Se afstemningsresultater: Kampens resultat

Stemmeafgivere
34. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FCK sejr!

    13 38.24%
  • Uafgjort

    5 14.71%
  • FCK Nederlag...

    16 47.06%
Side 9 af 10 FørsteFørste ... 678910 SidsteSidste
Viser resultater 121 til 135 af 139

Emner: Optakts- og kamptråd: Brøndby - FC København (15/04-18 kl. 16:00)

  1. #121
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby - FC København (15/04-18 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af skroder Se meddelelser
    Glemmer du ikke lidt vores skadeshelvede i denne ligning? Bevares, jeg er også uenig i flere dispositioner fra Ståles side gennem sæsonen, men ret skal også være ret.
    Du har ret.

    Skader er selvføgelig også en del fortællingen.. Sammenlignet med BIF og FCM som i denne sæson har været forskånet for skader på deres nøglespillere. Så jo det skal selvfølgelig også med i ligningen.

    MEN det forklare bare stadig ikke de mange fejlindkøb samt et hold ude af form / taktisk forståelse de første 10-12 kampe af sæsonen, hvor vi nærmest smed hele sæsonen. Jeg ved ikke om folk herinde har glemt, hvor dårlig en forfatning hele holdet var i. Det var virkelig grumt at se samt være vidne til.

  2. De følgende 3 brugere er enige:

  3. #122
    Tilmeldingsdato
    Aug 2010
    Indlæg
    284

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby - FC København (15/04-18 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af skroder Se meddelelser
    Glemmer du ikke lidt vores skadeshelvede i denne ligning? Bevares, jeg er også uenig i flere dispositioner fra Ståles side gennem sæsonen, men ret skal også være ret.
    Haha, sikke en søforklaring! FCM har mistet Nissen, Sørloth, Novak og har haft Lange Paul ude hele foråret. Mange af deres bærende spillere er solgt/skadet og de har lige nu højere(!) pointsnit end vores “drømmehold” havde sidste år. Tyg lidt på den
    Også punkter som kioskdrift, snerydning og andre ting fungerer rigtig godt, fortæller Bjerregaard.

  4. De følgende 3 brugere er enige:

  5. #123
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    1,148

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby - FC København (15/04-18 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kong jensen Se meddelelser
    Haha, sikke en søforklaring! FCM har mistet Nissen, Sørloth, Novak og har haft Lange Paul ude hele foråret. Mange af deres bærende spillere er solgt/skadet og de har lige nu højere(!) pointsnit end vores “drømmehold” havde sidste år. Tyg lidt på den
    Med al respekt for Nissen, Novak og Sørloth, så udgjorde de næppe rygraden på FCMs hold, og de blev først solgt i vinterpausen. FCMs offensiv er utvivlsomt blevet svækket i løbet af vinteren, men den centrale akse er ikke svækket alvorligt. Erfarne profiler som Kian Hansen, Jakob Poulsen, Tim Sparv, Marc Dal Hende, Janus Drachmann og Markus Halsti er der stadig. De hentede også Sviatchenko tilbage fra Celtic.

    Vi solgte i sommerpausen Zanka, Augustinsson, Delaney og Cornelius. Som følge af alvorlige skader måtte vi i løbet af efteråret i perioder undvære Johansson, Santander, Gregus og Høgli samtidig med at spillere som Ankersen, Thomsen og Falk har kæmpet med at komme tilbage fra tidligere skader.

    Stort set hele forsvaret og stort set hele den centrale akse i forhold til sidste sæson blev dermed skiftet ud.

    Læg dertil at vi som det eneste danske hold og med en efter omstændighederne smal trup har deltaget i et europæisk gruppespil.

    Det har ganske enkelt været en for voldsom udskiftning på en gang.

  6. De følgende 9 brugere er enige:

  7. #124
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Selvmål af Varo Optakts- og kamptråd: Brøndby - FC København (15/04-18 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af NHA Se meddelelser
    Det undre mig, at hele den danske sports presse helt ukritisk roser Mukhtars skud til skyerne.

    Fra BT: "Helten på Vestegnen blev Hany Mukhtar, der med et præcist frisparksdrøn sikrede hjemmeholdet alle tre point."
    Fra EB "Magiske Mukhtar har trænet i ti måneder: Så kom genialiteten"

    En langsom gengivelse viser, at Mukhtars skud var forholdsvis ringe placeret - det ville være gået lige i muren (Lüftner); Men meget akavet prikker Varo til bolden med foden - så den ændre bane og kommer over muren.https://youtu.be/xo2OZjUn9Dw?t=590

    Det må desværre siges, at være et kikset selvmål af Varo og langt fra et drømme hug af Muktars.

    Det gør det selvfølgelig ikke nemmere, at komme sig over resultatet i går :-(
    Øhm, prøv lige at se de langsomme gengivelser her, som ikke er med i dit link - Vavro rører overhovedet ikke den bold: http://www.superliga.dk/kamp/2017-20...f-fc-kobenhavn

    At det ville have været dejligt, hvis Stephan Andersen havde prøvet at tage bolden i stedet for at trække armen til sig halvvejs er en anden snak. Men det er da et ganske udmærket spark.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  8. De følgende 3 brugere er enige:

  9. #125
    Tilmeldingsdato
    Mar 2003
    Indlæg
    53

    Re: Selvmål af Varo Optakts- og kamptråd: Brøndby - FC København (15/04-18 kl. 16:00)

    Godt set :-) Jeg sletter mit indlæg. Varo ser stadig fjollet ud, men han rører den ikke.

  10. #126
    Tilmeldingsdato
    Aug 2005
    Indlæg
    615

    Re: Selvmål af Varo Optakts- og kamptråd: Brøndby - FC København (15/04-18 kl. 16:00)

    Det lader til at folk her inde har set to forskellige kampe, den ene halvdel har set et brøndby hold der har spillet fck af banen. den anden har set en lige kamp.

    personligt mener jeg dem der synes brøndby spillede os af banen burde se kampen igen. det kan godt være de har 200skud men vi har altså klart flest farlige chancer. og rammer overligger 2 gange.
    brøndby bliver snydt for et straffe. men efter 15-20 min spiller vi fint uden om deres pres. 80% af deres afslutninger er forhastede og pressede og på ingen måde farlige.
    Jeg tror det var præcis den opskrift ståle havde fremlagt. lad dem løbe og så press dem til dårlige afslutninger.

    når det så er sagt .- robert skov mangler noget i det denfensive koncept. tiblling kom lidt for let på kanten når ankersen skulle ind og støtte fordi skov ikke holdt sin zone.
    men selv hvis brøndby havde fået sit straffe så kunne den nemt have stået 1-3 til os hvis ikke overliggeren havde været i vejen. rønnow har desuden lige så mange fantom redninger som stephan.
    anyways. jeg synes debatten om at ståle skal fyres er ude i hampen.
    ingen tvivl om det er en skuffene sæson men alle må kunne se vi er på rette vej, marginaler eller ej. så har vi tabt 3 kampe i 2018.. det jo ikke forfærdeligt
    og 3 pladsen er bestemt inde for rækkevidde.
    written by Zeez

  11. De følgende 4 brugere er enige:

  12. #127
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,363

    Re: Selvmål af Varo Optakts- og kamptråd: Brøndby - FC København (15/04-18 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af zeez Se meddelelser
    marginaler eller ej. så har vi tabt 3 kampe i 2018.. det jo ikke forfærdeligt
    og 3 pladsen er bestemt inde for rækkevidde.
    Vi har nu allerede tabt seks kampe i 2018, hvilket blandt andet betyder, at vi er færdige i Europa League og pokalturneringen. Men nuvel, jeg kan regne ud, at du udelukkende taler om ligaen, hvor vi ganske rigtigt 'kun' har tabt tre kampe. Det er jo så også ud af kun ti kampe, så det synes jeg da egentlig er forholdsvis forfærdeligt. Til sammenligning har Brøndby tabt to kampe ud af 29, og FCM fire.

    Bare udsagnet 'tredjepladsen er bestemt inden for rækkevidde' kan jeg i en klub som vores ikke rigtig forlige med tanken om, at en debat om trænerens fremtid skulle være helt ude i hampen. Man kunne vende den om og sige, at selvom vores i forvejen dyre trup i foråret har fået den nok mest uundværlige spiller tilbage, Santander, og desuden har fået tilgang af en af de største stjerner, ligaen har nydt godt af, Fischer, så er vi alligevel sakket yderligere bagud, og der er nu 22 point op til andenpladsen.

    Objektivt set ville det i langt de fleste klubber føre til en udskiftning på trænerposten. Ståle får lang snor på grund af tidligere meritter, fair nok, men jeg kommer aldrig til at forstå, hvorfor alle kan se, at eksempelvis Toutouh og Ankersen er gået helt i stå og ikke har motivationen til at yde det optimale i København og derfor skal hjælpes videre i karrieren, mens det for mange er ganske utænkeligt, at det samme kan være sket for Ståle. Hjælp ham nu videre! :-)
    HIC SUNT LEONES

  13. De følgende 8 brugere er enige:

  14. #128
    Tilmeldingsdato
    Aug 2010
    Indlæg
    284

    Re: Selvmål af Varo Optakts- og kamptråd: Brøndby - FC København (15/04-18 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af zeez Se meddelelser
    det jo ikke forfærdeligt og 3 pladsen er bestemt inde for rækkevidde.
    FCK anno 2018...
    Også punkter som kioskdrift, snerydning og andre ting fungerer rigtig godt, fortæller Bjerregaard.

  15. De følgende 3 brugere er enige:

  16. #129
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    1,482

    Re: Selvmål af Varo Optakts- og kamptråd: Brøndby - FC København (15/04-18 kl. 16:00)


    http://uk.youtube.com/v/7iTpCS0SBo4

    En fin taktisk analyse fra Jonathan Hartmann. Her kan det tydeligt ses at vi offensivt står med fine kort, mens vi defensivt altid er en mand i undertal centralt. Særligt da Pieros udskiftes da hullet bag ham pludselig bliver stort igen.
    Det er ikke marginaler der gør udslaget for vores derby nederlag nummer 4 i træk, det er vores træner.
    Sidst redigeret af Wonderboy : 18.04.18 kl. 09:08

  17. #130
    Slush er offline Sun Lolly er det bedste!.
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    1,622

    Re: Selvmål af Varo Optakts- og kamptråd: Brøndby - FC København (15/04-18 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Wonderboy Se meddelelser

    http://uk.youtube.com/v/7iTpCS0SBo4

    En fin taktisk analyse fra Jonathan Hartmann. Her kan det tydeligt ses at vi offensivt står med fine kort, mens vi defensivt altid er en mand i undertal centralt. Særligt da Pieros udskiftes da hullet bag ham pludselig bliver stort igen.
    Det er ikke marginaler der gør udslaget for vores derby nederlag nummer 4 i træk, det er vores træner.
    Er vel ingen hemmelighed at vores spillestil bliver sat på plads af deres midtbane da vi kun spiller med 1 dm i Zeca samt Falk som fungere bedst som offensiv midt.
    Det efterlader et hul til Mukhtar mellem vores midt og forsvar, dertil kan de 3 central spillere bif stiller med presse Zeca + Falk.

    Havde Ståle været smart, havde han skiftet til en 4141.
    Men hey det ved vi alle ikke kommer til at ske, da han han er for stædig til at indse egen mangler.

  18. #131
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Selvmål af Varo Optakts- og kamptråd: Brøndby - FC København (15/04-18 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Slush Se meddelelser
    Er vel ingen hemmelighed at vores spillestil bliver sat på plads af deres midtbane da vi kun spiller med 1 dm i Zeca samt Falk som fungere bedst som offensiv midt.
    Det efterlader et hul til Mukhtar mellem vores midt og forsvar, dertil kan de 3 central spillere bif stiller med presse Zeca + Falk.

    Havde Ståle været smart, havde han skiftet til en 4141.
    Men hey det ved vi alle ikke kommer til at ske, da han han er for stædig til at indse egen mangler.
    Du må lige en dag fortælle mig, hvori stædigheden ligger, når han rent faktisk spiller anerledes end i de 3 forrige opgør mod BIF?
    Jeg skriver ikke for at forsvare taktikken, for jeg synes den har været en fejl både mod FCM og BIF, da jeg ikke kan se Falk fungere centralt. Men jeg tror nu ikke at han er så dum, at han ikke har kunnet forudsige problemet defensivt, når BIF havde bolden. Men det kunne selvfølgelig være, at han troede og håbede på, at en taktik med Falk centralt kunne spille sig ud af presset og volde BIF større problemer, end det ville volde os problemer. Forøvrigt en taktik som rigtig mange herinde har argumenteret for længe.

    Nu står vi med et nederlag og ser dumme ud. Men taktikken fungerede jo det omfang, at godt nok havde BIF mange forsøg og lavede ravage med deres kaosfodbold, men vi skabte så mange store chancer og optræk til kæmpe muligheder, at BIF alligevel skal prise sig lykkelige for ikke at være bagud med 2-3 mål efter straffet.
    Sidst redigeret af k@sper : 18.04.18 kl. 12:05

  19. De følgende 2 brugere er enige:

  20. #132
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Selvmål af Varo Optakts- og kamptråd: Brøndby - FC København (15/04-18 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Ace Se meddelelser
    Objektivt set ville det i langt de fleste klubber føre til en udskiftning på trænerposten. Ståle får lang snor på grund af tidligere meritter, fair nok, men jeg kommer aldrig til at forstå, hvorfor alle kan se, at eksempelvis Toutouh og Ankersen er gået helt i stå og ikke har motivationen til at yde det optimale i København og derfor skal hjælpes videre i karrieren, mens det for mange er ganske utænkeligt, at det samme kan være sket for Ståle. Hjælp ham nu videre! :-)
    Jeg kan da prøve at hjælpe dig med at forstå det :-)

    1)
    Ståle er jo kommet i gang igen efter jul og har "spillet" så godt, at vi sagtens fortsat kan bruge ham. Og motivationen hos ham fejler jo intet.

    2)
    Selvom Ståle har haft en formnedgang, så er han i manges øjne (i hvert fald mine) stadig den bedste vi kan have på positionen.

  21. De følgende 2 brugere er enige:

  22. #133
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,363

    Re: Selvmål af Varo Optakts- og kamptråd: Brøndby - FC København (15/04-18 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg kan da prøve at hjælpe dig med at forstå det :-)

    1)
    Ståle er jo kommet i gang igen efter jul og har "spillet" så godt, at vi sagtens fortsat kan bruge ham. Og motivationen hos ham fejler jo intet.
    Jeg ved ikke, om din brug af 'jo', 'sagtens' og 'jo' skal overbevise skeptikerne om det indlysende i dine udsagn - i så fald mislykkes det i hvert fald over for mig. Der har heldigvis været klar fremgang i det spillemæssige efter vinterpausen, men Ståle har selv alle dage bedt om at blive vurderet på resultaterne, og der må man konkludere, at vi er tredjebedst i ligaen i foråret og på blot ti kampe har set BIF og FCM distancere os yderligere med hhv. fem og fire point. Dertil har vi så forspildt vores eneste chance for et trofæ ved at tabe til ærkerivalerne på hjemmebane i pokalen. Om de resultater er lig med, at vi 'sagtens' kan bruge ham, må afhænge lidt af, hvad ens forventninger til holdet og klubben er. De lever ikke op til mine.

    Og hvorfor mener du, at motivationen ikke fejler noget? Fordi han siger det? Jeg skal lige sige, at jeg ikke nødvendigvis mener, at det ER motivationen, den er gal med, men adskillige andre svaghedspunkter, som jeg vist har ridset op ad nauseam.

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser

    2)
    Selvom Ståle har haft en formnedgang, så er han i manges øjne (i hvert fald mine) stadig den bedste vi kan have på positionen.
    Det er et helt fair argument, som dog har den svaghed, at det udelukkende er meningsbaseret og totalt isoleret fra sæsonens triste kendsgerninger. Vi kunne ligge sidst i tabellen, og argumentet ville have samme validitet. Jeg underkender det dog ikke, da vi selvfølgelig alle sammen primært debatterer ud fra følelser og mavefornemmelse af, hvad der vil gavne klubben mest.

    Som så ofte før kommer diskussionen til at løbe i ring, når det grundlæggende handler om, hvor stort et ansvar man mener, Ståle har for nedturen, og hvorvidt en anden kunne have gjort det bedre/kan gøre det bedre fremover.

    Den eneste grund til, at jeg tog det op i denne tråd, var overraskelsen over, at man selv i den nuværende situation kan møde folk, der mener, at det er 'ude i hampen' overhovedet at diskutere trænerens fremtid, når holdet i forhold til omverdenens og formentlig også egne forventninger har underpræsteret SÅ voldsomt, som tilfældet er. Det ville i mine øjne svare til, at man dagen efter, at sidste sæsons double kom i hus, med stor overbevisning sagde: "Vi har ikke scoret fire mål i snit per kamp, selvom vi er suveræne. NU må Ståle da fyres. At mene noget andet er da helt ude i hampen." Man har lov til at mene det, men rent objektivt set er det noget vås, når man har opnået gode resultater. Tilsvarende er det IKKE noget vås at argumentere for, at der muligvis findes trænere, der kan/kunne gøre det bedre, når man leverer det dårligste resultat i mange, mange år.
    Sidst redigeret af Ace : 18.04.18 kl. 13:32
    HIC SUNT LEONES

  23. De følgende 4 brugere er enige:

  24. #134
    Slush er offline Sun Lolly er det bedste!.
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    1,622

    Re: Selvmål af Varo Optakts- og kamptråd: Brøndby - FC København (15/04-18 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Du må lige en dag fortælle mig, hvori stædigheden ligger, når han rent faktisk spiller anerledes end i de 3 forrige opgør mod BIF?
    Jeg skriver ikke for at forsvare taktikken, for jeg synes den har været en fejl både mod FCM og BIF, da jeg ikke kan se Falk fungere centralt. Men jeg tror nu ikke at han er så dum, at han ikke har kunnet forudsige problemet defensivt, når BIF havde bolden. Men det kunne selvfølgelig være, at han troede og håbede på, at en taktik med Falk centralt kunne spille sig ud af presset og volde BIF større problemer, end det ville volde os problemer. Forøvrigt en taktik som rigtig mange herinde har argumenteret for længe.

    Nu står vi med et nederlag og ser dumme ud. Men taktikken fungerede jo det omfang, at godt nok havde BIF mange forsøg og lavede ravage med deres kaosfodbold, men vi skabte så mange store chancer og optræk til kæmpe muligheder, at BIF alligevel skal prise sig lykkelige for ikke at være bagud med 2-3 mål efter straffet.
    Du mener at han stadig holder fast i sin 442 selvom det er åbenlyst den kommer til kort mod en 4312 som bif spiller den?
    Fair nok han havde skiftet Kvist til falk, og hurra for det.
    Men så er der vist heller ikke så meget anderledes i den opstilling der er blevet kvast i alle fire opgør.

    Det er sgu på tide at indse at tiden for muskelfodbold er forbi, og det kræver flere tekniske spiller der kan spille bolden hurtigt rundt, end Ståles ud til backs, giv Fischer bolden taktik.

    Nuvel der kom da mere flow i spillet med falk, men alle ved jo hvad bif kommer med, og det burde være lukket ned ved at lukke ned for Mukhtar. Det gør man ikke med en 442 med tætte kæder, da det giver bif så mange andre muligheder at spille på.

  25. #135
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Selvmål af Varo Optakts- og kamptråd: Brøndby - FC København (15/04-18 kl. 16:00)

    Kære Ace.

    Nu prøvede jeg bare at give et humoristisk svar på din egen humoristiske analogi mellem Ståle og Toutouh/Ankersens manglende form og motivation (derfor jeg nævner motivation) og derfor skulle væk.

    Det lykkedes åbenbart ikke særlig godt.

    Jeg er med på, at du ønsker Ståle langt væk. Fred med det - det er jeg åbenlyst uenig i. Det var ikke et forsøg på at åbne endnu en diskussion af Ståle, som du selv nævner går i ring igen og igen.

    Og mit brug af "jo" og "sagtens" osv skyldes bare, at mine sproglige evner ikke rækker længere. Det understreges endvidere af, at du åbenbart tog mit indlæg alvorligt.

    God kamp i aften.

  26. Den følgende bruger er enig i dette:

Side 9 af 10 FørsteFørste ... 678910 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 96
    Sidste Meddelelse: 07.02.18, 12:12
  2. Svar: 116
    Sidste Meddelelse: 02.09.16, 09:28
  3. Svar: 84
    Sidste Meddelelse: 29.05.16, 07:16
  4. Svar: 59
    Sidste Meddelelse: 19.04.16, 09:55
  5. Optakts og kamptråd: Brøndby IF - FC København
    By Mads740 in forum De korte linier
    Svar: 49
    Sidste Meddelelse: 21.05.08, 12:47

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •