Se afstemningsresultater: Kampens resultat

Stemmeafgivere
125. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FCK vinder

    77 61.60%
  • FCK vinder med 3 mål eller derover

    36 28.80%
  • Uafgjort

    4 3.20%
  • Helsingør vinder

    8 6.40%
Side 9 af 10 FørsteFørste ... 678910 SidsteSidste
Viser resultater 121 til 135 af 142

Emner: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. F.C. Helsingør (12/03-2018 kl. 19:00)

  1. #121
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    1,482

    Re: Mere FFSS, mindre targetman!

    Citat Oprindeligt indsendt af Larsen Se meddelelser
    Jeg gætter på at du med FFSS mener Falk, Fischer, Santander, og Skov? Men de forkortelser uden forklaring kan godt give forvirring Jeg kunne jo sige at jeg langt heller ville se FFSS frem for FFSS og mene Fischer, Frederico, Sotiriou, og Skov.
    Du har så evigt ret! FFSS = Fischer, Falk, Santander og Skov

  2. #122
    Tilmeldingsdato
    Dec 2014
    Indlæg
    754

    Re: 4 billetter til mandagskampen bortgives

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    "Ekstremt skuffende" ligefrem? Helt uenig. Boilesen er en af holdets bedste boldspillere. Han er tekniker, ikke en smadremand, men det er klart, at kan man bedst lide spillere, der er fysik fremfor teknik, så er han da en skuffende spiller. Meeeeen.........
    Det bliver så nemt sort-hvidt. Man skal godt nok have haft meget høje forventninger, før det Boilesen har præsteret er en kæmpe skuffelse. Men derfra til at man skal holde af smadremænd og ikke kan lide tekniske spillere, når man kritisere boilesens defensive præstationer. Der er alligevel langt.
    jeg synes han er god for pasningsspillet, dejlig med bolden for fødderne, men også at han ikke er aggressiv nok mand-mand som back i fck (bare se Helsingørs andet mål i går) og at han ikke formår at ændre spillets gang i tilstrækkelig grad som anfører.

  3. Den følgende bruger er enig i dette:

  4. #123
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    232

    Re: 4 billetter til mandagskampen bortgives

    Citat Oprindeligt indsendt af Something Se meddelelser
    Det bliver så nemt sort-hvidt. Man skal godt nok have haft meget høje forventninger, før det Boilesen har præsteret er en kæmpe skuffelse. Men derfra til at man skal holde af smadremænd og ikke kan lide tekniske spillere, når man kritisere boilesens defensive præstationer. Der er alligevel langt.
    jeg synes han er god for pasningsspillet, dejlig med bolden for fødderne, men også at han ikke er aggressiv nok mand-mand som back i fck (bare se Helsingørs andet mål i går) og at han ikke formår at ændre spillets gang i tilstrækkelig grad som anfører.
    Helsingørs andet mål er ikke den bedste eksempel. Boilesen er i en umulig situation hvor han bliver efterladt helt alene med tre Helsingør spillere. Både Fischer og Falk er stoppet op og har sluppet deres mand, og ingen fra den centrale områder trækker ud for at hjælpe ham. Boilesen burde dog have fokuseret mere på at skærme ham ned til baglinjen, men hvis han var gået mere aggresivt til ham med bolden, og fejlet, ville der ikke være nogen tilbage fra FCK i hele venstre side.

  5. De følgende 6 brugere er enige:

  6. #124
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    3,104

    Re: 4 billetter til mandagskampen bortgives

    Falk blev måske kåret som kampens spiller. Men dagens mand(!) var for mig Fischer med hans interview efter kampen. Når Ståle enten ikke kan eller vil, så er det godt, at vi har Fischer, der kan se sandheden og tør ytre den.

  7. De følgende 8 brugere er enige:

  8. #125
    Tilmeldingsdato
    Sep 2010
    Indlæg
    418

    Re: 4 billetter til mandagskampen bortgives

    Efter at have sundet mig et døgns tid, tror jeg, at jeg nu har fundet ud af, hvad der skete i går. Vi har som sædvanligt ikke forstået noget som helst. Godt det er Ståle, der er træner!
    Jeg forestiller mig, at Ståle har sagt følgende i pausen: “vi er meget bedre end dem. Vi har haft 14 store chancer. De har haft 0. Nu går I ud og spiller lidt langsomt, og giver Helsingør en ide om, at de er et fodboldhold. Og så scorer vi et mål mere til sidst” ... Og vupti, så er Helsingør toptunet og med stor tro på egne evner til kampen på søndag mod FCN. Begrebet 6-pointskamp er dermed skabt. Ståle er og bliver genial ...

  9. De følgende 8 brugere er enige:

  10. #126
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: 4 billetter til mandagskampen bortgives

    Citat Oprindeligt indsendt af Thomas Stage Se meddelelser
    Med tanke på det store talent som vi ved manden har, og på den vindermentalitet, som vi også må gå ud fra, at han besidder, så synes jeg, at det er ekstremt skuffende, hvad vi har fået fra ham, siden at han kom til København
    Jeg kan sagtens forstå din pointe, men jeg synes nu han har fået vist sine kvaliteter og så har han jo også været brugt som centerforsvarer. Jeg vil medgive, at hans niveau ikke har været på toppen her i foråret og hvor meget af det, der kan tilskrives banerne, ved jeg ikke. Men det er klart, at han ikke er den type venstreback som vi ellers har været vant til. Det behøver dog ikke være en ulempe, men det kræver naturligvis, at man udnytter hans styrker og ikke tvinger ham til at skulle være en klon af Ludwig (hvilket jeg bestemt heller ikke synes vi har gjort). Såfremt der kommer mere styr på defensiven, så tror jeg også, at vi vil se ham deltage mere i vores offensive spil og ikke holde så meget igen. Vi så dog også i går, at der er grund til at være lidt ekstra påpasselig, når Fischer er på kanten.

  11. De følgende 2 brugere er enige:

  12. #127
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,223

    Re: 4 billetter til mandagskampen bortgives

    Citat Oprindeligt indsendt af Fred Perry Se meddelelser
    Hmm der er vel reelt "kun" 9 point op til FCN og da vi selv har dem 2 gange, så skal de altså blot tabe én af de 4 kampe mod FCM og BIF. Det er jo ikke urealistisk.
    Det vil selvfølgelig kræve at vi ikke selv sætter tilsvarende til samt vinder de 2 kampe mod dem... Den del er nok mere usandsynlig - men det er bestemt ikke umuligt.

    Venligst
    FP
    Jeg synes, det er hekt fantastisk, at der findes mennesker med en sådan optimisme. :-)

    Jeg ved ikke helt, hvad det er, der får dig til at tro, at vi skulle kunne slå FC Nordsjælland to gange i slutspillet, for det kan da hverken være årets hidtidige resultater eller spillet på banen, der ligger til grund for den tanke.

    Vi har tabt de to foregående kampe til dem med i alt 6-1, og spillemæssigt er de på et helt andet niveau end os. Se bare deres kamp i sidste runde imod FC Midtjylland og sammenlign den med vores blamage imod Helsingør.

    Et af vores helt store problemer i år er, at vi ikke kan matche de øvrige tophold, og det kommer til at blive dyrt, når slutspillet starter.

    Antager vi, at den nuværende stilling holder, så de sidste to hold i slutspillet bliver AaB og Horsens, så har vi kun hentet 7 (SYV!!!) points i de ti kampe, vi har spillet imod de klubber, vi kommer til at møde igen i slutspillet. Vi slog Midtjylland 4-3 hjemme i september og så har vi spillet 1-1 to gange imod både AaB og Horsens. De øvrige fem har vi tabt.

    Jeg håber da ligesom du, at der på mirakuløs vis pludselig sker noget, så vi begynder at spille godt igen, men lige nu er der desværre ikke meget, der peger i den retning.
    /Giggs

    København er en grim by med grimme mennesker og klamme dialekter. Lige fra Østerbro til Lyngby. Det eneste sted i København jeg har oplevet flinke mennesker er i Næstved.

  13. De følgende 7 brugere er enige:

  14. #128
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: 4 billetter til mandagskampen bortgives

    Citat Oprindeligt indsendt af giggs Se meddelelser
    Jeg håber da ligesom du, at der på mirakuløs vis pludselig sker noget, så vi begynder at spille godt igen, men lige nu er der desværre ikke meget, der peger i den retning.
    Jeg deler din tvivl mht at hente FCN. Men jeg synes nok, at du underspiller vores nuværende niveau en smule. Der kan da ikke være tvivl om, at vi er blevet væsentlig bedre siden vi har mødt de omtalte top 6 hold. Samtidig ser FCN en anelse svækket ud. Om det er nok til at hente FCN er tvivlsomt - imo hovedsagligt pga deres forfærdelige plastikbane, som vi (og flere andre hold) notorisk ikke kan spille på.
    Men mirakler vil det nok heller ikke være. Vi har fået 15 ud af 18 point indtil nu (ja sejrene er kommet mod lavere rangerede hold) og burde reelt have haft mindst 1 point i Herning. Samtidig har vi hentet 4 point på FCN på 6 kampe af nogenlunde samme sværhedsgrad. Vi skal hente 9 + målscoren på 11 kampe, men med 2 indbyrdes. Det bliver svært, men tegnene på at det kan lade sig gøre er da til stede. De tegn du ikke kan se, er da til stede.

    Det er selvfølgelig et problem, hvis vi heller ikke kan vinde på en anden plastikbane i Silkeborg søndag, samtidig med at FCN nok har en walkover mod Helsingør.

  15. Den følgende bruger er enig i dette:

  16. #129
    Tilmeldingsdato
    Feb 2011
    Indlæg
    586

    Re: 4 billetter til mandagskampen bortgives

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    hovedsagligt pga deres forfærdelige plastikbane, som vi (og flere andre hold) notorisk ikke kan spille på.
    Bare nysgerrig: Hvad er det, der er så forfærdeligt ved den bane? De dage, hvor kunstgræs var noget særligt og eksotisk, er vel for længst forbi. Enhver lille provinsflække har en kunstgræsbane i dag. Og lige nu træner vel langt de fleste hold i DK på kunst pga. vejret. Jeg har da heller aldrig oplevet nogen flegne pga. en kamp skulle spilles kunstgræs i de klubber, jeg færdes i. Det er mest bare sådan "nåja, fint nok" og noget alle er vant til.

    P.S. På rigtigt varme dage kan kunstgræs være ulideligt, fordi det sorte granulat tiltrækker solens varme og holder på den. Men det er vel ikke det, vi snakker om?

  17. De følgende 5 brugere er enige:

  18. #130
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: 4 billetter til mandagskampen bortgives

    Citat Oprindeligt indsendt af Claudemir Fanatic Se meddelelser
    Bare nysgerrig: Hvad er det, der er så forfærdeligt ved den bane? De dage, hvor kunstgræs var noget særligt og eksotisk, er vel for længst forbi. Enhver lille provinsflække har en kunstgræsbane i dag. Og lige nu træner vel langt de fleste hold i DK på kunst pga. vejret. Jeg har da heller aldrig oplevet nogen flegne pga. en kamp skulle spilles kunstgræs i de klubber, jeg færdes i. Det er mest bare sådan "nåja, fint nok" og noget alle er vant til.

    P.S. På rigtigt varme dage kan kunstgræs være ulideligt, fordi det sorte granulat tiltrækker solens varme og holder på den. Men det er vel ikke det, vi snakker om?
    Jeg synes det er forfærdeligt, fordi spillet bliver anerledes. Bolden hopper anerledes, tacklinger er anerledes og generelt skal fodbolden spilles anerledes, ligesom det er en helt anden type fodboldspillere, som skal bruges på den slags baner. Jeg er nok bare en gammel sur mand, men synes meget af fodbolden charme såsom en glidende tackling på en mudret bane forsvinder på sådan en bane. Og ja jeg synes en lortebane i Horsens eller Hobro er væsentlig mere charmerende end en kunstbane i Farum og Silkeborg.

    Og så kan det godt være, at de fleste andre klubber træner på den slags baner om vinteren. Men ikke desto mindre, så er FCN's og SIF's fordel pt jo stadig absurd stor. Langt de fleste klubber ligner jo seriespillere, når de kommer til disse baner. Jeg er med på, at klubber som Horsens også har fordel med knoldet bane og græs der er en halv meter højt, så spillet bliver langsomt. Men sådan har det jo altid været. Alt det her plastik er noget nyt og hører i min verden ikke til i fodbold i et land som DK, hvor man sagtens kan spille på græs det meste af året. Vi har jo halvvejs taget skridtet mod indendørsfodbold. Så kan vi jo lige så godt tage det hele vejen, så vi kan spille 12 måneder om året og kun "nips-spillere" kan gøre sig gældende........jeg tror bare jeg ser noget Rugby i tv i stedet.

  19. De følgende 6 brugere er enige:

  20. #131
    Tilmeldingsdato
    Feb 2011
    Indlæg
    586

    Re: 4 billetter til mandagskampen bortgives

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg synes det er forfærdeligt, fordi spillet bliver anerledes. Bolden hopper anerledes, tacklinger er anerledes og generelt skal fodbolden spilles anerledes, ligesom det er en helt anden type fodboldspillere, som skal bruges på den slags baner. Jeg er nok bare en gammel sur mand, men synes meget af fodbolden charme såsom en glidende tackling på en mudret bane forsvinder på sådan en bane. Og ja jeg synes en lortebane i Horsens eller Hobro er væsentlig mere charmerende end en kunstbane i Farum og Silkeborg.

    Og så kan det godt være, at de fleste andre klubber træner på den slags baner om vinteren. Men ikke desto mindre, så er FCN's og SIF's fordel pt jo stadig absurd stor. Langt de fleste klubber ligner jo seriespillere, når de kommer til disse baner. Jeg er med på, at klubber som Horsens også har fordel med knoldet bane og græs der er en halv meter højt, så spillet bliver langsomt. Men sådan har det jo altid været. Alt det her plastik er noget nyt og hører i min verden ikke til i fodbold i et land som DK, hvor man sagtens kan spille på græs det meste af året. Vi har jo halvvejs taget skridtet mod indendørsfodbold. Så kan vi jo lige så godt tage det hele vejen, så vi kan spille 12 måneder om året og kun "nips-spillere" kan gøre sig gældende........jeg tror bare jeg ser noget Rugby i tv i stedet.
    Det er da et synspunkt. Personligt har jeg svært ved at se charmen ved en bulet pløjemark med pletter af 15 cm højt græs. Eller en snebane som dem, vi har set de eneste uger. Så foretrækker jeg til enhver tid en plan kunstbane. At fysik skulle være uanvendeligt på plane overflader, er rent sludder i mine øren.

  21. De følgende 5 brugere er enige:

  22. #132
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: 4 billetter til mandagskampen bortgives

    Citat Oprindeligt indsendt af Claudemir Fanatic Se meddelelser
    Det er da et synspunkt. Personligt har jeg svært ved at se charmen ved en bulet pløjemark med pletter af 15 cm højt græs. Eller en snebane som dem, vi har set de eneste uger. Så foretrækker jeg til enhver tid en plan kunstbane. At fysik skulle være uanvendeligt på plane overflader, er rent sludder i mine øren.
    Det her ikke noget med plane overflader at gøre. Det handler om, at spillet på plastik går så meget hurtigere, at spillere med forcer i det fysiske ikke kan følge med. Imo går det unaturligt hurtigt, men det er da fair nok, at du og andre synes det er fedt. Det gør jeg bare ikke.

    Og når noget kunstigt skabt giver så stor fordel til hjemmeholdet, så synes jeg det er forkert.

  23. De følgende 2 brugere er enige:

  24. #133
    Tilmeldingsdato
    Feb 2013
    Indlæg
    466

    Re: 4 billetter til mandagskampen bortgives

    præcis k@sper det leder også mine tanker hen på indendørs fodbold når jeg sidder og kigger på spillet på disse plasticbaner, måske hybrid er en bedre løsning hvis man med djævlens vold og magt vil finde et alternativ til græs, jeg ved det ikke. Hvor om alting er, fodbold SKAL spilles på græs!

  25. Den følgende bruger er enig i dette:

  26. #134
    Tilmeldingsdato
    Apr 2008
    Indlæg
    1,079

    Re: 4 billetter til mandagskampen bortgives

    Citat Oprindeligt indsendt af peterandreasen Se meddelelser
    præcis k@sper det leder også mine tanker hen på indendørs fodbold når jeg sidder og kigger på spillet på disse plasticbaner, måske hybrid er en bedre løsning hvis man med djævlens vold og magt vil finde et alternativ til græs, jeg ved det ikke. Hvor om alting er, fodbold SKAL spilles på græs!
    Jeg er enig så længe det er en flot græsplæne der er plan og er veltrimmet samt vandet så bolden ikke sidder fast. Der hvor jeg hælder mod kunst/hybrid er når man ser kampe hvor bolden hopper og springer pga huller i banen eller græsset sidder løst eller når spillerne falder fordi banen er for glat/våd eller bolden sidder fast i en kæmpe vandpyt/mudderpøl. Det er rigtigt at spillet går hurtigere og der er færre nærkampe på kunst og man ser ikke 7 meter lange glidende taklinger men jeg var rigtig godt underholdt under FCN-FCM kampen pga det tekniske niveau. Vi sidder jo også alle og klapper i vores (små tykke) hænder når vi ser City, Barca, Bayern osv spille hurtigt teknisk kombinationsspil og ja det foregår på hybris eller græs baner men enten har de et bedre klima eller et bedre stadion hvor græsset har bedre forudsætninger for at vokse eller en/flere bedre groundskeeper til at passe og pleje græsset.

    Jeg vil helst at vi spiller på græs, men ikke når banen ser ud som den gjorde mod Helsingør

  27. De følgende 3 brugere er enige:

  28. #135
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: 4 billetter til mandagskampen bortgives

    Jeg må indrømme, at jeg også i højere og højere grad hælder mod hybridgræs/armeret græs, af samme årsager som philipo. Og det er ikke fordi man ikke kan tilpasse banen alt efter hvor hurtigt bolden skal rulle. For det gør greenkeeperne på San Siro eller Santiago Bernabeu i samarbejde med spillere og trænere næsten fra kamp til kamp. Det kræver "bare" også gode greenkeepere.

    Men i forhold til klimaet er det ikke noget issue. Der bliver brugt hybridgræs på stadions, hvor det både er vådere og/eller koldere end i København. Rosenborg, Lokomotiv Moskva og Rubin Kazan har koldere hjemmebaner, og anvender stadig hybridgræs, mens det regner mindst lige så meget på Amsterdam ArenA, Twickenham Stadium og Nantes' hjemmebane, hvor hybridgræs også bliver brugt.

    Så jeg ser da gerne, at vi begyndte at kigge den vej. Især når nu vi har spillertyper som FFS.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  29. Den følgende bruger er enig i dette:

Side 9 af 10 FørsteFørste ... 678910 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 80
    Sidste Meddelelse: 06.03.18, 09:11
  2. Optakts- og kamptråd: Helsingør-FCK 17.9.2017
    By FCK4LIF3 in forum De korte linier
    Svar: 20
    Sidste Meddelelse: 18.09.17, 22:14
  3. Optakts- og kamptråd: AaB – FC København (30.03.14 kl.19)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 88
    Sidste Meddelelse: 01.04.14, 14:49
  4. Optakts- og kamptråd: FC København – AaB (11.11.12 kl.19)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 31
    Sidste Meddelelse: 17.11.12, 08:33
  5. FC København trak Helsingør i Pokalen
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 52
    Sidste Meddelelse: 27.09.09, 14:38

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •