Side 3 af 5 FørsteFørste 12345 SidsteSidste
Viser resultater 31 til 45 af 87

Emner: Jagten på Europa, foråret 2018

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    499

    Re: Jagten på Europa, foråret 2018

    Vi må heller ikke tage fejl af, i år har der været 3 (specielt 2) hold der har fået voldsomt mange point - både Brøndby og FCM ligger med et gennemsnit på 2,28 point i snit - sidste år, hvor vi havde en utrolig god sæson lå vi med et snit på 2,46 vel at mærke uden at tabe en kamp.. i år er der 3 hold der har mere end 2 point i gennemsnit..
    Vi har selvfølgelig spillet dårligt, men samtidig har de andre hold virkelig også grebet chancen..

  2. De følgende 5 brugere er enige:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    813

    Re: Jagten på Europa, foråret 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af Bigtimebowler Se meddelelser
    Vi må heller ikke tage fejl af, i år har der været 3 (specielt 2) hold der har fået voldsomt mange point - både Brøndby og FCM ligger med et gennemsnit på 2,28 point i snit - sidste år, hvor vi havde en utrolig god sæson lå vi med et snit på 2,46 vel at mærke uden at tabe en kamp.. i år er der 3 hold der har mere end 2 point i gennemsnit..
    Vi har selvfølgelig spillet dårligt, men samtidig har de andre hold virkelig også grebet chancen..
    Lige nøjagtig - selv i en mere "normal" FCK-sæson ville vi, alt andet lige, have haft svært ved at følge med i det tempo, som FCM og BØF har lagt for dagen i toppen. De har, desværre, været voldsomt stabile i en lang periode.

    Det kan illustreres med udgangspunkt i Elvers glimrende gennemgang af sæsonen. Selv hvis vi i vores katastrofale 6 kampes periode i efteråret havde fået et pointgennemsnit på 2, ville vi stadig - igen, alt andet lige - være 6-8 point bag FCM/BIF lige nu. Så ville guldet ikke være umuligt, men stadig langt væk på trods af, at vi så pointmæssigt ville have haft en acceptabel sæson indtil videre.

  4. De følgende 3 brugere er enige:

  5. #3
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    1,237

    Re: Jagten på Europa, foråret 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af jooness Se meddelelser
    Lige nøjagtig - selv i en mere "normal" FCK-sæson ville vi, alt andet lige, have haft svært ved at følge med i det tempo, som FCM og BØF har lagt for dagen i toppen. De har, desværre, været voldsomt stabile i en lang periode.

    Det kan illustreres med udgangspunkt i Elvers glimrende gennemgang af sæsonen. Selv hvis vi i vores katastrofale 6 kampes periode i efteråret havde fået et pointgennemsnit på 2, ville vi stadig - igen, alt andet lige - være 6-8 point bag FCM/BIF lige nu. Så ville guldet ikke være umuligt, men stadig langt væk på trods af, at vi så pointmæssigt ville have haft en acceptabel sæson indtil videre.
    Det der giver altså ingen mening - overhovedet..

    Er vi hårdt ramt fordi de andre vinder flere kampe end os? Kan du pege på bare en liga i Europa, hvor 1. pladsen ikke kræver et pointgennemsnit på et stykke over 2 pr. kamp? Selv 2. pladsen kræver ofte et pointgennemnit på et stykke over 2.

    Mange ting kan vi med rette tude over. Fravær af kompetent erstatning på midten efter Delaney osv. Men at vi skal høste et pointgennemsnit på godt over 2 (og måske bare en gang i mellem tage point mod de nærmeste konkurrenter) for at vinde mesterskabet - ja, den havde jeg sgu kaldt på forhånd ��
    Sidst redigeret af MBS : 17.03.18 kl. 10:18
    “We`ll be coming down the road.
    Wien you hear the noise...”


    FCK Allstar:

    --------------Wiland-----------------
    Pospech--Antonsson--Hange--Wendt
    Sionko---linde---Mykland---Grøn
    --------Zuma------Allbæck------

  6. De følgende 3 brugere er enige:

  7. #4
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    2,413

    Re: Jagten på Europa, foråret 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af jooness Se meddelelser
    Lige nøjagtig - selv i en mere "normal" FCK-sæson ville vi, alt andet lige, have haft svært ved at følge med i det tempo, som FCM og BØF har lagt for dagen i toppen. De har, desværre, været voldsomt stabile i en lang periode.

    Det kan illustreres med udgangspunkt i Elvers glimrende gennemgang af sæsonen. Selv hvis vi i vores katastrofale 6 kampes periode i efteråret havde fået et pointgennemsnit på 2, ville vi stadig - igen, alt andet lige - være 6-8 point bag FCM/BIF lige nu. Så ville guldet ikke være umuligt, men stadig langt væk på trods af, at vi så pointmæssigt ville have haft en acceptabel sæson indtil videre.
    Det er lige præcis det. I sidste sæson smadrede FCK al modstand.: Vandt The Double, satte pointrekord (pga den nye struktur, bevares) og havde 22 point ned til nr. 2. København fik 84 point i 36 kampe og dermed et snit på 2,33.

    I denne sæson er der i øjeblikket to hold, der har 2,28 point i snit. Det er helt vanvittigt, at to hold holder så højt et niveau - og at ingen af dem endda er FCK. Omvendt kan man sige, at netop det er en del af fortællingen. En af grundene til at deres pointsnit er så højt er, at de tilsammen har vundet tre ud af fire kampe mod FCK (5 ud af 6 hvis vi tæller FCN med). I tidligere sæsoner har FCK alene ved de indbyrdes kampe forhindret andre hold i at nærme sig sådan et pointgennemsnit.

    Det er en øvelse, der gælder i næsten alle sæsoner. Brøndby har mange gange - med al mulig ret - kunne hævde, at hvis de bare havde vundet de indbyrdes opgør mod FCK, så kunne de have vundet guld. Det er tæt på at København kan sige det samme i denne sæson. Havde man været i stand til at få fuldt hus i opgørene mod de tre tophold i stedet for at tabe 5 ud af 6, ville stillingen være:

    56p F.C. København
    54p FC Midtjylland
    51p Brøndby
    44p FC Nordsjælland

    Et pro tip er med andre ord: Vind de indbyrdes kampe mod de andre tophold :-)
    Hejsa
    Elver's Avatar


  8. #5
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,370

    Re: Jagten på Europa, foråret 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af Elver Se meddelelser
    Alle, der har øjne i hovedet, kan se, at København har været mere end træge i hele sæsonen. Hvis man dykker ned i tallene, kan man dog se, at særligt én periode har kostet alle muligheder for guld - og sandsynligvis chancen for medaljer i det hele taget.


    Man har med andre ord formået at sætte to gode (pointmæssigt) perioder sammen med i alt 20 kampe og så en kort men helt katastrofal periode på 6 kampe i løbet af små to måneder i efteråret.

    Jeg ved ikke lige, hvad oplysningerne kan bruges til, men jeg synes, at det er en pudsig observation, når jeg sidder med fornemmelsen af, at hele sæsonen har været til skraldespanden.
    Det kommer selvfølgelig lidt an på, hvordan man deler sæsonen op, men jeg synes ikke, man kan se bort fra den ekstremt dårlige start, vi fik på sæsonen med 2-3-2 i de første syv kampe, selvom vi havde fire hjemmekampe mod absolut overkommelige modstandere: AaB, Hobro, Horsens og Sønderjyske. At vi så fulgte op med tre sejre, gjorde, at stillingen efter ti runder ikke var helt håbløs.

    Når vi sluttede efterårssæsonen af med 7-5-7 og et pointsnit på 1,37, vil jeg opsummere den med, at den VAR lige til skraldespanden. Rigtig skidt start, generelt lavt niveau i både liga og Europa og så nogle få og små lyspunkter og opblomstringer indimellem.
    HIC SUNT LEONES

  9. De følgende 2 brugere er enige:

  10. #6
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,596

    Re: Jagten på Europa, foråret 2018

    Efter halvdelen af gruppespillet overstået, er FCNs forspring skrumpet ned til 1 enkelt point. Desuden har løverne indhentet målforskellen, så de to hold har en målscore på +21. FCN har dog flest scorede mål, med 72 scorede mål, kontra FCKs 61 mål.

    Altså kan FCK selv afgøre det ved at vinde over FCN i sidste spillerunde, og derudover matche FCN's resultater i de andre kampe.

    Alternativt kan FCK spille uafgjort med FCN og hente 2 point mere i de resterende 4 kampe. 1 dog point kan være nok, hvis man scorer flere mål end FCN.

    Andre alternativer kan komme i spil, men de er uden for løvernes indflydelse, og bliver derfor ikke nævnt her.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  11. De følgende 3 brugere er enige:

  12. #7
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,596

    Re: Jagten på Europa, foråret 2018

    Med fredagens sejr over Horsens er FCK matematisk sikre på ikke at slutte dårligere end en 4. plads. Skulle BØF vinde pokalfinalen om halvanden uge, vil det samtidigt betyde, at løverne er sikret minimum en play-off kamp hjemme i Parken mod nr. 7.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  13. Den følgende bruger er enig i dette:

  14. #8
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,412

    Re: Jagten på Europa, foråret 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Med fredagens sejr over Horsens er FCK matematisk sikre på ikke at slutte dårligere end en 4. plads. Skulle BØF vinde pokalfinalen om halvanden uge, vil det samtidigt betyde, at løverne er sikret minimum en play-off kamp hjemme i Parken mod nr. 7.
    Disse to oplysninger får spontant gråden til at fosse ud.

  15. De følgende 6 brugere er enige:

  16. #9
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    2,326

    Re: Jagten på Europa, foråret 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Disse to oplysninger får spontant gråden til at fosse ud.
    Det synes jeg faktisk ikke. Godt nok er strukturen absurd udover enhver grænse, men på den anden side er det jo nu engang også sådan, det er, og det bliver vi trods alt nødt til at tage som udgangspunkt. At vi endda kan få en ekstra chance med fjerdepladsen, og derfor uden tøven kan smide os fladt ned mod Midtjylland, skulle det blive nødvendigt, hilser jeg da kun velkomment.
    Jeg har været anfører som 2. års gennem alle ungdomsrækker og mener også, at jeg er berettiget til at blive det på førsteholdet en dag, når jeg har fået erfaringen - Thomas Delaney, 2010.
    Gandhi's Avatar

  17. #10
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,412

    Re: Jagten på Europa, foråret 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af Gandhi Se meddelelser
    Det synes jeg faktisk ikke. Godt nok er strukturen absurd udover enhver grænse, men på den anden side er det jo nu engang også sådan, det er, og det bliver vi trods alt nødt til at tage som udgangspunkt. At vi endda kan få en ekstra chance med fjerdepladsen, og derfor uden tøven kan smide os fladt ned mod Midtjylland, skulle det blive nødvendigt, hilser jeg da kun velkomment.
    Det er godt, nogle kan holde humøret oppe efter omstændighederne ;-)

    For mig er det
    1) vemodigt at have tre runder tilbage og konstatere at nu det er i det mindste umuligt at blive nr. 5!, og
    2) decideret tragisk at skulle bruge et Brøndbytrofæ til at opnå noget som helst, ja, eller bare konstatere at de kan vinde noget, endda efter at have slået os ud på vejen.

    Men det kommer an på hvor glas-halvt-fuldt-agtig man er, formoder jeg ;-)

  18. De følgende 7 brugere er enige:

  19. #11
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    2,326

    Re: Jagten på Europa, foråret 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    For mig er det
    1) vemodigt at have tre runder tilbage og konstatere at nu det er i det mindste umuligt at blive nr. 5!, og
    2) decideret tragisk at skulle bruge et Brøndbytrofæ til at opnå noget som helst, ja, eller bare konstatere at de kan vinde noget, endda efter at have slået os ud på vejen.
    Det undrer mig bare, at man ikke tager udgangspunkt i, hvordan situationen nu engang er. Der er næppe et eneste menneske i verden, der synes at den turneringsstruktur er glimrende, men det kan vi jo ikke gøre noget ved nu alligevel, så det giver for mig ikke mening at vi ikke skulle at prøve at få det bedste ud af situationen. Det bedste kunne eksempelvis inkludere, at når nu bronzemedaljer næppe kunne være mere ligegyldige, kan vi i det mindste stadig forære Midtjylland sejren i Parken, uden at tænke på om det vil koste muligheden for en europæisk kampagne næste sæson.

    Risikoen for at de vinder mindst et trofæ er desværre temmelig stor, og selvom vi selvfølgelig skal gøre, hvad vi kan, for at hjælpe Midtjylland, vil jeg trods alt langt foretrække, at de vinder pokalturneringen fremfor mesterskabet, hvis jeg kunne vælge.
    Jeg har været anfører som 2. års gennem alle ungdomsrækker og mener også, at jeg er berettiget til at blive det på førsteholdet en dag, når jeg har fået erfaringen - Thomas Delaney, 2010.
    Gandhi's Avatar

  20. Den følgende bruger er enig i dette:

  21. #12
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,768

    Re: Jagten på Europa, foråret 2018

    Slutningen på sæsonen kalder på et mirakel.

    FCK slår BøF i dag og FCM vinder over FCN, hermed kommer vi 5 point foran og kan senere være uheldige med et nederlag til FCM - som med sejrer i deres resterende kampe overhaler BøF... som eventuelt går fuldstændig ned efter deres pokalfadæse imod Silkeborg, der endelig vinder en titel.

    FCM får mesterskabet, BøF to gange sølv og kan være stolte over at komme i Europa, imens FCK må nøjes med Europa via 3. pladsen, dog med et kæmpe smil, efter afslutningen på en ellers katastrofal sæson.


  22. #13
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    368

    Re: Jagten på Europa, foråret 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    deres pokalfadæse imod Silkeborg, der endelig vinder en titel.
    .. der endelig vinder en pokaltitel.

    Silkeborg vandt DM i 1994 - foran FCK og de unævnelige på tredjepladsen
    Øvre C'er

  23. De følgende 2 brugere er enige:

  24. #14
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,867

    Re: Jagten på Europa, foråret 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af tor340 Se meddelelser
    .. der endelig vinder en pokaltitel.

    Silkeborg vandt DM i 1994 - foran FCK og de unævnelige på tredjepladsen
    Og pokalen i 2001! ved at slå AB 4-1.

  25. #15
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,412

    Re: Jagten på Europa, foråret 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af Gandhi Se meddelelser
    Det undrer mig bare, at man ikke tager udgangspunkt i, hvordan situationen nu engang er. Der er næppe et eneste menneske i verden, der synes at den turneringsstruktur er glimrende, men det kan vi jo ikke gøre noget ved nu alligevel, så det giver for mig ikke mening at vi ikke skulle at prøve at få det bedste ud af situationen. Det bedste kunne eksempelvis inkludere, at når nu bronzemedaljer næppe kunne være mere ligegyldige, kan vi i det mindste stadig forære Midtjylland sejren i Parken, uden at tænke på om det vil koste muligheden for en europæisk kampagne næste sæson.

    Risikoen for at de vinder mindst et trofæ er desværre temmelig stor, og selvom vi selvfølgelig skal gøre, hvad vi kan, for at hjælpe Midtjylland, vil jeg trods alt langt foretrække, at de vinder pokalturneringen fremfor mesterskabet, hvis jeg kunne vælge.
    Jeg tager netop udgangspunkt i, hvordan situationen nu engang er. Og det er netop derfor, tårerne presser sig på helt automatisk ;-)

    Men én ting er sikkert: Jeg kommer aldrig nogensinde til at sidde og tænke "Godt, så!" når jeg checker resultatet af pokalfinalen på torsdag ved sekstiden og ser, at Brøndby har vundet.

  26. De følgende 8 brugere er enige:


Hybrid View


Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange, sommeren 2018
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2171
    Sidste Meddelelse: 05.11.18, 15:19
  2. FCK Inside - 1. Februar 2018
    By Bakkedal in forum De korte linier
    Svar: 26
    Sidste Meddelelse: 04.02.18, 01:07
  3. Inside 2018
    By Mgt09 in forum Home & Away
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 01.02.18, 22:17
  4. Jagten på angribere...
    By 44fire44 in forum De korte linier
    Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 09.05.04, 19:10

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •