Side 7 af 12 FørsteFørste ... 45678910 ... SidsteSidste
Viser resultater 91 til 105 af 173

Emner: Danske hold i Europa 2018/19

  1. #91
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,223

    Re: Danske hold i Europa 2018/19

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Det er muligvis mig, der har misforstået noget, men jeg troede, at reglerne var lavet om, så det ikke er sejre og uafgjorte kampe, der giver point til koefficienten - men blot det at gå videre?
    Det er kun udregning af klubkoefficienterne, der er ændret. Landekoefficienterne udregnes stadig efter systemet med et point for en sejr og et halvt point for uafgjort i kvalifikationsrunderne (hvilket jo så skal deles med antallet af deltagende hold).

    For the calculation of the country ranking, points in qualification matches are halved: one point for a win and half a point for a draw. Before 1999 the usual two points for a win and one point for a draw were also used in qualifying rounds. The so-called UEFA coefficients are calculated by taking an average, based on the total number of points divided by the total number of teams of each country.
    https://kassiesa.home.xs4all.nl/bert/uefa/calc.html
    /Giggs

    København er en grim by med grimme mennesker og klamme dialekter. Lige fra Østerbro til Lyngby. Det eneste sted i København jeg har oplevet flinke mennesker er i Næstved.

  2. De følgende 4 brugere er enige:

  3. #92
    Tilmeldingsdato
    Feb 2015
    Indlæg
    128

    Re: Danske hold i Europa 2018/19

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Det er muligvis mig, der har misforstået noget, men jeg troede, at reglerne var lavet om, så det ikke er sejre og uafgjorte kampe, der giver point til koefficienten - men blot det at gå videre?
    Du skal være opmærksom på at der er to forskellige regnskaber. Klubkoefficienten, og landekoefficienten. Jeg snakker udelukkende om landekoefficienten her. Du har ret i, at klubkoefficienten bliver i kvalrunderne udregnet på baggrund af, hvilken runde de enkelte hold når til. Skæringspunktet er gruppespillet, hvor sejre/uafgjorte begynder at tælle som på landekoefficienten. Altså; klubkoefficienten og landekoefficienten er to forskellige regnskaber.

  4. De følgende 2 brugere er enige:

  5. #93
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Danske hold i Europa 2018/19

    Apropos landekoefficienten, så giver det mening at holde øje med de lande, som ligger omkring os. Så en lille oversigt her over landene fra 11 til 17, som kan true vores nuværende placering som nr. 12:

    Nr. 11: Østrig. 2/5 hold i Europa, +0.600 point. Garanteret minimum 10 kampe i Europa.
    Red Bull Salzburg er garanteret europæisk gruppespil som deltager i CL play-off runden, hvor de møder Røde Stjerne. Imens møder Rapid Wien Steuea Bukarest. Salzburg er seedet, mens Rapid Wien er useedet. Går begge hold videre, vil de havne i 3. seedningslag i hhv. EL- og CL-lodtrækningen til gruppespillet. Østrig får desuden 0.800 point oveni landekoefficienten, hvis Red Bull Salzburg går videre til Champions League.

    Nr. 12: Danmark. 3/4 hold i Europa, +0.000 point. Garanteret minimum 6 kampe i Europa.
    Ingen hold er garanteret europæisk gruppespil. FC København er seedet i play-off mod Atalanta, mens FC Midtjylland og Brøndby er useedet mod hhv. Malmö FF og Genk. Går holdene videre, ender FCK i 2. seedningslag, FCM i 3. seedningslag og Brøndby i 4. seedningslag.

    Nr. 13: Holland. 2/5 hold i Europa, -0.517 point. Garanteret minimum 14 kampe i Europa.
    PSV og Ajax er begge i play-off runden til CL, hvor PSV er seedet mod BATE Borisov, og Ajax er useedet mod Dynamo Kiev og Benjamin Verbic. Dermed er begge hold sikre på europæisk gruppespil. PSV vil være i 3. seedningslag hvis de går videre til CL-gruppespillet, og 2. seedningslag, hvis det ender med EL-gruppespil. Ajax ender i 3. seedningslag i CL, hvis de slår Dynamo Kiev, og 1. seedningslag, hvis Verbic & Co. tager CL-billetten. Holland får desuden 0.800 point oveni landekoefficienten pr. hold, der går videre til CL.

    Nr. 14: Grækenland. 3/5 hold i Europa, -1.550 point. Garanteret minimum 18 kampe i Europa.
    PAOK og AEK Athen spiller i CL-play-off, hvor de som useedede møder hhv. Benfica og Vidi, og Olympiakos er seedet i EL-play-off mod Burnley. AEK Athen havner i 4. seedningslag, uanset hvilket gruppespil, de ender i. PAOK ender i 4. seedningslag, hvis den står på CL-gruppespil, og 2. seedningslag, hvis den står på EL-gruppespil. Grækenland får desuden 0.800 point oveni landekoefficienten pr. hold, der går videre til CL.

    Nr. 15: Kroatien. 1/4 hold i Europa, -1.900 point. Garanteret minimum 8 kampe i Europa.
    Dynamo Zagreb er useedet i deres CL-play-off kamp mod Young Boys. Ender de i EL-gruppespillet, er de i 3. seedningslag. Kroatien får desuden 1.000 point oveni landekoefficienten, hvis Dynamo Zagreb bryder deres seedning.

    Nr. 16: Tjekkiet. 4/5 hold i Europa, -1.975 point. Garanteret minimum 20 kampe i Europa.
    Viktoria Plzen er kvalificeret til CL-gruppespillet, mens Jablonec og Slavia Prag er kvalificeret til EL-gruppespillet. Alle tre hold er i 4. seedningslag. Sigma Olomouc spiller EL-kval mod Sevilla.

    Nr. 17: Schweiz. 3/5 hold i Europa, -2.050 point. Garanteret minimum 16 kampe i Europa.
    Young Boys er seedet mod Dynamo Zagreb i CL-play-off, og i tilfælde af sejr, ender de i 4. seedningslag i CL, og 3. EL-seedningslag i tilfælde af kroaterne går videre. FC Zürich er automatisk kvalificeret til EL-gruppespillet i 4. seedningslag, mens Basel er seedet i play-off mod Apollon Limassol, og er seedet til 1. seedningslag. Går Young Boys videre til CL-gruppespillet, får Schweiz 0.800 oveni landekoefficienten.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  6. De følgende 8 brugere er enige:

  7. #94
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    813

    Re: Danske hold i Europa 2018/19

    Hvis alle tre danske hold ryger ud i playoff, vil det da være første gang i al den tid, hvor også Europa League/UEFA Cup har bestået af et gruppespil, at ingen danske hold er i et europæisk gruppespil? Det er jo nok desværre ikke usandsynligt i år.

    Når alt kommer til alt, tror jeg mest på, at det skulle være os, der endte i et gruppespil i år. Takket være vores nuværende form og europæiske rutine. Men selv to store præstationer mod Atalanta kan vise sig ikke at være nok.

    Et vaklende Brøndby-hold med to-tre stoppere ude i første kamp må være en overkommelig opgave for et formstærkt Genk-hold.

    FC Midtjylland. Tror man på, at de er der, når det virkelig gælder? Southampton blev flot sendt ud i 2015, men ellers husker jeg mest sørgelige FCM-præstationer i europæisk sammenhæng mod Panathinaikos, APOEL, Apollon og senest Astana. Så kan det hjælpe nok så meget, at Malmø aktuelt er skidt kørende.

  8. #95
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,363

    Re: Danske hold i Europa 2018/19

    Citat Oprindeligt indsendt af jooness Se meddelelser
    Så kan det hjælpe nok så meget, at Malmø aktuelt er skidt kørende.
    Det har jeg set nævnt et par gange nu. Ja, MFF's placering i tabellen er ikke imponerende, men siden de udskiftede træneren, er de ubesejrede, og de er oppe på 13 kampe i træk uden at tabe (8-5-0). FCM er sat som favorit til at gå videre med 1,60-2,20, men jeg tror nu, det bliver meget lige.

    For de andre hold er oddsene i øvrigt Atalanta-København 1,22-4,00 og Genk-BØF 1,50-2,50.
    HIC SUNT LEONES

  9. #96
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    2,412

    Re: Danske hold i Europa 2018/19

    Citat Oprindeligt indsendt af Ace Se meddelelser
    Det har jeg set nævnt et par gange nu. Ja, MFF's placering i tabellen er ikke imponerende, men siden de udskiftede træneren, er de ubesejrede, og de er oppe på 13 kampe i træk uden at tabe (8-5-0). FCM er sat som favorit til at gå videre med 1,60-2,20, men jeg tror nu, det bliver meget lige.

    For de andre hold er oddsene i øvrigt Atalanta-København 1,22-4,00 og Genk-BØF 1,50-2,50.
    Og det lyder også glimrende med 13 kampe uden nederlag. Den øjeblikkelige form afspejler dog ikke dette. De seneste fire kampe har de vundet én - med 1-0 mod et oprykkerhold. Derudover har de solgt deres stortalent Mattias Svanberg for 35 mio til Bologna ligesom deres ubestridte stjerne, Markus Rosenberg, har indstillet karrieren.

    Og så er det altså ikke mere end halvanden måned siden, de to hold mødtes i en træningskamp, som FCM vandt. Af et useedet hold at være har FCM godt nok fået en nådig lodtrækning.
    Hejsa
    Elver's Avatar

  10. #97
    Tilmeldingsdato
    Feb 2002
    Indlæg
    838

    Re: Danske hold i Europa 2018/19

    Citat Oprindeligt indsendt af Elver Se meddelelser
    Af et useedet hold at være har FCM godt nok fået en nådig lodtrækning.
    Useedet i "Champions from CL" route dog. Vildere er deres lodtrækningsheld trods alt heller ikke når de kunne have været endnu heldigere og trukket Shkendija Tetovo eller Spartak Trnava.
    Puma 19:29
    -smølle> Jeg føler det er væmmeligt når Awesome flere gange i en diskussion bruger hårde facts for at skyde mine argumenter ned.

    DiabloDiego#15 14:55
    Har man først mødt Awesome, vil et møde med en 6-benet dromedar med blinkende øjne og tørretumblere istedet for ører samt indbygget baldakin og brødrister i puklen, kun udløse et ligegyldigt skuldertræk.

  11. Den følgende bruger er enig i dette:
    Ace

  12. #98
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,363

    Re: Danske hold i Europa 2018/19

    Citat Oprindeligt indsendt af Elver Se meddelelser
    Og det lyder også glimrende med 13 kampe uden nederlag. Den øjeblikkelige form afspejler dog ikke dette. De seneste fire kampe har de vundet én - med 1-0 mod et oprykkerhold. Derudover har de solgt deres stortalent Mattias Svanberg for 35 mio til Bologna ligesom deres ubestridte stjerne, Markus Rosenberg, har indstillet karrieren.
    Rosenberg er nu ikke stoppet mere, end at han aktuelt er holdets topscorer og er i truppen til Malmös kamp i morgen, så medmindre det er hans afskedskamp, er jeg ret sikker på, at han også spiller mod FCM :-)
    Svanberg spillede i øvrigt sin sidste kamp i maj og har altså ikke været en del af det hold, der har fået vendt bøtten i Allsvenskan.
    Nå, vi får se. Jeg tror ikke, Midtjylland er væsentligt stærkere end svenskerne, og det vil ikke overraske mig, hvis vi ender uden danske hold i gruppespillet.
    HIC SUNT LEONES

  13. De følgende 6 brugere er enige:

  14. #99
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    2,412

    Re: Danske hold i Europa 2018/19

    Citat Oprindeligt indsendt af Ace Se meddelelser
    Rosenberg er nu ikke stoppet mere, end at han aktuelt er holdets topscorer og er i truppen til Malmös kamp i morgen, så medmindre det er hans afskedskamp, er jeg ret sikker på, at han også spiller mod FCM :-)
    Svanberg spillede i øvrigt sin sidste kamp i maj og har altså ikke været en del af det hold, der har fået vendt bøtten i Allsvenskan.
    Nå, vi får se. Jeg tror ikke, Midtjylland er væsentligt stærkere end svenskerne, og det vil ikke overraske mig, hvis vi ender uden danske hold i gruppespillet.
    Doh - du har ret :-) Jeg havde for længe siden læst at Rosenberg ville stoppe når hans kontrakt udløb efter sæsonen og så har jeg sgu rodet rundt i det med kalenderturnering/sommer-sommer.

    Jeg tror i øvrigt ikke at FCM er “væsentligt stærkere”. Jeg ser de to hold som meget lige, men med Midtjylland pt et mulehår foran - og det er da et ønskescenarie, når man er useedet. Vi er helt enige i, at der bestemt er en mulighed for, at Danmark ingen hold får i gruppespil. Jeg vurderer dog stadig FCM til at være svage favoritter over to kampe, og det er oddssætterne enige i.
    Hejsa
    Elver's Avatar

  15. Den følgende bruger er enig i dette:
    Ace

  16. #100
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Danske hold i Europa 2018/19

    FC København formåede for første gang at slippe væk fra støvlelandet uden nederlag, da det blev til 0-0 mod Atalanta med Corner på banen de sidste 10 minutter. Skal løverne gå videre, vil det kræve en sejr mod italienerne i returkampen på torsdag.

    FC Midtjylland formåede at lave en Horsens, og vendte 0-2 til 2-2 på udebane mod de svenske mestre. Dermed kan midtjyderne nøjes med 0-0 eller 1-1 for at gå videre til EL-gruppespillet.

    Brøndby blev for en kort stund tilfredse med stillingen 2-2, men blev søndertævet 5-2 af belgiske Genk, og skal derfor vinde med 3-0, 4-1, eller med 4 overskydende mål for at gå videre til EL-gruppespillet.

    De danske hold har på nuværende tidspunkt hentet 3,750 point til gruppespillet, hvilket er 0,050 point fra hvad man mistede efter sidste sæson. En enkelt uafgjort vil derfor være nok til at man har udlignet det mistede. Danmark holder stadig Holland bag sig, men skal stramme sig gevaldigt an, hvis det skal fortsætte sæsonen ud.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  17. De følgende 9 brugere er enige:

  18. #101
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Danske hold i Europa 2018/19

    Lidt tal-nørderi dagen derpå:

    Kigger man på gårsdagens resultater, kan man ud fra statistik vurdere, hvor ofte holdene går videre.
    The Stat Zone (data indtil feb. 2016) og Bert Kassies (data indtil sep. 2008) er behjælpelig i forhold til at vise de generelle tendenser, og ud fra dem, kan man se flg.:

    - FCM har størst sandsynlighed for at gå videre til EL-gruppespillet, da 2-2 på udebane i første kamp er i 79% af tilfældene lig med avancement ifg. The Stat Zone, og 81% ifg. Bert Kassies.

    - FCK ligger også godt til, da The Stat Zone angiver, at 0-0 på udebane er i 65% af tilfældene lig med avancement. Hos Bert Kassies er tallet en smule højere, nemlig 67%

    - Brøndby ligger ikke overraskende dårligst til. The Stat Zone angiver ikke tal for et 5-2 nederlag i første kamp, men ifg. Bert Kassies er der kun 14% sandsynlighed for avancement.

    Altså er der, udelukkende baseret på 1. kamp, flg. statistisk sandsynlighed for:

    - 3 hold: 7,2%
    - 2 hold, FCK og FCM: 44,2%
    - 2 hold, FCK og BIF: 1,9%
    - 2 hold, FCM og BIF: 3,9%
    - 1 hold (kun FCM): 23,8%
    - 1 hold (kun FCK): 11,7%
    - 1 hold (kun BIF): 1%
    - 0 hold: 6,3%
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)


  19. #102
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,842

    Re: Danske hold i Europa 2018/19

    Citat Oprindeligt indsendt af Devil Se meddelelser
    Jeg nægter simpelthen at være pessimist, og vælger at tro på det. Ja, det bliver svært, men det har det været før, faktisk langt mere end mod Atalanta og CSKA. FCK er seedede og det er der en grund til, og holdet er klart på vej frem, defensivt godt kørende og der er spillere der kan noget internationalt.

    Jeg kan sagtes følge alle “de fornuftige” argumenter, men jeg vil fandeme tro på holdet indtil andet er bevist.
    Jeg tror stadig!

  20. De følgende 7 brugere er enige:

  21. #103
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Danske hold i Europa 2018/19

    FCK er videre i Europa League gruppespil efter det uafgjorte resultat og efterfølgende sejr på straffe, og er for 12. gang på 13 år med i et europæisk gruppespil. Dermed lever københavnerne fortsat op til deres seedning, hvor de er seedet til at gå videre fra gruppespillet. Løverne skal hente to sejre i de 6 gruppekampe for at udligne de point, man mistede efter seneste sæson.
    FCM havde fantastiske kort på hånden for at overholde deres oprindelige seedning, men pissede det væk mod Malmø.
    Brøndby levede op til deres seedning, og røg ud til Genk med et brag.
    Mere om ranglister senere.
    Sidst redigeret af Kiwi : 14.11.18 kl. 09:35
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  22. De følgende 4 brugere er enige:

  23. #104
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    407

    Re: Danske hold i Europa 2018/19

    #1) Havnefronten tilbage til københavnerne!
    #2) Kun ægte græs i Parken - tak!
    #3) Jeg savner Lars Højer til vores frispark

  24. #105
    Tilmeldingsdato
    May 2007
    Indlæg
    124

    Re: Danske hold i Europa 2018/19

    En hvilken som helst fra pot 1, efterfulgt af FCk, Malmø og Rosenborg= Ja tak!
    Så skyd dog udefra!!!! Hvad kan der ske??

  25. De følgende 3 brugere er enige:

Side 7 af 12 FørsteFørste ... 45678910 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 4 users browsing this thread. (0 members and 4 guests)

Lignende emner

  1. Danske hold i Europa 2017/18
    By Kiwi in forum De lange linier
    Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 24.08.17, 11:35
  2. Danske hold i Europa 2016/17
    By Kiwi in forum De lange linier
    Svar: 237
    Sidste Meddelelse: 06.06.17, 14:07
  3. Danske hold i Europa 2013/14
    By Fulle in forum De lange linier
    Svar: 107
    Sidste Meddelelse: 31.05.14, 18:02
  4. Danske hold i Europa 2010/11
    By Cambiasso in forum De lange linier
    Svar: 135
    Sidste Meddelelse: 25.02.11, 05:17
  5. Danske hold i Europa 2008/09
    By Cambiasso in forum De lange linier
    Svar: 278
    Sidste Meddelelse: 25.05.09, 20:41

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •