Side 4 af 6 FørsteFørste 123456 SidsteSidste
Viser resultater 46 til 60 af 77

Emner: Er billetpriserne for høje?

  1. #46
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Er billetpriserne for høje?

    Uafhængigt af min mening omkring billetpriser - så havde det været alle pengene værd i går.

  2. De følgende 6 brugere er enige:

  3. #47
    Tilmeldingsdato
    Apr 2008
    Indlæg
    1,079

    Re: Er billetpriserne for høje?

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Uafhængigt af min mening omkring billetpriser - så havde det været alle pengene værd i går.
    Bliver spændende at se hvilken pulje vi kommer i, i dag. Får vi en seværdig pulje med storhold og forventninger om 0 point (til dyre penge) eller en latterlig usexet pulje med krav om at vi spiller europæisk efter jul (til små penge)

  4. De følgende 2 brugere er enige:

  5. #48
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    836

    Re: Er billetpriserne for høje?

    Det som er ærgerligt er, at en kamp som igår må være toppen af, hvad der kan præsteres i forhold til at få flere folk til som fans. 100-150kr for en voksen, 50-80kr for et barn, så MÅ man altså stadig lave penge på det, hvis boderne også fungerer, så der sælges en ekstra øl eller hotdog. Det er jo ikke tilskuere som mig, der skal lokkes ind, jeg kommer når jeg kan, kommer ikke, når jeg ikke kan. Til gengæld, så får prisniveauet mig ikke til NOGENSINDE lige at høre en ven i tilskuerperiferien, om han og hans unger lige vil med til bold. Det gør jeg kun, når jeg har en stribe fribilletter. I øvrigt vildt nok, som stadion så udsolgt ud på billetsiden, og så er der halvt fyldt:)

    Som andre har skrevet: Det er børnene og de unge der skal fanges ind, ikke de gamle tosser med allerede etablerede favorithold og vaner. Selv ikke specielt fodboldinteresserede unger kan hoppe til Tsunami:)

  6. De følgende 3 brugere er enige:

  7. #49
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    419

    Re: Er billetpriserne for høje?

    Så på nettet at en almindelig Malmø fan skal give 5000kr for et sæsonkort og betale 500kr der udover for en europæisk kamp som den mod FCM .. ved godt det er svenske kr. Men alligevel noget over FCK s prislap..

  8. #50
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,753

    Re: Er billetpriserne for høje?

    Citat Oprindeligt indsendt af øvreC Se meddelelser
    Så på nettet at en almindelig Malmø fan skal give 5000kr for et sæsonkort og betale 500kr der udover for en europæisk kamp som den mod FCM .. ved godt det er svenske kr. Men alligevel noget over FCK s prislap..
    Selvom det er ganske rigtigt, at man kan købe MFF-sæsonkort til mere end 5.000, bør det nævnes at man også kan give 1.995 svenske for voksen-ståpladser bag målet.



    Alle vilkår her.

  9. #51
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    419

    Re: Er billetpriserne for høje?

    Når jo men du ka jo også købe et sæsonkort til bag målet i parken til 995 ...igen ca halvdelen

    Og hvis deres priser er uden europæiske kampe imodsætning til FCK’s platin så er det rigtig stor forskel

  10. Den følgende bruger er enig i dette:

  11. #52
    Tilmeldingsdato
    Nov 2005
    Indlæg
    1,423

    Re: Er billetpriserne for høje?

    Citat Oprindeligt indsendt af øvreC Se meddelelser
    Når jo men du ka jo også købe et sæsonkort til bag målet i parken til 995 ...igen ca halvdelen

    Og hvis deres priser er uden europæiske kampe imodsætning til FCK’s platin så er det rigtig stor forskel
    Er det dig, Jes?.. :)

  12. #53
    Tilmeldingsdato
    Nov 2005
    Indlæg
    1,423

    Re: Er billetpriserne for høje?

    https://www.fck.dk/nyhed/forsalg-til...ere-er-startet

    Prisen for en EL-gruppespilspakke sidste sæson var kr. 350. Denne rimelige pris skyldtes de lidt usexede modstandere.

    Denne gang er modstanderne lidt mere kendte. Men forhåbentligt prissætter man en pakke til max. kr. 500, så vi kan få flere tilskuere i Parken til de efterhånden berømte europæiske aftener.

  13. De følgende 4 brugere er enige:

  14. #54
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    419

    Re: Er billetpriserne for høje?

    Citat Oprindeligt indsendt af Ståle Se meddelelser
    Er det dig, Jes?.. :)
    Nej dog ik... :-) prøvede bare og sammenligne ...

    Synes egentligt selv at prisniveau i parken er nogenlunde ok på sæsonkort og europæisk... de eneste priser jeg ikke forstår er løssalg til en almindelig superligakamp mod et bundhold til de 185... det er sgu for dyrt til st lokke folk ind..

  15. De følgende 4 brugere er enige:

  16. #55
    Tilmeldingsdato
    Nov 2012
    Indlæg
    178

    Re: Er billetpriserne for høje?

    Vi forventer at melde ud vedr. Priser for EL gruppespillet mandag. Der er blevet lyttet til både SLO team, og fans generelt. God kamp i morgen til alle, og endnu engang tak for sidst!
    På vegne af SLO-teamet i F.C. København


  17. #56
    Tilmeldingsdato
    Nov 2005
    Indlæg
    1,423

    Re: Er billetpriserne for høje?

    Citat Oprindeligt indsendt af SLO-teamet Se meddelelser
    Vi forventer at melde ud vedr. Priser for EL gruppespillet mandag. Der er blevet lyttet til både SLO team, og fans generelt. God kamp i morgen til alle, og endnu engang tak for sidst!
    Tak for info. Det lyder rigtigt godt.

    Venter spændt på udmeldingen mandag. Er selv platinkortholder, så kampene er inkluderet i kortet. Overvejer at invitere familie med, så håber ikke det vil rive alt for hårdt i muldvarpen..

  18. #57
    zebos er offline can't put this day back
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,837

    Re: Er billetpriserne for høje?

    Ja, billetpriserne er for høje, men det er i det hele taget et kæmpe problem at man ikke har formået at få et højere tilskuergennemsnit til FCK's kampe. Det er desværre et problem, der har stået på i mange år og det virker efterhånden ret inkompetent, at de ansvarlige ikke har formået at ændre på det, specielt når man kigger nærmere på potentialet:

    * Vi bor i Nordens næststørste by med over 1,3 millioner mennesker:
    https://da.wikipedia.org/wiki/Nordens_største_byer
    * Stockholm har ca. 1,5 millioner mennsker og 3 store fodboldklubber (AIK, Hammarby og Djurgården) i den bedste række (+ Brommapojkarna, som en lille ekstra klub).
    * De 3 store Stockholm klubber havde alle et højere tilskuergennemsnit i 2016 end noget dansk hold og dermed også os. Dvs. ca. 1/2 million i opland til hver, hvis fordelingen er helt lige.
    http://sport.tv2.dk/fodbold/2016-11-...er-til-fodbold
    * FCK deler (desværre) de 1,3 millioner med Brøndby og de giver i hvertfald et opland på 650.000 københavnere og nok også en del flere, da jeg tror (uden at være farvet) at der generelt er lidt flere med forkærlighed for byens hold. Dette er altså et umiddelbart større opland end de store Stockholm-klubber, hvis jeg da ikke regner helt galt. :-)

    Med ovenstående in mente er det ikke imponerende med kun 18.398 (https://www.fck.dk/kamp/30-08-18/fc-...vn-atalanta-bc) mod Atalanta og i det hele taget er det bare ringe, at man ikke har formået at tiltrække flere tilskuere. Målet bør sættes til +30 til hver kamp, også i Superligaen. Jo, de højere billetpriser æder på tilskuergennemsnittet, men det er der også andre ting der gør. Under alle omstændigheder bør det være en topprioritet at få flere tilskuere i Parken. Det bør faktisk være det allervigtigste udover holdet.

    Der er to tungtvejende grunde til at jeg har sæsonkort:
    * At det er nemt
    * At jeg har min egen faste plads hver gang
    Begge dele betaler jeg gerne ekstra for.

    Jeg vil dermed gerne have at andre får mulighed for at komme billigere til kamp i Parken, da det simpelthen giver bedre stemning og dermed en sjovere oplevelse. På sigt skaber det helt sikkert også flere fans, hvis der er fuld smæk på stemningen hver eneste gang. Dette skal være et mål i sig selv. Vi skal have København op på den store klinge rent tilskuermæssigt.
    Sidst redigeret af zebos : 04.09.18 kl. 08:42
    At the first world's fair, the 1851 Crystal Palace Exhibition in London, trinkets abounded, everything from handbills to small cards, all emblazoned with the image of the Crystal Palace.

  19. De følgende 4 brugere er enige:

  20. #58
    Tilmeldingsdato
    Oct 2016
    Indlæg
    1,183

    Re: Er billetpriserne for høje?

    Citat Oprindeligt indsendt af zebos Se meddelelser
    Ja, billetpriserne er for høje, men det er i det hele taget et kæmpe problem at man ikke har formået at få et højere tilskuergennemsnit til FCK's kampe. Det er desværre et problem, der har stået på i mange år og det virker efterhånden ret inkompetent, at de ansvarlige ikke har formået at ændre på det, specielt når man kigger nærmere på potentialet:

    * Vi bor i Nordens næststørste by med over 1,3 millioner mennesker:
    https://da.wikipedia.org/wiki/Nordens_største_byer
    * Stockholm har ca. 1,5 millioner mennsker og 3 store fodboldklubber (AIK, Hammarby og Djurgården) i den bedste række (+ Brommapojkarna, som en lille ekstra klub).
    * De 3 store Stockholm klubber havde alle et højere tilskuergennemsnit i 2016 end noget dansk hold og dermed også os. Dvs. ca. 1/2 million til hver, hvis fordelingen er helt lige.
    http://sport.tv2.dk/fodbold/2016-11-...er-til-fodbold
    * FCK deler (desværre) de 1,3 millioner med Brøndby og de giver i hvertfald et opland på 650.000 københavnere og nok også en del flere, da jeg tror (uden at være farvet) at der generelt er lidt flere med forkærlighed for byens hold. Dette er altså et umiddelbart større opland end de store Stockholm-klubber, hvis jeg da ikke regner helt galt. :-)
    Men holder sammenligningen med Sverige? Det er et land med dobbelt så mange indbyggere som Danmark.

    Hvis vi kigger på de tilskuertal i andre lande mindre end Sverige, har Røde Stjerne et snit på 11000, CSKA Sofia 5000, HJK Helsinki 5000, Dinamo Zagreb 5000, RB Salzburg 8000, Austria Wien 7000 (Rapid har godt nok 19000).

    Og så har FCK næsten samme tal som AIK og Djurgården. Det virker mere som om, at Hammarby er en kæmpe outlier.

    Selvfølgelig burde der være flere folk i Parken. Og priserne har sikkert noget med det at gøre. Og en klub af FCKs størrelse burde trække et større snit. Men er situationen virkelig så slem, som den gøres til?

  21. Den følgende bruger er enig i dette:
    Orb

  22. #59
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,535

    Re: Er billetpriserne for høje?

    Tror også meget hænger sammen med at stemningen bare ikke kommer helt op at ringe når der så sjældent er nogle ude fans til at give modspil. Jeg ville i hvert fald synes det var væsentligt sjovere at gå til bold hvis der var bedre stemning overalt på stadion. Men vi kan jo ikke klandre Fcn fans for at vi har faldende tilskuertal...

    Det bliver en svær nød at knække. Vi har jo i de gode dage med Don Ø formået at holde pæne (omend kunstigt høje snit) så kan vi vel igen - spørgsmålet er bare om de folk vi skal ud og ramme er mætte af al den fodbold? Alene idag er der fem kampe på fem forskellige tidspunkter i SL. Altså uafbrudt fodbold fra kl 12 til sidste kamp slutter kl 22. Dertil 3x PRL, 4x La Liga og 7x Serie A.

    Det var tider dengang kampene ikke var spredt så meget ud......

  23. #60
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    499

    Re: Er billetpriserne for høje?

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    Tror også meget hænger sammen med at stemningen bare ikke kommer helt op at ringe når der så sjældent er nogle ude fans til at give modspil. Jeg ville i hvert fald synes det var væsentligt sjovere at gå til bold hvis der var bedre stemning overalt på stadion. Men vi kan jo ikke klandre Fcn fans for at vi har faldende tilskuertal...

    Det bliver en svær nød at knække. Vi har jo i de gode dage med Don Ø formået at holde pæne (omend kunstigt høje snit) så kan vi vel igen - spørgsmålet er bare om de folk vi skal ud og ramme er mætte af al den fodbold? Alene idag er der fem kampe på fem forskellige tidspunkter i SL. Altså uafbrudt fodbold fra kl 12 til sidste kamp slutter kl 22. Dertil 3x PRL, 4x La Liga og 7x Serie A.

    Det var tider dengang kampene ikke var spredt så meget ud......
    Det er vel nærmest også kun i Danmark at tvkanalerne partout vælger at vise alle kampene?
    I Sverige og Norge, spiller de mange af kampene på samme tid, i Tyskland og England ligeså - så jeg forstår virkelig ikke at alle kampe absolut skal vises.
    Jeg kan forstå, at man viser FC.København og Brøndbys kampe, da der er klart flest fans til disse to klubber, men forstår virkelig ikke at tvselskaberne gider vise en kamp ala Hobro-Sønderjydske, Randers-Vejle eller lign. på andet end ViaPlay, send dog en kamp kl 13.30, tre kampe kl 16 og så en enkelt kl 18.30 som i England, så hvis man virkelig vil se sit hold spille, så må man tage på station.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Den urimeligt høje musik i Parken
    By Jobbeelg in forum De korte linier
    Svar: 13
    Sidste Meddelelse: 01.06.09, 11:51
  2. For høje forventninger til Man. City kampen?
    By rmjdk in forum De korte linier
    Svar: 29
    Sidste Meddelelse: 18.02.09, 17:46
  3. Billetpriserne i Parken er for høje
    By CMCM in forum De korte linier
    Svar: 27
    Sidste Meddelelse: 19.09.06, 13:05
  4. Billetpriserne idag??
    By Grande in forum De korte linier
    Svar: 13
    Sidste Meddelelse: 26.09.04, 19:41

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •