Side 7 af 9 FørsteFørste ... 456789 SidsteSidste
Viser resultater 91 til 105 af 134

Emner: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AC Horsens (16/07-2018 kl. 18:00)

  1. #91
    Tilmeldingsdato
    Oct 2004
    Indlæg
    613

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AC Horsens (16/07-2018 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    Kæft jeg nyder at se Bo Henriksen på sidelinien... Hold da op en lyst til at vinde - det skinner igennem helt ud på banen. Og den måde han står og gejler spillerne op der skal skiftes ind... Drømmer om en træner med den vildskab i stedet for en træner som hvis eneste spidskompetence er dårlige undskyldninger... #suk
    Og en træner der ikke råber og sviner, så han får fråde om munden.

  2. De følgende 2 brugere er enige:

  3. #92
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    31

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AC Horsens (16/07-2018 kl. 18:00)

    Jeg er bange for der kan komme nok så mange chefer på banen, det store problem er den chef der sidder uden for banen.


  4. #93
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,757

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AC Horsens (16/07-2018 kl. 18:00)

    Først og fremmest, så er det noget nemmere at få det til at fungere hurtigt med nye spillere, hvis man stiller op og spiller som Horsens. Det skal dog ikke være en undskyldning for egen manglende evne. Jeg måtte desværre gå efter ca 60 min og nåede lige akkurat ikke at se 0-1 målet.

    Indtil da var vi langsomme i boldomgang og handling, vi havde ingen struktur og ingen forståelse imellem spillerne, hvilket resulterede i forkert pres og langtsomme angreb. Ståle valgte (i mine øjne) fejlagtigt at stille uden Vavro og Fischer fra start og selvom vi burde ha` fået et 2-2 resultat til sidst, så levede FCK ikke op til mine (ellers) lave forventninger. Vi må simpelthen forvente en anden attitude inden på banen og hurtigere boldomgang. Vi skal turde satse, ture spille den svære aflevering, vi havde jo bolden 65/35 og 13/5 i skud, det er som sådan ikke dårligt, men i de første 60 min bliver vi farlige én gang og der brænder Kodro på det skamligste.

    Så lige et opråb. Det er fint nok man er sur og utilfreds - det er vi alle, men er det ikke lidt tamt med alle de onliners, som størstedelen af de 7 sider er?


  5. #94
    Tilmeldingsdato
    Jan 2007
    Indlæg
    1,224

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AC Horsens (16/07-2018 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    Ståle har brugt opstarten på at tale Gregus godt op, for så at flå ham ud efter 45 min. Der kommer en chef til midtbanen, og jeg håber stadigvæk på at det bliver Albin Ekdal.
    Tror ikke på det , men gud hvor jeg håber du har ret.

  6. De følgende 4 brugere er enige:

  7. #95
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,214

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AC Horsens (16/07-2018 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af morten4300 Se meddelelser
    ...

    Hellere 10 sæsoner med 15 forskellige trænere end endnu en fucking vi-bygger-er-nyt-storhold-op Ståle retorik
    Det prøvede vi i 90'erne, og Agf og brøndby har gjort det indtil for få år siden. Der er sikkert også andre eksempler på hvordan det går...

  8. De følgende 3 brugere er enige:

  9. #96
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    3,104

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AC Horsens (16/07-2018 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Nu taler vi om hvem der er motm blandt de 11 ringe FCK spillere der var på banen og der var N'doye den "mindst" dårlige.

    Hvis du med din fodbold indsigt "skulle" vælge en Motm spiller fra FCK, hvem ville du så vælge om jeg må spørge :)
    Jeg er nu enig i, at N'Doye ikke var MoM - eller spillede en specielt god kamp. Men så har jeg åbenbart heller ikke forstand på fodbold.
    Jo han arbejder godt og vil gerne vise sig frem. Men det samme gjorde Kodro og ham er man åbenbart enige om herinde er den nye Pavlovic og skal sables ned? N'Doye havde et næsten ligeså horribelt hovedstød som i en af træningskampene hvor han header langt forbi mål meget, meget tæt under mål. Det burde være en af hans spidskompetancer, ellers ved jeg ikke, hvad vi skal med ham.

    Papa var min klare MoM i dag. En rigtig god tænding som han vidste, hvornår han skulle afbryde igen for ikke at gå over stregen som man så Ankersen gøre 2 gange fuldstændig unødvendigt. God til at føre bolden frem og slog gode afleveringer. Virkede meget rolig og komfortabel med at have bolden. Og alt det mens han havde Lüftner ved siden af sig... Tyg lige lidt på den og tænk på hvor godt det kan blive med Bjelland ved siden af sig, som er mere sikker og rutineret i sit spil.
    Sidst redigeret af DaneX : 17.07.18 kl. 08:32

  10. De følgende 9 brugere er enige:

  11. #97
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    3,104

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AC Horsens (16/07-2018 kl. 18:00)

    Et af mine store problemer med vores offensive spil hænger på vores fløje og backs.

    Vi har to fløje i Falk/Fischer og Skov, som begge spiller ind i banen. Det er alt for nemt at lukke dem ned, når man ved, at de død og pine ikke vil gå til baglinien og slå et indlæg med deres yderst kolde ben. Det kunne godt fungere, hvis vi havde 2 backs med en enorm aggressiv offensiv indstilling, som kommer i overlaps konstant og som ikke stopper op, så snart de ser en modspiller kigger på dem inden for 10 meter af dem, men som virkelig vil sætte sig i gennem for at nå ned til at kunne slå et indlæg. Det har vi bare ikke med Ankersen og Boilesen/Bengtsson.

    Så alt vores spil går helt i stå, når modstanderen har luret, at de blot skal lukke af ind i banen for vores fløje og lade dem få alt den plads på ydersiden. Tidligere har det været lige omvendt, hvor modstanderen blot skulle lukke af udvendigt i banen, men med vores nye type fløje, hvor trenden vist startede med Grønkjær og NJ inden han kom i angrebet, som er ligeså ensidige, så er det ligeså nemt. Vi er nødt til at have nogle fløje, som kan lidt mere end 1 trick. Eller nogle backs som kan udnytte alt den plads med fart og udfordringer, Jeg savner Grønkjær og Wendt som var fantastiske til dette. Her kunne modstanderne ikke blot nøjes med at lukke af på yder- eller indersiden.

    Jeg ved godt, at Kodro ikke er en af de bedste på låget, men det er stadig 2 ret fysiske angribere, vi har nu og så er vi altså nødt til at komme frem til nogle flere indlæg.

    Ja, Papa forsøgte med nogle afslutninger ude fra uden det store held (men så bliver han i det mindste ikke fanget for langt fremme i en kontra og kan komme tilbage på plads hvis der ikke er afspils muligheder), men det er altså også nødvendigt at prøve for at Horsens ikke bare kan stå så langt tilbage og afvente vores småspil, som ikke fører til noget i den kæmpe af klump af spillere, som opstår på midten grundet ovenstående problematik med vores kanter.

  12. De følgende 8 brugere er enige:

  13. #98
    Tilmeldingsdato
    Aug 2010
    Indlæg
    284

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AC Horsens (16/07-2018 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Først og fremmest, så er det noget nemmere at få det til at fungere hurtigt med nye spillere, hvis man stiller op og spiller som Horsens. Det skal dog ikke være en undskyldning for egen manglende evne. Jeg måtte desværre gå efter ca 60 min og nåede lige akkurat ikke at se 0-1 målet.

    Indtil da var vi langsomme i boldomgang og handling, vi havde ingen struktur og ingen forståelse imellem spillerne, hvilket resulterede i forkert pres og langtsomme angreb. Ståle valgte (i mine øjne) fejlagtigt at stille uden Vavro og Fischer fra start og selvom vi burde ha` fået et 2-2 resultat til sidst, så levede FCK ikke op til mine (ellers) lave forventninger. Vi må simpelthen forvente en anden attitude inden på banen og hurtigere boldomgang. Vi skal turde satse, ture spille den svære aflevering, vi havde jo bolden 65/35 og 13/5 i skud, det er som sådan ikke dårligt, men i de første 60 min bliver vi farlige én gang og der brænder Kodro på det skamligste.

    Så lige et opråb. Det er fint nok man er sur og utilfreds - det er vi alle, men er det ikke lidt tamt med alle de onliners, som størstedelen af de 7 sider er?
    Jeg var utilfreds i efteråret. Jeg var sur i foråret. Nu er jeg nok mest af alt vred over at jeg endnu en sæson skal håbe på at bif fejler til sidst. Det ser i hvert fald ud til at bif fortsætter, hvor de slap. Lad os håbe fcm gør det samme i så fald, for hvis vi først leverer mesterskabsspil fra runde 6, så kan det jo være ligegyldigt.
    Også punkter som kioskdrift, snerydning og andre ting fungerer rigtig godt, fortæller Bjerregaard.

  14. #99
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    616

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AC Horsens (16/07-2018 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af DaneX Se meddelelser
    Et af mine store problemer med vores offensive spil hænger på vores fløje og backs.

    Vi har to fløje i Falk/Fischer og Skov, som begge spiller ind i banen. Det er alt for nemt at lukke dem ned, når man ved, at de død og pine ikke vil gå til baglinien og slå et indlæg med deres yderst kolde ben. Det kunne godt fungere, hvis vi havde 2 backs med en enorm aggressiv offensiv indstilling, som kommer i overlaps konstant og som ikke stopper op, så snart de ser en modspiller kigger på dem inden for 10 meter af dem, men som virkelig vil sætte sig i gennem for at nå ned til at kunne slå et indlæg. Det har vi bare ikke med Ankersen og Boilesen/Bengtsson.

    Så alt vores spil går helt i stå, når modstanderen har luret, at de blot skal lukke af ind i banen for vores fløje og lade dem få alt den plads på ydersiden. Tidligere har det været lige omvendt, hvor modstanderen blot skulle lukke af udvendigt i banen, men med vores nye type fløje, hvor trenden vist startede med Grønkjær og NJ inden han kom i angrebet, som er ligeså ensidige, så er det ligeså nemt. Vi er nødt til at have nogle fløje, som kan lidt mere end 1 trick. Eller nogle backs som kan udnytte alt den plads med fart og udfordringer, Jeg savner Grønkjær og Wendt som var fantastiske til dette. Her kunne modstanderne ikke blot nøjes med at lukke af på yder- eller indersiden.

    Jeg ved godt, at Kodro ikke er en af de bedste på låget, men det er stadig 2 ret fysiske angribere, vi har nu og så er vi altså nødt til at komme frem til nogle flere indlæg.

    Ja, Papa forsøgte med nogle afslutninger ude fra uden det store held (men så bliver han i det mindste ikke fanget for langt fremme i en kontra og kan komme tilbage på plads hvis der ikke er afspils muligheder), men det er altså også nødvendigt at prøve for at Horsens ikke bare kan stå så langt tilbage og afvente vores småspil, som ikke fører til noget i den kæmpe af klump af spillere, som opstår på midten grundet ovenstående problematik med vores kanter.
    Jeg kunne godt tænke mig, at vi havde andre våben, end indlæg fra fløjene eller giv bolden til Viktor. Problem med indlægene er, at det er ikke nemt at score på. Der er mange ting, der skal falde i hak. Og hvis Viktor ikke er på toppen, så har vi ikke mange andre ideer, end at stå og spille bolden frem og tilbage foran, som f.eks i går et hold der forsvarer med 11 mand.

  15. De følgende 9 brugere er enige:

  16. #100
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,516

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AC Horsens (16/07-2018 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af DaneX Se meddelelser
    Jeg er nu enig i, at N'Doye ikke var MoM - eller spillede en specielt god kamp. Men så har jeg åbenbart heller ikke forstand på fodbold.
    Jo han arbejder godt og vil gerne vise sig frem. Men det samme gjorde Kodro og ham er man åbenbart enige om herinde er den nye Pavlovic og skal sables ned? N'Doye havde et næsten ligeså horribelt hovedstød som i en af træningskampene hvor han header langt forbi mål meget, meget tæt under mål. Det burde være en af hans spidskompetancer, ellers ved jeg ikke, hvad vi skal med ham.

    Papa var min klare MoM i dag. En rigtig god tænding som han vidste, hvornår han skulle afbryde igen for ikke at gå over stregen som man så Ankersen gøre 2 gange fuldstændig unødvendigt. God til at føre bolden frem og slog gode afleveringer. Virkede meget rolig og komfortabel med at have bolden. Og alt det mens han havde Lüftner ved siden af sig... Tyg lige lidt på den og tænk på hvor godt det kan blive med Bjelland ved siden af sig, som er mere sikker og rutineret i sit spil.
    Sådan ser vi jo kampene forskelligt. Papa var også "ok" igår sammen med N'doye. Jeg tror Papa + Bjelland bliver en super duo, hvis Bjelland ellers kan holde sig skadesfri.

    Og så må jeg lige knytte en kommentar til Lüftner. Hvor er det vildt at han intet har lært. Nuvel var han ikke direkte impliceret i målene igår, men vi så igen at han ikke kan ramme sine medspillere på 5 meters afstand samt mangler overblik i presset situationer. Jeg ved godt Ståle prøver at tale Lüftner op, men Ståle må sgu da ku se at han har været en fejlinvestering...

  17. De følgende 2 brugere er enige:

  18. #101
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AC Horsens (16/07-2018 kl. 18:00)

    Med Fischer tilbage, så må man håbe, at vi kan få Skov ud på bænken. Siden han brændte straffesparket mod Brøndby, så har han ikke sat mange fødder rigtigt (et mål mod finske kups tæller ikke).

  19. De følgende 2 brugere er enige:

  20. #102
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,516

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AC Horsens (16/07-2018 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af h0ps Se meddelelser
    Med Fischer tilbage, så må man håbe, at vi kan få Skov ud på bænken. Siden han brændte straffesparket mod Brøndby, så har han ikke sat mange fødder rigtigt (et mål mod finske kups tæller ikke).
    Robert Skov virker altså også bare som en dreng/mand uden muskler. Hold kæft, hvor blev han skubbet væk let mange gange. Jeg har dog slet ikke opgivet Robert Skov endnu, men han må altså gerne opbygge +5 kg muskler eller mere :)

  21. De følgende 3 brugere er enige:

  22. #103
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AC Horsens (16/07-2018 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Robert Skov virker altså også bare som en dreng/mand uden muskler. Hold kæft, hvor blev han skubbet væk let mange gange. Jeg har dog slet ikke opgivet Robert Skov endnu, men han må altså gerne opbygge +5 kg muskler eller mere :)
    Fuldstændig enig i det sidste (så er vi da enige om noget :-) )

  23. #104
    fckgo er offline Brandimprægner det her!
    Tilmeldingsdato
    Nov 2005
    Indlæg
    727

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AC Horsens (16/07-2018 kl. 18:00)

    Jeg vil lige rose indløbet på banen. Jeg var lidt skeptisk over for, at det separate indløb kom tilbage, men hold da op, det var fedt! Musikken slukket, Sektion 12, der sætter gang i en sang, alle kan være med på. Selv Øvre C, hvor jeg sad, klappede og sang med. Det er mange år siden, jeg har oplevet så god stemning til en normal Superliga-kamp. Det ville være fantastisk, hvis det kan blive en tradition, at vi ikke skal have intromusik, men bare et helt stadion, der klapper og synger!


  24. #105
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,584

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AC Horsens (16/07-2018 kl. 18:00)

    Okay, nu har jeg brugt en dags tid på at sunde mig lidt, så jeg ikke er alt for vred. Men her er mine bud på, hvorfor det går galt i går i vores spil, både offensivt og defensivt.

    Horsens ville lukke ned for den centrale del af banen, så Fischer, Falk, osv. ikke ville kunne kombinere sig igennem. Dermed var det meningen, at vi for at åbne dem skulle bruge banens bredde i højere grad. Ikke at det ville være så stort et problem, når nu man har fået N'Doye tilbage. Men to af vores spillere gør, at vi ikke får det gjort. Boilesen og Skov.

    Boilesen har gentagne gange udtalt, at han er den kombinerende backtype. Det gør, at han meget sjældent slår et indlæg, selv om han ofte er godt positioneret til at gøre det. Han havde mange muligheder for at gøre det i går, men valgte en anden type aflevering. Da han endelig får det gjort, så fører det også til mål. Så det er noget, han i højere grad skal lægge på sit spil, når nu vi har en type som N'Doye oppe foran.

    Skov er rigtig dårlig til at bruge sin back. Især når man har en backtype som Ankersen, som ofte kommer blæsende i overlap. Det er særdeles sjældent, Skov spiller Ankersen, mens han er i fart. Derfor får man ikke gavn af Ankersens forsøg på gennembrud. Så kommer Ankersen helt ned i fart, når/hvis han endelig får bolden fra Skov, men så kommer hans kompetencer ikke i spil. Ankersens gode indlæg, assists og mål i sidste sæson kom nemlig de gange, hvor han fik bolden i fart. Bliver han ikke spillet på den måde, får man sjældent noget godt ud af ham offensivt. Skov skal derfor lægge en tidligere aflevering til backen i sit spil, så det giver bedre variation på højre kant.

    Får man backerne i spil til indlæg, vil man i højere grad strække modstandernes kæder i bredden, hvilket vil give mere plads til vores kanter. Når nu vi igen har angribere, som kan begå sig i feltet på indlæg, vil det være dumt ikke at udnytte deres kompetencer på det område.

    På det defensive plan, kommer vores centrale midtbane til at stå enten for langt tilbage eller for spredt. Mange hold spiller med tre centrale midtbanespillere, enten i en 4-3-3 eller 3-5-2. Det gør, at vores centrale midtbane kommer i undertal. Normalt vil det ikke være et problem, når vi står kompakt med god og stram organisation i midtbanen, men det gør vi ikke i øjeblikket. Skov og Falk flagrer lidt for meget i forhold til organisationen, og det giver huller. Så bliver Zeca tvunget for langt ned, hvis han ikke skal blive overspillet, og det giver for meget plads til modstanderen på den centrale midtbane. Gregus holder sig centralt, når han spiller, men når kanterne ikke holder deres positioner, bliver det svært for de to centrale midtbanespillere at bremse modstanderens fremstød.

    Horsens' første mål kommer netop af den årsag. Skov passer ikke sin markering, Falk løber ud på kanten for at dække den, hvilket efterlader et hul centralt foran forsvaret. Der, hvor Hansson løber ind, og modtager bolden. Som så giver ham tid og plads til at få afsluttet.

    Falk skal tilbage på højre kant. Både fordi han er bedre defensivt end Skov, men han har også en bedre spilintelligens, som gør at han gør sine medspillere gode i højere grad end Skov gør. Det kræver dog en bedre central midtbane.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  25. De følgende 5 brugere er enige:

Side 7 af 9 FørsteFørste ... 456789 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 64
    Sidste Meddelelse: 26.04.18, 15:13
  2. Svar: 141
    Sidste Meddelelse: 15.03.18, 17:17
  3. Svar: 80
    Sidste Meddelelse: 06.03.18, 09:11
  4. Optakts- og kamptråd: AC Horsens – FC København (29.09.12 kl.17)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 26
    Sidste Meddelelse: 01.10.12, 15:15
  5. Optakts- og kamptråd: FC København - AC Horsens
    By zeez in forum De korte linier
    Svar: 27
    Sidste Meddelelse: 23.03.08, 01:13

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •