Side 7 af 8 FørsteFørste ... 45678 SidsteSidste
Viser resultater 91 til 105 af 119

Emner: Hej, Sektion 12, hold jeres pyro for jer selv!

  1. #91
    MZ er offline What airdefence doing?
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    1,130

    Re: Hej, Sektion 12, hold jeres pyro for jer selv!

    Citat Oprindeligt indsendt af Mgt09 Se meddelelser
    Så det her er ikke et bevis? https://www.youtube.com/watch?v=cd7CdM0JLWY - Vil du have flere?

    BUM!

    Ommer.
    Det er i øvrigt flot sikkerhedsmæsigt koordineret at den tingest der bliver affyret op i taget, og dermed reflekteret nedad, omkring 1:23 i den video eksploderer lige præcis ud for banneret og ikke direkte i hovedet på folk på enten øvre eller nedre. Bravo. (I kan være A)

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #92
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    1,039

    Re: Hej, Sektion 12, hold jeres pyro for jer selv!

    Citat Oprindeligt indsendt af Toby Se meddelelser
    Haha. Nej, det er helt bestemt ikke et bevis. At pyroteknik bliver brugt og koordineret i forbindelse med tifoer siger intet om hvordan det bliver finansieret.
    Så stop venligst dig selv og brug kræfterne på noget du ved noget om. Ommer.
    Pointen var jo ikke at det betød noget hvilket dankort pengene bliver trukket på for de individuelle dele. Pointen var at bare det at de er koordinerede betyder at man må forholde sig til at TIFO-penge går til at danne koordineret baggrund for pyro, som klubben smider en masse penge i bøder for, udgør en sikkerhedsrisiko, etc.

    Det er det mindste problem om der står banner og romerlys på separate budgetter.
    Mvh. Morten
    GatoConBotas's Avatar

  4. De følgende 10 brugere er enige:

  5. #93
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Hej, Sektion 12, hold jeres pyro for jer selv!

    Citat Oprindeligt indsendt af Toby Se meddelelser
    Der er også eksempler på, at der ikke er blevet affyret pyro til kampe for ikke at "ødelægge" tifoen.
    Ganske interessant info. Især fordi man jo ofte har hørt fra dele af stemningssegmentet, at pyro ikke kan stoppes af fangrupperinger, capo, ledende tilskuere eller lignende, da man ikke kan styre alle tilskuere. Det kan man jo så åbenbart godt, hvis man vil....

    Altså med mindre man bare har været heldig lige de dage.... ;-)

  6. De følgende 8 brugere er enige:

  7. #94
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    1,039

    Re: Hej, Sektion 12, hold jeres pyro for jer selv!

    Citat Oprindeligt indsendt af Toby Se meddelelser
    Der blev skrevet at tifokassen betaler for det pyroteknik der bliver affyret generelt, hvilket jeg afviser (forklaring i tidligere indlæg).

    Pyroteknikken vil blive anvendt om der er tifo eller ej. Der er også massere eksempler på at den bliver anvendt før eller efter en tifo.
    Så nej, tifoer er ikke baggrund for pyro. Der er også eksempler på, at der ikke er blevet affyret pyro til kampe for ikke at "ødelægge" tifoen.
    Nu ved jeg ikke om du fik læst det første indlæg igen, men giv det lige et skud og fortæl mig hvor der står at tifokassen betaler for pyro?

    Du kunne også vælge at stå ved, at lysene måske ikke er betalt af tifokassen men det er resten af tifoen ofte. Den måde lysene og fyrværkeriet bruges på i forbindelse med tiffens budskab, det ville ikke fungere uden tiffe-pengene som betaler tifoen. Så ja, der er sammenhæng og det kan også godt argumenteres for, at man betaler for lys når man giver tifopenge, så længe de to ting bruges helt kordineret sammen.
    Der er ikke nogen der er i tvivl om at der nok skal dukke noget pyro op her og der alligevel. Men når vi står i en situation hvor vi kan ende med lukkede tribuner og endnu flere store bøder, så må det være fair at spørge sigselv om man stadig er ok med at støtte tifokassen.

    Som du selv siger: Der regelmæssig koordination mellem tifo og pyro, også hvis det ikke er AL pyro.
    Mvh. Morten
    GatoConBotas's Avatar

  8. Den følgende bruger er enig i dette:

  9. #95
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Hej, Sektion 12, hold jeres pyro for jer selv!

    Citat Oprindeligt indsendt af Toby Se meddelelser
    Der er også eksempler på, at der ikke er blevet affyret pyro til kampe for ikke at "ødelægge" tifoen.
    Hvilket jo kun bekræfter, at tifoerne og pyroen er sovset uløseligt ind i hinanden!

    Hvis man er modstander af pyro (om ikke andet i den form, som det foregår under nu med sikkerhedsrisiko for medfans og risiko for heftige sanktioner fra DBU og UEFA), bør man undlade at give penge til tifokassen, før tifofolkene aktivt går ud og tager afstand fra pyroen og garanterer, at man ikke vil bruge den i tifoerne.

    At tro at man kan donere penge til tifoer uden samtidig at støtte pyrobevægelsen er i hvert fald hamrende naivt.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013


  10. #96
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Hej, Sektion 12, hold jeres pyro for jer selv!

    Jeg kom frem til selvsamme beslutning for et par dage siden. Så jeg kommer ikke til at bruge flere penge på tifokassen foreløbig.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  11. De følgende 9 brugere er enige:

  12. #97
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    265

    Re: Hej, Sektion 12, hold jeres pyro for jer selv!

    Jeg har ikke bidraget til tifoindsamlingerne i flere år af samme grund. Og jeg ændrer ikke holdning eller velvillighed FØR problemerne med pyroen er løst.
    Casper the ghost

  13. De følgende 7 brugere er enige:

  14. #98
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Hej, Sektion 12, hold jeres pyro for jer selv!

    Det er egentlig fuldstændig vanvittigt at vi skal diskutere om noget som ikke er lovligt. Argumenter er jo ligegyldige - vi snakker jo ikke om ar bryde loven for at kæmpe imod menneskerettigheder eller klimaet. Vi snakker om pyro, som for nogle øger stemningen og for andre smadre den.

    Sektionen skaber en fantastisk stemning med eller uden pyro og jeg ville være ked af ikke at nyde den stemning og den glæde jeg ser - men det er virkelig på tide, at man selv siger stop derovre inden FCK bliver tvunget til et eller andet drastisk, som de i virkeligheden ikke ønsker.


  15. #99
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    681

    Re: Hej, Sektion 12, hold jeres pyro for jer selv!

    Nu du læser dårligt, så må jeg vel hellere hjælpe til.
    Citat Oprindeligt indsendt af aegh Se meddelelser
    Er der sammenhæng mellem tifo-kassen og lys? Altså er lys en del af tifoerne?
    ”Altså er lys en del af tifoerne?” Hertil svares
    Citat Oprindeligt indsendt af 1128 Se meddelelser
    Nej.
    … hvilket jo er løgn, som youtube klippet dokumenterer..

    Citat Oprindeligt indsendt af Toby Se meddelelser
    Haha. Nej, det er helt bestemt ikke et bevis. At pyroteknik bliver brugt og koordineret i forbindelse med tifoer siger intet om hvordan det bliver finansieret.
    Så stop venligst dig selv og brug kræfterne på noget du ved noget om. Ommer.
    Er det fordi du ikke KAN eller ikke VIL læse hvad jeg skriver? Jeg siger at det bruges som en del af en finansieret tifo, så der er sammenhæng (læs hvad Gaton skriver) - det ER faktum, som filmen viser om du vil det eller ej. Punktum.

    Så stop selv op, og brug kræfterne på at læse hvad som står.

  16. De følgende 3 brugere er enige:

  17. #100
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    681

    Re: Hej, Sektion 12, hold jeres pyro for jer selv!

    Citat Oprindeligt indsendt af Toby Se meddelelser
    Det er ikke tifogruppens skyld, at folk der anvender pyroteknik vælger at bruge det i forbindelse med vores tifoer.

    Så tifogruppen stod ikke bag tifoen imod Brøndby...... Ok...
    Sidst redigeret af Mgt09 : 12.01.20 kl. 16:35

  18. #101
    Tilmeldingsdato
    Oct 2011
    Indlæg
    875

    Re: Hej, Sektion 12, hold jeres pyro for jer selv!

    Citat Oprindeligt indsendt af Toby Se meddelelser
    Jo? Men det er ikke deres skyld, at der bliver skudt 100 romerlys før, under eller efter deres tifo.
    Så de (lovlige?) "romerlys" fra tryllestaven er ikke tifogruppens værk? Eller den del var måske godkendt af FCK der søger pyrohjælp hos UEFA?

  19. #102
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Hej, Sektion 12, hold jeres pyro for jer selv!

    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)


  20. #103
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Hej, Sektion 12, hold jeres pyro for jer selv!

    Citat Oprindeligt indsendt af Toby Se meddelelser
    Folk her skal seriøst bare være glade for, at de folk der anvender pyro vælger at anvende det på en måde der ikke ødelægger stemningen (og vores tifoer).

    Pyroteknik vil være der om folk kan lide det eller ej. At dem der anvender pyroteknik har brugt det i forbindelse med vores tifoer, har intet med vores tifokasse at gøre.
    At I har tænkt sig at boykotte tifokassen er bare lavt. Det gavner på ingen måde, at vi har færre eller mindre tifoer. Det vil kun gøre at "pyro-fanatikerne" har mere frirum og det vil bestemt ikke medfører mindre pyro.
    1) vi er virkelig mange, som på ingen måder mener pyro skaber stemning. Det har den fuldstændige modsatte effekt og det bør I nok tænke lidt mere over end hvad andre mener, fremfor egne rygklappere.

    2) pyroteknik er på ingen måder et most for at have en god stemning. Det er virkelig et dårligt argument

    3) hvis der er en tydelig sammenhæng mellem tifo og pyro, så stopper mon betaling også. Det har jeg efterhånden set for mange eksempler på. Seneste var imod Malmø

  21. De følgende 5 brugere er enige:

  22. #104
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    681

    Re: Hej, Sektion 12, hold jeres pyro for jer selv!

    Citat Oprindeligt indsendt af Toby Se meddelelser
    Jo? Men det er ikke deres skyld, at der bliver skudt 100 romerlys før, under eller efter deres tifo.
    Så siger vi det.. MMmmm klart. Og tryllestaven heller ikke deres værk. Helt tilfældigt. Klart.

  23. #105
    Tilmeldingsdato
    Apr 2019
    Indlæg
    543

    Re: Hej, Sektion 12, hold jeres pyro for jer selv!

    Puha, er det ældresagens forum det her? Vores tifogrupper laver spektakulære tifoer, som flere gange er gået verden rundt og har promoveret klubben vanvittig meget. Er det et fripas til at bryde reglerne? Nej! Men det kan seriøst ikke pisse mig af, at man laver det med tryllestaven, det var så fedt at se. Ligesom jeg nød synet fra Øvre C, da de lavede kanonkugle-tifoen og lige gav den det perfekte finish med den sorte røg.

    Jeg har nu sat min faste overførsel lidt op, så jer der aldrig selv lige træder lidt for meget på speederen, snakker i telefon på cyklen osv. kan slippe for at støtte tifokassen. Min familie sætter pris på arbejdet, og vi glæder os næsten mere til at se, hvad der er forberedt af sektionsfolket til de store kampe end vi glæder os til selve spillet. Hav nu en god mandag folkens, og husk at være lidt positive, så bliver livet sgu bare lidt sjovere :-)

  24. De følgende 12 brugere er enige:

Side 7 af 8 FørsteFørste ... 45678 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Afstemning Pyro!
    By superestrella in forum De korte linier
    Svar: 16
    Sidste Meddelelse: 07.10.11, 16:41
  2. Hvilken funktion/plads har du selv på et fodbold-hold?
    By pentium inside in forum Diverse
    Svar: 24
    Sidste Meddelelse: 26.03.08, 20:15
  3. En lille Film(pyro)
    By Ace20 in forum De korte linier
    Svar: 8
    Sidste Meddelelse: 21.01.05, 08:34

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •