Side 1 af 6 1234 ... SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 87

Emner: Jagten på Europa, foråret 2018

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,584

    Jagten på Europa, foråret 2018

    For at samle al information og give overblik over hvor tæt på/langt fra vi er fra deltagelse i europæisk bold til næste sæson, startes denne tråd.

    Der tages udgangspunkt i at FC Midtjylland og BØF tager Top-2 placeringerne i ligaen, og dermed de to første europæiske pladser ud af 4, som danske hold får. Heraf en plads i CL-kvalifikationsspillet, og en plads i EL-kvalifikationsspillet.

    FCK er på 4. pladsen, 11 point fra FCN. Skal 4. pladsen medføre en play-off plads på hjemmebane mod nr. 7, skal enten FCM eller BØF (fy for helvede) vinde pokalturneringen. Finalen spilles 10. maj. FCM spiller kvartfinale 4. april på hjemmebane mod Hobro, og samme dato besøger BØF SønderjyskE. Såfremt begge hold vinder deres kvartfinale, undgår hinanden i semifinalerne, som spilles 26. april OG vinder disse, vil 4. pladsen sikre en play-off kamp fredag d. 25. maj.

    Altså er de vigtige datoer ift. pokalen flg.:
    - 4. april
    - 26. april
    - Evt. 10. maj
    - Evt. 25. maj

    Bliver dette scenarie ikke opfyldt, vil 4. pladsen ikke give adgang til en play-off kamp, da bronzevinderne skal spille den kamp mod nr. 7. Derfor skal FCK indhente FCNs forspring i løbet af de 12 runder og 2 indbyrdes opgør, hvis man vil opfylde målsætningen om europæisk gruppespil.

    Skal dette realistisk kunne lade sig gøre, skal et af flg. to scenarier ske:

    Scenarie A:
    1) FCK vinder begge indbyrdes opgør mod FCN
    OG
    2) FCN smider 6 point ift. FCK i de resterende 10 kampe. 5 point kan være rigeligt, så længe FCK ender med en bedre målscore end FCN.

    Scenarie B:
    1) FCK vinder hjemme mod FCN, og spiller uafgjort på udebane
    OG
    2) FCN smider 9 point ift. FCK i de resterende 10 kampe. 8 point kan være rigeligt, så længe FCK ender med en bedre målscore end FCN.

    Pt. har FCN en målscore på +22, mens FCK's er på +14. Altså er FCN's 8 mål bedre lige nu. I tilfælde af lighed kigges på antal scorede mål. Pt. har FCN scoret 61 mål, mens FCK har scoret 43. En forskel på 18 mål i FCN's favør.

    Vigtige datoer tilgår, når kampprogrammet for slutspillet ligger fast, sammen med opdateringer efter de kommende runder.
    Sidst redigeret af Kiwi : 09.03.18 kl. 09:28


  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    2,453

    Re: Jagten på Europa, foråret 2018

    Puha, det bliver en lang jagt...

    For så vidt angår tredjepladsen må man erkende, at Kasper Hjulmands usympatiske men velspillende kollektiv (desværre) ser ret stabilt ud, så realistisk set skal vi vinde begge indbyrdes opgør, inkl. det oppe på plastikbanen i Farum, hvor vi ikke har taget tre point i næsten fem år.

    Risikoen for at pokalen ender i enten Herning eller på egnen må dog også siges at være overhængende, så fjerdepladsen kan snildt vise sig at være tilstrækkelig. Elendig, men tilstrækkelig, that is.

    Under alle omstændigheder skal vi selv fortsætte i sporet fra de sidste par kampe, og blive ved med at lægge på, både på den defensive organisation, den lave(re) fejlrate og de fornuftige offensive takter, specielt fra FFS (jo, det er sjovt).

    Sæt igang!

    duckman
    Tom, Tom, Tom, Tom, Tom, Tom Høgli!

    "I have a degree from Harvard, whenever I´m wrong, the world makes a little less sense."
    duckman's Avatar

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,214

    Re: Jagten på Europa, foråret 2018

    Og lige for at tage det hypotetiske mesterskab med. Det kræver, stort set, at vi vinder samtlige af de resterende kampe, FCN, Bif & FCM spiller indbyrdes uafgjort i alle deres kampe, og at de så taber de 4 kampe de har mod de to sidste hold der kommer med i slutspillet.

    Som Jim Carrey siger i dum dummere: "So you're saying there's a chance!"

  4. De følgende 4 brugere er enige:

  5. #4
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,584

    Re: Jagten på Europa, foråret 2018

    Jeg vil personligt mene, at scenarie B er det af de to, vi højst sandsynligt skal have fokus på, da vi jo har haft det svært i Farum de seneste mange år. Dog ligger en lille fordel i, at FCN på søndag møder Midtjylland i grundspillet. Midtjylland har vundet 5 af de 6 seneste indbyrdes kampe, og har vundet de seneste to indbyrdes opgør i Farum. Uafgjort betyder, at FCK med en sejr over Helsingør kan lukke hullet ned til 9 point inden slutspillet, og midtjysk sejr kan reducere hullet ned til 8 point inden de indbyrdes kampe i slutspillet.

  6. De følgende 3 brugere er enige:

  7. #5
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    2,453

    Re: Jagten på Europa, foråret 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Uafgjort betyder, at FCK med en sejr over Helsingør kan lukke hullet ned til 9 point inden slutspillet, og midtjysk sejr kan reducere hullet ned til 8 point inden de indbyrdes kampe i slutspillet.
    ... med mindre vi kvajer os i Silkeborg (på kunstgræs), idet Nordsjælland må formodes at vinde i Helsingør. Men ja, tre point til Herning på søndag er naturligvis vigtigt, også ift. DM.

    duckman
    Tom, Tom, Tom, Tom, Tom, Tom Høgli!

    "I have a degree from Harvard, whenever I´m wrong, the world makes a little less sense."
    duckman's Avatar

  8. #6
    Tilmeldingsdato
    Oct 2016
    Indlæg
    1,183

    Re: Jagten på Europa, foråret 2018

    Hvis den opadgående formkurve fortsætter med 6 point og godt spil i de næste to kampe, burde der være gode chancer for at hente Nordsjælland. Indtil nu har vi jo smidt ekstremt mange point mod BIF og Midtjylland, men jeg ser det som sandsynligt, at vi henter flere point mod de to end Nordsjælland gør, når vi er nærmere topniveauet. Nordsjælland vil stadig være undertippede, og spiller vel på deres maks. lige nu, mens vi vil være favoritter hvertfald hjemme mod BIF og Midtjylland, hvis formkurven fortsat forbedres.

    Jeg tror på bronze.

  9. Den følgende bruger er enig i dette:

  10. #7
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,395

    Re: Jagten på Europa, foråret 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser

    FCK er på 4. pladsen, 11 point fra FCN. Skal 4. pladsen medføre en play-off plads på hjemmebane mod nr. 7, skal enten FCM eller BØF (fy for helvede) vinde pokalturneringen. Finalen spilles 10. maj.
    En god tråd, fordi man allerede her kan se frem mod det etiske spørgsmål: Vi har sikret 4.-pladsen, med tre runder igen. 3.-pladsen er uopnåelig. Og Brøndby møder et hold der ikke er Midtjylland i pokalfinalen.

    Hvad ønsker du så? Dybt inde i hjertet?

    Tyg lidt på den ;-)

  11. Den følgende bruger er enig i dette:

  12. #8
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,584

    Re: Jagten på Europa, foråret 2018

    It's a shit sandwich we've made, and we're all gonna have to take a bite of it..


  13. #9
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,224

    Re: Jagten på Europa, foråret 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    En god tråd, fordi man allerede her kan se frem mod det etiske spørgsmål: Vi har sikret 4.-pladsen, med tre runder igen. 3.-pladsen er uopnåelig. Og Brøndby møder et hold der ikke er Midtjylland i pokalfinalen.

    Hvad ønsker du så? Dybt inde i hjertet?

    Tyg lidt på den ;-)
    Jeg ønsker mig til månen først og fremmest. :-/

    Dernæst vælger jeg nok at bide tænderne sammen og satse på pokalsejr til Jan B & co., idet en sæson uden europæisk deltagelse vil have værre konsekvenser for os i adskillige år frem end en enkelt pokaltitel til de blågule. Det bliver dog i en pokalfinale, jeg under ingen omstændigheder kommer til at se på tv eller læse om i aviserne dagen efter. Jeg forsøgte egentlig også at holde med Brøndby i deres kamp imod FCN, det år sidstnævnte blev mestre, men det lykkedes ikke rigtigt. Det er faktisk ikke fysisk muligt at juble over en Brøndby-scoring, har jeg konstateret.

    Men bare rolig. Det ender sikkert med, at Brøndby vinder the double og vi tager fjerdepladsen, hvorefter vi taber den afgørende kamp til vinderne af nedrykningsspillet. :-(
    Sidst redigeret af giggs : 09.03.18 kl. 15:30
    /Giggs

    København er en grim by med grimme mennesker og klamme dialekter. Lige fra Østerbro til Lyngby. Det eneste sted i København jeg har oplevet flinke mennesker er i Næstved.

  14. De følgende 8 brugere er enige:

  15. #10
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    1,296

    Re: Jagten på Europa, foråret 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    En god tråd, fordi man allerede her kan se frem mod det etiske spørgsmål: Vi har sikret 4.-pladsen, med tre runder igen. 3.-pladsen er uopnåelig. Og Brøndby møder et hold der ikke er Midtjylland i pokalfinalen.

    Hvad ønsker du så? Dybt inde i hjertet?

    Tyg lidt på den ;-)
    Jeg kan simpelthen ikke. Jeg under dem det ikke. De skal ikke have den festdag i Parken. Jeg beklager, jeg ved det er irrationelt osv. Men for mig ligger det altså for dybt i mig. Så må vi tage et år uden Europa, hvilket egentlig også ville være vores egen skyld til at begynde med.
    Kasi-karma
    Fuego's Avatar


  16. #11
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,139

    Re: Jagten på Europa, foråret 2018

    Jeg er godt nok også splittet i den her (pest eller kolera). Jeg stemte dog for en pokal til BIF, hvis det giver os en tur i Europa.

    Min tanke her er, at pokalen i min verden ikke betyder ret meget, og at et år uden Europa godt kan have en ret stor negativ betydning for os som klub mht tiltrækningskraft af nye profiler (som vi forhåbentlig skal hente et par af til sommer), mht at holde på en spiller som Santander (hvad skulle han dog her uden Europæisk spil) både sportsligt og økonomisk, mht økonomien (der kommer til at mangle penge i regnskabet) og sikkert også mht koefficientpoint osv til kommende år. Er man meget pessimistisk så kommer et manglende Europæisk spil til at sætte sine spor flere år ud i fremtiden, imens en BIF pokal er glemt et par uger senere.

    Vi kommer med al sandsynlighed ikke til at undgå et år uden Brøndbytriumfer - de kan simpelthen ikke undgå at vinde guld i år. Om de får en pokaltriumf oveni (og det sikrer os en tur i Europa) kan ikke sætte mit pis ekstremt meget i kog.

    Vinder BIF ved et eller andet mirakel ikke DM, så kunne det dog være meget sjovt, hvis Pokalen også kikser, og de ikke vinder en skid :-D

  17. Den følgende bruger er enig i dette:

  18. #12
    Tilmeldingsdato
    May 2014
    Indlæg
    383

    Re: Jagten på Europa, foråret 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af Fuego Se meddelelser
    Jeg kan simpelthen ikke. Jeg under dem det ikke. De skal ikke have den festdag i Parken. Jeg beklager, jeg ved det er irrationelt osv. Men for mig ligger det altså for dybt i mig. Så må vi tage et år uden Europa, hvilket egentlig også ville være vores egen skyld til at begynde med.
    Jeg kommer aldrig til at forstå, at foragt for andre overgår kærlighed til sin egen klub.

    Men hvordan i alverden kan det være godt for FCK ikke at kvalificere sig til Europa? Økonomi, prestige, tiltrækningskraft, sportslig udvikling etc. Det vil være en mindre katastrofe ikke at komme i Europa.

  19. De følgende 9 brugere er enige:

  20. #13
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Jagten på Europa, foråret 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af topshot Se meddelelser
    Jeg kommer aldrig til at forstå, at foragt for andre overgår kærlighed til sin egen klub.

    Men hvordan i alverden kan det være godt for FCK ikke at kvalificere sig til Europa? Økonomi, prestige, tiltrækningskraft, sportslig udvikling etc. Det vil være en mindre katastrofe ikke at komme i Europa.
    Vi har prøvet ikke at være i Europa og have gode sæsoner alligevel. 15/16 f.eks. Derimod har jeg intet behov for at genopleve følelsen af, at BIF bliver mestre/pokalvindere igen.

  21. De følgende 3 brugere er enige:

  22. #14
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    368

    Re: Jagten på Europa, foråret 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af h0ps Se meddelelser
    Vi har prøvet ikke at være i Europa og have gode sæsoner alligevel. 15/16 f.eks. Derimod har jeg intet behov for at genopleve følelsen af, at BIF bliver mestre/pokalvindere igen.
    Vi var i Europa i 15/16 - vi var ikke i gruppespil
    Øvre C'er

  23. Den følgende bruger er enig i dette:

  24. #15
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,139

    Re: Jagten på Europa, foråret 2018

    Som nævnt tidligere, så finder jeg det enormt vigtigt, at vi kommer i Europa næste år.

    Men som H0ps nævner så var 15/16, hvor vi ryger ud til Gregus og Jablonec ikke entydigt en dårlig ting for os. Ser man bort fra de ting jeg nævner i et tidligere indlæg om penge, tiltrækningskraft, koefficient osv, så giver en sæson uden Europa jo en mulighed for meget mere tid på træningsbanen, hvor man kan videreudvikle koncept, spillestil og relationer. Det har vi bestemt savnet i perioder denne sæson, og havde vi været fri for Europa i dette efterår, så vil jeg tro at vi havde klaret os markant bedre i Superligaen - dog nok stadig uden at være i spil til guldet.

    Herinde nævner vi ofte FCN og deres utrolige måde at være afklaret i deres spillesystem, og det samme kan siges om BIF i år. Det kommer jo ikke af sig selv, men time efter time på en træningsbane. Den tid har de to klubber jo lige netop haft de sidste sæsoner, hvorimod vi og til dels FCM ikke har haft samme gode muligheder. Det giver selvfølgelig en enorm fordel.

    Jeg mener stadig, at Europa er vigtigst for os. Men risikerer vi at misse Europa i år, så ser jeg det ikke som en kæmpe ulempe mht at kæmpe om Guldet næste sæson.

  25. Den følgende bruger er enig i dette:

Side 1 af 6 1234 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange, sommeren 2018
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2171
    Sidste Meddelelse: 05.11.18, 15:19
  2. FCK Inside - 1. Februar 2018
    By Bakkedal in forum De korte linier
    Svar: 26
    Sidste Meddelelse: 04.02.18, 01:07
  3. Inside 2018
    By Mgt09 in forum Home & Away
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 01.02.18, 22:17
  4. Jagten på angribere...
    By 44fire44 in forum De korte linier
    Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 09.05.04, 19:10

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •