Se afstemningsresultater: Hvem vinder kampen?

Stemmeafgivere
71. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FCK vinder

    38 53.52%
  • Uafgjort

    12 16.90%
  • FCN vinder

    21 29.58%
Side 4 af 4 FørsteFørste 1234
Viser resultater 46 til 54 af 54

Emner: Optakts- og kamptråd: F.C. Nordsjælland vs. F.C. København (21/05 kl. 18:00)

  1. #46
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Nordsjælland vs. F.C. København (21/05 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Pavlovic, 22 mål i sæsonen inden vi købte ham ;). Pieros må vel også være med på den liste, dog kan jeg ikke huske hans stats i apoel (fin adresse at hente fra). Hvad med Corner da vi henter ham hjem, for ikke at nævne santander. Vores to spidsangribere laver henholdvis 11 & 14 mål i en sæson hvor alt går galt. Den ene er skadet halvdelen af efteråret, den anden laver (på papiret) den historisk næstflotteste 1. Sæson som fck angriber. Ja alt har været lort denne sæson, og sådan er det sgu nok bare nogle gamge i fodbold. Gem et smil til det blir gråvejr ;)
    Jeg vil tro, at Luffe med "over længere tid" mener mere end én sæson. For det er helt korrekt, at ingen af vores nuværende angribere (eller Cornelius for den sags skyld) havde vist stor målfarlighed i mere end én sæson, før vi hentede dem.

    Hvor realistisk det så er at hente den slags fra en tilstrækkeligt høj hylde, ved jeg ikke.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #47
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Nordsjælland vs. F.C. København (21/05 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Jeg vil tro, at Luffe med "over længere tid" mener mere end én sæson. For det er helt korrekt, at ingen af vores nuværende angribere (eller Cornelius for den sags skyld) havde vist stor målfarlighed i mere end én sæson, før vi hentede dem.

    Hvor realistisk det så er at hente den slags fra en tilstrækkeligt høj hylde, ved jeg ikke.
    Relativt urealistisk, vil jeg mene. Vi ville jo ikke kunne hente en tænkt angriber, som har lavet +20 mål to sæsoner i streg for enten Nordsjælland, Brøndby eller FC. Midtjylland. Slet ikke, hvis han så samtidigt havde et tydeligt videreudviklingspotentiale og ikke bare bidrog med mål, men også tydeligt til selve opspillet af holdet.

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #48
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    1,482

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Nordsjælland vs. F.C. København (21/05 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Lüftner gjorde det ganske fint og havde kun enkelte fejl. Han havde godt styr på løbeduellerne og derfor havde Nordsjælland ingen offensiv.
    Erik var bedre end Lüftner og viste lidt af det vi tidligere har set fra ham. I anden halvleg var han dominerende og formåede også at fordele spillet bedre end vores midtbane.
    Lüftner sejlede rundt når tempoet steg, som altid. Hvis ikke Erik var deltidsgymnast så havde det regnet ind med bolde bag SA.
    Han står forkert, følger i flere situationer ikke sin markering og han får ikke clearet de flade indlæg til første stolpe. Jeg er med på at det aldrig ser helt forfærdeligt ud, men det skyldes ene og alene at Erik spillede op til sit gamle jeg.

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #49
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Nordsjælland vs. F.C. København (21/05 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Wonderboy Se meddelelser
    Lüftner sejlede rundt når tempoet steg, som altid. Hvis ikke Erik var deltidsgymnast så havde det regnet ind med bolde bag SA.
    Han står forkert, følger i flere situationer ikke sin markering og han får ikke clearet de flade indlæg til første stolpe. Jeg er med på at det aldrig ser helt forfærdeligt ud, men det skyldes ene og alene at Erik spillede op til sit gamle jeg.
    Hmm.....det er åbenbart svært at få det hele med på stadion, for mit indtryk var også, at Luftner spillede en virkelig solid kamp, hvor han i flere situationer læste spillet godt, og kun var "fejlplaceret" i de par situationer, hvor Donyoh var offside. Måske var det så bare held, men FCN havde jo stort set intet offensivt i kampen, hvor Donyoh og især Assante var markeret helt væk.

    Jeg havde egentlig Erik og Luftner som være to klart bedste spillere i kampen. Og Fischer som den dårligste.

  8. De følgende 6 brugere er enige:

  9. #50
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,505

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Nordsjælland vs. F.C. København (21/05 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg havde egentlig Erik og Luftner som være to klart bedste spillere i kampen. Og Fischer som den dårligste.
    Jeg tror, at jeg er enig her.

    Erik har været bedre, end jeg turde håbe uden dog at være rigtig god. Han og Robin er bare ikke særligt gode ude Zanka.

    Lüftner oplevede jeg også som ok i går. Jeg begynder alligevel at tvivle på ham. Han skal på ingen måde føre bolden frem, men spille nærmeste medspiller - hver gang. Kan vi have sådan en forsvarsspiller? Jeg har dog også bemærket, at han opfører sig som om, at han er under et voldsomt pres. Han har flere gange, hvor vi har reddet os i overtiden, eller når vi har tabt til bøf, ligget i græsset og hyperventileret, så det kan være, at han bare håndterer presset virkelig dårligt. Bliver han bedre af at lære det? Jeg tvivler.

    Til gengæld har Fischer ikke sat en fod rigtigt siden april.

    Selvom jeg trøster mig lidt med, at Jacob Poulsen efter Herningkampen udtalte noget i retning af, at de var spillet i bund (vi kan altså godt), så er jeg ikke tryg ved fredag, uanset om det bliver Haderslev eller Århus.

  10. #51
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    1,482

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Nordsjælland vs. F.C. København (21/05 kl. 18:00)

    Vi prøver med vores 4-4-2 at strække dem bredt for at få plads centralt. Det lykkedes tildels, for vi stod bredt, og de pressede fint ud. Men vi kom aldrig til at true igennem midten, fordi de var for gode til at komme tilbage på plads, men samtidig også fordi angriberne står helt fremme. Kanter og backs stod helt ude og vi derfor var i 4v4 situationer 'at best' (Zeca kan ikke gå frem, og så er vi tilbage i 4v3). Undtagelsen var Fischer, som trak ind og prøvede at finde mellemrummet, men han var et fokus punkt for FCN og de skubbede højt på ham. Desværre får Boilesen får slet ikke udnyttet den plads det giver nok gange, og vores spil i venstresiden så I flere momenter mere bovlam ud end hvis Lüftner og László havde spillet den. (som tidligere nævnt blev det markant bedre da Pierre kom ind, da han formår hovedløst at spurte mod baglinjen. Hvilket var noget Fischer kunne arbejde med).

    Vores spil gik helt logisk i stå, fordi vi ikke formåede at lave lokale overtal eller spille efter andet end at Pieros og Santander, som først skulle vågne når A) de skulle modtage en bold fra forsvaret i brystet eller på hovedet, eller B) når resten af holdet gjorde klar til indlæg til bagerste stolpe (præcis den kritik Ståle rettede imod Cornelius, netop at han skulle gøre noget andet end blot at stille sig ved bagerste stolpe og vente på indlæg). Med andre ord kunne angriberne ikke deltage i spillet da de skulle presse bagkæden, begge to..... Santander er skøn når han spiller, men ham og Ståle sammen gør ham helt igennem til et møbel. Han kommer ikke ned eller ud i banen og deltager som i de bedste kampe, og han bliver tydeligt frustreret over at hans position ikke inddrager ham i spillet. Pieros var på Cypern beskrevet som en spiller der var meget bevægelig i det opbyggende spil, og lavede mange aggressive løb, en 'terrier' på en fodboldbane. Hos os er han gemt væk efter det opbyggendespil, som primært består af én pasning siden, til kant eller back. Der er INTET spil mellem Pieros og Santander. Tilgengæld laver han stadig lidt 'forløb', men de bliver sjældent/aldrig? til mere, for holdet kigger ikke efter de dybe løb - "det er ikke sådan vi skal true målet".

    Igår dør vores spil 3 steder. Skov, Boilesen og Angriberne. Når de fik bolden skulle den spilles bredt, frem for at løbe/se fremad - hvilket igen skyldes at de var for stillestående, og slet ikke kigger/bevæger sig i forhold til hinanden.

    Vi skal shoppe, for vi mangler flere spillere. Men vi har en trup (som udover defensiven) kan maltraktere et hvert superliga forsvar. Det kræver dog at de spille op til deres bedste, og at taktikken fremmer netop det, og det gør den ikke.... Ståle mangler noget offensivt, og det har ikke hjulpet at få Antonsson ind ved sin side.

    Vi mangler absurd meget en angriber som kan kombinere og har hurtigheden til at true bagrummet.
    En venstre og højre back som kan udfordre 1v1 OG slå et indlæg højt som fladt.
    Et alternativ til Vavro og Johansson.
    Gregus i form som kan spille ved siden af Zeca, og frigøre Falk som enten kan spille 10er (det sker ikke... For vi skal kun spille 4-4-2/3-5-2) eller overtage for Skov som mangler nogle instruktioner i at sætte sig op til at lave sine skud, indlæg eller bare noget der bliver farligt.
    Sidst redigeret af Wonderboy : 22.05.18 kl. 10:01

  11. Den følgende bruger er enig i dette:

  12. #52
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Nordsjælland vs. F.C. København (21/05 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Relativt urealistisk, vil jeg mene. Vi ville jo ikke kunne hente en tænkt angriber, som har lavet +20 mål to sæsoner i streg for enten Nordsjælland, Brøndby eller FC. Midtjylland. Slet ikke, hvis han så samtidigt havde et tydeligt videreudviklingspotentiale og ikke bare bidrog med mål, men også tydeligt til selve opspillet af holdet.
    Det har du givetvis ret i. Jeg påpegede blot, at det er korrekt, at ingen af vores angribere havde mere end én giftig sæson med i bagagen, da de kom til FCK. Så udfordringen er måske snarere at blive bedre til at finde de unge talenter, der muligvis slet ikke har haft en eneste farlig sæson endnu, men som til gengæld har et større potentiale end en Pavlovic eller en Sotiriou. Det kræver så nok bare en seriøs opgradering på scouting-fronten.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  13. #53
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Nordsjælland vs. F.C. København (21/05 kl. 18:00)

    Mange var bange for, at Lüftner ville spille dårligt "på den hurtige bane". jeg synes faktisk, at han gjorde det ret godt i går. Han vinder flere løbedueller og håndterer dem ret godt. Lige nu er jeg mere bekymret for, at vores offensiv er gået i stå. Hvis vi får gang i målscoringerne, så synes jeg altså, at vi har et rimeligt hold. Men vores Falk-Fischer-Skov trio klarer sig af helvedes til lige for tiden. Ingen af dem sætter en fod rigtigt pt....

  14. De følgende 4 brugere er enige:

  15. #54
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. Nordsjælland vs. F.C. København (21/05 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Wonderboy Se meddelelser
    Vores spil gik helt logisk i stå, fordi vi ikke formåede at lave lokale overtal eller spille efter andet end at Pieros og Santander, som først skulle vågne når A) de skulle modtage en bold fra forsvaret i brystet eller på hovedet, eller B) når resten af holdet gjorde klar til indlæg til bagerste stolpe (præcis den kritik Ståle rettede imod Cornelius, netop at han skulle gøre noget andet end blot at stille sig ved bagerste stolpe og vente på indlæg). Med andre ord kunne angriberne ikke deltage i spillet da de skulle presse bagkæden, begge to..... Santander er skøn når han spiller, men ham og Ståle sammen gør ham helt igennem til et møbel. Han kommer ikke ned eller ud i banen og deltager som i de bedste kampe, og han bliver tydeligt frustreret over at hans position ikke inddrager ham i spillet. Pieros var på Cypern beskrevet som en spiller der var meget bevægelig i det opbyggende spil, og lavede mange aggressive løb, en 'terrier' på en fodboldbane. Hos os er han gemt væk efter det opbyggendespil, som primært består af én pasning siden, til kant eller back. Der er INTET spil mellem Pieros og Santander. Tilgengæld laver han stadig lidt 'forløb', men de bliver sjældent/aldrig? til mere, for holdet kigger ikke efter de dybe løb - "det er ikke sådan vi skal true målet".
    Jeg synes især, at et af vores helt store problemer er at få sat angriberne op og få dem med i spillet. Santander gør det fint som opspilsstation, men løbene omkring ham er mildest talt mangelfulde og ofte er han og Pieros så isolerede, at de nærmest skal opfinde den dybe tallerken før de kan komme til afslutninger.
    Vores indlæg har heller ikke været noget at prale af. De kommer alt for sent, så angriberne netop ender med at slå rødder og ikke har en jordisk chance for at time deres løb. Deres rolle i kombinationsspillet er stort set også begrænset til at indgå i et-to kombinationer, hvor de står med ryggen mod mål og det er for sjældent dem, der kommer frem til afslutningerne. Dybe løb fra angriberne har jeg vinket farvel til for længst (delvist fordi modstanderne ofte står så dybt, at bagrummet ofte ikke er en mulighed).

    At Pieros skulle være meget bevægelig i det opbyggende spil, har vi ikke set meget til og det er måske med god grund. I går var han ikke særlig prangende og i anden halvleg ødelagde han mange lovende angreb. Teknisk har han heller vist noget videre. Af statur minder han, ifølge Wikipedia, meget om Santander og er således kun 1 cm lavere og 3 kg lettere. Det vidner heller ikke ligefrem om en uhyre bevægelig spiller og han er derudover slet ikke så god til at sætte sig igennem fysisk som Santander er. At han og Santander ofte har svært ved at samarbejde, kan også skyldes, at de er mismatchede.

    Hvis Pieros og Santander skal fungere i angrebet, så kræver det noget nytænkning i forhold til deres roller og så kræver det, at vi også udnytter deres kompetencer bedre. Det kræver at vi kommer frem til indlæg, som ikke kun er ”sidste udvej” og at vi begynder at udnytte de løb Pieros tager (for så god er han ikke til at modtage bolden med ryggen mod mål). Det kan blandt andet betyde, at kantspillerne i højere grad skal udnytte overlappet eller spille angriberne i dybden, når de trækker ind i banen, fremfor selv at afslutte eller spille angriberne lige i fødderne og selv tage løbet ind i feltet. Jeg siger ikke det er den eneste opskrift, men det vil i hvert fald involvere angriberne noget mere. Hvis en af angriberne så også brød fri fra forsvaret og trak ned i banen og blev retvendte, så kunne det måske begynde at ligne noget.
    Meget tyder nemlig på, at tiden er løbet fra, at vi kan stå og spille bolden rundt foran modstanderens felt og håbe på en åbning og så ellers slå et indlæg som sidste udvej. Dels bliver det for stationært og dels får vi på den måde aldrig skabt nogle overtal på banen, så man ikke kan kombinere sig forbi.

    Når det er sagt, så synes jeg, det var noget, vi var blevet bedre til her i foråret, hvor vi i mange kampe så et ret nuanceret angrebsspil, hvor mange løsninger blev forsøgt – nogle med mere succes end andre. Det skyldes dog også, at Fischer storspillede og virkelig skabte rum omkring sig og det blev suppleret fint ved, at også midtbanen søgte offensive løb. Det har vi dog ikke set meget til i de seneste par kampe og så har de øvrige spillere været for dårlige til også at byde ind.

    Jeg har dog svært ved at vurdere hvor vi reelt skal forstærkes, før vi kan genvinde mesterskabet og vi skal også passe på med at lave for omfattende ændringer, da vi helst ikke skal starte forfra i næste sæson. En til hver kæde og en erstatning for Ankersen kan være tilstrækkeligt, givet at nogle af de spillere vi allerede har, kan løfte deres niveau. Hvis det ikke er tilfældet, så kan udsigten være en større udskiftning (eller værre ingen udskiftning) og så kigger vi måske på endnu en ”mellemsæson”.

  16. De følgende 3 brugere er enige:

Side 4 af 4 FørsteFørste 1234

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 105
    Sidste Meddelelse: 18.01.18, 11:25
  2. Svar: 134
    Sidste Meddelelse: 13.04.17, 18:18
  3. Svar: 112
    Sidste Meddelelse: 29.07.14, 10:47
  4. Svar: 76
    Sidste Meddelelse: 14.08.13, 22:33
  5. Svar: 26
    Sidste Meddelelse: 20.12.12, 05:56

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •