Side 5 af 12 FørsteFørste ... 2345678 ... SidsteSidste
Viser resultater 61 til 75 af 173

Emner: Danske hold i Europa 2018/19

  1. #61
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Danske hold i Europa 2018/19

    Vi skal også liiiige huske på, at det hold, Atalanta smadrede med 8-0, ligger under det hold, Stjarnan slog ud i 1. runde, inden de mødte os. Jeg vil heller ikke udelukke, at de måske vil tænke at spare et par spillere i første kamp, da de møder Roma samme weekend..
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #62
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Danske hold i Europa 2018/19

    Frygtelig lodtrækning. Atalantas niveau kan vel nogenlunde sammenlignes med Torinos, da vi mødte dem for nogle år siden. Vi klarede os hæderligt i den ene kamp og blev slagtet i den anden.

    Selvfølgelig kan vi vinde sammenlagt, men sandsynligheden for at det sker er desværre ikke så høj. Og så skal vi jo også lige forbi Sofia først i noget der ligner en 50/50, hvilket mange vist har glemt herinde :-)

    Samtidig har det meget sandsynlige missede gruppespil jo nok den konsekvens, at alle de dejlige Olsen-penge skal dække over de budgetterede gruppespilspenge, ligesom vi kan kigge langt efter den midtbaneprofil vi alle drømmer om. Det betyder nok også, at man kan aktivt forsøger at afskibe Luftner, da vi uden gruppespil kan klare os med 3 + boilesen i centralt forsvar.
    Og skal man være endnu mere pessimist, så vil vi nok se vores nærmeste konkurrenter forstærke truppen, såfremt de klarer deres betydelig mere overkommenlige modstandere. :-(

    Alt i alt en rigtigt ærgerlig dag for FCK, hvor vi for anden runde i træk som seedet trak en væsentlig sværere vej til de mange penge end FCM og BIF som useedede. What a fucking joke......
    Men hey, taber vi samlet til Sofia så var lodtrækningen jo totalt ligegyldig....

  4. De følgende 10 brugere er enige:

  5. #63
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,842

    Re: Danske hold i Europa 2018/19

    Jeg nægter simpelthen at være pessimist, og vælger at tro på det. Ja, det bliver svært, men det har det været før, faktisk langt mere end mod Atalanta og CSKA. FCK er seedede og det er der en grund til, og holdet er klart på vej frem, defensivt godt kørende og der er spillere der kan noget internationalt.

    Jeg kan sagtes følge alle “de fornuftige” argumenter, men jeg vil fandeme tro på holdet indtil andet er bevist.

  6. De følgende 7 brugere er enige:

  7. #64
    Tilmeldingsdato
    Aug 2005
    Indlæg
    272

    Re: Danske hold i Europa 2018/19

    For mindre end en måned siden tabte vi på hjemmebane til en af nedryknings-kandidaterne, spillede uafgjot I Parken mod et lorte hold fra Finland. Vi spillede ok mod Aab og slog bundproppen Hobro samt at vi med en god portion held slog OB som ligger næstsidst. Stjarnen gider jeg ikke at nævne. Vi er lort med lort på og er afhængige at Fischer har en god dag. Vi har pT Danmarks bedste trup med danske spillere som kuæturbærer men jeg ser stadig samme tendenser som forrige sæson. Vi spiller en god kamp og 5 dårlige, bortset fra at vi vinder nu i forhold til sidste sæson ved hjælp af individuelle præsentationer.
    "Johnnys fysiske kapacitet er på et meget højt niveau. Det gælder nærkampstyrke, hurtighed og udholdenhed. Med ham får vi et rigtig solidt alternativ til højre side af forsvaret, ligesom han er anvendelig længere fremme på banen"

    Carsten V. Jensen

  8. De følgende 4 brugere er enige:

  9. #65
    Tilmeldingsdato
    Feb 2014
    Indlæg
    16

    Re: Danske hold i Europa 2018/19

    Det er rigtigt at for ca. en måned siden sad vi alle sammen halv bekymret, og kunne se vores elskede hold blive besejret 1-2 i Parken Sidenhen synes jeg til gengæld også det er gået fremad, og i virkeligheden langt hurtigere end jeg selv havde regnede med. Så jeg synes at du giver holdet for lidt credit i forholdt til den tydelige fremgang de har vist siden præmieren. Det er rigtigt at på papiret har vi kun spillet imod hold fra midten af rækken og ned af, men når man går lidt op i helikopteren kan analysen se sådan ud:

    I anden runden vinder vi 0-3 over Hobro på DS Arena, hvor vi mange gange har måtte kæmpe hårdt for point. Runden efter spiller vi noget af det mest fantasifulde fodbold længe set, og det hele ender med 4-0 sejr over Aab. Runden efter slår vi OB på udebane 0-1 efter at have pressede på i det meste anden af halvleg. Så vi har spillet fire kampe tabt en og vundet tre, og to af dem har været på nogle svære udebaner. Det synes jeg godkendt. Dog vil jeg stadig sige at vi først bliver meget klogere i forhold til, hvor vi står efter Derbyet. For det er første gang vi for alvor bliver matchet i sæsonen.

    Inden alle de mega kritiske kommer og slagter mig så vil jeg, samtidigt slå fast at jeg synes der er dele af spillet der skal forberedes markant hvis vi skal have nogle forhåbninger om at genvinde DM, men også vores drøm om at kvalificere os til EL. Især efter vores lorte lodtrækning.

  10. De følgende 2 brugere er enige:

  11. #66
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,534

    Re: Danske hold i Europa 2018/19

    Citat Oprindeligt indsendt af there is only one fc Se meddelelser
    For mindre end en måned siden tabte vi på hjemmebane til en af nedryknings-kandidaterne, spillede uafgjot I Parken mod et lorte hold fra Finland. Vi spillede ok mod Aab og slog bundproppen Hobro samt at vi med en god portion held slog OB som ligger næstsidst. Stjarnen gider jeg ikke at nævne. Vi er lort med lort på og er afhængige at Fischer har en god dag. Vi har pT Danmarks bedste trup med danske spillere som kuæturbærer men jeg ser stadig samme tendenser som forrige sæson. Vi spiller en god kamp og 5 dårlige, bortset fra at vi vinder nu i forhold til sidste sæson ved hjælp af individuelle præsentationer.
    Hvis man vil have DM guld, så skal der disse sejre til hvor spillet ikke altid er prangende, men hvor der hives 3 point på en smule held og en stor portion vilje sidst I kampene. Jeg er helt enig I at spillet stadig ikke er perfekt, men det er sejre der tæller og det er de sejre (som OB kampen) der kan ende med at være forskellen på DM guld eller ej.

    Jeg synes også det er en rigtig ubehagelig lodtrækning, men hold som vores vil forhåbentlig kunne vokse med opgaven når vi møder hold der gerne vil spille fodbold da vi får lidt mere plads.

  12. #67
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Danske hold i Europa 2018/19

    For overblikkets skyld: Hvis alle 4 danske hold formår at kvalificere sig til play-off runden i EL, ser modstanderen således ud:

    FC København vs. vinderen af Atalanta vs. Hapoel Haifa. FCK starter ude.
    FC Midtjylland vs. taberen af Malmö FF vs. Vidi. FCM starter ude.
    FC Nordsjælland vs. vinderen af Besiktas vs. LASK Linz. FCN starter hjemme.
    Brøndby vs. vinderen af Genk og Lech Poznan. Brøndby starter ude.

    Kampene afvikles 23. og 30. august.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  13. De følgende 2 brugere er enige:

  14. #68
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Danske hold i Europa 2018/19

    Citat Oprindeligt indsendt af there is only one fc Se meddelelser
    For mindre end en måned siden tabte vi på hjemmebane til en af nedryknings-kandidaterne, spillede uafgjot I Parken mod et lorte hold fra Finland. Vi spillede ok mod Aab og slog bundproppen Hobro samt at vi med en god portion held slog OB som ligger næstsidst. Stjarnen gider jeg ikke at nævne. Vi er lort med lort på og er afhængige at Fischer har en god dag. Vi har pT Danmarks bedste trup med danske spillere som kuæturbærer men jeg ser stadig samme tendenser som forrige sæson. Vi spiller en god kamp og 5 dårlige, bortset fra at vi vinder nu i forhold til sidste sæson ved hjælp af individuelle præsentationer.
    Man skal godt nok være meget negativ, hvis man ser det samme som sidste sæson. Ja vi startede usikkert (forøvrigt ligesom som de andre tophold) men det var jo reelt tyveri (det sagde de i hvert fald på P3) at vi ikke fik mindst et point mod Horsens alligevel. Derudover havde vi en rigtig dårlig kamp mod Kups på hjemmebane som måske delvist kan tilskrives nerver, men ellers lutter sejre i resten - forøvrigt ganske overbevisende og fortjente sejre i de fleste tilfælde. Spillet har desuden været bedre og bedre, imens vi også har set mere og mere solide ud defensivt især med Bjellands indtræden. Samtidig har vi eksperter på Onside der kalder os det bedste hold i DK pt. og modstandere i Odense der kalder os kommende Danmarksmestre. Nu ved jeg godt, at man selvfølgelig skal tage de ting med et gran salt, men ikke desto mindre tyder det nok alligevel på en vis fremgang i spil, resultater og udtryk generelt i forhold til sidste sæson. Og nej alting flyder ikke perfekt, men det ser ud til at det går fremad og sejren i Odense er næsten det bedste tegn på, at vi nærmer os noget der ligner det niveau vi skal være på. Det var en rigtig typisk FCK-sejr ala de sejre de bedste FCK-hold havde det med at hive hjem.
    Så når du kalder os/ situationen pt. "lort med lort på", så er du imo godt nok way off.

    Og når det er sagt, så tror jeg stadig ikke ret meget på et europæisk gruppespil med den lodtrækning. Til gengæld tror jeg ganske meget på et dansk mesterskab lige nu. Og med det statement, så taber vi sikkert til BIF søndag, og så kan du og andre passende hive endnu flere dommedagsprofetier frem.


  15. #69
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Danske hold i Europa 2018/19

    Det spillemæssige udtryk her efter sommerpausen har altså været rigtig fint og på nuværende tidspunkt er det vel kun miseren mod Horsens som for alvor kan give anledning til ærgrelser.. Personligt er jeg langt mere positiv omkring holdet end jeg har været i ualmindelige tider.. Og vi ser bestemt ikke svækket ud ved at have erstattet Santander med N'Doye mens vores defensiv igen ser vældig fornuftig ud.. Vores første rigtige svar på hvor vi står med det her hold kommer vel i øvrigt allerede på torsdag, og ikke først på søndag.. Det bliver en vanskellig opgave i Bulgarien, men jeg har en rigtig god fornemmelse alligevel.. Og hvis man absolut skal bevare de positive briller på, så er det da trods alt positivt at vi, hvis vi formår at slå Sofia ud, skal slutte af på hjemmebane mod Atalanta..

  16. De følgende 2 brugere er enige:

  17. #70
    Tilmeldingsdato
    Oct 2011
    Indlæg
    875

    Re: Danske hold i Europa 2018/19

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Det spillemæssige udtryk her efter sommerpausen har altså været rigtig fint og på nuværende tidspunkt er det vel kun miseren mod Horsens som for alvor kan give anledning til ærgrelser.. Personligt er jeg langt mere positiv omkring holdet end jeg har været i ualmindelige tider.. Og vi ser bestemt ikke svækket ud ved at have erstattet Santander med N'Doye mens vores defensiv igen ser vældig fornuftig ud.. Vores første rigtige svar på hvor vi står med det her hold kommer vel i øvrigt allerede på torsdag, og ikke først på søndag.. Det bliver en vanskellig opgave i Bulgarien, men jeg har en rigtig god fornemmelse alligevel.. Og hvis man absolut skal bevare de positive briller på, så er det da trods alt positivt at vi, hvis vi formår at slå Sofia ud, skal slutte af på hjemmebane mod Atalanta..
    Arghhh... du bliver nødt til også at nævne den jammerlige indsats hjemme mod KuPs. Der var de dårligere end mod Horsens!

  18. Den følgende bruger er enig i dette:

  19. #71
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: Danske hold i Europa 2018/19

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Og vi ser bestemt ikke svækket ud ved at have erstattet Santander med N'Doye
    Enig. Det er for mig ret tydeligt at N'Doye - helt enkelt - er en dygtigere angriber end Santander. (Ikke kun målt på hans 4 mål i 4 kampe).

    Santander var fin, Damen er rigtig rigtig rigtig fin.

    Måtte jeg lige ud med.

    Zan

  20. De følgende 10 brugere er enige:

  21. #72
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Danske hold i Europa 2018/19

    Citat Oprindeligt indsendt af thomasroy Se meddelelser
    Arghhh... du bliver nødt til også at nævne den jammerlige indsats hjemme mod KuPs. Der var de dårligere end mod Horsens!
    Tjah, for mig er det nærmest definitionen af kampe der ikke behøver nævnes. I alle fald ikke som andet end et kuriosum. Hørte nogle mene, at det var Københavns værste kamp nogensinde. Kan kun svare her med ...

    3-0 ude mod Linfield
    0-1 hjemme mod Jazz, nogle andre finner
    2-2 ude mod Obilic
    1-1 hjemme mod Ferencvaros' ti mand
    2-0 hjemme over Carmarthen Town, amatører fra Wales
    1-0 hjemme mod Beitars ti mand, 1-1 ude
    1-1 ude mod Astra

    En stribe pløkumulige indsatser i kvalifikationskampe til diverse turneringer. Alle med én ting tilfælles: Vi gjorde lige akkurat nok og gik videre alligevel. Med det resultat, at de bare er overstået og den samlede sejr tæller.

    Det var en enorm offday, men jeg kan ikke forestille mig at nogen i truppen skænker det en eneste tanke i dag. Undtagen måske Denis Vavro, der sendte os videre ...

  22. De følgende 8 brugere er enige:

  23. #73
    Tilmeldingsdato
    Apr 2007
    Indlæg
    234

    Re: Danske hold i Europa 2018/19

    Man er i hvert fald historieløs af rang hvis det menes at KuPS kampen var FCK's dårligste nogensinde.
    Udover dem du nævner har vi også haft pløkumulige indsatser hvor vi ikke gik videre...

    Gorica indsatsen giver mig stadig tics hver gang vi møder hold vi "bare skal slå"...

    Venligst
    FP


  24. #74
    Tilmeldingsdato
    Jan 2006
    Indlæg
    439

    Re: Danske hold i Europa 2018/19

    Citat Oprindeligt indsendt af Fred Perry Se meddelelser
    Gorica
    Skal vi ikke lige forsøge at holde tonen ordentlig herinde?


  25. #75
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Danske hold i Europa 2018/19

    Fire danske hold i kamp i går aftes, hvoraf tre på udebane.

    FCN var eneste hold, som spillede 1. kamp hjemme, og det var resultatmæssigt back to usual for FCN, omend man dog ikke kan forvente at nordsjællænderne skulle besejre Partizan Beograd. Et 1-2 nederlag blev det til, og FCN skal score mindst to mål for at have en chance for at gå videre. Sker det, vil FCN have brudt sin seedning for første gang nogensinde. Ender de i play-off, venter med pæn sandsynlighed tyrkiske Besiktas, som slog LASK Linz fra Østrig hjemme med 1-0.

    I Wales sejrede FCM sikkert 2-0 over The New Saints, og midtjyderne må forventes at kunne cruise sig i play-off runden uden at skulle bruge alt for mange kræfter. Går midtjyderne videre, venter taberen af Malmö FF og Vidi. Første kamp endte 1-1 i Sverige, og returen til Ungarn lader til at blive tæt mellem de to hold.

    FCK kom tidligt bagud mod bulgarske CSKA, men fik det vendt til en 2-1 sejr, takket været et langskudsdrøn fra Vavro og et straffespark omsat af Kodro. Går løverne videre, venter Andreas Cornelius og Atalanta, der overkom en tidlig scoring imod sig i Israel, da de lammetævede Hapoel Haifa med 4-1.

    Brøndby hentede en 2-0 sejr i Serbien mod Subotica, og står med gode kort for videre avancement, såfremt de ikke får gummiben hjemme. Går de videre, venter med al sandsynlighed Genk, der hjemme i Belgien slog polske Lech Poznan med 2-0.

    Brøndby og FCN har begge opnået, hvad der seedningsmæssigt kunne forventes af dem. Videre avancement til play-off runden er på papiret ikke noget, der forventes af dem. FCK og FCM er stadig seedet til at gå hele vejen til gruppespillet, omend vejen dertil ser svær ud, især for FCK.

    Grundet UEFAs nye pointsystem har kampene i går ikke haft betydning for den individuelle koefficient for det enkelte hold, altså er det stadig status quo. FCK skal stadig kvalificere sig til gruppespillet OG vinde mindst 2 kampe der for at indhente de point, man mistede efter sidste sæson.

    Gårsdagens pointhøst, kombineret med andre resultater, betyder at Danmark har overhalet Holland på 12. pladsen med 0.067 point, og er 0.750 point efter Østrig på 11. pladsen. Holland står til at miste 2 hold ud af 4 tilbageværende i denne runde, men både PSV Eindhoven og Ajax er som minimum sikret Europa League gruppespil, og har stadig mulighed for at kvalificere sig til Champions League. Østrig står til at miste 3 hold ud af 4 tilbageværende i denne runde, mens Red Bull Salzburg er næsten sikret minimum EL-gruppespil, samtidig med at de stadig har mulighed for at ende i Champions League. Danmark har desuden øget afstanden en smule til både Grækenland, Schweiz og Tjekkiet.

    Fastholder man 12. pladsen, ryger næste sæsons danske mester i play-off runden til CL, og er dermed sikret europæisk gruppespil, mens pokalvinderen havner direkte i EL-gruppespillet. Formår man at holde Holland bag sig, og overhale Østrig, så man er på 11. pladsen, vil det danske mesterhold i næste sæson havne direkte i CL-gruppespillet, så længe CL-vinderen i forvejen er kvalificeret via en national plads.

    Danmark er 4 sejre og en uafgjort fra at have indhentet de point, man mistede efter sidste sæson, og er blot 1 sejr fra at have indhentet de point, man vil miste efter denne sæson.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  26. De følgende 15 brugere er enige:

Side 5 af 12 FørsteFørste ... 2345678 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Danske hold i Europa 2017/18
    By Kiwi in forum De lange linier
    Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 24.08.17, 11:35
  2. Danske hold i Europa 2016/17
    By Kiwi in forum De lange linier
    Svar: 237
    Sidste Meddelelse: 06.06.17, 14:07
  3. Danske hold i Europa 2013/14
    By Fulle in forum De lange linier
    Svar: 107
    Sidste Meddelelse: 31.05.14, 18:02
  4. Danske hold i Europa 2010/11
    By Cambiasso in forum De lange linier
    Svar: 135
    Sidste Meddelelse: 25.02.11, 05:17
  5. Danske hold i Europa 2008/09
    By Cambiasso in forum De lange linier
    Svar: 278
    Sidste Meddelelse: 25.05.09, 20:41

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •