Side 4 af 6 FørsteFørste 123456 SidsteSidste
Viser resultater 46 til 60 af 87

Emner: Jagten på Europa, foråret 2018

  1. #46
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    1,482

    Re: Jagten på Europa, foråret 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af martinpagh Se meddelelser
    Jeg ser din jinx, og forhøjer:

    Med vores formkurve kan vi slet ikke undgå at overhale FCN, og jeg synes faktisk, det er mere relevant at diskutere hvilke scenarier, der kan bringe guldet hjem i år. Ny tråd?
    AGF

  2. Den følgende bruger er enig i dette:
    MCN

  3. #47
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    811

    Re: Jagten på Europa, foråret 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Der bør forresten lige smides en lille bitte tak af sted til turneringsudvalget for nogle små, men væsentlige detaljer i planlægningen og kampprogrammet:

    De såkaldte dobbeltopgør i runde 5 og 6, hvor de to hold møder hinanden hhv. ude og hjemme inden for kort tid, er parret sådan sammen, at BØF og FCN møder hinanden i de opgør. Dermed kan BØF ikke havne i en situation, hvor de kan lægge sig ned mod FCN, og dermed spænde ben for os, uden at det bider dem i røven ift. deres egen jagt på guldet. BØF vil være tvunget til at gå efter sejr over FCN i begge opgør, hvilket vil gøre dem til vores nyttige idioter ift. den direkte kamp om 3. pladsen.

    Endvidere, skulle BØF kvalificere sig til pokalfinalen, vil deres generalprøve være i Parken mod os. En kamp, hvor de skal tage stilling til om jagten på mesterskabet og en derbysejr er vigtigere end en pokalsejr. Går de primært efter mesterskabet, kan de være udkørte i en pokalfinale. Sparer de spillere mod os ift. pokalfinalen, kan de miste mesterskabet. I bedste fald kan en hård kamp den 6. maj, der slutter med en FCK-sejr, koste dem begge titler i The Double.
    Eller vi kan ende som nyttige træningskegler og selvtillidsboostere, imod den ultimate triumf, 5 sejre over os i en sæson, og the double :-(
    Sidst redigeret af cossie : 21.03.18 kl. 00:08

    /Jesper
    cossie's Avatar

  4. De følgende 4 brugere er enige:

  5. #48
    Tilmeldingsdato
    Jan 2006
    Indlæg
    851

    Re: Jagten på Europa, foråret 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Der bør forresten lige smides en lille bitte tak af sted til turneringsudvalget for nogle små, men væsentlige detaljer i planlægningen og kampprogrammet:

    De såkaldte dobbeltopgør i runde 5 og 6, hvor de to hold møder hinanden hhv. ude og hjemme inden for kort tid, er parret sådan sammen, at BØF og FCN møder hinanden i de opgør. Dermed kan BØF ikke havne i en situation, hvor de kan lægge sig ned mod FCN, og dermed spænde ben for os, uden at det bider dem i røven ift. deres egen jagt på guldet. BØF vil være tvunget til at gå efter sejr over FCN i begge opgør, hvilket vil gøre dem til vores nyttige idioter ift. den direkte kamp om 3. pladsen.

    Endvidere, skulle BØF kvalificere sig til pokalfinalen, vil deres generalprøve være i Parken mod os. En kamp, hvor de skal tage stilling til om jagten på mesterskabet og en derbysejr er vigtigere end en pokalsejr. Går de primært efter mesterskabet, kan de være udkørte i en pokalfinale. Sparer de spillere mod os ift. pokalfinalen, kan de miste mesterskabet. I bedste fald kan en hård kamp den 6. maj, der slutter med en FCK-sejr, koste dem begge titler i The Double.
    Det er vist set gennemet par duggede FCK-briller.

    Brøndby fører Superligaen på målscore. Det vil sige kun lige akkurat. De er ikke i nærheden af en situation hvor de kunne overveje at lægge sig ned blot for at irritere en rival. Jeg tvivler på (og håber bestemt ikke) at situationen skulle være markant anderledes om 5-6 runder.

    I forhold til deres eventuelle pokalfinale taler vi trods alt søndag til torsdag. Ikke at scenariet ikke kan ende med at blive interessant, men hvis de (eller FCM) ender i pokalfinalen, vil der være en del gange undervejs hvor de skal spille flere kampe per uge. Og jeg tror AZ er rimelig kold omkring rivalhistorikken hvis han har DM og pokal inden for rækkevidde.

  6. De følgende 2 brugere er enige:

  7. #49
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    2,164

    Re: Jagten på Europa, foråret 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    skulle BØF kvalificere sig til pokalfinalen, vil deres generalprøve være i Parken mod os. En kamp, hvor de skal tage stilling til om jagten på mesterskabet og en derbysejr er vigtigere end en pokalsejr. Går de primært efter mesterskabet, kan de være udkørte i en pokalfinale. Sparer de spillere mod os ift. pokalfinalen, kan de miste mesterskabet. I bedste fald kan en hård kamp den 6. maj, der slutter med en FCK-sejr, koste dem begge titler i The Double.
    Du har smukke drømme...
    Time flies like an arrow - fruit flies like a banana

    Landslollet burde ved førstkommende lejlighed
    kollektivt have moonet emiren af (røv)Qatar


    Jeg håber, at en af landsholdets bedste spillere i 2034 har taget navneforandring til Khashoggi


  8. #50
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Jagten på Europa, foråret 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af tobynator Se meddelelser
    Brøndby fører Superligaen på målscore. Det vil sige kun lige akkurat. De er ikke i nærheden af en situation hvor de kunne overveje at lægge sig ned blot for at irritere en rival. Jeg tvivler på (og håber bestemt ikke) at situationen skulle være markant anderledes om 5-6 runder.
    Det er præcis det, jeg siger. Hvis de først skulle møde FCN i sidste eller næstsidste spillerunde, og kampen om mesterskabet var afgjort på det tidspunkt, så tror jeg ikke på, at BØF ville kæmpe 100% om sejren, hvis det kan stikke en kæp i hjulet for os, uden at det har konsekvenser for dem. Men fordi de skal møde FCN så tidligt, så kan de ikke gøre det, fordi det vil have konsekvenser for dem.

    Som du netop er inde på, så fører de kun ligaen på målscore. Det betyder faktisk, at selv hvis BØF vandt de 5 første kampe, og FCM tabte deres kampe samtidigt, ville BØF stadig skulle hente point i runde 6, fordi det stadig ikke var matematisk afgjort. Og det er så der, de skal møde FCN.

    Dermed undgår vi også scenariet fra 2012, hvor BØF havde reddet sig fra nedrykning, inden de mødte FCN, og hvor de lagde sig ned, fordi det stak en kæp i hjulet på os.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  9. Den følgende bruger er enig i dette:

  10. #51
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Jagten på Europa, foråret 2018

    Der er altså ikke nogen, der lægger sig ned i dansk fodbold. Alle hold kæmper altid for sejren. Det siger Claus Thomsen selv. :-)
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  11. De følgende 4 brugere er enige:

  12. #52
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Jagten på Europa, foråret 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Dermed undgår vi også scenariet fra 2012, hvor BØF havde reddet sig fra nedrykning, inden de mødte FCN, og hvor de lagde sig ned, fordi det stak en kæp i hjulet på os.
    Medmindre, i sagens natur, vi er nødt til at rekreere det scenarie i Parken en fredag aften inden pinse som en effektiv tak for sidst.


  13. #53
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Jagten på Europa, foråret 2018

    Efter dagens dejlige sejr er afstanden mellem løverne og FCN skrumpet ned til blot 3 point. Dermed ser scenariet således ud, såfremt FCK minimum skal sikre sig en EL-play-off kamp:

    Scenarie A:
    1) FCK vinder ude mod FCN
    OG
    2) FCN smider 1 point ift. FCK i de resterende 8 kampe. Medmindre FCK ender med en bedre målscore end FCN, i så fald skal løverne "blot" som minimum matche antallet af point, som FCN henter i resten af slutspillet. Pt. har FCN en målscore, der er 2 mål bedre end FCK.

    Scenarie B:
    1) FCK og FCN spiller uafgjort på plastikbanen
    OG
    2) FCN smider 4 point ift. FCK i de resterende 8 kampe. 3 point kan være rigeligt, så længe FCK ender med en bedre målscore end FCN.

    Såfremt et af de to scenarier finder sted, skal FCN desuden smide yderligere mindst 6 point i forhold til Byens Hold, hvis FCK skal kunne tillade sig at stille med reserverne i kampene mod Herning. Dette forudsætter dog minimum 4 point i FCKs indbyrdes kampe mod BØF.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  14. Den følgende bruger er enig i dette:

  15. #54
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,534

    Re: Jagten på Europa, foråret 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Som nævnt tidligere, så finder jeg det enormt vigtigt, at vi kommer i Europa næste år.

    Men som H0ps nævner så var 15/16, hvor vi ryger ud til Gregus og Jablonec ikke entydigt en dårlig ting for os. Ser man bort fra de ting jeg nævner i et tidligere indlæg om penge, tiltrækningskraft, koefficient osv, så giver en sæson uden Europa jo en mulighed for meget mere tid på træningsbanen, hvor man kan videreudvikle koncept, spillestil og relationer. Det har vi bestemt savnet i perioder denne sæson, og havde vi været fri for Europa i dette efterår, så vil jeg tro at vi havde klaret os markant bedre i Superligaen - dog nok stadig uden at være i spil til guldet.

    Herinde nævner vi ofte FCN og deres utrolige måde at være afklaret i deres spillesystem, og det samme kan siges om BIF i år. Det kommer jo ikke af sig selv, men time efter time på en træningsbane. Den tid har de to klubber jo lige netop haft de sidste sæsoner, hvorimod vi og til dels FCM ikke har haft samme gode muligheder. Det giver selvfølgelig en enorm fordel.

    Jeg mener stadig, at Europa er vigtigst for os. Men risikerer vi at misse Europa i år, så ser jeg det ikke som en kæmpe ulempe mht at kæmpe om Guldet næste sæson.
    Problemet er jo at vi er en topklub - den største klub herhjemme. Både sponsorer, ejere og fans forventer Europa hvert år SAMTIDIG med at vi vinder mesterskaber. Vi har jo på en måde sat et vidst pres på os selv i og med vi har været ret suveræne i mange år nu.

    For mig er det en kæmpe katastrofe hvis vi ikke kommer i Europa

  16. #55
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,363

    Re: Jagten på Europa, foråret 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af Elver Se meddelelser
    Alle, der har øjne i hovedet, kan se, at København har været mere end træge i hele sæsonen. Hvis man dykker ned i tallene, kan man dog se, at særligt én periode har kostet alle muligheder for guld - og sandsynligvis chancen for medaljer i det hele taget.


    Man har med andre ord formået at sætte to gode (pointmæssigt) perioder sammen med i alt 20 kampe og så en kort men helt katastrofal periode på 6 kampe i løbet af små to måneder i efteråret.

    Jeg ved ikke lige, hvad oplysningerne kan bruges til, men jeg synes, at det er en pudsig observation, når jeg sidder med fornemmelsen af, at hele sæsonen har været til skraldespanden.
    Det kommer selvfølgelig lidt an på, hvordan man deler sæsonen op, men jeg synes ikke, man kan se bort fra den ekstremt dårlige start, vi fik på sæsonen med 2-3-2 i de første syv kampe, selvom vi havde fire hjemmekampe mod absolut overkommelige modstandere: AaB, Hobro, Horsens og Sønderjyske. At vi så fulgte op med tre sejre, gjorde, at stillingen efter ti runder ikke var helt håbløs.

    Når vi sluttede efterårssæsonen af med 7-5-7 og et pointsnit på 1,37, vil jeg opsummere den med, at den VAR lige til skraldespanden. Rigtig skidt start, generelt lavt niveau i både liga og Europa og så nogle få og små lyspunkter og opblomstringer indimellem.
    HIC SUNT LEONES

  17. De følgende 2 brugere er enige:

  18. #56
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Jagten på Europa, foråret 2018

    Efter halvdelen af gruppespillet overstået, er FCNs forspring skrumpet ned til 1 enkelt point. Desuden har løverne indhentet målforskellen, så de to hold har en målscore på +21. FCN har dog flest scorede mål, med 72 scorede mål, kontra FCKs 61 mål.

    Altså kan FCK selv afgøre det ved at vinde over FCN i sidste spillerunde, og derudover matche FCN's resultater i de andre kampe.

    Alternativt kan FCK spille uafgjort med FCN og hente 2 point mere i de resterende 4 kampe. 1 dog point kan være nok, hvis man scorer flere mål end FCN.

    Andre alternativer kan komme i spil, men de er uden for løvernes indflydelse, og bliver derfor ikke nævnt her.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  19. De følgende 3 brugere er enige:

  20. #57
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Jagten på Europa, foråret 2018

    Med fredagens sejr over Horsens er FCK matematisk sikre på ikke at slutte dårligere end en 4. plads. Skulle BØF vinde pokalfinalen om halvanden uge, vil det samtidigt betyde, at løverne er sikret minimum en play-off kamp hjemme i Parken mod nr. 7.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  21. Den følgende bruger er enig i dette:

  22. #58
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Jagten på Europa, foråret 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Med fredagens sejr over Horsens er FCK matematisk sikre på ikke at slutte dårligere end en 4. plads. Skulle BØF vinde pokalfinalen om halvanden uge, vil det samtidigt betyde, at løverne er sikret minimum en play-off kamp hjemme i Parken mod nr. 7.
    Disse to oplysninger får spontant gråden til at fosse ud.

  23. De følgende 6 brugere er enige:

  24. #59
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    2,326

    Re: Jagten på Europa, foråret 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Disse to oplysninger får spontant gråden til at fosse ud.
    Det synes jeg faktisk ikke. Godt nok er strukturen absurd udover enhver grænse, men på den anden side er det jo nu engang også sådan, det er, og det bliver vi trods alt nødt til at tage som udgangspunkt. At vi endda kan få en ekstra chance med fjerdepladsen, og derfor uden tøven kan smide os fladt ned mod Midtjylland, skulle det blive nødvendigt, hilser jeg da kun velkomment.
    Jeg har været anfører som 2. års gennem alle ungdomsrækker og mener også, at jeg er berettiget til at blive det på førsteholdet en dag, når jeg har fået erfaringen - Thomas Delaney, 2010.
    Gandhi's Avatar

  25. #60
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Jagten på Europa, foråret 2018

    Citat Oprindeligt indsendt af Gandhi Se meddelelser
    Det synes jeg faktisk ikke. Godt nok er strukturen absurd udover enhver grænse, men på den anden side er det jo nu engang også sådan, det er, og det bliver vi trods alt nødt til at tage som udgangspunkt. At vi endda kan få en ekstra chance med fjerdepladsen, og derfor uden tøven kan smide os fladt ned mod Midtjylland, skulle det blive nødvendigt, hilser jeg da kun velkomment.
    Det er godt, nogle kan holde humøret oppe efter omstændighederne ;-)

    For mig er det
    1) vemodigt at have tre runder tilbage og konstatere at nu det er i det mindste umuligt at blive nr. 5!, og
    2) decideret tragisk at skulle bruge et Brøndbytrofæ til at opnå noget som helst, ja, eller bare konstatere at de kan vinde noget, endda efter at have slået os ud på vejen.

    Men det kommer an på hvor glas-halvt-fuldt-agtig man er, formoder jeg ;-)

  26. De følgende 7 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange, sommeren 2018
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2171
    Sidste Meddelelse: 05.11.18, 15:19
  2. FCK Inside - 1. Februar 2018
    By Bakkedal in forum De korte linier
    Svar: 26
    Sidste Meddelelse: 04.02.18, 01:07
  3. Inside 2018
    By Mgt09 in forum Home & Away
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 01.02.18, 22:17
  4. Jagten på angribere...
    By 44fire44 in forum De korte linier
    Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 09.05.04, 19:10

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •