Side 1 af 6 1234 ... SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 77

Emner: Er billetpriserne for høje?

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Mar 2016
    Indlæg
    11

    Er billetpriserne for høje?

    Nu ved jeg ikke hvor mange af jer der er aktive på Twitter, men en af de mest omdiskuterede emner er at billetpriserne i Parken er blevet alt for høje. Personligt synes jeg er det fuldkommen sindssygt at man skal betale 185 for at se FCK-Vejle på langsiden, da det slet ikke er det værd og til en kamp som Atalanta ville jeg langt hellere have lavere billetpriser og flere i Parken, da det ville kunne booste spillernes præstationer. Jeg vil egentlig bare gerne høre fleres tanker og idéer angående det her emne.

  2. Den følgende bruger er enig i dette:
    MCN

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    143

    Re: Er billetpriserne for høje?

    Ja, det er i hvert fald en af de absolut primære årsager til, at mange fravælger en tur i Parken.
    Jeg kender ret mange efterhånden, som nærmest har en fod inde på stadion, men ligeså snart de ser prisen, vender de om.

  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Jul 2014
    Indlæg
    1,187

    Re: Er billetpriserne for høje?

    Jeg er fuldstændig enig. Endvidere direkte provokerer det mig med den seneste video fra FCK TV, hvor spillere og trænere fortæller om, hvor meget de har BRUG for fansene for at gå videre i Europa, og at det er en FÆLLES indsats. Mm, ja okay. Der er bare den kæmpe forskel, at spillere og træner får en rigtig fed hyre for deres del af indsatsen, mens vi fans skal smide et - i forhold til underholdningsproduktet - højt beløb for at "hjælpe" holdet til sejr, for nu at blive i FCKs egen retorik.

    Jeg ved ikke, om lavere billetpriser ville få mange flere i Parken sådan generelt - det ville det helt sikkert mod Atalanta, men altså generelt. Men at have så høje billetpriser, og så forsvare det med, at der nu både er gratis wi-fi og kyllingesandwich i boden, får fandme ikke antallet af tilskuere til at stige!

  5. De følgende 3 brugere er enige:

  6. #4
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Er billetpriserne for høje?

    Citat Oprindeligt indsendt af Maxcph Se meddelelser
    Nu ved jeg ikke hvor mange af jer der er aktive på Twitter, men en af de mest omdiskuterede emner er at billetpriserne i Parken er blevet alt for høje. Personligt synes jeg er det fuldkommen sindssygt at man skal betale 185 for at se FCK-Vejle på langsiden, da det slet ikke er det værd og til en kamp som Atalanta ville jeg langt hellere have lavere billetpriser og flere i Parken, da det ville kunne booste spillernes præstationer. Jeg vil egentlig bare gerne høre fleres tanker og idéer angående det her emne.
    Jeg er meget enig. Men samtidig tænker jeg også, at det simpelthen må være noget man har gennemanalyseret ude fra både et finansielt, et praktisk og et image/brandingmæssigt synspunkt. Der er jo ingen tvivl om, at klubben (ligesom de fleste andre klubber) er ganske kyniske og selvfølgelig vælger den model, der økonomisk giver bedst mening. Desuden er det formentlig en forholdsvis kompleks sag, for selvom lavere priser vil give flere tilskuere og mere salg i boderne, så vil det sikkert også øge udgifterne f.eks. hvis et ekstra tribuneafsnit skal åbnes, ligesom der også ligger noget brandingmæssigt i, at billetterne ikke må sælges som en discountvare. F.eks. har man nok en ide om, at man som landets største og bedste klub og skal være dyrest, da vi jo har den bedste og fineste vare.....

    Personligt synes jeg, at man bør sælge årskort meget billigere og på den måde hive 10.000+ tilskuere alene på det til hver kamp. Måske kan man lade sig inspirere af Tyskland, hvor der vist er billige sæsonkort. Enkelt billetter købt på stadion til almindelige ligakampe bør også ligge i et prisleje, hvor man ikke er dyrere end f.eks. biografbilletter. For selvfølgelig vælger Hr og Fru DK ikke en fodboldkamp en blæsende søndag i november, hvis prisen er 60 kr højere pr. billet end i biffen.

    Der er sikkert mange flere gode (bedre) forslag end disse. F.eks. havde Fanradioen klippekort oppe og vende.

  7. De følgende 11 brugere er enige:

  8. #5
    Tilmeldingsdato
    Mar 2013
    Indlæg
    496

    Re: Er billetpriserne for høje?

    Citat Oprindeligt indsendt af Lokomotiv Luxus Se meddelelser
    Jeg er fuldstændig enig. Endvidere direkte provokerer det mig med den seneste video fra FCK TV, hvor spillere og trænere fortæller om, hvor meget de har BRUG for fansene for at gå videre i Europa, og at det er en FÆLLES indsats. Mm, ja okay. Der er bare den kæmpe forskel, at spillere og træner får en rigtig fed hyre for deres del af indsatsen, mens vi fans skal smide et - i forhold til underholdningsproduktet - højt beløb for at "hjælpe" holdet til sejr, for nu at blive i FCKs egen retorik.

    Jeg ved ikke, om lavere billetpriser ville få mange flere i Parken sådan generelt - det ville det helt sikkert mod Atalanta, men altså generelt. Men at have så høje billetpriser, og så forsvare det med, at der nu både er gratis wi-fi og kyllingesandwich i boden, får fandme ikke antallet af tilskuere til at stige!
    Hallo! Her på siden, kritiserer vi ikke dagens ret!

    men nej, kan man ikke lave et system Ala det gamle Championship manager? Hvor priserne variere alt efter hvem vi møder. 185 for BIF, en fiffer for Vejle.

  9. #6
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,842

    Re: Er billetpriserne for høje?

    Jeg køber ikke brand argumentet, det er købt til lejligheden. Man kan komme ind og se klubber som Bayern i ‘Sligaen for ca. 100kr, og deres brand lider ikke nød. De ses i Tyskland stadigvæk på samme måde som FCK i Danmark.

  10. De følgende 3 brugere er enige:

  11. #7
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,863

    Re: Er billetpriserne for høje?

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg er meget enig. Men samtidig tænker jeg også, at det simpelthen må være noget man har gennemanalyseret ude fra både et finansielt, et praktisk og et image/brandingmæssigt synspunkt. Der er jo ingen tvivl om, at klubben (ligesom de fleste andre klubber) er ganske kyniske og selvfølgelig vælger den model, der økonomisk giver bedst mening. Desuden er det formentlig en forholdsvis kompleks sag, for selvom lavere priser vil give flere tilskuere og mere salg i boderne, så vil det sikkert også øge udgifterne f.eks. hvis et ekstra tribuneafsnit skal åbnes, ligesom der også ligger noget brandingmæssigt i, at billetterne ikke må sælges som en discountvare. F.eks. har man nok en ide om, at man som landets største og bedste klub og skal være dyrest, da vi jo har den bedste og fineste vare.....

    Personligt synes jeg, at man bør sælge årskort meget billigere og på den måde hive 10.000+ tilskuere alene på det til hver kamp. Måske kan man lade sig inspirere af Tyskland, hvor der vist er billige sæsonkort. Enkelt billetter købt på stadion til almindelige ligakampe bør også ligge i et prisleje, hvor man ikke er dyrere end f.eks. biografbilletter. For selvfølgelig vælger Hr og Fru DK ikke en fodboldkamp en blæsende søndag i november, hvis prisen er 60 kr højere pr. billet end i biffen.

    Der er sikkert mange flere gode (bedre) forslag end disse. F.eks. havde Fanradioen klippekort oppe og vende.
    Et eller andet skal der ihvertfald ske. For med de tilskuertal, kan man jo lige så godt snart afvikle kampene på Østerbro stadion. Så vil det da syne af noget i det mindste. Sløjt er det ihvertfald, at hovedstadens hold dårligt kan fylde en tredjedel af stadion. Selv familietribunen som ofte har været fyldt godt op, synes at have udfordringer med at fylde sæderne ud.

  12. #8
    Tilmeldingsdato
    Mar 2016
    Indlæg
    11

    Re: Er billetpriserne for høje?

    Citat Oprindeligt indsendt af Lokomotiv Luxus Se meddelelser
    Jeg er fuldstændig enig. Endvidere direkte provokerer det mig med den seneste video fra FCK TV, hvor spillere og trænere fortæller om, hvor meget de har BRUG for fansene for at gå videre i Europa, og at det er en FÆLLES indsats.
    Det er jeg så enig i! Hvis de selv gerne vil have at vi fans kommer og de mener vi er så vigtige for holdets indsats, så sænk dog den pris. Jeg så Jes skrive at der formentlig kommer samme antal mennesker som til andre Playoff-kampe, men hvorfor sigter man ikke højere? Hvorfor vil man hellere have et næsten udsolgt Parken, hvor man tjener lidt mere, end et udsolgt Parken. Jeg forstår det simpelthen ikke. Hvis klubben vil køre på os fans og prøve at bruge så meget patos på at lokke os ind, så gør det attraktivt for os ved at vi ikke skal bruge en formue på billetter, mad og drikke.

  13. Den følgende bruger er enig i dette:

  14. #9
    Tilmeldingsdato
    Mar 2016
    Indlæg
    11

    Re: Er billetpriserne for høje?

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg er meget enig. Men samtidig tænker jeg også, at det simpelthen må være noget man har gennemanalyseret ude fra både et finansielt, et praktisk og et image/brandingmæssigt synspunkt.
    Enig i at de analyseret det ud fra et praktisk og finansielt synspunkt, men branding - den køber jeg ikke. Hvis man vil vise at man er Danmarks største klub, så jer en langt større branding værdi i at have flere på stadion end dyre priser. Jeg mener det her desværre er udelukkende økonomisk, hvilket ærger mig pisse meget.
    Biletter til en La-Liga kamp i Spanien, hvilket er en bedre oplevelse på alle punkter end fodbold i Parken er, kan jo koste helt ned til 50 kr. mens at det billigste vi får herhjemme for en kold og kedelig vinter kamp mod Horsens er 135 kr.

    Tænk at man kan erhverve et sæsonkort til Camp Nou for under 700 kr.!

  15. De følgende 5 brugere er enige:

  16. #10
    Tilmeldingsdato
    Apr 2008
    Indlæg
    1,079

    Re: Er billetpriserne for høje?

    Synes også at billetpriserne generelt er for høje. Både på sæsonkortene og billetterne til superligaen.
    Jeg er med på at de har en del udgifter i det daglige og på kampdagene men mon ikke de har sat priserne udfra at der kommer 10-12.000 i snit og derfor de høje priser???

    Jeg kiggede lige på Dortmunds billetpriser og til deres kamp mod Eintracht Frankfurt koster billetterne fra 17,40 euro (129,711733 Danske kroner) til 81,30 euro (606,066892 Danske kroner).
    https://www.eventimsports.de/ols/bvb...ue/event/96264

    Jeg synes at eurokval kampene burde være gratis eller koste 50 kr så der kommer en masse mennesker til disse kampe, gamle som nye fans. De nye synes måske det er fedt og kommer igen som stamgæster fordi stemningen er god og spillet forhåbentligt også er godt.

    Synes ikke man kan sammenligne billetpriserne med andre kultur/forlystelses priser. Jeg kender personligt ikke nogen der går i Tivoli eller i biografen så tit som jeg er i Parken, så i mine øjne er det et dårligt argument.
    Jeg synes det skulle koste 20-50 kr for børn under 15 år og 50-100 kr for voksne. Så kan de ikke sige at det er prisen der holder folk væk fra Parken men derimod det samlet produkt de sælger eller ikke sælger godt nok.

    Kommer vi op og ligger mellem 20-30.000 til vores hjemmekampe i superligaen kan de jo også sælge deres sponsorater dyrere end de gør nu og derved tjene nogle flere penge samt at de nok vil tjene flere penge i boderne og ved merchandise end de øget omkostninger ved at have flere på arbejde på kampdagene

  17. De følgende 2 brugere er enige:

  18. #11
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Er billetpriserne for høje?

    Citat Oprindeligt indsendt af Maxcph Se meddelelser
    Biletter til en La-Liga kamp i Spanien, hvilket er en bedre oplevelse på alle punkter end fodbold i Parken er, kan jo koste helt ned til 50 kr. mens at det billigste vi får herhjemme for en kold og kedelig vinter kamp mod Horsens er 135 kr.

    Tænk at man kan erhverve et sæsonkort til Camp Nou for under 700 kr.!
    Er du helt sikker på det? ;-)

    Seneste sæsonkort kostede €167 i allerbilligste udgave. Men så er der lige den hage, at for at komme på ventelisten til sæsonkort skal man være medlem, og det koster €180 pr år.

    Det giver 2.600 kr. for et sæsonkort oppe i skyerne, og det er med alle kampe inkluderet, som Kbh's platinkort. Det virker bestemt ikke som vildt optrækkeri (i modsætning til billetterne i løssalg, der er mange gange dyrere end vores).

    Men det er heller ikke utopisk lavt sat ;-)

  19. Den følgende bruger er enig i dette:

  20. #12
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Er billetpriserne for høje?

    Citat Oprindeligt indsendt af Maxcph Se meddelelser
    Det er jeg så enig i! Hvis de selv gerne vil have at vi fans kommer og de mener vi er så vigtige for holdets indsats, så sænk dog den pris. Jeg så Jes skrive at der formentlig kommer samme antal mennesker som til andre Playoff-kampe, men hvorfor sigter man ikke højere? Hvorfor vil man hellere have et næsten udsolgt Parken, hvor man tjener lidt mere, end et udsolgt Parken. Jeg forstår det simpelthen ikke. Hvis klubben vil køre på os fans og prøve at bruge så meget patos på at lokke os ind, så gør det attraktivt for os ved at vi ikke skal bruge en formue på billetter, mad og drikke.
    Altså umiddelbart er jeg enig. Men man skal lige tænke på, at der sidder en masse mennesker med nogle rigtig dyre Årskort, som vil føle sig ganske trådt på, hvis man sætter priserne til den kamp voldsomt ned. Det kan selvfølgelig nok løses (man kunne måske give ølbilletter til årskort), men helt så enkelt som vi fans gør det til, er situationen måske ikke.

  21. De følgende 2 brugere er enige:

  22. #13
    Tilmeldingsdato
    Apr 2008
    Indlæg
    1,079

    Re: Er billetpriserne for høje?

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Er du helt sikker på det? ;-)

    Seneste sæsonkort kostede €167 i allerbilligste udgave. Men så er der lige den hage, at for at komme på ventelisten til sæsonkort skal man være medlem, og det koster €180 pr år.

    Det giver 3.500 kr. for et sæsonkort oppe i skyerne, og det er med alle kampe inkluderet, som Kbh's platinkort. Det virker ikke som vildt optrækkeri (i modsætning til billetterne i løssalg, der er mange gange dyrere end vores).

    Men det er heller ikke utopisk lavt sat ;-)
    Uden at kende noget til priserne og tilgængeligheden af sæsonkort i Spanien, Tyskland, Frankrig, England osv vil jeg også mene at de har et bedre produkt at sælge end Superligaen.
    Vi bliver ved med at høre fra klubben og andre i og omkring ligaen at vi er en udviklingsliga men vi sælger produktet som en premium produkt....

    Hvis vi er et discountprodukt burde der også være en discount pris på billetterne...

  23. Den følgende bruger er enig i dette:

  24. #14
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Er billetpriserne for høje?

    Citat Oprindeligt indsendt af Maxcph Se meddelelser
    Enig i at de analyseret det ud fra et praktisk og finansielt synspunkt, men branding - den køber jeg ikke. Hvis man vil vise at man er Danmarks største klub, så jer en langt større branding værdi i at have flere på stadion end dyre priser. Jeg mener det her desværre er udelukkende økonomisk, hvilket ærger mig pisse meget.
    Jeg er helt enig med dig. Et tæt på fyldt Parken med billige billetter vil imo klart være at foretrække frem for et semitomt Parken med dyre billetter. Jeg kan dog stadig ikke forestille mig andet, end at branding/image er noget der er inde i overvejelserne, også selvom vi måske er uenige i konklusionen.

  25. #15
    Tilmeldingsdato
    Apr 2008
    Indlæg
    1,079

    Re: Er billetpriserne for høje?

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg er helt enig med dig. Et tæt på fyldt Parken med billige billetter vil imo klart være at foretrække frem for et semitomt Parken med dyre billetter. Jeg kan dog stadig ikke forestille mig andet, end at branding/image er noget der er inde i overvejelserne, også selvom vi måske er uenige i konklusionen.
    Tænker det er bedre branding for spons, tv, spillere og fans at komme ind på et fyldt, larmende (ballade frit) stadion med billigere billetter.....

  26. Den følgende bruger er enig i dette:

Side 1 af 6 1234 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Den urimeligt høje musik i Parken
    By Jobbeelg in forum De korte linier
    Svar: 13
    Sidste Meddelelse: 01.06.09, 11:51
  2. For høje forventninger til Man. City kampen?
    By rmjdk in forum De korte linier
    Svar: 29
    Sidste Meddelelse: 18.02.09, 17:46
  3. Billetpriserne i Parken er for høje
    By CMCM in forum De korte linier
    Svar: 27
    Sidste Meddelelse: 19.09.06, 13:05
  4. Billetpriserne idag??
    By Grande in forum De korte linier
    Svar: 13
    Sidste Meddelelse: 26.09.04, 19:41

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •