Side 4 af 5 FørsteFørste 12345 SidsteSidste
Viser resultater 46 til 60 af 67

Emner: Optakt- og kamptråd FCK-Sønderjylland

  1. #46
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Optakt- og kamptråd FCK-Sønderjylland

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Nu hvor flere har solgt sejren – der var vist endda dem der købte en sejr over Atalanta for at få nul points i går – hvad sker der så nu, hvor det heldigvis lykkedes at vinde? Er handlen så gået i vasken? Er det så blevet umuligt at vinde torsdag?

    Nogen må gerne forklare hvordan disse transaktioner virker i praksis ;-)
    Jeg tror ikke nogen har antydet at det er sådan tingene fungerer.. Jeg har blot talt for at man hvilede samtlige nøglespillere mod Sønderjyske, med den åbenlyse risiko, at det kunne medføre et pointtab, mod tilgengæld at have et 100% fit hold mod Atalanta.. Det skete som bekendt ikke, og ja vi vandt, hvilket vi måske også kunne have gjort med 11 reserver, men det ændrer da ikke på, at jeg havde foretrukket at både Fischer og N’Doye også var blevet sparet i går..

  2. #47
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Optakt- og kamptråd FCK-Sønderjylland

    Citat Oprindeligt indsendt af Lteam Se meddelelser
    Der er ikke noget der hedder forsætligt/uforsætligt. Det er en udbredt misforståelse at det præmis eksisterer. Der var straffe. Videre.
    Okay ... og hvordan er reglen da så formuleret, hvis den præmis ikke eksisterer? :-)

  3. #48
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    149

    Re: Optakt- og kamptråd FCK-Sønderjylland

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Okay ... og hvordan er reglen da så formuleret, hvis den præmis ikke eksisterer? :-)
    Der er vel næppe omvendt bevisbyrde her :-) Reglen eksisterer ikke.

  4. #49
    Tilmeldingsdato
    Sep 2006
    Indlæg
    204

    Re: Optakt- og kamptråd FCK-Sønderjylland

    Citat Oprindeligt indsendt af Lteam Se meddelelser
    Der er vel næppe omvendt bevisbyrde her :-) Reglen eksisterer ikke.
    Fra fodboldloven

    Der dømmes direkte frispark til modspillerne, hvis en spiller begår én af følgende forseelser:

    • forsætligt spiller bolden med hånd eller arm (dette gælder ikke målmanden inden for eget straffesparksfelt).
    https://www.dbu.dk/turneringer_og_re...ig_spillemaade

  5. De følgende 4 brugere er enige:

  6. #50
    Tilmeldingsdato
    Jul 2009
    Indlæg
    474

    Re: Optakt- og kamptråd FCK-Sønderjylland

    Citat Oprindeligt indsendt af ougar Se meddelelser
    Jeg er med på, at der ifølge reglerne skal være forsæt, og at vi i øvrigt har voldsomt behov for at få klarlagt/ændret reglerne, så det bliver mere tydeligt hvornår der skal dømmes. Men jeg har svært ved at se, hvordan denne her IKKE er et straffespark. Ankersen forsøger klart at spille bolden med kroppen, men mistimer, så han klart rammer den med armen. Jeg er sådan set i princippet fortaler for, at størrelsen på en eventuel opnået fordel skal indgå i vurderingen for, om der er straffe, hvis det er uforsætligt, men her? Han går helt klart efter bolden. Selvom han naturligvis ikke forsøger at ramme bolden med hånden, så går han aktivt efter bolden og fejler. Det dumt, men det er et klart straffespark i min bog.
    Det sjovt, jeg synes det ser meget tydeligt ud til at han prøver at fjerne sig fra bolden... Prøver endda at løfte armen tilpas nok til at bolden ryger under, hvilket desværre ikke lykkes.
    Nej, ikke den Mike Jensen
    MikeJensen's Avatar

  7. De følgende 3 brugere er enige:

  8. #51
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Optakt- og kamptråd FCK-Sønderjylland

    Citat Oprindeligt indsendt af Lteam Se meddelelser
    Der er vel næppe omvendt bevisbyrde her :-) Reglen eksisterer ikke.
    Okay, så snupper jeg med glæde byrden for at overstå det hurtigt – her er Fodboldlovens ord om hånd på bolden.

    Der dømmes direkte frispark til modspillerne, hvis en spiller begår én af følgende forseelser:

    forsætligt spiller bolden med hånd eller arm (dette gælder ikke målmanden inden for eget straffesparksfelt).
    ...
    Spille bolden med hånd eller arm
    At spille bolden med hånd eller arm indebærer en forsætlig handling hos den spiller, hvis hånd eller arm får kontakt med bolden.
    Hands:
    Det er tilladt forsætligt (med vilje) at spille bolden med skulderen, forudsat at bolden ikke rører armen. Det er ikke tilladt at spille bolden med hånd eller arm, hvis det sker forsætligt, eller som følge af, at spilleren har forsøgt at gøre sig unaturligt høj eller bred. En reflekshandling er i fodboldlovens forstand forsætlig.
    Videre? ;-)

  9. De følgende 11 brugere er enige:

  10. #52
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Optakt- og kamptråd FCK-Sønderjylland

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Nu hvor flere har solgt sejren – der var vist endda dem der købte en sejr over Atalanta for at få nul points i går – hvad sker der så nu, hvor det heldigvis lykkedes at vinde? Er handlen så gået i vasken? Er det så blevet umuligt at vinde torsdag?

    Nogen må gerne forklare hvordan disse transaktioner virker i praksis ;-)
    Hvis vi taber til Atalanta, så bytter vi resultatet imod Sønderjydske - det er sådan mafia reglerne er. Jeg er rigtig tilfreds med pauserne til nogle bærende spillere, men utilfreds med at N`Doye og Fischer ikke fik en pause, da de i mine øjne trænger

  11. #53
    Tilmeldingsdato
    Feb 2003
    Indlæg
    668

    Re: Optakt- og kamptråd FCK-Sønderjylland

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Hvis vi taber til Atalanta, så bytter vi resultatet imod Sønderjydske - det er sådan mafia reglerne er. Jeg er rigtig tilfreds med pauserne til nogle bærende spillere, men utilfreds med at N`Doye og Fischer ikke fik en pause, da de i mine øjne trænger
    Nu hvor vi er i gang med at bytte:

    Jeg bytter gerne G R U P P E S P I L mod at vinde DM ....

    Hvis vi havde fået FCMs kampe og med vores seedning i Europa, så skulle vi ikke have spillet om en plads i Verdens Næstbedste klubhold turnering, men derimod have spillet om en plads i Den Rigtige Turnering..... sir’ d bar’
    Caligula7611:51
    wtf? jak med noget nyt? Først? *sætter kryds i kalenderen*

  12. De følgende 3 brugere er enige:

  13. #54
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,223

    Re: Optakt- og kamptråd FCK-Sønderjylland

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    For mig at se prøver han at ramme bolden med hovedet, men i stedet rammer den hans hånd. Det er, for mig, indbegrebet af uforsætlig hands.
    Ingen tvivl om, at Ankersen næppe gå efter at ramme den med armen med vilje, men hvis det er et hovedstød, han prøver at lave, så er det godt nok et pænt mistimet forsøg :-)

    1B8D1276-F219-40A8-9950-9E9FA7315563.jpeg
    /Giggs

    København er en grim by med grimme mennesker og klamme dialekter. Lige fra Østerbro til Lyngby. Det eneste sted i København jeg har oplevet flinke mennesker er i Næstved.

  14. De følgende 2 brugere er enige:

  15. #55
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Optakt- og kamptråd FCK-Sønderjylland

    Citat Oprindeligt indsendt af Fodboldloven
    Hands:
    Det er tilladt forsætligt (med vilje) at spille bolden med skulderen, forudsat at bolden ikke rører armen. Det er ikke tilladt at spille bolden med hånd eller arm, hvis det sker forsætligt, eller som følge af, at spilleren har forsøgt at gøre sig unaturligt høj eller bred. En reflekshandling er i fodboldlovens forstand forsætlig.
    Peter Ankersens forsøg på at heade til bolden gør ham vel netop unaturligt bred, så den falder vel ind under ovenstående?
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  16. De følgende 2 brugere er enige:

  17. #56
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Optakt- og kamptråd FCK-Sønderjylland

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Peter Ankersens forsøg på at heade til bolden gør ham vel netop unaturligt bred, så den falder vel ind under ovenstående?
    Han har forsøgt at gøre sig unaturligt bred? Nej, det synes jeg bestemt ikke kan kan sige. Det er en regel der skal forhindre at man står med armen ude for at blokere indlæg eller skud, bolden rammer hånden, og man siger "nej nej, det var ikke forsætligt". Ikke at den tilfældigt rammer armen, som her, mens man prøver at foretage sig noget helt andet.

    "Forsøgt" tolker jeg som at det er noget der sker med vilje eller med bagtanke. Det er der jo ikke tale om her. Det er bare klodset. Det er et pænt mistimet forsøg, som nævnt ovenover. Men det giver sgu ikke forsæt.

  18. #57
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Optakt- og kamptråd FCK-Sønderjylland

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Han har forsøgt at gøre sig unaturligt bred? Nej, det synes jeg bestemt ikke kan kan sige. Det er en regel der skal forhindre at man står med armen ude for at blokere indlæg eller skud, bolden rammer hånden, og man siger "nej nej, det var ikke forsætligt". Ikke at den tilfældigt rammer armen, som her, mens man prøver at foretage sig noget helt andet.

    "Forsøgt" tolker jeg som at det er noget der sker med vilje eller med bagtanke. Det er der jo ikke tale om her. Det er bare klodset. Det er et pænt mistimet forsøg, som nævnt ovenover. Men det giver sgu ikke forsæt.
    Men der står jo heller ikke, at spilleren skal have gjort sig unaturligt bred med fortsæt. Blot at han har gjort sig unaturligt bred. Hvornår noget så er unaturligt, er selvfølgelig en svær diskussion, men i og med at han ikke lykkes med at ramme bolden med hovedet, er det vel en "unaturlig" stilling, han rammer bolden med armen/armhulen i.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  19. Den følgende bruger er enig i dette:

  20. #58
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Optakt- og kamptråd FCK-Sønderjylland

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Men der står jo heller ikke, at spilleren skal have gjort sig unaturligt bred med fortsæt. Blot at han har gjort sig unaturligt bred. Hvornår noget så er unaturligt, er selvfølgelig en svær diskussion, men i og med at han ikke lykkes med at ramme bolden med hovedet, er det vel en "unaturlig" stilling, han rammer bolden med armen/armhulen i.
    Det skrev jeg heller ikke, men at han forsøgte at gøre sig unaturligt høj eller bred. Det er reglens formulering. Det læser jeg som noget man gør bevidst; ikke noget der sker tilfældigt, fordi man havner i en akavet situation.

    Står man og prøver at heade til en alt for lav bold, man ikke kan ramme, mener jeg absolut at vi er ovre i noget der ikke er unaturligt. Det er altså ikke unaturligt at være klodset. Undtagen for meget få spillere ;-)

  21. #59
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Optakt- og kamptråd FCK-Sønderjylland

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Det skrev jeg heller ikke, men at han forsøgte at gøre sig unaturligt høj eller bred. Det er reglens formulering. Det læser jeg som noget man gør bevidst; ikke noget der sker tilfældigt, fordi man havner i en akavet situation.

    Står man og prøver at heade til en alt for lav bold, man ikke kan ramme, mener jeg absolut at vi er ovre i noget der ikke er unaturligt. Det er altså ikke unaturligt at være klodset. Undtagen for meget få spillere ;-)
    Men ud fra den logik kan man så ikke argumentere for, at nærmest enhver hands-forseelse kan forsvares ved, at spilleren forsøgte noget andet - eksempelvis et hovedstød - hvorfor eksempelvis spillerens arme ikke befandt sig i en unaturlig stilling?
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  22. #60
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Optakt- og kamptråd FCK-Sønderjylland

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Men ud fra den logik kan man så ikke argumentere for, at nærmest enhver hands-forseelse kan forsvares ved, at spilleren forsøgte noget andet - eksempelvis et hovedstød - hvorfor eksempelvis spillerens arme ikke befandt sig i en unaturlig stilling?
    Ikke ud fra netop den logik ;-)

    Det her er f.eks. et kendt eksempel på det lige modsatte: At gå op som en oppustelig sprællemand bag målet med armene i vejret, i en situation hvor der er en større chance under opsamling, og så må bolden ellers ramme hvad den vil. Det må man selvfølgelig ikke. Men det er jo slet ikke det Ankersen gør i den situation.

    Det hele kommer tilbage til at man ikke skal straffe noget, der er resultat af hændelige uheld. At komme flyvende med begge arme i vejret som Superman er ikke et hændeligt uheld, det er – lige efter Fodboldlovens formulering – et forsøg på at gøre sig unaturligt høj.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Optakt- og kamptråd FC.København - AGF
    By Sreq in forum De korte linier
    Svar: 78
    Sidste Meddelelse: 26.05.18, 16:45
  2. Optakt - kamptråd FCK - HB Køge
    By Fck-Emil in forum De korte linier
    Svar: 32
    Sidste Meddelelse: 29.07.09, 12:53
  3. Optakt - Kamptråd: F.C. København - OB
    By Fck-fan in forum De korte linier
    Svar: 27
    Sidste Meddelelse: 24.03.09, 10:36
  4. Optakt - kamptråd F.C. København - EfB
    By Fck-Emil in forum De korte linier
    Svar: 53
    Sidste Meddelelse: 20.03.09, 19:24
  5. Optakt- og kamptråd Randers FC AWAY
    By Togo in forum De korte linier
    Svar: 69
    Sidste Meddelelse: 09.03.09, 22:48

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •