Side 3 af 7 FørsteFørste 123456 ... SidsteSidste
Viser resultater 31 til 45 af 97

Emner: Optakts- og kamptråd: AaB – FC København (13.05. '18 kl. 20)

  1. #31
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Optakts- og kamptråd: AaB – FC København (13.05. '18 kl. 20)

    Citat Oprindeligt indsendt af Wonderboy Se meddelelser
    Jeg havde ham faktisk som en af vores bedste....

    Kusk er en nar.
    Hvorfor er Kusk en nar? :o

  2. De følgende 9 brugere er enige:

  3. #32
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,304

    Re: Optakts- og kamptråd: AaB – FC København (13.05. '18 kl. 20)

    Det lovende spil her i foråret blev udskiftet med det håbløse spil fra efteråret og resultatet blev, at vi nu er a point med Nordsjælland, der nu må siges at være en svag favorit til at tage tredjepladsen. Vi kan håbe på, at Aab også kan tage point fra dem, men på papiret har vi den sværeste slut.

    Vores spil kom aldrig i gang. I starten af kampen var det primært Aabs pres der forvoldte de største problemer og senere var det primært deres organisation og kompakthed der lukkede os ned. Der var ikke mange positive momenter i vores spil og alt for mange opspil blev forpurret af manglende overblik eller dårlig teknik. Nogle gange sidder man med fornemmelsen at der bare mangler lige det sidste og så kan man bedre acceptere, at de helt store chancer udebliver, men i dag manglede vi godt nok meget før vi bare manglede lige det sidste.
    Vi skaber reelt ikke en eneste stor chance (det skal i hvert fald lidt god vilje til før Pieros’ hovedstød til sidst er en stor chance). Offensiven virkede lammet ovenpå den dårlige start og der var ingen der formåede at løfte deres spil og skabe det endelige gennembrud. De eneste reelle gennembrud der kom, var fra Ankersen, men også han manglede den sidste kvalitet.

    Defensiven var heller ikke noget at prale af. Erik så ikke særlig imponerende ud og Zeca spillede sin dårligste kamp længe (måske i hele sin tid i klubben). Vavro var mere sikker i sit spil, men godt blev det nu ikke og Boilesen fandt tilbage til sit hidtidige niveau i foråret, hvor der ikke blev præsteret offensivt og kun leveret sparsomt defensivt. Ankersen var bedre med offensivt, men han får alt for lidt ud af nogle ellers gode positioneringer. Synes ellers det var tydeligt, at Aab slækkede mest på defensiven i den side. Defensivt var Ankersen noget udfordret overfor Ahlmann og det slap han ikke ret godt fra.

    Et point var måske det mest optimale vi kunne få ud af kampen når nu vi stillede uden presspil og offensiv, men elendig opdækning, på noget der ellers lignede et harmløst indkast, gjorde at vi slap fra kampen med nul point og en karantæne i bagagen.

    Tykgaard dømmer generelt en fin kamp og leverer efter min mening en langt bedre præstation, end de seneste dommere vi har haft. De mest kontroversielle situationer var Ahlmanns tackling på Ankersen, der sagtens kunne have medført en udvisning og det manglende frispark til Boilesen, som ikke nødvendigvis er der (og det er nok nærmere linjedommerens ansvar).

    At vi leverer en præstation, der er efteråret værdigt, kan vi kun takke os selv for og der er ikke kun en syndebuk. Det var også tydeligt, at vi slet ikke har bredden og der var reelt ingen fra bænken, der kunne komme ind og gøre en forskel. Man må yderligere hæfte sig ved, at vi hellere ville ændre formation, til noget der umiddelbart som udgangspunkt er mere defensivt, og skifte Kvist skifte fremfor at bruge Gregus – og det på en dag hvor Falk slet ikke leverede.
    Hvis det her er bundniveau bliver videreført til næste sæson, så ser det langt sværere ud at genvinde mesterskabet fra Brøndby.

  4. De følgende 9 brugere er enige:

  5. #33
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,141

    Re: Optakts- og kamptråd: AaB – FC København (13.05. '18 kl. 20)

    Dette var nok forårets dårligste præstation. Især er jeg skuffet over manglende vilje, manglende fysisk overskud (vi så trætte ud fra første fløjt) og så spiller de offensive "stjerner" helt forfærdeligt. Spillere som Zeca, Falk, Fischer og Santander, som nok har været forårets bedste spillere for os, var i denne kamp de dårligste. Jeg kan se, at Erik og Vavro kritiseres efter denne kamp, men jeg synes egentlig, at de sammen med Stephan var vores mindst dårlige spillere.

    Det virkede næsten som om, at vi pustede ud efter BIFs pokalsejr, der sikrede fjerdepladsen en kvalkamp om Europa. Pludselig var denne kamp ikke længere en "vind eller forsvind"-kamp. Om det har noget med dette at gøre ved jeg ikke, men det ville måske være meget naturligt efter en lang periode, hvor vi for hver en pris har skulle vinde hver kamp.

    Mht Ståle, så kan jeg se, at "the usual suspekts" selvfølgelig var klar på tastaturet straks ved kampslut og kræve en fyring. Jeg gider egentlig ikke gå ind i den diskussion igen igen, men jeg synes faktisk at dette nederlag mere ligger på spillerne end ham. Ja han skal selvfølgelig kunne sætte spillerne bedre op, men de er professionelle spillere og bør kunne præstere bedre end det her. Det er svært som træner, når spillere som Zeca, Falk og Fischer pludselig ikke kan ramme en medspiller indenfor 2 meter afstand. Egentlig synes jeg, at der fra trænerbænken i den grad forsøgte at ændre kampens rytme. Vi lavede en tidlig udskiftning (måske mest af nød) ligesom vi prøvede med et systemskifte. Det virkede nogenlunde mht at få bedre fat i spillet, men vi skabte ikke rigtigt nogle chancer. At AAB scorer til sidst er jeg egentlig enig med FCK-dk i, at det var unødvendigt. Dette burde have været en 0-0 efter en dårlig dag på kontoret.
    Hvad trænerstaben skal have kritik for er brugen af Santander, der åbenlyst ikke var klar hverken mentalt eller fysisk. Han skal prise sig lykkelig for ikke at blive udvist - endda selvom vi havde en jysk dommer i en udekamp i jylland. Men han reddede så den lokale ære ved ikke dømme det frispark til Boilesen, som dommerne normalt altid dømmer.

    På alle måder en skidt skidt kamp, men vi lever stadig. Der er stadig gode chancer for Europa.

  6. De følgende 2 brugere er enige:

  7. #34
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    376

    Re: Optakts- og kamptråd: AaB – FC København (13.05. '18 kl. 20)

    Når Kvist og Bengtson kommer ind i stedet for Thomsen og Falk, når der skal satses, så er der simpelthen noget helt galt. Så er jeg egentlig ligeglad med om spillet har været dårligt indtil da, det er bare en falliterklæring at sætte de to spillere ind når der skal satses offensivt. Til trods for at Bengtsson på vanlig slap og langsom facon får driblet en simpel bold udover sidelinjen til det indkast der koster os sejren, så kan man dog ikke bebrejde hverken ham eller Kvist nederlaget, den ligger 100% på Ståle. Hvis Kvist skal ind, hvorfor bliver det så ikke i stedet for Zeca der spillede sin dårligste kamp i klubben til dato?

    Alle de fans der har ventet med længsel på at få Eric Johansson tilbage i forsvaret må da også sidde og klø sig selv i hovedet. Han spiller mildest talt elendigt og viser igen at han blot er blevet båret af Zanka. Man sidder jo nærmest og savner Lüftner når man følger hans defensive og offensive eskapader.

    Fischer har også haft noget af et formdyk i de seneste kampe og ligner en spiller der har brug for en pause, så ikke han også ender med at rende ind i en overbelastningsskade som efterhånden er blevet et af vores varemærker.

  8. De følgende 7 brugere er enige:

  9. #35
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,141

    Re: Optakts- og kamptråd: AaB – FC København (13.05. '18 kl. 20)

    Citat Oprindeligt indsendt af kongkurs Se meddelelser
    Når Kvist og Bengtson kommer ind i stedet for Thomsen og Falk, når der skal satses, så er der simpelthen noget helt galt. Så er jeg egentlig ligeglad med om spillet har været dårligt indtil da, det er bare en falliterklæring at sætte de to spillere ind når der skal satses offensivt. Til trods for at Bengtsson på vanlig slap og langsom facon får driblet en simpel bold udover sidelinjen til det indkast der koster os sejren, så kan man dog ikke bebrejde hverken ham eller Kvist nederlaget, den ligger 100% på Ståle. Hvis Kvist skal ind, hvorfor bliver det så ikke i stedet for Zeca der spillede sin dårligste kamp i klubben til dato?

    Alle de fans der har ventet med længsel på at få Eric Johansson tilbage i forsvaret må da også sidde og klø sig selv i hovedet. Han spiller mildest talt elendigt og viser igen at han blot er blevet båret af Zanka. Man sidder jo nærmest og savner Lüftner når man følger hans defensive og offensive eskapader.

    Fischer har også haft noget af et formdyk i de seneste kampe og ligner en spiller der har brug for en pause, så ikke han også ender med at rende ind i en overbelastningsskade som efterhånden er blevet et af vores varemærker.
    Jeg er med på, at konsensus herinde er, at Pierre er dårlig og en udskiftning med Pierre for Boile ville være gal. Men ren taktisk så giver indskiftningen af ham i går god mening, idet vi skifter til 352 med ham som venstre wing. Så kan man selvfølgelig mene, hvad man vil mht systemskiftet. Men det er i hvert fald alt andet end handlingslammet, som nogle i denne tråd også skyder Ståle i skoene.

    Indskiftningen af Kvist kan selvfølgelig diskuteres. Personligt ville jeg også hellere have Gregus ind, men hvis Ståle gerne ville beholde Zeca på banen (han spiller jo ikke næste kamp) og han gerne ville have ham lidt mere med i spillet, så giver det god mening med Kvist ind bag ham. Og så tror jeg egentlig, at vi på mange måder ved indskiftningen af Kvist var ok tilfredse med uafgjort.

    Var Erik forøvrigt så dårlig i går? Jeg så kampen på en Ipad og fik nok ikke hele det forkromede overblik. Men det var da ikke mit indtryk, at det ikke var i det defensive problemet lå, men derimod frem af banen. hvor vi ikke kunne lave to sammenhængende afleveringer. Og så skal han trods alt også lige have lidt tid til at komme tilbage efter skaden. Det positive var vel, at han for første gang efter skaden ikke kostede et mål :-D

  10. De følgende 7 brugere er enige:

  11. #36
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    1,482

    Re: Optakts- og kamptråd: AaB – FC København (13.05. '18 kl. 20)

    Citat Oprindeligt indsendt af h0ps Se meddelelser
    Hvorfor er Kusk en nar? :o
    Fordi han var målscorer.

  12. #37
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Optakts- og kamptråd: AaB – FC København (13.05. '18 kl. 20)

    Citat Oprindeligt indsendt af Wonderboy Se meddelelser
    Fordi han var målscorer.
    Vel næppe hans skyld at hans tidligere holdkammerater spiller elendigt.

  13. De følgende 6 brugere er enige:

  14. #38
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,757

    Re: Optakts- og kamptråd: AaB – FC København (13.05. '18 kl. 20)

    Jeg har fået sovet på den forfærdelig kamp og vi må op igen og videre. Før mødet med AaB var der én kamp, der SKULLE vindes for at få 3. pladsen, nu er der én kamp der SKAL vindes og det er den samm. Vi skal slå FCN og så har vi 3. pladsen.

    En kollektiv nedtur er ikke så usædvanlig og skulle de ske, så er tidspunktet hellere ikke overraskende. Det er Ståles ansvar at samle dem op og vores ansvar at bakke op - vores plads i tabellen ser stadig betydeligt bedre ud end den gjorde ved årsskiftet.

    Op på hesten folkens - det går fremad

  15. Den følgende bruger er enig i dette:

  16. #39
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    376

    Re: Optakts- og kamptråd: AaB – FC København (13.05. '18 kl. 20)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg er med på, at konsensus herinde er, at Pierre er dårlig og en udskiftning med Pierre for Boile ville være gal. Men ren taktisk så giver indskiftningen af ham i går god mening, idet vi skifter til 352 med ham som venstre wing. Så kan man selvfølgelig mene, hvad man vil mht systemskiftet. Men det er i hvert fald alt andet end handlingslammet, som nogle i denne tråd også skyder Ståle i skoene.

    Indskiftningen af Kvist kan selvfølgelig diskuteres. Personligt ville jeg også hellere have Gregus ind, men hvis Ståle gerne ville beholde Zeca på banen (han spiller jo ikke næste kamp) og han gerne ville have ham lidt mere med i spillet, så giver det god mening med Kvist ind bag ham. Og så tror jeg egentlig, at vi på mange måder ved indskiftningen af Kvist var ok tilfredse med uafgjort.

    Var Erik forøvrigt så dårlig i går? Jeg så kampen på en Ipad og fik nok ikke hele det forkromede overblik. Men det var da ikke mit indtryk, at det ikke var i det defensive problemet lå, men derimod frem af banen. hvor vi ikke kunne lave to sammenhængende afleveringer. Og så skal han trods alt også lige have lidt tid til at komme tilbage efter skaden. Det positive var vel, at han for første gang efter skaden ikke kostede et mål :-D
    Nu skal det ikke være nogen hemmelighed at jeg slet ikke er fan af 3-5-2 formationen. I mine øjne er den ofte mere defensiv end vores normale 4-4-2, hvor vi i forvejen oftest har meget offensive backs. Og når Boilesen så ovenikøbet bliver hevet ned i midterforsvaret så hiver vi én af vores bedste spillere helt ud af det offensive spil. Hvis endelig vi skal spille den formation, hvilket jeg håber vi aldrig skal igen, så kunne man sagtens have sat Lüftner ind så Boilesen i stedet kunne få wingbacken. Eller hvad med en Kvist eller Gregus ned i 3-mands kæden? De ligger jo alligevel ofte dernede og samler bolden op og de er defensivt stærke. Alternativt så lad da en offensiv spiller få wingbacken. Om så det er Fischer, Thomsen, Falk eller Skov det er sådan set fuldstændig ligemeget det er jo meningen vi skal satse. Noget jeg har lagt mærke til ved den 3-5-2 vi spiller er netop at Pierre ofte er den spiller der ender med bolden, men ikke kan skille sig af med den på en ordentlig måde offensivt, så der burde være masser af muligheder for at få en af vores gode offensive spillere til at lave noget finurligt på den position. Defensivt er Pierre alligevel ikke særligt stærk, så jeg kan ikke se der går noget tabt ved det.

    Jeg fatter bare ikke den idé Ståle har fået med at når vi virkelig skal satse offensivt, så skal Pierre ind. I øvrigt så er den konsensus herinde, og de fleste andre steder, omkring at Pierre er elendig, jo ikke noget der er grebet ud af den blå luft. Manden er jo tydeligvis i sin karrieres efterår og han er jo nærmest ikke til at genkende længere. Det er jo set før med spillere der nærmest udelukkende lever på deres fart, at de bliver nød til at omstille deres spil, når de bliver ældre, men det har Pierre ikke kunnet og det er sådan set også fair nok, han er vel en fin backup i pokalkampe mod Viby eller Skive.

    Jeg er i øvrigt ikke imod indskiftningen af Kvist, men når man endelig eksperimenterer så burden man have lagt ham bag Falk og Zeca i den position han spiller på landsholdet, så de ikke var fastlåst på midten. Så kunne Fischer få favoritpladsen som venstre forward og Skov til højre i en 4-3-3, men Ståle virker desværre ikke til at kunne se fordelene ved den formation til trods for at han i årevis har haft spillerne til at kunne spille den til perfektion...

    Mht Eric så kan det da godt være at han ikke decideret koster et mål, men den defensive sikkerhed som mange sukkede efter er nærmest blevet værre i de kampe han har været med og jeg giver heller ikke meget for hans Beckenbauer ultra light løb op af banen som gang på gang munder ud i absolut intet. Jeg ved godt at han har været langtidsskadet og jeg er da klar til at indrømme det hvis han bliver bedre, men det var altså også præcis sådan her han spillede i efteråret inden han blev skadet.

  17. De følgende 8 brugere er enige:

  18. #40
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Optakts- og kamptråd: AaB – FC København (13.05. '18 kl. 20)

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Før mødet med AaB var der én kamp, der SKULLE vindes for at få 3. pladsen, nu er der én kamp der SKAL vindes og det er den samm. Vi skal slå FCN og så har vi 3. pladsen.
    Det er jo bare ikke helt rigtigt. Vi kunne givetvis (afhængigt af FCM kampen) have nøjedes med en uafgjort eller måske endda et smalt nederlag.

  19. De følgende 3 brugere er enige:

  20. #41
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,506

    Re: Optakts- og kamptråd: AaB – FC København (13.05. '18 kl. 20)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Mht Ståle, så kan jeg se, at "the usual suspekts" selvfølgelig var klar på tastaturet straks ved kampslut og kræve en fyring. Jeg gider egentlig ikke gå ind i den diskussion igen igen, men jeg synes faktisk at dette nederlag mere ligger på spillerne end ham.
    Det kan godt være Kasper. Jeg respekterer dog dig for, at du konstant og konsekvent insisterer på at analysere dig frem til, at tingene slet ikke er så skidt, som vi andre synes.

  21. #42
    Slush er offline Sun Lolly er det bedste!.
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    1,623

    Re: Optakts- og kamptråd: AaB – FC København (13.05. '18 kl. 20)

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    Det kan godt være Kasper. Jeg respekterer dog dig for, at du konstant og konsekvent insisterer på at analysere dig frem til, at tingene slet ikke er så skidt, som vi andre synes.
    Vil nu sige, når man er 22 point efter #1 så er tingene ret skidt. Så kan man analysere sig frem og tilbage herfra og til jul.
    Det er direkte pinligt det der er sket inde på banen og fra vores managers side denne sæson her, og Ståle skal prise sig lykkelig for, at han er blevet tildelt den manager post i FCK.
    No way in hell, havde han overlevet denne her cirkus sæson i en hvilken som helst anden klub.

    Jeg håber stadig at han selv smutter til sommer, at det ikke kommer til at ske er så en anden sag.
    Sidst redigeret af Slush : 14.05.18 kl. 10:22

  22. De følgende 4 brugere er enige:

  23. #43
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Optakts- og kamptråd: AaB – FC København (13.05. '18 kl. 20)

    Citat Oprindeligt indsendt af Slush Se meddelelser
    Vil nu sige, når man er 22 point efter #1 så er tingene ret skidt. Så kan man analysere sig frem og tilbage herfra og til jul.
    Det er direkte pinligt det der er sket inde på banen og fra vores managers side denne sæson her, og Ståle skal prise sig lykkelig for, at han er blevet tildelt den manager post i FCK.
    No way in hell, havde han overlevet denne her cirkus sæson i en hvilken som helst anden klub.
    Ja, det skal han nok, men jeg er nu ret glad for, at vi ikke er en klub, der fyrer træneren på baggrund af en enkelt sløj sæson. Og så meget savner jeg altså heller ikke Ronald, CV eller Ariel sæson 2 (1'eren var god nok!). Mellemsæsonen har stort set alle topklubber i alle ligaer af og til. Vi har lige haft 2 enormt gode sæsoner, og så er lidt mere snor OK. Hvis tendenserne fortsætter ind næste år, er det selvfølgelig en anden sag og så må man revurdere setuppet.

  24. De følgende 5 brugere er enige:

  25. #44
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,516

    Re: Optakts- og kamptråd: AaB – FC København (13.05. '18 kl. 20)

    Citat Oprindeligt indsendt af h0ps Se meddelelser
    Ja, det skal han nok, men jeg er nu ret glad for, at vi ikke er en klub, der fyrer træneren på baggrund af en enkelt sløj sæson. Og så meget savner jeg altså heller ikke Ronald, CV eller Ariel sæson 2 (1'eren var god nok!). Mellemsæsonen har stort set alle topklubber i alle ligaer af og til. Vi har lige haft 2 enormt gode sæsoner, og så er lidt mere snor OK. Hvis tendenserne fortsætter ind næste år, er det selvfølgelig en anden sag og så må man revurdere setuppet.
    Jeg er meget enig.

    Jeg må indrømme at jeg har været ekstremt skuffet over Ståles dispositioner denne sæsoner. Han havde alle forudsætningerne til at bygge holdet op efter Zanka, Delaney og Corner forlod klubben og alligevel har Ståle samt Scouting afd. fejlet grumt. Jeg er med på at alle hold ikke kan top præsterer hver sæson og at der vil komme en "mellem" sæson. Men at det skulle gå så galt i år havde jeg ikke set komme.

    Spørgsmålet er dog. Hvad får man i stedet, hvis man fyrer Ståle?.

    Ja det gik ikke godt med Roland, CV og Ariël, Men hvis vi endelig skal sammenligne med BØF så har Zorniger nærmest fra dag 1 formået at transformere det hold fra lort til godt med stort set de samme spillere krydret 2-3 forstærkninger.

    Så igen det handler jo om at finde den helt "rigtige" træner. Fejler man på træner siden kan det få alvorlige konsekvenser mange år frem. Vi skulle jo nødig ende i BØFs situation med 13 års krise og nærmest årlige udskiftninger på trænerposten inden tingene vender :)

  26. De følgende 4 brugere er enige:

  27. #45
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,530

    Re: Optakts- og kamptråd: AaB – FC København (13.05. '18 kl. 20)

    Det mest bekymrende ved kampen i går er sgu at vi lignede det hold der præsterede så ringe i efteråret.. Og igen er det på udebane vi åbenbart ikke kan præstere.. Bundniveauet er stadig for lavt!

  28. De følgende 2 brugere er enige:

Side 3 af 7 FørsteFørste 123456 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 43
    Sidste Meddelelse: 16.09.16, 07:08
  2. Svar: 64
    Sidste Meddelelse: 22.08.16, 13:59
  3. Optakts- og kamptråd: FC København – AGF(12.08.12 kl.19)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 15
    Sidste Meddelelse: 13.08.12, 17:55
  4. Optakts- og kamptråd: OB - F.C. København
    By rmjdk in forum De korte linier
    Svar: 89
    Sidste Meddelelse: 14.05.09, 16:29
  5. Optakts- og kamptråd: F.C. København - AaB
    By Fck-fan in forum De korte linier
    Svar: 70
    Sidste Meddelelse: 08.05.09, 11:26

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •