Side 6 af 6 FørsteFørste ... 3456
Viser resultater 76 til 87 af 87

Emner: Jagten på Europa, foråret 2018

  1. #76
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Jagten på Europa, foråret 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af giggs Se meddelelser
    Så må det jo blive sådan
    Præcis. Det ville så i øvrigt også spare os for nogle dilemmaer i forbindelse med kampen fredag aften, hvis vi bare trak os.

    Al den stund, at skulle Midtjylland vinde i aften, så ville endnu en sejr til dem i Parken jo pludselig give dem en stor DM-chance ud af det blå.

    Og skulle de tabe i aften, hvad alle venter, så vil sejr eller uafgjort på fredag gøre Brøndby til mestre, og de vil altid have et "tak for titlen" klar til os.

    Jeg gad i den grad helst, at denne jammerlige sæson var slut allerede. Men skal man vælge mellem SønderjyskE og AGF i playoff, så foretrækker jeg stadig det hold der tager færrest højtråbende tranlamper med. Altså Synnejyske.

  2. De følgende 3 brugere er enige:

  3. #77
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Jagten på Europa, foråret 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Præcis. Det ville så i øvrigt også spare os for nogle dilemmaer i forbindelse med kampen fredag aften, hvis vi bare trak os.

    Al den stund, at skulle Midtjylland vinde i aften, så ville endnu en sejr til dem i Parken jo pludselig give dem en stor DM-chance ud af det blå.

    Og skulle de tabe i aften, hvad alle venter, så vil sejr eller uafgjort på fredag gøre Brøndby til mestre, og de vil altid have et "tak for titlen" klar til os.

    Jeg gad i den grad helst, at denne jammerlige sæson var slut allerede. Men skal man vælge mellem SønderjyskE og AGF i playoff, så foretrækker jeg stadig det hold der tager færrest højtråbende tranlamper med. Altså Synnejyske.
    Altså taber FCM til BIF i aften kan det da godt være at det er et pointtab til FCM på fredag, der matematisk sikrer mesterskabet til BIF, men at det skulle kunne udløse et "tak for titlen" frygter jeg nu ikke.. Og hvis det skulle være sådan, så kan man jo håbe at vi får muligheden for at kvittere med et "tak for Europa" når vi er blevet kørt baglæns ud af plastikbanen i Farum og forhåbentlig alligevel får sneget os med ud i det forjættede..

  4. #78
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Jagten på Europa, foråret 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Og hvis det skulle være sådan, så kan man jo håbe at vi får muligheden for at kvittere med et "tak for Europa" når vi er blevet kørt baglæns ud af plastikbanen i Farum og forhåbentlig alligevel får sneget os med ud i det forjættede..
    Et "Tak for Europa" til de største rivaler for at vinde The Double? Det bliver over mit på det tidspunkt godt fordærvede lig. Man har vel, selv i vores situation, lidt værdighed :-))

    Mere seriøst, så undrer det mig i øvrigt at der endnu ikke er fastlagt tid for den playoffkamp der som udgangspunkt skal spilles næste fredag i Farum eller Parken. På den anden side undrer det mig alligevel ikke rigtigt.

    Den oplysning jeg kan finde på Superligaens egen side er, at kampen spilles "torsdag 25. maj", hvilket er en dag som ikke findes.

  5. De følgende 7 brugere er enige:

  6. #79
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Jagten på Europa, foråret 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Et "Tak for Europa" til de største rivaler for at vinde The Double? Det bliver over mit på det tidspunkt godt fordærvede lig. Man har vel, selv i vores situation, lidt værdighed :-))

    Mere seriøst, så undrer det mig i øvrigt at der endnu ikke er fastlagt tid for den playoffkamp der som udgangspunkt skal spilles næste fredag i Farum eller Parken. På den anden side undrer det mig alligevel ikke rigtigt.

    Den oplysning jeg kan finde på Superligaens egen side er, at kampen spilles "torsdag 25. maj", hvilket er en dag som ikke findes.
    Men, skulle det umulige ske at vi taber fredag, og derefter ikke korrigerer for det med sejr i nordsjælland, samtidigt med at fcm hiver skabet i sidste runde, så kunne man bruge banneret efter en sejr i overtiden over gf

  7. #80
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Jagten på Europa, foråret 2018

    Hvad skal der til, for at vi kan hjælpe FCM mest muligt, med så få konsekvenser for os som muligt?

    Nu bliver det matematisk og nørdet. (Ougar vil være glad, mens Mgt09 bliver pænt irriteret)

    Hvis vi antager at vi taber mod FCM, og FCN slår AaB, skal vi vinde over Farum med tilsammen samme margen, som vi tabte med mod FCM (x), og som FCN vandt over AaB med (y), fraregnet 1 mål. I så fald vil vi have samme pointantal som FCN, men en bedre målscore, og dermed bevare 3. pladsen. Altså skal vi slå FCN med (x+y-1) mål.

    Taber vi mod FCM, og FCN spiller uafgjort, er regnestykket nemmere. Så skal vi bare vinde.

    Taber vi mod FCM, og FCN taber mod AaB, kan vi nøjes med uafgjort, så længe vi taber med max. 1 mål mere mod FCM end FCN taber mod AaB
    Ellers skal vi bare vinde.

    Kort og godt: Vi kan tillade os at tabe mod FCM på fredag, og stadig have 3. pladsen inden for rækkevidde. Kun en FCN-sejr i Aalborg på fredag kan have indflydelse på, om vi også skal have fokus på målscoren ift. en sejr.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  8. De følgende 2 brugere er enige:

  9. #81
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Jagten på Europa, foråret 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Hvad skal der til, for at vi kan hjælpe FCM mest muligt, med så få konsekvenser for os som muligt?

    Nu bliver det matematisk og nørdet. (Ougar vil være glad, mens Mgt09 bliver pænt irriteret)

    Hvis vi antager at vi taber mod FCM, og FCN slår AaB, skal vi vinde over Farum med tilsammen samme margen, som vi tabte med mod FCM (x), og som FCN vandt over AaB med (y), fraregnet 1 mål. I så fald vil vi have samme pointantal som FCN, men en bedre målscore, og dermed bevare 3. pladsen. Altså skal vi slå FCN med (x+y-1) mål.

    Taber vi mod FCM, og FCN spiller uafgjort, er regnestykket nemmere. Så skal vi bare vinde.

    Taber vi mod FCM, og FCN taber mod AaB, kan vi nøjes med uafgjort, så længe vi taber med max. 1 mål mere mod FCM end FCN taber mod AaB
    Ellers skal vi bare vinde.

    Kort og godt: Vi kan tillade os at tabe mod FCM på fredag, og stadig have 3. pladsen inden for rækkevidde. Kun en FCN-sejr i Aalborg på fredag kan have indflydelse på, om vi også skal have fokus på målscoren ift. en sejr.
    Fed gennemgang af en meget speciel situation.

    Jeg kan ikke mindes noget andet tidspunkt i min tid som FCK-fan (og jeg har været med siden dengang, FCK hed B1903 og KB), at jeg faktisk ikke har det mindste imod, at FCK taber en kamp - og så endda mod FCM.

    Når det er sagt, nægter jeg at tro på, at spillere og trup vil tænke på andet end en sejr i den kamp. At vi så nok spiller guldet i fødderne på Brøndby, må så være den lidt underlige fornemmelse, der indfinder sig efter kampen. Men det er trods alt det absolut eneste sportslige forsvarlige, uanset hvor aparte situationen er. Det allerfedeste vil selvfølgelig være, at vi vinder over FCM, mens Brøndby flopper fælt i de næste to kampe, hvormed det lykkes FCM at fedte mesterskabet hjem med et enkelt point i sidste kamp. Det kommer sgu nok ikke til at ske - men daaaaamn, det ville være skægt.
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  10. De følgende 3 brugere er enige:

  11. #82
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    368

    Re: Jagten på Europa, foråret 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Hvis vi antager at vi taber mod FCM, og FCN slår AaB, skal vi vinde over Farum med tilsammen samme margen, som vi tabte med mod FCM (x), og som FCN vandt over AaB med (y), fraregnet 1 mål. I så fald vil vi have samme pointantal som FCN, men en bedre målscore, og dermed bevare 3. pladsen. Altså skal vi slå FCN med (x+y-1) mål.
    Næ, regnestykket må være (x+y) / 2 da holdene jo mødes i den sidste kamp
    Øvre C'er

  12. Den følgende bruger er enig i dette:

  13. #83
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    64

    Re: Jagten på Europa, foråret 2018

    og så lige lidt brok herfra :-(
    Hvorfor er det liiige, at kun sidste runde afvikles med alle tre kampe samtidigt?
    Det må alt andet lige give BIF en fordel, at de kender resultatet af kampen FCK-FCM, når de starter deres kamp.
    OK, det er et stykke tid siden, at mesterskabet blev afgjort i sidste spillerunde, som det sker i år. Alligevel burde DBU efter min mening tænk på, at det kunne blive tæt. især efter resultatet af grundspillet.
    Det havde været mere sportsligt retfærdigt, hvis mindst de to sidste spillerunder blev afviklet samtidigt.
    Og jo, jeg ved godt, at der spiller kommercielle forhold ind!

  14. De følgende 5 brugere er enige:

  15. #84
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Jagten på Europa, foråret 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af x-færing Se meddelelser
    og så lige lidt brok herfra :-(
    Hvorfor er det liiige, at kun sidste runde afvikles med alle tre kampe samtidigt?
    Det må alt andet lige give BIF en fordel, at de kender resultatet af kampen FCK-FCM, når de starter deres kamp.
    OK, det er et stykke tid siden, at mesterskabet blev afgjort i sidste spillerunde, som det sker i år. Alligevel burde DBU efter min mening tænk på, at det kunne blive tæt. især efter resultatet af grundspillet.
    Det havde været mere sportsligt retfærdigt, hvis mindst de to sidste spillerunder blev afviklet samtidigt.
    Og jo, jeg ved godt, at der spiller kommercielle forhold ind!
    Det har også været fremgangsmåden lige siden TV3 kom ind og begyndte at vise kampe i 1999, at de to sidste runder blev afviklet på samme tid, alle seks kampe.

    Men sidste år, da vi var nede i et slutspil med tre kampe pr. runde, blev det afskaffet. Der var dog så lidt på spil til sidst, at ingen rigtig havde grund til at beklage sig, og derfor blev kampene spillet efter hinanden.

    Så politikken er altså indført allerede. Men det er virkelig mærkeligt, at vores kamp, der er vigtig for både bronzekampen og først og fremmest for guldkampen, skal ligge samtidig med Farums som også handler om bronze.

    At det så er Brøndby, der får den luksus at kende FCMs resultat inden deres kamp ... well, det kan man jo tænke sit om. Den mest indlysende forklaring er dog nok at det er det bedste tv-tidspunkt der er valgt til Viasats darlings #1. Og derfor er vores kamp på det fanfjendske tidspunkt kl. seks, hvor de fleste er på vej fra arbejde og det er håbløst at komme fra Jylland til udekamp.

  16. De følgende 5 brugere er enige:

  17. #85
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,223

    Re: Jagten på Europa, foråret 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Den mest indlysende forklaring er dog nok at det er det bedste tv-tidspunkt der er valgt til Viasats darlings #1. Og derfor er vores kamp på det fanfjendske tidspunkt kl. seks, hvor de fleste er på vej fra arbejde og det er håbløst at komme fra Jylland til udekamp.
    Det er vel kun rimeligt, at Midtjylland ikke får så mange jyske fans med i Parken til kampen på fredag. Halvdelen af de fremmødte tilskuere på de øvrige tribuner holder jo med dem i forvejen. ;-)

    ♫ Come on FC... ♫
    /Giggs

    København er en grim by med grimme mennesker og klamme dialekter. Lige fra Østerbro til Lyngby. Det eneste sted i København jeg har oplevet flinke mennesker er i Næstved.

  18. De følgende 15 brugere er enige:

  19. #86
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Jagten på Europa, foråret 2018

    Helt som vanligt kommer Divisionsforeningen ud med en forklaring, der formoder at ingen af os ved noget som helst om fodbold, og dermed ikke på få sekunder kan gennemskue den. Turneringsleder Peter Ebbesen siger bl.a.:
    - Jeg kan huske, da vi sad med det for tre år siden, at vi kom til at snakke om, at der ikke var nogen andre ligaer end den danske, hvor de sidste to spillerunder afvikles samme tid, og jeg kan stadig ikke komme i tanke om andre. Det er også en del af forklaringen.
    Suk.

    • Tyskland gør det.
    • Frankrig gør det.
    • Holland gør det.
    • Belgien, i deres Hypercube-liga med et mesterskabsspil som indeholder seks klubber, gør det.

    En gammel floskel siger, at et land får de politikere det fortjener. Får det også de fodboldledere det fortjener?


  20. #87
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Jagten på Europa, foråret 2018

    Med dagens nederlag til FCM, og FCN's point i Aalborg, er det hele ganske simpelt.

    Kun sejr over FCN giver den direkte plads i EL. Alt andet giver EL-play-off kamp i Parken på næste fredag mod enten AGF eller SønderjyskE.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  21. De følgende 3 brugere er enige:

Side 6 af 6 FørsteFørste ... 3456

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange, sommeren 2018
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2171
    Sidste Meddelelse: 05.11.18, 15:19
  2. FCK Inside - 1. Februar 2018
    By Bakkedal in forum De korte linier
    Svar: 26
    Sidste Meddelelse: 04.02.18, 01:07
  3. Inside 2018
    By Mgt09 in forum Home & Away
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 01.02.18, 22:17
  4. Jagten på angribere...
    By 44fire44 in forum De korte linier
    Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 09.05.04, 19:10

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •