Se afstemningsresultater: Kampens og opgørernes resultat?

Stemmeafgivere
66. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FC København Sejr!

    40 60.61%
  • Uafgjort!

    9 13.64%
  • KuPS Sejr, men avancement til KBH!

    3 4.55%
  • KuPS Sejr og g samlet nederlag til KBH!

    14 21.21%
Side 5 af 7 FørsteFørste ... 234567 SidsteSidste
Viser resultater 61 til 75 af 99

Emner: Optakts- og kamptråd: FC København – KuPS (19.07.18 kl.20)

  1. #61
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,139

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – KuPS (19.07.18 kl.20)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Der er da vist ret bred enighed om, at de to fyringer netop skyldtes mangel på tid.

    Men lad os nu se, hvordan Bif og FCM klarer sig i Europa i år. For selvom du ikke kan lide Ståle, så er det vel tæt på ubestrideligt at de internationale resultater har været laaaaangt bedre end man kan forvente med vores økonomi.
    Det er i sandhed noget af et paradox, Ståle-sandheden om Superligahold vs EL/CL-hold. For hvad pokker nytter et EL/CL-gearet hold, hvis det ikke kan håndtere at spille Superliga? Hvis holdet ikke er gearet til at tæve Horsens og vinde Superligaen, er det sgu da ligegyldigt om vi er godt forberedt på Benfica eller Everton, for de kampe komme kun af at præstere i Suppen ffs!
    Krølben

    Et forsigtigt bud (uden at være sikker i øvrigt) kan være, at der hentydes til vi ikke ved, om vi har to liv og derfor ikke kan spå om vi kan give vores to liv til Brøndby IF.
    Krølben's Avatar

  2. De følgende 13 brugere er enige:

  3. #62
    Tilmeldingsdato
    Jul 2013
    Indlæg
    28

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – KuPS (19.07.18 kl.20)

    Det sædvanlige hovedpinesvar fra Ståle

    https://www.fck.dk/nyhed/staale-det-...r-komme-videre

    Nu er åbenbart halvdelen af holdet ikke klar. Det er ved Gud i himlen kun det mindste af det, selv fra minut et kan de ikke sætte spillet så stamnia kan sgu ikke bruges som forklaring.

    Har jeg en dårlig dag på jobbet med manglende energi må man fanme klemme ballerne sammen og slås for det. Hvor er vildskaben lad os da se at disse præmiedrenge gider leve op til deres høje løn.

    Samtidig kunne det også klæde Ståle at kalde en spade for en spade og erkende at det helt store problem er at få motiveret de her spillere og ikke dække sig ind under lange almufortællinger om røde og grønne farver og når de bare bliver gule ja så kører det. Fans er altså ikke dummere end at vi kan genkende alt det mundlort fra sæson 17-18

  4. De følgende 4 brugere er enige:

  5. #63
    martinpagh er offline Martin Pagh Ludvigsen, CA
    Tilmeldingsdato
    Apr 2007
    Indlæg
    147

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – KuPS (19.07.18 kl.20)

    Jeg NÆGTER at fyre Ståle, før jeg er sikker på, at Guld-Glen er enten død eller i fast arbejde andetsteds. Kan simpelthen ikke bære risikoen for, at han bliver hyret.

  6. De følgende 3 brugere er enige:

  7. #64
    Tilmeldingsdato
    Aug 2002
    Indlæg
    114

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – KuPS (19.07.18 kl.20)

    Mht det halve hold der mangler at komme i gear, synes jeg det hører med, hvad Ståle selv forklarer i artiklen:

    ”Vavro og Sotte startede forsigtigt op efter skader, N'Doye og Kodro ankom sent og skal først træne og spille sig i form, det samme gælde Bjelland, og Fischer kommer fra VM. Det siger jeg ikke for at undskylde noget, men det er bare en del af forklaringen på, at vi mangler noget overskud.”
    Så Vavro og Sotte har haft skader. Dame og Kodro er nye og Bjelland skal i kampform. Om Fischer har glemt at spille fodbold i hans mikroferie kan man så diskutere. Ligesom man kan overveje hvor smart det er, at stille op til en Europa League kamp med spillere “der ikke er i gear”. Men Ståle nævner selv 6 spillere. Som vel er er halvt hold.

    Personligt mener jeg at det mere handler om en snærende taktik. Især Skov, Gregus og Fischer virker som om de er ultrabange for at lave en fejl. Og derfor laver de fejl. Det er åbenbart et utroligt svært zonesystem de spiller under. Og det er tydeligt at de helst ikke vil/må bevæge sig udenfor deres tildelte område. Både under forsvar og angreb. Derfor ender det op med at ligne gøgleri. Når Dame f.eks i aftenens kamp med en åben motorvej mod målet ligger en 30m skæv tværpasning som ender udover sidelinien. Fordi.... ja, jeg aner det ikke. Måske minimum 3 spillere skal røre bolden inden afslutning?

    Det er ihvertfald frustrerende at se på. Som mod Horsens blev det først livligt og interessant de sidste 15-20 minutter, hvor panikken og resultatet tvang spillerne til at skrotte taktikken. Så begyndte de chanceskabende løb for boldholder. Spillerne krydsede hinanden udenfor deres “zoner” og der blev skabt en del chancer.

    I aften var vi 1 mål fra en pinagtig exit mod finske KUPS. Jeg havde ellers allerede set deres målmand snitte hjørnesparket (i det 96. minut) i netmaskerne bag en sprællende Jesse... men vi slap med skrækken. Forhåbentligt er spillerne, taktikken og det mentale “i gear” når vi møder frygtindgydende Stjarnan fra Island i næste runde.

    - a.nyholm
    Sidst redigeret af anyholm : 21.07.18 kl. 14:00
    In the land of the blind,
    the one-eyed man is king


  8. #65
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – KuPS (19.07.18 kl.20)

    Vi er jo til grin med alle de undskyldninger. Vi famler som sidste år og kun fordi vi møder et de facto 1 div hold ryger vi ikke ud. Det er så sølle.
    Sidst redigeret af h0ps : 20.07.18 kl. 07:43

  9. De følgende 4 brugere er enige:

  10. #66
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,153

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – KuPS (19.07.18 kl.20)

    Citat Oprindeligt indsendt af Krølben Se meddelelser
    Det er i sandhed noget af et paradox, Ståle-sandheden om Superligahold vs EL/CL-hold. For hvad pokker nytter et EL/CL-gearet hold, hvis det ikke kan håndtere at spille Superliga? Hvis holdet ikke er gearet til at tæve Horsens og vinde Superligaen, er det sgu da ligegyldigt om vi er godt forberedt på Benfica eller Everton, for de kampe komme kun af at præstere i Suppen ffs!
    Jeg ser absolut ikke noget paradoks. Lige nu (og sidste sæson) er vi dårlige målt på den FCK-standard vi har vænnet os til. Vi har været dårlige i begge turneringer, omend vi resultatetmæssigt klarede os acceptabelt i Europa sidste sæson.
    Når vi ikke har været dårlige under Ståle har vi altid kunnet klare os i begge turneringer.
    Problemet er ikke, at vi kun er gearet til Europa. Problemet er, at det generelt ikke kører pt.

  11. De følgende 4 brugere er enige:

  12. #67
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,153

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – KuPS (19.07.18 kl.20)

    Ståles forklaring er vel plausibel nok. Ser man på vores idealopstilling, så har halvdelen af holdet ikke været fuldt med i opstart og træningskampe (folk har jo selv øffet herinde over den jammerlige trup man havde med på lejr), hvorfor de formentlig fysisk og spillemæssigt ikke er der, hvor de bør være. Feks har vi stadig med Bjelland og Kvist spillere med ca 100 landskampe som ikke har været i spil endnu (jeg ved godt, at Ingen herinde tror på Kvist)
    Men når man så lægger den forklaring på bordet, ja så må man også diske op med en markant spillemæssig fremgang inden for et par uger.

    Der er dog en række hovedpiner for Ståle for at nå den fremgang:
    1) et ubehageligt tæt program, der gør det svært at finde tid på træningsbanen til at udøve relationer, give pauser til de der ikke er fuldt i omdrejninger osv

    2) en midtbane som (bortset fra Kvist og til dels Fischer) stort set ikke har været væk og derfor bør fungere bedre.

    3) det psykologiske med motivation og selvtillid, som ser ud til næsten at være set største problem. Man håber åbenlyst at Bjellands tilstedeværelse kan løse noget, men det så man ikke i går.

    Jeg tror som sagt stadig på Ståle, men det er en ubehagelig situation at stå i. Det eneste der virker er sejre - nederlag lige nu vil slå ufatteligt hårdt, hvilket måske er derfor det hele er så krampagtigt. Selvom det hele burde være nemt med vores trup, så må man også erkende, at presset på vores spillere pt er ekstremt med sidste sæson i mente. Gud hvor jeg håber, at Bjelland kan fungere som Jacob Laursen i 2000 og komme direkte ind og tage kaptajnrollen på sig og indgyde selvtillid. Hans første kampe (hans præstationer og resultaterne i disse) kan blive helt afgørende for sæsonen.
    Sidst redigeret af k@sper : 20.07.18 kl. 07:05

  13. De følgende 4 brugere er enige:

  14. #68
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – KuPS (19.07.18 kl.20)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Gud hvor jeg håber, at Bjelland kan fungere som Jacob Laursen i 2000 og komme direkte ind og tage kaptajnrollen på sig og indgyde selvtillid. Hans første kampe (hans præstationer og resultaterne i disse) kan blive helt afgørende for sæsonen.
    Hjælper jo ikke på den jammerlige offensiv

  15. #69
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,589

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – KuPS (19.07.18 kl.20)

    Citat Oprindeligt indsendt af h0ps Se meddelelser
    Hjælper jo ikke på den jammerlige offensiv
    Men så alligevel.. En af Bjellands roller på landsholdet har været den diagonale bold fra forsvarskæden til en fremstormende back. Noget, som vil give Ankersen bedre spilmuligheder end at vente på at Skov lægger en mistimet bold til ham, hvor han er nede i fart. Plus, med en Bjelland, der trækker lidt frem fra backlinien, kan han i det etablerede spil medvirke til at lave huritge sideskift med længere afleveringer. Noget, Zeca ikke besidder i sit spil, da han sjældent lægger de lange afleveringer, og noget som Gregus ikke har fået til at fungere endnu i år.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  16. De følgende 3 brugere er enige:

  17. #70
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    890

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – KuPS (19.07.18 kl.20)

    Citat Oprindeligt indsendt af h0ps Se meddelelser
    Hjælper jo ikke på den jammerlige offensiv
    Det kan det da godt gøre. Vi vil have to midterforsvarere, der kan støtte offensiven ved at støde frem eller spille frem, den ene endda med venstrefoden. Nå det er sagt, så har jeg ønsket en offensivt tænkende midt lige siden Delaney smuttede.
    / Erik B.

    DOBBELT Latté, om jeg må be'

  18. Den følgende bruger er enig i dette:

  19. #71
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,153

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – KuPS (19.07.18 kl.20)

    Citat Oprindeligt indsendt af h0ps Se meddelelser
    Hjælper jo ikke på den jammerlige offensiv
    Defensiv tryghed kan sagtens hjælpe på offensiven, da man ved at eventuelle fejl ikke nødvendigvis koster et mål.

  20. De følgende 7 brugere er enige:

  21. #72
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,153

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – KuPS (19.07.18 kl.20)

    Forøvrigt savnet holdet også en chef, som f.eks
    går hen til Ankersen og siger, at nu tager han fandme det tilbageløb og at han skal tage sig sammen og lægge bolden ind over osv. Det kunne Laursen. Om Bjelland kan er jeg i tvivl om, men jeg håber.

  22. De følgende 2 brugere er enige:

  23. #73
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – KuPS (19.07.18 kl.20)

    Så lad mig formulere det anderledes: Vores offensiv er idéforladt og det løser Bjelland næppe. Har ikke lykkedes med Sotte indtil videre, selvom han også er rolig og også kan drive bolden frem. Men håber da jeg tager fejl

  24. #74
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,153

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – KuPS (19.07.18 kl.20)

    Citat Oprindeligt indsendt af h0ps Se meddelelser
    Så lad mig formulere det anderledes: Vores offensiv er idéforladt og det løser Bjelland næppe. Har ikke lykkedes med Sotte indtil videre, selvom han også er rolig og også kan drive bolden frem. Men håber da jeg tager fejl
    Men hvis problemet er, at folk ikke tør tage offensive løb, fordi man er bange for at efterlade et sårbart forsvar, eller man er bange for at udfordre fordi man ikke tør risikere noget, så kan Bjelland jo sagtens hjælpe. Men lad os nu se. Jeg er bange for, at vores forhåbninger til Bjelland er for høje. Til gengæld bør offensiven blive bedre, når Kodro og NDoye kommer i form og spilles ind. Og så hjælper det forhåbentlig, hvis de en dag får scoret nogle mål.

  25. De følgende 2 brugere er enige:

  26. #75
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,389

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – KuPS (19.07.18 kl.20)

    Gregus: “Der var gode momenter i kampen”

    Fischer: “Vi kan ikke imponere hver gang”

    Det er ikke kun Ståle der agerer Komiske Ali :-D

    Zan
    Sidst redigeret af zan : 20.07.18 kl. 14:57

  27. De følgende 6 brugere er enige:

Side 5 af 7 FørsteFørste ... 234567 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 46
    Sidste Meddelelse: 15.07.18, 17:27
  2. Optakts- og kamptråd: AGF – FC København (11.12.16 kl.16)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 29
    Sidste Meddelelse: 15.12.16, 22:18
  3. Svar: 21
    Sidste Meddelelse: 22.11.16, 00:26
  4. Optakts- og kamptråd: FC København – BIF (21.10.12 kl.19)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 97
    Sidste Meddelelse: 03.11.12, 11:30
  5. Optakts- og kamptråd: FC København - FCM (15.07.12 kl.19)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 41
    Sidste Meddelelse: 18.07.12, 17:48

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •