Side 4 af 6 FørsteFørste 123456 SidsteSidste
Viser resultater 46 til 60 af 84

Emner: Optakts- og kamptråd: AGF - F.C. København (19.08.18 kl.16:00)

  1. #46
    Tilmeldingsdato
    Mar 2013
    Indlæg
    496

    Re: Optakts- og kamptråd: AGF - F.C. København (19.08.18 kl.16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Neymar1991 Se meddelelser
    Forstår ikke dem der hater på Boilesen.. Synes han slår udmærket indlæg, er sikker med bolden og hans pasninger sidder stortset altid hvor de skal.

    Kodro derimod virker godt nok elendig og fejlscoutet som vi godt nok har for vane at gøre lidt for meget nu.

    Hvad blev der af alle de scouts i Sydamerika? En lille hurtig Brasilianer/Argentiner alá Alvaro eller Ailton ville pynte
    Jeg mener der var en artikel omkring købene af Santander og Mussis, som redegjorde for hvordan FCK handlede i Sydamerika. Vi scouter vidst ikke selv, men bliver derimod kontaktet af associates/agenter og lign. såfremt der dukker noget interessant op (som også er interesserede i FCK). Når kontakten er indledt, så påbegynder vores scouting vidst.

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #47
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    813

    Re: Optakts- og kamptråd: AGF - F.C. København (19.08.18 kl.16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af phillipo Se meddelelser
    Eller Mads "Mini" fra FCN. Og eller Mikkel Damsgaard som erstatning for Falk, når han bliver solgt.
    Jeg skulle lige til at skrive et længere indlæg om, at 1-1 i Aarhus midt i et tæt, europæisk program må være fornuftigt, til trods for at Ståle må have lidt panderynker over niveaufaldet, så snart vi afviger fra idealopstillingen. Lige indtil jeg så et forslag om at hente Mads ‘Mini’ Pedersen i FC Nordsjælland, hvortil jeg bare må sige:

    NO FUCKING WAY!


  4. #48
    Tilmeldingsdato
    Jan 2003
    Indlæg
    374

    Re: Optakts- og kamptråd: AGF - F.C. København (19.08.18 kl.16:00)

    Er jeg den eneste, der har den følelse, at vi faktisk spillede en fin kamp? Når man spiller mod de her pindsvinehold, så vil der kommer kampe, hvor man ikke rigtig kan få den ind, og hvor der kommer et tilfældigt kontra. Og det skete præcist i dag. Vi spillede jo langt bedre en AGF, og mit gæt er, at vi ville vinde 9 ud 10 lignende kampe.

    Jeg synes egentlig også, at Kvist spillede en fin kamp. Og jeg forstår ikke rigtig kritikken. Jeg synes han lavede rigtig mange gode sideskift, og var stort set fejlfri, hvis vi ser bort fra den ene, der kostede målet.

    Og så må man sige, at David Nielsen har fået styr på det århusianske forsvar.


  5. #49
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    3,593

    Re: Optakts- og kamptråd: AGF - F.C. København (19.08.18 kl.16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af mceppe Se meddelelser
    Er jeg den eneste, der har den følelse, at vi faktisk spillede en fin kamp? Når man spiller mod de her pindsvinehold, så vil der kommer kampe, hvor man ikke rigtig kan få den ind, og hvor der kommer et tilfældigt kontra. Og det skete præcist i dag. Vi spillede jo langt bedre en AGF, og mit gæt er, at vi ville vinde 9 ud 10 lignende kampe.
    Næh det er du ikke ;-) Det var vel til at forudse på AGFs første fem kampe, og på det faktum at kampen var i Århus, at det næppe ville blive en målrig affære.

    Vi spiller en ok kamp, hvor vi får hvilet et par spillere til på torsdag men hvor vi alligevel sidder tungt på hjemmeholdet i størstedelen af kampen og får spillet os frem til situationer, hvor vi kan skabe de egentlige målchancer. Som vi så bare skaber for få af. Jeg var i relation til det mest træt af to elementer i kampen:
    1) At vi er blevet så ringe til vores tidligere spidskompetance med indlæg fra kanterne. AGF satsede rigtigt meget på at få lukket ned for vores småspil centralt og få spillet sendt ud på kanterne. Og så er det fustrerende, at vi faktisk lykkes fint med at komme til over 20 indlægsmuligheder, hvoraf de over 15 så resulterer i komplet håbløse indlæg og dårligt placerede folk i feltet. Det skal vi blive bedre til, for ellers bliver AGF ikke det sidste hold, der oplever en vis succes med dén taktik.
    2) Kenan Kodro. Jeg mindes ikke en ringere angriber i FCK siden Pape Diouf. Han virker ikke kun fejlcastet. Han ligner en spiller, der slet ikke har niveau til den bedre halvdel af superligaen. Svag i duellerne, langsom i omtanke og handling med bold, flagrende i feltet, usynlig i opspillet. Vi kunne stort set lige så godt stille op med 10 mand, som han ser ud pt. Man bør jo håbe, at det bliver bedre, i takt med at han kommer ind på holdet, men Pieros er ved at være klar, og Jonas Wind kommer vel også tilbage over efterårssæsonen. Jeg er ret sikker på, at begge de spillere ville have gjort mere ondt på AGF i går over 90 minutter end Kodro. Så spørgsmålet er, om ikke 12 millioners indkøbet meget snart bliver både 3. og 4. valg (eller 5. valg hvis vi tæller Fischer med) til pladsen ved siden af Damen. Dermed ligner han ikke en, der får mange flere chancer for at vise alt det, han indtil nu kun har vist mod pivringe Stjarnan. Jeg håber da, at jeg tager fejl, men han ligner en storfavorit til salg eller udlejning inden for de næste to transfervinduer.

    Men bortset fra en pivringe angriber og alt for dårligt indlægsspil, så synes jeg egentlig, at vi gør hvad vi kan og skal for at vinde den kamp. AGF har ca. tre gode omstillinger i kampen, hvor de kommer til én reel afslutning. Der så går ind. Det er hvad, der kan ske.

    Jeg synes egentlig også, at Kvist spillede en fin kamp. Og jeg forstår ikke rigtig kritikken. Jeg synes han lavede rigtig mange gode sideskift, og var stort set fejlfri, hvis vi ser bort fra den ene, der kostede målet.
    Jeg synes heller ikke, at Kvist gjorde det SÅ ringe, men målt mod hvordan man tænker at Zeca havde gjort det (og det er nok dér, den ligger), så var niveauet lavere.
    "Gedanken ohne Inhalt sind leer, Anschauungen ohne Begriffe sind blind"

  6. De følgende 5 brugere er enige:

  7. #50
    Tilmeldingsdato
    Dec 2008
    Indlæg
    949

    Re: Optakts- og kamptråd: AGF - F.C. København (19.08.18 kl.16:00)

    Synes faktisk at et af de eneste klagepunkter er at vi ikke får mere ud af vores mange mange hjørnespark ... De mål kan vi til at score og true bedre på ... vi har 11 idag , uden at være andet end ineffektive

  8. De følgende 7 brugere er enige:

  9. #51
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Optakts- og kamptråd: AGF - F.C. København (19.08.18 kl.16:00)

    Et truende nederlag blev i overtiden vendt til en uafgjort og præstationen var ikke ligefrem prangende, selvom statistikken nok er ganske pæn.

    AGF havde en klar og tydelig taktik og den udførte de ganske fint. De stod meget dybt og tillod meget spil på egen banehalvdel. Deres pres var minimalt og hver gang de skubbede et par enkelte spillere frem, og presset mislykkedes, bakkede de blot endnu længere tilbage på banen. De er måske den modstander i sæsonen, der har haft det dybeste udgangspunkt. De stod dog ikke helt så kompakt som man ellers skulle have troet, men det skyldes at deres defensive midtbanespiller (Guira), der leverede en rigtig god præstation, hurtigt var nede i forsvaret og så slap backerne for at trække så meget ind mod de centrale forsvarere.

    Man kan forbande vores spil alt det man kan og det var bestemt ikke prangende, men AGF leverede nu også solidt defensivt og satsede absolut intet offensivt. De var ikke interesserede i at have bolden eller etablere deres eget spil. Jeg vil ikke engang sige, at de satsede på omstillinger, for ret beset satsede de ingenting. Det er ikke en indstilling der burde være fremmed for os, men den var umiddelbart langt hyppigere for nogle år tilbage (taget frit fra hukommelsen). Dengang kom vores kantspillere dog også frem til indlæg, ligesom angriberne bedre kunne time deres løb i feltet.

    I øvrigt mener jeg ikke, at man kan klandre AGF for deres valg af taktik. De har bare erkendt, at de ikke er bedre. Vi gør noget lignende, når vi møder signifikant bedre modstandere (hvor vi dog primært udnytter dødbolde fremfor omstillinger).

    Stephan er vel uden for bedømmelse i den her kamp.

    Ankersen havde en typisk Ankersen-kamp. Antallet af dårlige og blokerede indlæg var dog på et nyt niveau i dag og det var næsten bizart at være vidne til. Det blev dog bedre i anden halvleg, men det er vanvittigt, at Ankersen så ofte har så meget plads og alligevel ikke formår at gøre det bedre.
    Boilesen var mere usynlig end Ankersen offensivt, men skulle dog ikke bruge helt så mange forsøg på at slå et godt indlæg. Personligt synes jeg dog, at Boilesen i dag var svagere end Ankersen og Pierre ville få det samme ud af det som ham i dag. Jeg synes dog ikke, at man kan klandre Boilesen for scoringen. Han kunne måske have løber tættere på Bundu, men han holder ham fint på ydersiden i tilbageløbet. At ingen kan markere (den falske) Ankersen, kan Boilesen ikke gøre meget ved.

    Papagiannopoulos og Bjelland gjorde det egentligt ganske fornuftigt. De blev ikke for alvor udfordret og der er ikke meget de kan gøre ved scoringen, hvor Papagiannopoulos slet ikke kan følge med Ankersen. Det var i øvrigt et rigtig flot kontramål.

    Selvom Kvist er blevet hadeobjektet i dag, så er kanterne dem der leverede allersvagest. Jeg tror ikke der er nogle af dem der i dag har en eneste succesfuld udfordring og det skal AGF selvfølgelig også have kredit for. De kunne måske have haft mere succes, hvis vi havde sideforskudt holdet mere end tilfældet var (fx hvis modsatte kant ville trække helt over og skabe overtal, fremfor kun at løbe ind centralt).

    Falk gjorde vel hvad han kunne inde centralt, men der var lukket godt ned og der var virkelig ikke meget plads. Jeg synes dog stadig han slipper fornuftigt fra kampen.
    Jeg synes Kvist fik en fornuftig start på kampen. Han fordelte spillet fint, udnyttede fint pladsen foran sig og løste fint AGF’s noget svage presspil og fik endda slået flere gode fremadrettede afleveringer, der øgede tempoet. Hvis jeg ikke husker helt galt, så slog han også to fornuftige indlæg – et til Kodro, der dog ikke helt kunne nå bolden og et til Ankersen der tog et løb mod bagerste stolpe. Men det gik galt når han modtog andenboldene lige udenfor feltet, hvor han som bekendt forsøgte at drible forbi tre AGF-spillere, men ikke engang kom forbi den første. Det er ikke noget man skal begive sig ud i, når meningen er, at man skal være den defensivt orienterede del af midtbanen og Falk samtidig er i feltet. Derudover synes jeg nu ikke han spiller en decideret dårlig kamp, men det ligner, alt andet lige, at tiden er løbet fra Kvist, når han ikke leverer en bundsolid præstation mod et så dårligt hold som AGF.

    Det blev en utaknemmelig kamp for angriberne. De skulle drive langt fra deres plads for at deltage i opspillet, da der stort set ikke var noget rum mellem AGF’s midtbane og forsvar og blev de på deres position, kunne de nå at slå rødder, før der kom et brugbart indlæg. N’Doye kom frem til et par gode afslutninger, mens Kodro bliver kampens skurk med sit brændte straffespark og ellers anonyme præstation. Jeg må indrømme, at jeg stadig ikke helt har kunne spotte Kodros spidskompetencer, udover at han godt kan lide at løbe til forreste stolpe.

    Tykgaard leverede vel en rimelig standard Superligapræstation. Straffesparket til N’Doye var tydeligt, mens straffesparket til Fischer var noget sværere at få øje på (men den kan sagtens dømmes, da Mikanovic ret tydeligt går i ryggen op ham). Derudover er der også et manglende straffespark til N’Doye kort før udligningen, hvor der dog dømmes frispark til AGF. Jeg synes dog ikke der kan dømmes straffespark til Sana i situationen med Papagiannopoulos. Kort fortalt er der tale om en situation, hvor Papagiannopoulos bryder en aflevering, hvorefter bolden smutter lidt fra ham og Sana der, fra en blind vinkel, løber ind foran Papagiannopoulos, som forsøger at prikke bolden, men i stedet rammer Sana på skinnebenet med spidsen af foden. Der skal ikke dømmes noget, fordi man sniger sig ind foran sin modstander og bliver prikket på skinnebenet og det er slet ikke noget man hverken mister balancen af eller falder om på jorden i smerte over. Det havde været mere forståeligt, hvis Papagiannopoulos havde forsøgt at losse bolden væk, men han forsøger at prikke den til Falk der står to meter fra ham. Det er derfor på ingen måde hverken satset, hensynsløst eller med unødig stor kraft.

  10. #52
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Optakts- og kamptråd: AGF - F.C. København (19.08.18 kl.16:00)

    Zeca kostede et mål imod BIF - Kvist kostede et imod AGF. Fint at Zeca fik en pause og Kvist gjorde det egentlig ok. Vavro ligner snart vores 1. Valg i det centrale forsvar og det er faktisk vildt at han får pause fremfor Bjelland. Der er godt nok langt for Kodro - han har tid endnu, men det har ikke været en god start i klubben, men i går var det N`Doye, som var alt for ufarlig på et utal af hovedstødschancer.

    Første halvleg er faktisk rigtig god, det er virkelig ufortjent vi går til pausen bagud. Anden halvleg er i mine øjne langt dårligere og her får vi så udlignet til sidst. Jeg synes faktisk at Ståle skifter skidt ud og formationsændringer er ok, men vi skal have en balance spiller på banen. Set over de sidste 10 min i vores, BIF`s og FCM`s kamp, så kunne de 3mål ikke falde meget bedre. (Jeg forudsiger lige at Zorninger er færdig senest efter denne sæson).

    Nu skal vi nok se om Soterious og N`Doye passer sammen ellers er jeg bange for at vi har lidt ubalance i holdet, nær vi har mistet to fløje til andre pladser.

  11. #53
    Tilmeldingsdato
    Mar 2013
    Indlæg
    496

    Re: Optakts- og kamptråd: AGF - F.C. København (19.08.18 kl.16:00)

    Så dårlig synes jeg heller ikke Kvist var. Jeg har sagt det før, men siger det gerne igen - jeg synes egentlig Ankersen viser glimrende offensive takter, og der trækkes altid mænd ud til Ankersen/Skov, så man sidder altid med følelsen af, at angrebet kan blive farligt. Jeg undre mig dog over, at indlægene sidder så dårligt. Det samme kan til dels siges om Boilesen. Spørgsmålet er, om de ikke bør slå hovederne sammen efter træning og træne lidt indlæg.

  12. Den følgende bruger er enig i dette:

  13. #54
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: Optakts- og kamptråd: AGF - F.C. København (19.08.18 kl.16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Sreq Se meddelelser
    Så dårlig synes jeg heller ikke Kvist var. Jeg har sagt det før, men siger det gerne igen - jeg synes egentlig Ankersen viser glimrende offensive takter, og der trækkes altid mænd ud til Ankersen/Skov, så man sidder altid med følelsen af, at angrebet kan blive farligt. Jeg undre mig dog over, at indlægene sidder så dårligt. Det samme kan til dels siges om Boilesen. Spørgsmålet er, om de ikke bør slå hovederne sammen efter træning og træne lidt indlæg.
    Kvist har et problem i at hans brølere ofte står meget ud.
    Så når han 3 gange laver en fejl på midten (for det gjorde han igår), bider man virkelig mærke i det, da han ikke kommer med så meget andet.
    Her har andre nemmere ved at kompensere for det, da de har nogle slagkraftige spidskompetencer, som Kvist ikke besidder.

    Så nej, Kvist var ikke gennemført dårlig igår. Men det nytter bare ikke noget at han laver de store defensive fejl, når nu han er meget obs på at minde alle om at det netop er hans kvaliteter.
    Kvist har en stor stjerne hos mig - han har haft rigtig gode perioder i FCK, og tager degraderingen som en mand.

    Jeg synes bare ikke der kan være nogen som helst tvivl om, at hans rolle nu er at få de sidste 15 minutter, når vi fører. Og det er vel også ok. Han har jo haft en fin karriere.

    Nogle mener han bør spille i Italien - det håber jeg virkelig ikke. Hvis Atalanta stiller med både Gomez, Barrow og Ilicic, så går det lynende hurtigt. Og her vil jeg hellere have en hurtigere Falk, selvom jeg er bevidst om de defensive mangler...

    Zan

  14. De følgende 2 brugere er enige:

  15. #55
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Optakts- og kamptråd: AGF - F.C. København (19.08.18 kl.16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af thundersen Se meddelelser
    2) Kenan Kodro. Jeg mindes ikke en ringere angriber i FCK siden Pape Diouf.
    Her må jeg alligevel protestere.


  16. De følgende 14 brugere er enige:

  17. #56
    Tilmeldingsdato
    Feb 2011
    Indlæg
    586

    Re: Optakts- og kamptråd: AGF - F.C. København (19.08.18 kl.16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Her må jeg alligevel protestere.

    Under alle omstændigheder må de evindelige sammenligninger mellem Kodro og Pavlovic snart stoppe. Af respekt for Pavlo.

  18. Den følgende bruger er enig i dette:

  19. #57
    Tilmeldingsdato
    Mar 2013
    Indlæg
    496

    Re: Optakts- og kamptråd: AGF - F.C. København (19.08.18 kl.16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Her må jeg alligevel protestere.


    Hehe, kan huske da vi hentede De Ridder. Jeg var helt sikker på, at han ville blive en kæmpe success. Han havde vidst gjort det rigtig godt Holland, så jeg var helt overbevist om at han var vores nye topscorer.
    Hvad laver han nu? Han ligner lidt typen der har et mobildiskotek med Jesper Christiansen - med stor success selvfølgelig.

  20. De følgende 6 brugere er enige:

  21. #58
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Optakts- og kamptråd: AGF - F.C. København (19.08.18 kl.16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Sreq Se meddelelser
    Hehe, kan huske da vi hentede De Ridder. Jeg var helt sikker på, at han ville blive en kæmpe success. Han havde vidst gjort det rigtig godt Holland, så jeg var helt overbevist om at han var vores nye topscorer.
    Hvad laver han nu? Han ligner lidt typen der har et mobildiskotek med Jesper Christiansen - med stor success selvfølgelig.
    Jeg skal ikke kunne udelukke, at han har et hobbymobildiskotek, men han spiller skam stadig i Lokeren. Han er trods alt kun 31. :-)
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  22. #59
    Tilmeldingsdato
    Aug 2005
    Indlæg
    615

    Re: Optakts- og kamptråd: AGF - F.C. København (19.08.18 kl.16:00)

    Det er altid så hyggeligt at læse kommentare her inde.

    det helt håbløst at bedømme kodro allerede... hvis det var med den på ville vi aldrig have hvad Damen kunne. da han først kom til klubben løb han rundt og spillede fodbold med os amatører på banerne ved grøndalscenteret...
    jeg siger ikke at kritikken er uberettiget. men lad os nu se hvad der sker hvis drengen får lidt selvtillid.

    Så er der alle dem der siger vi spillede en forfærdelig kamp igår. ?
    jeg ved ikke om det var brøndby kampen i så. Men fck sad på spillet og gav stortset intet væk.
    at agf score på deres første og nærmest eneste rigtige chance er jo bare name of the game.

    Vi havde et par spillere der ikke spillede deres bedste kamp - Fischer, doye, thomsen.

    når man ser på kampen og på hvor meget vi roterer synes jeg bestemt kampen er godkendt. vi kunne vel ret beset have fået 3 straffespark.
    med så mange kampe på så kort tid vil der komme udfald og hvis det er som vi så mod agf er jeg rimelig fortrøstningsfuld.

    jeg kan slet ikke forstå dem der siger der skal handles massivt ind.
    hvis ikke vi sælger ankersen er truppen i min optik rimelig komplet.
    og mange niveuaer over sidste år. selvom vi kun har fået et par enkelte nøglespillere ind
    written by Zeez

  23. De følgende 5 brugere er enige:

  24. #60
    Tilmeldingsdato
    Dec 2014
    Indlæg
    754

    Re: Optakts- og kamptråd: AGF - F.C. København (19.08.18 kl.16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af zeez Se meddelelser
    Det er altid så hyggeligt at læse kommentare her inde.

    det helt håbløst at bedømme kodro allerede... hvis det var med den på ville vi aldrig have hvad Damen kunne. da han først kom til klubben løb han rundt og spillede fodbold med os amatører på banerne ved grøndalscenteret...
    jeg siger ikke at kritikken er uberettiget. men lad os nu se hvad der sker hvis drengen får lidt selvtillid.
    Den der sang med Dame N'Doye er altså ikke nødvendigvis sand. Rigtig mange brugte det første halve år på at forsvare hans åbenlyse kvaliteter. Blandt andet et godt OB forsvar der slet ikke kunne håndtere hans fysik.

  25. Den følgende bruger er enig i dette:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Optakts- og kamptråd: BIF – FC København (06.08.17 kl.18)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 145
    Sidste Meddelelse: 10.08.17, 14:20
  2. Svar: 21
    Sidste Meddelelse: 22.11.16, 00:26
  3. Optakts- og kamptråd: FC København – AGF (29.05.16 kl.17.00)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 28.05.16, 08:33
  4. Optakts- og kamptråd: FC København - FCM (15.07.12 kl.19)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 41
    Sidste Meddelelse: 18.07.12, 17:48
  5. Optakts- og kamptråd: OB - København
    By rmjdk in forum De korte linier
    Svar: 46
    Sidste Meddelelse: 07.12.09, 19:42

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •