Side 8 af 10 FørsteFørste ... 5678910 SidsteSidste
Viser resultater 106 til 120 af 148

Emner: Optakts- og kamptråd: FC Midtjylland – FC København (09.04.18 kl.19)

  1. #106
    Tilmeldingsdato
    Mar 2014
    Indlæg
    43

    Re: Optakts- og kamptråd: FC Midtjylland – FC København (09.04.18 kl.19)

    Citat Oprindeligt indsendt af phillipo Se meddelelser
    Synes som andre at vi spillede en fantastisk 1 halvleg.
    Det der ærgre mig er at:
    1) Ståle sagde ro på drenge vi har styr på den, klassisk FCK stil, bare forsæt og kør bolden rundt og spar på krafterne
    2) Vi lavede verdens største SønderjyskE, bare mere elegant.

    Savner virkelig at vi bare moser d.a.u.d.a og køre FCM på røv og albuer hele kampen. Vi er ikke gode nok til at kunne slå (top)hold i ligaen på 70-80%
    Men dejligt offensivt spil og pres og håber at vi stiller op med samme hold og attitude mod VSTGN og levere i hele kampen
    Præcis, vi så det også mod Helsingør - selv Lønstrup var ude og siger, at det er FCK dna at forsøge at Cruise en føring hjem. Det skal ændres, vi SKAL smadre igennem! Og vinde kampe som den igår.
    Jeg er dybt nedtrykt ovenpå gårdagens kamp.

  2. De følgende 2 brugere er enige:

  3. #107
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,216

    Re: Optakts- og kamptråd: FC Midtjylland – FC København (09.04.18 kl.19)

    Citat Oprindeligt indsendt af phillipo Se meddelelser
    Synes som andre at vi spillede en fantastisk 1 halvleg.
    2) Vi lavede verdens største SønderjyskE, bare mere elegant.
    Det er smukt at give sønderjyske en lektion i hvordan man taber en kamp, hvor det nærmest er en fordel at tabe den.

  4. De følgende 2 brugere er enige:

  5. #108
    Slush er offline Sun Lolly er det bedste!.
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    1,623

    Re: Optakts- og kamptråd: FC Midtjylland – FC København (09.04.18 kl.19)

    Citat Oprindeligt indsendt af Frank Ryle Se meddelelser
    Præcis, vi så det også mod Helsingør - selv Lønstrup var ude og siger, at det er FCK dna at forsøge at Cruise en føring hjem. Det skal ændres, vi SKAL smadre igennem! Og vinde kampe som den igår.
    Jeg er dybt nedtrykt ovenpå gårdagens kamp.
    Var da en fin kamp at tabe når det nu skulle være.
    Men jeg er ikke uenig med dig i, at man burde smadre igennem i samtlige minutter en fodboldkamp er.
    Dette har dog aldrig været noget FCK har gjort sig i, den har altid stået på cruise control så snart man var foran.

  6. #109
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,141

    Re: Optakts- og kamptråd: FC Midtjylland – FC København (09.04.18 kl.19)

    Citat Oprindeligt indsendt af Slush Se meddelelser
    Var da en fin kamp at tabe når det nu skulle være.
    Men jeg er ikke uenig med dig i, at man burde smadre igennem i samtlige minutter en fodboldkamp er.
    Dette har dog aldrig været noget FCK har gjort sig i, den har altid stået på cruise control så snart man var foran.
    Ja det er et evigt FCK-problem, at man af og til sætter tempoet ned, når man er for sikker på en sejr. Men jeg synes nu ikke, at kampen i går var et sådan tilfælde. Vi "smadrer igennem" så længe vi har kræfterne og så længe FCM tillader det. Men de laver nogle taktiske ændringer og udskiftninger bl.a. Jakob Poulsen der rykkes lidt tilbage, og vi mister Santander. Og med det ryger meget af vores pres, ligesom målet til 1-2 er et kæmpe momentumskift. Jeg mener stadig, at Ståle laver en fejl ved indskiftningen af Wind. Her burde han have sat Kvist ind i stedet for og rykket Fischer frem og på den måde have stabiliseret midten. Falk spiller en god kamp, men han er løbet tør for energi på det tidspunkt.


  7. #110
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,397

    Re: Optakts- og kamptråd: FC Midtjylland – FC København (09.04.18 kl.19)

    Citat Oprindeligt indsendt af tobynator Se meddelelser
    For det første kan jeg ikke se hvad dette har med turneringsstrukturen at gøre? Toppen af ligaen afvikles jo fortsat som en liga. Der sker bare en udskildning. At man på fjerdeplasen kan tænke i hvordan et eller andet resultat i ens kampe påvirker ens rivals muligheder i mesterskabskampe kunne lige så vel være sket for tre, fem eller ti år siden.
    Yup. Den største forskel fra f.eks. den seneste liga kommer ved at vi møder Midtjylland tre gange inden for de sidste 16 runder på grund af slutspillet. Så der er en del flere muligheder for at levere en lad indsats, hvis der er nogen man helst ikke vil have som mestre. Der kunne man mindst lige så godt nævne AaBs decideret ynkelige indsats mod Brøndby forleden dag som vores egen præstation i går. Den fik da i det mindste en skalle.

    Til sammenligning kunne man højest møde samme hold to gange i de sidste 22 runder i det gamle system. Så der var færre muligheder for at stikke kæppe i hjulet eller give badebilletter. Men hey. Det er slutspil, de moderne fodboldledere vil have – så masser af spekulationer om underliggende motiver skal de få ...

  8. De følgende 6 brugere er enige:

  9. #111
    Django er offline Ostepoppes, R. Varemærke!
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    383

    Re: Optakts- og kamptråd: FC Midtjylland – FC København (09.04.18 kl.19)

    Jeg var egentlig af den holdning at et nederlag var ok set i lyset af den aktuelle situation. Men efter at have set kampen pisser det mig alligevel af at vi kan smide en føring på den måde. Det var jo helt håbløst. Det tyder på et mere grundlæggende problem vi skal have løst inden næste sæson.

  10. De følgende 6 brugere er enige:

  11. #112
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    297

    Re: Optakts- og kamptråd: FC Midtjylland – FC København (09.04.18 kl.19)

    Eksperimentet med den nye start-11'er med Falk på midten, kan vel bedst beskrives som at operationen lykkedes, men patienten døde.

    Kunne Ståle have reageret defensivt, når Santander har været tvivlsom op til kampen (efter skaden mod FCN), ved at have skifte Kvist, Gregus eller Thomsen ind i stedet for Wind, da vi var foran 2-0?

    Det lyder bagklogt, men jeg sad med følelsen af at det var for tidligt at skifte Wind ind, da Santander måtte give op. Gregus kunne have spillet den offensive på midten, og have dæmmet bedre op for deres hovedspil på dødbolde. Det ville have sendt Fischer op i angrebet og Falk på kanten, indtil han løb tør for kræfter, hvorefter man kunne have givet Thomsen nogle minutter.


  12. #113
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,516

    Re: Optakts- og kamptråd: FC Midtjylland – FC København (09.04.18 kl.19)

    Citat Oprindeligt indsendt af Løven Se meddelelser
    Eksperimentet med den nye start-11'er med Falk på midten, kan vel bedst beskrives som at operationen lykkedes, men patienten døde.

    Kunne Ståle have reageret defensivt, når Santander har været tvivlsom op til kampen (efter skaden mod FCN), ved at have skifte Kvist, Gregus eller Thomsen ind i stedet for Wind, da vi var foran 2-0?

    Det lyder bagklogt, men jeg sad med følelsen af at det var for tidligt at skifte Wind ind, da Santander måtte give op. Gregus kunne have spillet den offensive på midten, og have dæmmet bedre op for deres hovedspil på dødbolde. Det ville have sendt Fischer op i angrebet og Falk på kanten, indtil han løb tør for kræfter, hvorefter man kunne have givet Thomsen nogle minutter.
    Jeg er meget enig

    Jeg er super begejstret efter for den midtbane Ståle har praktiseret i 1 ½ kamp nu. Alt var jo perfekt indtil de får reduceret til 1-2, hvor vi efterfølgende resten af kampen mister fokus.

    Kvist er stadig fin at have i Truppen og som kulturbærer på træningsbanen og kan bruges som stabiliserende midtbane efter 65-70 min som indskiftningsspiller. Jeg håber virkelig at Ståle har nosser til at satse på denne offensive midtbane konstalation frem mod den nye sæson.

  13. De følgende 8 brugere er enige:

  14. #114
    Tilmeldingsdato
    Apr 2008
    Indlæg
    1,079

    Re: Optakts- og kamptråd: FC Midtjylland – FC København (09.04.18 kl.19)

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Jeg er meget enig

    Jeg er super begejstret efter for den midtbane Ståle har praktiseret i 1 ½ kamp nu. Alt var jo perfekt indtil de får reduceret til 1-2, hvor vi efterfølgende resten af kampen mister fokus.

    Kvist er stadig fin at have i Truppen og som kulturbærer på træningsbanen og kan bruges som stabiliserende midtbane efter 65-70 min som indskiftningsspiller. Jeg håber virkelig at Ståle har nosser til at satse på denne offensive midtbane konstalation frem mod den nye sæson.
    Enig. Vi så også hvordan Thomsen udfyldte rolle i Madrid. Vi SKAL have kreativitet fra alle 4 midtbanespiller. Så må Ståle lære dem at løbe og takle og sundhedssektoren må proppe nogle muskler på dem. Tiden for den defensive kontrollerende midt der ikke bidrager til noget offensivt burde være plan c/d eller når vi skal forsvare et resultat hjem i suppen eller europa

  15. De følgende 2 brugere er enige:

  16. #115
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,757

    Re: Optakts- og kamptråd: FC Midtjylland – FC København (09.04.18 kl.19)

    Jeg må erkende, at jeg synes det er en taber attitude, at håbe på et nederlag. Hvis man nu engang tænker sådan, så fred være med det - men når man åbenlys jubler og glæder sig over et nederlag, så tangere det egentlig til det latterlige. Der er altså en forskel på at stå i en bar og sige til sin ven, det var måske ikke så tosset og så juble på et fora, hvor vi lige har lidt et forfærdeligt nederlag.

    Jeg gider simpelthen ikke se BiF vinde er mesterskab, jeg gider egentlig hellere ikke se FCM vinde og slet ikke Erik S stå og sige, derfor valgte jeg ikke FCK. Jeg holder først og fremmest med FCK og jeg vil ende så højt i tabellen som muligt og vil hellere selv sikre sig Europa end at få det i gave af andre. I går led Europa chancen et stort knæk, på en forfærdelig måde. FCM må selv vinde det mesterskab.

    Det er ganske fint at vi forsøger med Falk på midten, selvom jeg personligt hellere ser Fischer eller Thomsen i den rolle.

  17. De følgende 8 brugere er enige:

  18. #116
    Tilmeldingsdato
    Apr 2008
    Indlæg
    1,079

    Re: Optakts- og kamptråd: FC Midtjylland – FC København (09.04.18 kl.19)

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Jeg må erkende, at jeg synes det er en taber attitude, at håbe på et nederlag. Hvis man nu engang tænker sådan, så fred være med det - men når man åbenlys jubler og glæder sig over et nederlag, så tangere det egentlig til det latterlige. Der er altså en forskel på at stå i en bar og sige til sin ven, det var måske ikke så tosset og så juble på et fora, hvor vi lige har lidt et forfærdeligt nederlag.

    Jeg gider simpelthen ikke se BiF vinde er mesterskab, jeg gider egentlig hellere ikke se FCM vinde og slet ikke Erik S stå og sige, derfor valgte jeg ikke FCK. Jeg holder først og fremmest med FCK og jeg vil ende så højt i tabellen som muligt og vil hellere selv sikre sig Europa end at få det i gave af andre. I går led Europa chancen et stort knæk, på en forfærdelig måde. FCM må selv vinde det mesterskab.

    Det er ganske fint at vi forsøger med Falk på midten, selvom jeg personligt hellere ser Fischer eller Thomsen i den rolle.
    Enig i at vi selv skal kunne afgøre det og jeg håber ALDRIG at VSTGN eller FCM vinder et mesterskab. Håber faktisk mere på FCN vinder da mit "had" til den klub er mindre end til de 2 andre...

    Vi er København og vi burde vinde mesterskabet hvert år, hvis ikke er det en fiasko.

    Vedr. Fischer centralt tror jeg ikke han er stærk nok defensiv på en 4-4-2, men tror Thomsen er skabt til den plads. Hvis han nogensinde kommer i ordentlig fysisk form til at kunne spille 2 kampe i træk.

  19. De følgende 3 brugere er enige:

  20. #117
    Slush er offline Sun Lolly er det bedste!.
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    1,623

    Re: Optakts- og kamptråd: FC Midtjylland – FC København (09.04.18 kl.19)

    Citat Oprindeligt indsendt af phillipo Se meddelelser
    Enig i at vi selv skal kunne afgøre det og jeg håber ALDRIG at VSTGN eller FCM vinder et mesterskab. Håber faktisk mere på FCN vinder da mit "had" til den klub er mindre end til de 2 andre...

    Vi er København og vi burde vinde mesterskabet hvert år, hvis ikke er det en fiasko.

    Vedr. Fischer centralt tror jeg ikke han er stærk nok defensiv på en 4-4-2, men tror Thomsen er skabt til den plads. Hvis han nogensinde kommer i ordentlig fysisk form til at kunne spille 2 kampe i træk.
    Imo gad jeg godt en midtbane med Zeca som DM, Falk & Thomsen som CMs
    Så kan Skov og Fischer tage sig af kanterne, men hey blot en drøm

  21. De følgende 2 brugere er enige:

  22. #118
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Optakts- og kamptråd: FC Midtjylland – FC København (09.04.18 kl.19)

    Citat Oprindeligt indsendt af phillipo Se meddelelser
    Enig i at vi selv skal kunne afgøre det og jeg håber ALDRIG at VSTGN eller FCM vinder et mesterskab. Håber faktisk mere på FCN vinder da mit "had" til den klub er mindre end til de 2 andre...
    Så du er helt ligeglad med, om det er BIF eller FCM? Jeg ved godt, hvilken der giver mig færrest problemer hele sommeren og hele næste sæson....
    (Jeg har det i øvrigt personligt markant mere stramt med FCN end FCM....)

  23. De følgende 7 brugere er enige:

  24. #119
    Tilmeldingsdato
    Apr 2008
    Indlæg
    1,079

    Re: Optakts- og kamptråd: FC Midtjylland – FC København (09.04.18 kl.19)

    Citat Oprindeligt indsendt af h0ps Se meddelelser
    Så du er helt ligeglad med, om det er BIF eller FCM? Jeg ved godt, hvilken der giver mig færrest problemer hele sommeren og hele næste sæson....
    (Jeg har det i øvrigt personligt markant mere stramt med FCN end FCM....)
    Jeg er veganer så BØF eller FC MUH må og skal aldrig vinde derfor FCN. Men af de 2 første vil FC MUH altid være min "favorit" af de 2 ÆKTE "klubber"

  25. #120
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,216

    Re: Optakts- og kamptråd: FC Midtjylland – FC København (09.04.18 kl.19)

    Jeg tror simpelthen ikke på at ståle har siddet og tænkt at den kamp igår, den var en "must win", i forhold til at nå den 3. plads. Hvis han havde gjort det, var Kvist eller måske Gregus, startet, for at sikre den fysiske tilstedeværelse på midtbanen kampen igennem. Han havde heller ikke byttet Santander for Wind, men Santander for en mere defensiv spiller, hvis de 3 point var livsnødvendige i forhold til Nordsjælland og trediepladsen. Nu var de tre point ikke livsnødvendige, i forhold til 3 pladsen, og det skyldes stillingen i ligaen og de respektive programmer for FCN, Brøndby og Midtjylland. Det kommer jeg tilbage til. Derfor var der plads til et taktisk gamble (Falk på midt, fra start), for at se om det var et brugbart alternativ, mod Brøndby, som vi har haft problemer med hele sæsonen. Konklusionens må lyde, at det er et gangbart alternativ til en Kvist / Zeca midt, kan vi vel alle blive enige om.

    Så tilbage til hvorfor de tre point igår, ikke var livsnødvendige. Hvis vi havde vundet, var vi stadig 3 point efter Nordsjælland, med Brøndby ude, som vi under alle omstændigheder vil være tvunget til også at vinde, for at holde presset på Nordsjælland. Samtidigt ville Brøndby være 3 point foran Midtjylland. Midtjylland ville være pisket til sejr mod Nordsjælland, hvilket de stadig er. Brøndby ville til gengæld med en kamp mod os og direkte mod Midtjylland, have en glimrende mulighed for at spille sig i en situation, hvor de nemt kunne tage et pointtab imod Nordsjælland i en af de to indbyrdeskampe.

    Hvis vi skulle tabe kampen igår, så vil scenariet tilgengæld være at både Brøndby og Midtjylland vil være tvunget til at vinde de to kampe de har over de næste 4 runder, mod Nordsjælland, for at holde trit i guldkampen. Det er altså ikke 3 point vi tabte igår. Det er 3 point vi tabte, med en mulighed for at spille en kæmpe pressbold til Brøndby, en pressbold der er større end hvis vi havde vundet, og med begge guldfarvoritter, tvunget til sejr over vores nærmest konkurrent, 2 gange i de næste 4 uger. Alt hænger på at vi vinder i Brøndby, en sejr vi skulle have uanset hvad, for at gøre os forhåbninger om 3 pladsen.

    Altså var der plads til at lave et forsøg igår, også selvom det skulle koste 3 point, hvilket var hvad Ståle gjorde. Faktisk var situationen sådan, at vi, helt nøgternt havde en fordel af at tabe frem for en uafgjort, ud fra ovenstående gennemgang. #sønderjyskegatemedstil

  26. De følgende 5 brugere er enige:

Side 8 af 10 FørsteFørste ... 5678910 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 37
    Sidste Meddelelse: 29.05.17, 10:20
  2. Svar: 34
    Sidste Meddelelse: 24.04.17, 20:33
  3. Svar: 44
    Sidste Meddelelse: 02.11.16, 13:41
  4. Svar: 48
    Sidste Meddelelse: 22.12.15, 17:28
  5. Optakts- og kamptråd: FC København - FC Midtjylland
    By Don J. in forum De korte linier
    Svar: 24
    Sidste Meddelelse: 22.08.08, 18:45

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •