Side 9 af 9 FørsteFørste ... 6789
Viser resultater 121 til 134 af 134

Emner: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AC Horsens (16/07-2018 kl. 18:00)

  1. #121
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AC Horsens (16/07-2018 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    4)
    Jeg forstår ikke, hvorfor pointen med at det er meget sværere at slå til i KBH altid ignoreres i disse diskussioner. Så mange tidligere spillere har efterhånden sagt det. Måske er det rent faktisk lidt sandhed i det, selvom det selvfølgelig ikke må blive en sovepude.
    Men så burde man måske kigge på årsagen hertil. I Løvehjerte siger Ståle, at FCK altid kigger efter spillere, der kan omskoles. Det er nok en del af forklaringen. Hvorfor ikke bare kigge efter spillere, der kan gå lige ind på holdet og levere fra dag 1? Hvis spillesystemet er en hindring, burde man overveje at ændre det. Jeg anerkender systemets resultater ift. europæisk fodbold, men der må findes gyldige alternativer.


  2. #122
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    885

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AC Horsens (16/07-2018 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Det kunne jo også være, at presset rent faktisk er enormt meget større i FCK, og at det rent faktisk er noget, som man skal vænne sig til. Det nævnes trods alt af ganske mange tidligere FCK spillere og eksperter.

    Det kunne måske også være noget om, hvordan modstanderne står mere kompakt og dybere mod FCK end Silkeborg og dermed gør det sværere for en type som Skov at bryde igennem.

    Men det er selvfølgelig bare mere interessant at give Ståle skylden. Lidt søgt er det dog i min optik, at give skylden på nogle defensive forpligtelser, som han langt hen af vejen jo nok også har haft hos Ståles jyske klon.

    Forøvrigt er jeg stadig vild med Skov og er sikker på, at han nok skal få sit gennembrud hos os. Det er dog nok bare ikke vildt nemt i en stor klub med et kæmpe pres, når tingene ikke fungerer optimalt.
    Skov skal genopfinde sig selv;

    1) Lad være med ALTID at drible indad for at komme til en afslutning - det har modstanderen luret
    2) Følge af 1): Dribl udad
    3) Slip bolden lidt hurtigere engang imellem
    / Erik B.

    DOBBELT Latté, om jeg må be'

  3. De følgende 4 brugere er enige:

  4. #123
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AC Horsens (16/07-2018 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Men så burde man måske kigge på årsagen hertil. I Løvehjerte siger Ståle, at FCK altid kigger efter spillere, der kan omskoles. Det er nok en del af forklaringen. Hvorfor ikke bare kigge efter spillere, der kan gå lige ind på holdet og levere fra dag 1? Hvis spillesystemet er en hindring, burde man overveje at ændre det. Jeg anerkender systemets resultater ift. europæisk fodbold, men der må findes gyldige alternativer.
    Den sætning er jeg også studset over bla fordi jeg har svært ved at se, hvilke spillere han snakker om. Skov spiller jo præcis samme plads med formentlig temmelig ens opgaver og rolle.

  5. #124
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,863

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AC Horsens (16/07-2018 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af ErikB Se meddelelser
    Skov skal genopfinde sig selv;

    1) Lad være med ALTID at drible indad for at komme til en afslutning - det har modstanderen luret
    2) Følge af 1): Dribl udad
    3) Slip bolden lidt hurtigere engang imellem
    Jeg håber virkelig at Skov kommer i gang igen. Lige nu er han bare en dårligere udgave af Kusk.


  6. #125
    Tilmeldingsdato
    Oct 2013
    Indlæg
    112

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AC Horsens (16/07-2018 kl. 18:00)

    Mit indtryk er at Ståle gør spillerne bange for at lave fejl. Han roser aldrig under en kamp, men råber og skriger og ser ud som om en skideballe af dimensioner venter efter kampen.

    Hvordan er han til træning? Er der nogen der kan fortælle om tonen der?

  7. De følgende 6 brugere er enige:

  8. #126
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AC Horsens (16/07-2018 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af HansHansen Se meddelelser
    Han roser aldrig under en kamp
    Ståle råber heldigvis så højt, at jeg ved den påstand ikke er sand.


  9. #127
    Tilmeldingsdato
    Feb 2012
    Indlæg
    1,762

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AC Horsens (16/07-2018 kl. 18:00)

    Hvor er Boilesen egentlig vanvittig god i de sidste 15 min. han lægger den ene sukkerbold efter den anden, og er hjernen bag flere stor chancer til Fischer og så selvfølgelig målet. Mere af det i samtlige 90 min. fremover tak.
    "Vi i FCK får altid skudt i skoene, at vi er så pokkers arrogante, men faktum er, at vi ikke er nær så arrogante som alle andre ville have været i vores sko" - Niels Christian Holmstrøm

  10. Den følgende bruger er enig i dette:

  11. #128
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,863

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AC Horsens (16/07-2018 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af scoring Se meddelelser
    Hvor er Boilesen egentlig vanvittig god i de sidste 15 min. han lægger den ene sukkerbold efter den anden, og er hjernen bag flere stor chancer til Fischer og så selvfølgelig målet. Mere af det i samtlige 90 min. fremover tak.
    Apropos Boilesen. Nu var han anfører store dele af sidste sæson, da Kvist var parkeret ude på bænken. I mandags konstaterer jeg så at bindet er placeret hos Zeca. Alligevel lidt af en overraskelse, og lidt af et signal til Boilesen, som leverede en gennem anonym indsats, indtil kort før tid.

  12. De følgende 2 brugere er enige:

  13. #129
    Tilmeldingsdato
    Feb 2012
    Indlæg
    1,762

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AC Horsens (16/07-2018 kl. 18:00)

    Jeg tror helt sikker at det er planen Bjelland skal være anføre. Højeste løn i truppen, det er blevet nævnt adskillige gange at han er en leder på og udenfor banen, dansk. Alt peger i den retning efter min mening - derfor rokerer man lidt rundt med bindet indtil videre.
    "Vi i FCK får altid skudt i skoene, at vi er så pokkers arrogante, men faktum er, at vi ikke er nær så arrogante som alle andre ville have været i vores sko" - Niels Christian Holmstrøm

  14. De følgende 2 brugere er enige:

  15. #130
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AC Horsens (16/07-2018 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af M.L. Gore Se meddelelser
    Ja men det siger måske mere om hvordan hans niveau ellers har været på det sidste......han blev købt ind som en spiller direkte til start 11 eren, og som kunne gøre en forskel, det synes jeg bestemt ikke han har levet op til.... desværre, er ellers tilhænger af at købe de bedste danske talenter fra vores konkurenter, men måske er springet alligevel for stort når de kommer til FCK, men det undrer mig at en spiller som Skov vel spillede bedre da han var i Silkeborg...... hvad er det der sker når de kommer her til Kbh ?? (er jo set mange gange før) ?
    For mig at se er det hverken større pres eller øgede defensive pligter der er årsagen til at Skov spiller skidt her.. Det handler om at han er decideret fejlcastet, hvilket jeg også synes var tydeligt da vi præsenterede ham i januar. Skov er en udpræget kontraspiller der er god til at føre bolden frem, når der er en motorvej at løbe på. Når modstanderen står lavt og der er små rum at operere i, kommer han totalt til kort.. Han mangler overblik, spilintelligens og i det hele taget evner til at operere i små rum, hvilket næsten altid er tilfældet for vores offensive spillere når vi spiller i superligaen.. Som tidligere nævnt i tråden skal de kreative indslag helst komme fra Fischer på den anden kant, hvilket vores modstander da også har læst. Derfor har vi enten brug for en pendant til Fischer på højrekanten, og så kan Falk rykkes ind centralt ellers skal vi bruge en klasse makker til Zeca der kan spille den 8’er ordentligt, og så kan Falk rykkes ud til højre.. Da vi nu i utallige forsøg har forsøgt os med en 8`er uden succes, skulle man måske forsøge førstnævnte løsning, men personligt er jeg ligeglad, bare en af tingene sker...

  16. Den følgende bruger er enig i dette:
    NHA

  17. #131
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    2,326

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AC Horsens (16/07-2018 kl. 18:00)

    Som nogen nævnte på de sociale medier, skyldte vi nok Horsens en.
    Jeg har været anfører som 2. års gennem alle ungdomsrækker og mener også, at jeg er berettiget til at blive det på førsteholdet en dag, når jeg har fået erfaringen - Thomas Delaney, 2010.
    Gandhi's Avatar


  18. #132
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    1,482

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AC Horsens (16/07-2018 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Gandhi Se meddelelser
    Som nogen nævnte på de sociale medier, skyldte vi nok Horsens en.
    Helt sikkert, men kunne vi så ikke bare lave en Sønderjyske til sidst, frem for at være så dårlige i lange perioder af kampen.
    Sidst redigeret af Wonderboy : 19.07.18 kl. 09:34

  19. De følgende 2 brugere er enige:

  20. #133
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AC Horsens (16/07-2018 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    For mig at se er det hverken større pres eller øgede defensive pligter der er årsagen til at Skov spiller skidt her.. Det handler om at han er decideret fejlcastet, hvilket jeg også synes var tydeligt da vi præsenterede ham i januar. Skov er en udpræget kontraspiller der er god til at føre bolden frem, når der er en motorvej at løbe på. Når modstanderen står lavt og der er små rum at operere i, kommer han totalt til kort.. Han mangler overblik, spilintelligens og i det hele taget evner til at operere i små rum, hvilket næsten altid er tilfældet for vores offensive spillere når vi spiller i superligaen.. Som tidligere nævnt i tråden skal de kreative indslag helst komme fra Fischer på den anden kant, hvilket vores modstander da også har læst. Derfor har vi enten brug for en pendant til Fischer på højrekanten, og så kan Falk rykkes ind centralt ellers skal vi bruge en klasse makker til Zeca der kan spille den 8’er ordentligt, og så kan Falk rykkes ud til højre.. Da vi nu i utallige forsøg har forsøgt os med en 8`er uden succes, skulle man måske forsøge førstnævnte løsning, men personligt er jeg ligeglad, bare en af tingene sker...
    Det forklarer bare ikke, at Skov var en af vores bedste (hvis ikke den bedste) i den første håndfuld kampe, efter han ankom. Hans niveau styrtdykkede efter det brændte straffespark, og jeg er ikke i tvivl om, at hans problem er mentalt. Det bekymrende er, at han tilsyneladende stadig er ramt på trods af mål og udtagelse til VM-bruttotruppen. Men hvis han/man kan få styr på den del, tror jeg, han kan blive en gevinst.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  21. De følgende 3 brugere er enige:

  22. #134
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AC Horsens (16/07-2018 kl. 18:00)

    Jesse på kassen og Roerslev på backen. Fischer og Falk på kanterne, så vi har ikke meget offentsivt at smide ind. Forhåbentlig får Bjelland en halvleg - vi ses i parken

  23. Den følgende bruger er enig i dette:

Side 9 af 9 FørsteFørste ... 6789

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 64
    Sidste Meddelelse: 26.04.18, 15:13
  2. Svar: 141
    Sidste Meddelelse: 15.03.18, 17:17
  3. Svar: 80
    Sidste Meddelelse: 06.03.18, 09:11
  4. Optakts- og kamptråd: AC Horsens – FC København (29.09.12 kl.17)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 26
    Sidste Meddelelse: 01.10.12, 15:15
  5. Optakts- og kamptråd: FC København - AC Horsens
    By zeez in forum De korte linier
    Svar: 27
    Sidste Meddelelse: 23.03.08, 01:13

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •