Side 8 af 8 FørsteFørste ... 5678
Viser resultater 106 til 119 af 119

Emner: Hej, Sektion 12, hold jeres pyro for jer selv!

  1. #106
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Hej, Sektion 12, hold jeres pyro for jer selv!

    Citat Oprindeligt indsendt af qwert Se meddelelser
    Men det kan seriøst ikke pisse mig af, at man laver det med tryllestaven, det var så fedt at se.
    Nu kan jeg ikke tale for andre, men det pisser nu heller ikke mig af overhovedet. Hvis pyroen bliver på s12, så er jeg principielt ligeglad med pyro inkluderet i tifoer, sålænge FCK åbenlyst siger god for det (mere eller mindre officielt). Mit helt store problem er alt det pyro, som foregår udover tifoerne. Det hører absolut ingen steder hjemme og skader kun klubben. Det fyres kun af som selvpromoveringen - at nogle påstår at det er for at støtte holdet er direkte latterligt.

    Faktisk nyder jeg at se tifoerne (også dem med pyro indbygget), men når de pludselig kan risikere at skade klubben alvorligt med tribunelukninger (og sikkert værre, hvis det fortsætter), så er det dog åbenlyst, at det i hvert fald i Europa er tid til at stoppe. Vægtningen må nu en gang være, hvad der er vigtigst for klubben og ikke, hvad der giver mest omtale i fanmiljøer. Formår man ikke dette, ja så stopper mine indbetalinger naturligvis også. Jeg kan ikke aktivt støtte noget, som reelt set skader klubben.

    Desuden har jeg forøvrigt et ret stort problem med pyro på udebane, hvilket konkret har betydet at jeg aldrig ser FCK-kampe på udebane på FCK-afsnit. Men det hører nok til i en anden debat.
    Sidst redigeret af k@sper : 13.01.20 kl. 12:07


  2. #107
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    445

    Re: Hej, Sektion 12, hold jeres pyro for jer selv!

    Hvis klubben lagde de årlige pyro bøder oven i sæsonkort prisen på S12 ville dem der synes det er fedt betale gildet. Det bliver vel et sted mellem 200-400 ekstra pr. sæsonkort.
    Der har allerede været rygter om at fremtidige overtrædelser vil betyde at S12 kan rydes til kampe, hvilket også lyder rimeligt.

    Som Toby siger: "Jeg siger, at der altid vil være pyro. Det kan folk herinde ikke gøre noget ved" - og det er rigtigt. Det er kun noget der kan ændres hvis der kommer selvjustits på Sektionen. Den er desværre hævet over gældende regler.
    Mvh Anders
    -----------------------------------------------
    Pessimist for life

  3. #108
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    425

    Re: Hej, Sektion 12, hold jeres pyro for jer selv!

    Citat Oprindeligt indsendt af Anders Se meddelelser
    Hvis klubben lagde de årlige pyro bøder oven i sæsonkort prisen på S12 ville dem der synes det er fedt betale gildet. Det bliver vel et sted mellem 200-400 ekstra pr. sæsonkort.
    Der har allerede været rygter om at fremtidige overtrædelser vil betyde at S12 kan rydes til kampe, hvilket også lyder rimeligt.

    Som Toby siger: "Jeg siger, at der altid vil være pyro. Det kan folk herinde ikke gøre noget ved" - og det er rigtigt. Det er kun noget der kan ændres hvis der kommer selvjustits på Sektionen. Den er desværre hævet over gældende regler.
    Selvjustits?

    Nu skulle man tro at vi efter 2 årtier med den samme lange debat, alle havde flyttet os så meget, at man i det mindste ikke længere kunne finde på at kræve den slags ansvar af sine medfans. Det havde vi så alligevel ikke.

    Jeeeebus for en retrotråd.

  4. De følgende 5 brugere er enige:

  5. #109
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    1,483

    Re: Hej, Sektion 12, hold jeres pyro for jer selv!

    Citat Oprindeligt indsendt af Bubbibjørnen Se meddelelser
    Jeeeebus for en retrotråd.
    Den gik allerede fuld retro da der kom et forslag om at tænde for sprinkleranlægget når de første lys bliver tændt LOLZ. Første (men absolut ikke sidste) gang det forslag kom på banen var for 11 år siden
    Sløjfen den forpligter!
    Dingo's Avatar

  6. De følgende 6 brugere er enige:

  7. #110
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    196

    Re: Hej, Sektion 12, hold jeres pyro for jer selv!

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Nu kan jeg ikke tale for andre, men det pisser nu heller ikke mig af overhovedet. Hvis pyroen bliver på s12, så er jeg principielt ligeglad med pyro inkluderet i tifoer, sålænge FCK åbenlyst siger god for det (mere eller mindre officielt). Mit helt store problem er alt det pyro, som foregår udover tifoerne. Det hører absolut ingen steder hjemme og skader kun klubben. Det fyres kun af som selvpromoveringen - at nogle påstår at det er for at støtte holdet er direkte latterligt.

    Faktisk nyder jeg at se tifoerne (også dem med pyro indbygget), men når de pludselig kan risikere at skade klubben alvorligt med tribunelukninger (og sikkert værre, hvis det fortsætter), så er det dog åbenlyst, at det i hvert fald i Europa er tid til at stoppe. Vægtningen må nu en gang være, hvad der er vigtigst for klubben og ikke, hvad der giver mest omtale i fanmiljøer. Formår man ikke dette, ja så stopper mine indbetalinger naturligvis også. Jeg kan ikke aktivt støtte noget, som reelt set skader klubben.

    Desuden har jeg forøvrigt et ret stort problem med pyro på udebane, hvilket konkret har betydet at jeg aldrig ser FCK-kampe på udebane på FCK-afsnit. Men det hører nok til i en anden debat.
    Jeg starter med verdens største disclaimer da jeg ikke ved noget om det, men i hele denne snak om pyro som jo om vi vil det eller ej, er en ret inkorporeret del af det aktive fanmiljø på S12, har et par spørgsmål rejst sig.

    Der er jo ingen tvivl om at klubben ved, at med den fantribune og den kultur der findes omkring S12, så følger der pyro med. Dette koster klubben en række bøder løbende. Der er så snakken om det skader klubben via disse bøder, og pengene står da også helt sikkert bedre på FCK's bankbog end hos UEFA, DBU, Divisionsforeningen eller hvem der nu modtager dem.

    Jeg kunne dog godt tænke mig en vurdering af hvor meget dette pyro reelt skader klubben? Kunne der laves en business case, og er det måske denne der gør at klubben ikke bekæmper det hårdere?

    Hvis vi tager denne nyhed "FCK HAR HAFT TILSKUERFREMGANG I SUPERLIGA-GRUNDSPIL OG EUROPA

    F.C. København har i Superligaens grundspil haft 17,3 % flere tilskuere end sidste sæson.
    Det skriver klubben på sin hjemmeside.

    17/18-sæsonen var resultatmæssigt FCKs dårligste i mange år, men også i forhold til grundspillet i 16/17-sæsoner har Løverne en fremgang på ca. 16 %. Også i UEFA Europa League-gruppespillet havde klubben en fremgang på ca. 21 % i forhold til 2017/18 og på hele 60 % i forhold til vores deltagelse i 2014/15.

    Spillet på banen, resultaterne og stemningen på tribunerne har naturligvis stor betydning, men også faktorer som kamptidspunkter, vejret m.m. spiller ind, skriver FCK.

    "Vi vurderer også, at nye tiltag som mere fleksible sæsonkort samt løbende abonnement bidrager til fremgangen," siger Jacob Lauesen, der er ansvarlig for marketing og udvikling.

    Og selv om det endnu er på et spinkelt grundlag, tror Superligaens nummer ét også på, at klubbens seneste tiltag med prisdifferentiering har en positiv effekt, når man til en række kampe nu kan købe enkeltbilletter til 100 kr."


    Denne tilskuerfremgang var fra 12.975 til 15.214 pr. kamp i grundspillet sidste år. I år har vi så vidt jeg kan se 16.419 i grundspillet. Hvis de alle har købt den billigste billet på 100 kr. pr. kamp meget forsimplet giver det knap 4.5 mio kr. ekstra i billetindtægter i Superligaen for 13 hjemmekampe. Hvor mange af disse kommer af totaloplevelsen og pga de stemningsmæssige rammer?

    Mit spørgsmål er egentligt meget simpelt. Vurderer klubben og andre simpelthen at selvom brugere på Sidelinien mener beløbene for bøder er høje, så er værdien i det der følger med at nurse det miljø qua den stemning der skabes og bidraget til totaloplevelsen, hvor man ved pyro følger med så meget større i afledte indtægter af flere tilskuere, mere omtale og promovering etc. at man koldt og kynisk vurderer at det rent faktisk ikke skader klubben - men gavner den ikke at gøre en indsats?

    Ovenstående kan skydes ned på mange måder, kunne stemning ikke skabes uden pyro? er der en sammenhæng mellem tilskuerfremgang/stemning og pyro? etc. etc. men kunne det tænkes at klubben ikke ser pyro som noget der skader? men rent faktisk på nogen punkter gavner klubben for nuværende?

  8. De følgende 2 brugere er enige:

  9. #111
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Hej, Sektion 12, hold jeres pyro for jer selv!

    Citat Oprindeligt indsendt af Kixsomanov Se meddelelser
    Jeg starter med verdens største disclaimer da jeg ikke ved noget om det, men i hele denne snak om pyro som jo om vi vil det eller ej, er en ret inkorporeret del af det aktive fanmiljø på S12, har et par spørgsmål rejst sig.

    Der er jo ingen tvivl om at klubben ved, at med den fantribune og den kultur der findes omkring S12, så følger der pyro med. Dette koster klubben en række bøder løbende. Der er så snakken om det skader klubben via disse bøder, og pengene står da også helt sikkert bedre på FCK's bankbog end hos UEFA, DBU, Divisionsforeningen eller hvem der nu modtager dem.

    Jeg kunne dog godt tænke mig en vurdering af hvor meget dette pyro reelt skader klubben? Kunne der laves en business case, og er det måske denne der gør at klubben ikke bekæmper det hårdere?

    Hvis vi tager denne nyhed "FCK HAR HAFT TILSKUERFREMGANG I SUPERLIGA-GRUNDSPIL OG EUROPA

    F.C. København har i Superligaens grundspil haft 17,3 % flere tilskuere end sidste sæson.
    Det skriver klubben på sin hjemmeside.

    17/18-sæsonen var resultatmæssigt FCKs dårligste i mange år, men også i forhold til grundspillet i 16/17-sæsoner har Løverne en fremgang på ca. 16 %. Også i UEFA Europa League-gruppespillet havde klubben en fremgang på ca. 21 % i forhold til 2017/18 og på hele 60 % i forhold til vores deltagelse i 2014/15.

    Spillet på banen, resultaterne og stemningen på tribunerne har naturligvis stor betydning, men også faktorer som kamptidspunkter, vejret m.m. spiller ind, skriver FCK.

    "Vi vurderer også, at nye tiltag som mere fleksible sæsonkort samt løbende abonnement bidrager til fremgangen," siger Jacob Lauesen, der er ansvarlig for marketing og udvikling.

    Og selv om det endnu er på et spinkelt grundlag, tror Superligaens nummer ét også på, at klubbens seneste tiltag med prisdifferentiering har en positiv effekt, når man til en række kampe nu kan købe enkeltbilletter til 100 kr."


    Denne tilskuerfremgang var fra 12.975 til 15.214 pr. kamp i grundspillet sidste år. I år har vi så vidt jeg kan se 16.419 i grundspillet. Hvis de alle har købt den billigste billet på 100 kr. pr. kamp meget forsimplet giver det knap 4.5 mio kr. ekstra i billetindtægter i Superligaen for 13 hjemmekampe. Hvor mange af disse kommer af totaloplevelsen og pga de stemningsmæssige rammer?

    Mit spørgsmål er egentligt meget simpelt. Vurderer klubben og andre simpelthen at selvom brugere på Sidelinien mener beløbene for bøder er høje, så er værdien i det der følger med at nurse det miljø qua den stemning der skabes og bidraget til totaloplevelsen, hvor man ved pyro følger med så meget større i afledte indtægter af flere tilskuere, mere omtale og promovering etc. at man koldt og kynisk vurderer at det rent faktisk ikke skader klubben - men gavner den ikke at gøre en indsats?

    Ovenstående kan skydes ned på mange måder, kunne stemning ikke skabes uden pyro? er der en sammenhæng mellem tilskuerfremgang/stemning og pyro? etc. etc. men kunne det tænkes at klubben ikke ser pyro som noget der skader? men rent faktisk på nogen punkter gavner klubben for nuværende?
    Hvis vi nu aftaler, at der absolut intet pyro fremkommer i 2020, så kan vi måle med 2019. Jeg synes, at det er ualmindelig søgt at sige, der er en sammenhæng mellem brug af Pyro og tilskuerfremgang.

  10. De følgende 7 brugere er enige:

  11. #112
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Hej, Sektion 12, hold jeres pyro for jer selv!

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Hvis vi nu aftaler, at der absolut intet pyro fremkommer i 2020, så kan vi måle med 2019. Jeg synes, at det er ualmindelig søgt at sige, der er en sammenhæng mellem brug af Pyro og tilskuerfremgang.
    Men omvendt er det vel ikke søgt at påstå at de tiltag der er lavet for stemningstribunen de sidste 5 år, har bidraget til fremgangen. Det er jo et klart bedre produkt at være i parken, når begge afsnit er udsolgt, frem for bare nedre.

  12. De følgende 2 brugere er enige:

  13. #113
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Hej, Sektion 12, hold jeres pyro for jer selv!

    Citat Oprindeligt indsendt af Kixsomanov Se meddelelser
    Jeg kunne dog godt tænke mig en vurdering af hvor meget dette pyro reelt skader klubben? Kunne der laves en business case, og er det måske denne der gør at klubben ikke bekæmper det hårdere?
    Jeg tror sådan set, at du har fat i en pointe. For jeg tror uden tvivl, at FCK har siddet og vægtet fordele og ulemper mht at tage kampen omkring pyro. Og jeg tror bestemt at konklusionen så langt har været, at konsekvenserne og prisen (ikke kun økonomisk) for at få pyro væk er meget større end de bøder man ellers får. Det handler ikke nødvendigvis om, at pyro får flere på stadion (det kan nok ikke afvises, men jeg tror den er noget søgt), men konsekvenserne omkring samarbejdet med stemningsfolket vil være yderst ødelæggende for alt det gode, man har bygget.

    Men når du nu spørger, hvad pyro reelt skader klubben, så handler det for mig mere om de konsekvenser, som UEFA langsomt er ved at hive frem. Det handler om lukkede tribuner, men på sigt kan vi vel også snakke om udelukkelse fra turneringer, hvis tingene eskalerer - og her hjælper den konstante konfliktsøgning fra vores fans side (f.eks. med bannere, der kalder UEFA for mafia, svin osv) næppe.

    Samtidig står FCK vel også med et KÆMPE forklaringsproblem den dag nogen kommer alvorligt til skade med pyro, når man mere eller mindre officielt tillader pyro på S12.
    Sidst redigeret af k@sper : 14.01.20 kl. 19:48

  14. De følgende 3 brugere er enige:

  15. #114
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    1,097

    Re: Hej, Sektion 12, hold jeres pyro for jer selv!

    Nu er FCK simpelthen på randen af udelukkelse fra UEFAs turneringer? Om ikke andet, så sørger nærværende tråd da for spøgelsernes overlevelse og et øget indtag af popcorn hos undertegnede.
    Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe.

  16. #115
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Hej, Sektion 12, hold jeres pyro for jer selv!

    Citat Oprindeligt indsendt af skroder Se meddelelser
    Nu er FCK simpelthen på randen af udelukkelse fra UEFAs turneringer? Om ikke andet, så sørger nærværende tråd da for spøgelsernes overlevelse og et øget indtag af popcorn hos undertegnede.
    Sikkert ikke. "På sigt hvis tingene eskalerer" skal nok heller ikke oversættes til "på randen af".
    Men tror du, at UEFA nøjes med dummebøder af mindre størrelse, hvis opførslen fortsætter?

  17. De følgende 3 brugere er enige:

  18. #116
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    1,097

    Re: Hej, Sektion 12, hold jeres pyro for jer selv!

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Sikkert ikke. "På sigt" kan nok heller ikke oversættes til "på randen af".
    Men tror du, at UEFA nøjes med dummebøder af mindre størrelse, hvis opførslen fortsætter?
    Du kan jo kigge lidt rundt, på hvad der sker i Europa og så se hvilke fortilfælde der er på eksklusion af deres turneringer.

    Vi er stadig i Danmark, vores aktioner er i den bløde ende, ifht. hvad der ellers rør sig rundt om på kontinentet.
    Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe.

  19. #117
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Hej, Sektion 12, hold jeres pyro for jer selv!

    Citat Oprindeligt indsendt af skroder Se meddelelser
    Du kan jo kigge lidt rundt, på hvad der sker i Europa og så se hvilke fortilfælde der er på eksklusion af deres turneringer.

    Vi er stadig i Danmark, vores aktioner er i den bløde ende, ifht. hvad der ellers rør sig rundt om på kontinentet.
    Og nu skriver jeg jo også "hvis tingene eskalerer". Og selv hvis du mener, at jeg overdriver helt vildt, så er faren for lukkede tribuneafsnit helt reel. Det alene (sund fornuft virker åbenbart ikke) er vel grund nok til at man lige må overveje om pyro virkelig er så vigtigt?

  20. De følgende 6 brugere er enige:

  21. #118
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    836

    Re: Hej, Sektion 12, hold jeres pyro for jer selv!

    En lille lommevidenskabelig sammentælling fra mine forskellige kampdagspositioner på NC viser, at mine omkringstående (inkl. eget afkom!?!) med deres ihærdige filmning og ivrige udbrud er noget mere begejstrede for pyro- og røgshowet end den gennemsnitlige SL-bruger. Jeg må måske endda fornedre mig til at indrømme, at jeg som midaldrende mand selv godt kan få en lidt sjov følelse i kroppen, når der er inferno og kampen er sat på røgpause. Sådan rent sikkerhedsmæssigt er det nærmest beroligende, hvis klubben rent faktisk har valgt at se gennem fingre med, at der fragtes et par kasser lys ind, jeg ville ihvertfald som sikkerhedschef få lidt røde kinder over de hundredevis af lys, hvis det modsatte er tilfældet.

  22. De følgende 2 brugere er enige:

  23. #119
    Tilmeldingsdato
    Sep 2005
    Indlæg
    117

    Re: Hej, Sektion 12, hold jeres pyro for jer selv!

    Citat Oprindeligt indsendt af qwert Se meddelelser
    Puha, er det ældresagens forum det her? Vores tifogrupper laver spektakulære tifoer, som flere gange er gået verden rundt og har promoveret klubben vanvittig meget. Er det et fripas til at bryde reglerne? Nej! Men det kan seriøst ikke pisse mig af, at man laver det med tryllestaven, det var så fedt at se. Ligesom jeg nød synet fra Øvre C, da de lavede kanonkugle-tifoen og lige gav den det perfekte finish med den sorte røg.

    Jeg har nu sat min faste overførsel lidt op, så jer der aldrig selv lige træder lidt for meget på speederen, snakker i telefon på cyklen osv. kan slippe for at støtte tifokassen. Min familie sætter pris på arbejdet, og vi glæder os næsten mere til at se, hvad der er forberedt af sektionsfolket til de store kampe end vi glæder os til selve spillet. Hav nu en god mandag folkens, og husk at være lidt positive, så bliver livet sgu bare lidt sjovere :-)
    Hold nu op, hvis jeg vælger at køre for stærkt, eller uden lys på min cykel, er det mig selv der betaler bøden, ingen andre! Det er som at sammenligne pærer og bananer, at bruge det argument.

  24. De følgende 11 brugere er enige:

Side 8 af 8 FørsteFørste ... 5678

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Afstemning Pyro!
    By superestrella in forum De korte linier
    Svar: 16
    Sidste Meddelelse: 07.10.11, 16:41
  2. Hvilken funktion/plads har du selv på et fodbold-hold?
    By pentium inside in forum Diverse
    Svar: 24
    Sidste Meddelelse: 26.03.08, 20:15
  3. En lille Film(pyro)
    By Ace20 in forum De korte linier
    Svar: 8
    Sidste Meddelelse: 21.01.05, 08:34

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •