Viser resultater 1 til 9 af 9

Emner: PSE's regnskab?

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Oct 2011
    Indlæg
    875

    PSE's regnskab?

    Nogen der har en lidt dybere indsigt i grundene til ovenstående. Tænker med det samlede tal - ikke FCK fodbolds underskud på 11,2 mill. kr.

    https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/...fc-koebenhavn/

  2. #2
    vandr er offline Ståle Raus medlem #58
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    482

    Re: PSE's regnskab?

    PS&E laver som regel altid underskud i de første to kvartaler, hvis man kigger regnskaberne i gennem, men ender som regel altid med at lave et samlet plus på året. Dette års første kvartaler er så ekstra slemme, fordi man vælger at sælge Fitness.dk til en lavere pris end hvad man har værdisat aktivet til på balancen. Det giver så en nedskrivning på 200 mio. kr. Da Fitness.dk har belastet FCK's regnskab voldsomt de sidste mange år ( 50 + 60 mio. kr. minus pga. dårlig drift og løbende nedskrivninger ), så vil dette salg og den voldsomme nedskrivning i år, gøre underværker for PS&E's økonomi i fremtiden. No worries. - Af kvartalsregnskabet fremgår heller ikke et salg af hverken Santander og Robin.
    Sidst redigeret af vandr : 30.08.18 kl. 10:53
    Ståle RAUS!!!11! - og det med det vuns!

  3. De følgende 5 brugere er enige:

  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Dec 2014
    Indlæg
    754

    Re: PSE's regnskab?

    Citat Oprindeligt indsendt af vandr Se meddelelser
    PS&E laver som regel altid underskud i de første to kvartaler, hvis man kigger regnskaberne i gennem, men ender som regel altid med at lave et samlet plus på året. Dette års første kvartaler er så ekstra slemme, fordi man vælger at sælge Fitness.dk til en lavere pris end hvad man har værdisat aktivet til på balancen. Det giver så en nedskrivning på 200 mio. kr. Da Fitness.dk har belastet FCK's regnskab voldsomt de sidste mange år ( 50 + 60 mio. kr. minus pga. dårlig drift og løbende nedskrivninger ), så vil dette salg og den voldsomme nedskrivning i år, gøre underværker for PS&E's økonomi i fremtiden. No worries. - Af kvartalsregnskabet fremgår heller ikke et salg af hverken Santander og Robin.
    Og, det fremgik af Bolddks artikkel, at betalingen for Fitness.dk heller ikke var modtaget endnu. SÅ vi mister de 300 millioner det var sat til, men mangler de 100 millioner vi får for det, samt transferoverskud fra 1/7 og frem.

    Jeg tænker også det går, men træls der kan ryge endnu 50-75 millioner i aften.

  5. #4
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: PSE's regnskab?

    Citat Oprindeligt indsendt af Something Se meddelelser
    Og, det fremgik af Bolddks artikkel, at betalingen for Fitness.dk heller ikke var modtaget endnu. SÅ vi mister de 300 millioner det var sat til, men mangler de 100 millioner vi får for det, samt transferoverskud fra 1/7 og frem.

    Jeg tænker også det går, men træls der kan ryge endnu 50-75 millioner i aften.
    Det giver ingen som helst mening.

    Fitness DK er afskrevet med 200 millioner, og står formentlig tilbage med en værdi ret tæt på hvad man sælger det for - eftersom nedskrivningen vist blev lavet ca. samtidigt med at man solgte det (eller husker jeg galt). Så der kommer ikke 100 millioner ind bare fordi "vi ikke har fået pengene endnu". Sådan fungerer regnskaber jo ikke :-)
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  6. De følgende 7 brugere er enige:

  7. #5
    Tilmeldingsdato
    Dec 2014
    Indlæg
    754

    Re: PSE's regnskab?

    Citat Oprindeligt indsendt af ougar Se meddelelser
    Det giver ingen som helst mening.

    Fitness DK er afskrevet med 200 millioner, og står formentlig tilbage med en værdi ret tæt på hvad man sælger det for - eftersom nedskrivningen vist blev lavet ca. samtidigt med at man solgte det (eller husker jeg galt). Så der kommer ikke 100 millioner ind bare fordi "vi ikke har fået pengene endnu". Sådan fungerer regnskaber jo ikke :-)
    Det kan sagtens være det ikke giver mening - og så må jeg hellere spørge i stedet :-)

    Bold.dk skriver: "Parken Sport & Entertainment leverede overordnet set et dundrende underskud på hele 227,5 millioner kroner. Årsagen er, at klubben har afskrevet for over 200 millioner kroner i forbindelse med salget af Fitness DK - og at pengene fra salget endnu ikke er strøget ind på kontoen."

    Jeg troede det betød følgende 1) Vi accepterer at sælge Fitness DK for feks 100 millioner. 2) Vi har bogført Fitness DK for feks 300 millioner. 3) Vi nedskriver værdien med de 200 millioner, det kan ses nu. 4) De 100 millioner har vi ikke fået endnu.

    Kan du forklare mig hvor jeg går skævt i byen? Og hvis svaret er nej fordi du ikke gider, så er det præcist lige så acceptabelt som hvis du gider.

  8. #6
    Tilmeldingsdato
    Jun 2002
    Indlæg
    305

    Re: PSE's regnskab?

    Citat Oprindeligt indsendt af Something Se meddelelser
    Det kan sagtens være det ikke giver mening - og så må jeg hellere spørge i stedet :-)

    Bold.dk skriver: "Parken Sport & Entertainment leverede overordnet set et dundrende underskud på hele 227,5 millioner kroner. Årsagen er, at klubben har afskrevet for over 200 millioner kroner i forbindelse med salget af Fitness DK - og at pengene fra salget endnu ikke er strøget ind på kontoen."

    Jeg troede det betød følgende 1) Vi accepterer at sælge Fitness DK for feks 100 millioner. 2) Vi har bogført Fitness DK for feks 300 millioner. 3) Vi nedskriver værdien med de 200 millioner, det kan ses nu. 4) De 100 millioner har vi ikke fået endnu.

    Kan du forklare mig hvor jeg går skævt i byen? Og hvis svaret er nej fordi du ikke gider, så er det præcist lige så acceptabelt som hvis du gider.
    Regnskabsmæssigt gør det ingen forskel om vi har 100 mio. på bankbogen eller har dem til gode for salget - de vil begge fremgå i regnskabet som et aktiv på 100 mio.
    -_-

  9. De følgende 4 brugere er enige:

  10. #7
    Tilmeldingsdato
    Dec 2014
    Indlæg
    754

    Re: PSE's regnskab?

    Citat Oprindeligt indsendt af Parappa Se meddelelser
    Regnskabsmæssigt gør det ingen forskel om vi har 100 mio. på bankbogen eller har dem til gode for salget - de vil begge fremgå i regnskabet som et aktiv på 100 mio.
    Tak, så det er noget vrøvl det bold.dk skriver?

  11. Den følgende bruger er enig i dette:

  12. #8
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: PSE's regnskab?

    Jeg undskylder den hånlige tone :-) Sådan var det absolut ikke ment. Og parappa har uddybet på fin vis :-)

    Jeg skyder skylden på dårligt humør, fordi irriterende arbejdsopgaver hele tiden kommer i vejen for, at jeg kan få spillet noget bordfodbold.
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  13. De følgende 2 brugere er enige:

  14. #9
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: PSE's regnskab?

    Som altid med regnskaber skal man passe på med ikke at overdrive kvartalsregnskaber. :) Altid individuelle ting man skal tage højde for. FCK's koncernøkonomi er fin.

  15. De følgende 2 brugere er enige:


Hybrid View


Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Regnskab...
    By Elver in forum De korte linier
    Svar: 6
    Sidste Meddelelse: 30.11.04, 15:32

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •