Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 19

Emner: Vores fysik har haltet igennem alt for lang tid. Ståle erkender nu langt om længe problemet.

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Mar 2003
    Indlæg
    53

    Vores fysik har haltet igennem alt for lang tid. Ståle erkender nu langt om længe problemet.

    Sidste sæson blev ødelagt af elendig fysisk form og mangelfuld fysisk forberedelse af truppen. Det resulterede i alt for mange helt unødvendige skader i truppen. Samtidig virkede vi fysisk svage og langsomme I forhold til mange af de andre hold. Alt i alt kostede det mange tabte point.

    Det er derfor skuffende, at se hvor dårlig fysik form holdet har i starten af sæsonen.

    Bedre sent end aldrig - nu er det også gået op for Ståle.

    https://www.bt.dk/superligaen/stale-...-halter-fysisk

    Jeg håber ikke at det blot er endnu en bortforklaring af manglende resultater.

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Nov 2017
    Indlæg
    43

    Re: Vores fysik har haltet igennem alt for lang tid. Ståle erkender nu langt om længe problemet.

    Fysik er én ting, en anden er motivation - Jeg tror nu mere det handler om mangel på samme.

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #3
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Vores fysik har haltet igennem alt for lang tid. Ståle erkender nu langt om længe problemet.

    Citat Oprindeligt indsendt af Banethecat Se meddelelser
    Fysik er én ting, en anden er motivation - Jeg tror nu mere det handler om mangel på samme.
    Der er da ikke noget nyt i det, Ståle siger. Det er stadig de skadede, nytilkomne og VM-deltagende spillere, der hentydes til. Du finder ikke en flig af selvransagelse i Ståles udtalelser.

    https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/...-med-fysikken/

  6. De følgende 11 brugere er enige:

  7. #4
    Tilmeldingsdato
    Aug 2002
    Indlæg
    114

    Re: Vores fysik har haltet igennem alt for lang tid. Ståle erkender nu langt om længe problemet.

    Som i KuPS-kamptråden føler jeg mig inviteret til at være den, der præsenterer resten af en artikels indhold og derigennem blive Ståles ambulance.

    Ståle siger i artiklen at de nye spillere (Bjelland, Kodro og N’doye) og dem der har spillet VM (Kvist og Fischer) er i dårlig form.

    Jeg tror egentlig at BTs artikel bygger på Bolds artikel (og Ståles kommentarer på fck.dk postmatch) der bliver diskuteret i post #62, #64 mm i denne tråd:

    http://sidelinien.dk/forums/showthre...kl-20%29/page5

    Så Ståle siger ikke at holdet er i dårlig fysisk form pgra ringe træningsmetoder eller lignende. Han siger at dem som ikke har deltaget i FCKs træning de sidste uger/måneder er i ringe form.

    - a.nyholm

  8. De følgende 5 brugere er enige:

  9. #5
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    711

    Re: Vores fysik har haltet igennem alt for lang tid. Ståle erkender nu langt om længe problemet.

    Vi kan da for pokker ikke vente på, at den ønskede fysiske form for nogle i start-elveren først indfinder sig på et senere tidspunkt i turneringen. Og vi kan da heller ikke vente på, at tingene først kulminerer på sigt, hvilket Fischer er inde på her: https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/...ere-hver-gang/
    Forklaringen er vel som sådan logisk nok, men præmissen er jo, at man ikke har råd til at være i en opbygningsfase, når først sæsonen er gået i gang.
    Så noget må jo være ravruskende galt med det sportslige set-up, for vilkårene med udskiftninger i spillerstab er jo ens for alle fodboldklubber. Enten må trænerfunktionen adskilles fra managerfunktionen, så der frigives mere tid til indkøring af nye spillere, eller også er spilsystemet for avanceret og for uvant for de nye spillere som hentes ind. Man er ganske enkelt nødt til at implementere de nødvendige kompetencer i det sportslige set-up, således at man under de givne vilkår altid er sikker på at man er ”køreklar” fra 1. spilledag.

    Så logisk forklaring fra Ståle og Fischer: JA
    Acceptabel forklaring: NEJ

    Mvh Torben

  10. De følgende 7 brugere er enige:

  11. #6
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Vores fysik har haltet igennem alt for lang tid. Ståle erkender nu langt om længe problemet.

    Citat Oprindeligt indsendt af FCTorben Se meddelelser
    Vi kan da for pokker ikke vente på, at den ønskede fysiske form for nogle i start-elveren først indfinder sig på et senere tidspunkt i turneringen. Og vi kan da heller ikke vente på, at tingene først kulminerer på sigt, hvilket Fischer er inde på her: https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/...ere-hver-gang/
    Forklaringen er vel som sådan logisk nok, men præmissen er jo, at man ikke har råd til at være i en opbygningsfase, når først sæsonen er gået i gang.
    Så noget må jo være ravruskende galt med det sportslige set-up, for vilkårene med udskiftninger i spillerstab er jo ens for alle fodboldklubber. Enten må trænerfunktionen adskilles fra managerfunktionen, så der frigives mere tid til indkøring af nye spillere, eller også er spilsystemet for avanceret og for uvant for de nye spillere som hentes ind. Man er ganske enkelt nødt til at implementere de nødvendige kompetencer i det sportslige set-up, således at man under de givne vilkår altid er sikker på at man er ”køreklar” fra 1. spilledag.

    Så logisk forklaring fra Ståle og Fischer: JA
    Acceptabel forklaring: NEJ

    Mvh Torben
    Som jeg ser det, så handler det udelukkende om statussen på indkøbene, når det kommer til de fysiske (og egentlig også de spillemæssigt) udfordringer. Vi har købt alt for mange spillere, som enten længe har været skadet eller længe stået uden spilletid. Det er jo klart, at når man henter spillere som Boilesen, Thomsen, Okore, NDoye, Kodro osv så går der selvfølgelig noget tid, før man kan få noget ud af spillerne da de kommer som ringvrag til klubben, ligesom det er et sats da de måske aldrig bliver rigtig gode igen. Alt det med Ståles “svære” system giver jeg ikke meget for (måske med undtagelse af centerforsvarere, som ikke kender zoneforsvar), da vi har set masser af spillere, som uden problemer er gået ind i systemet.

    Jeg kan sagtens forstå, at man gerne vil hente større navne, og at de jo ikke kan hentes, hvis de har succes i udlandet. Endvidere ved jeg selvfølgelig ikke, hvilke muligheder man har haft, ligesom jeg er klar over, at man ikke fik sin første prioritet på pladsen. Men når man står helt uden angribere som os pt. så er det tangerende til idioti, at man henter to angribere, som først er i form om en månedstid. Så Ståles forklaringer er jo ganske holdbare, men man har da også i den grad selv malet sig op i hjørnet.
    Sidst redigeret af k@sper : 22.07.18 kl. 07:39

  12. De følgende 2 brugere er enige:

  13. #7
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Vores fysik har haltet igennem alt for lang tid. Ståle erkender nu langt om længe problemet.

    Så vidt jeg ved, har Kodro og N'Doye da begge spillet temmelig meget sidste sæson, så de er vel ikke at kategorisere som ringvrag. De skal bare i gang efter ferien.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  14. De følgende 2 brugere er enige:

  15. #8
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Vores fysik har haltet igennem alt for lang tid. Ståle erkender nu langt om længe problemet.

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Så vidt jeg ved, har Kodro og N'Doye da begge spillet temmelig meget sidste sæson, så de er vel ikke at kategorisere som ringvrag. De skal bare i gang efter ferien.
    Forhåbentligt har du ret men de er desværre et godt stykke fra fysisk og måske især spillemæssig topform.

  16. #9
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Vores fysik har haltet igennem alt for lang tid. Ståle erkender nu langt om længe problemet.

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Forhåbentligt har du ret men de er desværre et godt stykke fra fysisk og måske især spillemæssig topform.
    Ja, måske. Det ved vi jo faktisk ikke. Det er Ståles udlægning, og han kan jo have sine grunde til at tegne det sædvanlige billede af en halv trup, der ikke er klar. Noget objektivt sandhedsvidne er han i hvert fald ikke.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  17. De følgende 4 brugere er enige:

  18. #10
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Vores fysik har haltet igennem alt for lang tid. Ståle erkender nu langt om længe problemet.

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Ja, måske. Det ved vi jo faktisk ikke. Det er Ståles udlægning, og han kan jo have sine grunde til at tegne det sædvanlige billede af en halv trup, der ikke er klar. Noget objektivt sandhedsvidne er han i hvert fald ikke.
    Det er vel ikke raketvidenskab, at spillere som ikke har været med i ret meget af opstarten har svært ved at være i tilstrækkelig god form i skrivende stund. Men som jeg har skrevet, så har man jo selv langt hen af vejen bragt sig i den situation, hvilket så er noget af et sats set i lyset af sidste sæson, og hvor presset Ståle pt må være. Men man har vel ment, at det på den lange bane er den rigtige vej og så krydser man fingre for, at det kan bære her i starten.

  19. De følgende 2 brugere er enige:

  20. #11
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Vores fysik har haltet igennem alt for lang tid. Ståle erkender nu langt om længe problemet.

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Det er vel ikke raketvidenskab, at spillere som ikke har været med i ret meget af opstarten har svært ved at være i tilstrækkelig god form i skrivende stund. Men som jeg har skrevet, så har man jo selv langt hen af vejen bragt sig i den situation, hvilket så er noget af et sats set i lyset af sidste sæson, og hvor presset Ståle pt må være. Men man har vel ment, at det på den lange bane er den rigtige vej og så krydser man fingre for, at det kan bære her i starten.
    Det virker bare mærkeligt, at en sommerferie i meget højere grad i FCK end andre steder skulle få folk til at ligne nogle, der er vendt tilbage fra et halvt års skadespause. Døden skal jo have en årsag, og det kan være belejligt at pege på dårlig form frem for alt muligt andet, der måske handler om egen utilstrækkelighed. Forklaringen bruges jo også om Kvist og Fischer, som jo burde være i fin form og samtidig næppe kan være udkørte efter de få minutter, de spillede i Rusland.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  21. De følgende 10 brugere er enige:

  22. #12
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    885

    Re: Vores fysik har haltet igennem alt for lang tid. Ståle erkender nu langt om længe problemet.

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Det virker bare mærkeligt, at en sommerferie i meget højere grad i FCK end andre steder skulle få folk til at ligne nogle, der er vendt tilbage fra et halvt års skadespause. Døden skal jo have en årsag, og det kan være belejligt at pege på dårlig form frem for alt muligt andet, der måske handler om egen utilstrækkelighed. Forklaringen bruges jo også om Kvist og Fischer, som jo burde være i fin form og samtidig næppe kan være udkørte efter de få minutter, de spillede i Rusland.
    Mon ikke 2-3 ugers “indespærring” med 40 mænd kræver lidt mental ferie..? Og det er vel heller ikke bare lige at skifte fra et land til et andet uden form for tilvænningspriode og ikke mindst skal man vel have lidt tid til at komme i (kamp)form igen efter at have været uden klub i et par måneder.
    Jeg synes Ståles forklaring på manglende form hos en 1/2 idealopstilling er ganske plausibel, men jeg er med på, at står vi uden gruppespil og er igen 8-10 point efter start september, så må sædet under Ståle brænde alvorligt.

  23. De følgende 5 brugere er enige:

  24. #13
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Vores fysik har haltet igennem alt for lang tid. Ståle erkender nu langt om længe problemet.

    Citat Oprindeligt indsendt af shs Se meddelelser
    Mon ikke 2-3 ugers “indespærring” med 40 mænd kræver lidt mental ferie..? Og det er vel heller ikke bare lige at skifte fra et land til et andet uden form for tilvænningspriode og ikke mindst skal man vel have lidt tid til at komme i (kamp)form igen efter at have været uden klub i et par måneder.
    Jeg synes Ståles forklaring på manglende form hos en 1/2 idealopstilling er ganske plausibel, men jeg er med på, at står vi uden gruppespil og er igen 8-10 point efter start september, så må sædet under Ståle brænde alvorligt.
    Tjo, måske har man brug for at rense hovedet efter en slutrunde, men Fischer og Kvist har jo også fået 1-2 ugers ferie efter VM. Og fysisk er der i hvert fald ingen undskyldninger for, at de ikke skulle være tæt på i topform. Og hvem er det, der ikke har haft en klub i flere måneder? Da ikke nogen af vores nyindkøb, så vidt jeg ved. Jeg synes mest af alt, at dårlig form lyder som en dårlig undskyldning.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  25. De følgende 3 brugere er enige:

  26. #14
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    885

    Re: Vores fysik har haltet igennem alt for lang tid. Ståle erkender nu langt om længe problemet.

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Og hvem er det, der ikke har haft en klub i flere måneder? Da ikke nogen af vores nyindkøb, så vidt jeg ved
    Jeg tænker på Bjelland - Championship sluttede 6. Maj, og på det tidspunkt var han ovenikøbet skadet.

  27. De følgende 2 brugere er enige:

  28. #15
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Vores fysik har haltet igennem alt for lang tid. Ståle erkender nu langt om længe problemet.

    Citat Oprindeligt indsendt af shs Se meddelelser
    Jeg tænker på Bjelland - Championship sluttede 6. Maj, og på det tidspunkt var han ovenikøbet skadet.
    Læg dertil at Sotte også sluttede af / kom småskadet.
    Endvidere har mange herinde påpeget, hvor hårdt vores offensive spillere skal arbejde defensivt, hvilket måske kræver mere af Kodro og NDoye end de er vant til og i form til.

  29. Den følgende bruger er enig i dette:

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 14.12.10, 12:13
  2. Har vi langt om længe fundet vores idealopstilling!?
    By Lion King in forum De korte linier
    Svar: 18
    Sidste Meddelelse: 17.04.09, 09:58
  3. Kan vores nuværende styrke blive et problem på lang bane?
    By Bech da man in forum De korte linier
    Svar: 18
    Sidste Meddelelse: 17.04.07, 17:31

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •