Side 2 af 6 FørsteFørste 12345 ... SidsteSidste
Viser resultater 16 til 30 af 77

Emner: Er billetpriserne for høje?

  1. #16
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Er billetpriserne for høje?

    Citat Oprindeligt indsendt af phillipo Se meddelelser
    Uden at kende noget til priserne og tilgængeligheden af sæsonkort i Spanien, Tyskland, Frankrig, England osv vil jeg også mene at de har et bedre produkt at sælge end Superligaen.
    Her skal jeg lige tilføje, at jeg ramte helt galt i første omgang og gjorde Barcelonas sæsonkort 900 kr for dyrt. Jeg var sproglig ok ;-)

    Men der skal så også skelnes mellem Spanien/Tyskland og England her. Mange klubber i den øverste spanske række og de fleste i den tyske er hhv foreninger eller selskaber, der ejes af foreningens medlemmer. De vil i sagens natur stemme for at holde priserne rimelige. Ellers bliver chefen bare fyret af fansene.

    I England er det aktieselskaber, der frit kan træde på pedalen. Og gennemsnitsindtægten er en del højere end i Spanien.

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #17
    Tilmeldingsdato
    Nov 2017
    Indlæg
    43

    Re: Er billetpriserne for høje?

    Samtidigt må flere tilskuere give større indtægter i boderne, hvilket man ikke skal kimse ad.
    Købte øl da Zuma lavede saksesparket...

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #18
    Tilmeldingsdato
    Mar 2016
    Indlæg
    11

    Re: Er billetpriserne for høje?

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    I England er det aktieselskaber, der frit kan træde på pedalen. Og gennemsnitsindtægten er en del højere end i Spanien.
    Jeg er klar over at vi også er et aktieselskab, men det er jo ikke fordi at hvis der kom lavere priser, ville alle investore smutte, og klubben ville gå konkurs. Et godt eksempel i England er Bradford, der efter deres gode cup-sæson, valgte at sænke prisen på deres sæsonkort med 500 kr. og gik fra at have 12-13.000 tilskuere til hver kamp, til at sælge over 18.000 sæsonkort sæsonen efter, hvilket jo alt andet lige, giver en merindtægt. Et mere fuldt stadion ville kunne gøre bringe flere indtægter på så mange andre områder.

  6. De følgende 2 brugere er enige:

  7. #19
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Er billetpriserne for høje?

    Problematikken med at det giver utilfredshed hos sæsonkortholderne, hvis man sænker billetterne til de europæiske løssalgsbilletter for meget, kan løses meget enkelt: Drop Platinkortet og kør med et Guldkort, der giver rabat på eventuelle europæiske kampe. Man kan så altid gøre rabatten lavere, end de nuværende 20 procent, hvis kortet skal være mere attraktivt. Og uanset hvor lavt man sætter løssalgsprisen, vil der altid være en fordel for sæsonkortholderne.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  8. De følgende 2 brugere er enige:

  9. #20
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Er billetpriserne for høje?

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Problematikken med at det giver utilfredshed hos sæsonkortholderne, hvis man sænker billetterne til de europæiske løssalgsbilletter for meget, kan løses meget enkelt: Drop Platinkortet og kør med et Guldkort, der giver rabat på eventuelle europæiske kampe. Man kan så altid gøre rabatten lavere, end de nuværende 20 procent, hvis kortet skal være mere attraktivt. Og uanset hvor lavt man sætter løssalgsprisen, vil der altid være en fordel for sæsonkortholderne.
    Enig, men det er næppe noget man kan gøre op til Atalantakampen, som specifikt var den, der var tale om.

  10. #21
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Er billetpriserne for høje?

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Problematikken med at det giver utilfredshed hos sæsonkortholderne, hvis man sænker billetterne til de europæiske løssalgsbilletter for meget ...
    Vi må have fat i dem med platinkort, der dermed allerede har købt billetterne, for at få afgjort den her, som jeg dybest set tror er en selvforstærkende myte uden det helt store hold i virkeligheden.

    Hvad siger I, der har købt platin? Er det en dårlig behandling af jer, hvis priserne sættes kraftigt ned til kampe i ChL eller EL?

    Og vi kan tage guldkøbere med, da de jo også får kvalifikationen med: Føler I jer skidt behandlet hvis der pludselig er billige billetter til ChL eller EL, eller til kval som mod Stjarnan eller i morgen?

    Min teori er, at platinkøbere giver de ekstra penge for letheden og måske ikke er ligeglade med prisen, men mener at den opvejes af at så skal man aldrig tænke på at shoppe billetter igen, herunder at tage stilling til priser.

    Og en anden teori er, at platinkøberes eventuelle irritation over senere rabatter opvejes af tilfredshed med at rammerne er livligere, hvis der kommer flere til en EL-kamp mod Zlin eller en kedelig novemberkamp i superligaen end der ellers ville være kommet på grund af en masse fribilletter eller lavere europæiske priser. Men det er et gæt.

  11. De følgende 4 brugere er enige:

  12. #22
    Tilmeldingsdato
    Nov 2005
    Indlæg
    1,423

    Re: Er billetpriserne for høje?

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Vi må have fat i dem med platinkort, der dermed allerede har købt billetterne, for at få afgjort den her, som jeg dybest set tror er en selvforstærkende myte uden det helt store hold i virkeligheden.

    Hvad siger I, der har købt platin? Er det en dårlig behandling af jer, hvis priserne sættes kraftigt ned til kampe i ChL eller EL?

    Og vi kan tage guldkøbere med, da de jo også får kvalifikationen med: Føler I jer skidt behandlet hvis der pludselig er billige billetter til ChL eller EL, eller til kval som mod Stjarnan eller i morgen?

    Min teori er, at platinkøbere giver de ekstra penge for letheden og måske ikke er ligeglade med prisen, men mener at den opvejes af at så skal man aldrig tænke på at shoppe billetter igen, herunder at tage stilling til priser.

    Og en anden teori er, at platinkøberes eventuelle irritation over senere rabatter opvejes af tilfredshed med at rammerne er livligere, hvis der kommer flere til en EL-kamp mod Zlin eller en kedelig novemberkamp i superligaen end der ellers ville være kommet på grund af en masse fribilletter eller lavere europæiske priser. Men det er et gæt.
    Som platinkortholder kan jeg for min del sige at jeg helst ser et fyldt stadion end et halvtomt, selv om en kraftig nedsættelse af priserne måske af andre vil blive opfattet som uretfærdigt og en forværring af produktet. Jeg synes, at det er vigtigere at få flest mulige fans i Parken.

  13. De følgende 12 brugere er enige:

  14. #23
    Deichmaniac er offline Venstre forben på Baglæns
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    166

    Re: Er billetpriserne for høje?

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Vi må have fat i dem med platinkort, der dermed allerede har købt billetterne, for at få afgjort den her, som jeg dybest set tror er en selvforstærkende myte uden det helt store hold i virkeligheden.

    Hvad siger I, der har købt platin? Er det en dårlig behandling af jer, hvis priserne sættes kraftigt ned til kampe i ChL eller EL?

    Og vi kan tage guldkøbere med, da de jo også får kvalifikationen med: Føler I jer skidt behandlet hvis der pludselig er billige billetter til ChL eller EL, eller til kval som mod Stjarnan eller i morgen?

    Min teori er, at platinkøbere giver de ekstra penge for letheden og måske ikke er ligeglade med prisen, men mener at den opvejes af at så skal man aldrig tænke på at shoppe billetter igen, herunder at tage stilling til priser.

    Og en anden teori er, at platinkøberes eventuelle irritation over senere rabatter opvejes af tilfredshed med at rammerne er livligere, hvis der kommer flere til en EL-kamp mod Zlin eller en kedelig novemberkamp i superligaen end der ellers ville være kommet på grund af en masse fribilletter eller lavere europæiske priser. Men det er et gæt.
    Jeg køber platinkortet fordi jeg kan lide at betale hele mit billetforbrug på en gang. Det handler om komfort, muligheden for at benytte kortet til at nedgradere mig selv fra NedreC til S12, hvis det er der omgangskredsen er til diverse "storkampe". Jeg kæmper hvert år med at få brugt mine e-cash, og ender ud med at købe random børnetrøjer og klistermærker i maj måned.
    Jeg følte mig lidt til grin sidste år, hvor gruppespillet kostede 2 fadøl og en parkdog, men det blev opvejet over gensynet med gamle venner som nu fandt det billigt nok til at tilvalgte alle 3 kampe.
    De må gerne sætte priserne ned, bare de engang imellem så gør et eller andet ekstra den anden vej, så man ikke ender med at føle sig alt for kommercielt udnyttet om 3-5 år.

    Hellere "ALLE MAND I PARKEN FOR 50,-"-kampagner, end 10 søndag aften mod FCN.

  15. De følgende 3 brugere er enige:

  16. #24
    Slush er offline Sun Lolly er det bedste!.
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    1,622

    Re: Er billetpriserne for høje?

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Vi må have fat i dem med platinkort, der dermed allerede har købt billetterne, for at få afgjort den her, som jeg dybest set tror er en selvforstærkende myte uden det helt store hold i virkeligheden.

    Hvad siger I, der har købt platin? Er det en dårlig behandling af jer, hvis priserne sættes kraftigt ned til kampe i ChL eller EL?

    Og vi kan tage guldkøbere med, da de jo også får kvalifikationen med: Føler I jer skidt behandlet hvis der pludselig er billige billetter til ChL eller EL, eller til kval som mod Stjarnan eller i morgen?

    Min teori er, at platinkøbere giver de ekstra penge for letheden og måske ikke er ligeglade med prisen, men mener at den opvejes af at så skal man aldrig tænke på at shoppe billetter igen, herunder at tage stilling til priser.

    Og en anden teori er, at platinkøberes eventuelle irritation over senere rabatter opvejes af tilfredshed med at rammerne er livligere, hvis der kommer flere til en EL-kamp mod Zlin eller en kedelig novemberkamp i superligaen end der ellers ville være kommet på grund af en masse fribilletter eller lavere europæiske priser. Men det er et gæt.
    Som platinkort holder siden de blev indført, synes jeg priserne generelt har været skruet vanvittig op gennem de sidste mange år.

    Men iht., om jeg ville blive sur/trist eller føle mig taget i røven. På ingen måde, fortrækker et fyldt parken frem for en stadion der er fyldt 1/3. Ligeså gør det sig gældende i liga sammenhæng. Når jeg spørg familien/venner om de vil med er svaret oftes nej.

    Da priserne ikke matcher underholdningsværdien.
    Sidst redigeret af Slush : 29.08.18 kl. 18:29

  17. Den følgende bruger er enig i dette:

  18. #25
    Tilmeldingsdato
    May 2011
    Indlæg
    395

    Re: Er billetpriserne for høje?

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Vi må have fat i dem med platinkort, der dermed allerede har købt billetterne, for at få afgjort den her, som jeg dybest set tror er en selvforstærkende myte uden det helt store hold i virkeligheden.

    Hvad siger I, der har købt platin? Er det en dårlig behandling af jer, hvis priserne sættes kraftigt ned til kampe i ChL eller EL?

    Og vi kan tage guldkøbere med, da de jo også får kvalifikationen med: Føler I jer skidt behandlet hvis der pludselig er billige billetter til ChL eller EL, eller til kval som mod Stjarnan eller i morgen?

    Min teori er, at platinkøbere giver de ekstra penge for letheden og måske ikke er ligeglade med prisen, men mener at den opvejes af at så skal man aldrig tænke på at shoppe billetter igen, herunder at tage stilling til priser.

    Og en anden teori er, at platinkøberes eventuelle irritation over senere rabatter opvejes af tilfredshed med at rammerne er livligere, hvis der kommer flere til en EL-kamp mod Zlin eller en kedelig novemberkamp i superligaen end der ellers ville være kommet på grund af en masse fribilletter eller lavere europæiske priser. Men det er et gæt.
    Som platinkort holder, ser jeg også hellere Parken fyldt, som flere andre også har tilkendegivet.

    Jeg kan nikke genkendende til, at jeg har platinkort fordi det er nemt. Jeg skal ikke tænke på noget, alt er betalt (minus evt. finale), og jeg skal blot møde op til kampene.

    Men som Slush også nævner, kunne det måske være på tide at kigge på om priserne generelt, for både billetter og diverse kort, ikke er blevet lidt for høje.

  19. De følgende 4 brugere er enige:

  20. #26
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    836

    Re: Er billetpriserne for høje?

    Når jeg regner efter, har jeg vel efterhånden været løst tilknyttet i ca. 10 år, hvor mine billetkøb efterhånden også er blevet færre og færre. Sjældent kan jeg prioritere fodbolden som tidligere, og så ER det stukket lidt af med priserne. Jeg har ikke tallet, men mit indtryk er, at der er enormt mange fri(sponsor)billetter til kampene, eller så kender jeg bare mange krejlere, jeg er ihvertfald ofte til bold på den slags billetter. På den ene side kan det lokke nogle ind, som aldrig ville betale, på den anden side kan det vel også skabe en gratis-kultur, hvor springet til at betale 200kr pr. stk. er for voldsomt.

    Jeg savner som de fleste andre et mere realistisk prisniveau, men min store drøm er, at hvis nu priserne kom ned omkring de ca. 100kr i løssalg (med tilsvarende justering af kortpriserne) ville langt flere synes det var fint at smide 100kr + børnepris, og måske der endda kunne laves en form for loyalitetsprogram med det. Loyalitetsprogrammet rangerede som det nuværende, med løssalgskøberne under, som blev et gode, de gange vi spiller mod "interessante" hold (ManU osv. med mange neutrale tilskuere).

    edit: Nå jo: Det kunne skam muligvis endda minimere antallet af BIF/Gala/Barca-fans på tribunerne...
    Sidst redigeret af FC Franni : 29.08.18 kl. 19:44

  21. De følgende 3 brugere er enige:

  22. #27
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Er billetpriserne for høje?

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Vi må have fat i dem med platinkort, der dermed allerede har købt billetterne, for at få afgjort den her, som jeg dybest set tror er en selvforstærkende myte uden det helt store hold i virkeligheden.

    Hvad siger I, der har købt platin? Er det en dårlig behandling af jer, hvis priserne sættes kraftigt ned til kampe i ChL eller EL?

    Og vi kan tage guldkøbere med, da de jo også får kvalifikationen med: Føler I jer skidt behandlet hvis der pludselig er billige billetter til ChL eller EL, eller til kval som mod Stjarnan eller i morgen?

    Min teori er, at platinkøbere giver de ekstra penge for letheden og måske ikke er ligeglade med prisen, men mener at den opvejes af at så skal man aldrig tænke på at shoppe billetter igen, herunder at tage stilling til priser.

    Og en anden teori er, at platinkøberes eventuelle irritation over senere rabatter opvejes af tilfredshed med at rammerne er livligere, hvis der kommer flere til en EL-kamp mod Zlin eller en kedelig novemberkamp i superligaen end der ellers ville være kommet på grund af en masse fribilletter eller lavere europæiske priser. Men det er et gæt.
    Du har sikkert ret for en del af platinkøbernes vedkommende, men jeg følte mig for eksempel som platinkortholder lidt åndssvag sidste sæson, da guldkortholdere fik de tre gruppespilkampe for 280 kroner. Jeg synes, det var et rigtig fint tilbud og forsøg på at lokke folk i Parken (uden at jeg i øvrigt kan huske tilskuertallene), men hvis jeg havde vist, at det var prisniveauet, havde jeg ikke købt et platinkort.

    Måske ville det også være nemmere for FCK's salgsafdeling - og i hvert fald for os tilhængere - hvis man ikke hvert eller hvert andet år skulle sætte sig ind i nye kortformer og kringlede fordels- og prisoversigter. I stedet kunne man bare sætte prisen ned på et simpelt sæsonkort til alle liga- og pokalkampe, med en indbygget vægtig rabat på europæiske kampe, og se, om det ikke kunne lokke flere til. Og samtidig kunne man så også sætte prisen på de europæiske kampe så lavt, som man havde lyst til, uden at risikere utilfredshed hos kortholdere. Det er bare en tanke.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  23. De følgende 13 brugere er enige:

  24. #28
    Tilmeldingsdato
    Sep 2006
    Indlæg
    204

    Re: Er billetpriserne for høje?

    Jeg blev lidt overrasket over hvad man egentlig skal betale for en superliga kamp ved køb af abonnement eller kort kontra løssalgsbillet.

    Et abonnement til sektion12 koster 948kr. for 12 mdr.
    Ved 18 hjemmekampe i superligaen pr. sæson giver det en pris pr. kamp på 53kr.

    Platin- og guldkortkort er lidt svær at sætte præcist men omtrentlig 73kr. skal man slippe pr. superligakamp ved køb af platinkort og ved køb af guldkort så giver man 56kr. pr. kamp i superligaen.

    Platin- og guldkortpriser er udregnet efter 3 europakvalkampe à 135kr. + 1 à 185kr. Jeg kan ikke helt huske hvad man sku give for KUPS, Stjarnan og CSKA kampene i løssalg.
    Men tanken er at der er 700kr. i Ecash og 590kr. til EL kval. som er fratrukket prisen så platinkortet til sektionen bliver 1309kr./18 kampe = 73kr.

    Til FCN kampen koster en løssalgsbillet 135kr. til sektionen. Hvilket er 2,56 gange så højt som abonnementsprisen. Er man på sektionen mere end 7 gange på et år kan det bedre betale sig at købe et abonnement.

    På nedre C. er priserne lidt højere.
    Her koster et abonnement 1899kr. for et år hvilket giver 106kr. pr. kamp.
    Guldkortholdere kan omtrentlig slippe med 101kr. pr. superliga hjemmekamp og plantinkortholdere skal af med 123kr.

    Platin- og guldkortpriser er udregnet efter 3 europakvalkampe à 185kr. + 1 à 235kr.

    På nedre C. koster en billet til FCN kampen 185kr. Her skal du altså være lidt mere trofast og komme op mod 10 gange på et år før det kan betale sig at købe abonnement til nedre C.

    Jeg har ingen anelse om hvorvidt 135/185kr. til en FCN kamp i løssalg er for meget i forhold til produktet, men jeg ved at med de priser der har været indtil videre på nedre C. i år så bliver det svært for mig at overtale en ven/kollega/nevø om at tage med til enkelte kampe.
    235kr. for en løssalgsbillet til Atalanta kampen imorgen har jeg ihvertfald ikke kunne logge nogen med i parken imorgen.

    Er det sandsynligt at antallet af faste tilskuere kan øges ved at tilbyde kortholdere 1-2 løssalgsbilletter til nedsatte priser til hver hj. kamp, således at de kan tage venner/familie/kolleger med.
    Uanset hvad så er jeg ikke helt sikker på om FCK og Jes Mortensen er klar over hvilke muligheder der ligger i at udnytte kortholdere som "ambassadører". Som platinkortholder får man 4 invitationsbilletter til udvalgte grundspilskampe, det bliver sikkert til kampe mod Vejle, Haderslev og andet. Det er sku da ikke der man mærker suset.
    Klippekortsordning er også nævnt som en god mulighed, stik da platinkortholdere et sådan klippekort. Vi er da om nogen interesseret i at vi bliver flere i parken!

    Jeg er helt på linje med Claus1985 og har det på samme måde med mit platinkort. Det er nemt, jeg gider ikke gå ret meget op i om jeg kunne have sparet X antal kroner ved at købe guldkort. Jeg vil bare have flere i parken!

  25. De følgende 6 brugere er enige:

  26. #29
    Tilmeldingsdato
    Apr 2008
    Indlæg
    1,079

    Re: Er billetpriserne for høje?

    Jeg har personligt gået fra platin til guldkortet da jeg ikke regnede med at vi ville gå i gruppespillet samt at migrænefodbolden ville forsætte....

    Heldigvis er der mindre migræne i denne sæson:D men gruppespillet ligger desværre ikke lige til.
    Vil også nedgradere næste sæson til Nedre C kortet medmindre vi bliver mestre.

  27. #30
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,535

    Re: Er billetpriserne for høje?

    Det skal ganske enkelt være mere attraktivt for alm folk kan komme i Parken uden at blive flået.

    Jeg synes der har været gode tiltag med fx abonnements ordningen hvilket som en anden skriver ovenover er en billig pris pr kamp. Men vi er mange (mig selv inkl) der ikke ved hvor ofte vi kommer i Parken enten pga familie, arbejde eller andet. Jeg tror de færreste vil betale for noget som måske ikke bliver brugt, uagtet at det er til en billig pris.

    Hvad med et klippekort med en kamp pris a x kroner. Det kan fx være at man køber lad os sige 5 hjemmekampe på en sæson for en fair pris, og så kan man selv vælge om det er b, c, eller måske endda familie tribune. 1 klip = 1 SL kamp uanset modstander. Og hvis jeg vil have min søn eller en ven med så kan de bruge et af mine klip. Fast enheds pris, simpelt og nemt for alle at forstå.

    Et sådan klippekort skal kunne købes online, på stadion (ved udgangen hvor folk er tilbøjelige til at købe efter en god kamp + øl) og i billet skuret inden kampen.

    Det ville i hvert fald tiltale mig at jeg til en random kamp kan tage min søn med og til et Derby kan tage en ven med... Og hvem ved om min ven køber er klippekort selv ved udgangen?!!?!?

  28. De følgende 5 brugere er enige:

Side 2 af 6 FørsteFørste 12345 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Den urimeligt høje musik i Parken
    By Jobbeelg in forum De korte linier
    Svar: 13
    Sidste Meddelelse: 01.06.09, 11:51
  2. For høje forventninger til Man. City kampen?
    By rmjdk in forum De korte linier
    Svar: 29
    Sidste Meddelelse: 18.02.09, 17:46
  3. Billetpriserne i Parken er for høje
    By CMCM in forum De korte linier
    Svar: 27
    Sidste Meddelelse: 19.09.06, 13:05
  4. Billetpriserne idag??
    By Grande in forum De korte linier
    Svar: 13
    Sidste Meddelelse: 26.09.04, 19:41

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •