Side 41 af 64 FørsteFørste ... 313839404142434451 ... SidsteSidste
Viser resultater 601 til 615 af 952

Emner: Til- og afgange: Vinter 18/19

  1. #601
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Til- og afgange: Vinter 18/19

    Opsummering pr. 1. januar:

    Ind:
    - Guillermo Varela fra Peñarol (højre back)

    Ud:
    - Jan Gregus til Minnesota (central midtbane)
    - Mads Roerslev til Vendsyssel på lejeaftale (højre back)

    Forlængelser:
    - Rasmus Falk til 2022
    - Nicolai Boilesen til 2023
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  2. De følgende 10 brugere er enige:

  3. #602
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Til- og afgange: Vinter 18/19

    Ang. Hamdallah, kan jeg ikke lade være med at tænke en blanding mellem Toutouh i sidste sæson og Pavlovic i sæsonen forinden, når jeg læser om ham. Når Fischer er tilbage fra skader, vil der alligevel ikke være plads til ham, da vi til den tid vil have N'Doye, Fischer og Wind til at dække de to forreste pladser, samt Pieros som reserve, og hvis Kodro ikke ryger videre, så har vi altså bare ikke plads til at også have ham rendende.
    Hans målsnit fra Ålesund ser pænt ud, men det gjorde Pavlovics også i Cukarici (eller hvordan det staves). Og at han den første sæson i den kinesiske liga scorer 22 mål i 22 kampe, mens han i sæson 2 scorer 3 i 10 kampe, det får mig ikke til at skråle "KØØØØB!" lige med det samme.. Ej heller at han havde en del attitudeproblemer ifølge træneren.
    Derudover er han ikke typen, der fylder meget i boksen, og det ville måske være en bedre ide at kigge efter en spiller, der kan tage nogle fysiske slagsmål sammen med N'Doye, som Santander og Cornelius gjorde med succes i 16/17 sæsonen. Her hjælper det ikke rigtigt med en spiller på størrelse med Peter Ankersen..
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #603
    David_T er online nu Occasionally wears a hat
    Tilmeldingsdato
    Apr 2004
    Indlæg
    2,506

    Re: Til- og afgange: Vinter 18/19

    Jeg er lidt mere positivt stemt overfor Hamdallah, og har været det siden første gang han blev rygtet til klubben, men det skal nok med i diskussionen at de rygter der er tale om ikke omhandler Hamdallah specifikt.

    Det Michel har hørt er at FCK går efter en angriber "med arabisk blod i sig", og han gætter så på to angribere hvoraf Hamdallah er den ene. Ikke fordi han har hørt at det skulle være en af de to, men i Hamdallahs tilfælde fordi han tidligere er blevet rygtet til ligaen (FCM var ude efter ham) og han vil åbenbart gerne tilbage til europæisk fodbold (den anden er Youssef En-Nesyri fra Leganes, med en langt tyndere begrundelse og samtidig en spiller som lige har skiftet til Leganes på en fem-årig kontrakt i sommers og får masser af spilletid).

  6. #604
    Tilmeldingsdato
    Feb 2012
    Indlæg
    1,762

    Re: Til- og afgange: Vinter 18/19

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Ang. Hamdallah, kan jeg ikke lade være med at tænke en blanding mellem Toutouh i sidste sæson og Pavlovic i sæsonen forinden, når jeg læser om ham. Når Fischer er tilbage fra skader, vil der alligevel ikke være plads til ham, da vi til den tid vil have N'Doye, Fischer og Wind til at dække de to forreste pladser, samt Pieros som reserve, og hvis Kodro ikke ryger videre, så har vi altså bare ikke plads til at også have ham rendende.
    Hans målsnit fra Ålesund ser pænt ud, men det gjorde Pavlovics også i Cukarici (eller hvordan det staves). Og at han den første sæson i den kinesiske liga scorer 22 mål i 22 kampe, mens han i sæson 2 scorer 3 i 10 kampe, det får mig ikke til at skråle "KØØØØB!" lige med det samme.. Ej heller at han havde en del attitudeproblemer ifølge træneren.
    Derudover er han ikke typen, der fylder meget i boksen, og det ville måske være en bedre ide at kigge efter en spiller, der kan tage nogle fysiske slagsmål sammen med N'Doye, som Santander og Cornelius gjorde med succes i 16/17 sæsonen. Her hjælper det ikke rigtigt med en spiller på størrelse med Peter Ankersen..
    1. Det har vidst været en offentlig hemmelighed, at vi har kigget på angribere i et stykke tid, da hele Kodro situationen langt fra er holdbar. Det vil give mening at købe en ny angriber, når vi sælger en.

    2. Så med hele din Pavlovic kalkule, skal vi altså ikke kigge efter angribere med mål i støverne, eller hvordan? Jeg tror i stedet at man skal kigge på hvilken type spiller det er, og hvordan målene bliver scoret - fremfor hvor mange mål der bliver scoret.

    3. Vi har jo netop 2 power forwards der fylder i boksen med N'doye og Wind. Én til vil være lige i overkanten som truppen er lige nu. Derudover kan en mindre, hurtig og driblestærk forward jo netop gøre os lidt mere uforudsigelige, hvilket er præcis det vi mangler i nogle kampe.

    Jeg er umiddelbart positivt stemt overfor Hamdallah, selvom han ikke er helt ung længere - men formentlig ikke alt for dyr.
    "Vi i FCK får altid skudt i skoene, at vi er så pokkers arrogante, men faktum er, at vi ikke er nær så arrogante som alle andre ville have været i vores sko" - Niels Christian Holmstrøm

  7. De følgende 4 brugere er enige:

  8. #605
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    592

    Re: Til- og afgange: Vinter 18/19

    Det ville være lækkert at slippe af med Kodro og Pieros. For mig ville det være nok, og så nøjedes med Dame, Fischer, Wind og Daramy. Synes ikke vi mangler angribere selv om de to skulle forlade os. Brug budgettet på en midtbanespiller og wing.


  9. #606
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Til- og afgange: Vinter 18/19

    Det undrer mig lidt hvis vi virkelig er i markedet efter en angriber.. I så fald skal det være en meget bevægelig og teknisk type, idet vi er fint besat med de fysiske typer.. Jeg kan godt se ligningen gå op, men det vil i så fald betyde at Fischer får en mere permanent rolle som wing, hvilket jeg ikke er helt lun på.. Omvendt handler det også om at besætte så mange positioner som muligt, med så høj kvalitet som muligt. Og hvis det ikke er muligt at finde den offensive midt/wing som hæver kvaliteten i start 11’eren, så kan det godt give mening at hente en dygtig angriber og flytte Fischer ned på kanten.. Det må dog i så fald betyde, at både Pieros og Kodro er på vej ud af døren..

  10. #607
    Tilmeldingsdato
    Feb 2015
    Indlæg
    128

    Re: Til- og afgange: Vinter 18/19

    Jeg ser gerne at vi henter Marcus Ingvartsen. Han er angiveligt træt af bænkevarmertjansen i Genk. Han ville være lysår bedre at have i truppen end Kodro og Pieros.

  11. #608
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Til- og afgange: Vinter 18/19

    Jeg kan ærligt talt ikke se, hvorfor vi skulle ud og investere i flere angribere, hvis ikke vi får solgt 1-2 i det her vindue. Jeg anerkender fuldt ud, at der hos mange er et ønske om at afskibe Pieros og Kodro, men jeg kan se en række grunde til at det ikke skulle blive tilfældet i det her vindue.

    Hvad angår Pieros:
    - Han har haft et dårligt efterår målt på antal mål og chancer, men har stadig leveret nogle vigtige scoringer i Europa.
    - Selv med sit dårlige efterår har han stadig et snit på 0,35 mål pr. kamp i ligaen i sin tid i klubben.
    - Han er god til at levere 1. pres fra sin position.
    - Han har kostet ca. 18 mio. kr. og har kontrakt med klubben i 3,5 år endnu. Så man vil nok gerne tjene lidt på den investering, man har lavet.

    Hvad angår Kodro:
    - Historikken taler for at angribere generelt bare har det svært i klubben i deres første 6 måneder.
    - Han har ikke kunnet opbygge og vedligeholde en kampform, bl.a. pga. landsholdsudtagelser uden spilletid i perioder, hvor han skulle spille reserveholdskampe med netop det formål.
    - Ståle har brugt meget tid i pressen på at tale om Kodro som en spiller, som ikke har fået forløst sit potentiale, og som man skal bruge noget tid med for at få ham derop. Så får Ståle et forklaringsproblem, hvis han sender Kodro videre så hurtigt efter at have hentet ham.

    (Dermed ikke sagt, at jeg ikke er kritisk over for deres præstationer i sæsonen indtil videre, men der er bare for mange afgørende ting, der taler imod et salg af dem i det her vindue.)

    Så er der nogle, som efterlyser en hurtig og driblestærk forward. Vi får altså Fischer tilbage fra skadespause, og man rykker nok Daramy op i 1. holdstruppen, plus man har Holse til også at dække den position. Så der er jeg ret fortrøstningsfuld. Derudover kan de tre nævnte spillere også dække kanterne sammen med Falk og Skov, så der er vi også fint dækket ind i forårssæsonen.

    Det er reelt set kun på den centrale midtbane, hvor vi ser lidt tynde ud, især med salget af Gregus. Udover at man som minimum skal hente en ny på positionen, skal Thomsen bruge det næste halve år på for alvor at steppe op. På nuværende tidspunkt er han 1. afløser til Falk på den centrale midtbane. Så det kræver, at han kommer et niveau eller to op, hvis man for alvor skal kunne frigive Falk til kanten igen.
    Sidst redigeret af Kiwi : 02.01.19 kl. 08:35
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  12. De følgende 8 brugere er enige:

  13. #609
    Tilmeldingsdato
    Dec 2014
    Indlæg
    754

    Re: Til- og afgange: Vinter 18/19

    Citat Oprindeligt indsendt af JakobP Se meddelelser
    Jeg ser gerne at vi henter Marcus Ingvartsen. Han er angiveligt træt af bænkevarmertjansen i Genk. Han ville være lysår bedre at have i truppen end Kodro og Pieros.
    Det er sjovt, jeg ser Ingvartsen som en spiller, der er ganske udmærket men som overhovedet ikke passer ind hos os. Han er en hverken-eller fox in the box type, og de virker ikke i FCK under Ståle. Vores angribere skal enten kunne noget fysisk i feltet og som opspilsstation eller de skal kunne noget på egen hånd, gerne med front mod mål.
    Og så er Ingvartsen ikke bedre, et frisk bud herfra er, at Pieros ville være foran ham i Genk, om ikke andet så pga det eminente presspil.

    Apropos det der med at hente en ekstra angriber.
    Måske er N'Doye væk næste år, Ståle har nok i højere grad end os fingeren på pulsen der.
    Kodro er åbenlyst ikke god nok, og skal vi have penge ind for ham skal vi nok skyde ham videre nu, i stedet for at lade ham koge et halvt mere på reserveholdet.
    Pieros har et eminent presspil, han har et målsnit i bunden af det rimelige og er en sympatisk fyr der gerne vil projektet og knokler for det. Men han har været her i halvandet år nu, med et gigantisk købssum i bagagen, og har på intet tidspunkt lignet en profil for os.
    Og så er der Wind med den skrøbelige fysik og to unge drenge. Jeg kan godt se scenarier hvor det giver mening at hente en angriber nu. Især fordi vi skal i CL næste sæson.
    Sidst redigeret af Something : 02.01.19 kl. 08:31

  14. De følgende 5 brugere er enige:

  15. #610
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange: Vinter 18/19

    Jeg vil tro, at Something har fat i essensen her. Kodro er med al sandsynlighed allerede afskrevet, og jeg vil efterhånden også tro, at N'Doye stopper hos os til sommer. Måske man endda også overvejer, om Pieros også skal videre allerede til sommer. Så vi skal efter al sandsynlighed senest til sommer have en angriber mere, og umiddelbart vil jeg tro, at det skal være en fysisk stærk en som er god på hovedet som afløser for NDoye. Jeg synes ikke, at Wind er god nok til den rolle i hvert fald ikke pt. Derfor finder jeg det underligt, såfremt vi skulle være efter Hamdallah eller for den sags skyld Ingvartssen. Især sidstnævnte er vel typemæssigt mere som Pieros dog med bedre teknik. Til gengæld har Pieros vist for os og Apoel, at han kan score i Europa - Ingvartssen har vel ikke vist meget udenfor Farums plastikbane.

    Jeg bliver meget skuffet såfremt vi ikke henter en central midt i dette vindue. Derudover tror jeg ikke, at der sker noget her til vinter. Til gengæld håber jeg, at der satses lidt med et (par) større indkøb til sommer med henblik på CL-kvallen, såfremt vi lykkes med at hente guldet
    Sidst redigeret af k@sper : 02.01.19 kl. 10:55

  16. #611
    Tilmeldingsdato
    Dec 2008
    Indlæg
    949

    Re: Til- og afgange: Vinter 18/19

    Hvorfor skulle NDoye stoppe til sommer?

  17. #612
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    4,494

    Re: Til- og afgange: Vinter 18/19

    Fordi hans kontrakt udløber? Fordi hans børn og kone ikke bor i Danmark? Fordi han ikke længere vil spille fodbold? Fordi han får et bedre tilbud fra en anden klub? Take your pick.

  18. De følgende 3 brugere er enige:

  19. #613
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Til- og afgange: Vinter 18/19

    Citat Oprindeligt indsendt af MadsEmil Se meddelelser
    Hvorfor skulle NDoye stoppe til sommer?
    Fordi han har et spædbarn i USA. Det er nok den største hurdle. Hvis ikke familien boede langt væk, ville jeg gætte på, at forlængelsen allerede var ordnet. Men håbet er lysegrønt...
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  20. De følgende 4 brugere er enige:

  21. #614
    Tilmeldingsdato
    Jul 2013
    Indlæg
    66

    Re: Til- og afgange: Vinter 18/19

    Et kig på hvem vi kan hente primært via kontraktudløb til sommer. Vores 2 topprioriteter bør være: Central midtbane og en kantspiller/angriber der kan udfordre 1vs1 alt afhængigt af om Ståle ser Fischer som angriber eller venstre kant.

    Målmand:

    Andreas Gianniotis 26, Olympiakos Free Transfer (FT). Startede som første keeper, men er blevet slået af/sat af i slut oktober.

    Venstreback: Håber vi kan skippe Pierre afsted til Allsvenskan.

    Jonas Knudsen 26, Ipswich FT
    Bryan Oviedo 29, Sunderland. Kan erhverves for omkring 1 mio euro vil jeg tro.

    Højreback: Vi skal bruge en reserve/konkurrent til Varela efter sommer. Ankersen er et sikkert salg til sommer

    Fran Tudor 23, Hajduk Split

    Central forsvar:

    Philipe Sampaio 24, Feirense FT

    Venstre midt:

    Kristoffer Peterson 24, Hercales FT
    Arber Zeneli 23, Heerenveen FT
    Lucas Piazon 24, Chelsea FT
    Lazar Markovic 24, Liverpool FT. Han har været på leje i Anderlecht før, så måske vi også kan være med.

    Højre midt:

    Alexander Kacaniklic 27, FT

    Central midt:

    Markus Henriksen 26, Hull FT
    Stefan Johansen 27, Fulham FT
    Morten Thorsby 22, Heerenveen FT

    Angreb
    Frederik Guldbrandsen 26, RB Salzburg (reserve) FT
    Dennis Man 20, FC S.Bukarest. Jeg tror han koster et sted mellem 2,5 og 4 mio euro
    Aleksander Isak 19, BVB Dortmund. Lejeaftale på 12-18 måneder med en købsopteion på 4 mio euro. Han er meget langt bagved i køen i Dortmund, så skal nok ud og spille noget andet end regionalliga.

  22. Den følgende bruger er enig i dette:

  23. #615
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange: Vinter 18/19

    Mon ikke Roerslev er tiltænkt tjansen som reserve bag Varela fra sommeren? Altså medmindre den unge herrer stritter helt imod.

    Kacanilic kan jeg ikke forestille mig kommer til FCK igen. Det var en katastrofe første gang.

    Isak er spændende, da der er rygter om udlejning og at AIK måske er aktuel. I så fald kunne vi måske også blande os. Jeg tror dog ikke, at vi er interesseret i et lån medmindre der er en realistisk købsoption med, og med Dortmunds store udlæg for ham , så kan jeg være i tvivl om det er muligt. Forøvrigt ved jeg heller ikke lige, om han som type passer ind her.

  24. De følgende 5 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 3 users browsing this thread. (0 members and 3 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange: Vinter 17/18
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 1269
    Sidste Meddelelse: 08.02.18, 08:30
  2. Til- og afgange: Vinter 2015/16
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 837
    Sidste Meddelelse: 23.09.17, 20:14
  3. Til- og afgange 9: Vinter 2012
    By Killer in forum Transferforum
    Svar: 561
    Sidste Meddelelse: 20.04.12, 11:33
  4. Til og Afgange 7: Vinter 2011
    By David_T in forum Transferforum
    Svar: 267
    Sidste Meddelelse: 21.03.11, 09:04

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •