Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste
Viser resultater 16 til 30 af 44

Emner: Optakts- og kamptråd: O'ense Boldklub vs. FC København (05/08-2018 kl. 16:00)

  1. #16
    Tilmeldingsdato
    Jul 2014
    Indlæg
    106

    Re: Optakts- og kamptråd: O'ense Boldklub vs. FC København (05/08-2018 kl. 16:00)

    Nå, 3 point, videre - og vigtigt at vi vinder på en dag hvor spillet ikke rigtigt kører, og skarpheden mangler.

    Hvad skal vi nu diskutere?

    Jeg foreslår mindst ét af de 4 følgende emner:

    - Ståle RAUS
    - Kvist er for dårlig til landsholdet og FCK
    - Ankersen er ligaens dårligste back
    - Robert Skov er pivelendig.

    Sæt i gang! /s

  2. De følgende 7 brugere er enige:

  3. #17
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: O'ense Boldklub vs. FC København (05/08-2018 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Deres 1-0 kommer åbenbart sent i kampen i stedet. Og mon ikke Falk eller Fischer lige får advarsel Nr 2 inden kampen er slut?
    Jeg mener vores :)

  4. #18
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: O'ense Boldklub vs. FC København (05/08-2018 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Ninja_Henning Se meddelelser
    Nå, 3 point, videre - og vigtigt at vi vinder på en dag hvor spillet ikke rigtigt kører, og skarpheden mangler.

    Hvad skal vi nu diskutere?

    Jeg foreslår mindst ét af de 4 følgende emner:

    - Ståle RAUS
    - Kvist er for dårlig til landsholdet og FCK
    - Ankersen er ligaens dårligste back
    - Robert Skov er pivelendig.

    Sæt i gang! /s
    Ja fint resultat og stærkt (og en smule heldigt) at holde nullet og vinde mod et på dagen fornuftigt OB-hold. Også flere gode præstationer selvfølgelig i Falk og også Joronen gjorde det godt.

    Når det er sagt, så var det som du selv nævner ikke fantastisk hele vejen igennem. Der blev sløses alt for meget med afleveringerne især i 1. halvleg og der var alt for meget plads til OB mellem vores du bagerste kæder, hvor Zeca og Falk til tider fyldte for lidt defensivt. Og så var der nogle ret tynde præstationer bl.a. Thomsen og Fischer, som ikke lykkes med ret meget.

    Forøvrigt gætter jeg på Europaopstillingen på torsdag med Fischer bag NDoye, og så gætter jeg på, at Falk tager den ene kant imens Gregus kommer ind ved siden af Zeca.

  5. De følgende 2 brugere er enige:

  6. #19
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Optakts- og kamptråd: O'ense Boldklub vs. FC København (05/08-2018 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Ninja_Henning Se meddelelser
    Nå, 3 point, videre - og vigtigt at vi vinder på en dag hvor spillet ikke rigtigt kører, og skarpheden mangler.

    Hvad skal vi nu diskutere?

    Jeg foreslår mindst ét af de 4 følgende emner:

    - Ståle RAUS
    - Kvist er for dårlig til landsholdet og FCK
    - Ankersen er ligaens dårligste back
    - Robert Skov er pivelendig.

    Sæt i gang! /s
    Jeg foreslår: KØB GRYTEBUST!

    Synes faktisk, OB spillede ganske fornuftigt. Nej, det var ikke vores allerbedste kamp, men vi vandt fortjent, havde chancer til en del mere, og spillede en af de der kampe, der er et mesterhold værdigt - dvs.: Spillet flyder ikke 100%, men alligevel køres en relativt sikker sejr hjem (hvis vi ser bort fra hjerneblødningen i de allersidste sekunder - dét var dæleme ikke mesterskabsværdigt!).
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  7. De følgende 7 brugere er enige:

  8. #20
    Tilmeldingsdato
    Mar 2013
    Indlæg
    496

    Re: Optakts- og kamptråd: O'ense Boldklub vs. FC København (05/08-2018 kl. 16:00)

    Fra min plads på sidetribunen så Boilesen virkelig frustreret ud. Thomsen (og senere Fischer) fik absolut intet til at fungere. Jeg har tidligere kritiseret Ankersen, men til forskel for Boilesen, så sker der altid et eller andet når han rykker fremad med Falk i tandem (i 2. halveg). Boilesen virker en smule fejlcastet til 4-4-2 delux ala Ståle.

    Fischer spillede elendigt, og lykkedes med akkurat nul aktioner. Joronen havde flere gode indgreb, b.la clearingen med hovedet. Jeg kunne ikke vurderer om det var en fejl fra Joronen, som gav Jørgensen en chance i 2. halveg, eller blot en fin bold.

    Bjelland så en smule usikker ud de første 10-15 min., men spillede herefter en fin kamp. Samme kan siges om Vavro, som dog var ved at give en stor chance til OB ved at tonse bolden i siden på Bjelland. Det kan tilføjes at Bjelland er bygget som et lokum med hjulben. Det giver lidt pondus.

    Falk var dårlig i 1. halveg, men spillede sig gevaldigt op efter pausen. Falk er klart det bedste offensive kort, vi har i klubben.

    Zeca var min MoTM.

  9. Den følgende bruger er enig i dette:

  10. #21
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    1,641

    Re: Optakts- og kamptråd: O'ense Boldklub vs. FC København (05/08-2018 kl. 16:00)

    Falk var fremragende og det var en fortjent sejr og med Dame N'Doye som matchvinder, fik jeg associationer til dette opgør -
    Still going strong.

    If wars can be started by lies - they can be stopped by truth. (Julian Assange)

  11. De følgende 3 brugere er enige:

  12. #22
    zebos er offline can't put this day back
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,837

    Re: Optakts- og kamptråd: O'ense Boldklub vs. FC København (05/08-2018 kl. 16:00)

    Falk var vores mom. Han var fremragende i dag. Både i 1. og 2. halvleg.
    At the first world's fair, the 1851 Crystal Palace Exhibition in London, trinkets abounded, everything from handbills to small cards, all emblazoned with the image of the Crystal Palace.


  13. #23
    Tilmeldingsdato
    Aug 2005
    Indlæg
    615

    Re: Optakts- og kamptråd: O'ense Boldklub vs. FC København (05/08-2018 kl. 16:00)

    Det skal altså nævnes at banen så elendig ud, bolden hang jo fast alle stedet.
    så det er ikke så underligt at spillere som fischer og thomsen havde det svært.
    hvis man selv spiller bold ved man hvor svært det er hvis bolden hele tiden hænger lidt bag foden.

    selv på målet hvor falk lægger op er det en smule heldigt. falk fejlbedømmer opspringet fuldstændig og den rammer ham på knæet. den kunne lige så godt være sprunget væk.

    HELDIGVIS gjorde den ikke det!.
    written by Zeez

  14. Den følgende bruger er enig i dette:

  15. #24
    Tilmeldingsdato
    Jan 2007
    Indlæg
    1,224

    Re: Optakts- og kamptråd: O'ense Boldklub vs. FC København (05/08-2018 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Ninja_Henning Se meddelelser
    Nå, 3 point, videre - og vigtigt at vi vinder på en dag hvor spillet ikke rigtigt kører, og skarpheden mangler.

    Hvad skal vi nu diskutere?

    Jeg foreslår mindst ét af de 4 følgende emner:

    - Ståle RAUS
    - Kvist er for dårlig til landsholdet og FCK
    - Ankersen er ligaens dårligste back
    - Robert Skov er pivelendig.

    Sæt i gang! /s
    Enig i nr 4

  16. #25
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Optakts- og kamptråd: O'ense Boldklub vs. FC København (05/08-2018 kl. 16:00)

    Jeg synes, der er tegninger til noget godt på holdet. At vi henter en sejr på en traditionelt svær udebane uden at spille lige så prangende som i tidligere kampe er et godt tegn. Dog er der nogle småting, jeg stadig mener halter lidt.

    1) Defensive dødbolde. Vi blev presset helt i bund i dag i den forbindelse, og de kunne have fået to scoringer, hvis de havde haft lidt skarphed til allersidst, og hvis dommeren havde været opmærksom på to gange hands i samme sekvens.

    2) Central midtbane. Den bliver presset i opspillet, når modstanderen bliver aggressiv og satser på omstillinger. Zeca blev overrendt et par gange, hvor han mistede den på kritiske positioner. Kunne godt forestille mig, at man vil prøve mere med Zeca-Gregus i EL-kvalifikationen for at få mere fysisk pondus. Hvilket også vil frigive Falk i højere grad til offensive aktioner fra kanten.

    3) Backspillet. Boilesen halter lidt i sit spil i øjeblikket, både defensivt og offensivt. Ankersen ser bedre ud defensivt, men indlæggene mangler stadig lidt.

    4) Egne dødbolde. Er Fischer den rette til at tage alle hjørnespark? Jeg mindes ikke at vi har fået noget målmæssigt ud af hans hjørnespark siden Vavros scoring i april. Kunne Skov ikke være et bedre alternativ til at tage dem, med Fischer i opsamlingsområdet foran feltet?

    Men generelt er det dejligt at se tegningerne til at holdet nu kan lægge det fysiske tryk på modstanderen, som eksempelvis 09-11' holdet og 15-17' holdet kunne. Der skal dog justeringer til, både i start-11'eren og i bredden i forhold til holdet nuværende status, før vi bevæger os deropad igen.
    Sidst redigeret af Kiwi : 05.08.18 kl. 20:53
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  17. De følgende 5 brugere er enige:

  18. #26
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Optakts- og kamptråd: O'ense Boldklub vs. FC København (05/08-2018 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af zeez Se meddelelser
    Det skal altså nævnes at banen så elendig ud, bolden hang jo fast alle stedet.
    så det er ikke så underligt at spillere som fischer og thomsen havde det svært.
    Fischer har, fortjent, fået meget ros for sine seneste kampe, men han har også haft en høj spildprocent i disse. I en kamp som dagens, hvor han ikke skaber noget, er det de mange fejlafleveringer, man står tilbage med.

  19. #27
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Optakts- og kamptråd: O'ense Boldklub vs. FC København (05/08-2018 kl. 16:00)

    Vi havde godt kontrol med kampen, men kunne sagtens smide point. OB er ikke et nemt hold og jeg er rigtig tilfreds med 3 point (som jeg i øvrigt også krævede). Det er disse kampe, der kan blive rigtige vigtige at vinde når regnskabet gøres op til sidst.

    Jeg er ikke nervøs for at Fischer spiller en lidt dårlig kamp. Det er nu engang sådan, at han skal være kampafgørende og det vil gå galt nu og da - tværtimod er jeg sindsyg glad for at vi ikke er 100% afhængige af ham, men har flere strenge at spille på. Der var ikke rigtig plads til at give et par stamspillere en “nem” kamp på 45-60 min og det er altid ærgerligt. Det her var første skridt i en vigtig periode, desværre vandt BIF hjemme over FCN, hvor de så gode ud i starten af kampen, men ikke over hele kampen. Jeg tror og håber, at det hårde kampprogram rent faktisk er en fordel for os. Både vores spillestil og bredde på truppen bør kunne håndtere det bedre.
    Sidst redigeret af superestrella : 06.08.18 kl. 04:47

  20. De følgende 2 brugere er enige:

  21. #28
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Optakts- og kamptråd: O'ense Boldklub vs. FC København (05/08-2018 kl. 16:00)

    I øvrigt, hvor var det dog usmageligt af 2-3 omgange at høre en flok OB'ere synger "Viktor Fischer er homo". Suk.

  22. De følgende 4 brugere er enige:

  23. #29
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Optakts- og kamptråd: O'ense Boldklub vs. FC København (05/08-2018 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af h0ps Se meddelelser
    I øvrigt, hvor var det dog usmageligt af 2-3 omgange at høre en flok OB'ere synger "Viktor Fischer er homo". Suk.
    Jeg er egentlig fint tilfreds med kvaliteten i vores start 11'er, men jeg synes i den grad der mangler noget bredde på den kreative front.. I går, hvor det ikke rigtig kørte rent offensivt i første halvleg, sad man jo ikke rigtig med følelsen af, at der var nogen på bænken som kunne komme ind og gøre en forskel, snarere tværtimod.. Derfor håber jeg, at en kreativ midtbanespiller står højt på Ståles ønskeseddel og at vi lukker en aftale med sådan en før vinduet lukker.. Ellers kommer skader/karantæner på de offensive positioner til at koste point..

  24. De følgende 3 brugere er enige:

  25. #30
    Tilmeldingsdato
    Dec 2008
    Indlæg
    949

    Re: Optakts- og kamptråd: O'ense Boldklub vs. FC København (05/08-2018 kl. 16:00)

    Nu er Pieros på vej tilbage og Wind senere på efteråret ... derudover kan man flytte rundt på Falk og Fischer.....

Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 80
    Sidste Meddelelse: 06.03.18, 09:11
  2. Svar: 50
    Sidste Meddelelse: 27.10.16, 08:58
  3. Svar: 18
    Sidste Meddelelse: 26.05.15, 16:16
  4. Optakts- og kamptråd: F.C. København - Vejle Boldklub
    By Fck-fan in forum De korte linier
    Svar: 35
    Sidste Meddelelse: 14.04.09, 13:34
  5. Optakts- og kamptråd: FC København - Lyngby Boldklub
    By Mads740 in forum De korte linier
    Svar: 7
    Sidste Meddelelse: 25.05.08, 20:22

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •