Se afstemningsresultater: Kampens resultat

Stemmeafgivere
34. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FCK sejr!

    13 38.24%
  • Uafgjort

    5 14.71%
  • FCK Nederlag...

    16 47.06%
Side 5 af 10 FørsteFørste ... 2345678 ... SidsteSidste
Viser resultater 61 til 75 af 139

Emner: Optakts- og kamptråd: Brøndby - FC København (15/04-18 kl. 16:00)

  1. #61
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    158

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby - FC København (15/04-18 kl. 16:00)

    Som jeg ser kampen forsvinder den centrale midtbane fuldstændig ud af kampen ved indskiftningen af Kvist og alt offensivt initiativ ender med et "los og en aflevering" der forhåbentlig forlænges af Santander. Med Falk på midten fik vi vi trods alt en række omstillinger hvor vi fik spillet os igennem presset, også i anden halvleg.

    Det var naturligt at få en balancespiller ind på det tidspunkt. Men det lykkedes ikke, dræbte vores offensiv og endte tragisk - med et dumt frispark, på et voldsomt ubehageligt sted og et hårdt spark, lige i bollerne...

    *graver sig ned*

    /Bechs

  2. De følgende 2 brugere er enige:

  3. #62
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby - FC København (15/04-18 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Ikke for at forsvare Kvist, men mener du virkeligt, at Falk centralt holder i længden? BIF vader jo igennem midtbanen i dag, som det passer dem. Det havde muligvis ikke været bedre med Kvist, men mon ikke idealopstillingen næste år indeholder en helt ny makker til Zeca, hvis det er muligt at finde en i transfervinduet.
    Ja det mener jeg virkelig. Rom blev ikke bygget på en dag. Alle kan jo blive enige om de offensive kvaliteter der udvises på den midtbanen. Javel Der skal finpudses Defensivt, Men alt er jo ikke perfekt når man kun har kørt den midtbane i 3 kampe ?. Kør den samme midtbane resten og sæson så kan man lave en evaluering efterfølgende.

    Jeg håber absolut ikke man køber en ny makker til Zeca, Sats på det man har og finpuds det. Ja Bif skaber mange chancer, men det gør vi også.

  4. De følgende 5 brugere er enige:

  5. #63
    Slush er offline Sun Lolly er det bedste!.
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    1,622

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby - FC København (15/04-18 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Ja det mener jeg virkelig. Rom blev ikke bygget på en dag. Alle kan jo blive enige om de offensive kvaliteter der udvises på den midtbanen. Javel Der skal finpudses Defensivt, Men alt er jo ikke perfekt når man kun har kørt den midtbane i 3 kampe ?. Kør den samme midtbane resten og sæson så kan man lave en evaluering efterfølgende.

    Jeg håber absolut ikke man køber en ny makker til Zeca, Sats på det man har og finpuds det. Ja Bif skaber mange chancer, men det gør vi også.
    Den midtbane burde skiftes om til en 3 mands midt, med Zeca som DM, Falk, som cm med Thomsen, Gregus eller Keita ved siden af sig.

  6. #64
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby - FC København (15/04-18 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Slush Se meddelelser
    Den midtbane burde skiftes om til en 3 mands midt, med Zeca som DM, Falk, som cm med Thomsen, Gregus eller Keita ved siden af sig.
    Det er også en mulighed. Thomsen er en dygtig spiller som vi også så mod Atletico, Men det kræver Ståle giver ham Chancen. Igen jeg syntes virkelige vi har spændende spillere at bygge videre på til næste sæson, hvis Ståle tør at være lidt modig/visionær :)

    Igen skader er jo svært at gardere sig imod. Heldige har vi altså hellere ikke været denne sæson på den front. På den anden side er BIF næsten været forskånet for skader i deres trup igennem hele sæson lige på nær Kliment.

  7. De følgende 4 brugere er enige:

  8. #65
    Tilmeldingsdato
    Jun 2014
    Indlæg
    89

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby - FC København (15/04-18 kl. 16:00)

    Man kan sige mange kloge ting om den her kamp, men når alt kommer til alt, så er det bare sort uheld, at vi ikke vinder/får uafgjort med hjem idag :(

  9. De følgende 9 brugere er enige:

  10. #66
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby - FC København (15/04-18 kl. 16:00)

    Har aldrig forstået behandlingen af Thomsen. Han har nærmest ikke fået nogle chancer, men starter inde i en udebanekamp mod Atletico Madrid og gør det godt. Herefter mindes jeg ikke, at han har spillet for førsteholdet. Meget underligt.


  11. #67
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby - FC København (15/04-18 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Har aldrig forstået behandlingen af Thomsen. Han har nærmest ikke fået nogle chancer, men starter inde i en udebanekamp mod Atletico Madrid og gør det godt. Herefter mindes jeg ikke, at han har spillet for førsteholdet. Meget underligt.
    Jeg er enig. Lidt irriterende at han har en tendens til at få småskader. Men en Thomsen i topform og fri for skader vil også pynte på holdet. Jeg syntes helt klart vi har de rigtige spillere på midtbanen til næste sæson.

  12. De følgende 3 brugere er enige:

  13. #68
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    1,641

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby - FC København (15/04-18 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Thomas Stage Se meddelelser
    Man kan sige mange kloge ting om den her kamp, men når alt kommer til alt, så er det bare sort uheld, at vi ikke vinder/får uafgjort med hjem idag :(
    Præcis - det er små marginaler der gør at vi ikke står med to sejre i træk -men lige nu gør det naturligvis ondt.
    If wars can be started by lies - they can be stopped by truth. (Julian Assange)

  14. #69
    Tilmeldingsdato
    Jul 2014
    Indlæg
    1,187

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby - FC København (15/04-18 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Har aldrig forstået behandlingen af Thomsen. Han har nærmest ikke fået nogle chancer, men starter inde i en udebanekamp mod Atletico Madrid og gør det godt. Herefter mindes jeg ikke, at han har spillet for førsteholdet. Meget underligt.
    Han har været uheldig med skader - blev skadet eksempelvis op til hjemmekampen mod FCH, hvor alle nok havde spået en midtbanekonstellation med ham.

    Men totalt enig. Jeg (og andre herinde, bevares) har længe råbt op omkring det kæmpe potentiale den mand har på midt-midt, men han er jo åbenbart bare ikke ståles mand. Vildt at tænke på, hvor meget snor spillere som Pieros, Pavlovic, Toutouh, Matic mm. har fået, mens Thomsen på ingen måde behandles sådan. Hvis han blev spillet i form, ville vi have den vildeste midt-midt, med zeca og falk/Thomsen. Kvist som reserve.

    Men nej, Thomsen skifter helt sikkert væk til sommer, hvilket for mig vil stå som det ultimative lavpunkt for Ståle, hvad angår spildt potentiale.

  15. De følgende 4 brugere er enige:

  16. #70
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    1,482

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby - FC København (15/04-18 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Thomas Stage Se meddelelser
    Man kan sige mange kloge ting om den her kamp, men når alt kommer til alt, så er det bare sort uheld, at vi ikke vinder/får uafgjort med hjem idag :(
    Jeg er enig i at vi har chancer nok til at vinde. Men helt ærligt så er det os der bliver spillet fuldstændig ud af brættet, tilmed af middelmådige spillere som virkelig slås med meget rent individuelt. Deres koncept er bare så meget bedre end vores. Måske står det ikke distancen internationalt, men hvis de får fat i vores budget et par år så tror jeg at fremtiden bliver lidt for spændende for min smag. Vi kommer dog igennem, og har også chancer... Men det er også en bagkæde som er sønderjyske værdig.

    Jeg ville ønske af hele mit hjerte at vi får fat i en spiller ala Ahmed Musa, hurtigt, teknisk og dermed er mareridt for store tunge spillere der har en høj bagkæde. Vores angriber sæt mangler virkelig noget variation.

  17. #71
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,842

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby - FC København (15/04-18 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Ikke for at forsvare Kvist, men mener du virkeligt, at Falk centralt holder i længden? BIF vader jo igennem midtbanen i dag, som det passer dem. Det havde muligvis ikke været bedre med Kvist, men mon ikke idealopstillingen næste år indeholder en helt ny makker til Zeca, hvis det er muligt at finde en i transfervinduet.
    De vader jo endnu mere igennem da Kvist kommer på banen. Der er simpelthen så meget plads omkring ham, og han gør samtidig Zeca langt mere ordinær, da Zecas rolle ændre sig med Kvist på banen. Falk bidrager med så meget fremadrettet, at det langt overstråler det han ikke har defensivt. Derudover stråler Zeca, når han kan spille der hvor han er bedst. Dermed ikke sagt at han er fremtidens mand på den centrale midtbane, men jeg er 200% mere tryg ved ham der end Kvist. Ja, faktisk er jeg også langt mere tryg med Thomsen, da han som type også vil få det bedste frem i Zeca.

    Ståle fejler i mine øjne, ved at sætte Kvist ind og ikke Wind. Han dræber det momentum FCK har haft i 2. halveg, og han lægger stor bremse på opspillet, og åbner en motorvej i rummet mellem forsvaret og midtbanen, hvilket leder til begge BØF's mål.


  18. #72
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby - FC København (15/04-18 kl. 16:00)

    Hvis det ikke var sikkert før, så er det det nu. Der skal lyde et modvilligt tillykke til Brøndby og Viasat med det danske mesterskab.

    Det var en tæt og spændende kamp på et rigtig godt niveau. Brøndby lagde klart bedst ud og vi kunne overhovedet ikke komme fri fra deres pres. Den taktiske løsning på dette var, hvis man skal tro Antonsson, blot at vente og håbe det blev mindre (det gjorde det da bestemt også).

    Vores etablerede spil var ikke videre imponerende, men vi var farlige, når vi fik spillet direkte og udnyttede Brøndbys massive pres. Når vi også fik kørt bolden rundt og spillet bredt, blev Brøndbys pres fint afmonteret, men vi fik det ikke udnyttet særlig ofte og slet ikke nok. Spillemæssigt havde vi især svært ved at byde ind med noget i anden halvleg og indsatsen blev kun værre som tiden gik, men det skyldes delvist også de taktiske valg. At vi stort set ikke vinder en andenbold i anden halvleg, understreger det fint.

    Defensivt så det noget blandet ud. Det var tydeligt, at vi var bange for at give Brøndby for meget rum mellem kæderne (hvilket ofte skete i det første kvarter) og derfor endte vi med, at stå meget dybt. Det fungerede dog fint for det meste, men i anden halvleg kunne vi ikke få skubbet op og bryde fri. Det gjorde dog, at Brøndby var nødsaget til at have mange skud fra distancen (over halvdelen af deres afslutninger).
    Det er en rigtig skam, at vi ikke fik bedre styr på Brøndbys presspil, da det også medførte, at vores eget presspil stort set ikke eksisterede. Mange af de angreb, hvor vi ikke fik afsluttet, resulterede med, at Brøndby kørte kontra og fik afsluttet og resten resulterede i, at Brøndby fik fastholdt bolden. Vi kunne slet ikke matche dem på det punkt og det hjalp på ingen måde at få Kvist ind.

    Stephan Andersen står en fin kamp med mange gode redninger. Han så lidt usikker ud i nogle aktioner, men de endte heldigvis ikke med at koste (ikke at det betyder noget nu).

    Ankersen havde en stærk første halvleg både offensivt og defensivt. Hans løb i feltet ved scoringen er rigtig godt og det er lige præcis her man kan ramme Brøndby, når de ofrer så meget centralt. Anden halvleg blev ikke rigtigt til så meget, men det er næppe hans skyld.

    Lüftner spillede en stærk kamp, hvor han endda redder Stephan to gange. Vavro havde denne gang en svagere kamp med en del fejl. Opdækningen kiksede desværre en smule ved Brøndbys scoring, men ellers gjorde de to det tilsammen ganske fint.

    Boilesen havde en ganske svag kamp. Han var ikke overbevisende defensivt, mens han offensivt kun bød ind en smule i første halvleg. Han havde bestemt nogle gode aktioner, men jeg forventer langt mere af en back mod Brøndby.

    Fischers præstation giver vel sig selv. Hans rolle på kanten var især gennemført og selvom han ”forsvinder” lidt fra opspillet som angriber, gjorde han det også fint her. Han var dog savnet i vores opspil og det koster os måske kampen, at rykke ham op i angrebet.

    Zeca gjorde det, ligesom Fischer, også rigtig godt. Han havde dog svært ved at komme ind til duellerne, da han ofte var så alene med så mange Brøndbyspillere, men alligevel lykkedes han med mange af sine aktioner. Han vandt dog ikke helt så mange andenbolde som man kunne håbe og det gjorde også, at vi havde rigtig svært ved at fastholde vores angreb.

    Kvist var elendig. Har han spillet sin sidste kamp for os vil jeg ikke brokke mig. Han kommer ind for at stabilisere, men formår det på ingen måde. Jeg tror ikke han vandt en eneste duel, ligesom han ikke fik lukket ned for afleveringer og generelt lå han for langt fra sine modspillere. Man må næsten forvente, at han skulle sidde tæt på Mukhtar og det gik som bekendt ikke ret godt og han ender med, at begå et tåbeligt frispark på en meget farlig position.

    Falk er lidt sværere at vurdere. Han deltog fint i vores presspil, der dog var begrænset og ineffektivt og offensivt havde han svært ved, at sætte spillet og bryde igennem. Det lykkedes dog og han fik lagt op til scoringen. Jeg er en fan af den rolle Falk har på midtbanen, men jeg synes også, at rollen skal tilfalde en anden.

    Skov spiller ikke en god kamp. Alt for få vellykkede aktioner og meget lidt indflydelse i det defensive. Han er en god gennembrudsspiller, men det fik han slet ikke mulighed for at vise, da Brøndby bare begik frispark når han var ved at slippe væk. Havde vi haft mere fokus på sideskift kunne han måske være kommet frem til mere. I forhold til straffesparket kan man altid være bagklog, men det er måske for meget pres, at lade en 21-årig tage sparket – især når han ikke har været i klubben særlig lang tid og ikke har spillet den bedste kamp (noget andet er, at han skulle være skiftet ud inden).

    Pieros gjorde det lidt blandet indtil han blev skadet. Generelt supplerede han Santander godt, på trods at de svære betingelser. Hans afslutning på overliggeren er uheldig, men han kan nok heller ikke se bolden, da Santander også hopper foran ham.

    Santander gjorde det også lidt blandet. Han tog rigtig mange dueller og nogle udmøntede sig også i farlige situationer, men han kom vist ikke frem til nogle afslutninger og det er virkelig ikke imponerende.
    Generelt skal vi have mere ud af vores angribere i sådan en kamp for ellers ser jeg ingen årsag til at have to inde på samme tid.

    Kehlet gjorde det præcis som forventet – det eneste overraskende er, at han dømte straffesparket. Et hav af oversete frispark (vi ender faktisk med, at begå væsentligt flere frispark end Brøndby og det siger vel det hele) og advarsler. Nørgaard kan med rette modtage hele fire advarsler, ligesom Jung kan modtage to. Det er klart, at det gavner Brøndby når der bliver overset(/tilladt?) så mange frispark og det gavner dem især, at de så ofte kan bremse vores farlige opspil uden at modtage advarsler. Det skal dog ikke være en undskyldning, da vi godt efterhånden må kende Kehlet. Vi skal kunne matche fysikken og så må vi også kunne bremse deres opspil på en lignende måde. I virkeligheden begår Brøndby frispark, stort set hver gang de satser i deres pres og det ikke lykkedes, og det kan man jo sagtens forstå, når det ikke har nogle konsekvenser.

    Selvom det ser sort ud i dag, så har truppen trods alt stadig gode fremtidsperspektiver, men jeg begynder godt nok at frygte sommerens transfervindue. Til sidst skal der naturligvis også lyde en tak til de møgsinker, der ikke kunne styre sig og gjorde, at vi ikke måtte have tilhængere med til dette derby. I sikrede virkelig en rigtig Brøndbyfest.

  19. De følgende 6 brugere er enige:

  20. #73
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,863

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby - FC København (15/04-18 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Stenum Se meddelelser
    Fire nederlag ud af fire til ærkerivalen og en helt igennem katastrofe af en sæson. Fejlkøb og kæmpe udrensninger i truppen - ansvaret falder selvfølgelig tilbage på vores manager. Vi har vundet nærmest alt i de sidste 10 år - men vi har også været økonomisk "fucking miles away" og har haft spillere, de andre hold kun kunne have våde drømme om. Så er det, man spørger sig selv: Hvad kan Ståle egentlig udrette, når han ikke har de bedste spillere til rådighed? Lige nu virker det i hvert fald som latterligt meget mindre end de tre tophold kan.

    Det er eklatant, at man må hive en, i forhold til superligastandard, stjernespiller som Victor Fischer ind for at rette bare nogenlunde op på det miserable forår. Så fik Ståle endelig noget, der igen kunne skygge over hans sparsomme træneregenskaber.

    Vi var en hel del herinde, der hurtigt kunne se, at Toutouh var for ringe til holdet. Og hvad gik der - fire måneder? - før Ståle endelig selv fik øjnene op for, at løbet var kørt for ham. Det samme med Pavlovic og en hel del andre. Min tillid til Ståle er væk - og har været det i et stykke tid. Og det er selvfølgelig efter kampe som denne, dem, som gør ekstra ondt, at man igen må fremhæve det åbenlyse: Ståle skal væk.
    Det kuriøse ved det hele er, at Ståle altid har fået skudt i skoen at han ikke kan sætte en offensiv op, og det altid er basen og det defensive udgangspunkt der har været hans styrke. Det er i sandhed den omvendte verden, hvor målene piver om ørerne på os.

  21. De følgende 4 brugere er enige:

  22. #74
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby - FC København (15/04-18 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    Det kuriøse ved det hele er, at Ståle altid har fået skudt i skoen at han ikke kan sætte en offensiv op, og det altid er basen og det defensive udgangspunkt der har været hans styrke. Det er i sandhed den omvendte verden, hvor målene piver om ørerne på os.
    Personligt har jeg ikke haft noget imod Ståles Start 11 de sidste 3 kampe. Udover et par amatør opdæknings fejl mod FCM så syntes jeg vi har gjort det fornuftigt de sidste 3 kampe. Der er ikke langt fra succes til fiasko. Som jeg ser det kunne vi snildt have stået med 2 sejre mod BIF og FCM her ugen derpå. Men de berømte marginaler er bare i mod os denne sæson :(.

    Jeg husker tydeligt stadig Sotirious Stoleskud lige før FCM score til 3-2 Samt selvfølgelig Robert Skovs mulighed for at lukke kampen til 0-2. Ak jaaaa

  23. De følgende 7 brugere er enige:

  24. #75
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,863

    Re: Optakts- og kamptråd: Brøndby - FC København (15/04-18 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Personligt har jeg ikke haft noget imod Ståles Start 11 de sidste 3 kampe. Udover et par amatør opdæknings fejl mod FCM så syntes jeg vi har gjort det fornuftigt de sidste 3 kampe. Der er ikke langt fra succes til fiasko. Som jeg ser det kunne vi snildt have stået med 2 sejre mod BIF og FCM her ugen derpå. Men de berømte marginaler er bare i mod os denne sæson :(.

    Jeg husker tydeligt stadig Sotirious Stoleskud lige før FCM score til 3-2 Samt selvfølgelig Robert Skovs mulighed for at lukke kampen til 0-2. Ak jaaaa
    Man kan snakke om held/uheld, men til syvende og sidst handler det også om kvalitet. Ved udligningen bliver der slet ikke markeret tæt nok inde centralt. Der bliver kigget alt for meget fodbold.

  25. De følgende 4 brugere er enige:

Side 5 af 10 FørsteFørste ... 2345678 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 96
    Sidste Meddelelse: 07.02.18, 12:12
  2. Svar: 116
    Sidste Meddelelse: 02.09.16, 09:28
  3. Svar: 84
    Sidste Meddelelse: 29.05.16, 07:16
  4. Svar: 59
    Sidste Meddelelse: 19.04.16, 09:55
  5. Optakts og kamptråd: Brøndby IF - FC København
    By Mads740 in forum De korte linier
    Svar: 49
    Sidste Meddelelse: 21.05.08, 12:47

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •