Side 2 af 6 FørsteFørste 12345 ... SidsteSidste
Viser resultater 16 til 30 af 87

Emner: Jagten på Europa, foråret 2018

  1. #16
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    811

    Re: Jagten på Europa, foråret 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    En god tråd, fordi man allerede her kan se frem mod det etiske spørgsmål: Vi har sikret 4.-pladsen, med tre runder igen. 3.-pladsen er uopnåelig. Og Brøndby møder et hold der ikke er Midtjylland i pokalfinalen.

    Hvad ønsker du så? Dybt inde i hjertet?

    Tyg lidt på den ;-)
    Easy - jeg undværer gerne Europæisk for at slippe for at se bif vinde en titel.

    Problemet er mere hvordan er stillingen i top2 på daværende tidspunkt, for gør det en forskel om BIF vinder 1 eller 2 titler iår, hvis nu de er lad os sige 6 point foran FCM på det tidspunkt, kan det så være ligemeget om de vinder the double og giver os europæisk, eller vil the double til BIF være den ultimative ydmygelse....

    Jeg ved godt hvad jeg vil vælge.

    (Fuck et lorteår det her bliver)

    /Jesper
    cossie's Avatar

  2. De følgende 4 brugere er enige:

  3. #17
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,584

    Re: Jagten på Europa, foråret 2018

    For at fokusere på kampen om 3. pladsen (og dermed undgå at det skal komme an på om BØF vinder titler eller ej):

    FCN's uafgjorte resultat og FCK's sejr over Helsingør betyder, at afstanden mellem de to klubber er nede på 9 point. Skal løverne gå forbi FCN, skal et af flg. to scenarier ske:

    Scenarie A:
    1) FCK vinder begge indbyrdes opgør mod FCN
    OG
    2) FCN smider 4 point ift. FCK i de resterende 9 kampe. 3 point kan være rigeligt, så længe FCK ender med en bedre målscore end FCN.

    Scenarie B:
    1) FCK vinder hjemme mod FCN, og spiller uafgjort på udebane
    OG
    2) FCN smider 7 point ift. FCK i de resterende 9 kampe. 6 point kan være rigeligt, så længe FCK ender med en bedre målscore end FCN.

    Pt. har FCN en målscore på +22, mens FCK's er på +15. Altså er FCN's 7 mål bedre lige nu. I tilfælde af lighed kigges på antal scorede mål. Pt. har FCN scoret 62 mål, mens FCK har scoret 47. En forskel på 15 mål i FCN's favør.
    Sidst redigeret af Kiwi : 14.03.18 kl. 22:21
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  4. De følgende 3 brugere er enige:

  5. #18
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,584

    Re: Jagten på Europa, foråret 2018

    Skal FCK gå forbi FCN, kræver det blandt andet, at FCN smider point mod de andre modstandere i slutspillet. I denne sæson har FCN hentet flg. point mod de andre hold, som (med stor sandsynlighed) skal deltage i slutspillet:

    1 point mod FCM
    3 point mod BØF
    6 point mod FCK
    4 point mod AaB
    4 point mod Horsens

    Altså er det ikke umuligt for FCN at smide point mod de andre hold. Under normale omstændigheder er det overvejende sandsynligt, at både FCM og BØF vil tage point fra FCN både ude og hjemme. Ergo kan FCN smide i hvert fald 8 point alene på den konto.

    Men er mesterskabskampen afgjort, eller skal det ene af de to hold møde FCN i runden før eller efter pokalturneringen, kan det nemt få indflydelse på kampens udfald. Ligesom det også kan have betydning, såfremt BØF og FCN mødes i det sidste opgør, og hvor BØF med et nederlag kan sende FCK ud af kampen om Europa, hvis de lægger sig ned. Ikke en umulig tanke, desværre..

    Inden holdene i pokalfinalen er fundet, og inden mesterskabet matematisk kan nå at blive afgjort, når alle hold i slutspillet dog at møde hinanden én gang. Smider FCN point i begge kampe mod hhv. FCM og BØF, mens FCK vinder deres kampe i mellemtiden, kan FCK selv afgøre kampen om bronzen i de indbyrdes kampe mod FCN.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  6. #19
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    2,413

    Re: Jagten på Europa, foråret 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af topshot Se meddelelser
    Det vil være en mindre katastrofe ikke at komme i Europa.
    Og du mener ikke, at det er en katastrofe, hvis Brøndby vinder en titel, og Jan Bech dermed bliver bekræftet i, at han gjorde ret i at poste et trecifret millionbeløb i klubben? Hvis først han får fornemmelsen af, at det kan svare sig at spendere hundredevis af millioner på at tiltrække og fastholde dygtige spillere, som klubben reelt ikke har råd til, bliver det da for alvor en katastrofe for Københavns bestræbelser på at holde dem langt væk i kampen om det danske herredømme.
    Hejsa
    Elver's Avatar

  7. De følgende 2 brugere er enige:

  8. #20
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,141

    Re: Jagten på Europa, foråret 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af Elver Se meddelelser
    Og du mener ikke, at det er en katastrofe, hvis Brøndby vinder en titel, og Jan Bech dermed bliver bekræftet i, at han gjorde ret i at poste et trecifret millionbeløb i klubben? Hvis først han får fornemmelsen af, at det kan svare sig at spendere hundredevis af millioner på at tiltrække og fastholde dygtige spillere, som klubben reelt ikke har råd til, bliver det da for alvor en katastrofe for Københavns bestræbelser på at holde dem langt væk i kampen om det danske herredømme.
    Det tog er kørt for længst. Bif er hans personlige legeplads og der er tæt på ubegrænsede midler. Vi må håbe, at man snart nosser sig sammen mht Financial Fair Play.

  9. De følgende 3 brugere er enige:

  10. #21
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    811

    Re: Jagten på Europa, foråret 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    1 point mod FCM
    3 point mod BØF
    6 point mod FCK
    4 point mod AaB
    4 point mod Horsens.
    Meget fin statistik, men du springer ligesom over det essentielle, at FCK har hentet 0 point imod FCN, den her sæson, og for den sags skyld også 0 imod BIF :-(

    /Jesper
    cossie's Avatar

  11. De følgende 6 brugere er enige:

  12. #22
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,584

    Re: Jagten på Europa, foråret 2018

    Pointen er nu mest af alt, at FCN ikke er usårlige, og at det på den baggrund er muligt for os at indhente point på dem i slutspillet. Hvis vi selvfølgelig samtidig hæver vores niveau i forhold til efteråret mod disse modstandere..
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  13. Den følgende bruger er enig i dette:

  14. #23
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    2,413

    Re: Jagten på Europa, foråret 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Det tog er kørt for længst. Bif er hans personlige legeplads og der er tæt på ubegrænsede midler. Vi må håbe, at man snart nosser sig sammen mht Financial Fair Play.
    Så du tror ikke, at det har en betydning, når han poster (eftersigende indtil videre) 200 millioner i Brøndby, uden at de vinder noget, i forhold til hvis der begynder at komme titler på bordet?
    Hejsa
    Elver's Avatar

  15. Den følgende bruger er enig i dette:

  16. #24
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,302

    Re: Jagten på Europa, foråret 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af Elver Se meddelelser
    Så du tror ikke, at det har en betydning, når han poster (eftersigende indtil videre) 200 millioner i Brøndby, uden at de vinder noget, i forhold til hvis der begynder at komme titler på bordet?
    Personligt tror jeg det faktisk ikke. Titler vil nok være mere afgørende for hvem de kan lokke til, hvem de kan fastholde og hvad deres fremtidige ambitioner skal være. Jeg tror dog, at der skal rigtig meget til før Jan Oscar dropper sin involvering derude. For det er min opfattelse, at han ganske enkelt nyder det. Da han blev bestyrelsesformand lagde han vægt på, at han skulle holde sig i baggrunden og få styr på driften. Dengang var der fokus på, at man havde et ansvar for aktionærerne og at man skulle tjene penge. Spol tiden et par år frem og Brøndby genererer stadig underskud, mens Jan Oscar på sidste dag i transfervinduet sidder med fem telefoner og styrer showet. Så jeg tror ikke han går nogen steder, selvom Brøndby ikke vinder noget.

  17. De følgende 3 brugere er enige:

  18. #25
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,141

    Re: Jagten på Europa, foråret 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af Elver Se meddelelser
    Så du tror ikke, at det har en betydning, når han poster (eftersigende indtil videre) 200 millioner i Brøndby, uden at de vinder noget, i forhold til hvis der begynder at komme titler på bordet?
    Jo på sigt, hvis de ikke vinder noget de næste mange år - og det er desværre nok usandsynligt. Men nu har han jo fået færten af, at de kan lege med. Det gjorde han sikkert allerede med Pokalfinalen sidste sæson - ellers var en spiller som Mukthar jo ikke endt permanent i BIF. Fra nu af bliver der kun skruet op. Først med DM i sigte - siden med CL i sigte. Og så må vi jo se, hvor længe der går inden han keder sig. Det værste der kan ske er jo nok, at de bliver sportslig så gode, at de kan løbe rundt økonomisk uden hans store pengepung.

    Gad vide, hvad der egentlig ville ske med FCK, såfremt han kunne/ville poste så mange penge i BIF, at de sad permanent på guldet i 5-10 år. Ville vi kunne forsætte med at køre med samme budget, eller vil det reelt knække os økonomisk, hvis vi aldrig vandt dm eller havde muligheden for CL?

    Det er muligt, at vi har ligaens største (officielle) budget. Men BIF er eneste klub som kører med ubegrænsede midler.

  19. De følgende 3 brugere er enige:

  20. #26
    Tilmeldingsdato
    Jun 2007
    Indlæg
    678

    Re: Jagten på Europa, foråret 2018

    Jeg må indrømme at jeg har det lige så svært med FCM som BIF. Jeg bliver meget trist ved tanken om at slutte efter nogen af de to hold. Så kan jeg langt bedre acceptere at slutte bag FCN. Så meget jubel-optimistisk sætter jeg min lid til at FCN og FCK får et fantastisk forår og vinder alle deres kampe mod FCM og BIF samtidig med at FCK vinder mindst den ene kamp mod FCN. Så skal BIF og FCM bare have lidt færre point mod AAB og ACH end FCK og FCN for at FCN vinder og FCK bliver nr 2. Hurra!! :-)

  21. #27
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Jagten på Europa, foråret 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af Honse Se meddelelser
    Jeg må indrømme at jeg har det lige så svært med FCM som BIF. Jeg bliver meget trist ved tanken om at slutte efter nogen af de to hold. Så kan jeg langt bedre acceptere at slutte bag FCN. Så meget jubel-optimistisk sætter jeg min lid til at FCN og FCK får et fantastisk forår og vinder alle deres kampe mod FCM og BIF samtidig med at FCK vinder mindst den ene kamp mod FCN. Så skal BIF og FCM bare have lidt færre point mod AAB og ACH end FCK og FCN for at FCN vinder og FCK bliver nr 2. Hurra!! :-)
    FCM er blevet bedre uden Guld-Glenn. Jeg har det vildt svært med FCN.... det gør stadig ondt at tænke tilbage på 11/12.

  22. Den følgende bruger er enig i dette:

  23. #28
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,397

    Re: Jagten på Europa, foråret 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af Honse Se meddelelser
    Jeg må indrømme at jeg har det lige så svært med FCM som BIF. Jeg bliver meget trist ved tanken om at slutte efter nogen af de to hold. Så kan jeg langt bedre acceptere at slutte bag FCN. Så meget jubel-optimistisk sætter jeg min lid til at FCN og FCK får et fantastisk forår og vinder alle deres kampe mod FCM og BIF samtidig med at FCK vinder mindst den ene kamp mod FCN. Så skal BIF og FCM bare have lidt færre point mod AAB og ACH end FCK og FCN for at FCN vinder og FCK bliver nr 2. Hurra!! :-)
    Hvis du alligevel har liv i en feberdrøm om at overhale både Midtjylland og Brøndby, der begge er 16 points foran, hvorfor så ikke også overhale Farum i samme projekt? ;-)


  24. #29
    Tilmeldingsdato
    Jun 2007
    Indlæg
    678

    Re: Jagten på Europa, foråret 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Hvis du alligevel har liv i en feberdrøm om at overhale både Midtjylland og Brøndby, der begge er 16 points foran, hvorfor så ikke også overhale Farum i samme projekt? ;-)
    Fordi det er nødvendigt at FCN OGSÅ vinder over FCM og BIF for at drømmen går i opfyldelse. Hele pointen er at FCN og FCK kun sammen kan hente de 2 andre.

    Jeg ved godt at det ikke kommer til at ske, men det er et lorte alternativ for mig at Steinlein og bonderøvene vinder foran BIF. Jeg kommer ikke ud af skabet før begge hold ligger bag os! :-)

  25. #30
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,397

    Re: Jagten på Europa, foråret 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af Honse Se meddelelser
    Fordi det er nødvendigt at FCN OGSÅ vinder over FCM og BIF for at drømmen går i opfyldelse. Hele pointen er at FCN og FCK kun sammen kan hente de 2 andre.

    Jeg ved godt at det ikke kommer til at ske, men det er et lorte alternativ for mig at Steinlein og bonderøvene vinder foran BIF. Jeg kommer ikke ud af skabet før begge hold ligger bag os! :-)
    Jojo, men vi vil jo stadig, helt isoleret fra de to tophold, tage 18 points på Farum og overhale dem, hvis de taber de til os, nr 5 og nr 6 i slutspillet, og vi selv vinder alle de kampe. Det er da værd at tage med? Altså i feberdrømmen ;-)

  26. De følgende 3 brugere er enige:

Side 2 af 6 FørsteFørste 12345 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange, sommeren 2018
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2171
    Sidste Meddelelse: 05.11.18, 15:19
  2. FCK Inside - 1. Februar 2018
    By Bakkedal in forum De korte linier
    Svar: 26
    Sidste Meddelelse: 04.02.18, 01:07
  3. Inside 2018
    By Mgt09 in forum Home & Away
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 01.02.18, 22:17
  4. Jagten på angribere...
    By 44fire44 in forum De korte linier
    Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 09.05.04, 19:10

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •