Side 4 af 7 FørsteFørste 1234567 SidsteSidste
Viser resultater 46 til 60 af 97

Emner: Optakts- og kamptråd: AaB – FC København (13.05. '18 kl. 20)

  1. #46
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,505

    Re: Optakts- og kamptråd: AaB – FC København (13.05. '18 kl. 20)

    Citat Oprindeligt indsendt af Slush Se meddelelser
    Vil nu sige, når man er 22 point efter #1 så er tingene ret skidt. Så kan man analysere sig frem og tilbage herfra og til jul.
    Det er vel netop også pointen i det, jeg skriver, og som du citerer.

  2. De følgende 2 brugere er enige:

  3. #47
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,223

    Re: Optakts- og kamptråd: AaB – FC København (13.05. '18 kl. 20)

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    ...Men hvis vi endelig skal sammenligne med BØF så har Zorniger nærmest fra dag 1 formået at transformere det hold fra lort til godt med stort set de samme spillere krydret 2-3 forstærkninger.
    Hvis du med "stort set de samme spillere krydret med 2-3 forstærkninger" mener

    Anthony Jung, Ariel Nunez, Benedikt Röcker, Benjamin Bellot, Besar Halimi, David Boysen, Filip Blazek, Gustaf Nilsson, Hany Mukhtar, Hjörtur Hermannsson, Jan Kliment, Kamil Wilczek, Kasper Fisker, Lasse Vigen Christensen, Simon Tibbling (samt en håndfuld spillere af egen ævl, som aldrig bliver brugt)

    i stedet for

    Daniel Agger, Dario Dumic, David Boysen, Elbasan Rashani, Frederik Holst, Fredrik Semb Berge, Gregor Sikosek, Gustaf Nilsson, Jesper Juelsgård, Johan Elmander, Lebogang Phiri, Magnus Eriksson, Martin Ørnskov, Michael Almebäck, Riza Durmisi, Rodolph Austin, Ronnie Schwartz og Thomas Kahlenberg (og en masse andre)

    så har du da helt ret. Træneren er enormt vigtig!
    /Giggs

    København er en grim by med grimme mennesker og klamme dialekter. Lige fra Østerbro til Lyngby. Det eneste sted i København jeg har oplevet flinke mennesker er i Næstved.

  4. De følgende 6 brugere er enige:

  5. #48
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    38

    Re: Optakts- og kamptråd: AaB – FC København (13.05. '18 kl. 20)

    Citat Oprindeligt indsendt af giggs Se meddelelser
    Hvis du med "stort set de samme spillere krydret med 2-3 forstærkninger" mener

    Anthony Jung, Ariel Nunez, Benedikt Röcker, Benjamin Bellot, Besar Halimi, David Boysen, Filip Blazek, Gustaf Nilsson, Hany Mukhtar, Hjörtur Hermannsson, Jan Kliment, Kamil Wilczek, Kasper Fisker, Lasse Vigen Christensen, Simon Tibbling (samt en håndfuld spillere af egen ævl, som aldrig bliver brugt)

    i stedet for

    Daniel Agger, Dario Dumic, David Boysen, Elbasan Rashani, Frederik Holst, Fredrik Semb Berge, Gregor Sikosek, Gustaf Nilsson, Jesper Juelsgård, Johan Elmander, Lebogang Phiri, Magnus Eriksson, Martin Ørnskov, Michael Almebäck, Riza Durmisi, Rodolph Austin, Ronnie Schwartz og Thomas Kahlenberg (og en masse andre)

    så har du da helt ret. Træneren er enormt vigtig!
    Facts ødelægger altid gode pointer.....

  6. De følgende 6 brugere er enige:

  7. #49
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Optakts- og kamptråd: AaB – FC København (13.05. '18 kl. 20)

    Citat Oprindeligt indsendt af giggs Se meddelelser
    Hvis du med "stort set de samme spillere krydret med 2-3 forstærkninger" mener

    Anthony Jung, Ariel Nunez, Benedikt Röcker, Benjamin Bellot, Besar Halimi, David Boysen, Filip Blazek, Gustaf Nilsson, Hany Mukhtar, Hjörtur Hermannsson, Jan Kliment, Kamil Wilczek, Kasper Fisker, Lasse Vigen Christensen, Simon Tibbling (samt en håndfuld spillere af egen ævl, som aldrig bliver brugt)

    i stedet for

    Daniel Agger, Dario Dumic, David Boysen, Elbasan Rashani, Frederik Holst, Fredrik Semb Berge, Gregor Sikosek, Gustaf Nilsson, Jesper Juelsgård, Johan Elmander, Lebogang Phiri, Magnus Eriksson, Martin Ørnskov, Michael Almebäck, Riza Durmisi, Rodolph Austin, Ronnie Schwartz og Thomas Kahlenberg (og en masse andre)

    så har du da helt ret. Træneren er enormt vigtig!
    Hvis ret skal være ret, så er en lang række af de navne jo først tiltrådt EFTER sæson 1 under Zorniger. Kunne du ikke i stedet lave samme øvelse med eksempelvis startopstillingen fra foråret under Frank og det efterfølgende efterår under Zorniger? Jeg husker det også som om AZ transformerede BIF nærmest fra dag 1, hvor en spiller som eksempelvis Hjulsager pludselig fik en voldsom opblomstring. Sølv i både pokal og liga med den sløje trup er ikke dårligt.. At de så havde et sindssygt godt/heldigt transfervindue sidste sommer gør bare, at de har fået bygget endnu mere på. Når alt det er sagt, så ser jeg det kun som noget positivt, at de har en så dygtig træner, som kan tilskrives en stor del af æren for deres succes - det betyder forhåbentlig at korthuset ramler når han på et eller andet tidspunkt bliver træt af at bo i Solrød og træne på Vestegnen..

  8. #50
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Optakts- og kamptråd: AaB – FC København (13.05. '18 kl. 20)

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Hvis ret skal være ret, så er en lang række af de navne jo først tiltrådt EFTER sæson 1 under Zorniger. Kunne du ikke i stedet lave samme øvelse med eksempelvis startopstillingen fra foråret under Frank og det efterfølgende efterår under Zorniger? Jeg husker det også som om AZ transformerede BIF nærmest fra dag 1, hvor en spiller som eksempelvis Hjulsager pludselig fik en voldsom opblomstring. Sølv i både pokal og liga med den sløje trup er ikke dårligt.. At de så havde et sindssygt godt/heldigt transfervindue sidste sommer gør bare, at de har fået bygget endnu mere på. Når alt det er sagt, så ser jeg det kun som noget positivt, at de har en så dygtig træner, som kan tilskrives en stor del af æren for deres succes - det betyder forhåbentlig at korthuset ramler når han på et eller andet tidspunkt bliver træt af at bo i Solrød og træne på Vestegnen..
    Brøndby gik fra 3. pladsen i 14/15 til 4. pladsen i 15/16 til 2. pladsen i 16/17. Så "voldsom" er måske så meget sagt, selvom han da selvsagt har været en gevinst.

  9. #51
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Optakts- og kamptråd: AaB – FC København (13.05. '18 kl. 20)

    Citat Oprindeligt indsendt af h0ps Se meddelelser
    Brøndby gik fra 3. pladsen i 14/15 til 4. pladsen i 15/16 til 2. pladsen i 16/17. Så "voldsom" er måske så meget sagt, selvom han da selvsagt har været en gevinst.
    At Hjulsager fik en "voldsom" opblomstring under Zorniger, har næppe så meget at gøre med hvilken liga-placering BIF sluttede på i de to foregående sæsoner :-)

    I øvrigt hæfter jeg mig også ved det spillemæssige udtryk BIF fik under Zorniger i forhold til under Frank, som bare var meget mere solidt, det fremgår bare ikke rigtig af statistikkerne..

  10. #52
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Optakts- og kamptråd: AaB – FC København (13.05. '18 kl. 20)

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    At Hjulsager fik en "voldsom" opblomstring under Zorniger, har næppe så meget at gøre med hvilken liga-placering BIF sluttede på i de to foregående sæsoner :-)

    I øvrigt hæfter jeg mig også ved det spillemæssige udtryk BIF fik under Zorniger i forhold til under Frank, som bare var meget mere solidt, det fremgår bare ikke rigtig af statistikkerne..
    Som sagt synes jeg også, at Zorniger har været en gevinst. Men det hører med til historien, at BIF jo altså ikke lallede nede ved 8. pladsen mv., da Zorniger kom. Det var altså to fine placeringer i træk.

  11. #53
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    1,482

    Re: Optakts- og kamptråd: AaB – FC København (13.05. '18 kl. 20)

    Citat Oprindeligt indsendt af h0ps Se meddelelser
    Vel næppe hans skyld at hans tidligere holdkammerater spiller elendigt.
    Inderligt så hader jeg bare at flopper rundt og ligner uskidt æblegrød hos os i halvandet år. Vi slipper ham og ønsker held og lykke. Han tager han hjem til ÅB, og i første kamp vi møder dem på eget græs finder han netmaskerne hvorefter han stormer rundt som om han havde vundet dem mesterskabet. Bare lige når man tager kontrasten til Borring som ikke engang spiller for Pestegnen og så er han ude og udtale at han ikke vil fejre en evt. scoring.
    Jeg medgiver at jeg er meget bitter, men en sådan præstation fremmer ikke det nice-fc humør.

  12. #54
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Optakts- og kamptråd: AaB – FC København (13.05. '18 kl. 20)

    Citat Oprindeligt indsendt af h0ps Se meddelelser
    Som sagt synes jeg også, at Zorniger har været en gevinst. Men det hører med til historien, at BIF jo altså ikke lallede nede ved 8. pladsen mv., da Zorniger kom. Det var altså to fine placeringer i træk.
    Præcis "udtrykket" og spillet under Zorniger var det noget man kunne se fra dag 1 da han kom til. Selv med BIFs "dårlige" trup så man fremgangen og som så blev bedre i sæson 2. Min pointe er bare at finde den "rigtige" træner er alfa omega for ro og kontinuitet i en spillertrup. Hvor mange træner er det nu BIF har haft inden Zorniger kom til og hvordan er det gået BIF ?.

    Fair nok mange gerne vil se en erstatning for Ståle, men man skal godt nok tænke sig om ikke at lave en Roland og bombe vores klub tilbage til stenalderen igen...

  13. Den følgende bruger er enig i dette:

  14. #55
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Optakts- og kamptråd: AaB – FC København (13.05. '18 kl. 20)

    Citat Oprindeligt indsendt af Wonderboy Se meddelelser
    Inderligt så hader jeg bare at flopper rundt og ligner uskidt æblegrød hos os i halvandet år. Vi slipper ham og ønsker held og lykke. Han tager han hjem til ÅB, og i første kamp vi møder dem på eget græs finder han netmaskerne hvorefter han stormer rundt som om han havde vundet dem mesterskabet. Bare lige når man tager kontrasten til Borring som ikke engang spiller for Pestegnen og så er han ude og udtale at han ikke vil fejre en evt. scoring.
    Jeg medgiver at jeg er meget bitter, men en sådan præstation fremmer ikke det nice-fc humør.
    Jeg er nok farvet af, at jeg er Kusk-fanboy, men jeg kan ikke se noget forkert i, at han fejrer en scoring mod os. Det var jo sådan set vores eget valg ikke at spille ham ordentligt (eller dvs. han passer nok bare ikke så godt ind i et system, hvor han som kant har defensive dyder). Jeg er sgu ligeglad med, hvad Borring har rendt rundt og sagt...

  15. De følgende 6 brugere er enige:

  16. #56
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: AaB – FC København (13.05. '18 kl. 20)

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    Det kan godt være Kasper. Jeg respekterer dog dig for, at du konstant og konsekvent insisterer på at analysere dig frem til, at tingene slet ikke er så skidt, som vi andre synes.
    Nu er jeg jo ikke uenig i, at sæsonen som helhed har været rigtig skidt. Men man skal godt nok være rimelig enøjede i sin vurdering, hvis man ikke kan se, at vi har taget enorme skridt fremad både spillemæssigt og resultatmæssigt. Jeg er med på, at du og andre gerne vil have ham ud, og at forårets gode spil og resultater ikke ændrer på dette. Fred være med det - vi bliver aldrig enige. Jeg fandt det bare ret morsomt, at de sædvanlige mennesker åbenbart har siddet i kamp efter kamp og ventet på at det gik dårligt, for så de kunne poste den sædvanlige "Ståle raus", da den dårlige kamp endelig kom.

  17. De følgende 3 brugere er enige:

  18. #57
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,223

    Re: Optakts- og kamptråd: AaB – FC København (13.05. '18 kl. 20)

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Hvis ret skal være ret, så er en lang række af de navne jo først tiltrådt EFTER sæson 1 under Zorniger. Kunne du ikke i stedet lave samme øvelse med eksempelvis startopstillingen fra foråret under Frank og det efterfølgende efterår under Zorniger?

    Jeg vil nøjes med at henvise til transfervinduet fra sommeren, hvor Zorniger lige var bevet ansat. Der kom 10 nye spillere ind og 13 andre forlod Brøndby ved den lejlighed.

    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...-2016/side/0/1

    Det var i øvrigt samme sommer, hvor vi selv var næsten lige så aktive i transfervinduet og fik tilgang af Gregus, Falk, Ankersen, Pavlovic, Boilesen, Okore og Robin Olsen.

    Et halvt år efter hentede Zorniger yderligere fem spillere, mens der røg 11 den anden vej:

    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superliga/overblik-superligaens-vintertransfers-2017

    Og sidste sommer hentede Zorniger så igen et helt hold, mens der røg et andet helt hold ud igen:

    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...transfers-2017

    Og efter de tre overmåde aktive transfervinduer var det nuværende hold så på plads, så der skete stort set intet i januars transfervindue i år.




    Lad os for fuldstændighedens skyld sammenligne deres startopstilling imod os fra april 2016:

    Rønnow; Larsson, Albrechtsen, Juelsgaard, Durmisi; Kahlenberg, Austin, Phiri; Jakobsen, Boysen; Pukki

    med startopstillingen fra august samme år (Zornigers første derby):

    Rønnow, Larsson, Hermannsson, Röcker, Crone, Nørgaard, Hjulsager, Phiri, Mukhtar, Wilczek, Pukki

    Nye spillere i Zornigers opstilling er markeret med fed.

    Pointen er, at det er en overdrivelse at sige, at han bare har fået de samme spillere til at spille bedre.
    Sidst redigeret af giggs : 14.05.18 kl. 15:16
    /Giggs

    København er en grim by med grimme mennesker og klamme dialekter. Lige fra Østerbro til Lyngby. Det eneste sted i København jeg har oplevet flinke mennesker er i Næstved.

  19. Den følgende bruger er enig i dette:

  20. #58
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Optakts- og kamptråd: AaB – FC København (13.05. '18 kl. 20)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg fandt det bare ret morsomt, at de sædvanlige mennesker åbenbart har siddet i kamp efter kamp og ventet på at det gik dårligt, for så de kunne poste den sædvanlige "Ståle raus", da den dårlige kamp endelig kom.
    Pudsigt nok præcis det mønster, som man tit finder hos mere konsekvent upbeat indstillede folk her. Der åbenbart sidder i kamp efter kamp og venter på at det går dårligt, fordi man så kan skælde folk ud for at poste meninger man ikke bryder sig om og bedes sløjfe.

    Måske ville diskussionen glide lidt nemmere, hvis ikke den nødvendigvis skulle følges til dørs af en portion skældud til dem der formaster sig til ikke at holde humøret oppe efter en kamp som i går.

  21. De følgende 9 brugere er enige:

  22. #59
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: AaB – FC København (13.05. '18 kl. 20)

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Pudsigt nok præcis det mønster, som man tit finder hos mere konsekvent upbeat indstillede folk her. Der åbenbart sidder i kamp efter kamp og venter på at det går dårligt, fordi man så kan skælde folk ud for at poste meninger man ikke bryder sig om og bedes sløjfe.

    Måske ville diskussionen glide lidt nemmere, hvis ikke den nødvendigvis skulle følges til dørs af en portion skældud til dem der formaster sig til ikke at holde humøret oppe efter en kamp som i går.
    Fedt. Tak for den eftertackling.

    Jeg må jo åbenbart konkludere

    1)
    Jeg har en anden definition på skæld ud end dig

    2)
    Jeg har åbenbart en anden ide om, hvad et debatforum er. For du har da ret i, at jeg ofte kommenterer på de mange "Ståle ud"- kommentarer, men det troede jeg faktisk godt man måtte. Af og til bliver jeg endda tagget i disse.


    Men nu er jeg da blevet klogere. Jeg har lært følgende
    1) Jeg må holde mine (i mine øjne) vittige observationer for mig selv - det er vi vist før kommet på kant af hinanden af.
    2) Jeg må lære, at nogen herinde tager disse kommentarer mere alvorligt end jeg selv.
    3) Jeg må jo lige læse Sideliniens guidelines igen, så diskussionen kan glide nemmere. For du har da ret i, at hvis vi alle er enige om at Ståle skal ud, så kører det hele bedre....

    Tak for diskussionen.
    Sidst redigeret af k@sper : 14.05.18 kl. 16:45

  23. Den følgende bruger er enig i dette:

  24. #60
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: AaB – FC København (13.05. '18 kl. 20)

    Citat Oprindeligt indsendt af giggs Se meddelelser
    Pointen er, at det er en overdrivelse at sige, at han bare har fået de samme spillere til at spille bedre.
    Zorniger har været vældig dygtig - ingen tvivl om det. Men han har også været begunstiget af 1) rigtig gode spillere (også selvom vi grinte af flere af dem herinde), 2) Meget få skader - og den der kom, gav Wilchek sit gennembrud, 3) Meget tid på træningsbanen, da man ikke har haft europæisk spil.

    Så hans succes er kan nok skyldes en blanding af dygtighed både som træner og indkøber (med Troels Beck), mulighed for kontinuitet hvilket FCK, FCN og FCM ikke har haft denne sæson og held i form af gode køb.

    Det Zorniger har lavet ligner imo lidt det Hjulmand lavede i FCN, nemlig holde en stamme af dygtige spillere, tilføje med enkelte gode køb, og derefter via tid på træningsbane og kontinuitet ramme en enorm succes.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 43
    Sidste Meddelelse: 16.09.16, 07:08
  2. Svar: 64
    Sidste Meddelelse: 22.08.16, 13:59
  3. Optakts- og kamptråd: FC København – AGF(12.08.12 kl.19)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 15
    Sidste Meddelelse: 13.08.12, 17:55
  4. Optakts- og kamptråd: OB - F.C. København
    By rmjdk in forum De korte linier
    Svar: 89
    Sidste Meddelelse: 14.05.09, 16:29
  5. Optakts- og kamptråd: F.C. København - AaB
    By Fck-fan in forum De korte linier
    Svar: 70
    Sidste Meddelelse: 08.05.09, 11:26

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •