Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
198. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FCK vinder (håber på sejr)

    24 12.12%
  • FCK vinder (håber på uafgjort)

    1 0.51%
  • FCK vinder (håber på nederlag)

    63 31.82%
  • Uafgjort (håber på sejr)

    3 1.52%
  • Uafgjort (håber på uafgjort)

    0 0%
  • Uafgjort (håber på nederlag)

    35 17.68%
  • FCK taber (håber på sejr)

    9 4.55%
  • FCK taber (håber på uafgjort)

    1 0.51%
  • FCK taber (håber på nederlag)

    62 31.31%
Side 4 af 9 FørsteFørste 1234567 ... SidsteSidste
Viser resultater 46 til 60 af 125

Emner: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. FC Midtjylland (18/05 kl. 18:00)

  1. #46
    Tilmeldingsdato
    Feb 2003
    Indlæg
    668

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. FC Midtjylland (18/05 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af skroder Se meddelelser
    Hvor er manifestet som hænger sig i ordet “Superliga” i forhold til at traditionen omhandler sidste hjemmekamp inden sommerferien? Og står der således også at det stadig tæller selvom der nu er tale om et slutspil?

    Umiddelbart ville jeg jo mene at det hele er Superligaen, eftersom denne super underholdende EL-kval finalekamp mellem nr 4 og nr 7 i Superligaen, er en Superligakamp.
    Men SL er jo afsluttet, når den kamp skal spilles? Der er jo ingen points til et evt. mesterskab på spil? Det er en Add-on opfundet af Hypercube
    Caligula7611:51
    wtf? jak med noget nyt? Først? *sætter kryds i kalenderen*

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #47
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. FC Midtjylland (18/05 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af skroder Se meddelelser
    Hvor er manifestet som hænger sig i ordet “Superliga” i forhold til at traditionen omhandler sidste hjemmekamp inden sommerferien? Og står der således også at det stadig tæller selvom der nu er tale om et slutspil?

    Umiddelbart ville jeg jo mene at det hele er Superligaen, eftersom denne super underholdende EL-kval finalekamp mellem nr 4 og nr 7 i Superligaen, er en Superligakamp.
    Tvivler på at nogen har skrevet et manifest ned. Kendsgerningen er bare, at det er foregået til sidste superligakamp hidtil. Også i sæsoner som 2008, 2014 og 2015, sæsoner der har været fiaskoer på alle mulige måder, men hvor der heldigvis ikke har været erklæringer om at nu skal man så sandelig tage det hele meget alvorligt så holdet finder 'arbejdshandskerne' frem.

    Og hvad den sidste superligahjemmekamp er, er jo ikke så svært at konstatere. Det er den sidste kamp der giver points i superligaen, og ligger i en superligarunde, og ikke spilles når superligaen er slut for at afgøre noget i en anden turnering ;-)

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #48
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    1,097

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. FC Midtjylland (18/05 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af jak Se meddelelser
    Men SL er jo afsluttet, når den kamp skal spilles? Der er jo ingen points til et evt. mesterskabet på spil? Det er en Add-on opfundet af Hypercube
    Men det er et add-on der skal afgøre hvem der skal vinde hvilke præmier for denne sæsons Superliga og altså ikke en særskilt turnering i sig selv, som alle hold kan opnå plads i af anden vej end superligaen.
    Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe.

  6. De følgende 2 brugere er enige:

  7. #49
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    1,097

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. FC Midtjylland (18/05 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Tvivler på at nogen har skrevet et manifest ned. Kendsgerningen er bare, at det er foregået til sidste superligakamp hidtil. Også i sæsoner som 2008, 2014 og 2015, sæsoner der har været fiaskoer på alle mulige måder, men hvor der heldigvis ikke har været erklæringer om at nu skal man så sandelig tage det hele meget alvorligt så holdet finder 'arbejdshandskerne' frem.

    Og hvad den sidste superligahjemmekamp er, er jo ikke så svært at konstatere. Det er den sidste kamp der giver points i superligaen, og ligger i en superligarunde, og ikke spilles når superligaen er slut for at afgøre noget i en anden turnering ;-)
    Det er jo ikke en anden turnering, det er en kamp som spilles imellem to hold fra Superliga, som er endt på plads 4 og 7 i Superligaen.
    Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe.

  8. De følgende 2 brugere er enige:

  9. #50
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. FC Midtjylland (18/05 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af skroder Se meddelelser
    Men det er et add-on der skal afgøre hvem der skal vinde hvilke præmier for denne sæsons Superliga og altså ikke en særskilt turnering i sig selv, som alle hold kan opnå plads i af anden vej end superligaen.
    Indrøm det nu bare; du har ikke lyst til det denne gang, fordi du er utilfreds med at BIF stadig ligger til at vinde DM ;-)

  10. Den følgende bruger er enig i dette:

  11. #51
    Tilmeldingsdato
    Feb 2003
    Indlæg
    668

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. FC Midtjylland (18/05 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af skroder Se meddelelser
    Men det er et add-on der skal afgøre hvem der skal vinde hvilke præmier for denne sæsons Superliga og altså ikke en særskilt turnering i sig selv, som alle hold kan opnå plads i af anden vej end superligaen.
    Så præmien er at få lov til at spille kvalifikation til gruppespil i en anden turnering? Det er vist ikke SL- den der anden turnering?

    Og så er der selvfølgelig det helt urimelige i at nr 7 i SL over en hel sæson, kan vinde en præmie over nr 4 over en hel sæson- det er sgu en bastard den turneringsform.
    Sidst redigeret af jak : 17.05.18 kl. 16:43
    Caligula7611:51
    wtf? jak med noget nyt? Først? *sætter kryds i kalenderen*

  12. De følgende 2 brugere er enige:

  13. #52
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    38

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. FC Midtjylland (18/05 kl. 18:00)

    [QUOTE=d-man;671420]
    Citat Oprindeligt indsendt af Vivid Se meddelelser

    Jeg diskuterer gerne med folk uden klasse :-)
    Du skal være velkommen....
    På forhånd tak for svar :-)

  14. #53
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    1,097

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. FC Midtjylland (18/05 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Indrøm det nu bare; du har ikke lyst til det denne gang, fordi du er utilfreds med at BIF stadig ligger til at vinde DM ;-)
    Det startede jeg faktisk med at skrive og tilføjede så hvorfor det også objektivt set er åndssvagt at slæbe sit badedyr, gummibåd, hoppeborg eller oppustelige kæreste med i morgen. ;)

    Ps: Jeg er klasseløs og håber vi taber i morgen, stort, som i kæmpe STORT!!
    Sidst redigeret af skroder : 17.05.18 kl. 16:48
    Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe.

  15. De følgende 6 brugere er enige:

  16. #54
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. FC Midtjylland (18/05 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af skroder Se meddelelser
    Det startede jeg faktisk med at skrive og tilføjede så hvorfor det også objektivt set er åndssvagt at slæbe sit badedyr, gummibåd, hoppeborg eller oppustelige kæreste med i morgen. ;)
    I så fald tror jeg ikke vi enige om hvad 'objektivt' betyder ;-)

    Men det bringer mig til den lidt pudsige S12-erklæring, som jeg ikke helt ved hvad hvem der er afsender på og hvor meget den kommer til at have af effekt, men som bare undrer mig på ét punkt – der er en holdning til badedyr, men ikke til det lidt mere vigtige, og i hvert fald forholdsvis ret udbredte ønske om at FCM vinder kampen.

    Nogen idé om hvad standpunktet er dér? En diplomatisk "Vi kan ikke sige det ligeud på skrift pga SønderjyskE-tingen, men I er ikke tvivl når vi står der"-tilgang? ;-)

  17. #55
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    1,296

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. FC Midtjylland (18/05 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Ikke for at der skal være nogen tvivl om at jeg af hele mit hjerte ønsker at vi taber og at Brøndby ikke bliver mestre, men der skal nok gives lidt snor her. Situationen er trods alt så forbandet usædvanlig, at der aldrig kommer til at være enighed.

    Der er klart en tendens til lidt frelsthed på "vi skal altid vinde, og jeg hader ingen mere end jeg elsker FCK"-siden ;-) Men så må vi være de større mennesker og forklare ganske ærligt hvad vi ønsker. Og hvorfor. Og at der ikke er andet end brændende ønske om efterfølgende at slå Farum og hvem der ellers måtte blive behov for at slå.

    For ærlig talt, er der nogen der rigtig tror på at holdet vil blive bedt om at gå ud og tabe med vilje? Altså fra start? Selv SønderjyskE, der havde en helt klar objektiv grund til at tabe til FCM, lod først stå til til allersidst da de andre resultater ikke gav dem andre valg. Vi har en objektiv grund til at vinde – og kun en emotionel grund til at tabe. Der ikke vejer tungt for ret mange, eller nogen, af spillerne; de vil sikkert bare gerne på ferie på mandag. Det er først og fremmest en fanting.

    Og så er der jo ikke andet tilbage end bare at være ærlige, se hvad der sker, og verbalt give udtryk for hvordan man selv har det med det hele. Der blev spurgt længere oppe om hvordan man regnede med at reagere. For mit eget vedkommende var det dybe suk ved Kbh-mål og overraskende høje glædesudbrud ved FCM-mål sidst de mødtes, set på tv alene hjemme. Ser ingen grund til at det er anderledes denne gang i Parken. Hjertet ved hvad det begærer.
    Fuldstændig enig hele vejen igennem. Og for lige at uddybe: Dette er en ekstraordinær situation uden rigtigt/forkert svar (eller rationelt set er der et rigtigt svar men “fanhed” er i sig selv en irrationel størrelse). I Folketinget sker der i helt særlige tilfælde at et parti stiller medlemmerne frit ved en afstemning pga dennes særegne indholdet. Samme princip kan fint finde anvendelse her. Du må gerne håbe FCK vinder og du må gerne håbe FCM vinder (denne ene gang).

    Jeg er selv uafklaret. Men min foragt for Brøndby, IF og i særdeleshed kernen af deres fanmiljø, som jeg på det menneskelige plan ser decideret ned på,er så stærk og opdyrket siden 90’erne, at jeg hælder svagt til at håbe på FCM. Men som sagt det er fint at have en anden opfattelse. Det er sikkert heller ikke sundt at have et forhold til fænomenet Brøndby IF spm jeg har ;)
    Kasi-karma
    Fuego's Avatar

  18. De følgende 4 brugere er enige:

  19. #56
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. FC Midtjylland (18/05 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Vi har en objektiv grund til at vinde – og kun en emotionel grund til at tabe. Der ikke vejer tungt for ret mange, eller nogen, af spillerne; de vil sikkert bare gerne på ferie på mandag. Det er først og fremmest en fanting.
    Oh, og en lille tilføjelse. Én ting er jo den triste, at spillerne selvfølgelig ikke hader Brøndby som vi gør på nogen måde. Bedst ikke at tænke på det i hverdagen. Men det skulle ikke overraske mig, hvis det ligefrem stod sådan til, at Ståle klart hellere ser Steinlein og Midtjylland blive snydt for guldet, og er dybt træt af den klub. Selv i højere grad end Brøndby.

    Jeg ville selvfølgelig meget gerne tage fejl og se en stor tjeneste til Ståles gamle HamKam-kollega Jess, men tvivler meget ...

  20. De følgende 3 brugere er enige:

  21. #57
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    711

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. FC Midtjylland (18/05 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Ikke for at der skal være nogen tvivl om at jeg af hele mit hjerte ønsker at vi taber og at Brøndby ikke bliver mestre, men der skal nok gives lidt snor her. Situationen er trods alt så forbandet usædvanlig, at der aldrig kommer til at være enighed.
    Her er det så vigtigt lige at nævne, at Brøndby godt kan ende med mesterskabet alligevel, selvom vi skulle tabe mod Midtjyderne. Vi derimod kan med et nederlag i aften sætte os selv i en situation, hvor europæisk deltagelse kan glippe på grund af en misforstået fokusering på Brøndby's muligheder. Hvor fedt er det egentlig?? Personligt bryder jeg mig heller ikke om at se netop Brøndby vinde mesterskabet, men der er heldigvis en mulighed for at slukke for TV'et og lad være med at læse avisernes sportsspalter. Og så derimod fokusere på andre ting, eksempelvis hvad der kan bringe os tilbage på sporet i næste sæson.


    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Der er klart en tendens til lidt frelsthed på "vi skal altid vinde, og jeg hader ingen mere end jeg elsker FCK"-siden ;-)
    Jeg kan da ikke se nogen frelsthed i at vi altid skal vinde. Det er vel derimod en målsætning i en klub som FCK

    Mvh Torben
    Sidst redigeret af FCTorben : 18.05.18 kl. 10:01

  22. De følgende 2 brugere er enige:

  23. #58
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,223

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. FC Midtjylland (18/05 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Oh, og en lille tilføjelse. Én ting er jo den triste, at spillerne selvfølgelig ikke hader Brøndby som vi gør på nogen måde. Bedst ikke at tænke på det i hverdagen. Men det skulle ikke overraske mig, hvis det ligefrem stod sådan til, at Ståle klart hellere ser Steinlein og Midtjylland blive snydt for guldet, og er dybt træt af den klub. Selv i højere grad end Brøndby.

    Jeg ville selvfølgelig meget gerne tage fejl og se en stor tjeneste til Ståles gamle HamKam-kollega Jess, men tvivler meget ...
    Det er vel også sådan, at foragten for Midtjylland hastigt nærmer sig hadet til Brøndby. Forskellen for mit vedkommende er, at det mere er Midtjyllands egne folk (som Steinlein, Bach Bak og tidligere Gummi-Glen), jeg ikke bryder mig om og ikke deres fans, der i bedste fald er komplet uinteressante, mens det helt omvendte efterhånden gør sig gældende med Brøndby. De oplagte hadeobjekter i Brøndby er nærmest ikke-eksisterende i dag. Zorniger virker egentlig ganske sympatisk, og der er heller ikke rigtigt nogle Per Nielsen/Mike Jensen typer på holdet, som jeg rigtigt gider hidse mig op til at hade for alvor. Fansene og deres selvpromoverende retorik (og ikke mindst pressens leflen for samme) er til gengæld rigeligt nok til at der ikke er et sekund tvivl om, hvilket af de to under, jeg helst ser blive mester, når nu det ikke kan være andet.
    /Giggs

    København er en grim by med grimme mennesker og klamme dialekter. Lige fra Østerbro til Lyngby. Det eneste sted i København jeg har oplevet flinke mennesker er i Næstved.

  24. De følgende 6 brugere er enige:

  25. #59
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. FC Midtjylland (18/05 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af FCTorben Se meddelelser
    Her er det så vigtigt lige at nævne, at Brøndby godt kan ende med mesterskabet alligevel, selvom vi skulle tabe mod Midtjyderne. Vi derimod sætter os selv i en situation, hvor europæisk deltagelse kan glippe på grund af en misforstået fokusering på Brøndby's muligheder. Hvor fedt er det egentlig?? Personligt bryder jeg mig heller ikke om at se netop Brøndby vinde mesterskabet, men der er heldigvis en mulighed for at slukke for TV'et og lad være med at læse avisernes sportsspalter. Og så derimod fokusere på andre ting, eksempelvis hvad der kan bringe os tilbage på sporet i næste sæson.
    Jeg kan ikke have formuleret mig klart nok, for jeg troede egentlig jeg var kommet rundt om alt dette :-)

    Alle er forhåbentlig klar over, at nederlag (og uafgjort, dette resultat som er ubrugeligt for begge hold) giver en lidt højere risiko for at misse Europa League i sidste ende. Til gengæld giver et nederlag en lidt højere chance for at BIF ikke bliver mestre.

    Hvad jeg siger er, at det personligt er en risiko, jeg er helt klar til at leve med. Andre er ikke. Det er helt personlig smag og behag. Men selvfølgelig kommer det da til at skabe en kontrovers.



    Citat Oprindeligt indsendt af FCTorben Se meddelelser
    Jeg kan da ikke se nogen frelsthed i at vi altid skal vinde. Det er vel derimod en målsætning i en klub som FCK
    Igen, som nævnt: Formentlig er det i alle fald den brief, spillerne har fået. Derfor behøver det jo ikke gøre os alle glade, hvis det er sådan det ender.

    Med frelsthed tænker jeg ikke på uenighed i den holdning. Men mest af alt på indignerede reaktioner som f.eks. den her.

  26. De følgende 3 brugere er enige:

  27. #60
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. FC Midtjylland (18/05 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Arh.. Wilczek og Pukki kan sgu sagtens få mit pis i kog. Mit største hadeobjekt i klubben pt. er dog deres mentaltræner, Christian Engell. Et selvfedt pikhoved af rang.
    Jeg vil også sige, at så har man ikke ledt nok. De færreste siger ret meget, da de er udenlandske droner, lejesvende der bare passer deres job, men når vi finder de få danskere såsom Nørgaard og Fisker, så er de fine irritanter.

    Og så først og fremmest deres ledertrio Bech, Bech Andersen og Zorniger. Jeg har svært ved at se det helt sympatiske i sidstnævnte, må jeg sige. Først og fremmest virker han helt vildt arrogant.

  28. De følgende 6 brugere er enige:

Side 4 af 9 FørsteFørste 1234567 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 147
    Sidste Meddelelse: 13.04.18, 17:44
  2. Svar: 48
    Sidste Meddelelse: 22.12.15, 17:28
  3. Optakts- og kamptråd: F.C. København - FC Midtjylland
    By Fck-fan in forum De korte linier
    Svar: 60
    Sidste Meddelelse: 25.04.09, 09:26
  4. Optakts- og kamptråd: FC København - FC Midtjylland
    By Don J. in forum De korte linier
    Svar: 24
    Sidste Meddelelse: 22.08.08, 18:45
  5. Optakts- og kamptråd: FC København - FC Midtjylland
    By Fck-Emil in forum De korte linier
    Svar: 64
    Sidste Meddelelse: 09.04.08, 12:12

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •