Side 4 af 5 FørsteFørste 12345 SidsteSidste
Viser resultater 46 til 60 af 73

Emner: Optakts- og kamptråd Atalanta-FCK

  1. #46
    Tilmeldingsdato
    Mar 2013
    Indlæg
    496

    Re: Optakts- og kamptråd Atalanta-FCK

    Citat Oprindeligt indsendt af topshot Se meddelelser
    Thomsen er efter min mening direkte langsom og ingen af de to andre er specielt hurtige internationalt set. Der er brug for fart ala Grønkjær. Spillere som ene mand kan rykke fra et forsvar eller for den sags skyld true dybt.
    Enig, men vi har vel Fischer som skal være vores nye Grønkjær. Uden at have tal på, så husker jeg dog Grønkjær som væsentlig hurtigere end Fischer - jeg kan dog være forkert på den. Det var lidt samme problem med Santin, som også manglede fart i internationalle kampe.

    Fischer har dog en ærgerrighed som Grønkjær til tider manglede.

    PS: Grønkjær var jo egentlig lidt af en stjerne da han kom hjem - også i internationale henseender.

  2. #47
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    813

    Re: Optakts- og kamptråd Atalanta-FCK

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Jeg synes, kampen udviklede sig til at minde om vores hjemmekamp mod Porto i CL for to år siden, hvor vi også manglede to vigtige brikker på holdets centrale akse, og dermed var under gevaldigt pres i ufattelig lang tid. Hvis både Zeca og Falk bliver klar, så tror jeg på at kampbilledet bliver lidt anderledes i returkampen, blandt andet fordi vi kommer til at have mere boldbesiddelse, og i højere grad vil kunne bygge spillet op på modstanderens banehalvdel.
    Jeg synes faktisk, at i går var noget værre end den Porto-kamp, hvor vi godt nok var helt væk offensivt med Verbic og Pavlovic helt fremme, men stod relativt solidt defensivt, som jeg husker det. Sammenligner man statistikkerne, havde Atalanta da også dobbelt så mange forsøg både på mål og forbi mål som Porto i CL-hjemmekampen.

    Jeg synes mere, jeg fik minder om nogle af de grimmere udebaneture til Leverkusen, Galatasaray og Juventus, hvor vi også blev spillet ud af banen i minimum 45 minutter hver gang. Forskellen mellem de kampe og i går er, at Atalanta manglede både skarphed og ikke mindst held. Ingen kunne have haft indvendinger, hvis Atalanta havde vundet 2-0 eller 3-0. Men nogle gange skal man have heldet, og jeg tror også, at vi i Parken kan skabe en noget mere lige affære. Og så må vi se, hvor mange mål vi kan holde dem nede på, for det bliver naturligvis ret afgørende.

  3. #48
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,389

    Re: Optakts- og kamptråd Atalanta-FCK

    Citat Oprindeligt indsendt af MCN Se meddelelser
    Enig i at folk efteranalyserer, men det virker også lidt som om, at der i de indlæg, der fokuserer på at vi burde have gjort det bedre, ikke er forskel på efteranalysen af denne kamp og så en kamp mod Vendsyssel. Bevares: indlæggene har den rette ‘disclaimer’ “jeg ved godt at vi spillede mod Et Italiensk hold”, men så går man i et kritikperspektiv, som man lige så godt kunne have skrevet, hvis vi spillede mod et middelmådig SL-hold.

    Nu havde vi jo chancen for mere end 0-0, men derfra og så til at mene at vi burde have fået mere ud af vores offensiv, der er alligevel et stykke.

    MCN
    Jeg synes egentlig folk er ganske nuancerede og velargumenterede i deres (kritiske) analyser.

    Det er en positiv konsekvens af vores ganske fine europæiske meritter - vi ved det ikke er ren utopi at have en eller anden form for forventninger, og dermed også kan skyde lidt på de ting der skuffer den enkelte.

    Konkret for denne kamp, synes jeg egentlig i den grad folk har smidt al hvad der hedder jubeloptimisme, og havde nærmest allerede tilgivet et knockout inden kampen igår.

    Så den dér med folk bare sviner og er urealistiske, synes jeg ikke jeg oplever. (I denne kamptråd!)

    Zan
    Sidst redigeret af zan : 24.08.18 kl. 13:41

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #49
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,516

    Re: Optakts- og kamptråd Atalanta-FCK

    Citat Oprindeligt indsendt af MCN Se meddelelser
    Enig i at folk efteranalyserer, men det virker også lidt som om, at der i de indlæg, der fokuserer på at vi burde have gjort det bedre, ikke er forskel på efteranalysen af denne kamp og så en kamp mod Vendsyssel. Bevares: indlæggene har den rette ‘disclaimer’ “jeg ved godt at vi spillede mod Et Italiensk hold”, men så går man i et kritikperspektiv, som man lige så godt kunne have skrevet, hvis vi spillede mod et middelmådig SL-hold.

    Nu havde vi jo chancen for mere end 0-0, men derfra og så til at mene at vi burde have fået mere ud af vores offensiv, der er alligevel et stykke.

    MCN
    Nu er det jo et debatforum så man har vel også lov at forholde sig kritisk til nogle ting. Og som jeg også har nævnt tidligere så er resutaltet fint, men at vi igennem hele kampen nærmest ikke producere en chance / har en kvalificeret omstilling er vel et validt kritikpunkt ? uagtet om det er en god modstander fra Serie A.

    FCK har trodsalt en del erfaring fra europæiske gruppespil igennem de sidste 12 år så lidt mere kan vi da godt forvente og NEJ jeg siger ikke vi skal spille samba bold :)

  6. De følgende 2 brugere er enige:
    NHA, zan

  7. #50
    Tilmeldingsdato
    Oct 2016
    Indlæg
    1,184

    Re: Optakts- og kamptråd Atalanta-FCK

    Der skal virkelig spares nogle spillere på søndag. Fischer skal kunne spille 90 intense minutter på torsdag. Det er et kæmpe problem, at han ikke kunne holde hele vejen i går. Selv hvis Zeca ikke er skadet, skal han vel også spares. Og det kunne også være fint at give nogle af Boilesen, Ankersen, N'Doye og Thomsen en pause. De skal hvertfald ikke alle spille 90 minutter efter 2 gange 90 i træk (Thomsen ikke helt, men tæt på).

    Kodro, Gregus og Bengtsson trænger vel også til at få en kamp i benene, og så er det længe siden vi har set Roerslev og Holse i aktion. At have alle i fysisk topform på torsdag kommer til at være vitalt. Så sælger jeg gerne Sønderjyske-kampen for en uafgjort.

  8. De følgende 4 brugere er enige:

  9. #51
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,585

    Re: Optakts- og kamptråd Atalanta-FCK

    Så du er ude i en opstilling med:

    Joronen
    Roerslev-Vavro-Papagiannopoulos-Bengtsson
    Holse-Kvist-Gregus-Kadrii
    Pieros-Kodro
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  10. #52
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,757

    Re: Optakts- og kamptråd Atalanta-FCK

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Så du er ude i en opstilling med:

    Joronen
    Roerslev-Vavro-Papagiannopoulos-Bengtsson
    Holse-Kvist-Gregus-Kadrii
    Pieros-Kodro
    Det kunne jeg sagtens acceptere. Stephan må også gerne stå, vi har nu en reel chance for at gå videre og friske spillere kan blive rigtig vigtigt, hvis vi ser endnu en 0-0.

    Vores sæson er startet godt og jeg vil helst ikke have et nederlag, men helt ærligt så er det ikke søndagens kamp, der bliver altafgørende.

    Jeg synes også kritikken af vores offensive spil er helt på sin plads, sjældent har vi været så ufarlige og uskarp på modstanderens banehalvdel, men det var hellere ikke vores prioritet og det skal vi nok få bedre styr på hjemme. Jeg kalder Atalanta 55-45 favorit

  11. De følgende 2 brugere er enige:

  12. #53
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,141

    Re: Optakts- og kamptråd Atalanta-FCK

    Citat Oprindeligt indsendt af jooness Se meddelelser
    Jeg synes faktisk, at i går var noget værre end den Porto-kamp, hvor vi godt nok var helt væk offensivt med Verbic og Pavlovic helt fremme, men stod relativt solidt defensivt, som jeg husker det. Sammenligner man statistikkerne, havde Atalanta da også dobbelt så mange forsøg både på mål og forbi mål som Porto i CL-hjemmekampen.

    Jeg synes mere, jeg fik minder om nogle af de grimmere udebaneture til Leverkusen, Galatasaray og Juventus, hvor vi også blev spillet ud af banen i minimum 45 minutter hver gang. Forskellen mellem de kampe og i går er, at Atalanta manglede både skarphed og ikke mindst held. Ingen kunne have haft indvendinger, hvis Atalanta havde vundet 2-0 eller 3-0. Men nogle gange skal man have heldet, og jeg tror også, at vi i Parken kan skabe en noget mere lige affære. Og så må vi se, hvor mange mål vi kan holde dem nede på, for det bliver naturligvis ret afgørende.
    Hvis man endelig skal sammenligne, så ligner kampen måske mere en mellemting mellem Porto (den bedre yderlighed) og Leverkusen, Galatasaray, Juventus ude (den dårlige yderlighed). Atalanta ligger vel nogenlunde på niveau med de omtalte klubber, og så er en mellempræstation vel også ca. hvad vi kan forvente med vores hold. Vores hold pt. er vel ikke i nærheden det niveau som holdet (især ude) mod Porto havde, ligesom holdet i dag er noget bedre end holdet mod i hvert fald Juventus og Galatasaray.
    Det er selvfølgelig skidt, at vi ikke laver nogle chancer mod Atalanta, men der er også bare nogle faktorer som gør, at det måske er meget naturligt. 1) Atalanta er et virkelig godt hold, som tog kampen meget seriøst. 2) Fischer ramte ikke dagen, og Falk og senere Zeca var ude. 3) Når NDoye (og til dels Pieros) pga dommeren ikke kan bruge noget fysik, så har vi stort set ingen chance for at flytte spillet frem af banen.

    Så ja selvfølgelig var vi en smule heldige (og meget dygtige) med at få 0-0, men det var imo stadig en meget flot præstation. Og når det er sagt, så er vi imo givet Atalantas høje niveau stadig ret store underdogs. Vi skal i hvert fald have noget held, effektivitet og få gud skyld ikke en dommer, som hopper på alle Atalantas krumspring i samtlige fysiske dueller på deres banehalvdel.

  13. De følgende 3 brugere er enige:

  14. #54
    Tilmeldingsdato
    Oct 2016
    Indlæg
    1,184

    Re: Optakts- og kamptråd Atalanta-FCK

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Det kunne jeg sagtens acceptere. Stephan må også gerne stå, vi har nu en reel chance for at gå videre og friske spillere kan blive rigtig vigtigt, hvis vi ser endnu en 0-0.

    Vores sæson er startet godt og jeg vil helst ikke have et nederlag, men helt ærligt så er det ikke søndagens kamp, der bliver altafgørende.

    Jeg synes også kritikken af vores offensive spil er helt på sin plads, sjældent har vi været så ufarlige og uskarp på modstanderens banehalvdel, men det var hellere ikke vores prioritet og det skal vi nok få bedre styr på hjemme. Jeg kalder Atalanta 55-45 favorit
    Enig. Men Fischer var på kanten af nød (pga. Falks og sidenhen også Zecas skade). Fischer i angrebet er bare bedre. Måske endda især i en svær europæisk kamp som på torsdag. Den kamp skal afgøres af en enkelt genialitet fra Fischer, et frispark fra Skov eller et hovedstød fra N'Doye.

    Og så håber jeg, at Atalanta insisterer på at bruge Barrow på toppen, for han virker da godt nok ringe ift. alternativerne Zapata og Cornelius.

  15. #55
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,757

    Re: Optakts- og kamptråd Atalanta-FCK

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Hvis man endelig skal sammenligne, så ligner kampen måske mere en mellemting mellem Porto (den bedre yderlighed) og Leverkusen, Galatasaray, Juventus ude (den dårlige yderlighed). Atalanta ligger vel nogenlunde på niveau med de omtalte klubber, og så er en mellempræstation vel også ca. hvad vi kan forvente med vores hold. Vores hold pt. er vel ikke i nærheden det niveau som holdet (især ude) mod Porto havde, ligesom holdet i dag er noget bedre end holdet mod i hvert fald Juventus og Galatasaray.
    Det er selvfølgelig skidt, at vi ikke laver nogle chancer mod Atalanta, men der er også bare nogle faktorer som gør, at det måske er meget naturligt. 1) Atalanta er et virkelig godt hold, som tog kampen meget seriøst. 2) Fischer ramte ikke dagen, og Falk og senere Zeca var ude. 3) Når NDoye (og til dels Pieros) pga dommeren ikke kan bruge noget fysik, så har vi stort set ingen chance for at flytte spillet frem af banen.

    Så ja selvfølgelig var vi en smule heldige (og meget dygtige) med at få 0-0, men det var imo stadig en meget flot præstation. Og når det er sagt, så er vi imo givet Atalantas høje niveau stadig ret store underdogs. Vi skal i hvert fald have noget held, effektivitet og få gud skyld ikke en dommer, som hopper på alle Atalantas krumspring i samtlige fysiske dueller på deres banehalvdel.
    Kampen udvikler sig naturligvis også sådan, fordi vi holder 0-0. Var Atalanta kommet foran, så havde de måske trukket sig lidt tilbage. Vi havde i hvert fald fået et andet billede og da der står 0-0 efter 60 min, så begynder Atalanta for alvor at trykke på (det er jo et elendigt resultat for dem) og FCK øjner et rigtig fint resultat og stiller sig dybt. Desuden er det klart, at når N`Doye ikke får et eneste frispark i hele kampen, så har de det også nemmere.

    Jeg er ikke sikker på, at det bliver bedre af at vi skal skabe kampen, men nu skal vi ikke frem og satse, så vi kan bedre garder for deres kontrakniv, som jeg er bange for er meget skarp.

  16. Den følgende bruger er enig i dette:

  17. #56
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    3,104

    Re: Optakts- og kamptråd Atalanta-FCK

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    Vi kan sgu godt vinde den kamp, hvis vi lige strammer lidt op!

    Zan
    Hvordan så du så kampen med dine Atalanta briller på? Ja, jeg er faktisk ret nysgerrig, hvordan det var at se kampen fra begge sider. :)

  18. Den følgende bruger er enig i dette:
    zan

  19. #57
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    864

    Re: Optakts- og kamptråd Atalanta-FCK

    Citat Oprindeligt indsendt af Kong jensen Se meddelelser
    Italien har fire verdensmesterskaber på kontoen primært pga. deres eminente forsvarsspil. Havde folk forventet sambabold mod et hold fra et land der har produceret spillere som Maldini, Baresi og Nesta?
    Du er den eneste der nævner samba-bold. Så nej, det skal du nok ikke regne med.
    hvad?

  20. Den følgende bruger er enig i dette:
    zan

  21. #58
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,389

    Re: Optakts- og kamptråd Atalanta-FCK

    Citat Oprindeligt indsendt af DaneX Se meddelelser
    Hvordan så du så kampen med dine Atalanta briller på? Ja, jeg er faktisk ret nysgerrig, hvordan det var at se kampen fra begge sider. :)
    Der er jo (selvfølgelig) ingen tvivl om at jeg klart(!) holder med FC.

    Men eftersom jeg har fuldt Atalanta i ca 20 år, og set dem flere gange i Bergamo, er det jo en kæmpe drøm at skulle møde dem i en betydningsfuld kamp, der er piv-åben. I Parken! Ja tak.

    Anyway, det gik rimelig som forventet. De spiller den 3-4-3, som er vildt effektiv, men Gomez betyder virkelig meget for dem. Næsten for meget (med Atalanta-briller på). Vil stadig holde fast i at vi har en rimelig god chance efter 0-0. Deres forsvar SKAL udfordres, for deres 3-mands forsvar er til tider skrøbeligt. Derfor håber jeg virkelig at Fischer ryger i front, så han kan løbe rundt med dem. Dame og Pieros bliver simpelthen for stationært, og så kan deres WBs bruge al deres energi offensivt. Det er noget lort.
    (Damen er selvfølgelig også vigtig - mener kombinationen).

    Så hvis Ståle tør gamble lidt, og vi brøler FC frem, så er Atalanta et hold der kan rystes. Nogen gange taber de 3-0 ude til Cagliari og sådan noget - som om klappen går ned. Der er de ikke Juve, Roma eller Lazio.

    Rigtig god kamp - vildt nok hvis vi ryger i gruppespillet efter 4 kvalrunder!

    Zan
    Sidst redigeret af zan : 25.08.18 kl. 12:46

  22. De følgende 2 brugere er enige:

  23. #59
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    3,104

    Re: Optakts- og kamptråd Atalanta-FCK

    Det var heller ikke for at sætte spørgsmålstegn ved, hvem du holdt mest med. Men med dit kendskab til Atalanta var det interessant at høre, hvordan du synes, de gjorde det i forhold til dine forventninger. Så tak for det. :)

  24. Den følgende bruger er enig i dette:
    zan

  25. #60
    Tilmeldingsdato
    Feb 2015
    Indlæg
    58

    Re: Optakts- og kamptråd Atalanta-FCK

    Desværre er det ikke et decideret svagt udehold. I de sidste 22 udekampe har de vundet 11, 5 uafgjorte og 6 nederlag. Uafgjorte mod Lazio, Spal, Crotone, Torino og Apollon. Nederlag mod Cagliari (1-0), Juventus x2, Dortmund, Inter og Udinese.

    Det er derfor sjældent Atalanta taber, som vi jo har brug for, med mindre de møder rigtig gode hold.

    De har blandt andet slået Milan, Napoli og Roma ude.

  26. Den følgende bruger er enig i dette:
    Orb

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Optakts- og kamptråd: FCK - FCN
    By Bazooka in forum De korte linier
    Svar: 38
    Sidste Meddelelse: 15.08.10, 20:43
  2. Optakts- og kamptråd: AaB - FCK
    By Elisabeth in forum De korte linier
    Svar: 47
    Sidste Meddelelse: 14.11.09, 14:17
  3. Optakts- og kamptråd FCK - OB
    By Elisabeth in forum De korte linier
    Svar: 19
    Sidste Meddelelse: 27.10.08, 16:33
  4. Optakts- og kamptråd: BIF-FCK
    By Don J. in forum De korte linier
    Svar: 83
    Sidste Meddelelse: 02.09.08, 21:12

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •