Side 3 af 6 FørsteFørste 123456 SidsteSidste
Viser resultater 31 til 45 af 77

Emner: Er billetpriserne for høje?

  1. #31
    Tilmeldingsdato
    Oct 2011
    Indlæg
    890

    Re: Er billetpriserne for høje?

    Differentierede priser som tidligere. Alle superligakampe 100 kr - dog FCM og BIF 150.

    Eurokval = 100 kr. Gruppespil = 200 kr.

    Så må de regne lidt på og sænke sæsonkortpriserne! Så kommer der flere. Som det kører nu, så går det lige så stille mod bunden!

  2. Den følgende bruger er enig i dette:
    MCN

  3. #32
    UnaX er offline Nil Satis Nisi Optimum!
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    283

    Re: Er billetpriserne for høje?

    Har platinkort fordi det er nemt og jeg ikke skal tænke på at købe billetter til noget, men blot møde op når der er kamp. Det er det rigtige valg for mig og jeg betaler gerne lidt ekstra for at det bare er nemt.

    Jeg så dog gerne der kom flere i Parken, da det er sjovere når stadion er fyldt og det ville ikke røre mig at billetterne er billige for andre. Det rørte mig heller ikke rigtigt at billetpakken var så billig sidste år, når modstanderne var så usexede som det var tilfældet.

    Jeg kan ikke huske hvornår jeg sidst har haft nogen med inde og se fodbold på andet en de fribilletter man får til kampe mod Sønderjyske og FCN i november/december. Det er simpelthen blevet for dyrt for hvad man egentligt får for prisen, hvilket er en skam.
    'Don't forget boys, one Evertonian is worth twenty Liverpudlians.' - Brian Labone
    UnaX's Avatar

  4. #33
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,757

    Re: Er billetpriserne for høje?

    Pga arbejde og familien så er det bare begrænset, hvor ofte jeg kommer i Parken. 5-10 kampe på en sæson er Mai malt hvad jeg kan få presset igennem og det passer mig i øvrigt også ok. Selvom jeg har været væk hele ugen, så tænker jeg at Atalanta bliver 3. kamp i år.... vil invitere et par gode venner og logger ind. Halvdårlige billetter på nedre A - 400 kr stykket. Jeg ved oprigtigt ikke om jeg kommer, det er i hvert fald gået fra “jeg giver en tur i Parken” til, hvis I vil med så køber I jeres egen billet.

  5. #34
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    84

    Re: Er billetpriserne for høje?

    Jeg har altid haft platinkort og jeg har det af samme grunde som de ovenstående.

    - Det er let.

    Når jeg har vurderet at jeg gerne vil bruge de penge, så har jeg ingenlunde ondt i måsen, hvis andre får det billigere. Min beslutning er jo truffet så det ændrer intet for mig.

    Hvis der var fri adgang for medlemmer af fanklubben havde jeg kippet og været glad.

    Jeg betaler gladeligt for nemhed og komfort, så hvis det skulle være "fair" - kunne de jo købe en kampagne hvor biletterne til Atalanta koster 50 kr. og alle os med Platin kan få os en gratis øl/sodavand ved at scanne kortet. Så får vi flere folk ind (måske) og platinfolket har intet at være øv over.

    Men.... er vi sikre på, at et fald i biletpriser ville føre så mange ekstra folk med sig? Uden sammenligning i øvrigt, så kunne FCM ikke fylde et stadion da de gav biletterne væk - er der nogen der ved, hvor stor en stigning der ville komme, i forhold til prisensensitiviteten?
    Hvis prisen blev sat 20% ned ville der så komme 20% flere eller hvordan er det forhold? - Jeg er ikke sikker på, at et prisdyk fra 185 til 150 ville få særligt mange flere med.

    /Jacob

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #35
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,757

    Re: Er billetpriserne for høje?

    Citat Oprindeligt indsendt af Bumme Se meddelelser
    Jeg har altid haft platinkort og jeg har det af samme grunde som de ovenstående.

    - Det er let.

    Når jeg har vurderet at jeg gerne vil bruge de penge, så har jeg ingenlunde ondt i måsen, hvis andre får det billigere. Min beslutning er jo truffet så det ændrer intet for mig.

    Hvis der var fri adgang for medlemmer af fanklubben havde jeg kippet og været glad.

    Jeg betaler gladeligt for nemhed og komfort, så hvis det skulle være "fair" - kunne de jo købe en kampagne hvor biletterne til Atalanta koster 50 kr. og alle os med Platin kan få os en gratis øl/sodavand ved at scanne kortet. Så får vi flere folk ind (måske) og platinfolket har intet at være øv over.

    Men.... er vi sikre på, at et fald i biletpriser ville føre så mange ekstra folk med sig? Uden sammenligning i øvrigt, så kunne FCM ikke fylde et stadion da de gav biletterne væk - er der nogen der ved, hvor stor en stigning der ville komme, i forhold til prisensensitiviteten?
    Hvis prisen blev sat 20% ned ville der så komme 20% flere eller hvordan er det forhold? - Jeg er ikke sikker på, at et prisdyk fra 185 til 150 ville få særligt mange flere med.

    /Jacob
    Mon ikke de har rimelig styr på priselastikken. Spørgsmålet er bare, hvad en en lavere pris vil gære ved oplevelsen og kampene. Spiller et hold bedre med 5k, 10k eller 20k på tribunen. Gør det klubben mere attraktivt for spillere og hvordan kan man måle det i kolde kontanter.

  8. De følgende 2 brugere er enige:

  9. #36
    Tilmeldingsdato
    May 2009
    Indlæg
    364

    Re: Er billetpriserne for høje?

    Et væsentligt problem ved fribilletter eller billetter til stærkt reducerede priser er, at det ikke giver incitament til at betale "normalprisen"...

    På samme måde som med børnetøj, herretøj, møbler m.v. Der er store rabatkampagner 4 gange årligt - hvorfor skulle man så til at købe tøj og møbler uden for udsalgsperioderne...

    Nu er de to produkttyper dog ikke helt ens, men det er svært at give incitament til at betale en "normalpris", når man er blevet vant til billigere...

    Det kan så være man skal til at se på, om der er noget galt med normalprisen, hvis man vil se det i et mere langsigtet perspektiv... som med alle andre cost-benefit-analyser. Lidt som at tisse i bukserne om vinteren... det varmer så dejligt i starten, men bliver så rigtig ubehagelig koldt senere (blot en teori - har vist ikke prøvet det selv ;) ).

    Når det er sagt, er jeg også selv platinkortsholder, alene for nemheds skyld. Jeg misser vel en 5 kampe om året, i hvert fald, så tror ikke det er en økonomisk fordel for mig - men alene er det bare hamrende let og bekvemt... ville ikke selv få ondt af at nogen få billigere billetter, så stadion kan fyldes, når holdet har brug for det. Men set fra PSE's mere langsigtige perspektiv, kan det være de har ovenstående in mente... (?)

  10. #37
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,397

    Re: Er billetpriserne for høje?

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Mon ikke de har rimelig styr på priselastikken. Spørgsmålet er bare, hvad en en lavere pris vil gære ved oplevelsen og kampene. Spiller et hold bedre med 5k, 10k eller 20k på tribunen. Gør det klubben mere attraktivt for spillere og hvordan kan man måle det i kolde kontanter.
    Men spørgsmålet er så, om en lavere pris helt automatisk giver et bestemt antal ekstra tilskuere. Én ting er sikker: Det giver ikke færre. Men formodningen om at en 50'er lavere pris giver mange flere tilskuere, alt andet lige, er ikke andet end bare en formodning. Læs evt. en diskussion her i halen på et tweet af Jes Mortensen:

    https://twitter.com/JesMortensen/sta...99538839658497

    – uden at han åbner så meget for motorhjelmen, bekræfter han mistanken ret tydeligt: Hvis billigere billetter var et trylleslag til så mange flere tilskuere hver gang, at det sagtens kunne løbe rundt, ville man gennemføre det, men det giver bare ikke det planlagte hop på 5, 10 eller 20k.

  11. De følgende 6 brugere er enige:

  12. #38
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    1,097

    Re: Er billetpriserne for høje?

    Det største problem er at der kun tænkes i kortsigtede løsninger, så man afskære sig selv fra at tænke i løsninger som ikke er en direkte veksling til de ekstra 5-10K tilskuere. Vi har brug for at det ses som en investering, så man acceptere et tab i de første år, for at sikre et stærkere fundament til fremtiden.

    Priserne skal der helt sikkert skrues på, så man øger muligheden for at flere Københavnere overhovedet har økonomisk mulighed for at møde op til at starte med. Især børnefamilierne skal være et mål her, så der kan startes familietraditioner for at komme på stadion og at tilhørsforholdet går i arv. Endvidere skal sæsonkort ikke sælges med et budskab om at kunne opnå besparelser, såfremt man alligevel vil komme til alle kampe, da det låser flexibiliteten i forhold til prissætningen af øvrige billetter og altså fjerner muligheden for at booste fremmødet til enkelte kampe, ved kampagner med ekstraordinært billig entre, eller gratis for den sags skyld. Sæsonkort skal sælges med budskabet om at du betaler for:
    - En ydelse som gør det nemt og bekvemt, fordi du ikke skal foretage dig noget for at købe adgang fra gang til gang.
    - En plads forrest i billetkøen til kampe med chance for udsolgt.
    - En fast plads (på nogle tribuner), så du er sikker på at se kampene med dem du plejer.
    Kort sagt betaler du for reservationen ved siden af billetten.

    Wifi og de muligheder det giver for bedre/hurtigere service i boderne var en god start, som skal følges op af en udvikling af selve sortimentet, med dertilhørende effektivisering. Her kan man passende kigge imod USA, som er rigtig gode på det område.

    Kampfastlæggelse. Her skal der virkelig sættes ind, da det ganske enkelt er for svært at planlægge arbejdstid og familietid, så det passer med at kunne komme til kampene. For det første fastlægges kampene for sent/for korte perioder af gangen, men det er i den grad også et problem at kampene er spredt ud over så mange forskellige potentielle kamptidspunkter. Jeg er med på at tv pengene udgør en kæmpe del af klubbernes budgetter, men spørgsmålet er hvor længe tv udbyderne bevarer interessen, hvis produktet udvandes og tilskuerne forsvinder fra stadion. Det dræber trods alt meget af indtrykket seerne får, når kampene er stemningsforladte og får den der “træningskamp” følelse. Det kan ende med at koste seere, når man samtidig kan udbyde kampe fra større ligaer med fyldte stadions. Dertil kommer sponsorindtægter, som risikere at falde, hvis opmærksomheden omkring kampene falder yderligere. Omvendt kan der være mange penge at hente her, hvis det lykkes at få flere på stadion og opretholde interessen for kampene på tv. På den baggrund tænker jeg at kampene bør ligge således:
    1 kamp lørdag 17.00
    4 kampe søndag 14.00
    1 kamp søndag 16.00
    1 kamp søndag 18.00
    For at få alle med på aftalen og hjælper bundklubberne økonomisk, skulle tv pengene fordeles helt lige blandt alle hold i ligaen. Så er det muligvis også lettere for de hold at acceptere at deres indbyrdes kampe ikke sendes live for sig selv, men samtidig med andre kampe i stedet.

    Der skal gøres mere udenfor stadion. Her tænker jeg bedre faciliteter i forhold til at have mere liv og socialt på stadion området i timerne før kampene. Bord-bænke, billig udskænkning, mad osv.. Men også i forhold til fortællingen om klubben, klubbens identitet, som skal nå ud til Københavnerne ved hjælp af et push i medierne, mere synlighed i gadebilledet, arrangementer udenfor kampdage såvel som på kampdage, fysisk tilstedeværelse/synlighed på skoler og i fodboldklubberne i København, med et udtryk og en historie, med et image man kan identificere sig med. Rykke klub og spillere tættere på sine fans og potentielle fans, så man er lidt mindre arrogant og nøjes med at være overlegne, så man ikke i samme grad fremmedgøre dem som ikke allerede har set lyset i Byens Hold.

    Alt i alt kommer det til at koste på indtægts siden i nogle år, men jeg er overbevist om at det samlet vil sikre fremtidens opadgående kurve, på både tilskuertal og indtægter.
    Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe.

  13. De følgende 8 brugere er enige:

  14. #39
    Tilmeldingsdato
    Mar 2005
    Indlæg
    352

    Re: Er billetpriserne for høje?

    400 kr. for en plads på Nedre A til aftenens kamp. Det er fundet for de penge! Eller noget... :P

    FCK.jpg
    .
    Kom til Brøndby med de rige
    "Vi vil ikke have flere bistandsklienter.
    Kom med millionærerne."

    Kjeld Rasmussen, borgmester i Brøndby.

  15. De følgende 2 brugere er enige:

  16. #40
    Tilmeldingsdato
    Sep 2010
    Indlæg
    416

    Re: Er billetpriserne for høje?

    Billetpriserne er alt for høje. Men det, der irriterer mig mest, er, at det er så uigennemskueligt, hvordan priserne er sat sammen. I år har det været dyrere at se kvalkampene mod Kups og Stjarnan, end det var at se tre gruppespilskampe sidste år. Når det svinger så meget fra år til år, bliver det nærmest umuligt at træffe et valg udfra økonomi. Er virkelig træt af at spille sæsonkortroulette hvert år.
    Sæsonkort med overskuelige fordele tak.

  17. Den følgende bruger er enig i dette:
    FMC

  18. #41
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,224

    Re: Er billetpriserne for høje?

    Sæsonkort med overskuelige fordele tak.
    For mig er sæsonkortfordelene meget overskuelige. Mit guldkort giver mig en fast plads til alle kampe og fortrinsret til de gruppespilskampe, jeg måtte købe undervejs. Oveni dette kan jeg nemt give mit kort videre til andre, hvis jeg selv er forhindret. Det dækker mit behov 100% og andre fordele som rabat i boderne etc. er bare frøns.

    Jeg synes ikke, det er dyrt, og for min skyld måtte de gerne forære de dårligere pladser væk til børn, studerende, kontanthjælpmodtagere og pensionister, uden at jeg overhovedet ville overveje, om jeg blev snydt.
    /Giggs

    København er en grim by med grimme mennesker og klamme dialekter. Lige fra Østerbro til Lyngby. Det eneste sted i København jeg har oplevet flinke mennesker er i Næstved.

  19. De følgende 6 brugere er enige:

  20. #42
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Er billetpriserne for høje?

    Citat Oprindeligt indsendt af giggs Se meddelelser
    For mig er sæsonkortfordelene meget overskuelige. Mit guldkort giver mig en fast plads til alle kampe og fortrinsret til de gruppespilskampe, jeg måtte købe undervejs. Oveni dette kan jeg nemt give mit kort videre til andre, hvis jeg selv er forhindret. Det dækker mit behov 100% og andre fordele som rabat i boderne etc. er bare frøns.

    Jeg synes ikke, det er dyrt, og for min skyld måtte de gerne forære de dårligere pladser væk til børn, studerende, kontanthjælpmodtagere og pensionister, uden at jeg overhovedet ville overveje, om jeg blev snydt.
    Totalt enig med det her indlæg. Og jeg har endda platin. Som fodboldfan er jeg fandme en god kunde, for selv hvis vi misser EL, så føler jeg mig ikke ssnydt.

  21. De følgende 4 brugere er enige:

  22. #43
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,757

    Re: Er billetpriserne for høje?

    Citat Oprindeligt indsendt af TheMustangMan Se meddelelser
    400 kr. for en plads på Nedre A til aftenens kamp. Det er fundet for de penge! Eller noget... :P

    FCK.jpg
    Jeg kommer ikke i Parken i aften. I går arrangerede jeg børnepasning og vennerne var klar - 400 kr for en billet på A9 er bare langt fra hvad jeg vil give. Oprigtigt så synes jeg 200 kr ville være passende og jeg ville sikkert strække mig længere - men elastikken sprang (i øvrigt for alle 3). Sidste år gav jeg nogle ture i Parken og der synes jeg det var for dyrt, nu dropper jeg det helt. Per person:

    Billet 400
    Børnepasning 250
    Øl/snack i Parken 150
    Øl efter kampen 150
    Transport 50

    Altså 750-1000 kr for en fodboldkamp. Det er det ikke værd - det er virkelig bittert, men priserne er stukket fra min villighed.

  23. #44
    KK er offline Topstyret stemmekvæg
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    420

    Re: Er billetpriserne for høje?

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser

    Billet 400
    Børnepasning 250
    Øl/snack i Parken 150
    Øl efter kampen 150
    Transport 50

    Altså 1000 kr for en fodboldkamp. Det er det ikke værd - det er virkelig bittert, men priserne er stukket fra min villighed.
    Med det dér regnestykke ville en billetpris på 200 stadig give dig en kamp-pris på 800. Jeg ville i denne situation omvendt sige, at om det er 800 kr eller 1000 kr er faktisk ikke af den store betydning. Men det bliver også en lidt speciel diskussion, når du lægger 600 kr's fuldstændigt arbitrære omkostninger ind i regnestykket.


  24. #45
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,757

    Re: Er billetpriserne for høje?

    Citat Oprindeligt indsendt af KK Se meddelelser
    Med det dér regnestykke ville en billetpris på 200 stadig give dig en kamp-pris på 800. Jeg ville i denne situation omvendt sige, at om det er 800 kr eller 1000 kr er faktisk ikke af den store betydning. Men det bliver også en lidt speciel diskussion, når du lægger 600 kr's fuldstændigt arbitrære omkostninger ind i regnestykket.
    Det er vel ikke unaturligt at tage alle faktorer med, når man beslutter sig. Jeg kan også købe en billig flybillet til New York i morgen.... hvis det er ligegyldigt om det koster 800 eller 1000, så er det også ligegyldigt om det koster 1000 eller 1200.

    Jeg er bare ærlig - det er ikke det værd for mig. Det skyldes udelukkende billetprisen - jeg kan cykle i Parken, nøjes med en enkelt øl, men at stå drivvåd i 2 timer og spytte i en enkelt fadøl er så heller ikke 450 kr værd i mit verdensbillede.

    Sidste år var jeg i Parken en 5-6 gange. Fik billetter en gang her, en ven gav en tur og jeg gav en tur to gange. Sidst men ikke mindst tog jeg et par gange afsted alene og en enkelt gang med hele familien. I år er det blevet til 3 kampe - så egentlig en god start, men egentlig synes jeg det er for dyrt og i dag får det så konsekvensen. Det betyder også, at jeg rent faktisk overvejer at droppe Parken. Jeg gider egentlig ikke “bare” at komme for at se Stjarnen eller Hobro og så glippe Atalanta pga prisen.

    Der bliver solgt fint med billetter, så man kan helt sikkert godt undvære mig i Parken - jeg beskriver bare grunden til at jeg ikke kommer.

  25. Den følgende bruger er enig i dette:
    MCN

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Den urimeligt høje musik i Parken
    By Jobbeelg in forum De korte linier
    Svar: 13
    Sidste Meddelelse: 01.06.09, 11:51
  2. For høje forventninger til Man. City kampen?
    By rmjdk in forum De korte linier
    Svar: 29
    Sidste Meddelelse: 18.02.09, 17:46
  3. Billetpriserne i Parken er for høje
    By CMCM in forum De korte linier
    Svar: 27
    Sidste Meddelelse: 19.09.06, 13:05
  4. Billetpriserne idag??
    By Grande in forum De korte linier
    Svar: 13
    Sidste Meddelelse: 26.09.04, 19:41

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •