Viser resultater 1 til 13 af 13

Emner: Forventninger til 18/19 sæsonen

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Forventninger til 18/19 sæsonen

    Jeg har ikke fået fulgt ret meget med og slet ikke i træningskampene. Selvom truppen ikke er helt på plads og stadig noget tynd, så ville det være rart, at høre om jeres betragtninger og forventninger. Hvordan har nyindkøbene været? Hvad bliver den sandsynlige startformation? Og hvad i ellers kan byde ind med. Gerne også om de øvrige klubber, hvis i har fulgt med i hvad de har foretaget sig (og så har jeg heller ikke kunne finde noget vedrørende Brøndbys disciplinærsag - eller er der overhovedet åbnet en?).

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Forventninger til 18/19 sæsonen

    Jeg synes det har været meget blandet i træningskampene, hvor vi dog også har spillet 3 ud af 4 kampe uden vi har haft reelle angribere til rådighed. Mit indtryk efter lørdagens kamp, hvor både Dame og Kodro var med, er, at vi med en enkelt eller to tilgange yderligere kan mønstre en ganske fornuftig start 11'er i den nye sæson.

    Jeg synes Pappa ser rigtig stærk ud nede bagved og han har umiddelbart fra dag 1 været med til at stabilisere bagkæden. Jeg har også været meget imponeret over Joronen, som er helt fabelagtig ude i feltet, og så virker han trods sin store størrelse også forholdsvis atletisk.. Jeg tør dog ikke spå om, hvorvidt det bliver ham eller Stephan der kommer til at stå, den kamp virker enormt lige, men i og med at det var Stephan der startede i lørdags, kunne det godt ligne at det bliver ham. Desuden så Kodro og Doye ud til begge at blive en gevinst fra dag 1. Jeg tror vi kommer til at spille med følgende start 11'er, indtil der forhåbentlig kommer en midtbaneforstærkning som kan skubbe Gregus ud på bænken igen.

    Stephan - Ankersen, Vavro, Pappa, Boile - Skov, Gregus, Zeca, Falk - Kodro, N'Doye

  3. Den følgende bruger er enig i dette:

  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    295

    Re: Forventninger til 18/19 sæsonen

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser

    Stephan - Ankersen, Vavro, Pappa, Boile - Skov, Gregus, Zeca, Falk - Kodro, N'Doye
    Jeg tror godt at Fischer kan finde plads i den opstilling.


  5. #4
    Tilmeldingsdato
    Oct 2011
    Indlæg
    875

    Re: Forventninger til 18/19 sæsonen

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Jeg synes det har været meget blandet i træningskampene, hvor vi dog også har spillet 3 ud af 4 kampe uden vi har haft reelle angribere til rådighed. Mit indtryk efter lørdagens kamp, hvor både Dame og Kodro var med, er, at vi med en enkelt eller to tilgange yderligere kan mønstre en ganske fornuftig start 11'er i den nye sæson.

    Jeg synes Pappa ser rigtig stærk ud nede bagved og han har umiddelbart fra dag 1 været med til at stabilisere bagkæden. Jeg har også været meget imponeret over Joronen, som er helt fabelagtig ude i feltet, og så virker han trods sin store størrelse også forholdsvis atletisk.. Jeg tør dog ikke spå om, hvorvidt det bliver ham eller Stephan der kommer til at stå, den kamp virker enormt lige, men i og med at det var Stephan der startede i lørdags, kunne det godt ligne at det bliver ham. Desuden så Kodro og Doye ud til begge at blive en gevinst fra dag 1. Jeg tror vi kommer til at spille med følgende start 11'er, indtil der forhåbentlig kommer en midtbaneforstærkning som kan skubbe Gregus ud på bænken igen.

    Stephan - Ankersen, Vavro, Pappa, Boile - Skov, Gregus, Zeca, Falk - Kodro, N'Doye
    Tror Jesse starter på kassen - derudover glider Fischer nok ind, når han er tilbage fra ferie - på bekostning af Skov (håber jeg). Gregus har set god ud. Tror han har fattet, at det er nu eller aldrig. Vel også eneste spiller (sammen med Skov) på vores hold, som kan/vil sparke udefra. Bliver svært at vinde skabet med denne trup, men vi skal nok spille med om det...

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #5
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Forventninger til 18/19 sæsonen

    Citat Oprindeligt indsendt af SALT Se meddelelser
    Jeg tror godt at Fischer kan finde plads i den opstilling.
    Selvfølgelig, det er kun i de første kampe vi må set bort fra ham.. Mit bud er at de bliver på bekostning af Skov, hvis plads Falk så overtager..

  8. #6
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Forventninger til 18/19 sæsonen

    Jeg synes, vores start-11'er ser god ud på papiret. Når alle er klar, er den mindst lige så stærk som vores nærmeste konkurrenter, hvis ikke stærkere. Der, hvor jeg bliver bekymret ift. sæsonen, er i forhold til bredden. Det er reelt set ikke mange steder, hvor der er hård konkurrence om pladserne. Reelt set, når alle er klar, ser konkurrencen for alvor således ud: 2 målmænd kæmper om 1 plads, 3 midterforsvarere kæmper om 2 pladser, og 4 angribere kæmper om 2 pladser. Og så er der to kantspillere, som lader til at kæmpe om at være 1. reserve til højre kant.

    Jeg kunne godt tænke mig, at de stærkeste spillere blev lidt mere presset af konkurrence på 1-2 pladser mere. Central midtbane og måske en af backerne, for eksempel. Men nu ved jeg ikke, hvilket niveau Roerslev har vist i træningen, eller om Thomsen har fået en reel chance på den centrale midtbane, eller hvad Keita har præsteret.

    Hvis ikke vi har spillere til hver kæde, som kan presse de startende til at præstere, så kommer der et kvalitetsdyk, hvis vi skal skifte ud, eller når vi bliver ramt af skader og karantæner. Det er min største bekymring hvad angår mesterskabschancer.

    EDIT: Det var skrevet få timer inden vi hentede Bjelland.. ;-)
    Sidst redigeret af Kiwi : 09.07.18 kl. 21:15
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  9. De følgende 4 brugere er enige:

  10. #7
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    2,326

    Re: Forventninger til 18/19 sæsonen

    Jeg forventer, at vi vinder mesterskabet. Jeg synes, at det er uacceptabelt, at vi end ikke var tæt på i sidste sæson, og to sæsoner uden at vinde vil være et stort problem. Som jeg ser det, vil det endda være de to andre, der udfordrer os og ikke omvendt. Nordsjælland regner jeg ikke med som en reel trussel. Ja, det er møgarrogant, men nu er jeg på den anden side også KBH-fan.

    Derudover forventer jeg derbysejre. Det er ligeledes uacceptabelt at vi har gået fire derbyer uden en sejr.

    Faktisk synes jeg heller ikke, at de ovenstående ting er så urealistiske endda, selvom vi som nævnt var meget langt fra mesterskabet i sidste sæson. Godt nok har vi mistet nogle profiler, men vi har også fået nogle ind, og jeg gætter på, at vi henter en eller to mere. Bjelland er efter min mening et scoop, og det glæder mig meget, at vi med ham og Papa G tydeligvis igen har fået stor fokus på defensiven og at den skal være på plads, før vi kan bygge på i offensiven. Hvis vi hentede en central midtbanespiller, så det stod klart at der også var fokus på at styrke den centrale akse op gennem midten, synes jeg ikke rigtigt, at sommerpausen kunne være forløbet meget bedre. Samtidig har jeg bare et svagt punkt for N’Doye, og folk, der burde vide noget om det, har rost vores køb af Kodro, så angrebet ser også spændende ud, synes jeg.

    Derudover skal man trods alt huske på, at Vestegnen har mistet både deres målmand og topscorer, og selvom de på papiret har erstattet dem, kan det godt komme til at blive mere besværligt end som så i praksis. Det samme gælder selvfølgelig for os selv, men jeg ville nu ikke bytte vores transferkampagne for deres. Midtjylland ser stærke ud, synes jeg, og de har ikke afgivet nogle profiler endnu, mens de har fået Mayron George, Simon Okosun og, indtil videre i hvert fald, ham Dominick Draxler som jeg intet ved om. Samtidig har de beholdt Erik Sviatchenko. Ikke at jeg gerne ville have andre af dem end Sviatchenko til København, men de har bare en evne derovre til at få mere eller mindre begrænsede spillere til at fungere i deres koncept. Umiddelbart ville jeg tro, at de bliver den klart største udfordring.
    Jeg har været anfører som 2. års gennem alle ungdomsrækker og mener også, at jeg er berettiget til at blive det på førsteholdet en dag, når jeg har fået erfaringen - Thomas Delaney, 2010.
    Gandhi's Avatar

  11. De følgende 4 brugere er enige:

  12. #8
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    612

    Re: Forventninger til 18/19 sæsonen

    Citat Oprindeligt indsendt af Gandhi Se meddelelser
    Jeg forventer, at vi vinder mesterskabet.
    Dejligt med en optimistisk indgang til en ny sæson, der, som follow up til en totalt forfejlet kampagne i sidste sæson, bliver ekstremt spændende. Jeg er selv lidt svævende på en lyserød sky, idet min forudanelse fra dengang Bjelland endeligt sagde farvel til Brentford i dag gik i opfyldelse. Bjelland er en stor gave til FCK, for det er netop en spiller med hans profil, der har manglet. Forsvaret SKAL være på plads, inden man kan forvente noget fremadrettet. Samtidig er jeg spændt på offensiven, der, som udgangspunkt ser spændende ud, men det kan blive både fugl og fisk. Jeg hælder dog til en positiv indfaldsvinkel, idet N'Doyes kvaliteter ifm at holde på bolden og fjerne nærgående modstandere kombineret med en arbejdsom co-angriber med udgangspunkt lige bag N'Doye ser noget nær perfekt ud. Og når angriberne løser deres opgaver, så bliver presset på de bageste mindre. Spændende om den nuværende midtbanebesætning kan leve op til forventningerne, eller om der skal suppleres. Måske har Ståle stadig noget i ærmet.
    MEN: Jeg forventer ikke mesterskabet i den kommende sæson. Dertil var vi for langt efter i foregående sæson, og det ser ud til, at vores nærmeste konkurrenter (fraset FCN) har forstået vigtigheden af både kontinuitet og tilføjelse af klasse på afgørende positioner. Jeg hilser den øgede konkurrence velkommen, for uden den ville udviklingen, også FCKs, gå i stå. Hvis modstanderne bliver voldsomt bedre, og det mener jeg de er blevet, så bliver vi også nødt til at blive bedre. Det er en selvforstærkende effekt, som i bedste fald vil medføre bedre vilkår for danske holds deltagelse i de europæiske turneringer, og så krydser jeg alt, der kan krydses, for at FCK bliver det danske hold med de bedste fremtidsudsigter - nationalt og europæisk.
    Men som vores trup ser ud nu, er vi næsten dér, hvor jeg vil mene, at et dansk mesterskab i 18/19 er mere end fire kilometer nærmere end for en uge siden. Jeg tror på det, men forventer det ikke.

  13. De følgende 4 brugere er enige:

  14. #9
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    211

    Re: Forventninger til 18/19 sæsonen

    Citat Oprindeligt indsendt af Luffe Se meddelelser
    Dejligt med en optimistisk indgang til en ny sæson, der, som follow up til en totalt forfejlet kampagne i sidste sæson, bliver ekstremt spændende. Jeg er selv lidt svævende på en lyserød sky, idet min forudanelse fra dengang Bjelland endeligt sagde farvel til Brentford i dag gik i opfyldelse. Bjelland er en stor gave til FCK, for det er netop en spiller med hans profil, der har manglet. Forsvaret SKAL være på plads, inden man kan forvente noget fremadrettet. Samtidig er jeg spændt på offensiven, der, som udgangspunkt ser spændende ud, men det kan blive både fugl og fisk. Jeg hælder dog til en positiv indfaldsvinkel, idet N'Doyes kvaliteter ifm at holde på bolden og fjerne nærgående modstandere kombineret med en arbejdsom co-angriber med udgangspunkt lige bag N'Doye ser noget nær perfekt ud. Og når angriberne løser deres opgaver, så bliver presset på de bageste mindre. Spændende om den nuværende midtbanebesætning kan leve op til forventningerne, eller om der skal suppleres. Måske har Ståle stadig noget i ærmet.
    MEN: Jeg forventer ikke mesterskabet i den kommende sæson. Dertil var vi for langt efter i foregående sæson, og det ser ud til, at vores nærmeste konkurrenter (fraset FCN) har forstået vigtigheden af både kontinuitet og tilføjelse af klasse på afgørende positioner. Jeg hilser den øgede konkurrence velkommen, for uden den ville udviklingen, også FCKs, gå i stå. Hvis modstanderne bliver voldsomt bedre, og det mener jeg de er blevet, så bliver vi også nødt til at blive bedre. Det er en selvforstærkende effekt, som i bedste fald vil medføre bedre vilkår for danske holds deltagelse i de europæiske turneringer, og så krydser jeg alt, der kan krydses, for at FCK bliver det danske hold med de bedste fremtidsudsigter - nationalt og europæisk.
    Men som vores trup ser ud nu, er vi næsten dér, hvor jeg vil mene, at et dansk mesterskab i 18/19 er mere end fire kilometer nærmere end for en uge siden. Jeg tror på det, men forventer det ikke.
    Rigtigt god analyse. Jeg tror dog ikke FCK er så langt fra mesterskabet, som du spår. De andre konkurrenter skal også spille Europæisk, og navnlig FCM kommer til at gå all-in på at komme i CL. Her bør vi både fra et egoistisk og et dansk fodbold venligt flag kippe med ulveflaget. Kommer de i CL afskriver de de facto det danske mesterskab. Deres trup er hverken stor eller rutineret nok til at spille begge turneringer.

    Selvom jeg var mere end almindeligt imponeret over vores evne til at tiltrække en kapacitet som Bjelland (9 mio. kr årligt hjælper selvfølgelig gevaldigt), er jeg en lille smule bekymret over Bjelland og "Sottes" lighed som spillere....de er jo nærmest én og samme type.... firskårne, no-nonsense forsvarsspillere. Jeg håber Sotte kan indordne sig under Bjelland, som vel også er købt ind til at bære anførerbindet?

  15. #10
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Forventninger til 18/19 sæsonen

    De første 8 betydende kampe i sæsonen har medført 6 sejre, 1 uafgjort og 1 nederlag i alle turneringer. Inden lodtrækningen til play-off runden i EL er det en fair vurdering, at sæsonstarten resultatmæssigt har været en succes, hvis vi som minimum, når transfervinduet lukker, er inden for 3 point fra 1. pladsen i ligaen, ikke har tabt til BØF i derbyet, og har som minimum klaret sig videre fra 3. kvalrunde mod Sofia (vil ikke skrive "er nået EL-gruppespil", når der er risiko for at trække Atalanta).
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  16. #11
    Tilmeldingsdato
    Oct 2011
    Indlæg
    875

    Re: Forventninger til 18/19 sæsonen

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    De første 8 betydende kampe i sæsonen har medført 6 sejre, 1 uafgjort og 1 nederlag i alle turneringer. Inden lodtrækningen til play-off runden i EL er det en fair vurdering, at sæsonstarten resultatmæssigt har været en succes, hvis vi som minimum, når transfervinduet lukker, er inden for 3 point fra 1. pladsen i ligaen, ikke har tabt til BØF i derbyet, og har som minimum klaret sig videre fra 3. kvalrunde mod Sofia (vil ikke skrive "er nået EL-gruppespil", når der er risiko for at trække Atalanta).
    Jinx ;-) bliver tæt på umuligt mod Atalanta :-(

  17. De følgende 2 brugere er enige:

  18. #12
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Forventninger til 18/19 sæsonen

    Citat Oprindeligt indsendt af thomasroy Se meddelelser
    Jinx ;-) bliver tæt på umuligt mod Atalanta :-(
    INTET er umuligt for dem som bære viljen i hjertet.

  19. De følgende 6 brugere er enige:

  20. #13
    vandr er offline Ståle Raus medlem #58
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    482

    Re: Forventninger til 18/19 sæsonen

    "It's a million-to-one chance, but it might just work!" Terry Pratchett
    Ståle RAUS!!!11! - og det med det vuns!

  21. Den følgende bruger er enig i dette:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Forventninger til 2008
    By feilberg in forum Kultur
    Svar: 5
    Sidste Meddelelse: 29.01.08, 16:55
  2. Forventninger til Ailton?
    By Henriko/jfs in forum De korte linier
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 04.01.07, 10:07
  3. Don : KOLOSSALE forventninger til Carsten V.
    By Christian Nordvest in forum De korte linier
    Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 05.11.05, 12:28
  4. Forventninger/resultat af indkøb
    By superestrella in forum De korte linier
    Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 28.06.05, 11:39
  5. Skru forventninger ned...........
    By phdfodbold in forum De korte linier
    Svar: 15
    Sidste Meddelelse: 13.05.04, 11:21

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •