Side 3 af 5 FørsteFørste 12345 SidsteSidste
Viser resultater 31 til 45 af 73

Emner: Optakts- og kamptråd Atalanta-FCK

  1. #31
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    64

    Re: Optakts- og kamptråd Atalanta-FCK

    Jeg vil lige rose Thomsen. Han gjorde det suverænt på midtbanen og det er da næsten værd at prøve med ham og Zeca hvis Falk går i stykker. Så kan man altid flytte rundt på ham eller tage ham ud når det ikke fungerer, men han har da klart et højere topniveau end Gregus og Kvist. Jeg håber virkelig at han kan holde niveauet og bide sig fast på holdet.

  2. De følgende 16 brugere er enige:

  3. #32
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,534

    Re: Optakts- og kamptråd Atalanta-FCK

    Citat Oprindeligt indsendt af Derp Se meddelelser
    Jeg vil lige rose Thomsen. Han gjorde det suverænt på midtbanen og det er da næsten værd at prøve med ham og Zeca hvis Falk går i stykker. Så kan man altid flytte rundt på ham eller tage ham ud når det ikke fungerer, men han har da klart et højere topniveau end Gregus og Kvist. Jeg håber virkelig at han kan holde niveauet og bide sig fast på holdet.
    Jeg synes stadig der var langt til Falks niveau, men jeg er enig i at han må være førstereserve for Falk, når han ikke spiller.. Det er i øvrigt meget skidt at både Zeca og Falk skranter på fysikken, jeg synes det var tydeligt i går at vi ikke hang sammen på midten og det var en af årsagerne til at vi kom under så hårdt et pres.. Jeg er overordnet set enig i Ståles defensive tilgang til sådan en kamp, men hvor ville jeg dog ønske at vi truede mere på omstillinger.. I går manglede der både kvalitet og vilje til at eksekvere omstillingerne og det virkede ikke som om der var den mindste tro på, at vi kunne komme til en chance gennem en omstilling.. Det lurede Atalanta også hurtigt, hvilket var medvirkende til at de kunne satse endnu tungere offensivt, da det stort set var helt uden risiko at bringe alle mand frem.. Det er et punkt hvor vi SKAL udvikle os fremover, hvis vi ikke alene skal bero os på held og dygtige målmandspræstationer for at hive et godt udebaneresultat hjem fra svære kampe i Europa.. Så ved jeg godt at banen var elendig og at vi møder et klassemandskab og alt det der...

  4. #33
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,588

    Re: Optakts- og kamptråd Atalanta-FCK

    Jeg synes, kampen udviklede sig til at minde om vores hjemmekamp mod Porto i CL for to år siden, hvor vi også manglede to vigtige brikker på holdets centrale akse, og dermed var under gevaldigt pres i ufattelig lang tid. Hvis både Zeca og Falk bliver klar, så tror jeg på at kampbilledet bliver lidt anderledes i returkampen, blandt andet fordi vi kommer til at have mere boldbesiddelse, og i højere grad vil kunne bygge spillet op på modstanderens banehalvdel.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  5. De følgende 3 brugere er enige:

  6. #34
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    890

    Re: Optakts- og kamptråd Atalanta-FCK

    Citat Oprindeligt indsendt af Derp Se meddelelser
    Jeg vil lige rose Thomsen. Han gjorde det suverænt på midtbanen og det er da næsten værd at prøve med ham og Zeca hvis Falk går i stykker. Så kan man altid flytte rundt på ham eller tage ham ud når det ikke fungerer, men han har da klart et højere topniveau end Gregus og Kvist. Jeg håber virkelig at han kan holde niveauet og bide sig fast på holdet.
    Meget enig; jeg kunne endda forestille mig Thomsen på midten med Falk på sin gamle plads ude i siden, selvom han har gjort det godt på midten. Det ville give ham mere fysisk overskud til sine finurligheder
    / Erik B.

    DOBBELT Latté, om jeg må be'

  7. #35
    zebos er offline can't put this day back
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,837

    Re: Optakts- og kamptråd Atalanta-FCK

    0-0 mod nummer 1 i Serie A, det er godkendt! ;)

    https://www.bold.dk/fodbold/italien/serie-a/
    At the first world's fair, the 1851 Crystal Palace Exhibition in London, trinkets abounded, everything from handbills to small cards, all emblazoned with the image of the Crystal Palace.

  8. De følgende 8 brugere er enige:

  9. #36
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,559

    Re: Optakts- og kamptråd Atalanta-FCK

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Jeg synes, kampen udviklede sig til at minde om vores hjemmekamp mod Porto i CL for to år siden, hvor vi også manglede to vigtige brikker på holdets centrale akse, og dermed var under gevaldigt pres i ufattelig lang tid. Hvis både Zeca og Falk bliver klar, så tror jeg på at kampbilledet bliver lidt anderledes i returkampen, blandt andet fordi vi kommer til at have mere boldbesiddelse, og i højere grad vil kunne bygge spillet op på modstanderens banehalvdel.
    De SKAL blive klar - Derudover kan man håbe på en dommer der ikke er helt så meget efter N'Doye så vi kan få nogle farlige standard situationer.

  10. De følgende 2 brugere er enige:

  11. #37
    Tilmeldingsdato
    May 2014
    Indlæg
    383

    Re: Optakts- og kamptråd Atalanta-FCK

    Citat Oprindeligt indsendt af Derp Se meddelelser
    Jeg vil lige rose Thomsen. Han gjorde det suverænt på midtbanen og det er da næsten værd at prøve med ham og Zeca hvis Falk går i stykker. Så kan man altid flytte rundt på ham eller tage ham ud når det ikke fungerer, men han har da klart et højere topniveau end Gregus og Kvist. Jeg håber virkelig at han kan holde niveauet og bide sig fast på holdet.
    Det har jeg svært ved at genkende. Jeg synes Thomsen havde utroligt svært ved både at beskytte forsvaret og holde fast i bolden. Det var et behjertet forsøg, men fejlede.

    En fin boldspiller, når tiden er til det. Men efter min mening hverken hurtig eller fysisk nok til det niveau FCK gerne skulle være på.

    Ellers viste kampen både gode og dårlige sider. Positivt er det, at der trods et par halvstore forsvarsfejl, er ved at komme rigtigt styr på defensiven. Nu ser man pludselig noget, der ligner klassisk FCK-organisation med skarpe off-side fælder etc.

    Problemet er så det velkendte: evnen til at skabe chancer mod gode modstandere. Nioget Ståle faktisk helt tilbage i 2013 havde fat i og efterlyste mere x-faktor. Holdet mangler simpelthen folk med fart i fødderne.

    Derudover er truppen virkelig skidt sammensat. Hvor 9 af 11 start-pladser i stærkeste opstilling er fint besat, er der udfordringer på de sidste to og i særdeleshed i bredden. Der er ingen seriøse kantspillere eller angribere at sætte ind, hvilket logisk nok skaber problemer.

  12. #38
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,527

    Re: Optakts- og kamptråd Atalanta-FCK

    Jeg er med på Atalanta er et godt hold fra Serie A, Men jeg er stadig overrasket over at Niveau forskellen er så kæmpe stor bedømt på kampen igår.

    Begge hold spillet på en elendig bane, men Atalanta formået stadig at spille relativt ubesværet teknisk fodbold, mens vores spillere bare skøjtet rundt. Vi skabte nærmest ingen chancer overhovedet. Det vær nærmest AGF kampen bare med omvendt fortegn, hvor vi blev super presset.

    Jeg er fuldstændig med på vi ikke kan sammenligne niveauet mellem Seria A og Superligaen, men at vi var så tandløse i kampen, undre mig en smule (selvom det er på udebane)

  13. #39
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    309

    Re: Optakts- og kamptråd Atalanta-FCK

    Citat Oprindeligt indsendt af topshot Se meddelelser
    Holdet mangler simpelthen folk med fart i fødderne..
    Det forstår jeg ikke - hvad mener du med fart i fødderne? Tænker umiddelbart at Thomsen, Fischer og normalt også Falk har massere af fart i fødderne, så jeg er ikke sikker på jeg forstår "fart i fødderne" så.

    Mvh
    Frederik

  14. #40
    Tilmeldingsdato
    Aug 2010
    Indlæg
    284

    Re: Optakts- og kamptråd Atalanta-FCK

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Jeg er fuldstændig med på vi ikke kan sammenligne niveauet mellem Seria A og Superligaen, men at vi var så tandløse i kampen, undre mig en smule (selvom det er på udebane)
    Italien har fire verdensmesterskaber på kontoen primært pga. deres eminente forsvarsspil. Havde folk forventet sambabold mod et hold fra et land der har produceret spillere som Maldini, Baresi og Nesta?

  15. Den følgende bruger er enig i dette:
    MCN

  16. #41
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,389

    Re: Optakts- og kamptråd Atalanta-FCK

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Jeg er med på Atalanta er et godt hold fra Serie A, Men jeg er stadig overrasket over at Niveau forskellen er så kæmpe stor bedømt på kampen igår.

    Begge hold spillet på en elendig bane, men Atalanta formået stadig at spille relativt ubesværet teknisk fodbold, mens vores spillere bare skøjtet rundt. Vi skabte nærmest ingen chancer overhovedet. Det vær nærmest AGF kampen bare med omvendt fortegn, hvor vi blev super presset.

    Jeg er fuldstændig med på vi ikke kan sammenligne niveauet mellem Seria A og Superligaen, men at vi var så tandløse i kampen, undre mig en smule (selvom det er på udebane)
    Jeg er helt enig med dig. Man tilgiver en del, når resultatet er godt.

    Men jeg er, ærlig talt, en smule skuffet over vi ikke kunne komme med mere.

    Vi havde potentialet til 3-4 gode chancer - på den ene falder Pieros i bolden, hvor han ellers havde en fri løbebane. I et par andre, var Damen simpelthen for tung. Derudover var der mange opspilsfejl, hvor vi (selvom tempoet er højere i EL) burde være skarpere!

    Jeg savnede virkelig Falk på midten. Han er så stærk på bolden, hurtigt tænkende, og god i de små driblinger, at det ofte kan vinde os tid og overskud når han er med.
    Ligeledes holder det deres defensive midtbane optaget.

    Igår må jeg indrømme at hverken Zeca, Thomsen eller Kvist på nogle måde havde overskud på midten. Det var også Atalantas fortjeneste, bevars, meeeeeeen....

    I næste kamp forventer jeg vi kommer frem til noget mere - lægger lidt mere pres på deres bagerste kæde. Den er skrøbelig når den presses! Men det kræver også vi kan tæmme en bold og ikke træde i den, og slår nogle afleveringer med lidt mere overskud.

    Det "gode" ved Atalanta - de kan vitterligt have deres off-days. Der er de et godt stykke fra Juve, Roma, Lazio's niveau.

    Vi kan sgu godt vinde den kamp, hvis vi lige strammer lidt op!

    Zan

  17. #42
    Tilmeldingsdato
    May 2014
    Indlæg
    383

    Re: Optakts- og kamptråd Atalanta-FCK

    Citat Oprindeligt indsendt af Frederik Se meddelelser
    Det forstår jeg ikke - hvad mener du med fart i fødderne? Tænker umiddelbart at Thomsen, Fischer og normalt også Falk har massere af fart i fødderne, så jeg er ikke sikker på jeg forstår "fart i fødderne" så.

    Mvh
    Frederik
    Thomsen er efter min mening direkte langsom og ingen af de to andre er specielt hurtige internationalt set. Der er brug for fart ala Grønkjær. Spillere som ene mand kan rykke fra et forsvar eller for den sags skyld true dybt.

  18. #43
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,389

    Re: Optakts- og kamptråd Atalanta-FCK

    Citat Oprindeligt indsendt af Kong jensen Se meddelelser
    Italien har fire verdensmesterskaber på kontoen primært pga. deres eminente forsvarsspil. Havde folk forventet sambabold mod et hold fra et land der har produceret spillere som Maldini, Baresi og Nesta?
    Øh, det tror jeg ikke der var nogen der havde forventet, nej.

    Tænker folk bare efter-analyserer kampen en smule, du ved

  19. #44
    Tilmeldingsdato
    May 2008
    Indlæg
    108

    Re: Optakts- og kamptråd Atalanta-FCK

    En rigtig flot, defensiv præstation over stort set hele linjen. Jeg bliver altid glad når jeg ser vores spillere være så ærgerrige, som de typisk er i europa. Som flere andre og ståle selv har været inde på, viste særligt begge backs stor styrke i går, og stopperne og Jesse skovlede alt væk. Jeg skal som sædvanlig Anker-hater være den første til at anerkende en stor præstation, hvor han vel at mærke ikke fik meget hjælp fra Bob Skov, der, hvis man endelig skal være lidt kritisk, ikke rigtig lignede en spiller klar til dette niveau.

    N'Doye er ikke helt så hurtig som back in the day, men jeg synes han mere end opvejer det med enorm taktisk forståelse og disciplin(!). Det er dog stadigvæk ret bekymrende at Fischer er den eneste angrebsmakker, der har vist det krævede niveau. Vi skal pine og død have enten Pieros eller Kodro igang. Jeg ved godt hvem jeg tror på mest, heheheheh.

  20. De følgende 4 brugere er enige:

  21. #45
    MCN er offline 1/11-06 - jeg var der!
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    832

    Re: Optakts- og kamptråd Atalanta-FCK

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    Øh, det tror jeg ikke der var nogen der havde forventet, nej.

    Tænker folk bare efter-analyserer kampen en smule, du ved
    Enig i at folk efteranalyserer, men det virker også lidt som om, at der i de indlæg, der fokuserer på at vi burde have gjort det bedre, ikke er forskel på efteranalysen af denne kamp og så en kamp mod Vendsyssel. Bevares: indlæggene har den rette ‘disclaimer’ “jeg ved godt at vi spillede mod Et Italiensk hold”, men så går man i et kritikperspektiv, som man lige så godt kunne have skrevet, hvis vi spillede mod et middelmådig SL-hold.

    Nu havde vi jo chancen for mere end 0-0, men derfra og så til at mene at vi burde have fået mere ud af vores offensiv, der er alligevel et stykke.

    MCN

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Optakts- og kamptråd: FCK - FCN
    By Bazooka in forum De korte linier
    Svar: 38
    Sidste Meddelelse: 15.08.10, 20:43
  2. Optakts- og kamptråd: AaB - FCK
    By Elisabeth in forum De korte linier
    Svar: 47
    Sidste Meddelelse: 14.11.09, 14:17
  3. Optakts- og kamptråd FCK - OB
    By Elisabeth in forum De korte linier
    Svar: 19
    Sidste Meddelelse: 27.10.08, 16:33
  4. Optakts- og kamptråd: BIF-FCK
    By Don J. in forum De korte linier
    Svar: 83
    Sidste Meddelelse: 02.09.08, 21:12

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •