Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
198. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FCK vinder (håber på sejr)

    24 12.12%
  • FCK vinder (håber på uafgjort)

    1 0.51%
  • FCK vinder (håber på nederlag)

    63 31.82%
  • Uafgjort (håber på sejr)

    3 1.52%
  • Uafgjort (håber på uafgjort)

    0 0%
  • Uafgjort (håber på nederlag)

    35 17.68%
  • FCK taber (håber på sejr)

    9 4.55%
  • FCK taber (håber på uafgjort)

    1 0.51%
  • FCK taber (håber på nederlag)

    62 31.31%
Side 5 af 9 FørsteFørste ... 2345678 ... SidsteSidste
Viser resultater 61 til 75 af 125

Emner: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. FC Midtjylland (18/05 kl. 18:00)

  1. #61
    Tilmeldingsdato
    Aug 2002
    Indlæg
    483

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. FC Midtjylland (18/05 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af giggs Se meddelelser
    Det er vel også sådan, at foragten for Midtjylland hastigt nærmer sig hadet til Brøndby. Forskellen for mit vedkommende er, at det mere er Midtjyllands egne folk (som Steinlein, Bach Bak og tidligere Gummi-Glen), jeg ikke bryder mig om og ikke deres fans, der i bedste fald er komplet uinteressante, mens det helt omvendte efterhånden gør sig gældende med Brøndby. De oplagte hadeobjekter i Brøndby er nærmest ikke-eksisterende i dag. Zorniger virker egentlig ganske sympatisk, og der er heller ikke rigtigt nogle Per Nielsen/Mike Jensen typer på holdet, som jeg rigtigt gider hidse mig op til at hade for alvor. Fansene og deres selvpromoverende retorik (og ikke mindst pressens leflen for samme) er til gengæld rigeligt nok til at der ikke er et sekund tvivl om, hvilket af de to under, jeg helst ser blive mester, når nu det ikke kan være andet.
    Jeg er helt enig. Det bærende i mit had til Brøndby er deres fans. Der findes (enkelte) eksempler på Brøndby-fans, der kan være ok, hvis man holder sig fra at snakke fodbold med dem (er i familie med nogle stykker...), men så snart de samler sig i flok, bliver de verdens værste afskum. Jeg er vokset op et sted, hvor alle var BØF - og en København-fan var et særsyn - og hold da op hvad jeg har måtte lægge øre til. Samtidig er der så mange eksempler på så hamrende usympatiske handlinger og holdninger fra lemmingerne på VSTGN - at gøre grin med afdøde, racisme, voldsforherligelse tillagt deres evige bavl om at være noget helt særligt som ingen andre fodboldklubber kan sammenligne sig med - og alt muligt andet. For satan hvor jeg ikke under dem noget som helst positivt, der har med fodbold at gøre.

    Der er masser af idioter blandt København-fans også, men der er da heldigvis i dele af fankulturen stadig en noget mere reflekteret og selvironisk tone (om end den desværre også er under pres, men det er en anden diskussion).

    Persongalleriet i BØF har da også tit bidraget - PERPER, Ruben Bagger, Fizz-Mike, Strudahl, Per B og mange andre - men pt. er de helt generelt bare lidt uinteressante (Edit: jeg er sgu bestemt hverken fan af Bech Andersen eller Chr Nørgaard, men har sgu svært ved at svinge mig op til noget, der bare mindre om PERPER). Her er FC Muhs persongalleri langt værre - men slet, slet ikke nok til at, at de kommer i nærheden af at nå Brøndbys fans til sokkeholderne.
    Sidst redigeret af gunner : 18.05.18 kl. 10:29
    FORZA KØBENHAVN
    gunner's Avatar

  2. De følgende 13 brugere er enige:

  3. #62
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    702

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. FC Midtjylland (18/05 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Til gengæld giver et nederlag en lidt højere chance for at BIF ikke bliver mestre.
    Med al respekt for "jeg tænker kun på os selv"-retorikken, så har det strategisk set helt vildt stor betydning hvis Brøndby ikke bliver mestre. Så det handler bestemt ikke kun om et enkelt mesterskab, man kan vælge at ignorere. Brøndby har bagt helt vildt op til mesterskabet de seneste par måneder og uanset hvad de siger, vil en fail skabe bekymring og uro igen derude. Blandt andet fordi det ser ud som at vi kun har været ½ år om at finde os selv nogenlunde igen - noget de brugte 12 år på. Den usikkerhed kan vi bestemt godt bruge i vores egen genopbygning og som motivation for den kommende sæson - udover den umiddelbare fryd på dåse, selvfølgelig.

    Så jeg er også helt klar på at sælge en lidt mindre chance for EL-deltagelse for den mulighed.
    Mvh,
    Bopa


  4. #63
    Tilmeldingsdato
    Apr 2008
    Indlæg
    1,079

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. FC Midtjylland (18/05 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Bopa Se meddelelser
    Med al respekt for "jeg tænker kun på os selv"-retorikken, så har det strategisk set helt vildt stor betydning hvis Brøndby ikke bliver mestre. Så det handler bestemt ikke kun om et enkelt mesterskab, man kan vælge at ignorere. Brøndby har bagt helt vildt op til mesterskabet de seneste par måneder og uanset hvad de siger, vil en fail skabe bekymring og uro igen derude. Blandt andet fordi det ser ud som at vi kun har været ½ år om at finde os selv nogenlunde igen - noget de brugte 12 år på. Den usikkerhed kan vi bestemt godt bruge i vores egen genopbygning og som motivation for den kommende sæson - udover den umiddelbare fryd på dåse, selvfølgelig.

    Så jeg er også helt klar på at sælge en lidt mindre chance for EL-deltagelse for den mulighed.
    https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...vering/7148029

    Samt at ham her vil være en episk fail og reminder om at selv i deres bedste sæson nogensinde er de ikke gode nok til at blive danske mestre.

    Jeg håber altid at vi vinder men lige i aften håber jeg at vi laver en SønderjyskE og taber 4/5-0 samt at Hoarsens tager point fra BØF. Så må vi selv klare den mod FCN eller nr 7. Kan vi ikke dette fortjener vi heller ikke at spille i europa næste sæson. Når vi alligevel har en mellemsæson ser jeg gerne at vi smider kampen i aften mod at BØF ALDRIG bliver danske mestre igen.

  5. De følgende 5 brugere er enige:

  6. #64
    KK er offline Topstyret stemmekvæg
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    420

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. FC Midtjylland (18/05 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Bopa Se meddelelser
    Med al respekt for "jeg tænker kun på os selv"-retorikken, så har det strategisk set helt vildt stor betydning hvis Brøndby ikke bliver mestre. Så det handler bestemt ikke kun om et enkelt mesterskab, man kan vælge at ignorere. Brøndby har bagt helt vildt op til mesterskabet de seneste par måneder og uanset hvad de siger, vil en fail skabe bekymring og uro igen derude. Blandt andet fordi det ser ud som at vi kun har været ½ år om at finde os selv nogenlunde igen - noget de brugte 12 år på. Den usikkerhed kan vi bestemt godt bruge i vores egen genopbygning og som motivation for den kommende sæson - udover den umiddelbare fryd på dåse, selvfølgelig.
    Og så har vi slet ikke medregnet det mere langsigtede perspektiv i, at Brøndby som mesterhold og - i værste fald - CL-deltager pludselig rykker frem til et niveau, hvor de kan konkurrere ligeligt med os ift. rekruttering af spillere - både på løn og generel attraktivitet som klub. Det kan blive et markant større problem for os end en misset EL-kval.

    Jeg tror ikke man skal undervurdere betydningen af, at vi i 10 år har været den med afstand mest attraktive klub i Skandinavien at spille i.


  7. #65
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    153

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. FC Midtjylland (18/05 kl. 18:00)

    Enig, spillere som fx Amartey og Luddde uden det store tilhørsforhold til Danmark kunne måske vøre endt andetsteds hvis der havde været større sportslig succes forude. Dét er godt nok en ulækker tanke!

  8. Den følgende bruger er enig i dette:
    KK

  9. #66
    MCN er offline 1/11-06 - jeg var der!
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    832

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. FC Midtjylland (18/05 kl. 18:00)

    Som timerne nærmer sig den her kamp, så får jeg det mere og mere mærkeligt - ambivalens er nok det rette ord.
    Har hele tiden været på 'tab den her kamp med 1000' 'holdet' og er det stadig, men hold op, hvor er det skørt i maven. Udsigten til BØF-fail i mesterskabet varmer vældigt meget i maven, alt imens en gradvis voksende nervøsitet over eventuel misset EL til nummer 7, sørger for nogle meget mindre behagelige følelser i selvsamme region.

    Essensen af at være fan? JA, hvis man spørger mig.
    MCN

  10. Den følgende bruger er enig i dette:

  11. #67
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    64

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. FC Midtjylland (18/05 kl. 18:00)

    Det er længe siden, at det gamle KB-slogan "Tab og vind med samme sind" har virket så aktuelt.
    Vinder FCK, vil jeg glæde mig over sejren, taber FCK vil jeg glæde mig over, at BIF ikke fik mesterskabet denne aften :-)

  12. De følgende 2 brugere er enige:

  13. #68
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. FC Midtjylland (18/05 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af KK Se meddelelser
    Jeg tror ikke man skal undervurdere betydningen af, at vi i 10 år har været den med afstand mest attraktive klub i Skandinavien at spille i.
    Det er jo lidt pest eller kolera. For du har da meget ret i, det du skriver. Så er spørgsmålet jo bare, hvad der skader os (og vores muligheder for at tiltrække spillere) mest. Et BIF mesterskab eller en misset kval til Europa?
    På den korte bane er jeg faktisk ret sikker på, at det sidste har størst betydning. Mest åbenlyst er det jo nok med Santander, der vel kun har en meget meget lille grund til at blive, såfremt vi ikke kommer i Europa. Samtidig ryger vores "I FCK er du altid sikker på spil i Europa" - kort til at tiltrække spillere udefra, hvilket må være et af de absolut største aktiver, når en spiller fra udlandet skal hentes.

    Du har selvfølgelig ret i, at på lang sigt vil det måske være et større problem, såfremt BIF kommer fast op på vores niveau. Men der er to ting i det her:
    1) Et mesterskab alene gør det ikke. Der er mange mange ting som kan gå galt med salg af spillere, dårlige indkøb osv osv. Selv en blind høne kan finde korn.
    2) Selvom et mesterskab og evt CL deltagelse vil være et kæmpe boost for dem (omend også en smule urealistisk givet deres vej gennem kvallen), så står og falder dette projekt jo stadig med Onkel Jan. Han bestemmer suverænt, hvor attraktive BIF er. Vil han gøre dem mere attraktive end os, så skal han jo bare poste penge nok i. Og så er det sådan set lige gyldigt, om de kikser et DM i år eller ej.

    Med andre ord, så kan vi ikke ved at hjælpe FCM ændre meget på, hvor attraktive BIF er som klub. Men vi kan ødelægge meget af vores egen tiltrækningskraft ved ikke at komme i Europa - og med denne sæson, er vi nok ikke ekstremt attraktive i forvejen.

    Når det er sagt, så vil det jo være fryd ud over alle grænser, hvis det kikser for BIF.

  14. De følgende 3 brugere er enige:

  15. #69
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. FC Midtjylland (18/05 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af x-færing Se meddelelser
    Det er længe siden, at det gamle KB-slogan "Tab og vind med samme sind" har virket så aktuelt.
    Vinder FCK, vil jeg glæde mig over sejren, taber FCK vil jeg glæde mig over, at BIF ikke fik mesterskabet denne aften :-)
    Ja det er en underlig situation. Til gengæld vil uafgjort med stor sandsynlighed være total ubrugeligt for begge hold. Spændende at se kampens udvikling, hvis den netop står uafgjort kort før tid. Medmindre FCN også spiller uafgjort, så bør både FCK og FCm jo gå allin på sejr. Det bør være noget med at hive Stephan med frem på hjørne i 3. minuts overtid, og lade en af deres stå helt alene på midterlinien.

    Så den bliver sikkert uafgjort....

  16. #70
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    296

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. FC Midtjylland (18/05 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Ja det er en underlig situation. Til gengæld vil uafgjort med stor sandsynlighed være total ubrugeligt for begge hold. Spændende at se kampens udvikling, hvis den netop står uafgjort kort før tid. Medmindre FCN også spiller uafgjort, så bør både FCK og FCm jo gå allin på sejr. Det bør være noget med at hive Stephan med frem på hjørne i 3. minuts overtid, og lade en af deres stå helt alene på midterlinien.

    Så den bliver sikkert uafgjort....
    I min optik bliver aftenens mest afgørende kamp spillet kl. 18 i Aalborg. Hvis AaB vinder over FCN, bliver kampforløbet hos os også anderledes.
    Hvis FCN vinder, bliver vi nød til at vinde over FCM og gøre Brøndby til mestre.
    Så jeg håber at Aab vinder 3-0 i aften!
    Så spiller vi "frit" mod FCM, og Brøndby får gummiben mod Hoarsens. Okusun scorer i overtiden til 1-0.

  17. De følgende 2 brugere er enige:

  18. #71
    Tilmeldingsdato
    Nov 2012
    Indlæg
    178

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. FC Midtjylland (18/05 kl. 18:00)

    Når vores spillere går på banen i aften, har de ved deres side et særligt udvalgt hold af sæsonkortholdere fra DFDS Familietribunen og Sektion 12.
    Vi har i flere måneder set frem til denne dag, hvor vi gerne vil give dem en særlig tak for støtten og loyaliteten gennem denne sæson.
    Det er også som følge af planlægningen af dette, at indmarchen sker lidt tidligere end sædvanligt - og at sæderne er fjernet ved de normale koncertudgange på Sektion 12, hvor kapaciteten derfor også er en smule mindre end normalt. I skrivende stund er der dog meget få pladser tilbage på Sektionen, så der skal nok blive knald på.

    Vi ønsker alle en god kamp og glæder os til at se jer i Telia Parken senere i dag!
    På vegne af SLO-teamet i F.C. København

  19. Den følgende bruger er enig i dette:

  20. #72
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    38

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. FC Midtjylland (18/05 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af SLO-teamet Se meddelelser
    Når vores spillere går på banen i aften, har de ved deres side et særligt udvalgt hold af sæsonkortholdere fra DFDS Familietribunen og Sektion 12.
    Vi har i flere måneder set frem til denne dag, hvor vi gerne vil give dem en særlig tak for støtten og loyaliteten gennem denne sæson.
    Det er også som følge af planlægningen af dette, at indmarchen sker lidt tidligere end sædvanligt - og at sæderne er fjernet ved de normale koncertudgange på Sektion 12, hvor kapaciteten derfor også er en smule mindre end normalt. I skrivende stund er der dog meget få pladser tilbage på Sektionen, så der skal nok blive knald på.

    Vi ønsker alle en god kamp og glæder os til at se jer i Telia Parken senere i dag!
    Uden at føle sig forsmået, ville det nu klæde jer lidt også en gang i mellem at kæle lidt for C segmentet.....
    God kamp

  21. De følgende 2 brugere er enige:

  22. #73
    Tilmeldingsdato
    Nov 2012
    Indlæg
    178

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. FC Midtjylland (18/05 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Far til 4 Se meddelelser
    Uden at føle sig forsmået, ville det nu klæde jer lidt også en gang i mellem at kæle lidt for C segmentet.....
    God kamp
    Det kan du tro vi gerne vil, og også mere end der bliver gjort, derfor har vi f.eks. også en SLO under tibunen før kampen i dag, som man kan henvende sig til med forslag eller andet, uden at sidestille det, med at deltage ved spillerentré.

    Skal dog nævnes at det mht. dagens arrangement af gode grunde ikke muligt.

    Rigtig god kamp
    På vegne af SLO-teamet i F.C. København

  23. De følgende 2 brugere er enige:

  24. #74
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    38

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. FC Midtjylland (18/05 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af SLO-teamet Se meddelelser
    Det kan du tro vi gerne vil, og også mere end der bliver gjort, derfor har vi f.eks. også en SLO under tibunen før kampen i dag, som man kan henvende sig til med forslag eller andet, uden at sidestille det, med at deltage ved spillerentré.

    Skal dog nævnes at det mht. dagens arrangement af gode grunde ikke muligt.
    Fint tiltag ! Jeg gir en høj femmer

    Rigtig god kamp
    Fint tiltag ! Jeg gir en høj femmer

  25. Den følgende bruger er enig i dette:

  26. #75
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. FC Midtjylland (18/05 kl. 18:00)

    Zeca i karantæne. Santander og Falk på bænken. Gregus og Kvist fra start. Fischer i angrebet. Comeback til Robin, hvilket næsten notorisk medfører et drop. Det ligner en optimering af holdet til mandag, og en kamp der er "up for grabs" til FCM. Kan de ikke slå os i dag, så kan de ikke blive mestre.

  27. Den følgende bruger er enig i dette:

Side 5 af 9 FørsteFørste ... 2345678 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 147
    Sidste Meddelelse: 13.04.18, 17:44
  2. Svar: 48
    Sidste Meddelelse: 22.12.15, 17:28
  3. Optakts- og kamptråd: F.C. København - FC Midtjylland
    By Fck-fan in forum De korte linier
    Svar: 60
    Sidste Meddelelse: 25.04.09, 09:26
  4. Optakts- og kamptråd: FC København - FC Midtjylland
    By Don J. in forum De korte linier
    Svar: 24
    Sidste Meddelelse: 22.08.08, 18:45
  5. Optakts- og kamptråd: FC København - FC Midtjylland
    By Fck-Emil in forum De korte linier
    Svar: 64
    Sidste Meddelelse: 09.04.08, 12:12

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •