Side 2 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste
Viser resultater 16 til 30 af 47

Emner: FCK - AAB

  1. #16
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,215

    Re: FCK - AAB

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    En god kamp, hvor vi dog skaber for lidt i anden halvleg. AaB var pivringe. En fornøjelse med så mange gode boldspillere på banen.
    Findes der et, bare et enkelt eksempel, hvor vi er foran 3/4-0 efter første halvleg, og anden halvleg ikke bliver på cruise control? Jeg kan ikke komme på et eksempel. Måske 6-2 slagtning af Aab for år tilbage.

  2. De følgende 8 brugere er enige:

  3. #17
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,757

    Re: FCK - AAB

    Citat Oprindeligt indsendt af Sreq Se meddelelser
    Har vi fået en begrundelse for hvorfor vavro spiller i stedet for papa g? Er der tale om en reel overhaling?
    Mon ikke han havde godt af en pause. Sotte - Bjelland, det kan altså blive vildt. Vavro er dog ved at vise sit værd! Hold kæft hvor var Dame vild i dag og generelt spiller alle mand godt. Ankersen er ligeså god i medvind som jeg husker og Skov har fået attitude skal jeg lige love for

  4. De følgende 5 brugere er enige:

  5. #18
    Tilmeldingsdato
    Jun 2006
    Indlæg
    101

    Re: FCK - AAB

    Tror også bare Sotte fik et velfortjent hvil. De kommer begge til at spille mange kampe i denne sæson.
    Personligt ser jeg helst Vavro foran Sotte. Han har mere attitude på banen, og virker mere kropsstærk i duellerne, der falder Sotte betydeligt nemmere.

    Så håber vi at Kodro også snart gider vise noget.

  6. #19
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,215

    Re: FCK - AAB

    Denne her går ud til ougar. Hvad er det hurtigeste hattrick lavet i superligaen, målt fra kampstart.

  7. Den følgende bruger er enig i dette:

  8. #20
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    1,641

    Re: FCK - AAB

    Bjelland-effekten?

    Jeg kan naturligvis ikke helt afvise, at det også har været medvirkende? Men ellers vil jeg fremhæve tempoet, som den største faktor.
    AaB blev ramt af granatchock - vi så det samme mod Hobro, om end i lidt mindre målestok.
    Det er også positivt, at vi har holdt målet rent i tre kampe i træk.
    If wars can be started by lies - they can be stopped by truth. (Julian Assange)


  9. #21
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    73

    Re: FCK - AAB

    Hold nu kæft hvor har jeg dog savnet at blive begejstret over at se os spille! En sejr er altid rar, men en sejr som den drengene præsterede idag føles bare helt helt anderledes. Vores første 25 min af dagens kamp var på et latterligt højt niveau efter danske standarder og et niveau vi ikke så skyggen af på noget tidspunkt i sidste sæson.
    Money can't buy you happiness but it does bring you a more pleasant form of misery.


  10. #22
    Tilmeldingsdato
    Apr 2008
    Indlæg
    1,079

    Re: FCK - AAB

    Citat Oprindeligt indsendt af Jeredo Se meddelelser
    Hold nu kæft hvor har jeg dog savnet at blive begejstret over at se os spille! En sejr er altid rar, men en sejr som den drengene præsterede idag føles bare helt helt anderledes. Vores første 25 min af dagens kamp var på et latterligt højt niveau efter danske standarder og et niveau vi ikke så skyggen af på noget tidspunkt i sidste sæson.
    Bare ærgerligt for os tilskuere at de slap speederen efter det 3 mål og resten af kampen var på cruise control :(

    Super flot kamp med mange flotte tekniske detaljer men vigtigst af alt var der der mange hurtige kombinationer og løb uden bold.

    JJ har vel ret beset ikke en eneste redning i hele kampen
    Ankersen og Boilesen byder sig godt til og spiller begge en god kamp men de skal begge øve indlæg den næste uge
    Vavro og Bjelland spiller fejlfrit defensivt, måske på en billig baggrund da Aab ikke kunne presse bagkæden i dag. Offensivt er Bjelland en gave til vores hold. Hele midtbanen bliver skubbet højere op og derved nemmere at holde presset offensivt og defensivt på Aab
    Hele midtbanen spiller godt i dag men synes klart at Zeca er et bæst. Synes han minder om Ngolo Kante på den måde han dækker hele midtbanen og vinder bolden på uden at lave frispark. Gad dog godt at se Thomsen og Falk bytte plads
    Fischer og N'Doye kæft de er gode sammen i dag. N'Doye taber jo stort set ikke en eneste duel i dag og Fischer er for god til superligaen sådan som han spiller i dag. De andre angribere i truppen får svært ved at få spilletid hvis den dynamiske duo fra i dag fortsætter dette sammenspil.

  11. De følgende 8 brugere er enige:

  12. #23
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: FCK - AAB

    Forrygende første halve halvleg! Resten var ret meh, men det er man jo (desværre) vandt til. Men dejligt at se, at tempo og vilje i sig selv kan forvandle vores hold fra middelmådigt til det, det er på papiret: Et stærkt hold, der indeholder så mange gode offensive boldspillere, at hvis de bare bliver sat fri af hæmmende lænker, kan de dominere alle hold i Suppen.

    Derudover viste kampen:

    - At Falk fint kan fungere centralt sammen med Zeca, hvis vi spiller hurtigt og offensivt, for så bliver hans defensive/fysiske mangler irrelevante.

    - At Fischer også kan fungere fint i angrebet, hvilket vi ikke rigtigt havde set endnu.

    - At N'Doye stadig har det (selv om han allerede havde vist tegn på det i den forrige kamp, selv om han ikke havde fået scoret endnu).

    Ærgerligt, at holdet ikke holdt dampen oppe efter de første 25 minutter, når der ingen grund var til at spare kræfter op til en hjemmekamp mod et halvamatørhold på torsdag, men Rom blev jo ikke bygget på en dag. Jeg vælger at tro på, at Ståle nu endegyldigt dropper tanken om Gregus som midtbanemulighed og satser på at få endnu en offensiv midtbanespiller i truppen som bytte for enten Kvist eller Gregus. Det vil være skønt, hvis det bliver et nyt taktisk dogme i FCK med en rigtigt offensiv og kreativ midtbanespiller. Vi er nogen, der har skreget på det i adskillige sæsoner.
    Sidst redigeret af Garneren : 29.07.18 kl. 21:02
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  13. De følgende 7 brugere er enige:

  14. #24
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    1,641

    Re: FCK - AAB

    Så var den 33-årige bomber vist ligesom tilbage i København igen – seks sæsoner efter, han forlod klubben i 2012. Skulle nogen have været i tvivl, om alderen er begyndt at trykke, så spørg Jores Okore, Jakob Blåbjerg og Morten Wieghorst. Den trio vil næppe indstille senegaleseren til en plejehjemsplads lige med det første…

    Løvernes konge har nu hamret 85 scoringer ind for københavnerne i 153 kampe. Det er helt pænt!

    https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...de-aab/7248938
    If wars can be started by lies - they can be stopped by truth. (Julian Assange)

  15. De følgende 12 brugere er enige:

  16. #25
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    3,104

    Re: FCK - AAB

    Ja ja alle de sædvanlige spillede en stærk kamp. Men kan vi lige sørge for virkelig at fremhæve Thomsen og Vavro? Hold nu fest hvor spillede de godt. Det var lige meget om Thomsen spillede venstre, centralt eller i højre side af banen, han var pågående og farlig. Sikker på bolden og lavede vel nærmest ikke nogen fejl i kampen.

    Vavro havde en kæmpe ro i sit spil. Var lige ved at lave en enkelt blunder til sidst, men ellers var der ikke en finger at sætte på hans spil. Det er åbenbart godt til ham, at han ikke har Lüftner som makker dernede mere.


  17. #26
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,302

    Re: FCK - AAB

    Det blev en glimrende kamp, der stort set var afgjort før den overhovedet begyndte. Aab havde intet modsvar til kombinationsspillet som primært foregik på venstrekanten og foran feltet. Deres presspil blev aldrig nogensinde en succes, men vores så derimod bedre ud end det har gjort længe. Vi formåede at låse deres forsvar op uden kun at bero på lange direkte afleveringer og dermed lå vi også tættere på Aabs spillere ved boldtab, ligesom Aab havde rykket så mange spillere tilbage, at de aldrig kunne spille sig ud af presset. En utrolig flot og gennemført præstation, hvor vi endda kunne gå ned i kadence, uden Aab var i nærheden af at komme tilbage og det kan blive værdifuldt i det tætte kampprogram vi er i gang med, hvor der kun er 3-4 dage mellem hver kamp. Selvom det ikke har den højeste underholdningsværdi, så er jeg fint tilfreds med den tilgang, da det er noget af det, der virkelig kan betale sig senere i sæsonen, ligesom vi umiddelbart ikke har de mest robuste spillere.Det var vel tæt på at være de letteste penge Joronen nogensinde har tjent i sin karriere. Han gjorde det godt i indgrebet hvor Abildgaard (mener jeg) bragede ind i ham. Forsvaret var bundsolidt i dag og selvom Vavro og Bjelland nok ikke spillede deres mest besværlige kamp burde sidste sæson have lært os ikke at tage sådan et par præstationer for givet. Bjellands afleveringer i dag var dog i særklasse. Ankersen og Boilesen gjorde det fint defensivt, men deres indlæg efterlader stadig meget til fantasien. De leder begge meget efter afleveringerne tilbage i feltet, hvilket fint kan betale sig, men indlæggene i feltet savner stadig kvalitet. Derudover er der stadig store mangler i samspillet mellem Ankersen og Skov.Thomsen gjorde det også ganske fint og han indgik rigtig fint i kombinationerne på venstrekanten og inde foran feltet, så nu må det være på tide, at han virkelig begynder at få mere spilletid. Zeca og Falk må endeligt have sat sig på den centrale midtbane. Jeg kan ikke forestille mig, at Gregus reelt kan være en kandidat til startopstillingen længere, selvom det også var svært før dagens kamp. Når de to sammen har et så højt topniveau, kan Gregus slet ikke følge med. Skov har løftet sig spil i starten af denne sæson, men tager stadig for mange dårlige beslutninger. Han leverede dog en flot præstation, som stort set var en fortsættelse fra Hobrokampen efter han fik scoret. Så må vi håbe, at han kan fortsætte og med en mere sammenspillet trup, bliver det formentligt også nemmere for ham.N’Doye viste hvorfor han er hentet hjem. Han dominerede fuldstændigt i hele første halvleg, men faldt noget i tempo i anden halvleg, hvor han heller ikke indgik særlig meget i opspillet. Fischer var dagens ubetingede bedste spiller og han viste igen sin klasse. Han var uhyre bevægelig og Aabs forsvar fik aldrig styr på ham, ligesom han havde et rigtig fint samarbejde med N’Doye. Hvis Thomsen kan holde niveauet på venstrekanten, ser jeg ingen grund til, at Fischer ikke skal spille ved siden af N’Doye. Det er første gang i rigtig mange kampe, at man ikke sidder med følelsen af, at en af angriberne snildt kunne være undværet. Alt i alt var det en rigtig god kamp, selvom der trods alt stadig var plads til forbedring, men vi fik da set hvad topniveauet kan være. Det er måske på en noget billig baggrund, da Aab virkelig ikke havde meget at byde ind med. Det bliver besværligt at levere samme præstation mod et hold der er bedre i duellerne og ikke er bange for at begå frispark – noget det bestemt kunne have sluppet afsted med i dag, da dagens dommer ikke var meget for at uddele advarsler, hvilket er blevet den generelle tendens i ligaen.Edit: Jeg beklager muren af tekst, men jeg kan åbenbart ikke lave linjeskift

  18. De følgende 5 brugere er enige:

  19. #27
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,141

    Re: FCK - AAB

    God kamp, hvor flere de fleste præsterer godt. Skal man være lidt fræk, så spillede vi virkelig godt sålænge Ankersen blev holdt væk fra bolden, som det skete det meste af 1. halvleg. :-) Enormt mange gode præstationer- God debut til Bjelland især med bolden - i nærkampene er der stadig lidt at hente. Vavro var næsten endnu bedre - suveræn indsats af ham.

  20. De følgende 3 brugere er enige:

  21. #28
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,506

    Re: FCK - AAB


  22. De følgende 5 brugere er enige:

  23. #29
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,530

    Re: FCK - AAB

    Citat Oprindeligt indsendt af DaneX Se meddelelser
    Ja ja alle de sædvanlige spillede en stærk kamp. Men kan vi lige sørge for virkelig at fremhæve Thomsen og Vavro? Hold nu fest hvor spillede de godt. Det var lige meget om Thomsen spillede venstre, centralt eller i højre side af banen, han var pågående og farlig. Sikker på bolden og lavede vel nærmest ikke nogen fejl i kampen.

    Vavro havde en kæmpe ro i sit spil. Var lige ved at lave en enkelt blunder til sidst, men ellers var der ikke en finger at sætte på hans spil. Det er åbenbart godt til ham, at han ikke har Lüftner som makker dernede mere.
    Jeg synes faktisk generelt at Vavro har været fremragende efter pausen.. Vi ser lige nu rigtig fint besat ud på den position.. Men den største ros skal falde til Damen, selvom det er lidt kedeligt og åbenlyst at fremhæve ham efter sådan en kamp.. Selv Tipsbladet må vel bøje sig i støvet efter i dag, hvilket ikke siger så lidt...

  24. De følgende 4 brugere er enige:

  25. #30
    Tilmeldingsdato
    Feb 2012
    Indlæg
    1,766

    Re: FCK - AAB

    1. Hvor er Bjelland uhyggelig god til de lave pasninger - jeg har aldrig set noget lignende. Hver enkelt af dem ramte med millimeter præcision, hvor er det vildt at vi har signet ham, og at han generelt aldrig er kommet længere end Championsship.2. Hvor er det vigtigt at Thomsen endelig får en kamp på venstrekanten med andre gode boldspillere, her viser han bare hvor godt øje han har for det fremadrettede spil. Det er en skam at Fischer er vores bedste spiller, for generelt tror jeg ikke Thomsen kan fungere på højre kanten.3. N'Doye har altid, og vil altid være en fuldboldsangriber. Han kan det hele. Bedste halvleg fra vores side i over et år - hold nu kæft hvor gør det meget ved ens humør. Mere af det tak!
    "Vi i FCK får altid skudt i skoene, at vi er så pokkers arrogante, men faktum er, at vi ikke er nær så arrogante som alle andre ville have været i vores sko" - Niels Christian Holmstrøm


Side 2 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •