineret resultatet hjem til sidst. Overlegent sparket ind af Santa. Også skønt at se Ståle vise overskud efter kampen. Forza.
    Jeg kan simpelthen ikke gennemskue om det er sarkastisk.

  18. De følgende 7 brugere er enige:

  19. #88
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: 4 billetter til mandagskampen bortgives

    Det blev til en 4-3 sejr over Helsingør, hvor sejrsmålet blev sat ind i overtiden. Hvem havde set den komme?

    Første halvleg så egentlig ganske fornuftig ud. Helsingør kæmpede for det, men de havde ikke meget at byde ind med. Vores højreside dominerede igennem hele halvlegen og Helsingør kunne ikke stille meget op og de endte med at være særdeles passive. De fik naturligvis scoret efter det store drop, men vi kom fint igen og her troede jeg egentligt at kampen var lukket – det samme gjorde vores spillere åbenbart også.

    Helsingør kom stærkt tilbage i anden halvleg og selvom vi gennem hele kampen havde mest boldbesiddelse, så var Helsingør både klart farligere og mere udfordrende i anden halvleg. Derimod var vi gået i dvale og forsøgte at køre kampen hjem på cruise-control og det fejlede gevaldigt, da defensiven åbenbart slet ikke er gearet til det. Deres anden scoring opstår efter en clearing hvor vores pres fejler og deres kantspiller helt upresset kan løbe med bolden, trække ind i banen og afslutte. Det er nemt at gøre Boilesen til syndebuk, men har er alt for alene i den situation. Der kommer to Helsingørspillere på kanten og det er nok dem, han forsøger at lukke af for, men der er bare ingen støtte til ham, så han ender med at se meget uheldig ud. I bagklogskabens lys havde det naturligvis været bedst, at lade Helsingør spille bolden ud på kanten, for vi var mange tilbage (begge midtbanespillere er endda på vej ind i feltet), men det er stadig kritisabelt at ingen støtter op, når nu vores kantspiller gik op i presset (faktisk både Falk og Fischer).

    Deres tredje scoring er lidt mere heldig, da bolden ryger op på Boilesen, der ender med at spille den i dybden til Helsingørangriberen. Den kan man ikke gøre så meget ved, andet end at lukke bedre af og presse bedre. Boilesen kan i hvert fald næppe klandres.

    Uanset hvad de enkelte scoringer kan tilskrives, så er indsatsen i anden halvleg alt andet end acceptabel. Vi har tidligere set, at vi er faldet i kadence, men det her er alligevel noget for sig selv. Nok kæmpede Helsingør fint, men noget klassemandskab er det altså ikke, så når de alligevel formår at indhente en tomålsføring, skal årsagen snarere findes hos os end dem. Og vi var elendige set over stort set hele linjen i anden halvleg. I første halvleg fungerede højresiden rigtig godt, men i anden var det langt mere sporadisk (måske grundet Helsingørs udskiftning) og Ankersens indlæg var uhyre dårlige – også selvom han var involveret i langt mere offensivt end vi ellers har set på det seneste. Venstresiden var reelt dårlig hele kampen igennem og centralt var det kun Zeca der sporadisk var med fremme (men ofte trukket over på en af kanterne). Angriberne slog til da det gjaldt og de var sommetider med i noget småspil, men ellers var der langt mellem deres aktioner. At det hele var ved at gå galt til sidst er ikke overraskende set i det lys og vi skal prise os lykkelige med de tre point.

    Når det er sagt, så klinger det måske lidt hult at klage over offensiven når vi scorer fire mål. Så er det heldigt, at man kan klage over defensiven, der lukkede tre mål ind. Den nye målmand var alt andet end strålende og det var noget af en gambling at satse på ham og det kunne virkelig ikke betale sig. Lüftner og Vavro var ikke dårlige, men strålede heller ikke ligefrem (bortset fra de første 10 minutters tid, hvor de fik vist sig lidt frem). Ankersen havde ikke særlig store problemer på højrebacken, men Boilesen spillede sin måske dårligste kamp for os. Han vågnede først for alvor op til allersidst og det er alt for sent.

    Zeca spillede en fin kamp og han var både involveret defensivt og offensivt. Gregus var mere anonym og hans opgave var nok mere at dække af for Zeca. Det virkede bare ikke særlig imponerende og de to fik aldrig rigtig sat presspillet, ligesom vi defensivt for ofte bakkede for hurtigt (hvilket bestemt ikke gør presspillet lettere).

    Falk synes jeg var flyvende i dag. Stort set hver gang vi blev farlige offensivt var det Falk der havde startet det og han var også god i defensiven. Det var derudover også rart at se ham sætte Ankersen mere i scene.
    Fischer var ikke så iøjnefaldende som Falk, men han fik til gengæld skabt mere. Han scorer selv ligesom han stod bag Santanders mål. Han havde også en smuk aflevering til Pieros, der fik en friløber, men desværre brændte. Han var dog ikke så involveret i spillet som han burde og samarbejdet med Boilesen kom aldrig i gang.

    Angriberne var mere involveret i dag end i de sidste par kampe, men det siger heller ikke så meget. Pieros havde sin friløber (som resulterede i to afslutninger) og scoringen, men er ellers ganske anonym og Santander scorede også, men kommer heller ikke frem til noget ellers. Det er helt fint at vi har effektive angribere, men at begge angribere til sammen kommer op på fire afslutninger (hvoraf de to af dem kom i samme sekvens) er ikke nok – slet ikke mod ligaens nummer 14.

    Det er en helt anden historie hvordan Ståle reagerer på, at vi smider en 3-1 føring. Måske er det vinderen der skriver historien, og så kan han ikke se noget problem, men i min optik kom dobbeltudskiftningen for sent (i forhold til udligningen) og så er det også noget besynderligt, at smide en back ind på kanten når vi i den grad skal satse offensivt. Jeg kan også godt forstå, at man er lidt tøvende med det helt store sats (midterforsvarer ud og angriber ind), men at vente helt til det 87. minut er nok også at trække den længe nok. Desuden burde man have reageret tidligere i forløbet, da det var tydeligt, at vi sejlede rundt. Til Ståles forsvar skal det dog lyde, at vi ikke havde den mest slagkraftige bænk, så det skal han huske at fortælle sportsdirektøren.

    Opsummeret så forløb første halvleg ganske som forventet, bortset fra droppet, mens anden halvleg var under lavmålet. At sætte en 3-1 føring over styr på hjemmebanen mod ligaens nummer 14 burde ikke kunne ske, men måske mine forventninger bare stadig er for høje i den her sæson. Jeg håber der blot er tale om koncentrationssvigt og måske en usikker målmand for ellers bliver det umuligt bare at komme i nærheden af Nordsjælland.

  20. De følgende 10 brugere er enige:

  21. #89
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: 4 billetter til mandagskampen bortgives

    For det første: 15 point ud af 18 mulige. Dette forår er sgu godkendt, selv om jeg er med på, at foråret også indbefatter par mindre fede kampe mod Atletico og en frygtelig pokalkamp.

    Lige nu er vi i survival-mode, hvor hver kamp skal spilles netop som en pokalkamp, og det gjorde denne til tider også på godt og ondt.

    Ja, vores nye målmand er komplet uduelig. Om det havde været bedre med Kim Christensen bliver vi forhåbentlig ikke klogere på. Manden har desværre ikke spillet en superligakamp siden 2014, så han er i bedste fald nok mere rusten end dagens valg. Forhåbentlig er Stephan allerede tilbage i næste kamp, og så må det gerne være slut med flere skader. Det bringer dog ikke mit pis vildt i kog, at vores tredjemålmand ikke er skarp, og vi har allerede sikret os en god målmand til den kommende sæson.

    Men to ting pisser mig af:

    1) Ståles attitude. Jeg er stor fan af Ståle, men han har et problematisk sind, der nogen gange spænder ben for ham selv. Jeg håber, FCK hyrer en mentalcoach til ham, der virkelig kan råbe manden op. Det kræver i den grad en stærk coach, men de må findes. Ståle er fantastisk i medgang, men han er ikke god til modgang, og det holder ham fra at være en fuldstændig toptræner. Det er som om, at han lidt mister hovedet, bliver upassende arrogant og tonedøv overfor kritik undtagen i helt klare øjeblikke, hvorefter han så igen besvarer ethvert angreb med et angreb.

    2) Ståles taktik. Det ærgrede mig, at Camilla Martin efter kampen ikke stillede et helt åbenlyst spørgsmål til vores såkaldte cruise control efter Lønstrup fuldstændig blamerede Ståle efter kampen. Til de, der ikke så interviewet, forklarede Lønstrup på lønstrupske rolige vis, at han havde fortalt spillerne i pausen, at FCK ville gå i cruise control-mode efter pausen modsat eksempelvis Brøndby, der bare ville have fightet videre, og det kunne Helsingørspillerne benytte. Smart træk af Lønstrup, og tåbeligt af Ståle. For jo, cruise control virker, når man er i overskud og balance. Så kan det være elegant og knusende og gøre, at man kan vinde med få kræfter. Men i den situation, FCK er i, skal der fightes for hver meter. Det gør Brøndby, og det kan FCK altså også godt. Dårligere form er vi vel ffs ikke i, selv om Ståle nogen gange får det til at lyde som om, at vores spillere burde have pause i flere uger efter hver kamp. Vi er i én turnering. Tør øjnene og KÆMP. De fine fornemmelser kan man finde frem, når alt bare kører, men det er selvmord at tro på, at mindre kan gøre det, på en dag hvor målmanden sejler og Helsingør naturligt nok lugter blod. Samtidig er det pinligt at høre, at FCK ifølge Ståle nærmest kun har trænet forsvar i et kvarter op til kampen mod Helsingør. Forsvaret er stadig vores base, der skal vedligeholdes, indtil alle kæder bare spiller.

    Så altså: 1) Vær ydmyg - men stærk - i modgang, 2) Find modspil til Ståle - ingen bliver bedre af at være uimodsagt, og Ståle har brug for modspil fra en med magt, 3) Glem de fine fornemmelser og spar cruise control til holdet igen er i balance. 4) Glem aldrig forsvaret. Det er det, der redder point på de dårlige dage, og er forsvaret stabilt, er det lettere at bygge oven på. Byg op nedefra - ikke oppefra.
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.


  22. #90
    Tilmeldingsdato
    Jan 2006
    Indlæg
    851

    Re: 4 billetter til mandagskampen bortgives

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Ja. Men nu er det jo lidt svært at vide, hvordan samtalen helt præcis er foregået. Om ikke andet har han da hentet 15 af 18 point i foråret og kommet 4 point tættere på tredjepladsen.
    Men en optimistisk (tilnærmelsesvis naiv) forventning er det da.
    Tilnærmelsesvis naiv?

    Jeg tvivler lidt på om vi når den 3.-plads. Men hvem er det du regner med skal stjæle pokalen fra Brøndby/Midtjylland? Hvem er det du regner med skal stjæle 4.-pladsen fra os? Jeg siger ikke de ting ikke kan ske, men der er da bedre end "naive" muligheder for at vi kan spille europæisk fodbold efter sommerferien.

  23. De følgende 4 brugere er enige:

Side 6 af 10 FørsteFørste ... 3456789 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 80
    Sidste Meddelelse: 06.03.18, 09:11
  2. Optakts- og kamptråd: Helsingør-FCK 17.9.2017
    By FCK4LIF3 in forum De korte linier
    Svar: 20
    Sidste Meddelelse: 18.09.17, 22:14
  3. Optakts- og kamptråd: AaB – FC København (30.03.14 kl.19)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 88
    Sidste Meddelelse: 01.04.14, 14:49
  4. Optakts- og kamptråd: FC København – AaB (11.11.12 kl.19)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 31
    Sidste Meddelelse: 17.11.12, 08:33
  5. FC København trak Helsingør i Pokalen
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 52
    Sidste Meddelelse: 27.09.09, 14:38

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •